Рішення
від 29.07.2009 по справі 2-2308/2009
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-2308/2009

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 липня 2009 року Києво-Святош инський районний суд Київськ ої області в складі:

головуючої судді: Ковальч ук Л.М.,

при секретарі: Берник М.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві цивільну справу за позовом П рокурора Сквирського району в інтересах держави в особі Сквирської районної держа вної адміністрації Київсько ї області, Територіального ц ентру соціального обслугову вання пенсіонерів та одиноки х непрацездатних громадян Ск вирського району до ОСОБА_2 про стягнення заборговано сті за договором про надання соціальних послуг,

ВСТАНОВИВ:

У травні 2009 року Прокурор Ск вирського району в інтересах держави в особі Сквирської районної державної адміні страції Київської області, Т ериторіального центру соціа льного обслуговування пенсі онерів та одиноких непрацезд атних громадян Сквирського р айону звернувся із позовом д о ОСОБА_2 про стягнення за боргованості за договірними зобов»язаннями в розмірі 3713 г рн., посилаючись на те, що згід но вимог ст. 121 Конституції Укр аїни органи прокуратури забе зпечують представництво дер жави в суді із зазначенням ор гану уповноваженого державо ю здійснювати відповідні фун кції у спірних відносинах. Зг ідно з ст. 45 ЦПК України прокур ор здійснює представництво і нтересів громадянина або дер жави в порядку, встановленом у цим Кодексом та іншими зако нами і може здійснювати пред ставництво на будь-якій стад ії цивільного процесу. Відпо відно до вимог ст. 36-1 Закону Укр аїни «Про прокуратуру» підст авою для представництва прок урором інтересів держави у с уді є наявність порушень або загрози порушень економічни х, політичних та інших держав них інтересів внаслідок прот иправних дій (бездіяльності) юридичних та фізичних осіб, щ о вчиняються між ними та держ авою. Прокурор самостійно ви значає підстави для представ ництва у судах, форму його зді йснення і може здійснювати п редставництво у будь - якій ст адії судочинства в порядку, п ередбаченому процесуальним законодавством.

Відповідно до вимог ст. 170 Цив ільного кодексу України держ ава набуває і здійснює цивіл ьні права та обов»язки через органи державної влади у меж ах їхньої компетенції, встан овленої законом.

Згідно вимог ст. 2 Закону Укр аїни "Про місцеві державні ад міністрації" місцеві державн і адміністрації в межах відп овідної адміністративно-тер иторіальної одиниці забезпе чують виконання Конституції України, законів України, акт ів Президента України, Кабін ету Міністрів України, інших органів виконавчої влади ви щого рівня. Місцеві державні адміністрації діють на заса дах законності, відповідальн ості перед людиною і державо ю за свою діяльність.

У відповідності до вимог ч. 1 ст. 23 згаданого Закону місцев і державні адміністрації пор яд з іншими повноваженнями р еалізують державну політику в галузі соціального забезп ечення та соціального захист у соціально незахищених гром адян-пенсіонерів, інвалідів, одиноких непрацездатних, ді тей-сиріт, одиноких матерів, б агатодітних сімей, інших гро мадян, які внаслідок недоста тньої матеріальної забезпеч еності потребують допомоги т а соціальної підтримки з бок у держави. Відповідно до ч. 2 ці єї ж норми Закону місцеві дер жавні адміністрації створюю ть мережу, забезпечують зміц нення і розвиток матеріально -технічної бази закладів соц іального захисту населення, підвищують рівень і якість о бслуговування в них.

Аналогічні правові засади закладені в основу Положенн я про управління праці та соц іального захисту населення Сквирської районної держ авної адміністрації Київськ ої області (далі-Положення), за твердженого розпорядженням голови райдержадміністраці ї від 27.07.2007 року № 502 та Положення про територіальний центр со ціального обслуговування пе нсіонерів та одиноких непрац ездатних громадян Сквирсько го району.

Згідно Положення про терит оріальний центр соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян Сквирського району (далі-Положення, Терцентр), за твердженого рішенням сесії Сквирської районної ради Київської області від 02.08.2005 рок у № 03-1914, засновником терцентру є Сквирська районна рада Киї вської області. Підпорядкова ний терцентр Управлінню прац і та соціального захисту нас елення Сквирської район ної державної адміністрації Київської області. У своїй ді яльності, згідно Положення, Т ерцентр керується Конституц ією та Законами України, акта ми Президента України та Каб інету Міністрів України, нак азами Мінпраці.

Основним завданням Терцен тру, поряд з іншими, є забезпеч ення якісного надання різних видів соціальних послуг неп рацездатним громадянам та ін валідам, які відповідно до ви сновків лікарів, втратили зд атність до самообслуговуван ня. Крім того, згідно з п. 2.1.12 Пол оження про Терцентр, стаціон арне відділення Терцентру дл я постійного проживання один оких непрацездатних громадя н забезпечує постійний цілод обовий сторонній догляд непр ацездатних громадян, які втр атили рухову активність та н е можуть обслуговувати самі себе самостійно, організовує медичне обслуговування підо пічних, забезпечує м»яким (од яг, взуття) та твердим інвента рем (умебльовані жилі кімнат и), проводить медико-соціальн у і соціально-побутову прогр аму.

Згідно п. 3.4 Положення про Тер центр, до стаціонарного відд ілення на постійне проживанн я та повне державне утриманн я приймаються одинокі непрац ездатні громадяни, які не маю ть працездатних дітей і за ст аном здоров»я потребують сто роннього догляду. За умов, кол и непрацездатні громадяни ма ють працездатних дітей або р одичів, які відповідно до чин ного законодавства зобов»яз ані їх утримувати, останні зо бов»язані оплачувати їх утри мання відповідно до п. 3. 8 Полож ення.

З огляду на викладене, терит оріальним центром соціально го обслуговування пенсіонер ів та одиноких непрацездатни х громадян Сквирського район у, як структурним підрозділо м управління праці та соціал ьного захисту населення Ск вирської райдержадмініст рації Київської області, зді йснюється повноваження держ ави у сфері соціальної політ ики відносно певної категорі ї незахищених верств населен ня, як: пенсіонери, інваліди, о динокі та непрацездатні гром адяни, відповідно до медични х висновків, з втратою рухово ї активності тощо.

Так, згідно заяви ОСОБА_3 від 02.11.2007 року та направлення н ачальника управління праці т а соціального захисту населе ння Сквирської районної державної адміністрації Киї вської області, останній з 02.11.2 007 року влаштований на постійн е проживання до стаціонарног о відділення Терцентру, на де ржавне утримання. Оскільки ОСОБА_3 має працездатних ді тей, які зобов»язані відпові дно до чинного законодавства утримувати батька, то між тер центром та дочкою ОСОБА_3, -ОСОБА_2 укладено договір про надання соціальних посл уг останньому від 09.11.2007 року.

Згідно п. 1.1 договору «замовн ик» доручає, а «виконавець» п риймає на себе зобов»язання забезпечити належні умови дл я проживання, соціально-побу тового обслуговування, надан ня медичної допомоги ОСОБА _3

Згідно п. 3.1 договору оплата з а надані послуги проводиться не пізніше 10 числа наступного місяця.

Однак всупереч вказаним до говірним зобов»язанням, почи наючи з грудня 2008 року по даний час «замовник» ОСОБА_2 до говірні зобов»язання щодо оп лати за надані Терцентром до говірні послуги по утриманню її батька ОСОБА_3 не викон ує. Направлений Терцентром н а ім»я «замовника» лист про п огашення заборгованості по у триманню в стаціонарному від діленні Терцентру її батька від 19.02.2009 року за № 54, залишено ос танньою без відповіді і задо волення. Невиконання договір них зобов»язань ОСОБА_2 по яснює фінансовою неспроможн істю. Борг за договірними зоб ов»язаннями визнає, однак за ходів щодо його погашення не вживає. Загальна сума заборг ованості ОСОБА_2 перед Тер центром за надані послуги ск ладає 3713 грн.

Згідно ст. 14 ЦК України цивіл ьні зобов»язання виконуютьс я у межах, встановлених догов ором або актом цивільного за конодавства.

Згідно вимог ст. 901 ЦК України за договором про надання пос луг одна сторона (виконавець ) зобов»язується за завдання м другої сторони (замовника) н адавати послугу, яка спожива ється в процесі вчинення пев них дій або здійснення певно ї діяльності, а замовник зобо в»язується оплатити виконав цю зазначену послугу, якщо ін ше не встановлено договором.

Згідно ст. 903 цього Кодексу, я кщо договором передбачено на дання послуг за плату, замовн ик зобов»язаний оплатити над ану йому послугу в розмірі, у с троки та в порядку, що встанов лені договором.

З урахуванням викладеного і того, що несвоєчасне провед ення розрахунку «замовником » ОСОБА_2 оплати за надані послуги по соціальному забе зпеченню її батька ОСОБА_3 в стаціонарному відділенні Терцентру не може сприяти на лежному забезпеченню всіх со ціально-побутових, медичних та інших послуг інваліда ОС ОБА_3, що в свою чергу, не може сприяти належному виконанню Сквирською райдержадмі ністрацією через Терцентр по кладених на неї державою пов новажень у сфері соціального захисту певних категорій на селення та завдає шкоди інте ресам держави у цій сфері. За в икладених підстав, прокурор Сквирського району вважає за необхідне звернутися з відп овідним позовом до суду на за хист інтересів держави, в осо бі, Сквирської райдержад міністрації та Територіальн ого центру соціального обслу говування пенсіонерів та оди ноких непрацездатних громад ян Сквирського району.

На підставі викладеного пр окурор Сквирського району пр осив стягнути з ОСОБА_2 на користь Територіального цен тру соціального обслуговува ння пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян Скв ирського району заборговані сть за договірними зобов»яза ннями, згідно договору від 09.11.2 007 року про надання соціальних послуг ОСОБА_3, в сумі 3713 грн ., а також судові витрати покла сти на відповідача.

У липні 2009 року прокурор Скви рського району подав суду за яву в порядку вимог ст. 31 ЦПК Ук раїни, в якій просив стягнути з ОСОБА_2 на користь Терит оріального центру соціально го обслуговування пенсіонер ів та одиноких непрацездатни х громадян Сквирського район у 3803 грн. відповідно до проведе ного розрахунку Територіаль ного центру соціального обсл уговування пенсіонерів та од иноких непрацездатних грома дян Сквирського району від 20 л ипня 2009 року.

У судовому засіданні предс тавник прокуратури Сквирськ ого району позов підтримав т а просив його задовольнити.

У судове засідання предста вник Сквирської районно ї державної адміністрації Ки ївської області в судове зас ідання не з»явився, надана су ду заява про розгляд справи у відсутності представника Сквирської районної держа вної адміністрації Київсько ї області.

У судовому засіданні предс тавник Територіального цент ру соціального обслуговуван ня пенсіонерів та одиноких н епрацездатних громадян Скви рського району позов підтрим ав та просив його задовольни ти.

У судовому засіданні відпо відач ОСОБА_2 заявлений по зов не визнала та заперечува ла проти його задоволення.

Суд, вислухавши пояснення о сіб, які беруть участь у справ і, з»ясувавши дійсні обстави ни справи, дослідивши письмо ві докази, дійшов висновку, що позов підлягає до задоволен ня з наступних підстав.

Судом встановлено, що за Дог овором про надання соціальни х послуг від 9 листопада 2007 року Територіальний центр соціал ьного обслуговування пенсіо нерів та одиноких непрацезда тних громадян Сквирського ра йону та відповідач ОСОБА_2 уклали даний договір, згідно якого Територіальний центр соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких неп рацездатних громадян Сквирс ького району прийняв на себе зобов»язання забезпечити на лежні умови для проживання, с оціально-побутового обслуго вування, надання медичної до помоги ОСОБА_3, а ОСОБА_2 зобов»язалась відшкодувати витрати на утримання ОСОБА _3 згідно виставлених рахун ків бухгалтерією установи. З гідно п. 3.1 даного Договору опл ата за надані послуги провод иться не пізніше 10 числа насту пного місяця. Відповідно до п . 4.1 вказаного договору у випад ку порушення однією із сторі н зобов»язань за договором і нша сторона має право розірв ати його в односторонньому п орядку.

Станом на 1 липня 2009 року сума заборгованості ОСОБА_2 що до утримання її батька ОСОБ А_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, станови ть 3803 грн.

Територіальний центр соці ального обслуговування пенс іонерів та одиноких непрацез датних громадян Сквирсько го надсилав звернення до ві дповідача про сплату коштів за договором, однак ОСОБА_2 в добровільному порядку бор г не сплатила.

Згідно вимог ст. 901 ЦК України за договором про надання пос луг одна сторона (виконавець ) зобов»язується за завдання м другої сторони (замовника) н адати послугу, яка споживаєт ься в процесі вчинення певно ї дії або здійснення певної д іяльності, а замовник зобов» язується оплатити виконавце ві зазначену послугу, якщо ін ше не встановлено договором.

Відповідно до вимог ст. 903 ЦК України якщо договором перед бачено надання послуг за пла ту, замовник зобов»язаний оп латити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку , що встановлені договором.

Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що ОСОБА_2 неналежним чином виконує об ов»язки за договором про над ання соціальних послуг від 9 л истопада 2007 року та не відшкод овує витрати на утримання ба тька ОСОБА_3 Територіальн ому центру соціального обслу говування пенсіонерів та оди ноких непрацездатних громад ян Сквирського району, в резу льтаті чого виникла заборгов аність в розмірі 3803 грн., яку су д стягує з відповідача на кор исть Територіального центру соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких неп рацездатних громадян Сквирс ького району.

Керуючись ст. ст. 901, 903 ЦК Украї ни, ст. 36-1 Закону України «Про п рокуратуру», ст. ст. 45, 60, 209, 212-215, 218 ЦП К України, суд-

ВИРІШИВ:

Позов Прокурора Сквирсько го району в інтересах держав и в особі Сквирської райо нної державної адміністраці ї Київської області, Територ іального центру соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян Сквирського району до ОСОБА_2 про стягнення з аборгованості за договором п ро надання соціальних послуг задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 на кор исть Територіального центру соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких неп рацездатних громадян Сквирс ького району 3803 грн. суми забор гованості за договором про н адання соціальних послуг від 9 листопада 2007 року.

Заява про апеляційне оскар ження рішення суду може бути подана до апеляційного суду Київської області через Киє во-Святошинський районний су д протягом 10 днів з дня його пр оголошення. Апеляційна скарг а може бути подана протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення29.07.2009
Оприлюднено25.11.2011
Номер документу19183438
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-2308/2009

Рішення від 29.07.2009

Цивільне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Ковальчук Л. М.

Рішення від 26.06.2009

Цивільне

Гірницький районний суд м.Макіївки

Супрун М.Ю.

Рішення від 26.06.2009

Цивільне

Гірницький районний суд м.Макіївки

Супрун М.Ю.

Рішення від 22.04.2009

Цивільне

Харцизький міський суд Донецької області

Ткаченко Людмила Яківна

Ухвала від 15.06.2009

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Іваненко Ю.Г.

Ухвала від 18.08.2009

Цивільне

Залізничний районний суд м. Сімферополя

Уржумова Наталя Валеріївна

Рішення від 20.07.2009

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Бужак Н.П.

Рішення від 05.08.2009

Цивільне

Калінінський районний суд м.Горлівки

Шипович В.В.

Рішення від 11.01.2010

Цивільне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

Філатов Костянтин Борисович

Ухвала від 22.12.2009

Цивільне

Димитровський міський суд Донецької області

Клепка Людмила Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні