Ухвала
від 26.12.2011 по справі 6-а-147/11
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.МАРІУПОЛЯ

26.12.2011                                                                        

УХВАЛА

про зміну способу і порядку виконання рішення

Справа 6-а-147 /11 р.

26 грудня    2011  року    Жовтневий районний суд м. Маріуполя у складі : судді Степанової С.В., при секретарі  Горустович К.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Маріуполі заяву Жовтневого відділу державної виконавчої служби Маріупольського міського управління юстиції про зміну способу та порядку виконання судового рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Жовтневого районного суду м. Маріуполя від 26.09.2011  року по адміністративній справі №2-а-6953/11р.,Управління праці та соціального захисту населення Жовтневого району Маріупольської міської Ради зобов'язане нарахувати та виплатити    ОСОБА_1   щорічну разову грошову допомогу, як учаснику бойових дій за 2011 рік.

        Жовтневий відділ державної виконавчої служби Маріупольського міського управління юстиції звернувся до Жовтневого районного суду м. Маріуполя з поданням про зміну способу і порядку виконання зазначеного рішення, а саме на стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Жовтневого району Маріупольської міської Ради за рахунок Державного бюджету України на користь  ОСОБА_1   щорічної разової  грошової  допомоги, як учаснику бойових дій за 2011 рік. В заяві  зазначено, що на примусовому виконані у Жовтневому відділі ДВС знаходиться виконавчий лист по вказаному рішенню, який виконати неможливо з наступних підстав.

Згідно зі ст. 23 Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету можна здійснити лише за наявності відповідного бюджетного призначення. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України чи рішенням про місцевий бюджет у порядку, визначеному бюджетним кодексом України.

Відповідно до п.п. 5,6 статті 51 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та провадять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом. Будь - які зобов'язання, взяті фізичними та юридичними особами за коштами Державного бюджету України без відповідних бюджетних асигнувань або ж з перевищенням повноважень, встановлених Бюджетним кодексом України та законом про Державний бюджет України, не вважаються бюджетними зобов'язаннями. Витрати державного бюджету на покриття таких зобов'язань не можуть здійснюватися.

В даному випадку, витрати, пов'язані з виконанням судових рішень відсутні в бюджетних призначеннях, додаткових асигнувань на рахунки Управління праці та соціального захисту населення Жовтневого району Маріупольської міської Ради не надходило, до того ж кошторисом управління вказані видатки не передбачено. Тобто здійснити виплату можливо лише шляхом примусового списування (стягнення) коштів з рахунків, відкритих в органах Державного казначейства та виключно з рахунків, за якими здійснюються визначені у судовому рішенні види соціальних виплат.

В судове засідання представник Жовтневого відділу державної виконавчої служби Маріупольського міського управління юстиції  не прибув в заяві мається клопотання про розгляд подання без участі представника.

Представник заінтересованої  особи  УПСЗН Жовтневого району м. Маріуполя в судове засідання  також не з'явився, однак  надіслав  суду заяви про  розгляд заяви в його  відсутності, проти задоволення подання не заперечував.

ОСОБА_1, в судове засідання також не з'явилася, але надіслав до суду заяву з проханням розгляд справи вести в її відсутності, проти задоволення заяви не заперечувала.

У відповідності з вимогами ч.2 ст.263 КАС України неприбуття у судове засідання зазначених осіб не перешкоджає судовому розгляду.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що подання підлягає задоволенню за таких підстав.

Згідно ст.263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо) державний виконавець може звернутися до адміністративного суду, що видав виконавчий лист, із поданням, а сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Суд розглядає зазначене питання та у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядку виконання рішення.

Матеріалами справи встановлено, в рішенні суду зазначено, що Управління праці та соціального захисту населення Жовтневого району Маріупольської міської Ради зобов'язане «нарахувати» та "виплатити"   ОСОБА_1   щорічну разову грошову допомогу, як учаснику бойових дій за 2011 рік.

Вказані норми Бюджетного кодексу України не дозволяють Управлінню праці та соціального захисту населення Жовтневого району Маріупольської міської Ради виконати рішення суду, саме із-за наявності в резолютивній частині рішення зобов'язання "виплатити", тоді як застосування вимоги "стягнути" дозволить виконати рішення, на що звертає увагу начальник УПСЗН Жовтневого району Маріупольської міської Ради у листі адресованому начальнику ВДВС Маріупольського міського управління юстиції.

З огляду на положення статей 21,105, 162 КАС України адміністративний позов може містити вимоги щодо визнання незаконними рішення, дії чи бездіяльності відповідача, зобов'язання його вчинити певні дії, відшкодувати шкоду, заподіяну незаконним рішенням, дією чи бездіяльністю.

Встановивши,   що   відповідачі   порушили   норми  права,   які   регулюють   спірні     правовідносини, адміністративний суд повинен визнати такі дії незаконними та зобов'язати    відповідачів провести нарахування  та виплату належних сум відповідно до закону, а не ухвалювати рішення про стягнення конкретних сум.

Вказані обставини свідчать про суперечливість законодавства.

Відповідно до ст. 8 КАС України, забороняється відмова в розгляді та вирішенні адміністративної справи з мотивів неповноти, неясності, суперечливості чи відсутності законодавства, яке регулює спірні відносини.

У даному випадку значення слів "виплатити" та "стягнути" має однакове правове навантаження, тому суд вважає за можливе змінити спосіб виконання судового рішення, тим самим в повній мірі захистити права та інтереси    ОСОБА_2, що за ст.2 КАС України є завданням адміністративного судочинства.

Керуючись ст. 263 КАС України, суд –

УХВАЛИВ:

Заяву Жовтневого відділу державної виконавчої служби Маріупольського міського управління задовольнити.

            Змінити спосіб і порядок виконання рішення Жовтневого районного суду м .Маріуполя від 26.09.2011  року по адміністративній   справі № 2-а-6953/11 в частині зобов'язання Управління праці та соціального захисту населення Жовтневого району Маріупольської міської ради нарахувати та виплатити на користь     ОСОБА_1  щорічну  разову грошову допомогу до 5 травня за  2011 рік  відповідно до ст. 14 Закону України  «Про статус  ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»( в редакції від 04.07.2002, яка набрала чинності 31.07.2002р.)  у розмірі п'яти  мінімальних пенсій за віком як учаснику  бойових дій , виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленої ч.1 ст. 28 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність та  раніше сплачених сум за вказаний період.

       Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Жовтневого району Маріупольської міської ради на користь   ОСОБА_1  щорічну  разову грошову допомогу до 5 травня за  2011 рік  відповідно до ст. 14 Закону України  «Про статус  ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»( в редакції від 04.07.2002, яка набрала чинності 31.07.2002р.)  у розмірі п'яти  мінімальних пенсій за віком як учаснику бойових дій, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленої ч.1 ст. 28 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність та  раніше сплачених сум за вказаний період.

         На   ухвалу  може бути подано апеляційну скаргу до Донецького  Апеляційного адміністративного  суду через Жовтневий районний суд  м. Маріуполя   протягом  п'яти  днів з дня отримання ухвали.

Суддя

СудЖовтневий районний суд м.Маріуполя
Дата ухвалення рішення26.12.2011
Оприлюднено19.01.2012
Номер документу20838366
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6-а-147/11

Ухвала від 26.11.2011

Адміністративне

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Євдокімова О. П.

Ухвала від 17.11.2011

Адміністративне

Камінь-Каширський районний суд Волинської області

Гамула Б. С.

Ухвала від 06.03.2013

Адміністративне

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Ухвала від 17.06.2011

Адміністративне

Нижньогірський районний суд Автономної Республіки Крим

Бриндя М. А.

Ухвала від 06.01.2012

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Донецька

Сидоров Є. І.

Ухвала від 26.12.2011

Адміністративне

Жовтневий районний суд м.Маріуполя

Степанова С. В.

Ухвала від 12.01.2012

Адміністративне

Ківерцівський районний суд Волинської області

Поліщук С. В.

Ухвала від 29.11.2011

Адміністративне

Єнакіївський міський суд Донецької області

Букреєва І. А.

Ухвала від 07.11.2011

Адміністративне

Любешівський районний суд Волинської області

Труш В. О.

Ухвала від 10.08.2011

Адміністративне

Чортківський районний суд Тернопільської області

Квятковська Л. Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні