Постанова
від 02.11.2011 по справі 23/131
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

донецький апеляційний го сподарський суд

02.11.2011

Постанова

Іменем України

26.10.2011 р. справа №23/13 1

Донецький апеляційн ий господарський суд у склад і колегії суддів:

головуючого: Бойченка К.І.

суддів Діброви Г.І., Шевкової Т.А.

за участю представникі в сторін:

від позивача: ОСОБА_1 дов. № 773 від 15.04.2011 рок у

від відповідача: ОСОБА_2 дов. від 01.06.2011 року

розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу Товариства з обмежено ю відповідальністю «Донбась кий збагачувальний комбінат »м. Торез Донецької області

на рішення господарськог о суду Донецької області

від 05.09.2011р.

у справі № 23/131 (суддя Забарющий М.І.)

за позовом Державного підприємства «Придніпровська залізниця» м. Дніпропетровськ

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Донбаськи й збагачувальний комбінат»м . Торез Донецької області

про стягнення 22 745грн. 00коп.

В С Т А Н О В И В :

Державне підприємст во «Придніпровська залізниц я»м.Дніпропетровськ звернул ось до господарського суду Д онецької області з позовом п ро стягнення з Товариства з о бмеженою відповідальністю « Донбаський збагачувальний к омбінат»м. Торез Донецької о бласті 22 745грн. 00коп. суми штрафу за неправильне зазначення у залізничній накладній № 49004088 м аси вантажу, відправленого у вагоні № 65290249.

В обґрунтування своїх вимо г позивач посилався на ст.ст. 2 4, 118, 122 Статуту залізниць Україн и, та надав копії залізничної накладної № 49004088, комерційного акту АА № 034510/31/51 від 12.02.2011р., акту за гальної форми № 286/Веси, № 287/Веси від 12.02.2011 року, телеграми на під вищення коефіцієнтів, техніч ного паспорту ваг.

Господарський суд Донец ької області рішенням від 05.09.20 11р. у справі № 23/131 визнав вимоги щодо стягнення з відповідача суми штрафу за неправильне з азначення у накладній маси в антажу обґрунтованими та дов еденими матеріалами справи т а задовольнив позов в повном у обсязі. Клопотання відпові дача про зменшення розміру ш трафу господарським судом за лишено без задоволення.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Донбаський з багачувальний комбінат»м. То рез Донецької області, не пог оджуючись із рішенням господ арського суду від 05.09.2011р. у спра ві № 23/131, звернулось з апеляцій ною скаргою, в якій просить рі шення господарського суду ск асувати, прийняти нове рішен ня, яким відмовити у задоволе нні позовних вимог у повному обсязі.

Заявник скарги не погоджує ться із висновком господарсь кого суду щодо доведеності т а обґрунтованості позовних в имог. Вважає, що господарськи м судом помилково не прийнят ий до уваги той факт, що вантаж був прийнятий залізницею до перевезення без заперечень, що свідчить про відсутність неправильного зазначення ві дправником маси вантажу при здачі його до перевезення.

Крім того, на думку заявника скарги додане позивачем до п озовної заяви платіжне доруч ення не є належним доказом оп лати витрат на інформаційно- технічне забезпечення судов ого процесу в розумінні п. 12 По рядку оплати витрат з інформ аційно-технічного забезпече ння судових процесів, пов' я заних з розглядом цивільних та господарських справ, затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 21.12.2005 р оку № 1258.

Представник позивача вва жає рішення господарського с уду Донецької області від 05.09.20 11р. у справі № 23/131 законним та об ґрунтованим, тому просив зал ишити його без змін, апеляцій ну скаргу - без задоволення.

Колегія суддів Донецьког о апеляційного господарсько го суду, у відповідності до ст .101 Господарського процесуаль ного кодексу України, у проце сі перегляду справи за наявн ими у справі і додатково пода ними доказами повторно розгл ядає справу. Апеляційний гос подарський суд не зв'язаний д оводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґр унтованість рішення місцево го господарського суду у пов ному обсязі.

Відповідно до ст.129 Конститу ції України, статей 44, 811 Господ арського процесуального код ексу України здійснено фікса цію судового процесу технічн ими засобами та складено про токол судового засідання.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, обговоривш и доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту ї х встановлення, дослідивши п равильність застосування су дом першої інстанції норм ма теріального та процесуально го права, колегія суддів вста новила наступне.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Донбаський з багачувальний комбінат»за з алізничною накладною № 49004088 у тому числі у вагоні № 65290249 з і станції Пелагіївський Доне цької залізниці на станцію Т рипілля-Дніпровське Південн о-Західної залізниці на адре су Трипільської ТЕС ВАТ «Цен тренерго»відвантажило вант аж - антрацит у вологому ста ні, визначивши у вищевказано му вагоні масу нетто 69000кг.

Із даних залізничної накла дної вбачається, що навантаж ення вагону здійснювалось за собами відправника (відповід ача у справі), правильність вн есених до накладної відомост ей підтвердив своїм підписом представник вантажовідправ ника, у відповідності до п. 2.3 Пр авил оформлення перевізних д окументів (затверджених нака зом Міністерства транспорту України від 21 листопада 2000р. N644, з ареєстрованих в Міністерств і юстиції України 24.11.2000р. за № 863/508 4).

Згідно з приписами ст. 24 Стат уту залізниць України залізн иця має право перевіряти пра вильність відомостей внесен их до накладній, а також періо дично перевіряти кількість т а масу вантажу, що зазначають ся у накладній.

При контрольному переважу ванні вагону на побіжній ста нції Нижньодніпровськ-Вузол на справних 150 тонних вагонни х електронно-тензометричних вагах станції виявлено, що у в агоні № 65290249 маса нетто складає 70280 кг, замість 69000кг, що на 1280кг бі льше, ніж визначено у накладн ій, про що станцією складено к омерційний акт АА № 034510/31/51 від 12.02. 2011р.

По прибуттю вантажу на стан цію призначення Трипілля-Дні провське, при перевірці дани х комерційного акту, різниці проти даних зазначених в акт і не виявлено, про що станцією призначення в розділі «Є»ко мерційного акту зроблена від повідна відмітка, номер коме рційного акту АА №034510/31 від 12.02.2011р . через дріб доповнений цифро ю 51.

Відповідно до ст. 37 Статуту з алізниць України, п. 5 Правил п риймання вантажів до перевез ення під час здавання вантаж ів для перевезення відправни ком має бути зазначена у накл адній їх маса. Спосіб визначе ння маси зазначається у накл адній.

Відповідно п. 2.1. розділу 2 Пра вил оформлення перевізних до кументів графи комплекту пер евізних документів “Маса ван тажу в кг, визначена відправн иком” - вказується маса ванта жу у кілограмах, заповнюютьс я вантажовідправником.

Як вже зазначалося вище в на кладній № 49004088 правильність вн есених відомостей підтвердж ено підписом представника ві дправника, маса вантажу визн ачена при зважуванні вантажу на 150-тонних вагонних електро нно-тензометричних вагах.

Відповідно до п.10 Правил при ймання вантажів до перевезен ня зважування на вагонних ва гах інших вантажів (до яких ві дноситься вугілля) провадить ся із зупинкою вагонів без ро зчеплення або під час руху на вагонних вагах, призначених для цього способу зважуванн я. Маса тари вагонів у цих випа дках може прийматися за траф аретом на вагоні.

Із комерційного акта АА № 03451 0/31/51 від 12.02.2011р. слід, що переважув ання станцією Нижньодніпров ськ-Вузол Придніпровської за лізниці проводилося на 150-тони х вагонних електронно-тензом етричних вагах станції.

Таким чином, слід визнати, щ о перевірка маси вантажу зді йснена у порядку, встановлен ому п. 22 Правил видачі вантажі в, відповідно якого перевірк а маси вантажу на станції при значення провадиться, як пра вило, таким самим способом, як им цю масу було визначено на с танції відправлення. Зважува ння вантажів на вагонних ваг ах провадиться в порядку, пер едбаченому Правилами прийма ння вантажів до перевезення.

Згідно п.27 Правил видачі ван тажів, затверджених наказом Міністерства транспорту Укр аїни від 21.11.2000р. № 644, надлишок ван тажу порівняно з масою, вказа ною в накладній, вважається т аким, що не перевищує норму, як що він не виходить за межу гра ничного розходження визначе ння маси нетто, яке становить 0,2%. В даному випадку норма надл ишку у вагоні № 65290249 ста новить 256кг, що менше виявлено го надлишку - 1280кг.

Статтею 34 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и встановлено, обставини спр ави, які відповідно до законо давства повинні бути підтвер джені певними засобами доказ ування, не можуть підтверджу ватися іншими засобами доказ ування.

Відповідно до ст. 129 Статуту з алізниць України обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідально сті залізниці, вантажовідпра вника, вантажоодержувача, па сажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або акта ми загальної форми, які склад ають станції залізниць.

Згідно з 5.5. розділу 5 Правил о формлення перевізних докуме нтів, якщо під час перевезенн я вантажу або на станції його призначення буде виявлено н еправильне зазначення у накл адній відомостей про адресу одержувача, його код, назву ва нтажу, його кількість, то з від правника стягується штраф зг ідно зі статтею 122 Статуту зал ізниць України. Факт неправи льного зазначення відправни ком указаних відомостей засв ідчується актом загальної фо рми, якщо за цим фактом не скла дався комерційний акт.

Відповідно до п.9 Правил скл адання актів (затверджених н аказом Міністерства транспо рту України 28.05.2002р. № 334) у комерці йному акті детально описують ся стан вантажу або багажу і о бставини, за яких виявлена не збереженість, а також обстав ини, які могли бути причиною в иникнення незбереженості ва нтажу, багажу чи вантажобага жу. Ніякі припущення та висно вки про причини незбереженос ті або про вину відправника і залізниці до акта не вносять ся. Усі графи бланка акта мают ь бути заповнені. Не дозволяє ться проставлення рисок та л апок замість повторення необ хідних даних. У комерційному акті зазначається, чи правил ьно навантажений, розміщений і закріплений вантаж, а також про наявність та стан захисн ого маркування для вантажів, що перевозяться у відкритих вагонах. У разі неправильног о завантаження, розміщення, з акріплення вантажу в акті за значається, яке порушення бу ло допущено. Особи, які склали або підписали комерційний а кт або акт загальної форми, що містить дані, які не відповід ають дійсності, несуть устан овлену законодавством відпо відальність.

Комерційний акт АА № 034510/31/51 від 12.02.2011р., якій засвідчив невідпо відність маси вантажу даним, зазначеним у транспортній н акладній є складеним у відпо відності до вимог пред' явле них до його складання Правил ами складання актів.

Статтею 24 Статуту залізниць України встановлено, що вант ажовідправники несуть відпо відальність за всі неправиль ності, неточності відомостей зазначених ними в накладній .

Згідно із ст.122 Статуту заліз ниць України за неправильно зазначену у накладній масу в антажу з відправника стягуєт ься штраф у розмірі згідно із статтею 118 цього Статуту.

Відповідно до ст.118 Статуту з алізниць України штраф підля гає стягненню у п' ятикратно му розмірі провізної плати з а всю відстань перевезення.

Дослідивши матеріали та об ставини справи колегія судді в Донецького апеляційного го сподарського суду дійшла до висновку, що факт невірного з азначення відправником у зал ізничній накладній маси вант ажу підтверджений матеріала ми справи, що правильно встан овлено господарським судом, розрахунок штрафу здійснено у відповідності до вимог Ста туту.

Враховуючи наведені вище о бставини, колегія суддів Дон ецького апеляційного господ арського суду дійшла висновк у про те, що рішення господарс ького суду Донецької області від 05.09.2011р. у справі № 23/131 є таким, щ о ґрунтується на всебічному, повному та об' єктивному ро згляді в судовому процесі вс іх обставин справи в їх сукуп ності, керуючись законом, що в ідповідає приписам ст.43 Госпо дарського процесуального ко дексу України, підстав для йо го скасування та задоволення вимог апеляційної скарги за наведеними в ній мотивами не вбачається.

Відповідно до вимог ст. 49 Гос подарського процесуального кодексу України витрати по с платі державного мита при зв ерненні з апеляційною скарго ю покладаються на скаржника.

Керуючись ст.ст. 49, 99, 101, 102, 103, 105 Гос подарського процесуального кодексу України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Това риства з обмеженою відповіда льністю «Донбаський збагачу вальний комбінат»м. Торез До нецької області залишити без задоволення.

Рішення господарського су ду Донецької області від 05.09.2011р . у справі № 23/131 залишити без змі н.

Головуючий К.І. Бой ченко

Судді Г.І. Діброва

Т.А. Шевкова Надруко вано 5 прим:

1 - позивачу

2 - відповідачу

3 - до справи

4 - гос. суду 5 - ДАГС

Дата ухвалення рішення02.11.2011
Оприлюднено21.11.2011
Номер документу19179806
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —23/131

Рішення від 30.01.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Заєць Д.Г.

Постанова від 12.03.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Пашкіна С.А.

Ухвала від 19.02.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Пашкіна С.А.

Ухвала від 12.12.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Заєць Д.Г.

Рішення від 19.10.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Заєць Д.Г.

Ухвала від 05.10.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Заєць Д.Г.

Рішення від 27.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Постанова від 02.11.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Бойченко К.І.

Рішення від 05.09.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

Ухвала від 29.09.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Бойченко К.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні