Постанова
від 14.05.2008 по справі 2-а-82/2008
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

 

ВІННИЦЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця,    вул. Островського, 14

тел/факс

(0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: vin.adminsud@meta.ua


 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ 

 

14

травня 2008 р.                                                                                    Справа

№ 2-а-82/08

 

Вінницький

окружний адміністративний суд в складі

Головуючого

судді Сапальової Тетяни Валентинівни

при секретарі  Балан Марині Анатоліївні

за участю:

представника

позивача: Кісь С.М.

представник

відповідача: ОСОБА_2

Розглянувши у

відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом:  Крижопільської міжрайонної державної

податкової інспекції

до: ОСОБА_1

про:

стягнення активів в рахунок погашення податкового боргу по податку з доходів

фізичних осіб на загальну суму 3116,88 грн. на користь місцевого бюджету

 

ВСТАНОВИВ

:

До суду

звернулась Крижопільська міжрайонна державна податкова інспекція (далі

-Крижопільська МДПІ) з заявою про стягнення активів в рахунок погашення

податкового боргу по податку з доходів фізичних осіб на загальну суму 3116,88

грн. на користь місцевого бюджету з ОСОБА_1.

Свої вимоги

позивач мотивував наступним.

Відповідно до

ст. 20 Закону України “Про систему оподаткування” контроль за правильністю та

своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється

державними податковими органами та іншими державними органами в межах

повноважень, визначених законами.

Відповідно до

ст.2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”передбачено, що

завданнями органів ДПС є здійснення контролю за додержанням податкового

законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до

бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів) а

також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Відповідачем

27.03.206 року за №178 подано декларацію про доходи, одержані за період з

01.01.2005 року по 31.12.2005 року, за даними декларації одержано дохід,

внаслідок прийняття спадщини (земельна ділянка та майновий пай) на загальну

суму -23976 грн.

Відповідно до

п.п.13.2.2 п.13.2. ст.13 Закону України “Про податок з доходів фізичних

осіб”№889 від 22.05.2003 року при отриманні спадщини спадкоємцями, що не є

членами сім'ї спадкодавця першого ступеня споріднення об'єкти спадщини оподатковуються

за ставкою 13% до вартості власності об'єкта спадщини згідно положень ст.7

вищевказаного Закону.

Згідно

положень ст.ст. 18,20 Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб”та

п.п. 4.2.2 п.4.2. ст.4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”контролюючий

орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника

податків у разі якщо згідно з законами  з

питань оподаткування особою, відповідальною за нарахування окремого податку або

збору (обов'язкового платежу), є контролюючий орган.

На підставі

поданої декларації №178 від 27.03.2006 року Крижопільською (Ямпільською) МДПІ

прийнято податкове повідомлення-рішення №0001911700/0 від 10.04.2006 року на загальну

суму -3116,88 грн.

Відповідно до

п.п. 5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”податкове

зобов'язання, нараховане контролюючим органом. вважається узгодженим в день

отримання платником податків податкового повідомлення.

Підпунктом

5.3.1. п.5.3. ст.5 зазначеного Закону України контролюючий орган самостійно

визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними

із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити

нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з

відповідного податку, а за їх відсутності -протягом тридцяти календарних днів

від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування. Пункт 5.4.

визначає, що узгоджена суму податкового зобов'язання, не сплачена платником

податків у строки визначається сумою податного боргу платника податків.

Відповідач

податок з доходів фізичних осіб не сплатила, її борг станом на 16.11.2007 року

становить 3116,88 грн.

Позивачем

було вжито ряд заходів з метою стягнення податкового боргу з гр. ОСОБА_1. а

саме, 30.05.2006 року вручено першу податкову вимогу №1/8, 24.07.2006 року

вручено другу податкову вимогу №2/29.

Вищевказані

заходи не призвели до задовільного результату, сума боргу відповідачем погашена

не була.

За таких

обставин позивач просить стягнути з відповідача суму податкового боргу в

розмірі 3116,88 грн. за рахунок активів.

В судовому

засіданні представник позивача позов підтримав, обґрунтовуючи свої позовні

вимоги, обставинами, що викладені в позовній заяві та доказами наявними в

матеріалах справи.

Представник

відповідача позов не визнав, надав суду усі заперечення проти позову мотивуючи

їх наступним.

ОСОБА_1

02.11.2005 року отримала свідоцтво про право на спадщину за заповітом, до

складу спадщини входить земельна ділянка, грошовий вклад в банківській установі

та майновий пай в КСП “Вила”, загальна вартість спадкового майна складає

-23976,00 грн.

Відповідачем,

в декларації про доходи одержані з 01.01.2005 року по 31.12.2005 року  вказано отриманий дохід у вигляді спадщини.

В той же час

представник відповідача зазначив, що дана спадщина ОСОБА_1 отримана від

ОСОБА_3, відповідач є спадкоємицею першої черги, на момент смерті проживала разом

з заповідачем та вела з ним спільне господарство (довідка №272 від 05.05.2008

року), а тому податок з доходів фізичних осіб для неї повинен обчислюватись за

нульовою ставкою відповідно до норм п.п.13.2.1. п.13.2. ст.13 Закону України

“Про податок з доходу фізичних осіб”.

Заслухавши

пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи,

оцінивши надані докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню

виходячи з наступного.

Відповідно до

ст. 20 Закону України “Про систему оподаткування” контроль за правильністю та

своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється

державними податковим органами та іншими органами в межах повноважень,

визначених законом.

Податок з

доходів фізичних осіб є загальнодержавним податком та сплачується до Державного

бюджету України.

Відповідно до

положень п.13.4. ст.13 Закону України “Про податок з доходів фізичних

осіб”особами,  відповідальними  за 

сплату  (перерахування) податку до

бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину. Дохід у  вигляді вартості успадкованого майна (кошти,

майно, майнові чи немайнові права) у межах, 

що  підлягає  оподаткуванню, включається до складу

загального річного доходу платника податку і відображається ним у річній  податковій 

декларації  про  майновий стан і доходи (податковій

декларації).

За період з

01.04.2005 року по 31.12.2006 року ставка податку з доходів фізичних осіб для

членів сім'ї першого ступеня споріднення, крім подружжя встановлювалась у

розмірі 13 відсотків від вартості отриманого спадкового майна.

Отже,

відповідно до вищевказаного, відповідач повинна була сплатити у 2006 році

податок з доходів фізичних осіб за отримане у спадщину майно з розрахунку 13%

від вартості майна, що становить -3116,88 грн.

Згідно

положень п.п.4.1.4. п.4.1. ст.4 Закону України “Про погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими

фондами”податкові  декларації  подаються за базовий податковий(звітний)

період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних

осіб (прибуткового податку  з  громадян), 

-  до  1 

квітня  року, наступного за

звітним.

В той же час,

п.п. 5.3.1. п.5.3. ст. 5 вказаного Закону України передбачає, що платник

податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового  зобов'язання, 

зазначену  у  поданій 

ним  податковій декларації,  протягом 

десяти  календарних  днів,  

наступних   за останнім   днем  

відповідного  граничного  строку, 

передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті  4 для 

подання податкової декларації.

Нормами ст. 1

Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами”визначено, що податкове  зобов'язання - зобов'язання платника податків

сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів  у 

порядку  та у строки,  визначені нормативно-правовими актами, а

податковий борг (недоїмка) - податкове 

зобов'язання  (з урахуванням   штрафних  

санкцій   за  їх 

наявності),  самостійно

узгоджене  платником податків або

узгоджене в адміністративному чи судовому 

порядку,  але  не сплачене у встановлений строк, а також

пеня,  нарахована на суму такого

податкового зобов'язання.

Відповідач

27.03.2006 року подала до податкового органу декларацію про доходи одержані з

01.01.2005 року по 31.12.2005 року, в п.1.2. якої вказала отриманий дохід у

вигляді спадщини у розмірі -23976 грн., граничним терміном сплати податку з

доходу фізичних осіб, для відповідача було -10.04.2006 року.

Відповідно до

п.п. 4.2.2. п.4.2. ст.4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”,

контролюючий орган зобов'язаний 

самостійно  визначити суму

податкового зобов'язання платника податків у разі якщо згідно з законами з

питань   оподаткування   особою, відповідальною за нарахування

окремого податку або збору (обов'язкового платежу), є контролюючий орган.

Підпунктом

5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників

податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначено, що

податкове зобов'язання, нараховане контролюючим органом вважається узгодженим в

день отримання платником податків податкового повідомлення.

Податкове

повідомлення №0001911700/0 від 10.04.2006 року отримане відповідачем 12.04.2006

року.

Підпунктом

5.3.1. п.5.3. ст.5 зазначеного Закону України контролюючий орган самостійно

визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними

із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити

нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з

відповідного податку, а за їх відсутності -протягом тридцяти календарних днів

від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування. Пункт 5.4.

визначає, що узгоджена суму податкового зобов'язання, не сплачена платником

податків у строки визначається сумою податного боргу платника податків.

Відповідач

податок з доходів фізичних осіб не сплатила, її борг станом на 16.11.2007 року

становив 3116,88 грн.

Позивачем

було вжито ряд заходів з метою стягнення податкового боргу з гр. ОСОБА_1. а

саме: 22.05.2006 року винесено першу податкову вимогу №1/8 яка отримана

відповідачем 30.05.2006 року, 04.07.2006 року винесено другу податкову вимогу

№2/29 яка отримана відповідачем 24.07.2006 року.

Вищевказані

заходи не призвели до задовільного результату, сума боргу відповідачем погашена

не була.

Відповідно до

ст. 67 Конституції України, а також норм Закону України “Про систему

оподаткування”, Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників

податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”платники податків

зобов'язані в повній мірі та в установлений строк сплачувати податки та збори

до Державного бюджету України а також місцевих бюджетів. У випадку порушення

термінів сплати податків та зборів до платників податків застосовуються штрафні

та фінансові санкції.

Відповідачем

не вжито жодних заходів щодо погашення податкового боргу перед позивачем, не

надано суду доказів які могли б спростувати викладені в заяві факти, а тому,

виходячи з аналізу вищенаведених норм законів та обставин справи позов

Крижопільської міжрайонної державної податкової інспекції у Вінницькій області

до ОСОБА_1 про стягнення активів в рахунок погашення податкового боргу по

податку з доходів фізичних осіб підлягає задоволенню.

Керуючись

ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 163, 167, 255, 257 Кодексу

адміністративного судочинства України, 

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86,

94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 

КАС України, -

 

ПОСТАНОВИВ

:

     позов Крижопільської міжрайонної державної

податкової інспекції у Вінницькій області до ОСОБА_1 про стягнення активів в

рахунок погашення податкового боргу по податку з доходів фізичних осіб на

загальну суму 3116,88 грн. задовольнити

  Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1,

ідентифікаційний номер ДРФО НОМЕР_1) активи в рахунок погашення податкового

боргу по податку з доходів фізичних осіб на загальну суму 3116,88 (дві тисячі

сімсот три гривні шістдесят одну копійку) грн. на користь місцевого бюджету на

рахунок 35216001000195, одержувач: УДК у Томашпільському районі, банк ГУ ДКУ у

Вінницькій області, МФО 802015, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20087090.

 

Відповідно

до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її

проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.

160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про

апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції

подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про

апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання

заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна

скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив

оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається

особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Відповідно

до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне

оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим

Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після

закінчення цього строку.

У

разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає

законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

 

Постанова

згідно ст.ст. 160,  ч.4 .167 КАС України

виготовлена в повному об'ємі 19.05.2007 року.

Суддя/підпис/                                                        Сапальова

Тетяна Валентинівна

 

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2008
Оприлюднено05.09.2008
Номер документу1970911
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-82/2008

Постанова від 20.11.2008

Адміністративне

Харцизький міський суд Донецької області

Ткаченко Л.Я.

Постанова від 28.05.2008

Адміністративне

Ставищенський районний суд Київської області

Скороход Т. Н.

Ухвала від 05.11.2008

Адміністративне

Зміївський районний суд Харківської області

Нестерцова Н. В.

Ухвала від 21.01.2008

Адміністративне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Вознюк С.М.

Ухвала від 12.06.2008

Адміністративне

Яремчанський міський суд Івано-Франківської області

Гребик Л.В.

Постанова від 27.03.2008

Адміністративне

Бериславський районний суд Херсонської області

Кириленко М.О.

Постанова від 26.02.2008

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 16.09.2008

Адміністративне

Іванівський районний суд Херсонської області

Ковальчук Т.М.

Постанова від 01.12.2008

Адміністративне

Нововоронцовський районний суд Херсонської області

Бутенко Т.І.

Постанова від 23.12.2008

Адміністративне

Веселинівський районний суд Миколаївської області

Орленко Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні