ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
УХВАЛА
оскарження дій органів Де ржавної виконавчої служби
08.12.11 С права № 7/4/07-11/587/07
Суддя Носівець В.В.
Розглянута скарга това риства з обмеженою відповіда льністю “Ренесанс-К” на дії в ідділу державної виконавчої служби Енергодарського місь кого управління юстиції у сп раві № 7/4/7-11/587/07:
за позовом (заявник): товар иства з обмеженою відповідал ьністю “Ренесанс-К” (69035, м.Запо ріжжя, вул. Перемоги, 63; 95001, Автон омна Республіка Крим, м. Сімфе рополь, вул. Більшовицька/Про летарська, 11/4)
до відповідача: Державного підприємства “Національна а томна енергогенеруюча компа нія “Енергоатом” в особі від окремленого підрозділу “Зап орізької атомної електрично ї станції” (71500, Запорізька обла сть, м. Енергодар, промзона)
за участю: Відділу Державно ї виконавчої служби Енергода рського міського управління юстиції (71504, Запорізька област ь, м. Енергодар, пр. Будівельни ків, буд. 25)
суддя Носівець В.В.
Представники сторін:
від позивача (скаржника): не з' явився;
від відповідача: ОСОБА_1 , довіреність № 3293 від 26.10.2011 р., пас порт серія НОМЕР_1 від 27.08.1995 р .;
від ВДВС: не з' явився;
СУТНІСТЬ СПОРУ:
Постановою Вищого госпо дарського суду України від 26.1 0.2011 р. у справі №7/4/07-11/587/07 касаційну скаргу Державного підприємс тва “Національна атомна енер гогенеруюча компанія “Енерг оатом” в особі відокремленог о підрозділу “Запорізької ат омної електричної станції” з адоволено частково; постанов у Донецького апеляційного го сподарського суду від 02.08.2011 р. т а ухвалу господарського суду Запорізької області від 10.06.2011 р . у справі № 7/4/07-11/587/07 - скасовано; справу № 7/4/07-11/587/07 передано на нов ий розгляд до господарського суду Запорізької області.
Розпорядженням господарсь кого суду Запорізької област і № П-385/11 від 09.11.2011 року, було при значено повторний автоматич ний розподіл скарги на дії ВД ВС у справі №7/4/07-11/587/07. Відповідно до автоматичного розподілу справ між суддями від 09.11.2011 року скаргу на дії ВДВС у справі № 7/4/07-11/587/07 передано на розгляд суд ді Носівець В.В. Ухвалою суду в ід 14.11.2011 р. скаргу товариства з о бмеженою відповідальністю “ Ренесанс-К” на дії відділу де ржавної виконавчої служби Ен ергодарського міського упра вління юстиції у справі № 7/4/7-11/58 7/07 прийнято до розгляду, судов е засідання призначено на 08.12.20 11 р.
Скарга ТОВ “Ренесанс-К” на п останову про зупинення викон авчого провадження і відмову у поновленні виконавчого пр овадження від 29.04.2011 р. вмотивова на наступним: постановою ВДВ С Енергодарського МУЮ від 23.04.20 09 р. виконавче провадження з п римусового виконання наказу господарського суду Запоріз ької області про стягнення з ДП НАЕК «Енергоатом»в особі ВП ЗАЕС суми боргу у розмірі 2 49 917,26 грн. було зупинено на підст аві п. 15 ст. 34 Закону України «Пр о виконавче провадження», у з в'язку з внесенням ДП НАЕК «Ен ергоатом» в особі ВП ЗАЕС до р еєстру підприємств паливно-е нергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі по гашення заборгованості відп овідно до Закону України «Пр о заходи спрямовані на забез печення сталого функціонува ння підприємств паливно-енер гетичного комплексу». Заявни к вважає, що сума боргу ВП ЗАЕС перед ТОВ «Ренесанс-К»виник ла внаслідок не оплати послу г по виконанню підрядних роб іт з капітального ремонту за лізничних шляхів. Дані послу ги не мають жодного відношен ня до заборгованості, що є пре дметом регулювання ЗУ «Про з аходи спрямовані на забезпеч ення сталого функціонування підприємств паливно-енергет ичного комплексу», тому поло ження останнього не поширюют ься на боргові зобов'язання В П ЗАЕС перед ТОВ «Ренесанс-К» , які підлягають примусовому виконанню, згідно рішення го сподарського суду Запорізьк ої області від 02.11.2007 року. Пункт 15 статті 34 Закону України «Про виконавче провадження» пов' язує зупинення виконавчого п ровадження з процедурою пога шення заборгованості відпов ідно до ЗУ «Про заходи спрямо вані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного компл ексу». Оскільки, з наведених в ище мотивів, норми вказаного Закону не поширюються на бор гові зобов'язання ВП ЗАЕС пер ед ТОВ «Ренесанс-К», тому, на п ереконання заявника, підстав и для зупинення виконавчого провадження, згідно п. 15 ст. 34 ЗУ «Про виконавче провадження» , відсутні. В діях ВДВС Енергод арського МУЮ щодо зупинення виконавчого провадження з пр имусового виконання рішення вбачається порушення справе дливого балансу між вимогами загального інтересу суспіль ства та необхідними умовами захисту основоположних прав особи. Зокрема, це пов'язано з неправильним розумінням та застосуванням положень ЗУ «П ро заходи, спрямовані на забе зпечення сталого функціонув ання підприємств паливно-ене ргетичного комплексу»в част ині поширення його дії на бор гові правовідносини між ТОВ «Ренесанс-К» та ДП НАЕК «Енер гоатом»в особі ВП ЗАЕС, і як на слідок, неправильним застосу ванням положень п.15 ст. 34 Закону України «Про виконавче пров адження», що призвело до прий няття незаконної постанови п ро зупинення виконавчого про вадження від 23.04.2009 року. З огляд у на вище зазначене, заявник п росив суд визнати незаконною постанову ВДВС Енергодарськ ого МУЮ про зупинення викона вчого провадження від 23.04.2009 р.
У судове засідання 08.12.2011 р. пр едставники позивача (заявник а) та ВДВС Енергодарського МУ Ю не прибули, про причини неяв ки суд не повідомили, про час р озгляду скарги повідомлені н алежні чином, ухвали суду від 14.11.2011 р. отримані уповноваженим и представниками ТОВ “Ренеса нс-К” та ВДВС Енергодарськог о МУЮ 21.11.2011 р., що підтверджуєтьс я повідомленнями про врученн я поштових рекомендованих ві дправлень, оригінали яких мі стяться у справі.
У судовому засіданні 08.12.2011 р . представник відповідача пр осив суд в задоволенні скарг и відмовити, обґрунтовуючи с вою позицію тим, що вся діяльн ість підприємства пов' язан а із виробництвом електрично ї енергії, підрядні послуги б ули спожиті саме для цього, от же на зобов' язання перед по зивачем дія ЗУ «Про заходи, сп рямовані на забезпечення ста лого функціонування підприє мств паливно-енергетичного к омплексу»також розповсюджу ється.
Оскільки зі змісту ч. 2 ст. 1212 Г ПК України випливає, що неявк а боржника, стягувача, прокур ора чи представника органу Д ержавної виконавчої служби в судове засідання не є перешк одою для розгляду скарги, суд визнав за можливе розглянут и скаргу без участі представ ників заявника та ВДВС Енерг одарського МУЮ, за наявними у справі матеріалами. Судове з асідання закінчено 08.12.2011 р. вине сенням ухвали.
Вивчивши матеріали скарги , суд вважає, що скарга підляга є відхиленню, виходячи з наст упного.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 2 Зако ну України “Про виконавче пр овадження”, примусове викона ння рішень покладається на д ержавну виконавчу службу, як а входить до системи органів Міністерства юстиції Україн и. Примусове виконання рішен ь здійснюють державні викона вці, визначені Законом Украї ни “Про державну виконавчу с лужбу”.
Відповідно до ст. 115 ГПК Украї ни рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набр али законної сили, є обов'язко вими на всій території Украї ни і виконуються у порядку, вс тановленому Законом України "Про виконавче провадження". З гідно із ч. 1 ст. 116 ГПК України ви конання рішення господарськ ого суду провадиться на підс таві виданого ним наказу, яки й є виконавчим документом.
Виконавче провадження як з авершальна стадія судового п ровадження та примусове вико нання рішень інших органів (п осадових осіб) - це сукупніс ть дій органів і посадових ос іб, визначених у цьому Законі , що спрямовані на примусове в иконання рішень судів та інш их органів (посадових осіб), як і провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосі б, визначених цим Законом, інш ими нормативно-правовими акт ами, прийнятими відповідно д о цього Закону та інших закон ів, а також рішеннями, що відпо відно до цього Закону підляг ають примусовому виконанню ( ст. 1 ЗУ “Про виконавче провадж ення”).
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 2 Зако ну України “Про виконавче пр овадження”, примусове викона ння рішень покладається на д ержавну виконавчу службу, як а входить до системи органів Міністерства юстиції Україн и. Примусове виконання рішен ь здійснюють державні викона вці, визначені Законом Украї ни “Про державну виконавчу с лужбу”.
Статтею 5 ЗУ “Про виконавче провадження” (в редакції Зак ону з 31.03.2009 р. по 07.05.2009 р.) встановлен о, що державний виконавець зо бов'язаний вживати передбаче них цим Законом заходів прим усового виконання рішень, не упереджено, своєчасно і в пов ному обсязі вчиняти виконавч і дії.
Рішенням від 02.11.2007 р. у справі № 7/4/07-11/587/07 позовні вимоги ТОВ “Рен есанс-К” задоволені, з Держав ного підприємства “Націонал ьна атомна енергогенеруюча к омпанія “Енергоатом” в особі відокремленого підрозділу “ Запорізької атомної електри чної станції” на користь поз ивача стягнуто 247 326,00 грн. основ ного боргу, 2 473,26 грн. державного мита та 118,00 грн. витрат на інфор маційно-технічне забезпечен ня судового процесу. На викон ання вказаного рішення 13.11.2007 р. господарським судом Запоріз ької області виданий відпові дний наказ. Даний наказ був по даний позивачем для примусов ого виконання до відділу дер жавної виконавчої служби Ене ргодарського міського управ ління юстиції Запорізької об ласті.
23.04.2009 р. державним виконавцем відділу державної виконавчо ї служби Енергодарського міс ького управління юстиції, на підставі ст.ст. 34, 35, 36, 64 Закону Ук раїни “Про виконавче провадж ення” винесена постанова про зупинення виконавчого прова дження на підставі виписки Д П “Енергоринок” про включенн я боржника ДП НАЕК “Енергоат ом” в реєстр підприємств пал ивно-енергетичного комплекс у, які приймають участь у проц едурі погашення заборговано сті у відповідності до Закон у України “Про заходи спрямо вані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного компл ексу”.
Із матеріалів справи вбача ється, що згідно із умовами до говорів підряду №69/410-03 від 16.07.2003 р . та № 69/298-03 від 13.05.2003 р. ТОВ “Ренесан с-К” зобов' язався виконати роботи з капітального ремонт у залізничного шляху. Необхі дність у виконанні підрядних робіт виникла у зв' язку із т им, що саме залізничними колі ями, які були відремонтовані позивачем, транспортуються на промисловий майданчик ВП “Запорізька АЕС” енергоносі ї, які необхідні в процесі вир обничої діяльності підприєм ства для виробництва електро енергії.
Так, відповідно до ч. 1 п. 15 ст. 34 ЗУ “Про виконавче провадженн я” (в редакції Закону з 31.03.2009 р. по 07.05.2009 р.) виконавче проваджен ня підлягає обов'язковому зу пиненню у випадках: внесен ня підприємства паливно-енер гетичного комплексу до Реєст ру підприємств паливно-енерг етичного комплексу, які беру ть участь у процедурі погаше ння заборгованості відповід но до Закону України "Про захо ди, спрямовані на забезпечен ня сталого функціонування пі дприємств паливно-енергетич ного комплексу".
Згідно із ст. 36 ЗУ “Про викона вче провадження” (в редакції Закону з 31.03.2009 р. по 07.05.2009 р.) державн ий виконавець виносить вмоти вовану постанову про зупинен ня виконавчого провадження з підстав, передбачених у стат тях 34 і 35 цього Закону, яка затв ерджується начальником відп овідного відділу державної в иконавчої служби. Постанову про зупинення виконавчого пр овадження з підстав, передба чених статтею 34 цього Закону, державний виконавець виноси ть не пізніше наступного дня , коли йому стало відомо про та кі обставини. Копія постанов и надсилається у 3-денний стро к сторонам та суду або іншому органу (посадовій особі), які видали виконавчий документ. Виконавче провадження зуп иняється: у випадках, пере дбачених пунктами 1 і 2 статті 34, - до визначення правонаступ ників боржника або призначен ня опікуна недієздатному бор жникові; у випадках, передбач ених пунктами 3, 4, 9, 13, 14 і 16 статті 3 4, пунктами 2, 3, 4, 6, 7, 8 і 9 статті 35, - до закінчення існування назва них обставин; у випадках, пере дбачених пунктами 5, 6, 7, 8, 10 і 11 ста тті 34, пунктами 1, 5 статті 35, - до ро згляду питання по суті; у в ипадках, передбачених пункто м 15 статті 34, - до закінчення тер міну дії процедури погашення заборгованості підприємств ами паливно-енергетичного ко мплексу, визначеного Законом України "Про заходи, спрямова ні на забезпечення сталого ф ункціонування підприємств п аливно-енергетичного компле ксу". Постанова про зупине ння виконавчого провадження може бути оскаржена до суду в 10-денний строк. Строки зупине ння виконавчого провадження можуть бути скорочені судом . Впродовж строку, на який вико навче провадження зупинено, виконавчі дії не провадяться . Накладений державним викон авцем арешт на майно боржник а, у тому числі на кошти на рах унках та вкладах боржника в у становах банків та інших фін ансових установах, не знімає ться. У період зупинення вико навчого провадження державн ий виконавець має право звер татися до суду в порядку, вста новленому статтями 28, 32, 33, 78, 79, 80 ць ого Закону, а також вживати з аходів щодо розшуку боржника або його майна. Після усуненн я обставин, які стали підстав ою для зупинення виконавчого провадження, державний вико навець зобов'язаний своєю по становою поновити виконавче провадження за власною ініц іативою або заявою стягувача , яка затверджується начальн иком відповідного органу дер жавної виконавчої служби, як ому він безпосередньо підпор ядкований. Копія постанови у 3-денний строк надсилається с торонам. Якщо арештоване май но боржника передано на реал ізацію, копії постанов про зу пинення виконавчого провадж ення та про поновлення викон авчого провадження надсилаю ться до підприємства, устано ви, організації, які здійснюю ть реалізацію майна боржника .
Відповідно до приписів Зак ону України “Про заходи, спря мовані на забезпечення стало го фінансування підприємств паливно-енергетичного компл ексу” № 2711-ІV від 23.06.2005 (в редакції Закону з 26.12.2008 р. по 27.11.2009 р., далі - З акон № 2711) даний Закон визначає комплекс організаційних та економічних заходів, спрямов аних на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного компл ексу з метою сприяння поліпш енню фінансового становища п ідприємств паливно-енергети чного комплексу, запобіганню їх банкрутству та підвищенн ю рівня інвестиційної приваб ливості шляхом урегулювання процедурних питань та впров адження механізмів погашенн я заборгованості, надання су б'єктам господарської діяльн ості права їх застосування, в изначення порядку взаємодії органів державної влади та о рганів місцевого самоврядув ання, розпорядників бюджетни х коштів із суб'єктами господ арської діяльності щодо заст осування механізмів погашен ня заборгованості.
Статтею 1 вказаного Закону в изначені терміни, зокрема, що погашення заборгованості - заходи, спрямовані на зменше ння та/або розстрочення кред иторської та дебіторської за боргованостей шляхом застос ування механізмів списання, взаєморозрахунків, реструкт уризації, часткової оплати н а умовах, визначених цим Зако ном. Згідно п.п. 1.4 п. 1 ст. 1 Закону № 2711, заборгованістю є, в тому чи слі, яка підлягає сплаті за то вари, роботи (послуги), спожиті у процесі виробництва (видоб утку), передачі (транспортува ння) та/або постачання енерго носіїв, відповідно до укладе них договорів або з інших під став, передбачених законом, у тому числі суми пені, штрафни х та фінансових санкцій, але н е сплачена;
Згідно із п. 3.7. вказаного Зак ону, на строк участі підпри ємства паливно-енергетичног о комплексу у процедурі пога шення заборгованості підляг ають зупиненню виконавчі про вадження та заходи примус ового виконання рішень щодо цього підприємства, що підля гають виконанню в порядку, вс тановленому Законом України "Про виконавче провадження". К рім цього, п.3.1, п.п.3.2.1 п.3.2 ст.3 Закон у № 2711 визначено, що підприємст во паливно-енергетичного ком плексу, яке прийняло рішення про участь у процедурі погаш ення заборгованості, підляга є реєстрації шляхом внесення цього підприємства до Реєст ру. Для внесення до реєстру пі дприємство подає підтверджу ючі документи, одним із яких є довідка, складена підприємс твом в довільній формі про об сяги та структуру дебіторськ ої та кредиторської заборгов аності станом на розрахунков у дату та за останній звітний період.
Оскільки відповідач включ ений до Реєстру підприємств паливно-енергетичного компл ексу, які беруть участь у проц едурі погашення заборговано сті відповідно до Закону Укр аїни № 2711, ВДВС Енергодарськ ого МУЮ правомірно 23.04.2009 р. було винесено постанову про зупи нення виконавчого проваджен ня, керуючись ст.ст. 34, 35, 36, 6 4 ЗУ “Про виконавче проваджен ня”. Внесення підприєм ства паливно-енергетичного к омплексу до Реєстру підприєм ств паливно-енергетичного ко мплексу, які беруть участь у п роцедурі погашення заборгов аності відповідно до ЗУ “Про заходи, спрямовані на забезп ечення сталого фінансування підприємств паливно-енергет ичного комплексу” є самостій ною безумовною підставою зуп инення виконавчого провадже ння. ЗУ “Про Державну вико навчу службу”, “Про виконавч е провадження”, “Про заходи, с прямовані на забезпечення ст алого фінансування підприєм ств паливно-енергетичного ко мплексу” на державну виконав чу службу не покладається об ов' язок перевіряти правомі рність та обґрунтованість вк лючення підприємств паливно -енергетичного комплексу до Реєстру підприємств паливно -енергетичного комплексу, як і беруть участь у процедурі п огашення заборгованості від повідно до ЗУ “Про заходи, спр ямовані на забезпечення стал ого фінансування підприємст в паливно-енергетичного комп лексу”.
Відповідно до ч. 7 п. 8 роз' яс нень Президії Вищого господа рського суду України № 04-5/365 від 28.03.2002 р. “Про деякі питання прак тики виконання рішень, ухвал , постанов господарських суд ів України” (з наступними змі нами та доповненнями) за резу льтатами розгляду скарги вин оситься ухвала, в якій господ арський суд або визнає доводи заявника правомірним и і залежно від їх змісту визн ає постанову державного вико навця щодо здійснення заході в виконавчого провадження не дійсною, чи визнає недійсним и наслідки виконавчих дій, аб о зобов'язує орган Державної виконавчої служби здійснити певні виконавчі дії, якщо він ухиляється від їх виконання без достатніх підстав, або визнає доводи скаржника неп равомірними і скаргу відхиля є.
З огляду на вищевикладене в бачається, що заявником не на дано належних доказів неправ омірності дій ВДВС Енергодар ського МУЮ щодо винесення 23.04.20 11 р. постанови про зупинення в иконавчого провадження із ви конання наказу у справі № 7/4/07-11/5 87/07. Таким чином, підстави для з адоволення скарги ТОВ “Ренес анс-К” - відсутні.
Отже, скарга відхиляється с удом.
Керуючись ст.ст. 86, 1212 Господа рського процесуального коде ксу України, суд, -
УХВАЛИВ:
Скаргу ТОВ “Ренесанс-К” н а дії ВДВС Енергодарського М УЮ у справі № 7/4/07-11/587/07 - відхилит и.
Суддя В.В.Но сівець
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2011 |
Оприлюднено | 21.12.2011 |
Номер документу | 19882889 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Носівець В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні