Постанова
від 30.11.2011 по справі 14/389
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

01601, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.11.2011 № 14/389

Київський апеляційний гос подарський суд у складі коле гії суддів:

головуючого: Зубець Л.П.

суддів:

при секретарі: Риба руку М.М.

за участю представників

від позивача: ОСОБА_ 1 - дов. №300-122/10-10841 від 10.11.2011р. ;

ОСОБА_2 - дов. №21-122/10-656 від 26.01.2011р.;

від відповідача: не з' явились;

від ВДВС: ОСОБА _3 - дов.№163189 від 30.11.2011р.;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні

апеляційну скаргу Антимон опольного комітету України

на ухвалу Госпо дарського суду міста Києва

від 24.10.2011р.

винесену за результатами р озгляду скарги Антимонополь ного комітету України

на дії Відділу держав ної виконавчої служби Солом' янського районного управлін ня юстиції у місті Києві

у справі №14/389 (суддя Мел ьник С.М.)

за позовом Антимон опольного комітету України

до Това риства з обмеженою відповіда льністю „Мрія Проперті Інвес т”

про стяг нення штрафу та пені у розмір і 80 000 грн.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 24.10.2011р. у спра ві №14/389 у задоволенні скарги по зивача на дії Відділу держав ної виконавчої служби Солом' янського районного управлін ня юстиції у місті Києві було відмовлено.

Не погоджуючись із прийнят ою ухвалою суду, позивач звер нувся до Київського апеляцій ного господарського суду з а пеляційною скаргою, в якій пр осить скасувати ухвалу Госпо дарського суду міста Києва в ід 24.10.2011р. у справі №14/389 та прийнят и нове рішення, яким скаргу на дії Відділу державної викон авчої служби Солом' янськог о районного управління юстиц ії у місті Києві задовольнит и.

Вимоги та доводи апеляційн ої скарги мотивовані тим, що с уд першої інстанції неповно з' ясував обставини, які маю ть значення для справи, зокре ма, щодо дотримання державни м виконавцем порядку і строк ів здійснення виконавчих дій . Окрім того, на думку позивача , місцевим господарським суд ом було невірно застосовано норми ст. ст. 11, 23, 30, 40, 47, 65 Закону Укр аїни „Про виконавче провадже ння”.

Ухвалою Київського апеляц ійного господарського суду в ід 18.11.2011р. вищевказану апеляцій ну скаргу було прийнято до пр овадження та призначено до р озгляду в судовому засіданні на 30.11.2011р.

Представники позивача у су довому засіданні 30.11.2011р. підтри мали апеляційну скаргу з вик ладених у ній підстав, просил и суд скаргу задовольнити, ск асувати ухвалу Господарсько го суду міста Києва від 24.10.2011р. п о справі №14/389 та прийняти нове рішення, яким скаргу на дії Ві дділу державної виконавчої с лужби Солом' янського район ного управління юстиції у мі сті Києві задовольнити.

Представник Відділу держа вної виконавчої служби Солом ' янського районного управл іння юстиції у місті Києві у с удовому засіданні 30.11.2011р. запер ечував проти доводів позивач а, викладених в апеляційній с карзі, просив суд залишити ск аргу без задоволення, а оскар жувану ухвалу місцевого госп одарського суду без змін як т аку, що була винесена з повним , всебічним та об' єктивним з ' ясуванням обставин, що маю ть значення для справи, а тако ж з дотриманням вимог діючог о законодавства.

Представник відповідача в судове засідання 30.11.2011р. не з' явився, про поважність причи н нез' явлення суд не повідо мив, будь-яких заяв або клопот ань з цього приводу до суду не надходило.

Оскільки явка представник ів сторін та Відділу державн ої виконавчої служби Солом' янського районного управлін ня юстиції у місті Києві у суд ове засідання не була визнан а обов' язковою, зважаючи на наявні в матеріалах справи д окази належного повідомленн я представників сторін та Ві дділу державної виконавчої с лужби Солом' янського район ного управління юстиції у мі сті Києві, а також приймаючи д о уваги обмеженість строків розгляду апеляційної скарги на ухвалу місцевого господа рського суду, апеляційний го сподарський суд визнав за мо жливе розглядати справу у ві дсутність представника відп овідача за наявними в ній мат еріалами.

Розглянувши доводи апеляц ійної скарги, перевіривши ма теріали справи, заслухавши п ояснення представників пози вача та Відділу державної ви конавчої служби Солом' янсь кого районного управління юс тиції у місті Києві, дослідив ши докази, проаналізувавши н а підставі встановлених факт ичних обставин справи правил ьність застосування судом пе ршої інстанції норм законода вства, колегія встановила на ступне.

У серпні 2009 року Антимонопол ьний комітет України (далі - позивач) звернувся до Господ арського суду міста Києва з п озовом про стягнення з Товар иства з обмеженою відповідал ьністю “Мрія Проперті Інвест ” (колишня назва - Товариство з обмеженою відповідальністю “Юнітрейд Груп”) (далі - відп овідач) штрафу, накладеного н а підставі рішення позивача від 28.04.2009р. №140-р, за порушення зак онодавства про захист економ ічної конкуренції, та пені за прострочення сплати штрафу.

Рішенням Господарського с уду міста Києва від 07.10.2009р. у спр аві №14/389 позовні вимоги було за доволено повністю, присуджен о до стягнення з відповідача на користь позивача 40 000 грн. шт рафу, 40 000 грн. пені. Окрім того, п рисуджено до стягнення з від повідача в доход Державного бюджету України 800 грн. держав ного мита та 118 грн. витрат на ін формаційно-технічне забезпе чення судового процесу (том с прави - 1, аркуші справи - 104-107).

На виконання вищезгаданог о рішення місцевого господар ського суду 09.11.2009р. було видано відповідний наказ (том справ и - 1, аркуш справи - 103).

У вересні 2011р. позивач зверну вся до Господарського суду м іста Києва зі скаргою на дії В ідділу державної виконавчої служби Солом'янського район ного управління юстиції у мі сті Києві (том справи - 1, арку ші справи - 5-11), в якій просив: в изнати неправомірними дії Ві дділу державної виконавчої с лужби Солом'янського районно го управління юстиції у міст і Києві по поверненню позива чу наказу Господарського суд у міста Києва від 09.11.2009р. у справ і №14/389; визнати неправомірною т а скасувати постанову Відділ у державної виконавчої служб и Солом'янського районного у правління юстиції у місті Ки єві від 30.06.2011р. про повернення п озивачу (стягувачу) виконавч ого документу; зобов' язати Відділ державної виконавчої служби Солом'янського район ного управління юстиції у мі сті Києві виконати наказ Гос подарського суду міста Києва від 09.11.2009р. у справі №14/389, обґрунт овуючи свої вимоги тим, що під час проведення виконавчих д ій мали місце численні поруш ення вимог Закону України “П ро виконавче провадження”, о скільки державним виконавце м:

- не було надіслано позивачу постанову про відкриття вик онавчого провадження;

- не оголошено розшук боржни ка та його майна;

- не було направлено запиту до державного реєстратора дл я отримання інформації щодо боржника;

- не викликано посадових осі б боржника та не відібрано у н их пояснення;

- при наявності факту ухилен ня боржника від виконання зо бов' язання, державний викон авець не звернувся до суду з в имогою про встановлення тимч асового обмеження у праві ви їзду керівника боржника за м ежі України до виконання ним зобов' язання за рішенням с уду;

- в оскаржуваній постанові в становлено строк звернення д ля повторного виконання нака зу до 30.06.2012р., тоді як в самому нак азі вказано, що останній може бути пред' явлений до викон ання до 30.10.2012р.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 24.10.2011р. по спр аві №14/389 у задоволенні скарги п озивача на дії Відділу держа вної виконавчої служби Солом ' янського районного управл іння юстиції у місті Києві бу ло відмовлено, у зв' язку з не обґрунтованістю та непідтве рдженістю належними доказам и доводів скарги позивача.

Колегія суддів погоджуєть ся з висновками місцевого го сподарського суду, вважає їх такими, що відповідають факт ичним обставинам справи, з на ступних підстав.

Порядок оскарження дій чи б ездіяльності органів держав ної виконавчої служби встано влений в ст. 1212 Господарського процесуального кодексу Укра їни. Зі змісту вказаної статт і випливає, що за результатам и розгляду скарги виноситься ухвала, в якій господарський суд або визнає доводи заявни ка правомірними і залежно ві д їх змісту визнає постанову державного виконавця щодо з дійснення заходів виконавчо го провадження недійсною, чи визнає недійсними наслідки виконавчих дій, або зобов'язу є орган державної виконавчої служби здійснити певні вико навчі дії, якщо він ухиляєтьс я від їх виконання без достат ніх підстав, або визнає довод и скаржника неправомірними і скаргу відхиляє.

Умови і порядок виконання р ішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідн о до закону підлягають приму совому виконанню у разі неви конання їх у добровільному п орядку, регламентуються Зако ном України „Про виконавче п ровадження”. Даний нормативн ий акт є спеціальним по відно шенню до інших нормативних а ктів при вирішенні питання щ одо оцінки дій державної вик онавчої служби.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни „Про виконавче провадж ення” виконавче провадження , як завершальна стадія судов ого провадження та примусове виконання рішень інших орга нів (посадових осіб) - це сукуп ність дій органів і посадови х осіб, зазначених у цьому Зак оні, що спрямовані на примусо ве виконання рішень судів та інших органів (посадових осі б), які провадяться на підстав ах, в межах повноважень та у сп осіб, визначених цим Законом , іншими нормативно-правовим и актами, прийнятими відпові дно до цього Закону та інших з аконів, а також рішеннями, що в ідповідно до цього Закону пі длягають примусовому викона нню.

Як було встановлено судом, п остановою Відділу державної виконавчої служби Солом' ян ського районного управління юстиції у місті Києві №29142398 від 04.12.2009р. було відкрито виконавче провадження по виконанню на казу Господарського суду міс та Києва у справі №14/389 від 09.11.2009р. (том справи - 1, аркуш справи - 15).

Постановою Відділу держав ної виконавчої служби Солом' янського районного управлін ня юстиції у місті Києві від 30 .06.2011р. наказ у справі №14/389 від 09.11.2009р . було повернуто позивачу (стя гувачу) у зв' язку з тим, що за адресою, вказаною у виконавч ому документів, боржник не ро зшуканий, право власності на майно не зареєстровано, тран спортні засоби відсутні, від омості про рахунки у установ ах банків відсутні (том справ и - 1, аркуш справи - 20).

Як уже зазначалось вище, за твердженням позивача, держав ним виконавцем Відділу держа вної виконавчої служби Солом ' янського районного управл іння юстиції у місті Києві не були вчинені всі необхідні д ії для виконання наказу у спр аві №14/389 від 09.11.2009р.

З цього приводу колегія суд дів вважає за необхідне зазн ачити наступне.

Згідно з ч.2 ст. 11 Закону Украї ни „Про виконавче провадженн я” державний виконавець здій снює заходи, необхідні для св оєчасного і в повному обсязі виконання рішення, зазначен ого в документі на примусове виконання рішення (далі - вико навчий документ), у спосіб та в порядку, встановленому вико навчим документом і цим Зако ном.

З наявних у справі матеріал ів вбачається, що в процесі ви конавчого провадження держа вним виконавцем було винесен о наступні постанови:

- 12.12.2009р. про об' єднання у звед ене виконавче провадження №8 59/13 наказу Господарського суд у міста Києва №14/389 від 09.11.2009р. про стягнення з ТОВ „Мрія Пропер ті Інвест” на користь держав и боргу в розмірі 80 000 грн. (том с прави - 1, аркуш справи - 89);

- 28.01.2011р. про арешт коштів боржн ика (том справи - 1, аркуш спра ви - 79);

- 28.03.2011р. про арешт майна боржни ка та оголошення заборони на його відчуження (том справи - 1, аркуш справи - 50).

Відповідно до ч.3 ст. 11 Закону України „Про виконавче пров адження” державний виконаве ць у процесі здійснення вико навчого провадження, зокрема , має право: з метою захисту ін тересів стягувача одержуват и безоплатно від органів, уст анов, організацій, посадових осіб, сторін та учасників вик онавчого провадження необхі дні для проведення виконавчи х дій пояснення, довідки та ін шу інформацію, у тому числі ко нфіденційну; безперешкодно в ходити до приміщень і сховищ , що належать боржникам або за йняті ними, проводити огляд з азначених приміщень і сховищ , у разі необхідності примусо во відкривати та опечатувати такі приміщення і сховища; на кладати арешт на майно боржн ика, опечатувати, вилучати, пе редавати таке майно на збері гання та реалізовувати його в установленому законодавст вом порядку; накладати арешт на кошти та інші цінності бор жника, зокрема на кошти, які пе ребувають на рахунках і вкла дах у банках, інших фінансови х установах, на рахунки в цінн их паперах, а також опечатува ти каси, приміщення і місця зб ерігання грошей.

В матеріалах справи наявни й запит, який направлявся дер жавним виконавцем з метою з' ясування наявності у відпові дача (боржника) коштів у банкі вських установах та майна, на яке можна було б звернути ст ягнення (том справи - 1, аркуш і справи - 84, 87).

Згідно з відповідями, отрим аними від УДАІ в м. Києві, БТІ м . Києва та Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у боржника відсутні тр анспортні засоби, нерухоме м айно та цінні папери.

З наведеного вище вбачаєть ся, що здійснені державним ви конавцем заходи щодо розшуку майна боржника виявились бе зрезультатними.

Згідно з Довідкою з Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців (том справи - 1, аркуші справи - 69-75), наданою на запит державного виконавця, ідент ифікаційний код відповідача - 33144701, місцезнаходження: м. Ки їв, вул. Виборзька, 16/15.

Ті ж самі відомості вказані в наказі Господарського суд у міста Києва у справі №14/389 від 07.11.2009р.

Державний виконавець здій снив вихід за адресою боржни ка, вказаною у виконавчому до кументі (наказі), але не виявив боржника, про що було складен о акт (том справи - 1, аркуш спр ави - 76).

Відносно посилання позива ча на лист Державної податко вої інспекції у Солом' янськ ому районі м. Києва від 25.11.2010р., я к на підтвердження наявності у відповідача (боржника) грош ових коштів в банківських ус тановах, колегія суддів вваж ає за необхідне зазначити на ступне.

Дійсно, в листі Державної по даткової інспекції у Солом' янському районі м. Києва від 25.11.2010р. зазначено про те, що борж ником були відкриті рахунки в АТ „Сведбанк” та в ПАТ „Фіне ксбанк” (том справи - 1, аркуш справи - 86).

Однак, в матеріалах справи н аявний лист АТ „Сведбанк” ви х.№2229 від 05.04.2011р. (том справи - 1, ар куш справи - 54), в якому зазнач ено про те, що поточний рахуно к для ТОВ „Мрія Проперті Інве ст” (код ЄДРПОУ 33144701) в АТ „Сведб анк” не відкривався.

Згідно з листом ПАТ „Фінекс банк” вих.№618/19 від 08.04.2011р. під кодо м ЄДРПОУ 33144701 (який вказано в суд овому рішенні та наказі у спр аві №14/389) рахується клієнт з на звою, яка не відповідає назві ТОВ „Мрія Проперті Інвест” (т ом справи - 1, аркуш с прави - 53).

З аналогічних підстав було повернуто без виконання пла тіжну вимогу про стягнення з відповідача 80 918,00 грн. Київськи м регіональним управлінням П АТ „Комерційний банк „Надра” (том справи - 1, аркуш справи - 56).

Таким чином, грошові кошти, за рахунок яких можна було б п огасити заборгованість відп овідача, виявлені не були.

В ст. 47 Закону України „Про ви конавче провадження” наведе ний перелік підстав, за наявн ості яких виконавчий докумен т повертається стягувачу.

Згідно з п.п.2, 5 ч.1 назван ої статті виконавчий докумен т, на підставі якого відкрито виконавче провадження, за як им виконання не здійснювалос я або здійснено частково, пов ертається стягувачу у разі, я кщо: у боржника відсутнє майн о, на яке може бути звернуто ст ягнення, а, здійснені державн им виконавцем відповідно до цього Закону заходи щодо роз шуку такого майна виявилися безрезультатними; у результа ті вжитих державним виконавц ем заходів неможливо встанов ити особу боржника, з'ясувати місцезнаходження боржника - юридичної особи, місце прожи вання, перебування боржника - фізичної особи.

Оскільки в результаті пров едених виконавчих дій не бул о виявлено майна боржника (ру хомого та нерухомого), а за адр есою, вказаною у виконавчому документі боржник не розшук аний, колегія суддів погоджу ється з тим, що в даному конкре тному випадку виконавчий док умент підлягав поверненню по зивачу (стягувачу) на підстав і ст. 47 Закону України „Про вик онавче провадження”.

Відносно посилання позива ча на те, що державним виконав цем в постанові про повернен ня виконавчого документу від 30.06.2011р. було встановлено строк для повторного пред' явленн я виконавчого документу до в иконання до 30.06.2012р., тоді як в сам ому наказі вказано інший стр ок пред' явлення наказу для виконання, а саме до 30.10.2012р., коле гія суддів вважає за необхід не зазначити наступне.

Згідно з ч.5 ст. 47 Закону Украї ни „Про виконавче провадженн я” повернення виконавчого до кумента стягувачу з підстав, передбачених цією статтею, н е позбавляє його права повто рно пред'явити виконавчий до кумент до виконання протягом строків, встановлених статт ею 22 цього Закону.

В ч.1 ст. 22 названого Закону вк азано, що виконавчі документ и можуть бути пред'явлені до в иконання в такі строки:

1) посвідчення комісій по тр удових спорах, постанови суд ів у справах про адміністрат ивні правопорушення та поста нови органів (посадових осіб ), уповноважених розглядати с прави про адміністративні пр авопорушення, - протягом трьо х місяців;

2) інші виконавчі документи - протягом року, якщо інше не п ередбачено законом.

Тобто, дата, зазначена держа вним виконавцем у постанові про повернення виконавчого д окументу стягувачу - 30.06.2012р., бул а визначена саме з урахуванн ям норм вищезгаданої ст. 22 Зак ону України „Про виконавче п ровадження”.

Однак, в будь-якому випадку, наказ може бути пред' явлен ий до виконання протягом стр оку, вказаного в наказі Госпо дарським судом міста Києва.

Твердження позивача про те , що державний виконавець, в по рушення вимог ст. 11 Закону Укр аїни „Про виконавче провадже ння” не викликав посадових о сіб боржника та не відібрав у них пояснення, а також за наяв ності факту ухилення боржник а від виконання зобов' язанн я не звернувся до суду з вимог ою про встановлення тимчасов ого обмеження у праві виїзду керівника боржника за межі У країни до виконання ним зобо в' язання за рішенням суду, н е можуть бути прийняті до ува ги, оскільки, як вірно зазначи в місцевий господарський суд у своїй ухвалі, вчинення вказ аних дій є правом, а не обов' я зком державного виконавця.

До того ж, позивач скористав ся своїм правом на повторне п ред' явлення виконавчого до кументу до виконання і поста новою Відділу державної вико навчої служби Солом'янського районного управління юстиці ї у місті Києві від 10.10.2011р. було в ідкрито виконавче проваджен ня по виконанню наказу Госпо дарського суду міста Києва у справі №14/389 від 09.11.2009р. (том справ и - 1, аркуш справи - 112).

Зважаючи на вищенаведене, к олегія суддів погоджується з висновком місцевого господа рського суду про необґрунтов аність скарги позивача на ді ї Відділу державної виконавч ої служби Солом'янського рай онного управління юстиції у місті Києві, тому підстави дл я задоволення цієї скарги ві дсутні.

Згідно зі ст. ст. 32-34 Господарс ького процесуального кодекс у України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на під ставі яких господарський суд у визначеному законом поряд ку встановлює наявність чи в ідсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і запере чення сторін, а також інші обс тавини, які мають значення дл я правильного вирішення госп одарського спору. Кожна стор она повинна довести ті обста вини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і з аперечень. Обставини справи, які відповідно до законодав ства повинні бути підтвердже ні певними засобами доказува ння, не можуть підтверджуват ись іншими засобами доказува ння.

Доводи, викладені в апеляці йній скарзі, не знайшли свого підтвердження під час розгл яду даної справи.

Приймаючи до уваги вищенав едені обставини справи в їх с укупності, колегія суддів ді йшла висновку про те, що ухвал а Господарського суду міста Києва від 24.10.2011р. у справі №14/389 при йнята з дотриманням норм про цесуального права, у зв' язк у з чим апеляційна скарга поз ивача задоволенню не підляга є.

Враховуючи викладене, керу ючись ст. ст. 32-34, 75, 86, 99, 101-106, 1212 Господа рського процесуального коде ксу України, Київський апеля ційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Антимон опольного комітету України з алишити без задоволення, а ух валу Господарського суду міс та Києва від 24.10.2011р. у справі №14/389 - без змін.

2. Матеріали справи №14/389 повер нути до Господарського суду міста Києва.

3. Постанова набирає законно ї сили з дня її прийняття та мо же бути оскаржена до суду кас аційної інстанції у встановл еному законом порядку та стр оки.

Головуючий суддя

Судді

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення30.11.2011
Оприлюднено22.12.2011
Номер документу19985392
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/389

Ухвала від 02.08.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 16.07.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Постанова від 30.11.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Зубець Л.П.

Ухвала від 17.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник С.М.

Рішення від 10.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник С.М.

Ухвала від 30.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник С.М.

Ухвала від 19.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник С.М.

Ухвала від 13.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Нарольський М.М.

Ухвала від 03.02.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сулім В.В.

Ухвала від 03.12.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Джарти В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні