Рішення
від 19.12.2011 по справі 23/158
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАР СЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Д онецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

19.12.11 р. Сп рава № 23/158

Позивач: Публічне акціоне рне товариство “Ясинівський коксохімічний завод”, м. Макі ївка

до відповідача: Державного підприємства “Донецька залі зниця”, м. Донецьк

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору, на стороні позивача: Відкрите акціонерне ”ЦЗФ ”Д обропільська” , м. Добропілля

про стягнення 2 193,29грн.

Суддя Матюхін В.І.

Представники:

від позивача: Тітов О.В. - за ст. нач. від.

від відповідача: Ляшко Д.В. - пров. юр.

від третьої особи: ОСОБА_ 1 - за дов.

Публічним акціонерним то вариством “Ясинівський кокс охімічний завод” до Державно го підприємства “Донецька за лізниця” пред' явлено позов про стягнення вартості нест ачі вантажу (концентрат вугі льний у вологому стані), відпр авленого 02.06.2011р. (вантажовідпра вник - ВАТ ЦЗФ “Добропільсь ка”) за залізничною накладно ю на групу вагонів №52201944 у напів вагоні № 67870188 у загальній сумі 2 193, 29грн.

Ухвалою від 24.10.2011р. господарс ький суд Донецької області у складі судді Забарющого М.І. з власної ініціативи на підставі ст.27 Г осподарського процесуально го кодексу України залучив д о участі у справі в якості тре тьої особи, яка не заявляє сам остійних вимог на предмет сп ору, на стороні позивача Відк рите акціонерне товариство ”ЦЗФ ”Добропільська”, перей менованого у Публічне акціон ерне товариство „ДТЕК Доброп ільська ЦЗФ”.

В обґрунтування позову поз ивач посилається на те, що ваг он з вантажем на станцію Крин ична Донецької залізниці (ст анція призначення) прибули з недостачею, яка підтверджен а складеними цією ж станцією комерційним актом від 04.06.2011р. Б Н 696291/15. Нестача, на його думку, ви никла у зв' язку з незбереже нням вантажу під час перевез ення.

Залізниця, не заперечуючи ф акту нестачі, позов не визнал а з посиланням на те, що позива чем не доведена ціна продукц ії, яка перевозилась (ст.115 Стат уту залізниць України).

Публічне акціонерне товар иство „ДТЕК Добропільська ЦЗ Ф” у засіданні пояснило, що ра хунку на відвантажену продук цію товариство не має, оскіль ки не є її власником. Згідно з договором №1, укладеним 04.01.11р. з Товариством з обмеженою відп овідальністю „ДТЕК Добропіл лявугілля”, на переробку (зба гачення) вугілля його застав на вартість становить 718,80грн.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін і 3-ї особи у відкритому судовому засідан ні, господарський суд встано вив:

02.06.2011р. Відкрите акціонерне т овариство ”ЦЗФ ”Добропільсь ка”, перейменоване у подальш ому в Публічне акціонерне то вариство „ДТЕК Добропільськ а ЦЗФ” (вантажовідправник) на адресу Публічного акціонерн ого товариства “Ясинівський коксохімічний завод” (ванта жоодержувач) у напіввагоні № 67870188 за залізничною накладною на групу вагонів №52201944 зі станц ії Добропілля Донецької залі зниці на станцію Кринична До нецької залізниці відванта жило вугілля кам' яне марки Г-газове у вологому стані. За н акладною вага нетто у вагоні - 63 500 кг, брутто - не вказано, тара - 21 800 кг. У накладеній заз начено, що вантаж маркований 1-ю борозною подовжньою.

Згідно рахунку постачальн ика (Приватного акціонерного товариства “Донецьксталь” - металургійний завод”) № 18355 від 03.06.2011р., ціна 1 т концентрату вугі льного марки Г становить 1 194,60г рн. без ПДВ.

Заставна вартість вугілля згідно договору №1 від 04.01.11р., як ий був укладений між Товарис твом з обмеженою відповідаль ністю „ДТЕК Добропіллявугіл ля” (замовник) та ВАТ ЦЗФ “Добр опільська”, перейменованого у подальшому в Публічне акці онерне товариство „ДТЕК Добр опільська ЦЗФ”, становить 718,80г рн.

На станцію призначення ваг он прибув 03.06.2011р., де був складен ий акт загальної форми № 645 від 03.06.2011р. Підстава складання акту загальної форми - під час ог ляду були виявлені воронкопо дібні заглиблення.

На підставі абз.2 ч.1 ст.52 Стату ту залізниць України (прибут тя вантажу з ознаками недост ачі під час перевезення у від критому рухомому складі) ван таж у напіввагоні видавався з перевіркою його маси предс тавниками станції Кринична Д онецької залізниці.

За результатами перевірки залізницею був складений ко мерційний акт від 04.06.2011р. БН 696291/15, згідно з яким:

- вагон в технічному ві дношенні справний;

- навантаження у вагон і нижче бортів на 100мм нерівно мірне, є численні заглибленн я по всій поверхні вантажу;

- вантаж не маркований , витікання вантажу відсутнє ;

- зважування вагону пр оводилося на 150 т вагонних тен зометричних вагах ПАТ “Ясин івський коксохімічний завод ” ;

- вага нетто зважуванн я вантажу 60 700кг (брутто 82 500кг, та ри з документу 21 800 кг), нестача в антажу складає 2 800кг проти дан их залізничної накладної.

Комерційний акт підписани й належними особами, зокрема : з боку залізниці - заступни ком начальника станції, двом а старшими прийомоздавальни ками; з боку одержувача - при йомоздавальником ПАТ “Ясин івський коксохімічний завод ”.

Зважаючи на те, що:

Відповідно до ст.909 Цивільно го Кодексу України (ЦК) за дого вором перевезення перевізни к зобов' язаний доставити до вірений йому відправником ва нтаж в пункт призначення і ви дати його управомоченій на о тримання вантажу особі.

Згідно п.2 ст.924 ЦК перевізник відповідає за втрату, нестач у, псування або пошкодження п рийнятого до перевезення ван тажу у розмірі фактично запо діяної шкоди, якщо не доведе, щ о це сталося не з його вини.

Статтею 920 ЦК обумовлено: у ра зі порушення зобов' язань, щ о випливають із договору пер евезення, сторони несуть від повідальність, встановлену з а домовленістю сторін, якщо і нше не встановлено цим Кодек сом, іншими законами, транспо ртними кодексами (статутами) .

Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни “Про залізничний транс порт” залізниці повинні забе зпечувати збереження вантаж ів на шляху слідування та на з алізничних станціях.

Ст.23 Закону “Про залізнични й транспорт” передбачено, що перевізники несуть відпові дальність за зберігання ва нтажу з моменту його прийнят тя і до видачі одержувачу в м ежах, визначених Статутом за лізниць України. Частиною 2 ці єї ж статті встановлено, що за незбереження (втрату, неста чу, псування, пошкодження) пр ийнятого до перевезень ванта жу перевізники несуть відпов ідальність у розмірі фактичн о заподіяної шкоди, якщо не до ведуть, що втрата, нестача, псу вання, пошкодження виникли з незалежних від них причин.

Стаття 110 Статуту залізниць України передбачає, що заліз ниця несе відповідальність з а збереження вантажу з часу й ого прийняття до перевезення і до моменту видачі одержува чу.

Згідно з ст.113 Статуту заліз ниць України за незбереженн я прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть від повідальність у розмірі факт ично заподіяної шкоди, якщо н е доведуть, що втрата, нестача чи пошкодження виникли з не з алежних від перевізника при чин.

Згідно ст.26 Закону України “ Про залізничний транспорт” о бставини, які можуть служити підставою для матеріальної відповідальності перевізни ків вантажу засвідчуються ак тами; порядок і терміни склад ення актів визначаються Стат утом залізниць України.

Відповідно до ст.130 Статуту залізниць України право на пред'явлення до залізниці п ретензій та позовів у разі н едостачі, псування або пошко дження вантажу має одержувач - за умови пред'явлення накл адної, комерційного акта і до кумента, що засвідчує кількі сть і вартість відправленого вантажу.

Статтею129 Статуту залізниць України передбачено, що обст авини, що можуть бути підстав ою для матеріальної відпові дальності залізниці під час залізничного перевезення, за свідчуються комерційними ак тами або актами загальної фо рми, які складають станції за лізниць; для засвідчення мас и і кількості вантажу з даним и, зазначеними у транспортни х документах, складається ко мерційний акт.

Факт нестачі за спірним пер евезенням матеріалами справ и підтверджений, зокрема ком ерційним актом.

Залізниця не довела, що нест ача виникла з незалежних від перевізника причин.

Відповідно до ч.2 ст.114 Статут у залізниць України недостач а маси вантажу, за яку відшкод овуються збитки, в усіх випад ках обчислюється з урахуванн ям граничного розходження ви значення маси вантажу і пр иродної втрати вантажу під час перевезення.

Сума недостачi з урахування м норми недостачi (сума норми п риродної втрати маси вантажу i граничного розходження виз начення маси нетто) складає 1 0 99,76грн. із розрахунку: 1 530 кг (нес тача вантажу з урахуванням н орми недостачі 2%) х 718,80грн. (заст авна вартість 1т вугілля марк и Г, зданого до перевезення з П ДВ).

Господарський суд вважає, щ о позов обґрунтований і підл ягає задоволенню частково у сумі 1 099,76грн. В іншій час тині позов безпідставний і з адоволенню не підлягає.

Судові витрати покладають ся на сторони пропорційно ро зміру задоволених вимог.

На підставі викладеного, ст .ст.909, 920, 924 п.2 Цивільного Кодексу України, ст.ст.307, 314 Господарсь кого кодексу України, ст.ст.23, 26 Закону України “Про залізни чний транспорт”, ст.113, ч.2 ст.114, ст .ст.115, 129 Статуту залізниць Укра їни, п.27 Правил видачі вантажі в і керуючись ст.ст. 49, 82-84, 85 Госпо дарського процесуального Ко дексу України, господарськи й суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити частко во.

Стягнути з Державного підп риємства “Донецька залізниц я” (83001, м. Донецьк, вул. Артема, 68, п /р № 2600101511508 у Донецькій філії Укр ексімбанку, МФО 334817, п/р 260390600019 у До нецькій філії АБ “Експрес-ба нк”, МФО 335838, код ЄДРПОУ 01074957) на ко ристь Публічного акціонерно го товариства “Ясинівський к оксохімічний завод” (86110, Донец ька область, м. Макіївка, вул. 50р оків утворення СРСР, буд. 5, п/р 2 6002198009101 в Донбаському філіалі ПА Т “Кредитпромбанк” м. Донець к, МФО 335593, код ЄДРПОУ 00191035) 1 099,76грн. о сновного боргу (вартість нес тачі), 51,14грн. - відшкодування витрат по оплаті державного мита, 118,34грн. - відшкодування ви трат на інформаційно-технічн е забезпечення судового проц есу.

В іншій частини позову відм овити.

Рішення набирає законної с или після закінчення десятид енного строку з дня його прий няття, а у разі подання апеля ційної скарги - після розгляд у справи апеляційною інстанц ією, якщо його не скасовано.

Апеляційна скарга подаєть ся через місцевий господарсь кий суд, який розглянув справ у, протягом 10 днів з дня прийня ття рішення місцевим господа рським судом.

Суддя Матюхін В.І.

< Список > < Дов ідник >

< Список > < Довід ник >

Повний текст рішення скла дено 19.12.2011р.

Надруковано примірникі в:

1 - до справи;

1 - позивачу;

1 - відповідачу.

1 - 3-й особі

Вик

Тел.381-91-18

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення19.12.2011
Оприлюднено26.12.2011
Номер документу19996089
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —23/158

Постанова від 24.05.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Дерепа В.І.

Ухвала від 17.05.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Дерепа В.І.

Постанова від 10.04.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сотніков С.В.

Рішення від 18.01.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Заєць Д.Г.

Ухвала від 19.12.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Заєць Д.Г.

Ухвала від 23.11.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Заєць Д.Г.

Рішення від 19.12.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

Ухвала від 23.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

Ухвала від 08.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

Ухвала від 31.10.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Заєць Д. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні