Постанова
від 24.06.2009 по справі 3-2316/09
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДОНЕЦЬКА

Справа № 3-2316/09

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2009 року Київський районний суд м. Донецька у скл аді:

головуючого судді Малютін ої Н.М.,

при секретарі Маловічко О.Г .,

за участю прокурора Весело вського Є.В.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні в залі суду с праву про адміністративне пр авопорушення у

відношенні: ОСОБА_1, ІН ФОРМАЦІЯ_1, уродженця Доне цької області, м. Авдіївки, г ромадянина України, освіта вища, в органах Державної п одаткової служби з 16.07.2007р., у зай маній посаді з 01.10.2007 року, що меш кає за адресою: АДРЕСА_1,

про порушення п. „г" ч.З ст.5 За кону України „Про боротьбу з корупцією",

ВСТАНОВИВ:

27.02.2009 року у відношенні ОСО БА_1 складений адміністрати вний протокол про порушення спеціального обмеження, вста новленого у відношенні держа вних службовців, передбачено го п. «г» ч.3 ст. 5 Закону України «Про боротьбу з корупцією» - « Надання незаконних переваг ф ізичним та юридичним особам під час підготовки та прийня ття нормативно-правових акті в або рішень».

16.07.2007 року ОСОБА_1 прийняв присягу державного службовц я. 16.07.2007 року ОСОБА_1 було поп ереджено про спеціальні обме ження, встановлені Законами України «Про боротьбу з кору пцією» та «Про державну служ бу».

Старший державний податко вий ревізор-інспектор сектор у з погашення прострочених п одаткових зобов' язань ДПІ у м. Докучаєвську ОСОБА_1 зг ідно до п. п. 1.3 п. 1 "Посадової інс трукції", затвердженої 01.08.2008 рок у В.о. начальника ДПІ у м. Докуч аєвську Ростемом О.І та п. п. 1.3 п. 1 «Положення про сектор п огашення прострочених подат кових зобов' язань», в своїй службовій діяльності повине н керуватись Конституцією Ук раїни, Законами України "Про д ержавну службу" і "Про державн у податкову службу в Україні ", Указами Президента України , Постановами Верховної Ради України, роз' ясненнями ДНА України, ДПА у Донецькій обла сті, положенням про сектор по гашення прострочених податк ових зобов' язань та посадов ою інструкцією. Основним зав данням старшого державного п одаткового ревізора-інспект ора сектору з погашення прос трочених податкових зобов' язань, згідно до п. п. 1.2 пі «Поса дової інструкції» є погашенн я (стягнення) податкового бор гу закріплених за ним боржни ків.

15.10.2008 року у зв' язку з несвоє часною сплатою зобов' язань за основним платежем у підпр иємства ТОВ «Волноваська авт обаза» (код ЕДРПОУ 01236035) виник по датковий борг у сумі 24163, 10 гри.

Згідно до наказу ДПІ у м. Док учаєвську № 157 від 03.11.2008 року пода тковим керуючим ТОВ «Волнова ська автобаза» з 01.11.2008 року приз начено старшого державного п одаткового ревізора-інспект ора сектору погашення простр очених податкових зобов' яз ань ОСОБА_1

Наказом ДПІ у м. Докучаєвськ у № 28-о від 28.09.2007 року ОСОБА_1 б уло призначено на посаду ста ршого державного податковог о ревізора-інспектора сектор у з погашення прострочених п одаткових зобов' язань.

На підставі п. 2.3.1 ст. 2 Закону У країни «Про погашення податк ових зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» № 2181 від 21.12.2000 року органами, уп овноваженими здійснювати за ходи з погашення податкового боргу (далі - органи стягнення ), є виключно податкові органи , а також державні виконавці у межах їх компетенції. Безпос ередньо, в ДПІ у м. Докучаєвськ у ці обов' язки покладено на сектор з погашення простроч ених податкових зобов' язан ь.

У відповідності до розділу 2 та 3 наказу Державної податк ової адміністрації України в ід 2 серпня 2001 року N 312 «Про затве рдження Положення про призна чення, звільнення та компете нцію податкового керуючого» податковий керуючий - посадо ва особа органу державної по даткової служби, на яку покла дається виконання передбаче них Законом функцій, спрямов аних на погашення податковог о боргу платника податків.

Посадова особа підрозділу стягнення податкової заборг ованості органу державної по даткової служби наділяється повноваженнями податкового керуючого з моменту признач ення. Податковий керуючий пр изначається, коли згідно зі с т. 8 Закону активи платника пер едаються у податкову заставу , у зв' язку з чим заходи приму сового стягнення відносно су б' єктів господарювання-бор жників проводяться у спеціал ьно визначеної законодавств ом процедурі.

У порушення п. 4.2 наказу Держа вної податкової адміністрац ії України від 2 серпня 2001 року N 312 «Про затвердження Положен ня про призначення, звільнен ня та компетенцію податковог о керуючого», зареєстровано в Міністерстві юстиції Украї ни 22 серпня 2001 р. за N 736/5927 податков им керзточим ОСОБА_1, наді слана перша податкова вимога ТОВ «Волноваська автобаза», а саме не у п' ятиденний терм ін з моменту закінчення гран ичного строку сплати узгодже ної суми податкового зобов' язання, а лише

20.11.2008 року, вимога отримана п латником 27.11.2008 року, надійшла до ДПІ у м.Докучаєвську 16.01.2009 року .

В порушення п. 6.2, 1 та п. 6.2.3 цьог о Закону та п. 4.2, 4.3 наказу Держав ної податкової адміністраці ї України від 2 серпня 2001 року N 31 2 «Про затвердження Положенн я про призначення, звільненн я та компетенцію податкового керуючого» податковим керую чим ОСОБА_1 не була сформо вана та направлена друга под аткова вимога ТОВ «Волновась ка автобаза».

В порушення положення підп ункту 8.2.2 пункту 8.2 статті 8 Закон у України № 2181 від 21.12.2000 року та рі шення Конституційного Суду N 2-рп/2005 від 24.03.2005 року податковим к еруючим ТОВ «Волноваськаавт обаза» ОСОБА_1 не проведен о опис майна підприємства та не зареєстровано податкову заставу у відповідному держа вному реєстрі обтяжень рухом ого майна.

Податковим керуючим ОСОБ А_1 не передані активи боржн ика ТОВ «Волноваська автобаз а» до податкової застави та б уло створено всі умови до без контрольного використання п ідприємством-боржником майн ових активів, без погашення і снуючого податкового боргу.

В порушення п. 2.1 наказу ДПА У країни № 348 від 23.06.2006 року «Про за твердження І Іорядку взаємод ії підрозділів погашення про строчених податкових зобов' язань з підрозділами податко вої міліції при застосуванні заходів з погашення податко вого боргу» податковим керую чим ОСОБА_1 не проводилися співбесіди з платником пода тків з приводу погашення існ уючого податкового боргу та в порушення п. 3.1 даного наказу ОСОБА_1 не підготовлені т а не відправлені запити підр озділу податкової міліції дл я встановлення місцезнаходж ення платника податків ТОВ « Волноваська автобаза», в пор ушення п. 3.3 даного наказу ОС ОБА_1 на адресу підрозділу п одаткової міліції не підгото влена службова записка про н еобхідність встановлення мі сцезнаходження активів борж ника ТОВ «Волноваська автоба за».

В порушення пп. 7.2.1 ст. 7 Закону (2181-14) постанови КМУ № 538 від 15 квіт ня 2002 року податковим керуючи м ОСОБА_1 не раніше ніж на 30 календарний день з моменту н адіслання платнику податків другої податкової вимоги не підготовлено рішення податк ового органу про застосуванн я заходів погашення податков ого боргу платника податків за рахунок стягнення його ак тивів, підписаного його кері вником та скріпленого гербов ою печаткою податкового орга ну.

В порушення п. 5.2 та п. 5.5 вимог н аказу Державної податкової а дміністрації України від 2.08.2001 року N 312 «Про затвердження Пол оження про призначення, звіл ьнення та компетенцію податк ового керуючого» податковим керуючим ТОВ «Волноваська а втобаза» ОСОБА_1 не визнач ено склад активів, які підляг ають продажу та не проведені періодичні перевірки стану збереження активів, які пере бувають у податковій заставі , не отримана від платника под атків інформація та документ и про операції із заставлени ми активами.

В порушення вимог п. 10.1.2 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» податковим керуючим ОСО БА_1 не здійснено продаж акт ивів ТОВ «Волноваська автоба за». У період бездіяльності п одаткового керуючого ОСОБ А_1 з 15.10.2008 року до 01.02.2009 року пода тковий борг ТОВ «Волноваська автобаза» збільшився з 24163, 10 гр н. до 79531, 05 грн., та складає по пода тках:

• • податок на приб уток у сумі 3376, 05 грн.;

• • податок на додану в артість у сумі 8809, 82 грн.;

• • податок з власникі в транспортних засобів у сум і 48702, 10 грн.;

• • орендна плата з юри дичних осіб у сумі 18623, 08 грн.

Для порівняння службов ою перевіркою встановлено су млінне виконання службових о бов' язків старшим державни м податковим ревізором-інспе ктором сектору з погашення п рострочених податкових зобо в' язань ДІЛ у м. Докучаєвськ у ОСОБА_1 по іншим підприє мствам, так згідно до наказу № 157 від 03.11.2008 року ДПІ у м. Докучаєв ську його було призначено по датковим керуючим КП «Промет ей» (код ЄДРПОУ) та філія АК «П ІБ» (код ЄДРПОУ 09334203). Станом на 30. 10.2008 року підприємство КП «Пром етей» мало податковий борг у сумі 11829 грн. та підприємство А К «ПІБ» станом на 19.11.2008 року мал о податковий борг у сумі 81453 грн .

У відповідності до ст. 6 п. 6.2.3 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» № 2181 від 21.12.2000 року податк овим керуючим ОСОБА_1 сфор мовано першу податкову вимог у платнику податків КП «Пром етей» за № 1/83 від 04.11.2008 року на сум у 11829 грн. та сформовано першу п одаткову вимогу платнику под атків АК «ПІБ»за№ 1/87 від 25.11.2008 ро ку на суму 81543 грн.

У відповідності до п. 4.2 наказ у Державної податкової адмін істрації України від 2 серпня 2001 року N 312 «Про затвердження По ложення про призначення, зві льнення та компетенцію подат кового керуючого», зареєстро вано в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2001 р. за N 736/5927 под атковим керуючим ОСОБА_1 0 5.11.2008 року надіслана перша пода ткова вимога КП «Прометей» т а 25.11.22008 року надіслана перша по даткова вимога АК «ПІБ», а сам е у п' ятиденний термін з мом енту закінчення граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов' язання.

У відповідності до п. 2.1 наказ у ДПА України № 348 від 23.06.2006 року « Про затвердження Порядку вза ємодії підрозділів погашенн я прострочених податкових зо бов' язань з підрозділами по даткової міліції при застосу ванні заходів з погашення по даткового боргу» податковим керуючим ОСОБА_1 проводил ися співбесіди з платником п одатків КП «Прометей» з прив оду погашення існуючого пода ткового боргу, як наслідок 27.11.2 008 року сума податкового боргу КП «Прометей» була погашена у повному обсязі, по підприєм ству АК «ПІБ» сума податково го боргу погашена 25.11.2008 року у п овному обсязі, а саме 81543 грн.

Таким чином, ОСОБА_1 відп овідно до повноважень податк ового керуючого, затверджени х наказом Державної податков ої адміністрації України від 2 серпня 2001 року N 312 «Про затверд ження Положення про призначе ння, звільнення та компетенц ію податкового керуючого» та Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» із змінами та доповн еннями від 21.12.2000 року, повинен б ув провести заходи щодо пога шення існуючого податкового боргу підприємства-боржника ТОВ «Волноваська автобаза».

ОСОБА_1 у силу своїх функці ональних обов' язків, за час своєї роботи в займаній поса ді неодноразово проводив зах оди примусового стягнення ві дносно підприємств-боржникі в, як приклад КП «Прометей», АК «ПІБ», йому відомий порядок з дійснення такої діяльності, а також міри відповідальност і, що застосовуються до посад ових осіб СГД згідно до ст. 6, 8, 10 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» із змінами та доповн еннями від 21.12.2000 року.

Відповідно до положень ст. 2 Закону України «Про боротьб у з корупцією», ОСОБА_1 є де ржавним службовцем і суб' єк том корупційних діянь та інш их правопорушень, пов' язани х з корупцією.

Пунктом «г» ч.З ст. 5 цього Зак ону державному службовцеві, який є посадовою особою, забо роняється надавати незаконн і переваги фізичним або юрид ичним особам під час підгото вки і прийняття нормативно-п равових актів і рішень, як так і, що суперечать Конституції та Законам України.

Під рішеннями слід розуміт и будь-які підзаконні правор оз' яснювальні або правозас тосовні письмові або усні ак ти компетентних органів держ ави або їх посадових осіб.

Переваги - це матеріальні а бо інші вигоди, привілеї, викл ючні права на що-небудь, пільг и.

Об' єктом даного правопор ушення є певний порядок заст осування заходів примусовог о стягнення в умовах податко вої застави.

Об' єктивна сторона даног о правопорушення характериз ується у прийнятті усного рі шення про не застосування за ходів примусового стягнення до суб' єкту господарської діяльності ТОВ «Волноваська автобаза» у період з 15.10.2008 року до 01.02.2009 року, що призвело до не н адходження до бюджету грошов их коштів та збільшення пода ткової заборгованості підпр иємства майже у три рази.

З суб' єктивної сторони вк азаного правопорушення пода тковий керуючий ОСОБА_1 ус відомлював суспільну небезп ечність та протиправність св ого діяння та бажав його вчин ити в інтересах третіх осіб, а саме в інтересах підприємни цької діяльності ТОВ «Волнов аська автобаза». Як наслідок до бюджету своєчасно не наді йшла сума заборгованості, а н авпаки податковий борг збіль шився з 24163, 10 грн. до 79531, 05 грн.

Корупційним змістом дій ст аршого державного податково го ревізора-інспектора секто ру погашення прострочених по даткових зобов' язань ДНІ у м. Докучаєвську ОСОБА_1 є т е, що в умовах спеціально визн аченої законодавством проце дурі стягнення податкового б оргу суб' єктів господарюва ння, усвідомлюючи суспільну небезпечність та протиправн ість свого діяння та бажаючи його вчинити в інтересах тре тіх осіб, а саме в інтересах пі дприємницької діяльності ТО В «Волноваська автобаза» О СОБА_1 прийняв усне рішення щодо не прийняття заходів пр имусового стягнення, не пере дав активі боржника ТОВ «Вол новаська автобаза» до податк ової застави, не прийняв захо ди по опису та продажу майна п ідприємства чим було створен о всі умови до вільного, безко нтрольного використання під приємством-боржником майнов их активів, без погашення існ уючого податкового боргу, на дав цьому суб' єкту господар ювання незаконні переваги в здійсненні ним підприємниць кої діяльності перед КП «Про метей» та АК «ПІБ», скоїв діян ня, передбачене п. "г" ч.3 ст. 5 Зако ну України "Про боротьбу з кор упцією" - "Надання незаконних п ереваг фізичним та юридичним особам під час підготовки та прийняття нормативно-правов их актів або рішень". Вказані д ії підтверджуються поясненн ями посадових осіб підприємс тва ТОВ «Волноваська автобаз а».

ОСОБА_1 в судовому засідан ні винним у даному правопору шенні себе не визнав і поясни в, що 27.02.2009 р. відносно нього був с кладений адміністративний п ротокол про порушення п.«г» ч .З ст.5 Закону України «Про бор отьбу з корупцією». У адмініс тративному протоколі, ст. опе руповноваженим відділу по бо ротьбі з карупцією в органах ДПС ДПА в Донецькій області ОСОБА_3., було вказано на пор ушення спеціального обмежен ня, передбаченого п.«г» ч.З ст. 5 Закону України «Про боротьб у з карупцією» «надання неза конних переваг ТОВ «Волновах ськая автобаза» при підготов ці і прийнятті нормативно пр авових актів або рішень».

Згідно п. 5, 4 і п.5, 5 наказу Держа вної податкової адміністрац ії України від 3.06.2001 р. №266 із змін ами і доповненнями від 24.07.2006 №427 « Про затвердження Порядку нап равлення органами державної податкової служби України п одаткових вимог платникам по датків» обов' язки за напрал ення податкових вимог поклад ені на «Структурний підрозді л, до функцій якого входять ре єстрація вхідної та вихідної кореспонденції податкового органу» а згідно п. 6.2.3 Закону У країни №2181 «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами і д ержавними цільовими фондами » перша податкова вимога пря мує не раніше першого робочо го дня після закінчення гран ичного терміну сплати погодж еної суми податкового зобов' язання. Його дії, як податково го керівника по ТОВ «Волнова ська автобаза», були згідно з аконодавства, документи сфор мовані, своєчасно направлені протягом 12 робочих днів.

Згідно п.6.2.3 Закону України № 2181 «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами і державни ми цільовими фондами» 2 подат кова вимога формується протя гом 5 робочих днів, але не рані ше 30 календарних днів після вр учення 1 податкової вимоги. По даткова вимога вважається вр ученою, якщо її передано поса довій особі під розписку або направлено листом з повідом ленням з відміткою про його в ручення. Оскільки відмітка п ро вручення 1 податкової вимо ги прийшла до відділу 2.02.2009 p., вон и протягом 5 робочих днів сфор мували 2 податкову вимогу і вр учили її особисто під розпис ку посадовій особі підприємс тва «Волноваська автобаза» п одаткові вимоги формуються в автоматичному режимі і без в несення до програми дати вру чення першої податкової вимо ги програма просто не сформу є другу податкову вимогу чом у ми і направляємо конверти з повідомленням про вручення.

Згідно наказу ДПА України № 216 від 16 06.2005 року «Про затверджен ня податкового роз' яснення положень ст.8 ЗУ №2181» платник п одатків самостійно визначає перелік активів на яких може поширюватися право податков ої застави. Якщо він сам не виз начає або вони не можуть тат в икористані як джерело погаше ння податкового боргу тога п одатковий керівник самостій но визначає у присутності по садових осіб склад активів н а яких можуть поширюватися п раво податкової застави.

Він не міг передати активи п ідприємства в податкову заст аву з тієї причини що згідно з акону України №2181 п.8, 1 ст. 8 всіх а ктивів платника податків, що мають податковий борг, перед аються в податкову заставу. П раво податкової застави вини кає згідно закону і не вимага є письмового оформлення. Спі вбесіди з підприємством борж ником ним особисто не провод илися, але проводилися начал ьником інспекції і зав. секто ром з директором ТОВ «Волнов аська автобаза» ОСОБА_7 Сп івбесіда з платником податкі в, який має податковий борг, є одним з варіантів погашення податкового боргу, але є обов ' язковим.

Згідно п.7.2.1 ст. 7 Закону Україн и №2181 і постанови Кабінету Мін істрів №538 від 15 квітня 2002 року р ішення начальника про вживан ня заходів стягнення приймає ться не раніше 30 днів після вр учення 2 податкових вимоги

Згідно постанови КМУ №538 від 15 квітня 2002 року «Про затвердж ення порядку стягнення кошті в та продаж інших активів пла тника податків, які перебува ють у податковій заставі» ви лучення готівкових засобів і продаж активів підприємства здійснюється не раніше 30 днів після вручення 2 податкових в имоги. Також платник не пізні ше 30 календарних днів після зд обуття 2 вимоги самостійно ви значає склад і черговість пр одажу своїх активів. У тому ви падки якщо боржник у встанов лений термін самостійно не в иділяє активи або їх ціна мен ше ніж торба боргу тоді подат ковий керівник самостійно ви значає перелік активів для п родажу всі перераховані пору шення, вказані в протоколі пр осить вважати не доречними в ідносно нього, оскільки він б ув призначений податковим ке рівникам по ООО «Волновахськ ая автобаза» не весь період я кий вказаний в протоколі, (з 15.10 .2008 по лютий місяць 2009 років) а вс ього лише з 01.11.2008 року по 01.12.2008 роки , а за цей період в його обов' язки, як податкового керівни ка, входило лише відправити 1 п одаткову вимогу, що він і зроб ив згідно чинного законодавс тва.

Свідок ОСОБА_3 в судовом у засіданні пояснив, що 27.02.2009 ро ку у відношенні ст. державног о податкового ревізора-інспе ктора сектору погашення прос трочених податкових зобов' язань ОСОБА_1 ним був скла дений протокол про скоєння к орупційного діяння, передбач еного п. "г" ч.З ст.5 Закону Украї ни "Про боротьбу з корупцією", яке виразилось в тому, що 16.07.2007 р оку ОСОБА_1 прийняв присяг у державного службовця. 16.07.2007 ро ку ОСОБА_1 було попереджен о про спеціальні обмеження, в становлені Законами України «Про боротьбу з корупцією» т а «Про державну службу». Стар ший державний податковий рев ізор-інспектор сектору з пог ашення прострочених податко вих зобов' язань ДПІ у м. Доку чаєвську ОСОБА_1 згідно до п. п. 1.3 п. 1 "Посадової інструкції ", затвердженої 01.08.2008 року В.о. нач альника ДПІ у м. Докучаєвську Ростемом О.І та п. п. 1.3 п. 1 «По ложення про сектор погашення прострочених податкових зоб ов' язань», в своїй службові й діяльності повинен керуват ись Конституцією України, За конами України "Про державну службу" і "Про державну податк ову службу в Україні", Указами Президента України, Постано вами Верховної Ради України, роз' ясненнями ДНА України, ДПА у Донецькій області, поло женням про сектор погашення прострочених податкових зоб ов' язань та посадовою інстр укцією. Основним завданням с таршого державного податков ого ревізора-інспектора сект ору з погашення прострочених податкових зобов' язань, зг ідно до п. п. 1.2 п.1 «Посадової інс трукції» є погашення (стягне ння) податкового боргу закрі плених за ним боржників.

15.10.2008 року у зв' язку з несвоє часною сплатою зобов' язань за основним платежем у підпр иємства ТОВ «Волноваська авт обаза» (код ЕДРПОУ 01236035) виник по датковий борг у сумі 24163, 10 гри.

Згідно до наказу ДПІ у м. Док учаєвську № 157 від 03.11.2008 року пода тковим керуючим ТОВ «Врлнова ська автобаза» з 01.11.2008 року приз начено старшого державного п одаткового ревізора-інспект ора сектору погашення простр очених податкових зобов' яз ань ОСОБА_1

Наказом ДПІ у м. Докучаєвськ у № 28-о від 28.09.2007 року ОСОБА_1 б уло призначено на посаду ста ршого державного податковог о ревізора-інспектора сектор у з погашення прострочених п одаткових зобов' язань.

Уповноваженими здійснюват и заходи з погашення податко вого боргу (далі - органи стягн ення), є виключно податкові ор гани, а також державні викона вці у межах їх компетенції. Бе зпосередньо, в ДПІ у м. Докучає вську ці обов' язки покладен о на сектор з погашення прост рочених податкових зобов' я зань.

У відповідності до розділу 2 та 3 наказу Державної податк ової адміністрації України в ід 2 серпня 2001 року N 312 «Про затве рдження Положення про призна чення, звільнення та компете нцію податкового керуючого» податковий керуючий - посадо ва особа органу державної по даткової служби, на яку покла дається виконання передбаче них Законом функцій, спрямов аних на погашення податковог о боргу платника податків.

Посадова особа підрозділу стягнення податкової заборг ованості органу державної по даткової служби наділяється повноваженнями податкового керуючого з моменту признач ення. Податковий керуючий пр изначається, коли згідно зі с т. 8 Закону активи платника пер едаються у податкову заставу , у зв' язку з чим заходи приму сового стягнення відносно су б' єктів господарювання-бор жників проводяться у спеціал ьно визначеної законодавств ом процедурі.

У порушення п. 4.2 наказу Держа вної податкової адміністрац ії України від 2 серпня 2001 року N 312 «Про затвердження Положен ня про призначення, звільнен ня та компетенцію податковог о керуючого», зареєстровано в Міністерстві юстиції Украї ни 22 серпня 2001 р. за N 736/5927 податков им керуючим ОСОБА_1, надіс лана перша податкова вимога ТОВ «Волноваська автобаза», а саме не у п' ятиденний терм ін з моменту закінчення гран ичного строку сплати узгодже ної суми податкового зобов' язання, а лише

20.11.2008 року, вимога отримана п латником 27.11.2008 року, надійшла до ДПІ у м. Докучаєвську

16.01.2009 року.

В порушення п. 6.2, 1 та п. 6.2.3 цьог о Закону та п. 4.2, 4.3 наказу Держав ної податкової адміністраці ї України від 2 серпня 2001 року N 31 2 «Про затвердження Положенн я про призначення, звільненн я та компетенцію податкового керуючого» податковим керую чим ОСОБА_1 не була сформо вана та направлена друга под аткова вимога ТОВ «Волновась ка автобаза».

В порушення положення підп ункту 8.2.2 пункту 8.2 статті 8 Закон у України № 2181 від 21.12.2000 року та рі шення Конституційного Суду N 2-рп/2005 від 24.03.2005 року податковим к еруючим ТОВ «Волноваськаавт обаза» ОСОБА_1 не проведен о опис майна підприємства та не зареєстровано податкову заставу у відповідному держа вному реєстрі обтяжень рухом ого майна, не передані активи боржника ТОВ «Волноваська а втобаза» до податкової заста ви та було створено всі умови до безконтрольного використ ання підприємством-боржнико м майнових активів, без погаш ення існуючого податкового б оргу, не проводилися співбес іди з платником податків з пр иводу погашення існуючого по даткового боргу, не підготов лені та не відправлені запит и підрозділу податкової мілі ції для встановлення місцезн аходження платника податків ТОВ «Волноваська автобаза», на адресу підрозділ податко вої міліції не підготовлена службова записка про необхід ність встановлення місцезна ходження активів боржника ТО В «Волноваська автобаза».

В порушення пп. 7.2.1 ст. 7 Закону (2181-14) постанови КМУ № 538 від 15 квіт ня 2002 року податковим керуючи м ОСОБА_1 не раніше ніж на 30 календарний день з моменту н адіслання платнику податків другої податкової вимоги не підготовлено рішення податк ового органу про застосуванн я заходів погашення податков ого боргу платника податків за рахунок стягнення його ак тивів, підписаного його кері вником та скріпленого гербов ою печаткою податкового орга ну.

ОСОБА_1 не визначено склад активів, які підлягають прод ажу та не проведені періодич ні перевірки стану збереженн я активів, які перебувають у п одатковій заставі, не отрима на від платника податків інф ормація та документи про опе рації із заставленими актива ми.

В порушення вимог п. 10.1.2 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» податковим керуючим ОСО БА_1 не здійснено продаж акт ивів ТОВ «Волноваська автоба за». У період бездіяльності п одаткового керуючого ОСОБ А_1 з 15.10.2008 року до 01.02.2009 року пода тковий борг ТОВ «Волноваська автобаза» збільшився з 24163, 10 гр н. до 79531, 05 грн., та складає по пода тках:

• • податок на приб уток у сумі 3376, 05 грн.;

• • податок на додану в артість у сумі 8809, 82 грн.;

• • податок з власникі в транспортних засобів у сум і 48702, 10 грн.;

• • орендна плата з юри дичних осіб у сумі 18623, 08 грн.

Так згідно до наказу № 157 від 03.11.2008 року ДПІ у м. Докучаєвс ьку ОСОБА_1 було призначен о податковим керуючим КП «Пр ометей» (код ЄДРПОУ) та філія А К «ПІБ» (код ЄДРПОУ 09334203). Станом на 30.10.2008 року підприємство КП « Прометей» мало податковий бо рг у сумі 11829 грн. та підприємст во АК «ПІБ» станом на 19.11.2008 року мало податковий борг у сумі 81 453 грн.

ОСОБА_1 сформовано першу п одаткову вимогу платнику под атків КП «Прометей» за № 1/83 від 04.11.2008 року на суму 11829 грн. та сфор мовано першу податкову вимог у платнику податків АК «ПІБ» за № 1/87 від 25.11.2008 року на суму 81543 гр н.

05.11.2008 року надіслана перша по даткова вимога КП «Прометей» та 25.11.22008 року надіслана перша п одаткова вимога АК «ПІБ», а са ме у п' ятиденний термін з мо менту закінчення граничного строку сплати узгодженої су ми податкового зобов' язанн я.

ОСОБА_1 проводилися співб есіди з платником податків К П «Прометей» з приводу погаш ення існуючого податкового б оргу, як наслідок 27.11.2008 року сум а податкового боргу КП «Пром етей» була погашена у повном у обсязі, по підприємству АК « ПІБ» сума податкового боргу погашена 25.11.2008 року у повному об сязі, а саме 81543 грн.

Таким чином, ОСОБА_1 відп овідно до повноважень податк ового керуючого, затверджени х наказом Державної податков ої адміністрації України від 2 серпня 2001 року N 312 «Про затверд ження Положення про призначе ння, звільнення та компетенц ію податкового керуючого» та Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» із змінами та доповн еннями від 21.12.2000 року, повинен б ув провести заходи щодо пога шення існуючого податкового боргу підприємства-боржника ТОВ «Волноваська автобаза».

ОСОБА_1 відомий порядок зд ійснення такої діяльності, а також міри відповідальності , що застосовуються до посадо вих осіб СГД згідно до ст. 6, 8, 10 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» із змінами та доповне ннями від 21.12.2000 року.

Об' єктивна сторона даног о правопорушення характериз ується у прийнятті усного рі шення про не застосування за ходів примусового стягнення до суб' єкту господарської діяльності ТОВ «Волноваська автобаза» у період з 15.10.2008 року до 01.02.2009 року, що призвело до не н адходження до бюджету грошов их коштів та збільшення пода ткової заборгованості підпр иємства майже у три рази.

З суб' єктивної сторони вк азаного правопорушення пода тковий керуючий ОСОБА_1 ус відомлював суспільну небезп ечність та протиправність св ого діяння та бажав його вчин ити в інтересах третіх осіб, а саме в інтересах підприємни цької діяльності ТОВ «Волнов аська автобаза». Як наслідок до бюджету своєчасно не наді йшла сума заборгованості, а н авпаки податковий борг збіль шився з 24163, 10 грн. до 79531, 05 грн.

Корупційним змістом дій ст аршого державного податково го ревізора-інспектора секто ру погашення прострочених по даткових зобов' язань ДНІ у м. Докучаєвську ОСОБА_1 є т е, що в умовах спеціально визн аченої законодавством проце дурі стягнення податкового б оргу суб' єктів господарюва ння, усвідомлюючи суспільну небезпечність та протиправн ість свого діяння та бажаючи його вчинити в інтересах тре тіх осіб, а саме в інтересах пі дприємницької діяльності ТО В «Волноваська автобаза» О СОБА_1 прийняв усне рішення щодо не прийняття заходів пр имусового стягнення, не пере дав активі боржника ТОВ «Вол новаська автобаза» до податк ової застави, не прийняв захо ди по опису та продажу майна п ідприємства чим було створен о всі умови до вільного, безко нтрольного використання під приємством-боржником майнов их активів, без погашення існ уючого податкового боргу, на дав цьому суб' єкту господар ювання незаконні переваги в здійсненні ним підприємниць кої діяльності перед КП «Про метей» та АК «ПІБ», скоїв діян ня, передбачене п. "г" ч.3 ст. 5 Зако ну України "Про боротьбу з кор упцією" - "Надання незаконних п ереваг фізичним та юридичним особам під час підготовки та прийняття нормативно-правов их актів або рішень". Вказані д ії підтверджуються поясненн ями посадових осіб підприємс тва ТОВ «Волноваська автобаз а». Свою провину у порушенні с пеціального обмеження, перед баченого п. „г" ч.3 ст. 5 Закону Ук раїни „Про боротьбу з корупц ією" ОСОБА_1 визнав.

Свідок ОСОБА_5 суду пояс нила, що ОСОБА_1 бачила в пр иміщенні ДПІ м. Докучаєвська та знає, що він там працює. 14.10.2008 р. на ТОВ «Волноваські автоба зи» виникла заборгованість з податку на транспортні засо би. Наприкінці жовтня 2008 р. їй з ателефонували з ДПІ м. Докуча євська та повідомили про заб оргованість. Після цього ДПІ м. Докучаєвська було винесен о постанову про заборгованіс ть, яку вона отримала особист о у відділенні пошти у листоп аді 2008 р. Більше з ДПІ м. Докучає вська на адресу підприємства нічого не надходило та ніхто не телефонував. Ніяких проха нь з її боку до співробітникі в ДПІ м. Докучаєвська про неза стосування заходів примусов ого стягнення, не проведення опису та продажу майна у зв' язку з важким фінансовим ста ном підприємства не було. Так ож ніякої винагороди або зао хочення з її боку до співробі тників ДПІ м. Докучаєвська ст осовно вищезазначених питан ь не було. При складанні поясн ень до протоколу про адмініс тративне правопорушення від носно ОСОБА_1 ОСОБА_3 по яснив, що їй телефонував саме ОСОБА_1, оскільки крім ньо го осіб з ім' ям ОСОБА_1 не має, про що вона особисто зроб ила запис в своїх поясненнях . Пояснення, які надавала рані ше, не підтримала, наполягала на поясненнях наданих в судо вому засіданні.

Свідок ОСОБА_7 суду пояс нив, що ОСОБА_1 бачив один р аз під час опису майна ТОВ «Во лноваські автобази». До ньог о звернувся співробітник ВБК в ОДПС ДПА в Донецькій област і ОСОБА_3 з питанням, чому Д ПІ м. Докучаєвська не прийнял а заходів щодо опису майна пі дприємства за несвоєчасну сп лату податку на транспортні засоби, відносно якого у підп риємства виникла заборгован ість, та чи просив він (ОСОБА _7.) ОСОБА_1 не приймати заз начені заходи стосовно підпр иємства. Зазначених дій він н е робив, нікого з співробітни ків підприємства не просив р обити зазначені дії та йому н е відомо чи робив з співробіт ників ці дії за власним бажан ням. Пояснення, які надавав ра ніше, не підтримав, наполягав на поясненнях наданих в судо вому засіданні.

Заслухав думку прокурора, я кий вважав, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністрат ивного правопорушення, допит ав свідків, дослідив матеріа ли справи, суд приходить до ви сновку, що в діях ОСОБА_1 ві дсутній склад корупційного д іяння, передбаченого п. „г" ч.З ст.5 Закону України „Про борот ьбу з корупцією".

Судом встановлено, що 16.07.2007 ро ку ОСОБА_1 прийняв присягу державного службовця (а.с.40). 16.07 .2007 року ОСОБА_1 було попере джено про спеціальні обмежен ня, встановлені Законами Укр аїни «Про боротьбу з корупці єю» та «Про державну службу» (а.с.ЗЗ).

Старший державний податко вий ревізор-інспектор сектор у з погашення прострочених п одаткових зобов' язань ДПІ у м. Докучаєвську ОСОБА_1 зг ідно до п. п. 1.3 п. 1 "Посадової інс трукції", затвердженої 01.08.2008 рок у в.о. начальника ДПІ у м. Докуч аєвську Ростемом О.І та п. п. 1.3 п. 1 «Положення про сектор п огашення прострочених подат кових зобов' язань», в своїй службовій діяльності повине н керуватись Конституцією Ук раїни, Законами України "Про д ержавну службу" і "Про державн у податкову службу в Україні ", Указами Президента України , Постановами Верховної Ради України, роз' ясненнями ДНА України, ДПА у Донецькій обла сті, положенням про сектор по гашення прострочених податк ових зобов' язань та посадов ою інструкцією. Основним зав данням старшого державного п одаткового ревізора-інспект ора сектору з погашення прос трочених податкових зобов' язань, згідно до п. п. 1.2 пі «Поса дової інструкції» є погашенн я (стягнення) податкового бор гу закріплених за ним боржни ків.

15.10.2008 року у зв' язку з несвоє часною сплатою зобов' язань за основним платежем у підпр иємства ТОВ «Волноваська авт обаза» (код ЕДРПОУ 01236035) виник по датковий борг у сумі 24163, 10 гри.

Згідно до наказу ДПІ у м. Док учаєвську № 157 від 03.11.2008 року пода тковим керуючим ТОВ «Волнова ська автобаза» з 01.11.2008 року приз начено старшого державного п одаткового ревізора-інспект ора сектору погашення простр очених податкових зобов' яз ань ОСОБА_1 (а.с. 64).

Наказом ДПІ у м. Докучаєвськ у № 28-о від 28.09.2007 року ОСОБА_1 б уло призначено на посаду ста ршого державного податковог о ревізора-інспектора сектор у з погашення прострочених п одаткових зобов' язань (а. с. 3 9).

У порушення п. 4.2 наказу Держа вної податкової адміністрац ії України від 2 серпня 2001 року N 312 «Про затвердження Положен ня про призначення, звільнен ня та компетенцію податковог о керуючого», зареєстровано в Міністерстві юстиції Украї ни 22 серпня 2001 р. за N 736/5927 податков им керуючим ОСОБА_1, надіс лана перша податкова вимога ТОВ «Волноваська автобаза», а саме не у п' ятиденний терм ін з моменту закінчення гран ичного строку сплати узгодже ної суми податкового зобов' язання, а лише

20.11.2008 року, вимога отримана п латником 27.11.2008 року, надійшла до ДПІ у м. Докучаєвську

16.01.2009 року (а.с.50, 51).

Відповідно до вимог діючо го адміністративного законо давства, а саме ст.ст. 9, 33, 245, 252 КУпА П особа може бути притягнута до адміністративної відпові дальності лише за наявності в її діях складу адміністрат ивного правопорушення, який має бути встановлений судом тільки після всебічної та по вної оцінки всіх доказів по с праві.

При цьому відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопоруш ення є будь-які фактичні дані , на основі яких у визначеному законом порядку орган (посад ова особа) встановлює наявні сть чи відсутність адміністр ативного правопорушення, вин ність даної особи в його вчин енні та інші обставини, що маю ть значення для правильного вирішення справи.

Суд приймає до уваги поясне ння свідків наданих в судово му засіданні ОСОБА_8 та О СОБА_7, які стверджували, що н іколи не зверталися з прохан ням до старшого державного п одаткового ревізора-інспект ора сектору погашення простр очених податкових зобов' яз ань ОСОБА_1, щодо не прийня ття заходів примусового стяг нення. їх пояснення є логічни ми, які узгоджуються з поясне ннями ОСОБА_1 та матеріала ми справи, а саме, згідно поста нови КМУ №538 від 15 квітня 2002 року «Про затвердження порядку с тягнення коштів та продаж ін ших активів платника податкі в, які перебувають у податков ій заставі» вилучення готівк ових засобів і продаж активі в підприємства здійснюється не раніше 30 днів після вручен ня 2 податкових вимоги. Також п латник не пізніше 30 календарн их днів після здобуття 2 вимог и самостійно визначає склад і черговість продажу своїх а ктивів. У тому випадки якщо бо ржник у встановлений термін самостійно не виділяє активи або їх ціна менше ніж торба бо ргу тоді податковий керівник самостійно визначає перелік активів для продажу всі пере раховані порушення, вказані в протоколі просить вважати не доречними відносно нього, оскільки ОСОБА_1 був приз начений податковим керівник ам по ООО «Волновахськая авт обаза» не весь період який вк азаний в протоколі, (з 15.10.2008 по лю тий місяць 2009 років) а всього ли ше з 01.11.2008 року по 01.12.2008 роки, а за це й період в його обов' язки, як податкового керівника, вход ило лише відправити 1 податко ву вимогу, що він і зробив згід но чинного законодавства.

Тому суд приходить до висно вку, що оскільки в діях ОСОБ А_1 відсутнє адміністративн е правопорушення і не вбачає ться, що своїми діями він пору шив п. "г" ч.З ст. 5 Закону України "Про боротьбу з корупцією", су д приходить до висновку, що пр овадження в справі про адмін істративне правопорушення в ідносно ОСОБА_1 підлягає з акриттю за відсутністю в йог о діях події та складу адміні стративного правопорушення . На підставі викладеного, п. "г " ч.З ст.5 Закону України "Про бор отьбу з корупцією", керуючись ст.247 п.1 КУпАП, суд

ПОСТАНОВИВ:

Закрити провадження в спр аві про адміністративне прав опорушення у відношенні ОС ОБА_1 про порушення спеціал ьного обмеження передбачено го п. „г" ч.З ст.5 Закону України „Про боротьбу з корупцією" в з в' язку з відсутністю в його діях події та складу адмініс тративного правопорушення.

Постанова може бути оскар жена або на неї може бути внес ено протест прокурора протяг ом

десяти днів з дня винесення постанови до апеляційного с уду Донецької області.

СудКиївський районний суд м.Донецька
Дата ухвалення рішення24.06.2009
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19029354
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —3-2316/09

Постанова від 24.06.2009

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Донецька

Малютіна Н. М.

Постанова від 23.06.2009

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Донецька

Малютіна Н. М.

Постанова від 09.10.2009

Адмінправопорушення

Виноградівський районний суд Закарпатської області

Трагнюк В. Р.

Постанова від 20.03.2009

Адмінправопорушення

Приморський районний суд м.Одеси

Нікітіна С.Й.

Постанова від 02.03.2009

Адмінправопорушення

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О.О.

Постанова від 20.03.2009

Адмінправопорушення

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О.О.

Постанова від 01.12.2009

Адмінправопорушення

Пролетарський районний суд м.Донецька

Агєєв Олександр Володимирович

Постанова від 03.12.2009

Адмінправопорушення

Запорізький районний суд Запорізької області

Галянчук Микола Іванович

Постанова від 08.12.2009

Адмінправопорушення

Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області

Шевцова Наталія Вікторівна

Постанова від 18.12.2009

Адмінправопорушення

Красногвардійський районний суд

Мязгов Леонід Олексійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні