Рішення
від 08.12.2011 по справі 33/5005/12276/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

14.11.11р. Справа № 33/5005/12276/2011

За позовом Прокурора П 'ятихатського району Дніпроп етровської області в інтерес ах держави в особі Грушуватс ької сільської ради П'ятихат ського району Дніпропетров ської області, с. Грушуватка, П 'ятихатський район, Дніпропе тровська область

до Приватної виробничо ї фірми "Агроцентр", м. Дніпроп етровськ

Третя особа1: Товариство з о бмеженою відповідальністю "М лин", с. Красноіванівка, П'ятих атський район, Дніпропетровс ька область

Третя особа2: Товарниство з обмеженою відповідальністю "П'ятихатський комбінат хліб опродуктів", с. Красноіванівк а, П'ятихатський район, Дніпро петровська область

про визнання недійсним договору оренди від 01.06.2010 року

Суддя Рудовська І.А.

Секретар судового засіда ння Ващенко А.В.

Представники:

Від прокурора: Зіма В.Б. - по свідчення № 117 від 13.08.2007р.

Від позивача: не з'явився

Від відповідача: ОСОБА_1 . - довіреність б/н від 24.01.2011р.

Третя особа-1: ОСОБА_2. - дов іреність № б\н від 24.02.11р.

Третя особа-2: ОСОБА_2. - до віреність № б\н від 27.09.11р.

СУТЬ СПОРУ:

Прокурор П'ятихатсько го району Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Грушуватської сільс ької ради П'ятихатського рай ону Дніпропетровської обла сті звернувся до господарсь кого суду Дніпропетровської області про визнання недій сним договору від 01.06.2010 р. оренд и земельної ділянки площею 0, 9 320 га вартістю 190 873, 60 грн. , розташо ваної на вул. П"ятихатській, 52 у с.Красноіванівка, П"ятихатсь кого району, судові витрати с тягнути з відповідачів. В обґ рунтування позовних вимог пр окурор посилається на те, що в казаний договір оренди земел ьної ділянки не відповідає в имогам закону, в ході перевір ки встановлено , що рішенням Г рушуватської сільської ради № 332/1-32V від 20.05.2010 р. затверджено тех нічну документацію із землеу строю, щодо складання докуме нтів, що посвідчують право ор енди на земельну ділянку с/г п ризначення площею 0,9320га на вул . П"ятихатській, 52 у с.Красноіва нівка, П"ятихатського району та передано земельну ділянк у в оренду ПВФ "Агроцентр" , на в иконання вказаного рішення м іж Грушуватською сільською р адою і ПВФ "Агроцентр" укладен о договір оренди, але в поруше ння норм чинного законодавст ва акт встановлення і узгодж ення меж земельної ділянки, п ереданої в оренду ПВФ "Агроце нтр" не погоджений з відділом Державного комітету України із земельних ресурсів та при узгодженні меж земельних ді лянок не були присутні суміж ні землевласники, у зв'язку з н аявністю порушень вимог земе льного законодавства під час прийняття органом місцевого самоврядування рішення щодо передачі ПВФ "Агро центр" в о ренду земельної ділянки прок уратурою району було винесе но протест та рішенням Грушу ватської сільської ради № 71-7/V від 26.07.2011 р. протест задоволено , рішення місцевого самовряд ування № 332/1-32 /V від 20.05.2010 р. скасова но. Таким чином, на думку проку рора, викладене є підставою д ля визнання договору оренди землі недійсним у відповідно сті до вимог чинного законо давства.

Прокурор у судовому засіда нні підтримує позовні вимоги , просить суд їх задовольнити на підставах, викладених у по зовній заяві.

Грушуватська сільська рад а у судовому засіданні підтр имала позовні вимоги прокуро ра.

Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечує з підстав вик ладених у письмовому запере ченні на позов (вх. № 585 від 10.11 2011 ро ку), зокрема посилається на те , що відповідач придбав у вла сність приміщення силосного корпусу та інші виробничі пр иміщення та будівлі за адрес ою Дніпропетровська область , с.Красноіванівка, вул.. П"ятих атська, 52, про що свідчить витя ги з реєстру власності на нер ухоме майно, 15.07.2008 р. Грушуватсь кою сільською радою було при йнято рішення за № 202-18/V "Про нада ння дозволу на виготовлення технічної документації із зе млеустрою щодо надання земел ьної ділянки в оренду площею 0,868га та 0,064га ПВФ "Агроцентр", на час виготовлення технічної д окументації між Грушуватськ ою сільською радою та ПВФ "Агр оцентр були укладені договор и земельних ділянок площею 0,86 8га та 0,064га , для виготовлення т ехнічної документації із зем леустрою ПВФ "Агроцентр" укла ла з ПП "Лада" договір № 78/08-08п від 07.08.2008 р. та виготовила технічну документацію, також ПВФ "Агро центр були отримані позитивн і висновки відповідних держа вних органів, що надають дозв іл на оформлення права корис тування землею, та 20.05.2010 р. Грушу ватською сільською радою бул о прийнято рішення про затве рдження технічної документа ціі із землеустрою, щодо скла дання документів, що посвідч ують право оренди на земельн у ділянку, та 01.06. 2010 р. між Грушува тською сільською радою та ПВ Ф "Агроцентр" було укладено до говір земельної ділянки , яки й відповідає вимогам ст.203 Цив ільного кодексу України, кр ім того вказує , що слід врахо вувати Рішення Конституційн ого суду України (справа про с касування актів органів місц евого самоврядування) від 16 кв ітня 2009 року, відповідно до яко го Конституційний Суд Україн и зазначає, що ненормативні а кти органу місцевого самовря дування є актами одноразовог о застосування, вичерпують с вою дію фактом їх виконання, т ому вони не можуть бути скасо вані чи змінені органом місц евого самоврядування після ї х виконання.

Треті особи 1, 2 у відзиві на п озов просять суд задовольнит и позов прокурора.

Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши пояснення пр окурора, представника позива ча, відповідача, третіх осіб, перевіривши наявні у справі матеріали на предмет їх юрид ичної оцінки, дослідивши док ази у їх сукупності, суд, -

ВСТАНОВИВ:

На підставі рішен ня 32 сесії V скликання Грушува тської сільської ради від 20.05.20 10 року № 332/1-32/V між позивачем та ві дповідачем було укладено дог овір оренди землі від 01 червня 2010 року, зареєстрований в Жовт оводському відділі ДРФ ДП "Це нтр ДЗК при Держкомземі Укра їни", про що у Державному реєст рі земель вчинено запис від 06. 07.2010р. за №041013800935.

Відповідно до пункту 1 дог овору оренди землі позивач н адає, а відповідач приймає в с трокове платне користування земельну ділянку - для обслу говування виробничих будіве ль ПВФ "Агроцентр", яка знаходи ться в с.Красноіванівка, вул. П "ятихатська, 52 П"ятихатського району, Дніпропетровської об ласті , кадастровий № земельн ої ділянки 1224581200:04:002:0025.

У пункті 2 договору оренди з емлі зазначено, що в оренду пе редається земельна ділянка з агальною площею 0,9320 га, у тому ч ислі 0, 9320га для обслуговування виробничих приміщень ПВФ "Аг роцентр".

У пункті 3 договору оренди з емельної ділянки зазначено, що на земельній ділянці знах одяться об'єкти нерухомого м айна орендаря: приміщення си лосного корпусу та інші буді влі.

Згідно п.8. вищезазначеного договору встановлено, що цей договір укладено на сорок де в`ять років.

За актом приймання - передач і земельної ділянки від 08.06.2010 р . позивачем було передано від повідачу вищезазначену земе льну ділянку.

08 червня 2011 року Прокуратуро ю П"ятихатського району було внесено протест за № 755 - 11 на рі шення Грушуватської сільськ ої ради за № 332/1-32-V від 20.05.2010 р., в яко му зазначено що в порушення п .9-11 "Порядку розроблення проек тів землеустрою, щодо відвед ення земельних ділянок, затв ердженого постановою КМУ від 26.05.2004 р. № 677 та п. 3.12 "Інструкції про встановлення меж земельних ділянок в натурі( на місцевос ті) та їх закріплення межовим и знаками " акт встановлення м еж земельної ділянки , яка пер едається в оренду ПВФ "Агроце нтр" не був погоджений з відді лом Державного комітету земе льних ресурсів в П"ятихатськ ому районі, крім того при узго дженні даних меж земельної д ілянки не були присутні сумі жні землевласники, а саме ТОВ "Млин" та ТОВ "П"ятихатський ко мбінат хлібопродуктів", тобт о при затверджені технічної документації Грушуватською сільською радою належним чи ном не перевірено відповідні сть документації вимогам зак онодавства.

Рішенням Грушуватськоїс с ільської ради П"ятихатськог о району Дніпропетровської о бласті за № 71-7/VI від 26.07.2011 р. скасов ано рішення Грушуватської сі льської ради від 20.05.2010 р. № 332/1-3/V "Пр о затвердження технічної док ументації із землеустрою , що до складання документів, що п освідчують право оренди на з емельну ділянку площею 0,9320 га з а адресою с.Красноіванівка, в ул.. П"ятихатська , 52".

Надаючи правову кв аліфікацію викладеним у позо вній заяві обставинам, з урах уванням фактичних та правови х підстав позову, суд приходи ть до висновку про відсутніс ть правових підстав для задо волення позовних вимог про в изнання недійсним договору о ренди земельної ділянки від 01.06.2010р., зареєстрованого в Жов товодському відділі ДРФ ДП "Ц ентр ДЗК при Держкомземі Укр аїни", про що у Державному реєс трі земель вчинено запис від 06.07.2010р. за №041013800935, виходячи з насту пного.

У відповідності до частин и 1 ст. 215 Цивільного кодексу Укр аїни підставою недійсності п равочину є недодержання в мо мент вчинення правочину стор оною (сторонами) вимог, які вст ановлені частинами першою - т ретьою, п'ятою та шостою статт і 203 цього Кодексу, якими, зокре ма, передбачено, що: зміст прав очину не може суперечити цьо му Кодексу, іншим актам цивіл ьного законодавства, а також моральним засадам суспільст ва; особа, яка вчиняє правочин , повинна мати необхідний обс яг цивільної дієздатності; в олевиявлення учасника право чину має бути вільним і відпо відати його внутрішній волі; правочин має бути спрямован ий на реальне настання право вих наслідків, що обумовлені ним.

Згідно з частиною 1 статті 207 Господарського кодексу Укра їни судом може бути визнане н едійсним повністю або частко во господарське зобов`язання , що не відповідає вимогам зак ону, або вчинено з метою, яка з авідомо суперечить інтереса м держави і суспільства, або у кладено учасниками господар ських відносин з порушенням хоча б одним з них господарсь кої компетенції (спеціальної правосуб`єктності). Отже, угод а може бути визнана недійсно ю лише з підстав і з наслідкам и, передбаченими законом.

Частиною 2 статті 15 Закону Ук раїни "Про оренду землі " перед бачено, що відсутність у дого ворі оренди землі однієї з іс тотних умов передбачених ціє ю статтею, а також порушення в имог статей 4-6, 11, 17, 19 цього Закону є підставою для відмови в дер жавній реєстрації договору о ренди, а також для визнання до говору недійсним відповідно до закону.

Загалом, угода може бути виз нана недійсною лише на підст аві та з наслідками, передбач еними законом. В кожній справ і про визнання угоди недійсн ою необхідно встановити ті о бставини, з якими закон пов'яз ує визнання угоди недійсною, та настання визначених юрид ичних наслідків. Вирішуючи с пір про визнання угоди недій сною, суд повинен встановити наявність тих обставин, з яки ми закон пов' язує визнання угод недійсними та настання відповідних наслідків: відпо відність змісту угоди вимога м закону, додержання встанов леної форми угоди, правоздат ність сторін за угодою, у чому конкретно полягає неправомі рність дій сторони та інші об ставини, що мають значення дл я правильного вирішення спор у (аналогічна позиція виклад ена в постанові Пленуму Верх овного Суду України №3 від 28.04.1978 р. "Про судову практику в справ ах про визнання угод недійсн ими").

Статтею 3 Земельного кодекс у України закріплено, що земе льні відносини регулюються К онституцією України, цим Код ексом, а також прийнятими від повідно до них нормативно-пр авовими актами.

Відповідно до ст.14 Конститу ції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охо роною держави.

Статтею 373 Цивільного кодек су України передбачено, що зе мля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гар антується Конституцією Укр аїни. Право власності на земл ю (земельну ділянку) набуває ться і здійснюється відпові дно до закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Консти туції України земля, її надра , атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, що зна ходяться на території Україн и, природні ресурси її контин ентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об' єктами права власності Українського народу. Від іме ні Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування в меж ах, визначених Конституцією України.

Відповідно до ст.ст. 142-145 Конст итуції України до матеріальн ої основи органів місцевого самоврядування, крім інших о б`єктів, належить земля, управ ління якою здійснюють терито ріальні громади через органи самоврядування в межах їх по вноважень шляхом прийняття р ішень.

Главою 15 Земельного кодексу України визначено два види користування землею - право п остійного користування земе льною ділянкою, право оренди земельної ділянки.

Відповідно до ч.1 ст. 93 Земель ного кодексу України право о ренди земельної ділянки - це з асноване на договорі строко ве платне володіння і кори стування земельною ділянко ю, необхідною орендареві для провадження підприємницьк ої та іншої діяльності.

Порядок надання у постійне користування земельних ді лянок юридичним особам та по рядок передачі земельних ді лянок в оренду визначені ст .ст. 123, 124 Земельного кодексу Ук раїни та ст. 16 Закону України " Про оренду землі".

Згідно приписів ст.116 Земель ного кодексу України громадя ни та юридичні особи набуваю ть права власності та прав а користування земельними д ілянками із земель державно ї або комунальної власності за рішенням органів виконав чої влади або органів місце вого самоврядування та держа вних органів приватизації що до земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підл ягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Органи місцевого самовряд ування згідно ст. 59 Закону Укр аїни "Про місцеве самоврядув ання в Україні" в межах своїх п овноважень приймають нормат ивні та інші акти у формі ріше нь.

Відповідно до ст.ст. 26, 33 Закон у України "Про місцеве самовр ядування в Україні" до виключ ної компетенції сільських, с елищних, міських рад належит ь вирішення відповідно до за кону питань регулювання земе льних відносин.

У відповідності по п. 12 Перех ідних положень Земельного ко дексу України до розмежуван ня земель державної і комуна льної власності повноваженн я щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, кр ім земель, переданих у приват ну власність, здійснюють від повідні сільські, селищні, мі ські ради, а за межами населен их пунктів - відповідні орган и виконавчої влади.

Положеннями п. 34 ч.1 ст. 26 Закон у України "Про місцеве самовр ядування в Україні" передбач ено, що вирішення питань регу лювання земельних відносин є виключною компетенцією плен арного засідання сільської, селищної, міської ради.

Повноваження сільських, се лищних, міських рад у галузі з емельних відносин визначені статтею 12 Земельного кодекс у України, зокрема це: розпоря дження землями територіальн их громад; передача земельни х ділянок комунальної власно сті у власність громадян та ю ридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земел ьних ділянок у користування із земель комунальної власно сті відповідно до цього Коде ксу та інше.

Згідно ч.1 ст. 122 Земельного ко дексу України сільські, сели щні, міські ради надають земе льні ділянки у постійне кори стування юридичним особам із земель комунальної власност і відповідних територіальни х громад для всіх потреб.

Згідно ч. 1 ст. 123 Земельного ко дексу України надання земель них ділянок державної або ко мунальної власності у корист ування здійснюється на підст аві рішень органів виконавч ої влади або органів місцево го самоврядування.

Відповідно до ч. 1 статті 124 Зе мельного кодексу України, пе редача в оренду земельних ді лянок, що перебувають у держа вній або комунальній власнос ті, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шл яхом укладення договору орен ди земельної ділянки.

Згідно з частиною 2 статті 125 Земельного кодексу України, право на оренду земельної ді лянки виникає після укладенн я договору оренди і його держ авної реєстрації. Право орен ди землі оформляється догово ром, який реєструється відпо відно до закону - частина 2 ст атті 126 Земельного кодексу Укр аїни.

Частиною 2 та частиною 3 стат ті 21 Господарського процесуа льного кодексу України, визн ачено, що позивачами є підпри ємства та організації, що под али позов або в інтересах яки х подано позов про захист пор ушеного чи оспорюваного прав а або охоронюваного законом інтересу; відповідачами є пі дприємства та організації, я ким пред`явлено позовну вимо гу.

В пункті 1 резолютивної част ини Рішення Конституційного Суду України від 1 грудня 2004 ро ку N 18-рп/2004 дається офіційне тлу мачення поняття "охоронювани й законом інтерес", що вживаєт ься в частині першій статті 4 Ц ивільного процесуального ко дексу України та інших закон ах України у логічно-смислов ому зв'язку з поняттям "права", яке треба розуміти як прагне ння до користування конкретн им матеріальним та/або немат еріальним благом, як зумовле ний загальним змістом об'єкт ивного і прямо не опосередко ваний у суб'єктивному праві п ростий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судов ого захисту та інших засобів правової охорони з метою зад оволення індивідуальних і ко лективних потреб, які не супе речать Конституції і законам України, суспільним інтерес ам, справедливості, добросов існості, розумності та іншим загальноправовим засадам.

Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги те, що сп ірний договір оренди землі б уло укладено між позивачем т а відповідачем, на підставі р ішення тридцять другої сесі ї V скликання від 20.05.2010 р. № 332/1-32/V Гр ушуватької сільської ради , т аким чином рада вирішила пит ання щодо надання у користув ання вищезазначеної земельн ої ділянки відповідачу, а отж е її волевиявлення знайшло с воє відображення у формі при йняття відповідного рішення , рада ініціювала своїм рішен ням укладання даного договор у оренди землі на умовах, які п ередбачені договором з відпо відачем, а відповідач погоди вся з умовами даного договор у оренди земельної ділянки; о бов`язок щодо оформлення дан ого договору оренди земельно ї ділянки, згідно вимог чинно го законодавства України, що регулює дані правовідносини , лежить на відповідному повн оважному державному органі, в даному випадку на позиваче ві, тому суд вважає, що при укл аденні спірного договору від повідачем не були порушені п рава або охоронювані законом інтереси позивача.

Згідно ч. 1 статті 15 Закону Ук раїни "Про оренду землі" істот ними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (місце р озташування та розмір земель ної ділянки); строк дії догово ру оренди; орендна плата із за значенням її розміру, індекс ації, форм платежу, строків, по рядку її внесення і перегляд у та відповідальності за її н есплату; умови використання та цільове призначення земел ьної ділянки, яка передаєтьс я в оренду; умови збереження с тану об'єкта оренди; умови і ст роки передачі земельної діля нки орендарю; умови повернен ня земельної ділянки орендод авцеві; існуючі обмеження (об тяження) щодо використання з емельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випад кового пошкодження або знище ння об'єкта оренди чи його час тини; відповідальність сторі н.

З матеріалів справи також в бачається, що оспорюваний до говір підписаний уповноваже ною особою на підставі рішен ня тридцять другої сесії V скл икання від 20.05.2010 р. № 332/1-32/V Грушува тької сільської ради в межах своїх повноважень, та містит ь всі істотні умови, передбач ені чинним законодавством.

На підставі викладеного су д дійшов висновку про те, що пр окурором не визначено встано влених чинним законодавство м підстав для визнання догов ору оренди землі недійсним, а посилання на те, що рішенням від 26.07.2011 р. № 71-7/V задоволено про тест прокурора та скасовано рішення Грушуватської сільс ької ради від 20.05.2010 р. № 332/1-3/V "Про за твердження технічної докум ентації із землеустрою, щодо складання документів, що пос відчують право оренди на зем ельну ділянку площею 0,9320 га за адресою с.Красноіванівка, ву л.. П"ятихатська, 52, на підставі якого укладено договір оренд и не може бути безумовною під ставою для визнання недійсни м договору оренди землі, укла деного на підставі скасовано го рішення.

Разом з тим, суд також зазна чає, що у рішенні Конституцій ного Суду України у справі за конституційним поданням Хар ківської міської ради щодо о фіційного тлумачення положе нь частини другої статті 19, ст атті 144 Конституції України, с татті 25, частини чотирнадцято ї статті 46, частин першої, деся тої статті 59 Закону України „П ро місцеве самоврядування в Україні“ (справа про скасува ння актів органів місцевого самоврядування) від 16 квітня 2 009 року встановлено, що в Основ ному Законі України передбач ено форми та засоби реалізац ії права територіальних гром ад на місцеве самоврядування і вказано, що органи місцевог о самоврядування в межах пов новажень, визначених законом , приймають рішення, які є обов ' язковими до виконання на в ідповідній території (частин а перша статті 144). На основі цьо го положення Конституції Укр аїни в Законі визначено, що у ф ормі рішень рада приймає нор мативні та інші акти (частина перша статті 59). Проаналізува вши функції і повноваження о рганів місцевого самоврядув ання, врегульовані Конституц ією України та іншими закона ми України, Конституційний С уд України дійшов висновку, щ о органи місцевого самовряду вання, вирішуючи питання міс цевого значення‚ представля ючи спільні інтереси територ іальних громад сіл, селищ та м іст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормат ивних належать акти, які вста новлюють, змінюють чи припин яють норми права, мають локал ьний характер, розраховані н а широке коло осіб та застосо вуються неодноразово, а нено рмативні акти передбачають к онкретні приписи, звернені д о окремого суб' єкта чи юрид ичної особи, застосовуються одноразово і після реалізаці ї вичерпують свою дію. Такий в исновок узгоджується із прав овими позиціями Конституцій ного Суду України, викладени ми у рішеннях від 27 грудня 2001 ро ку № 20-рп/2001 у справі про укази Пр езидії Верховної Ради Україн и щодо Компартії України, зар еєстрованої 22 липня 1991 року (аб зац перший пункту 6 мотивувал ьної частини), від 23 червня 1997 ро ку № 2-зп у справі про акти орга нів Верховної Ради України (а бзац четвертий пункту 1 мотив увальної частини).

Конституційний Суд Україн и зазначає, що в Конституції У країни закріплено принцип, з а яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зм іст і спрямованість діяльнос ті держави, яка відповідає пе ред людиною за свою діяльніс ть (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідал ьними за свою діяльність пер ед юридичними і фізичними о собами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого само врядування не можуть скасову вати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо від повідно до приписів цих ріше нь виникли правовідносини, п ов' язані з реалізацією пев них суб' єктивних прав та охоронюваних законом інтер есів, і суб' єкти цих право відносин заперечують проти ї х зміни чи припинення. Це є „га рантією стабільності суспіл ьних відносин“ між органами місцевого самоврядування і г ромадянами, породжуючи у гро мадян впевненість у тому, що ї хнє існуюче становище не буд е погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджу ється з правовою позицією, ви кладеною в абзаці другому пу нкту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суд у України від 13 травня 1997 року № 1-зп у справі щодо несумісност і депутатського мандата.

Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядув ання є актами одноразового з астосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконанн я, тому вони не можуть бути ска совані чи змінені органом мі сцевого самоврядування післ я їх виконання.

Відповідно до ст. 69 Закону Ук раїни "Про Конституційний Су д України" рішення і виснов ки Конституційного Суду Укра їни рівною мірою є обов'язков ими до виконання.

Згідно ст.43 ГПК України госп одарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім перекона нням, що ґрунтується на всебі чному, повному і об' єктивно му розгляді в судовому проце сі всіх обставин справи в їх с укупності, керуючись законом .

Відповідно до вимог ст. 32 ГПК України: доказами у справі є б удь-які фактичні дані, на підс таві яких господарський суд у визначеному законом поряд ку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яки х ґрунтуються вимоги і запер ечення сторін, а також інші об ставини, які мають значення д ля правильного вирішення гос подарського спору.

Відповідно до ст. 33 ГПК Украї ни, кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог та заперечень.

Зважаючи на вищевикладені обставини справи в їх сукупн ості, а також виходячи з систе много аналізу норм діючого з аконодавства, суд дійшов вис новку про необґрунтованість та непідтвердженість посила ння прокурора у позовній зая ві про наявність достатніх п равових підстав для визнання недійсним договору оренди з емельної ділянки, прокурором та позивачем не доведено ная вність обставин, зазначених у ст. 203 Цивільного кодексу Укр аїни, статті 15 Закону України "Про оренду землі", статті 207 Гос подарського кодексу України , з яким закон пов`язує визнанн я угоди недійсною.

Куруючись ст.. 33, 49, 82-85 Господар ського процесуального кодек су України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог відмовити.

Суддя І.А.Рудовська

Рішення підписано 05.12.2011 р .

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення08.12.2011
Оприлюднено23.12.2011
Номер документу20009490
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —33/5005/12276/2011

Постанова від 19.03.2012

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Бахмат Рауфа Муллахметовна

Ухвала від 19.01.2012

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Бахмат Рауфа Муллахметовна

Ухвала від 29.12.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Бахмат Рауфа Муллахметовна

Рішення від 08.12.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудовська Інна Анатоліївна с

Ухвала від 18.10.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудовська Інна Анатоліївна с

Ухвала від 19.09.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудовська Інна Анатоліївна с

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні