02/64-2А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
43010, м. Луцьк, пр. Волі, 54 а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" жовтня 2006 р. Справа № 02/64-2А.
від 19.10.2006 справа № 02/64-2АГосподарський суд Волинської області у складі: судді Костюк С.В.,
при секретарі судового засідання Сур'як О.Г.
за участю представників сторін:
від позивача : Юрченко Т.Д., довіреність № 317 від 25.09.06, Литвиненко А.Л., довіреність № 316 від 25.09.06,
від відповідача : Данилюк І.М., довіреність № 13/01-115 від 02.06.2006р., Зорик В.М., довіреність № 15/01-115 від 21.07.06
Свідки : Мазурик Г.А., гол. бухгалтер; Фролова Л.І.,секретар ЗАТ «Ратнівський молокозавод»
Розглянув справу
за позовом Закритого акціонерного товариства «Ратнівський молокозавод»
до Ратнівської міжрайонної державної податкової інспекції у Волинській області
про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення
Відповідно до п. 6 розділу УІІ Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, спір розглядається за нормами КАС України.
Запис розгляду справи здійснюється за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу „Діловодство суду”.
В судовому засіданні сторонам роз'яснено права та обов'язки, передбачені ст.ст.49, 50 КАС України; заяви про відвід судді відповідно до ст.27 КАС України не поступило.
В судовому засіданні 19.10.2006р. відповідно до ст. 160 КАС України оголошено вступну та резолютивну частини Постанови.
Суть спору: Позивач звернувся з адміністративним позовом, уточненим позовною заявою від 19.10.2006р., в якому просить визнати нечинним податкове повідомлення-рішення Ратнівської МДПІ від 28.06.2006р. № 0000012801/2, як таке, що не відповідає вимогам діючого законодавства України.
Обгрунтовуючи заявлену вимогу позивач зазначає, що при перевірці податківцями було порушено:
- Порядок оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затв. Наказом ДПА України 10.08.2005р. № 327;
- В акті перевірки відповідачем дана неправомірна оцінка діям позивача щодо необхідності включення сум ПДВ по податкових накладних, отриманих із запізненням, до складу податкового кредиту минулих звітних періодів, тому товариством не допущено порушення п.4.4 розділу 4 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затв. Наказом ДПА України № 166 від 30.06.97;
- включення сум ПДВ до податкового кредиту в грудні 2005 року проведено відповідно до Закону України «Про податок на додану вартість», тому перевіряючи допустили перевищення повноважень, безпідставно зменшивши суму податкового кредиту, дозволеного ЗАТ в грудні 2005 та січні 2006 року;
- факт надмірної сплати до бюджету ПДВ підтверджено копіями податкових декларацій контрагентів по договорах на рахунок яких позивачем були перераховані кошти, в т.ч. ПДВ за придбані товари.
В зв'язку з надмірною сплатою ПДВ в попередніх звітних періодах в сумі 813016,00 грн., що призвело до від'ємного значення суми, розрахованої згідно з пп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону «Про ПДВ» та відображеної в податковій декларації за грудень 2005 року та січень 2006 року, товариство має право на бюджетне відшкодування в повному обсязі заявленої суми.
В доповненні до позовної заяви (№ 318 від 25.09.2006р.) позивач вказує податкові накладні, які були включені до податкового кредиту в грудні 2005 року та зазначає, що при заповненні податкової декларації за грудень 2005 року, головний бухгалтер товариства керувалася роз'ясненнями ДПА та судовою практикою, тому її дії не можна розцінювати як порушення.
Відповідач у відзиві на позов вимоги позивача відхиляє, вказуючи, що перевірка товариства проведена у відповідності до Закону України «Про державну податкову службу в Україні»; матеріалами перевірки встановлено порушення товариством п.п.7.4.3 п.7.4 ст.7 Закону України «Про ПДВ» від 03.04.97 № 168/97-ВР з наступними змінами та доповненнями та п.4.4. розділу 4 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затв. Наказом ДПА України № 166 від 30.06.97 (у редакції Наказу від 15.06.2005р. № 213); розрахунки сум бюджетного відшкодування відображено на стор. 28 акту перевірки; в результаті виявлених порушень встановлено, що заявлено товариством бюджетне відшкодування з ПДВ за січень 2006 року завищено на 728747 грн.
На вимогу суду відповідачем представлено матеріали зустрічних перевірок ЗАТ «Калиновський машинобудівний завод», товариства «Агрополіс», товариства «Молодіжний центр «ЄЛКО», ВАТ «Жажківський маслозавод», підприємства «Техпромбуд».
В судовому засіданні допитані свідки: Мазурик Г.М., головний бухгалтер товариства та Фролова Л.І., секретар товариства.
З матеріалів представлених суду вбачається наступне.
З 03.04. по 14.04.2006р. працівниками податкової служби проведена податкова документальна перевірка з питань достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість ЗАТ «Ратнівський молокозавод» за січень 2006р., по результатах якої складено акт № 6/23-13360705 від 19.04.2006р.
Матеріалами податкової перевірки встановлено слідуюче.
ЗАТ «Ратнівський молокозавод» є переробником сільськогосподарської продукції і користувалось пільгами щодо сплати до бюджету податку на додану вартість при реалізації молочної продукції, виробленої з молока, придбаного у сільськогосподарських товаровиробників, а саме податкові зобов'язання з ПДВ повинні при цьому перераховуватись на окремий спеціальний рахунок та спрямовуватись на виплату дотацій виробникам молока.
За грудень 2005р. підприємство подало до Ратнівської МДПІ декларацію з ПДВ щодо іншої реалізації з обсягами податкового зобов'язання в розмірі 329626грн. та податкового кредиту 1240314грн., згідно декларації за січень 2006р. товариство задекларувало суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку в розмірі 813016грн.
Відповідно до даних реєстру отриманих податкових накладних за грудень 2005р. встановлено, що товариством до складу податкового кредиту включено податкові накладні звітного періоду в сумі 425997грн. (грудень 2005р.) та попередніх звітних періодів в сумі 529291грн. шляхом включення відповідних сум в рядок 10 податкової декларації та проводило корегування податкового кредиту за вересень шляхом включення в рядок 16.1 в сумі 285614грн., а саме податкові накладні за :
- квітень 2005р. – 144264грн.;
- липень 2005р. – 35943грн.;
- вересень 2005р. – 285027грн.;
- жовтень 2005р. – 203189грн.;
- листопад 2005р. – 14589грн.
Відповідно до розрахунків визначення податкового кредиту та податкових зобов'язань при переробці та виготовленні продукції з молока, прийнятого за базисною жирністю, які подані товариством до податкових декларацій з ПДВ до Ратнівської МДПІ за попередні податкові звітні періоди встановлено, що коефіцієнт частин молока базисної жирності, закупленого за 0 ставкою до загального обсягу закупленого молока становить:
- квітень 2005р. – 0,9961;
- липень 2005р. – 0,9978;
- вересень 2005р. – 1,0;
- жовтень 2005р. – 1,0;
- листопад 2005р. – 1,0.
Розподіл сум ПДВ, які відносяться до складу податкового кредиту повинен здійснюватись платником відповідно до п.п.7.4.3 п. 7.4 ст. 7 Закону України від 03.04.1997 № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» із змінами та доповненнями, згідно з яким при придбанні товарів, які одночасно використовуються частково в оподатковуваних операціях, а частково – ні (у даному випадку - в операціях, за якими здійснюються розрахунки з бюджетом і за якими кошти перераховуються на спецрахунок), до суми податкового кредиту включено ту частку ПДВ, сплачено (нарахованого) при їх придбанні, що відповідає частці використування цих товарів у кожній з категорій операцій звітного періоду.
Уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок до декларації з ПДВ за квітень, липень, вересень, жовтень, листопад 2005р. товариство не подавало.
Згідно графи 2 реєстру отриманих податкових накладних за грудень 2005р. встановлено, що податкові накладні за вищезгадані місяці були фактично отримані товариством у даних періодах.
Фактично по декларації за грудень 2005р. податкове зобов'язання по ПДВ становить 329626грн., податковий кредит 425997грн., від'ємне значення (рядок 18.2 декларації) – 96371грн. Відповідно до акту перевірки сума податкових зобов'язань з ПДВ за січень 2006р. складала 19277грн., сума податкового кредиту 7175грн., позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту складає 12102грн.
Залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду (грудня 2005р.), що включається до складу податкового періоду поточного звітного періоду складає 96371грн., а залишок за вирахуванням суми податку, що підляже сплаті до бюджету (рядок 24) складає 84269 (96371-12102грн.).
По результатах перевірки показники розрахунку суми бюджетного відшкодування (дод.3 до декларації) повинні складати:
- залишок від'ємного значення попереднього звітного періоду (рядок 24) 84269грн.;
- сума податкового кредиту попереднього податкового періоду (рядок 17 декларації за грудень 2005р.) 425997грн.
- сума податкового кредиту попереднього податкового періоду, фактично сплачена отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів – 323054грн.;
- сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню складає 84269грн.
Відповідно до даних бухгалтерського обліку по рахунку 63.1 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» в кореспонденції з рахунками банку, каси та розрахунків з підзвітними особами встановлено, що ПДВ, який фактично сплачений товариством у грудні 2005р.постачальникам товарів у даному періоді становить 323054грн. За даними товариства «Ратнівський молокозавод» дана сума складає 813016грн., відхилення становить 489962грн. Таким чином, товариство завищило заявлене бюджетне відшкодування з податку на додану вартість за січень 2006 року в сумі 728747 грн. (813016-84269), чим порушено п.п.7.4.3 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5, п.7.2.1 п. 7.2, п.п.7.4, 5 п. 7.4, п.п.7.7.2, п.7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» та пп.4.4 р.4 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, п.7, пп.9.2 п.9 Порядку ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних.
Акт перевірки підписаний головою правління та головним бухгалтером ЗАТ «Ратнівський молокозавод» без заперечень. При цьому зазначено, що первинні документи при проведенні перевірки достовірні та надані в повному обсязі.
На підставі акту документальної перевірки Ратнівською МДПІ 27.04.2004р. прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000012801/0 про зменшення бюджетного відшкодування по податку на додану вартість в сумі 728747 грн.
За результатами апеляційного узгодження прийнято податкове повідомлення-рішення із значком «2» від 28.06.2006р.
Позивач – ЗАТ «Ратнівський молокозавод» звернувся до суду з адміністративним позовом про визнання нечинним зазначеного повідомлення-рішення, оскільки вважає його таким, що не відповідає вимогам діючого законодавства України.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази та оцінивши їх в сукупності, заслухавши представників сторін, свідків, господарський суд дійшов висновку, що Ратнівська МДПІ при прийнятті оспорюваного рішення діяла у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому підстави для визнання його нечинним відсутні.
При цьому суд виходить з наступного.
Пунктом 11.21 ст.11 Закону України № 168/97-ВР від 03.04.1997р. «Про податок на додану вартість» сума податку на додану вартість, що повинна сплачуватись до бюджету переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію, м'ясо та м'ясопродукти, у повному обсязі спрямовується виключно для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам, за продані ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі.
Порядок нарахування і використання зазначених коштів встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Зокрема, Постановою КМУ від 12.05.1999 року № 805 встановлено «Порядок нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі».
Згідно пункту 6 цього Порядку переробні підприємства за результатами діяльності за кожний звітний (податковий) період ведуть окремий податковий і бухгалтерський облік молока, молочної продукції, м'яса, м'ясопродуктів, виготовлених з проданих сільськогосподарськими товаровиробниками молока та м'яса в живій вазі, та окремий облік іншої продукції.
За результатами окремого обліку продукції, виготовленої з проданих сільськогосподарськими товаровиробниками молока та м'яса в живій вазі, переробні підприємства відповідно до вимог Закону України "Про податок на додану вартість" визначають суми податкових зобов'язань та податкового кредиту, які виникають у зв'язку з переробкою та продажем такої продукції, і складають окрему податкову декларацію, яка разом з декларацією щодо іншої діяльності подається до органу державної податкової служби за місцем реєстрації переробного підприємства як платника податку на додану вартість у порядку і в строки, визначені цим Законом, з урахуванням нормативно-правових актів Державної податкової адміністрації.
У разі встановлення за окремою податковою декларацією перевищення суми податкового кредиту над сумою податкових зобов'язань така сума перевищення перераховується переробним підприємством платіжними дорученнями з окремого рахунка на його поточний рахунок за умови надання органом державної податкової служби відповідного висновку в порядку, передбаченому для бюджетного відшкодування.
Порядок заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість затверджений наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.97 № 166 (у редакції наказу від 15.06.2005р. № 213) та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.06.2005 р. за N 702/10982, відповідно до пункту 6 Порядку нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі, поширюється на порядок заповнення окремої декларації щодо діяльності, пов'язаної з переробкою сільськогосподарської продукції.
Відповідно до п.4.4 розділу 4 Порядку, якщо платник самостійно виявив помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, то такий платник зобов'язаний подати в порядку, установленому для подання декларацій з податку на додану вартість (без урахування граничного терміну подання, але з урахуванням строків давності, встановлених статтею 15 Закону N 2181), уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (далі - уточнюючий розрахунок). Одним уточнюючим розрахунком може бути виправлено помилки лише однієї раніше поданої декларації.
Платник податку має право не подавати вказаний розрахунок, якщо такі уточнені показники зазначаються ним у складі декларації за будь-який наступний звітний (податковий) період (з урахуванням зазначених у першому абзаці строків давності та положень пункту 17.2 Закону N 2181), протягом якого такі помилки були самостійно виявлені. Такий спосіб самостійного виправлення платником помилки може бути застосований у разі виправлення у декларації звітного (податкового) періоду помилок лише однієї раніше поданої декларації.
Як слідує з матеріалів податкової перевірки розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок до податкових декларацій з ПДВ за квітень, липень, вересень, жовтень, листопад 2005р. (повних та скорочених) ЗАТ «Ратнівський молокозавод» до Ратнівської МДПІ не подавало.
Таким чином, ЗАТ «Ратнівський молокозавод» в порушення пп.7.4.3 п.7.4. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 № 168-97-ВР (із змінами та доповненнями) та п.4. розділу 4 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість (у редакції наказу ДПА України від 15.06.2005р. № 213) провело коригування податкового кредиту у грудні 2005 року на суму 285614 грн. рядок 16.1, як самостійне виправлення помилки, що міститься в раніше поданій накладній декларації (вересень 1005 року) та включило податкові накладні попередніх звітних періодів (квітень, липень, жовтень та листопад 2005 року) на суму 529291 грн. в рядок 10 податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2005 року шляхом занесення даних сум у податкову декларацію з ПДВ по розрахунках з бюджетом, а не в податкову декларацію з ПДВ (скорочену).
Відповідно до пп.7.2.8 п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» передбачено, що платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з поставки та придбання товарів (послуг), які підлягають оподаткуванню цим податком, а також які не є об'єктами оподаткування згідно із статтею 3 та звільнених від оподаткування згідно із статтею 5 цього Закону.
Зведені результати такого обліку відображаються у податкових деклараціях, форма і порядок заповнення яких визначаються відповідно до закону. Платник податку веде реєстр отриманих та виданих податкових накладних у документальному або електронному вигляді за його вибором, у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума та сума нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку продавця, який надав податкову накладну такому платнику податку. За наявності оригіналу податкової накладної невключення її до зазначеного реєстру не є підставою для відмови у зарахуванні суми податку, визначеної у такій податковій накладній, до складу податкового кредиту такого платника податку. Форма і порядок заповнення реєстрів отриманих та виданих податкових накладних встановлюються центральним податковим органом.
Відповідно до пункту 7 Порядку ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затв. наказом Державної податкової адміністрації України від 30 червня 2005 р. N 244 та зареєстр. в Міністерстві юстиції України 18 липня 2005 р. за N 770/11050 реєстр є основою для відображення зведених результатів такого обліку в податкових деклараціях з податку на додану вартість, а пп.9.2 п.9 даного Порядку передбачено, що у графі 2 вказується дата отримання податкової накладної чи іншого документа, указаного в підпункті 9.1 цього пункту.
Відповідно до даних графи 2 реєстру отриманих податкових накладних за грудень 2005 року встановлено, що товариством податкові накладні квітня 2005 року та листопада 2005 року фактично отримані платником у відповідних періодах.
Як слідує з показів свідків, податкові накладні, які надходять в товариства, реєструються вибірково. Щодо реєстрації податкових накладних в грудні 2005 року, то вони реєструвались за вказівкою головного бухгалтера.
Оскільки матеріалами справи доведено, що ЗАТ «Ратнівський молокозавод» в порушення вищезазначених вимог заявлене бюджетне відшкодування по податку на додану вартість за січень 2006 року завищено на 728747 грн., тому податковим органом правомірно оспорюваним рішенням зменшено бюджетне відшкодування по ПДВ на зазначену суму.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Водночас, представники позивача в судовому засіданні не довели належними доказами обґрунтованість своїх вимог, їх твердження суд вважає непереконливими із-за недотримання товариством вимог чинного законодавства.
Керуючись Законом України «Про податок на додану вартість»; Порядком нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 1999 р. N 805; Порядком заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затв. наказом ДПА України від 30.05.97 № 166 (у редакції наказу від 15.06.2005р. № 213) та зареєстр. в Мін'юсті України 30.06.2005 р. за N 702/10982; Порядком ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затв. наказом ДПА України від 30 червня 2005 р. N 244 та зареєстр. в Мін'юсті України 18 липня 2005 р. за N 770/11050; ст.ст. 69, 71, 79, 86, 158-160 КАС України, господарський суд
п о с т а н о в и в :
1. В позові про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення Ратнівської МДПІ від 28.06.2006р. № 0000012801/2 про зменшення суми бюджетного відшкодування по податку на додану вартість в сумі 728747 грн. за січень 2006р. відмовити
Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
На постанову в 10-денний строк з дня виготовлення її повного тексту може бути подано заяву про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана в 10-денний строк без попереднього подання заяви.
Суддя С.В.Костюк
Дата підписання повного тексту
постанови 30.10.2006р.
Суддя Костюк С.В.
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2006 |
Оприлюднено | 21.08.2007 |
Номер документу | 205951 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Костюк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні