Постанова
від 29.11.2011 по справі 24/022-11
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

01601, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29.11.2011 № 24/022-11

Київський апеляційний гос подарський суд у складі коле гії суддів:

головуючого: Жук Г.А .

суддів:

секретарі судового засі дання Марченко Ю.І.,

за участю представників ст орін:

прокурор: Гуцуляк О.В. - пос. № 152,

від позивача: ОСОБА_1 - дов. б/н від 12.05.2011 року,

від відповідача: Фіалко В.Д. (директор) - наказ № 63/к від 27.12.1999 р оку, ОСОБА_2 - дов. б/н від 28.1 0.2011 року

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу № 1591 вих-11 від 16.09.2011 р. Між районної природоохоронної п рокуратури Київської област і на рішення господарського суду Київської області від 07.0 9.2011 року

у справі № 24/022-11 (гол овуючий суддя - Лутак Т.В., су дді: Черногуз А.Ф., Лилак Т.Д.)

за позовом Державної ек ологічної інспекції в Київсь кій області

до Відкритого акціонер ного товариства «Васильківс ька фірма «Екогазсервіс»

за участю Міжрайонної п риродоохоронної прокуратур и Київської області

про стягнен ня збитків 255 965, 88 грн.

ВСТ АНОВИВ:

12.04.2011 року Державна екологіч на інспекція в Київській обл асті (позивач) звернулася до г осподарського суду Київсько ї області з позовом до Відкри того акціонерного товариств а «Васильківська фірма «Еког азсервіс» (відповідач) про ві дшкодування збитків, завдани х внаслідок забруднення атмо сферного повітря в сумі 255 965, 88 г рн. (а.с.3-7, т.1).

30.05.2011 року (листом за № 958) Міжрай онний природоохоронний прок урор Київської області повід омив про вступ у дану справу н а стороні позивача з метою пр едставництва інтересів держ ави в особі Державної еколог ічної інспекції в Київській області, відповідно до ст. 121 Ко нституції України, ст.ст. 35,36-1 За кону України «Про прокуратур у», ст. 29 ГПК України (а.с.69, т.1).

13.07.2011 року Міжрайонний природ оохоронний прокурор Київськ ої області, який діє в інтерес ах держави в особі уповноваж еного органу Державної еколо гічної інспекції в Київській області подав заяву (№ 1130 вих-11) про зменшення розміру позовн их вимог, просить стягнути з в ідповідача збитки в сумі 47 344, 7 7 грн. (а.с. 89-90, т.1).

Рішенням господарського с уду Київської області від 07.09.20 11 року у справі № 24/022-11 позов задо волено частково. Присуджено до стягнення з Відкритого ак ціонерного товариства «Васи льківська фірма «Екогазсерв іс» заподіяні державі збитки в сумі 1 141, 76 грн. В іншій частині позову позивачу відмовлено (а.с.270-280, т.1).

Приймаючи рішення у справі , місцевий господарський суд дійшов висновку, що відповід ачем допущено правопорушенн я в галузі охорони атмосферн ого повітря, чим заподіяно де ржаві збитки в сумі 1141,76 грн.

При цьому, суд самостійно ви значив розмір збитків, посил аючись на Методику розрахунк у розмірів відшкодування зби тків, які заподіяні державі в результаті наднормативних в икидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря № 639 від 10 .12.2008 року, лист Міністерства ох орони здоров' я України від 02.09.2011 року № 569 та Державні саніта рні правила охорони атмосфер ного повітря населених місць (від забруднення хімічними т а біологічними речовинами), з атверджені Наказом Міністер ства охорони здоров' я Украї ни від 09.07.1997 року № 201.

Не погодившись з прийнятим рішенням, Міжрайонна природ оохоронна прокуратура Київс ької області подала апеляцій ну скаргу, в якій просить скас увати рішення місцевого госп одарського суду та прийняти нове рішення, яким позов задо вольнити повністю.

В обґрунтування апеляційн ої скарги заявник посилаєтьс я на те, що місцевим господарс ьким судом при прийнятті ріш ення порушені норми матеріал ьного та процесуального прав а. Апелянт стверджує, що судо м першої інстанції, всупереч , вимог п. 1.4. Методики розрахунк у розмірів відшкодування зби тків, які заподіяні державі в результаті наднормативних в икидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, затвер дженої наказом Міністерства охорони навколишнього приро дного середовища України від 10 грудня 2008 року № 639, зареєстров аної в Міністерстві юстиції України 21 січня 2009 р. за № 48/16064 (дал і-Методика № 639), здійснено влас ний розрахунок збитків, запо діяних державі за наднормати вних викиди забруднюючих реч овин в атмосферне повітря, в т ой час, як таки розрахунки пов инні здійснюватися державни ми інспекторами з охорони на вколишнього природного сере довища.

Ухвалою Київського апеляц ійного господарського суду в ід 17.10.2011 року апеляційну скаргу Міжрайонної природоохоронн ої прокуратури Київської обл асті на рішення господарсько го суду від 07.09.2011 року у справі п рийнято до провадження та пр изначено розгляд справи у су довому засіданні.

Ухвалою від 01.11.2011 року розгля д скарги відкладався на 15.11.2011 ро ку у зв' язку із неявкою в суд ове засідання представників позивача.

У судовому засіданні 15.11.2011 ро ку оголошувалася перерва до 29.11.2011 року.

Ухвалою від 15.11.2011 року строк р озгляду справи продовжено на 15 днів за клопотанням сторін.

15.11.2011 року Київським апеляцій ним господарським судом напр авлено запит до Міністерства екології та природних ресур сів України щодо роз' ясненн я п. 3.11. Методики розрахунку роз мірів відшкодування збитків , які заподіяні державі в резу льтаті наднормативних викид ів забруднюючих речовин в ат мосферне повітря, яка затвер джена наказом Міністерства о хорони навколишнього природ ного середовища України від 10 грудня 2008 року № 639, зареєстров ана в Міністерстві юстиції У країни 21 січня 2009 р. за № 48/16064 щодо тлумачення періоду, за який м ають нараховуватися збитки.

У судовому засіданні 29.11.2011 ро ку представник позивача та п рокурор підтримали вимоги ап еляційної скарги, просили ск асувати рішення місцевого го сподарського суду та прийнят и нове рішення, яким позов зад овольнити повністю.

Представники відповідача у судових засіданнях та у від зиві на апеляційну скаргу, за перечили проти доводів апеля нта, просили рішення місцево го господарського суду залиш ити без змін, апеляційну скар гу - без задоволення.

Відповідно до ст. 101 ГПК Украї ни, у процесі перегляду справ и, апеляційний господарський суд за наявними у справі і дод атково наданими доказами, як що заявник обґрунтував немож ливість їх надання суду в пер шій інстанції з причин, що не з алежали від нього, повторно р озглядає справу. Апеляційний господарський суд не зв' яз аний доводами апеляційної ск арги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення аб о ухвали місцевого суду у пов ному обсязі.

Судова колегія Київського апеляційного господарськог о суду, розглянувши матеріал и справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши представ ників сторін, дослідивши пре дставлені докази в їх сукупн ості, перевіривши правильніс ть застосування місцевим гос подарським судом норм матері ального та процесуального пр ава встановила наступне.

08.07.2010 р. Державною екологічно ю інспекцією в Київській обл асті було проведено позаплан ову перевірку дотримання вим ог природоохоронного законо давства відповідачем, якою в становлено, що ВАТ «Василькі вська фірма «Екогазсервіс» з дійснювало викиди забруднюю чих речовин в атмосферне пов ітря стаціонарними джерелам и без відповідного дозволу, ч им порушило вимоги ст.ст. 10, 11 ЗУ «Про охорону атмосферного п овітря», про що складено Акт в ід 08.07.2010 року (а.с.11, т.1). 08.07.2010 р. і нспектором Державної еколог ічної інспекції в Київській області було винесено припис б/н щодо усунення виявлених в ході перевірки порушень вим ог природоохоронного законо давства, зокрема приписано о тримати дозвіл на викиди заб руднюючих речовин в атмосфер не повітря стаціонарними дже релами, копію дозволу надати до Державної екологічної ін спекції в Київській області (а.с.12, т.1).

За результатами перевірки державною екологічною інспе кцією в особі в особі державн ого інспектора з ОНПС Київсь кої області Кронжко Р.О. нара ховані збитки заподіяні держ аві внаслідок наднормативни х викидів забруднюючих речов ин в атмосферне повітря в сум і 255 965, 88 грн.

13.07.2010 року позивач направив в ідповідачу претензію № 86 про в ідшкодування збитків наднор мативних викидів забруднююч их речовин в атмосферне пові тря та розрахунок збитків на суму 255 965, 88 грн. (а.с.8-10, т.1). З предст авленого розрахунку вбачаєт ься, що збитки нараховано у ві дповідності до Податкових ро зрахунків збору за забруднен ня навколишнього природного середовища ВАТ від 05.02.2010 року т а 20.04.2010 року за 2009 рік та перший кв артал 2010 року за Методикою роз рахунку розмірів відшкодува ння збитків, які заподіяні де ржаві в результаті наднормат ивних викидів забруднюючих р ечовин в атмосферне повітря, затверджених Наказом Мінпри роди України від 10.12.2008 року № 639.

06.07.2011 р. Державною екологічно ю інспекцією в Київській обл асті за участю міжрайонної п риродоохоронної прокуратур и Київської області було про ведено позапланову перевірк у дотримання вимог природоох оронного законодавства, якою встановлено, що ВАТ «Васильк івська фірма «Екогазсервіс» в період з 01.07.2009 р. по 30.08.2010 р. здійсн ювало виробничу діяльність, пов' язану з викидами забруд нюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викид и забруднюючих резон в атмос ферне повітря, чим порушено с т.ст. 10,11 Закону України «Про ох орону атмосферного повітря» , про що складено акт від 06.07.2011 р. (а.с.98, т.1).

За результатами даної пере вірки проведено розрахунок р озміру відшкодування збиткі в, які заподіяні державі в рез ультаті наднормативних вики дів забруднюючих речовин в а тмосферне повітря (а.с.91-93, т.1) за період з 01.07.2009 року по 30.08.2010 року. Р озрахунок проведено згідно М етодики № 639, розмір збитків ви значено в сумі 47 344, 77 грн.

Міжрайонний природоохорон ний прокурор Київської облас ті, який діє в інтересах держа ви в особі уповноваженого ор гану Державної екологічної і нспекції в Київській області , посилаючись ст.ст. 68, 69 Закону У країни «Про охорону навколиш нього природного середовищ а», подав заяву від 13.07.2011 року № 11 30 вих-11 про зменшення розміру п озовних вимог, просить стягн ути з відповідача збитки в су мі 47 344, 77 грн. (а.с. 89-90, т.1).

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про охорону навколишн ього природного середовища» відносини у галузі охорони н авколишнього природного сер едовища в Україні регулюютьс я цим Законом, а також спеціал ьним законодавством, яке рег улює правовідносини сторін п ри використанні землі, води, л ісів, надр, атмосферного пові тря, тощо.

Згідно зі статтею 20 Закону У країни «Про охорону навколиш нього середовища», до компет енції спеціально уповноваже ного центрального органу вик онавчої влади з питань еколо гії та природних ресурсів і й ого органів на місцях належа ть: державний контроль за вик ористанням і охороною земель , надр, поверхневих і підземни х вод, атмосферного повітря, л ісів та іншої рослинності, тв аринного світу, тощо, а також з а додержанням норм екологічн ої безпеки; подання позовів п ро відшкодування збитків і в трат, заподіяних в результат і порушення законодавства пр о охорону навколишнього прир одного середовища.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі, затвер дженого Наказом Міністерств а охорони навколишнього прир одного середовища № 548 від 19 лют ого 2006 року, інспекція в межах своїх повноважень забезпечу є реалізацію державної політ ики у сфері охорони навколиш нього природного середовища , раціонального використання , відтворення та охорони прир одних ресурсів, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), е кологічної та в межах своєї к омпетенції радіаційної безп еки на відповідній території . Інспекція має право обстежу вати в установленому порядку підприємства, установи і орг анізації з метою перевірки д одержання ними вимог законод авства про охорону навколишн ього природного середовища, перевіряти документи на прав о спеціального використання природних ресурсів (ліцензі ї, дозволи); складати акти пере вірок і протоколи про адміні стративні правопорушення; да вати обов'язкові для виконан ня приписи щодо усунення вия влених порушень вимог законо давства з питань, що належать до її повноважень; подавати п озови про відшкодування втра т і збитків, завданих унаслід ок порушення вимог законодав ства про охорону навколишньо го природного середовища (пі дпункти 1, 5, 6, 7, 9 пункту 5 вищезаз наченого Положення).

Відповідно до вимог ст. 28 Зак ону України «Про охорону атм осферного повітря» державни й контроль у галузі охорони а тмосферного повітря здійсню ється спеціально уповноваже ним центральним органом вико навчої влади з питань еколог ії та природних ресурсів, йог о територіальними органами, а також іншими спеціально уп овноваженими на це органами виконавчої влади.

Згідно ст.ст. 33, 34 Закону Украї ни «Про охорону атмосферного повітря» викиди забруднюючи х речовин в атмосферне повіт ря без дозволу спеціально уп овноважених на те органів ви конавчої влади відповідно до закону є порушенням законо давства в галузі охорони атм осферного повітря визначено статтею, шкода, завдана поруш енням законодавства про охор ону атмосферного повітря, пі длягає відшкодуванню у поряд ку та розмірах, встановлених законом.

Статтею 68 Закону України «П ро охорону навколишнього пр иродного середовища» встано влено, що порушення законода вства України про охорону на вколишнього природного сере довища тягне за собою встано влену цим законом та іншим за конодавством України дисцип лінарну, адміністративну, ци вільну і кримінальну відпові дальність. Підприємства, уст анови, організації та грома дяни зобов'язані відшкодову вати шкоду, заподіяну ними вн аслідок порушення законодав ства про охорону навколишньо го природного середовища, в п орядку та розмірах, встановл ених законодавством України .

Згідно ст. 69 Закону України « Про охорону навколишнього п риродного середовища» шкода , заподіяна внаслідок поруше ння законодавства про охорон у навколишнього природного с ередовища, підлягає компенса ції, як правило, в повному обся зі без застосування норм зн иження розміру стягнення та незалежно від збору за забру днення навколишнього природ ного середовища та погіршенн я якості природних ресурсів.

Місцевим господарським су дом встановлено, що розрахун ок суми збитків, заподіяні де ржаві в результаті здійсненн я викидів забруднюючих речов ин в атмосферне повітря за ві дсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмос ферне повітря здійснюється з гідно з Методикою № 639, відпові дно до Законів України «Про о хорону навколишнього природ ного середовища», «Про охоро ну атмосферного повітря», пі дпункту 121 пункту 4 Положення п ро Міністерство охорони навк олишнього природного середо вища України, затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 02.11.2006 р. N 1524.

Методика № 639 встановлює пор ядок визначення розмірів від шкодування збитків, заподіян их державі в результаті надн ормативних викидів забрудню ючих речовин в атмосферне по вітря стаціонарними джерела ми суб'єктів господарювання (юридичних і фізичних осіб), по ширюється на державних інспе кторів України з охорони нав колишнього природного серед овища та державних інспектор ів з охорони навколишнього п риродного середовища відпов ідних територій (далі - держав ні інспектори) при розрахунк у розмірів відшкодування зби тків, які заподіяні державі в результаті наднормативних в икидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що вияв лені за результатами державн ого контролю за додержанням суб'єктами господарювання ви мог природоохоронного закон одавства.

Відповідно до п. 2.1. Методики наднормативними викидами за бруднюючих речовин в атмосфе рне повітря вважаються, зокр ема, викиди забруднюючих реч овин, на які відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речо вин в атмосферне повітря ста ціонарними джерелами.

Судом встановлено, що відпо відачу 14.03.2003 року було видано до звіл № 97.13.427 на викиди забруднюю чих речовин в атмосферне пов ітря стаціонарними джерелам и, терміном дії до 31.12.2006 р.

Листом Державного управлі ння охорони навколишнього пр иродного середовища в Київсь кій області ВАТ «Васильківсь ка фірма «Екогазсервіс» дозв іл № 97.13.427 на викиди забруднюючи х речовин в атмосферне повіт ря стаціонарними джерелами п родовжено до 01.07.2009 р.

На час перевірки та складан ня Акту від 08.07.2010 року термін ді ї дозволу № 97.13.427 закінчився, но вий дозвіл на викиди забрудн юючих речовин в атмосферне п овітря стаціонарними джерел ами відповідачем було отрима но лише 31.08.2010 р. за № 3221455800-8, терміно м дії - до 31.08.2015 р.

Пунктом 3.11. Методики передба чено, що час роботи джерела в р ежимі наднормативного викид у визначається з моменту вия влення порушення до моменту його усунення, з урахуванням фактично відпрацьованого ча су.

Відповідно до п. 3.12. Методики факт усунення порушення мож е бути підтверджений: даними інструментально-лабораторн их вимірювань, які проведені лабораторіями, атестованими на право проведення необхід них інструментально-лаборат орних вимірювань; отриманням дозволу на викиди забруднюю чих речовин в атмосферне пов ітря стаціонарними джерелам и; документами, що підтверджу ють виведення з експлуатації устаткування, від якого було зафіксовано наднормативні в икиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Приймаючи оскаржуване ріш ення у справі, місцевий госпо дарський суд дійшов висновку , що оскільки позивачем не про водилися інструментально-ла бораторні вимірювання, тому розрахунок маси наднорматив ного викиду забруднюючої реч овини в атмосферне повітря в ід джерела викиду повинен зд ійснюватися згідно з методик ою для розрахунків маси вики дів забруднюючих речовин за час роботи джерела без дозво лу на викиди, тобто з 01.07.2009 р. по 30.0 8.2010 р.

Приймаючи до уваги довідку Відкритого акціонерного тов ариства «Васильківська фірм а «Екогазсервіс» № 01/78 від 06.07.2011 р ., посилаючись на п. 4.2 Методики № 369, лист Комітету з питань гіг ієнічного регламентування М іністерства охорони здоров' я України № 569 від 02.09.2011 р., місцеви й господарський суд дійшов в исновку, що при здійсненні ро зрахунку збитків, позивачем невірно застосований показн ик відносної небезпечності б утану, одоратну СПМ та пропан у на рівні 500. Застосовуючи дан ий показник, позивач посилає ться на п. 4.2 Методики та самост ійно визначив розмір відшкод ування збитків , як суму розмі рів збитків за наднормативни й викид в атмосферне повітря кожної забруднюючої речовин и (З заг. = З бутану + З одоранту С ПМ + З пропану = 2, 88 + 1 133, 09 + 5, 79) в сумі 1 141, 76 грн.

Відповідальність за поруш ення законодавства в галузі охорони навколишнього приро дного середовища, у вигляді в ідшкодування шкоди носить ци вільний характер. Аналізуючи ст. 22 Цивільного кодексу Укра їни вбачається, що застосува ння відповідальності у вигля ді відшкодування збитків мож ливе лише за наявності склад у правопорушення, а саме: прот иправної поведінки, наявност і збитків, причинного зв' яз ку між протиправною поведінк ою та спричиненими збитками, а також вини порушника в їх за подіянні.

В роз' ясненні Вищого Госп одарського суду України № 02-5/744 від 27.06.2001 року «Про деякі питан ня практики вирішення спорів , пов' язаних із застосуванн ям законодавства про охорону навколишнього природного се редовища» зазначено, що розг лядаючи справи про відшкодув ання шкоди, заподіяної внасл ідок порушення природноресу рсового, природоохоронного з аконодавства про забезпечен ня екологічної безпеки, госп одарські суди повинні обов' язково враховувати наявніст ь таких умов відповідальност і, як безпосередній причинни й зв' язок між відповідними діями (бездіяльністю) і шкодо ю, та вина відповідача.

Як вбачається із матеріалі в справи, на запит суду, Мініст ерство екології та природних ресурсів України надало від повідь, в якій зазначило, що ві дповідно до вимог п.п. 1, 4 Положе ння про Державну екологічну інспекцію України, затвердже ного Указом Президента Укра їни від 13.04.2011 року № 454/2011, а саме, Де ржавна екологічна інспекція України входить до системи о рганів виконавчої влади та у творюється для забезпечення реалізації державної політи ки із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охо рони навколишнього природно го середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, крім того. Держекоінспекція України відповідно покладен их на неї завдань узагальнює практику застосування закон одавства з питань, що належат ь до її компетенції, а тому від повідно перенаправляє запит суду за належністю.

Державна екологічна інспе кцію України листом від 28.11.2011 ро ку № 5-17/1709/0/1-9/11 повідомила наступн е.

Пунктом 2.1. Методики визначе но, що викиди забруднюючих ре човин, на які відсутній дозві л на викиди забруднюючих реч овин в атмосферне повітря ст аціонарними джерелами, включ аючи окремі забруднюючі речо вини, викиди яких підлягають регулюванню відповідно до з аконодавства, вважаються над нормативними.

Розрахунок маси наднормат ивного викиду забруднюючої р ечовини в атмосферне повітря від джерела викиду, який здій снюється без дозволу на вики ди забруднюючих речовин в ат мосферне повітря стаціонарн ими джерелами, розрахунковим и методами проводиться у від повідності з п.3.6. Методики за ч ас роботи джерела без дозвол у на викиди.

Час роботи джерела в режимі наднормативного викиду визн ачається ї моменту виявлення порушення до моменту його ус унення, з урахуванням фактич ного відпрацьованого часу (п .3.11. Методики).

Таким чином, момент виявлен ня порушення визначається з початку експлуатації обладн ання, пов' язаного з викидам и забруднюючих речовин а атм осферне повітря, без відпові дного дозволу, зокрема: відлі к фактично відпрацьованого ч асу роботи джерела в режимі н аднормативного викиду визна чається від дати закінчення терміну дії дозволу; у разі ві дсутнього дозволу відлік час у роботи джерела в режимі над нормативного викиду визнача ється від дати, з якої суб' єк т господарювання здійснює ви киди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціона рними джерелами без відповід ного дозволу.

Факт порушення суб' єктом господарювання фіксується в акті перевірки.

Разом з цим, при здійсненні розрахунків маси наднормати вного викиду забруднюючої ре човини розрахунковими метод ами згідно з п.3.6. Методики необ хідно враховувати, що час роб оти джерела без дозволу на ви киди може визначатися не ран іше як з 01.02.2009 року, з дня набранн я чинності наказу Мінприроди від 10.12.2008 року № 639.

Методикою розрахунку розм ірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в резу льтаті наднормативних викид ів забруднюючих речовин в ат мосферне повітря, яка затвер джена наказом Мінекобезпек и від 18.05.1995 року № 38, зареєстрован а в Мінюсті 29.05.1995 року за № 157/693, роз рахункові методи визначення маси наднормативного викиду забруднюючої речовини (без д озволу) не були передбачені.

Враховуючи вищевказане, по зивач правомірно нарахував с уму збитків за період з 01.07.2009 ро ку по 30.08.2010 року в сумі 47 344, 77 грн.

Крім того, колегія суддів вв ажає за необхідне зазначити, що згідно п. 1.4. Методики, остан ня поширюється на державних інспекторів України з охорон и навколишнього природного с ередовища та державних інспе кторів з охорони навколишньо го природного середовища від повідних територій (далі - дер жавні інспектори) при розрах унку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні держа ві в результаті наднормативн их викидів забруднюючих речо вин в атмосферне повітря, що в иявлені за результатами держ авного контролю за додержанн ям суб'єктами господарювання вимог природоохоронного зак онодавства, тому судом першо ї інстанції неправомірно зді йснено власний перерахунок с уми збитків, заподіяних держ аві в результаті наднорматив них викидів забруднюючих реч овин в атмосферне повітря.

Враховуючи наведене, колег ія суддів Київського апеляці йного господарського суду вв ажає, що місцевим господарсь ким судом не повно досліджен о обставини справи, тому ріше ння господарського суду Киї вської області від 07.09.2011 року у справі № 24/022-11 підлягає зміні.

Відповідно до ст. 49 ГПК Украї ни, витрати по сплаті судових витрат покладаються на відп овідача. За розгляд справи в с уді І інстанції з відповідач а підлягає стягненню в дохід Державного бюджету ( 473, 48 грн. + 236 грн.) 709, 48 грн. судових витрат, та кож з відповідача в дохід дер жавного бюджету підлягають д о стягнення судові витрати в сумі 236, 74 грн. за розгляд апеляц ійної скарги.

Керуючись ст. ст. 49, 99, 101, 103-105 Госп одарського процесуального к одексу України, Київський ап еляційний господарський суд , -

постановив:

1. Апеляційну ска ргу Міжрайонної природоохор онної прокуратури Київської області на рішення господар ського суду Київської област і від 07.09.2011 року у справі № 24/022-11 з адовольнити.

2. Рішення господ арського суду Київської обла сті від 07.09.2011 року у справі № 24/022- 11 змінити.

3. Позов задовольнит и повністю.

4. Стягнути з Відкр итого акціонерного товарист ва «Васильківська фірма «Еко газсервіс» (08623, Київська облас ть, Васильківський район, смт . Калинівка, вул. Залізнична, 168, ідентифікаційний код - 13706150) з будь-якого рахунку, виявлено го державним виконавцем під час виконання судового рішен ня, на розподільчий рахунок в ГУ ДКУ в Київській області, МФ О 821018, код ЄДРПОУ 23569754, отримувач К алинівська селищна рада, Вас ильківського району, Київськ ої області, по коду бюджетної класифікації 24062100 «Грошові ст ягнення за шкоду, заподіяну п орушенням законодавства про охорону навколишнього приро дного середовища внаслідок г осподарської та іншої діяльн ості» заподіяні державі збит ки в сумі 47 344, 77 грн.

5. Стягнути з Відк ритого акціонерного товарис тва «Васильківська фірма «Ек огазсервіс» (08623, Київська обла сть, Васильківський район, см т. Калинівка, вул. Залізнична, 168, ідентифікаційний код - 13706150) з будь-якого рахунку, виявлен ого державним виконавцем під час виконання судового ріше ння, в дохід Державного бюдже ту України 709, 48 грн. судових вит рат, а також 236, 74 грн. судових вит рат за розгляд апеляційної с карги.

6. Доручити господар ському суду Київської област і видати відповідні накази.

7. Справу № 24/022-11 повер нути до господарського суду Київської області.

Постанова набирає законно ї сили з дня її прийняття.

Постанову може бути оскарж ено у касаційному порядку ві дповідно до вимог ст. ст. 107-111 ГПК України.

Головуючий суддя

Судді

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення29.11.2011
Оприлюднено23.12.2011
Номер документу20020959
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —24/022-11

Постанова від 29.11.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Жук Г.А.

Рішення від 07.09.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 15.07.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 23.06.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 23.06.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 10.06.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 09.06.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 26.05.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 20.05.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 28.04.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні