КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01601, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.11.2011 № 51/159
Київський апеляційний гос подарський суд у складі коле гії суддів:
головуючого: Авдеєв а П.В.
суддів:
за участю представників :
Від прокуратури: Угринов ич О.М. - старший помічник п рокурора Солом' янського ра йону,
Від позивача-1: представник - ОСОБА_2 - за довіреністю .
Від позивача-2: представник - ОСОБА_3 - за довіреністю .
Від відповідача: представн ик - ОСОБА_4 - за довіреніс тю.
Від третьої особи: представ ник - ОСОБА_5 - за довірені стю.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Фізичної особи - підп риємця ОСОБА_6
В С Т А Н О В И В :
У травні 2011 року Прокурор Сол ом' янського району м. Києва в інтересах держави в особі К иївської міської ради та Гол овного управління Держкомзе му в м. Києві звернувся до Госп одарського суду міста Києва з позовом до Фізичної особи - п ідприємця ОСОБА_6 про звіл ьнення зайнятої земельної ді лянки, приведення земельної ділянки у належний стан та ст ягнення 106 020, 68 грн.
Позовні вимоги мотивов ані тим, що відповідач в поруш ення норм чинного законодавс тва використовує земельну ді лянку площею 1 196, 98 кв.м. за адрес ою: АДРЕСА_1 під розміщенн я автостоянки без документів на право користування земле ю.
30.05.2011 р. ухвалою Господарс ького суду м. Києва залучено д о участі у розгляді справи в я кості третьої особи, яка не за являє самостійних вимог на п редмет спору, на стороні відп овідача ОСОБА_7 підприємс тво “Солом' янка-Автопарк-Се рвіс”.
20.07.2011 р. до Господарськог о суду міста Києва від прокур ора надійшла заява про уточн ення позовних вимог, у якій ві н просить суд зобов' язати в ідповідача звільнити земель ну ділянку площею 1 196, 98 кв.м за а дресою: АДРЕСА_1 шляхом де монтажу встановленої огорож і; зобов' язати відповідача за власний рахунок привести спірну земельну ділянку у на лежний придатний для викорис тання стан; стягнути з відпов ідача на користь держави в ос обі Київської міської ради с уму шкоди в розмірі 106 020,68 грн.
Рішенням Господарського с уду м. Києва від 28.09.2011 р. позовні в имоги задоволено частково, а саме:
- зобов' язано Фізичну ос обу-підприємця ОСОБА_6 зві льнити земельну ділянку площ ею 1196,98 кв.м за адресою: АДРЕСА _1, привівши її у придатний дл я використання стан.
- стягнуто з Фізичної особ и-підприємця ОСОБА_6 на ко ристь Київської міської ради грн. 32 коп. шкоди.
- стягнуто з Фізичної особ и-підприємця ОСОБА_6 в дох од Державного бюджету Україн и 719 (сімсот дев' ятнадцять) гр н. 52 коп. державного мита та 236 (дв істі тридцять шість) грн. 00 коп . витрат на інформаційно-техн ічне забезпечення судового п роцесу. В решті заявлених вим ог відмовлено.
Не погоджуючись із пр ийнятим рішенням суду, відпо відач звернувся до Київськог о апеляційного господарсько го суду з апеляційною скарго ю, в якій просить оскаржуване рішення скасувати та прийня ти нове, яким позовні вимоги в частині звільнення Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 земельної ділянки площею 11 96,98 кв.м за адресою: АДРЕСА_1 з приведенням її у придатний для використання стан прова дження припинити, а в решті по зовних вимог - відмовити.
В обґрунтування вимог апел яційної скарги апелянт посил ається на те, що відповідно до вимог договору № 04/04/04-Ц від 01.01.2009р . про надання послуг на органі зацію експлуатації об' єкту платного зберігання (тимчас ового відстою) транспортних засобів укладеного між Фізич ною особою-підприємцем ОСО БА_6 та ОСОБА_7 підприємс твом «Солом' янка- Автопарк- Сервіс» на Фізичну особу-під приємця ОСОБА_6 покладені лише зобов' язання щодо орг анізації діяльності об' єкт у зберігання транспортних за собів, забезпечення охорони 100 місць зберігання (тимчасово го відстою) транспортних зас обів, а також сплачувати земе льний податок.
Розглянувши доводи апеляц ійної скарги та відзиву, досл ідивши зібрані у справі дока зи, заслухавши пояснення уча сників процесу, судова колег ія встановила наступне.
Cт. 13 Конституції України ви значено, що земля, її надра, ат мосферне повітря, водні та ін ші природні ресурси, які знах одяться в межах території Ук раїни, природні ресурси її ко нтинентального шельфу, виклю чної (морської) економічної з они є об' єктами права власн ості українського народу. Ві д імені українського народу права власника здійснюють ор гани державної влади та місц евого самоврядування в межах , визначених цією Конституці єю.
Відповідно до ст. 187 ЗК Украї ни контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання орг анами державної влади, орган ами місцевого самоврядуванн я, підприємствами, установам и, організаціями і громадяна ми земельного законодавства України.
За приписами ст. 2 Закону Укр аїни “Про державний контроль за використанням та охороно ю земель”, серед основних зав дань державного контролю за використанням та охороною зе мель є забезпечення додержан ня органами державної влади, органами місцевого самовряд ування, фізичними та юридичн ими особами земельного закон одавства України.
Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону Украї ни “Про державний контроль з а використанням та охороною земель”державний контроль з а використанням та охороною земель здійснює спеціально у повноважений орган виконавч ої влади з питань земельних р есурсів.
Положенням про Державний к омітет України із земельних ресурсів, затвердженого пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни № 224 від 19.03.2008, встановлено, що Держкомзем є центральним органом виконавчої влади з п итань земельних ресурсів, од ним з основних завдань якого є здійснення державного кон тролю за використанням та ох ороною земель.
Відповідно до п.7 вказаного Положення Держкомзем здійсн ює свої повноваження безпосе редньо і через утворені в уст ановленому порядку територі альні органи в Автономній Ре спубліці Крим, областях, мм. Ки єві та Севастополі, районах, м істах, а також через міськрай онні, міжміські, міжрайонні т ериторіальні органи і затвер джує положення про них.
Наказом Державного коміте ту України із земельних ресу рсів від 17.06.2008 № 123 затверджено По ложення про головні управлін ня Держкомзему в містах Києв і та Севастополі.
Пунктом 3 Положення про гол овні управління Держкомзему в містах Києві та Севастопол і встановлено, що одним з осно вних завдань головного управ ління є здійснення державног о контролю за використанням та охороною земель
В силу підп. 37 п. 4.3 Положення п ро головні управління Держко мзему в містах Києві та Севас тополі Головне управління ві дповідно до покладених на нь ого завдань здійснює державн ий контроль за використанням та охороною земель відповід но до Закону України “Про дер жавний контроль за використа нням та охороною земель” та і нших законів.
Як вбачається з матеріалів справи, 20.04.2011р. Головним управл інням земельних ресурсів у м . Києві проведено перевірку д отримання вимог земельного з аконодавства при використан ні ФОП ОСОБА_6 земельної д ілянки по АДРЕСА_1, за резу льтатами якої складено акт А 246/6.
Проведеною перевіркою вст ановлено, що станом на 20.04.2011 р. ві дповідач самовільно займає з емельну ділянку площею 0,2 га п о АДРЕСА_1 під влаштування відкритої автостоянки. На мо мент проведення перевірки за значена земельна ділянка ого роджена парканом, має обмеже ний доступ та охороняється. Д окументи, передбачені ст. 126 ЗК України відсутні. Відповіда ч з зазначеним актом ознайом лений та копію такого отрима в, про що свідчить підпис оста ннього.
20.04.2011 р. державним інспекторо м Головного управління Держк омзему у м. Києві складено про токол про адміністративне пр авопорушення № 00246.
На підставі зазначеного ви ще та з метою усунення виявле ного правопорушення ФОП ОС ОБА_6 видано припис від 20.04.2011 р . № П246/6 про усунення порушень в имог земельного законодавст ва у 30-денний термін.
Окрім цього, 21.04.2011 р. державним інспектором з контролю за ви користанням і охороною земел ь у м. Києві Головного управлі ння Держкомзему у м. Києві скл адено акт обстеження земельн ої ділянки № 47/6, у якому відобра жено самовільне зайняття ФОП ОСОБА_6 земельної ділянки площею 0,2 га, що віднесена до зе мель житлової та громадської забудови, по АДРЕСА_1 під в лаштування відкритої автост оянки.
В силу п. 2 ч. 1 ст. 211 ЗК України г ромадяни та юридичні особи н есуть цивільну, адміністрати вну або кримінальну відповід альність відповідно до закон одавства за самовільне зайня ття земельних ділянок.
З матеріалів справи вбача ється, що постановою про закр иття справи № 26 від 21.04.2011 р. встан овлено, що ОСОБА_6 порушив вимоги ст. 126 Земельного кодек су України, а саме: станом на 20.0 4.2011 р. самовільно займає земель ну ділянку площею 0,2 га по АД РЕСА_1 під влаштування відк ритої автостоянки, справ про адміністративне правопоруш ення, яке вчинив відповідач, з акрито, а матеріали справи пе редано до прокуратури Солом' янського району м. Києва.
За приписами ст. 9 ЗК України до повноважень Київської мі ської ради у галузі земельни х відносин на її території на лежить, зокрема, розпоряджен ня землями територіальної гр омади міста; передача земель них ділянок комунальної влас ності у власність громадян т а юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання зем ельних ділянок у користуванн я із земель комунальної влас ності відповідно до цього Ко дексу; організація землеустр ою.
Пунктом 7 ч. 2 ст. 9 ЗК України в становлено, що до повноважен ь Київської і Севастопольськ ої міських рад у галузі земел ьних відносин на їх територі ї належить прийняття рішення щодо звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок.
Згідно з п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону Ук раїни “Про місцеве самовряду вання в Україні” вирішення в ідповідно до закону питань р егулювання земельних віднос ин є виключною компетенцією пленарних засідань сільськи х, селищних, міських рад.
Положеннями ст. 59 Закону Укр аїни “Про місцеве самоврядув ання в Україні” передбачено, що Київська міська рада в меж ах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у фор мі рішень.
Статтею 12 ЗК України визнач ені повноваження міських рад у галузі земельних відносин , до яких належить, зокрема роз порядження землями територі альної громади міста.
Відповідно до ст. 60 Закону Ук раїни “Про місцеве самовряду вання в Україні” територіаль ним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить пр аво комунальної власності на рухоме та нерухоме майно, дох оди місцевих бюджетів, інші к ошти, землю, природні ресурси , підприємства, установи та ор ганізації, в тому числі банки , страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майн і підприємств, житловий фонд , нежитлові приміщення, закла ди культури, освіти, спорту, на уки, соціального обслуговува ння та інше майно і майнові пр ава, рухомі та нерухомі об' є кти, визначені відповідно до закону як об' єкти права ком унальної власності, а також к ошти, отримані від їх відчуже ння.
В силу ст. 116 ЗК України підст авами для набуття права на зе млю є рішення органів місцев ого самоврядування в межах ї х повноважень.
Статтями 123 та 124 ЗК України ви значено умови надання земель них ділянок комунальної влас ності у користування.
Як передбачено ч. 1 ст. 124 ЗК Ук раїни, передача земельних ді лянок, що перебувають у держа вній або комунальній власнос ті, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шл яхом укладення договору орен ди земельної ділянки.
Відповідно до ст. 125 ЗК Украї ни право власності на земель ну ділянку, а також право пост ійного користування та право оренди земельної ділянки ви никають з моменту державної реєстрації цих прав.
Згідно зі ст. 126 ЗК України до кументами, що посвідчують пр аво на земельну ділянку є: дер жавний акт на право власност і на земельну ділянку; цивіль но-правова угода щодо відчуж ення земельної ділянки, укла деною в порядку, встановлено му законом, у разі набуття пра ва власності на земельну діл янку за такою угодою; свідоцт во про право на спадщину (щодо земельної ділянки, набутої у власність із земель приватн ої власності без зміни її меж , цільового
призначення); державний акт на право постійного користу вання земельною ділянкою; до говір оренди землі, зареєстр ований відповідно до закону.
Приступати до використанн я земельної ділянки до встан овлення її меж у натурі (на міс цевості) і одержання докумен та, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забо роняється.
Згідно зі ст. 1 Закону Україн и “Про державний контроль за використанням та охороною з емель” самовільне зайняття з емельної ділянки - будь-які ді ї, які свідчать про фактичне в икористання земельної ділян ки за відсутності відповідно го рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого са моврядування про її передачу у власність або надання у кор истування (оренду) або за відс утності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянк и, за винятком дій, які відпові дно до закону є правомірними .
Пунктом 1 ст. 212 ЗК України пер едбачено, що самовільно зайн яті земельні ділянки підляга ють поверненню власникам зем лі або землекористувачам без відшкодування затрат, понес ених за час незаконного кори стування ними.
Приведення земельних діля нок у придатний для використ ання стан, включаючи знесенн я будинків, будівель і споруд , здійснюється за рахунок гро мадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки.
Як свідчать матеріали спра ви, Київська міська рада ріше ння про передачу у власність чи користування, в тому числі на умовах оренди, земельної д ілянки по АДРЕСА_1 на кори сть відповідача не приймала.
Окрім цього, в силу ст. 30 Зако ну України «Про місцеве само врядування в Україні», до від ання сільських, селищних, міс ьких рад належить прийняття рішень про організацію стоян ок автомобільного транспорт у, здійснення контролю за їх д іяльністю відповідно до зако ну.
Рішенням Київської місько ї ради від 27.11.2003р. № 216/1090 «Про заход и щодо поліпшення роботи по о рганізації дорожнього руху, розвитку мережі паркінгів, а втостоянок, місць для паркув ання або інших об'єктів серві су в м. Києві» було дозволено р айонним у м. Києві комунальни м підприємствам, створеним р айонними у м. Києві радами у ві дповідності до цього рішення , стягувати збір за паркуванн я та здійснювати експлуатаці ю платних місць паркування.
Рішенням Київської місько ї ради від 26.06.2007р. № 930/1591 «Про вдоск оналення паркування автотра нспорту в м. Києві», визначено єдиним оператором з паркува ння транспортних засобів, ст ягнення паркувального збору та виготовлення єдиних абон ементних талонів з паркуванн я автомобільного транспорту у м. Києві.
Крім цього, вищезазначеним рішенням внесено зміни до рі шення Київської міської ради від 27.11.2003р. № 216/1090 в частині скасув ання дозволу районним у м. Киє ві комунальним підприємства м, створеним районними у м. Киє ві радами, стягувати збір за п аркування та здійснювати екс плуатацію платних місць парк ування.
Таким чином, судова колегія прийшла до висновку, що з моме нту винесення Київською місь кою радою рішення від 26.06.2007р. № 930 /1591, Київська міська рада позба вила права районні у м. Києві к омунальні підприємства здій снювати експлуатацію місць п латного паркування на терито рії м. Києва.
Крім того, з метою упорядку вання паркування транспортн их засобів на вулицях, майдан ах та міжквартальних територ іях міста, підвищення культу ри паркування, підвищення ди сципліни сплати збору за пос луги паркування, збільшення фінансових, надходжень до бю джету м. Києва, Київською місь кою радою прийнято рішення в ід 25.12.2008р. № 1051/1051 «Про Правила благ оустрою у м. Києві», яким визна чено єдиний порядок організа ції та функціонування платни х місць для паркування транс портних засобів на території міста Києва.
Пунктом 17.3.1. Правил парку вання транспортних засобі в у м. Києві, затверджених р ішенням Київської міської ра ди «Про Правила благоустрою міста Києва» від 25.12.2008р. №1051/1051, пер едбачено, що організація та е ксплуатація місць платного паркування транспортних за собів здійснюється лише оп ератором або підприємствам и, з якими оператор уклав відп овідний договір.
Відповідно до Правил парку вання транспортних засобів у місті Києві - оператор (уповно важена організація) - комунал ьне підприємство виконавчог о органу Київської міської р ади (Київської міської держа вної адміністрації), що визна чено органом місцевого самов рядування для здійснення орг анізації та експлуатації міс ць платного паркування транс портних засобів згідно з дію чим порядком.
Рішеннями Київської міськ ої ради від № 261/922 від 15.03.2007р. та 26.06.2007 р. № 930/1591 «Про вдосконалення пар кування автотранспорту в м. К иєві» визначено комунальне п ідприємство виконавчого орг ану Київської міської ради (К иївської міської державної а дміністрації) «Київтранспар ксервіс» єдиним стягувачем з бору та виготовлення абонеме нтних талонів з паркування а втомобільного транспорту.
На підставі викладеного, су дова колегія погоджується з висновком суду першої інстан ції стосовно того, що врахову ючи те, що належних доказів на підтвердження права власнос ті або права користування зе мельною ділянкою площею 1196,98 кв .м. розташованої по АДРЕСА_1 в матеріалах справи відсутн і, а також, зважаючи на те, що ві дповідач використовує згада ну вище земельну ділянку без наявності правовстановлююч их документів, доказів того, щ о на спірній земельній ділян ці розташоване правомірно на буте позивачем майно також н е надано, а тому позовні вимог и про звільнення земельної д ілянки привівши її у придатн ий для використання стан є за конними, обґрунтованими, дов еденими належними та допусти мими доказами, а тому підляга ють задоволенню.
Однак, в частині вимог щодо демонтажу встановленої огор ожі суд відмовляє, оскільки у матеріалах справи відсутні належні докази на підтвердже ння розміщення зазначених об ' єктів на спірній земельній ділянці саме відповідачем т а документальне підтверджен ня щодо володіння останнім т акими, чи то будь-якої належно сті їх ФОП ОСОБА_6
Судова колегія, не приймає до уваги посилання апелянта на те, що відповідно до вимог договору № 04/04/04-Ц від 01.01.2009р. про на дання послуг на організацію експлуатації об' єкту платн ого зберігання (тимчасового відстою) транспортних засобі в укладеного між Фізичною ос обою-підприємцем ОСОБА_6 т а ОСОБА_7 підприємством «С олом' янка- Автопарк- Сервіс » на Фізичну особу-підприємц я ОСОБА_6 покладені лише з обов' язання щодо організац ії діяльності об' єкту збері гання транспортних засобів, забезпечення охорони 100 місць зберігання (тимчасового від стою) транспортних засобів, а також сплачувати земельний податок, оскільки умовами вк азаного договору встановлен о використання вказаної земе льної ділянки зберігання тра нспортних засобів саме відпо відачем.
Крім цього, прокурор ом заявлені позовні вимоги п ро стягнення з відповідача 106 020,68 грн. - шкоди.
За приписами ст. 162 ЗК Україн и охорона земель - це система п равових, організаційних, еко номічних та інших заходів, сп рямованих на раціональне вик ористання земель, запобіганн я необґрунтованому вилученн ю земель сільськогосподарсь кого призначення, захист від шкідливого антропогенного в пливу, відтворення і підвище ння родючості ґрунтів, підви щення продуктивності земель лісового фонду, забезпеченн я особливого режиму використ ання земель природоохоронно го, оздоровчого, рекреаційно го та історико-культурного п ризначення.
Відповідно до статті 35 Закону України “Про охорону навколишнього природного се редовища” державний контрол ь у галузі охорони навколишн ього природного середовища з дійснюється Радами та їх вик онавчими і розпорядчими орга нами, спеціально уповноважен им центральним органом викон авчої влади з питань екологі ї та природних ресурсів, його органами
на місцях та іншими спеціал ьно уповноваженими державни ми органами. Державному конт ролю підлягають використанн я і охорона земель, надр, повер хневих і підземних вод, атмос ферного повітря, лісів та інш ої рослинності, тваринного с віту, морського середовища т а природних ресурсів територ іальних вод, континентальног о шельфу та виключної (морськ ої) економічної зони республ іки, природних територій та о б'єктів, що підлягають особли вій охороні, стан навколишнь ого природного середовища, а також дотримання заходів бі ологічної і генетичної безпе ки щодо біологічних об'єктів навколишнього природного се редовища при створенні, досл ідженні та практичному викор истанні генетично модифіков аних організмів у відкритій системі. Порядок здійснення державного контролю за охоро ною навколишнього природног о середовища та використання м природних ресурсів визнача ється цим Законом та іншим за конодавством України.
Згідно постанови Пленуму В ерховного Суду України № 7 від 16.04.2004 “Про практику застосуван ня судами земельного законод авства при розгляді цивільни х справ” у випадках самовіль ного зайняття земельних діля нок, псування, забруднення зе мель чи вчинення інших поруш ень земельного законодавств а шкода відшкодовується відп овідно до статей 211, 212 Земельно го кодексу України, статей 22, 623 , 1166, 1172, 1192 Цивільного кодексу Укр аїни особами, що її заподіяли .
Як передбачено ст. 211 ЗК Укра їни, громадяни та юридичні ос оби за самовільне зайняття з емельних ділянок несуть циві льну, адміністративну або кр имінальну відповідальність відповідно до законодавства .
Відповідно до ст. 1166 ЦК Украї ни майнова шкода, завдана неп равомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної а бо юридичної особи, а також шк ода, завдана майну фізичної а бо юридичної особи, відшкодо вується в повному обсязі осо бою, яка її завдала.
Постановою Кабінету Мініс трів України № 963 від 25.07.2007 р. затв ерджено Методику визначення розміру шкоди, заподіяної вн аслідок самовільного зайнят тя земельних ділянок, викори стання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зн яття ґрунтового покриву (род ючого шару ґрунту) без спеціа льного дозволу.
Пунктом 3.1. наказу Державног о агентства земельних ресурс ів України та Державної інсп екції і контролю за використ анням і охороною земель від 12. 09.2007 №110 “Про затвердження Метод ичних рекомендацій щодо заст осування Методики визначенн я розміру шкоди, заподіяної в наслідок самовільного зайня ття земельних ділянок, викор истання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зн яття ґрунтового покриву (род ючого шару ґрунту) без спеціа льного дозволу”, затверджено ї постановою Кабінету Мініст рів України від 25.07.2007 № 963. встано влено, що підставою для здійс нення розрахунку розміру шко ди, заподіяної державі, терит оріальним громадам, юридични м чи фізичним особам внаслід ок самовільного зайняття зем ельних ділянок, використання земельних ділянок не за ціль овим призначенням, зняття ґр унтового покриву (родючого ш ару ґрунту) без спеціального дозволу, є матеріали справи п ро адміністративне правопор ушення, які підтверджують фа кт вчинення цього правопоруш ення, а саме:
- акт перевірки дотрим ання вимог земельного законо давства;
- протокол про адміністративне правопоруш ення:
- припис (з вимогою усун ення порушення земельного за конодавства);
- акт обстеження земел ьної ділянки.
Тобто, підставою для здійсн ення розрахунку розміру шкод и, заподіяної державі або тер иторіальній громаді внаслід ок самовільного зайняття зем ельних ділянок, є вказані док ументи в їх сукупності, оскіл ьки саме такі документи можу ть підтвердити факт вчинення цього правопорушення, розмі р зайнятої ділянки та період часу, протягом якого вона вик ористовується без належних п равових підстав.
Аналогічний висновок міст иться в постанові Пленуму Ви щого Господарського суду Укр аїни № 6 від 17.05.2011 р. “Про деякі пи тання практики розгляду спра в у спорах, що виникають із зем ельних відносин”.
Постановою Кабінету Мініс трів України № 963 від 25.07.2007 р. затв ерджено Методику визначення розміру шкоди, заподіяної вн аслідок самовільного зайнят тя земельних ділянок, викори стання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зн яття ґрунтового покриву (род ючого шару ґрунту) без спеціа льного дозволу.
Пунктом 4 вищезгаданої мето дики розмір шкоди, заподіяно ї внаслідок самовільного зай няття земельної ділянки, для земель житлової та громадсь кої забудови визначається за такою формулою:
Шс = Пс х (Нпз х Кн х Кк) х Кф х Кі
Де Шс - розмір шкоди, заподія ної внаслідок самовільного з айняття земельної ділянки;
Пс - площа самовільно зайнят ої земельної ділянки, га;
Нпз - середньорічний дохід, який можна отримати від вико ристання земель житлової та громадської забудови за ціль овим призначенням відповідн о до групи населених пунктів за чисельністю населення, ви значений у додатку 5;
Кн - коефіцієнт, що застосов ується до населених пунктів обласного значення, мм. Києва та Севастополя, визначений у додатку 6;
Кк - коефіцієнт, що застосов ується до населених пунктів, віднесених до курортних, виз начений у додатку 7;
Кф - коефіцієнт функціональ ного використання земель, ви значений у додатку 4 ;
Кі - коефіцієнт індексації н ормативної грошової оцінки з емель, який дорівнює добутку коефіцієнтів індексації нор мативної грошової оцінки зем ель за 2007 та наступні роки, що в изначаються відповідно до По рядку проведення індексації грошової оцінки земель, затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України від 12.05.2000 № 783.
Відповідно до п. 7 згад аної Методики розрахунок роз міру шкоди, заподіяної держа ві, територіальним громадам внаслідок самовільного зайн яття земельних ділянок, вико ристання земельних ділянок н е за цільовим призначенням, з няття ґрунтового покриву (ро дючого шару ґрунту) без спеці ального дозволу, проводиться інспекціями Мінприроди або Державною інспекцією з контр олю за використанням і охоро ною земель Держкомзему та її територіальними підрозділа ми.
Статтею 56 Закону Укра їни “Про охорону земель” пер едбачено, що шкода, заподіяна внаслідок порушення законод авства України про охорону з емель, підлягає відшкодуванн ю в повному обсязі.
Судова колегія погоджуєть ся з висновком місцевого гос подарського суду про те, що пр оаналізувавши надані прокур ором та сторонами докази у їх сукупності, в тому числі акт п еревірки дотримання вимог зе мельного законодавства А246/6 в ід 20.04.2011 р., акт обстеження земел ьної ділянки № 47/6 від 21.04.2011 р., прот окол про адміністративне пра вопорушення № 00246 від 20.04.2011 р. та пр ипис № П246/6 від 20.04.2011 р., суд дійшов висновку про наявність підс тав щодо здійснення розрахун ку розміру шкоди, заподіяної територіальній громаді внас лідок самовільного зайняття відповідачем земельної діля нки.
Крім того, судова колегія п огоджується з висновком суду першої інстанції про те, що, з а перерахунком суду сума шко ди, заподіяної територіальні й громаді внаслідок самовіль ного зайняття ФОП ОСОБА_6 земельної ділянки, складає 63 452,32 грн., який проведений відпо відно до площі самовільно за йнятої земельної ділянки - 1 196,98 кв.м, на зайняття якої, в свою чергу, вказує прокурор у заяв і про уточнення позовних вим ог.
Тобто, враховуючи встановл ені факти та вимоги вищезазн ачених правових норм, суд при ходить до висновку, що позовн і вимоги в частині стягнення з відповідача шкоди у зв' яз ку з самовільним зайняттям з емельної ділянки площею 1196,98 кв .м, розташованої за адресою: ву л.
Качалова, 6 у м. Києві у Солом' янському районі м. Києва норм ативно та документально дове дені, а тому підлягають задов оленню у сумі 63 452,32 грн.
Згідно з положеннями ст.43 ГПК України судочинство у господарських судах здійсню ється на засадах змагальност і. Сторони та інші особи, які б еруть участь у справі, обґрун товують свої вимоги і запере чення поданими суду доказами .
Згідно із ч. 2 ст. 34 ГПК Укр аїни обставини справи, які ві дповідно до законодавства по винні бути підтверджені певн ими засобами доказування, не можуть підтверджуватися інш ими засобами доказування.
Доказів, які б спростов ували вище встановлені та за значені судом обставини, сто ронами не надано.
Доводи, наведені апелянтом в апеляційній скарзі, судово ю колегією до уваги не прийма ються з огляду на те, що вони є необґрунтованими та такими, що спростовуються матеріала ми справи.
Враховуючи зазначене вище, судова колегія вважає, щ о місцевим господарським суд ом повно і всебічно з' ясова ні всі обставини справи та на дано їм належну правову оцін ку, рішення місцевого господ арського суду відповідає чин ному законодавству та матері алам справи; колегія не вбача є підстав для задоволення ап еляційної скарги та скасуван ня чи зміни оскаржуваного рі шення.
Місцевим госпо дарським судом правильно дот римані вимоги ст. 49 ГПК щодо по кладення судових витрат на в ідповідача.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 99, 103, 105 ГПК України , Київський апеляційний госп одарський суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Апеляційну скаргу Фізичної особи - підприємця ОСОБА_6
на рішення Господарського суду м. Києва від 28.09.2011 року зали шити без задоволення.
2. Рішення Господарсь кого суду м. Києва від 28.09.2011 року у справі № 51/159 - без змін.
3. Матеріали справи № 51/159 повернути до Господарсько го суду м. Києва.
Постанова може бути оскарж ена протягом двадцяти днів д о Вищого господарського суду України.
Головуючий суддя
Судді
06.12.11 (відправлено)
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2011 |
Оприлюднено | 23.12.2011 |
Номер документу | 20021159 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Авдеєв П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні