Рішення
від 12.01.2012 по справі 38/484
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 38/484 12.01.12

За позовом Заступника прокурора м. Києва в інтересах держави в о собі Державного агентства з емельних ресурсів України

До Київської міської ради - Відповідач 1

Товариства з обмеженою від повідальністю «Історія міст а»- Відповідач 2

Головного управління земе льних ресурсів виконавчого о ргану Київської міської ради (Київської міської державно ї адміністрації) - Відповіда ч 3

Третя особа Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Конвіва»

Про визнання недійсними ріше нь, визнання недійсними дого ворів, визнання недійсними д ержаних актів, визнання відс утнім прав власності

Суддя Власов Ю.Л.

Представники:

Від прокурора Волік О.Л.

Від позивача Купріянов Б.В.

Від відповідача 1 Глобенко Л.В.

Від відповідача 2 Янченко П.М.

Від відповідача 3 Рогожицька І.В.

Від третьої особи не з' явились

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Прокурор звернувся до суду в інтересах держави в особі Позивача з позовною за явою до Відповідачів про: 1) ви знання недійсним з моменту п рийняття рішення Київської м іської ради №1028/1028 від 25.12.08р. “Про передачу товариству з обмеже ною відповідальністю “Істор ія міста” земельної ділянки для будівництва, експлуатаці ї та обслуговування підпірно ї стінки та підземного і назе много паркінгів (лінійний об 'єкт транспортної інфраструк тури) у пров. Музейному, 12-14 у Печ ерському районі м. Києва; 2) виз нання недійсним з моменту пр ийняття рішення Відповідача 1 №1029/1029 від 25.12.08р. “Про передачу то вариству з обмеженою відпові дальністю “Історія міста” зе мельної ділянки для будівниц тва, експлуатації та обслуго вування підпірної стінки та підземного і наземного паркі нгів (лінійний об'єкт транспо ртної інфраструктури) на вул . Інститутській, 3 у Печерськом у районі м. Києва; 3) визнання не дійсним з моменту укладення договору оренди земельної ді лянки від 21.01.09р., укладеного Від повідачем 1 з Відповідачем 2, з ареєстрованого Відповідаче м 3 за №82-6-00538 від 27.01.09р.; 4) визнання не дійсним з моменту укладання договору оренди земельної ді лянки від 21.01.09р., укладеного Відповідачем 1 з Відповідаче м 2, зареєстрованого Відповід ачем 3 27.01.2009р. за № 82-6-00538; 5) визнан ня недійсним з моменту прийн яття рішення Відповідачем 1 № 965/3034 від 24.12.09р. “Про продаж товари ству з обмеженою відповідаль ністю “Історія міста” для бу дівництва, експлуатації та о бслуговування підпірної сті нки та підземного і наземног о паркінгів (лінійний об'єкт т ранспортної інфраструктури ) на вул. Інститутській 3 та у пр ов. Музейному, 12-14 у Печерському районі м. Києва; 6) визнання нед ійсним з моменту укладання д оговору купівлі-продажу земе льної ділянки несільськогос подарського призначення від 30.04.10р., укладеного між Відповід ачем 1 та Відповідачем 2, зареє стрований Відповідачем 3 за № 02-8-00280 від 02.06.10р.; 7) визнання нед ійсним з моменту укладення д оговору купівлі-продажу земе льної ділянки несільськогос подарського призначення від 30.04.10р., укладеного між Відповід ачем 1 та Відповідачем 2, зареє стрований Відповідачем 3 за № 02-8-00279 від 02.06.2010р.; 8) визнання недійс ним з моменту видачі державн ого акту на право приватної в ласності земельну ділянку за гальною площею 0,1705 га, кадастро вий номер 8000000000:82:012:0063, яка знаходит ься по провулку Музейному, 12-14 у Печерському районі м. Києва с ерії ЯЖ №039369, виданого 02.06.10р. Відп овідачем 3, зареєстрований в К низі записів державних актів на право приватної власност і на землю та на право постійн ого користування землею, дог оворів оренди землі за №02-8-00280; 9) в изнання недійсним з моменту видачі державного акту на пр аво приватної власності земе льної ділянки загальною площ ею 0,0349 га, кадастровий номер 80000000 00:82:012:0041, яка знаходиться на вул. І нститутській, 3 у Печерському районі м. Києва серії ЯЖ №039368, ви даний 02.06.10р. Відповідачем 3, заре єстрований в Книзі записів д ержавних актів на право прив атної власності на землю та н а право постійного користува ння землею, договорів оренди землі за № 02-8-00279; 10) визнання відс утнім у Відповідача 2 права вл асності на земельну ділянку, що розташована по провулку М узейному, 12-14 у Печерському рай оні м. Києва, площею 0,1705 га, кадас тровий номер 8 000 000 000:82:012:0063; 11) визнан ня відсутнім у Відповідача 2 п рава власності на земельну д ілянку, що розташована на вул иці Інститутській, 3 у Печерсь кому районі м. Києва, площею 0,034 9 га, кадастровий номер 8 000 000 000:82:012:0 041.

Заявлені позовні вимоги П рокурор обґрунтовує тим, що с пірні рішення Відповідача 1 п ідлягають визнанню недійсни ми, оскільки прийняті з поруш енням регламенту Відповідач а 1 та ст.124, 134 Земельного кодексу України без проведення земе льних торгів.

Оскільки спірні рішення Ві дповідача 1 були прийняті з по рушенням норм земельного зак онодавства України, то спірн і договори, укладені між Відп овідачами 1 та 2, та спірні держ авні акти, видані Відповідач ем 3, на підставі вказаних неді йсних рішень Відповідача 1, пі длягають також визнанню неді йсними.

Позивач позовні вимоги Про курора підтримав в повному о бсязі.

Відповідач 1 у поданому суд у відзиві обґрунтував обстав ини прийняття ним спірних рі шень, укладення ним спірних д оговорів та просив прийняти законне та обґрунтоване ріше ння.

Відповідач 2 проти позовних вимог Прокурора заперечив з підстав зазначених у подано му суду відзиві, та просив при пинити провадження у справі з підстав, зазначених в п.1, 1-1, ч.1 2 ст.80 Господарського процесуа льного кодексу України.

Відповідач 3 позовні вимоги Прокурора визнав та просив с уд їх задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою Господарського су ду м. Києва від 04.11.11р. провадженн я у справі було порушено, позо вна заява прийнята до розгля ду, розгляд справи був призна чений на 29.11.11р. В судовому засід анні розгляд справи відклада вся до 12.01.12р.

Відповідачем 2 заявлене кло потання про припинення прова дження у справі з підстав, заз начених в п.1, 1-1, ч.12 ст.80 Господарс ького процесуального кодекс у України. Дане клопотання за лишено судом без задоволення з підстав його необґрунтова ності та недоведеності.

Судом заслухані пояснення сторін, досліджені надані су ду докази та матеріали. В резу льтаті дослідження наданих с уду доказів та матеріалів, су д

ВСТАНОВИВ:

25.12.08р. рішенням Відповідача 1 був прийнятий за основу та з атверджений в цілому порядок денний пленарного засідання Відповідача 1 на 25.12.08р.

Після розгляду питань вказ аного затвердженого порядку денного депутатом Євлах О. Ю. було запропоновано включ ити до порядку денного та про голосувати дві кадастрові сп рави Д3702 та Д3711. Головуючий засі данням поставив на голосуван ня включення питань розгляду даних кадастрових справи до порядку денного та Відповід ачем 1 було прийняте відповід не рішення.

Після цього головуючий зас іданням поставив на голосува ння по суті проект рішення за кадастровою справою Д3702, яке В ідповідачем 1 було прийняте. Д алі, головуючий засіданням п оставив на голосування по су ті проект рішення за кадастр овою справою Д3711, яке Відповід ачем 1 також було прийняте, що підтверджується стенограмо ю пленарного засідання Відпо відача 1 25.12.08р.

25.12.08р. Відповідачем 1 було при йняте рішення №1028/1028 «Про перед ачу товариству з обмеженою в ідповідальністю «Історія мі ста»земельної ділянки для бу дівництва, експлуатації та о бслуговування підпірної сті нки та підземного паркінгів (лінійний об' єкт транспортн ої інфраструктури) у пров. Муз ейному, 12-14 у Печерському район і м. Києва», відповідно до п.2 як ого вирішено передати Відпов ідачу 2 за умови виконання пун кту 3 цього рішення, в довгостр окову оренду на 15 років земель ну ділянку площею 0,17 га для буд івництва, експлуатації та об слуговування підпірної стін ки та підземного і наземного паркінгів (лінійний об' єкт транспортної інфраструктур и) у пров. Музейному, 12-14 у Печерс ькому районі м. Києва за рахун ок земель запасу житлової та громадської забудови.

25.12.08р. Відповідачем 1 було при йняте рішення №1029/1029 «Про перед ачу товариству з обмеженою в ідповідальністю «Історія мі ста»земельної ділянки для бу дівництва, експлуатації та о бслуговування підпірної сті нки та підземного паркінгів (лінійний об' єкт транспортн ої інфраструктури) на вул. Інс титутській, 3 у Печерському ра йоні м. Києва», відповідно до п .2 якого вирішено передати Від повідачу 2, за умови виконання пункту 3 цього рішення, в довг острокову оренду на 15 років зе мельну ділянку площею 0,035 га дл я будівництва, експлуатації та обслуговування підпірної стінки та підземного і назем ного паркінгів (лінійний об' єкт транспортної інфраструк тури) на вул. Інститутській, 3 у Печерському районі м. Києва з а рахунок земель запасу житл ової та громадської забудови .

21.01.09р. між Відповідачем 1 та Ві дповідачем 2 був укладений до говір оренди земельної ділян ки, відповідно до якого Відпо відач 1 на підставі рішення ві д 25.12.08р. №1028/1028 за актом приймання- передачі передає, а Відповід ач 2 приймає в оренду земельну ділянку загальною площею 0,1705 г а, яка знаходиться на пров. Муз ейний, 12-14 у Печерському районі м. Києва.

Відповідно до пункту 2.1. дого вору цільове призначення - д ля будівництва, експлуатації та обслуговування підпірної стінки та підземного і назем ного паркінгів (лінійний об' єкт транспортної інфраструк тури), кадастровий номер 8000000000:82:0 12:0063.

21.01.09р. між Відповідачем 1 та Ві дповідачем 2 був укладений до говір оренди земельної ділян ки, відповідно до якого Відпо відач 1 на підставі рішення ві д 25.12.08р. №1029/1029 за актом приймання- передачі передає, а Відповід ач 2 приймає в оренду земельну ділянку загальною площею 0,0349 г а, яка знаходиться на вул. Інст итутській, 3 у Печерському рай оні м. Києва.

Відповідно до пункту 2.1. дого вору цільове призначення - д ля будівництва, експлуатації та обслуговування підпірної стінки та підземного і назем ного паркінгів (лінійний об' єкт транспортної інфраструк тури), кадастровий номер 8000000000:82:0 12:0041.

Вказані договори були заре єстровані Головним управлін ням земельних ресурсів викон авчого органу Київської місь кої ради (Київська міська дер жавна адміністрація) за №82-6-00538 т а №82-6-00539 від 27.01.09р.

У 2009 році Відповідачем 3 була сформована кадастрова справ а Є-1009 з продажу Відповідачу 2 з емельних ділянок по вул. Інст итутській, 3 та у пров. Музейно му, 12-14 у Печерському районі м. К иєва.

24.12.09р. рішенням Відповідача 1 було внесено до порядку денн ого пленарного засідання Від повідача 1 24.12.09р. питання №24 прод ажу земельних ділянок Відпов ідачу 2 для будівництва, експл уатації та обслуговування пі дпірної стінки та підземного і наземного паркінгів (ліній ний об' єкт транспортної ін фраструктури) на вул. Інститу тській, 3 та у пров. Музейному, 12 -14 у Печерському районі м. Києв а (Є1002).

24.12.09р. головуючий пленарним з асіданням Відповідача 1 пост авив на голосування кадастро ву справи Є-1002 за умов врахуван ня зауважень комісії, та Відп овідачем 1 було прийняте відп овідне рішення.

24.12.09р. Відповідач 1 прийняв рі шення №965/3034 «Про продаж земель них ділянок товариству з обм еженою відповідальністю «Іс торія міста»для будівництва , експлуатації та обслуговув ання підпірної стінки та під земного і наземного паркінгі в (лінійний об' єкт транспор тної інфраструктури) на вул. Інститутській, 3 та у пров. Муз ейному, 12-14 у Печерському район і м. Києва», відповідно до яког о вирішено продати Відповіда чу 2 земельні ділянки площею 0, 0349 га за 1172000,00 грн. та площею 0,1705 га з а 5727000,00 грн. для будівництва, екс плуатації та обслуговування підпірної стінки та підземн ого і наземного паркінгів на вул. Інститутській, 3 та у пров . Музейному, 12-14 у Печерському р айоні м. Києва, які перебувают ь в оренді у Відповідача 2 згід но з договорами оренди від 27.01.0 9р. №82-6-00538, №82-6-00539.

30.04.10р. між Відповідачем 1 та Ві дповідачем 2 був укладений до говір купівлі-продажу земел ьної ділянки, відповідно до я кого Відповідач 1 на підставі рішення від 24.12.09р. за №965/3034 продав , а Відповідач 2 купив земельну ділянку, місце розташування якої у пров. Музейному, 12-14 у Печ ерському районі м. Києва, площ ею 0,1705 га, кадастровий номер 80000000 00:82:012:0063, у межах, які перенесені у натуру і зазначені у технічн ій документації земельної ді лянки.

30.04.10р. між Відповідачем 1 та Ві дповідачем 2 був укладений до говір купівлі-продажу земел ьної ділянки, відповідно до я кого Відповідач 1 на підставі рішення від 24.12.09р. за №965/3034 продав , а Відповідач 2 купив земельну ділянку, місце розташування якої на вул. Інститутській, 3 у Печерському районі м. Києва, п лощею 0,0349 га, кадастровий номер 8000000000:82:012:0041, у межах, які перенесен і у натуру і зазначені у техні чній документації земельної ділянки.

02.06.10р. Відповідачем 3 було вид ано Відповідачу 2 державний а кт ЯЖ №039369 на право власності н а земельну ділянку площею 0,1705 г а у пров. Музейному, 12-14 у Печерс ькому районі м. Києва, який зар еєстровано в Книзі записів р еєстрації державних актів на право власності на землю та н а право постійного користува ння землею, договорів оренди землі за №02-8-00279.

02.06.10р. Відповідачем 3 було вид ано Відповідачу 2 державний а кт ЯЖ №039368 на право власності н а земельну ділянку площею 0,0349 г а на вул. Інститутській, 3 у Печ ерському районі м. Києва, який зареєстровано в Книзі запис ів реєстрації державних акті в на право власності на землю та на право постійного корис тування землею, договорів ор енди землі за №02-8-00280.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об' єктивному розгляді в судовом у засіданні всіх обставин сп рави в їх сукупності, та врахо вуючи, що кожна сторона повин на довести ті обставини, на як і вона посилається як на підс таву своїх вимог і заперечен ь, суд вважає, що позовні вимог и Прокурора підлягають задов оленню з наступних підстав.

Згідно з ст.12 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни господарським судам під відомчі справи у спорах, що ви никають із земельних відноси н, в яких беруть участь суб'єкт и господарської діяльності, за винятком тих, що віднесено до компетенції адміністрати вних судів.

Відповідно до ст.131 Земельно го кодексу України громадяни та юридичні особи України, а т акож територіальні громади т а держава мають право набува ти у власність земельні діля нки на підставі міни, ренти, да рування, успадкування та інш их цивільно-правових угод. Ук ладення таких угод здійснюєт ься відповідно до Цивільного кодексу України з урахуванн ям вимог цього Кодексу.

Відповідно до п.1.2.2. постанов и Пленуму Вищого господарськ ого суду України N6 від 17.05.11р. «Пр о деякі питання практики роз гляду справ у спорах, що виник ають із земельних відносин»з положень ст.13, 14, 140, 142, 143 Конституц ії України, ст.11, 16, 167, 169, 374 Цивільно го кодексу України, ст.2, 8, 48, 133, 148, 152 , 197, 283 Господарського кодексу У країни, ст.80, 84, 123, 124, 127, 128 Земельного кодексу України випливає, що органи місцевого самоврядув ання у правовідносинах щодо розпорядження земельними ді лянками державної та комунал ьної власності (наданні земе льних ділянок громадянам та юридичним особам у власність або в користування, відчужен ні земельних ділянок державн ої або комунальної власності , укладенні, зміні, розірванні договорів купівлі-продажу, о ренди земельної ділянки та і нших договорів щодо земельни х ділянок, в тому числі прийня тті державними органами та о рганами місцевого самовряду вання відповідних рішень) ді ють як органи, через які держа ва або територіальна громада реалізують повноваження вла сника земельних ділянок. Реа лізуючи відповідні повноваж ення, державні органи або орг ани місцевого самоврядуванн я вступають з юридичними та ф ізичними особами у цивільні та господарські правовіднос ини. Отже, у таких відносинах д ержава або територіальні гро мади є рівними учасниками зе мельних відносин з іншими юр идичними та фізичними особам и, у тому числі з суб'єктами пі дприємницької діяльності. Та ким чином, справи у спорах за у частю державних органів та о рганів місцевого самоврядув ання, що виникають з правовід носин, у яких державні органи та органи місцевого самовря дування реалізують повноваж ення власника землі, а також в інших спорах, які виникають і з земельних відносин приватн оправового характеру, за від повідності складу сторін спо ру статті 1 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и підвідомчі господарським с удам.

Як вбачається з матеріалів справи предметом спору є ріш ення Відповідача 1, який реалі зує повноваження власника сп ірних земельних ділянок, про надання в оренду та продаж Ві дповідачу 2 земельних діляно к, цивільно-правові договори оренди та купівлі-продажу ци х земельних ділянок, укладен і Відповідачем 1 та Відповіда чем 2 відповідно до норм Цивіл ьного та Земельного кодексів України, акти права власност і на земельні ділянки, яки пос відчують цивільне право влас ності Відповідача 2 на майно т а відсутність цивільного та господарського права власно сті Відповідача 2 на ці земель ні ділянки. При цьому, будь-які відносини адміністративног о управління та підпорядкува ння між Відповідачем 1 та Відп овідачем 2 відсутні.

За вказаних обставин суд вв ажає, що даний спір за своєю пр авовою природою є господарсь ким, оскільки виник у сфері ци вільних, господарських відно син між Відповідачем 1, як орен додавцем і продавцем земельн их ділянок, та Відповідачем 2, як орендарем та покупцем цих земельних ділянок, склад сто рін відповідає ст.1 Господарс ького процесуального кодекс у України, тому дана справа є п ідвідомча Господарському су ду міста Києва.

Відповідно до ст.19 Земельно го кодексу України землі Укр аїни за основним цільовим пр изначенням поділяються на та кі категорії, в тому числі, землі житлової та громадсько ї забудови; землі промис ловості, транспорту, зв'язк у, енергетики, оборони та іншо го призначення. Земельні діл янки кожної категорії земель , які не надані у власність або користування громадян чи юр идичних осіб, можуть перебув ати у запасі.

Згідно з ст.20 Земельного код ексу України віднесення з емель до тієї чи іншої катего рії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевог о самоврядування відпові дно до їх повноважень. Змін а цільового призначення земе ль провадиться органами в иконавчої влади або орган ами місцевого самоврядуванн я, які приймають рішення пр о передачу цих земель у власн ість або надання у користува ння і затверджують проекти з емлеустрою. Зміна цільового призначення земель, які пере бувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснює ться за ініціативою власникі в земельних ділянок у порядк у, що встановлюється Кабінет ом Міністрів України.

Відповідно до ст.21 Земельно го кодексу України поруш ення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для: а) виз нання недійсними рішень орга нів державної влади та орган ів місцевого самоврядування про надання (передачу) земель них ділянок громадянам та юр идичним особам; б) визнання не дійсними угод щодо земельних ділянок.

Згідно з ст.38, 39 Земельного ко дексу України до земель жи тлової та громадської забудо ви належать земельні ділянки в межах населених пунктів, як і використовуються для розмі щення житлової забудови, гро мадських будівель і споруд , інших об'єктів загального к ористування. Використання зе мель житлової та громадської забудови здійснюється відпо відно до генерального плану населеного пункту, іншої міс тобудівної документації, пла ну земельно-господарського у строю з дотриманням будівель них норм, державних стандарт ів і норм.

Відповідно до ст.67 Земельно го кодексу України до земе ль транспорту належать землі , надані підприємствам, уст ановам та організаціям заліз ничного, автомобільного тран спорту і дорожнього господар ства, морського, річкового, ав іаційного, трубопровідного т ранспорту та міського електр отранспорту для виконання покладених на них завдань що до експлуатації, ремонту і ро звитку об'єктів транспорту . Землі транспорту можуть пе ребувати у державній, комуна льній та приватній власності .

Згідно з ст.71 Земельного код ексу України до земель автом обільного транспорту належа ть землі під спорудами та уст аткуванням й іншими об'єктам и, що забезпечують роботу авт омобільного транспорту. Д о земель дорожнього господар ства належать землі під пр оїзною частиною, узбіччям, зе мляним полотном, декоративни м озелененням, резервами, кюв етами, мостами, тунелями, тран спортними розв'язками, водоп ропускними спорудами, під пірними стінками і розташ ованими в межах смуг відведе ння іншими дорожніми споруда ми та обладнанням, а також з емлі, що знаходяться за межам и смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забе зпечують функціонування авт омобільних доріг, а саме: ма йданчики для стоянки транспо рту і відпочинку, підприєм ства та об'єкти служби дорожн ього сервісу;

Згідно з ст.116 Земельного код ексу України юридичні особи набувають права власності та права користування земельни ми ділянками із земель держа вної або комунальної власнос ті за рішенням органів в иконавчої влади або орган ів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, виз начених цим Кодексом, або за р езультатами аукціону.

Відповідно до ст.123 Земельно го кодексу України надання з емельних ділянок державної а бо комунальної власності у к ористування здійснюється на підставі рішень орган ів виконавчої влади або ор ганів місцевого самоврядува ння. Рішення зазначених органів приймається на підс таві проектів землеустрою що до відведення земельних діля нок. Розроблений проект зе млеустрою щодо відведення зе мельної ділянки подається Ко місії з розгляду питань, пов'я заних з погодженням документ ації із землеустрою. У разі якщо проект землеустрою щод о відведення земельної ділян ки підлягає обов'язковій дер жавній експертизі землевпор ядної документації, погоджен ий проект подається Комісією до відповідного органу земе льних ресурсів для здійсненн я такої експертизи відповідн о до закону. Відповідний ор ган виконавчої влади або орг ан місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отр имання проекту землеустрою щ одо відведення земельної діл янки, а в разі необхідності зд ійснення обов'язкової держав ної експертизи землевпорядн ої документації згідно із за коном - після отримання позит ивного висновку такої експер тизи приймає рішення про над ання земельної ділянки у кор истування.

Згідно з ст.124 Земельного код ексу України передача в оренду земельних ділянок , що перебувають у державній а бо комунальній власності, здійснюється на підставі рі шення відповідного орган у виконавчої влади або орг ану місцевого самоврядуванн я згідно з їх повноваження ми, шляхом укладення договор у оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у дер жавній або комунальній власн ості, здійснюється за резуль татами проведення земельних торгів, крім випадків, вст ановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодекс у.

Відповідно до ст.126 Земельно го кодексу України право власності на земельну ділян ку посвідчується державним а ктом.

Згідно з ст.127 Земельного код ексу України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування відповідно до їх повноважень, визначених с т.122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок де ржавної чи комунальної власн ості юридичним особам на під ставах та в порядку, встановл ених цим Кодексом. Продаж з емельних ділянок державної т а комунальної власності на к онкурентних засадах у формі аукціону здійснюється у в ипадках та порядку, встановл ених главою 21 цього Кодексу.

Відповідно до ст.134 Земельно го кодексу України земельні ділянки державної чи комунал ьної власності підлягають пр одажу окремими лотами на кон курентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встано влених частиною другою цієї статті. Не підлягають продаж у на конкурентних засадах (зе мельних торгах) земельні діл янки державної чи комунально ї власності або права на них у разі, зокрема будівництва, об слуговування та ремонту об'є ктів інженерної, транспортно ї, енергетичної інфраструкту ри, об'єктів зв'язку та дорожнь ого господарства (крім об'єкт ів дорожнього сервісу).

Згідно з ст.1 Закону України «Про автомобільні дороги» штучні споруди - інжене рні споруди, призначені для р уху транспортних засобів і п ішоходів через природні та і нші перешкоди, а також сталог о функціонування автомобіль ної дороги (мости, шляхопрово ди, естакади, віадуки, тунелі, наземні та підземні пішохідн і переходи, наплавні мости та поромні переправи, розв'язки доріг, підпірні стінки, галереї, уловлювальні з'їзди , снігозахисні споруди, проти лавинні і протисельові спору ди тощо).

Відповідно до ст.16, 17, 18 Закону України «Про автомобільні д ороги»вулиці і дороги міс т та інших населених пунктів знаходяться у віданні орган ів місцевого самоврядування і є комунальною власністю . Управління функціонуван ням та розвитком вулиць і дор іг міст та інших населених пу нктів здійснюється відповід ними органами місцевого само врядування, у віданні яких во ни знаходяться. Складов ими вулиць і доріг міст та інш их населених пунктів є: про їзна частина вулиць і доріг, т рамвайне полотно, дорожнє по криття, штучні споруди, споруди дорожнього водовідв оду, технічні засоби організ ації дорожнього руху, зупинк и міського транспорту, троту ари, пішохідні та велосипедн і доріжки, зелені насадження , наземні та підземні мережі.

Згідно з ст.9 Закону України «Про державну експертизу зе млевпорядної документації» обов'язковій державній екс пертизі підлягають, зокрема проекти землеустрою щодо ств орення нових та впорядкуванн я існуючих землеволодінь і з емлекористувань.

Відповідно до ст.26 Закону Ук раїни «Про місцеве самовряду вання в Україні»вирішення ві дповідно до Закону питань зе мельних відносин є виключ но компетенцією пленарних за сідань міських рад.

Згідно з ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення ради приймається на її пленарно му засіданні після обго ворення більшістю депута тів від загального складу ра ди, крім випадків, передбачен их цим Законом.

Відповідно до ст.20.6 Регламен ту Київської міської ради, за твердженого рішенням Київсь кої міської ради N8/8 від 01.07.08р., пі сля реєстрації проекту рішен ня управління організаційно го та документального забезп ечення Київради протягом дво х днів передає його заступни ку міського голови - секретар ю Київради для резолюції в ідповідній постійній комісі ї Київради та управлінню пра вової експертизи проектів рі шень та розпоряджень секрета ріату Київради.

Згідно з ст.20.8 Регламенту Ки ївської міської ради, затвер дженого рішенням Київської м іської ради N8/8 від 01.07.08р., за р езультатами розгляду проект у рішення профільна постійна комісія Київради у разі йо го підтримання направляє зав ізований головою та секретар ем постійної комісії проект рішення до управління правов ої експертизи проектів рішен ь та розпоряджень секретаріа ту Київради, а у разі відхи лення комісією - повертає йог о суб'єкту подання, долучивши до проекту рішення витяг із п ротоколу засідання постійно ї комісії із відповідним вис новком комісії щодо проекту рішення.

Відповідно до ст.20.10 Регламен ту Київської міської ради, за твердженого рішенням Київсь кої міської ради N8/8 від 01.07.08р., протягом п'яти робочих днів з дня надходження проекту рі шення Київради до управління правової експертизи проекті в рішень та розпоряджень сек ретаріату Київради управлін ня правової експертизи проек тів рішень та розпоряджень с екретаріату Київради: віз ує проект рішення без зауваж ень і передає його суб'єкту по дання; у разі невідповідно сті вимогам законодавства ві зує проект рішення із зауваж еннями і передає його суб'єкт у подання.

Згідно з ст.20.11 Регламенту Ки ївської міської ради, затвер дженого рішенням Київської м іської ради N8/8 від 01.07.08р., опр ацьований відповідно до вимо г Регламенту Київради проект рішення, завізований голо вою профільної постійної ком ісії Київради та управлінням правової експертизи проекті в рішень та розпоряджень сек ретаріату Київради, не пізні ше ніж за 14 днів до пленарного засідання Київради перед ається постійною комісією до управління організаційного та документального забезпеч ення Київради для формува ння порядку денного пленарно го засідання Київради та йог о розгляду на Президії Київр ади.

Відповідно до ст.20.12 Регламен ту Київської міської ради, за твердженого рішенням Київсь кої міської ради N8/8 від 01.07.08р., прискорений розгляд проекту рішення Київради допускаєть ся за дорученням Київського міського голови, заступни ка міського голови - секретар я Київради або за письмовим о бґрунтуванням суб'єкта подан ня проекту рішення Київради, підтриманим Київським міськ им головою, заступником місь кого голови - секретарем Київ ради. Київський міський голо ва, заступник міського голов и - секретар Київради у разі їх ньої згоди із зазначеним обг рунтуванням дають відповідн і доручення секретаріату Киї вради та профільній постійні й комісії Київради, зазначаю чи строк їх виконання. Прое кт рішення Київради має бути поданий та оформлений відпо відно до Регламенту Київради .

Згідно з ст.21 Регламенту Киї вської міської ради, затверд женого рішенням Київської мі ської ради N8/8 від 01.07.08р., засід ання Президії Київради, на як ому розглядається порядок де нний чергового пленарного за сідання Київради, проводитьс я не пізніше ніж за 8 днів до са мого пленарного засідання Ки ївради. На засіданні Пре зидії Київради члени Президі ї заслуховують пропозиції до проекту порядку денного чер гового пленарного засідання Київради, розглядають проек ти рішень та висновки щодо ни х постійних комісій Київради і управління правової експе ртизи проектів рішень та роз поряджень секретаріату Київ ради, формують проект порядк у денного пленарного засідан ня Київради та розглядають п ропозиції щодо порядку денно го пленарного засідання Київ ради. Президія Київради мо же рекомендувати доопрацюва ти певний проект рішення Киї вради або направити його на е кономічну, юридичну та іншу е кспертизу, про що повідомляє ться головуючим або доповіда чем на пленарному засіданні Київради. Подання депутатів Київради, які стосуються пев них питань порядку денного ч ергового пленарного засідан ня Київради, передаються до у правління організаційного т а документального забезпече ння Київради у письмовій фор мі не пізніше ніж за 2 робочих дні до проведення засідання Президії Київради. Ці пропоз иції повинні відповідати вим огам цього Регламенту щодо п ідготовки питань до розгляду на пленарному засіданні Киї вради.

Відповідно до ст.23 Регламен ту Київської міської ради, за твердженого рішенням Київсь кої міської ради N8/8 від 01.03.08р., після підтвердження головую чим правомочності пленарног о засідання Київради затверд жується порядок денний плена рного засідання, запропонова ний Президією Київради. У вин яткових випадках, у разі неві дкладності, за пропозицією г оловуючого на пленарному зас іданні Київради порядок денн ий пленарного засідання Київ ради може бути розширений пр оектами рішення Київради. За значені проекти мають бути о формлені відповідно до вимог даного Регламенту та роздан і депутатам Київради. Невідк ладність прийняття проекту р ішення Київради має бути пис ьмово обґрунтована суб'єктом подання. Рішення про включен ня питання до ще не затвердже ного в цілому порядку денног о пленарного засідання сесії приймається, якщо за нього пр оголосувало більше половини депутатів від загального ск ладу Київради. Всі проекти рішень Київради, що надійшли додатково на розгляд Київра ди, у випадку їх невідкладнос ті ставляться на голосування в порядку надходження. Проек т порядку денного пленарного засідання Київради, сформов аний відповідно до вимог цьо го Регламенту, обговорюється і затверджується в цілому бі льшістю голосів депутатів ві д загальної кількості депута тів Київради. Після затвердж ення порядку денного пленарн ого засідання Київради голов уючий на засіданні пропонує порядок роботи пленарного за сідання, який затверджується процедурним рішенням Київра ди. Пропозиція про достр окове припинення обговоренн я ставиться на голосування. П ісля прийняття рішення слово надається не більш як трьом д епутатам, які попередньо зап исались на виступ. Обговорен ня припиняється, якщо за це пр оголосувало більше половини присутніх депутатів Київрад и.

Згідно з ст.24 Регламенту Ки ївської міської ради, затвер дженого рішенням Київської м іської ради N8/8 від 01.07.08р., ріш ення Київради (крім процедур них) приймаються лише з питан ь, внесених до порядку денног о засідання Київради, крім випадків, встановлених цим Р егламентом.

Відповідно до ст.25 Регламен ту Київської міської ради, за твердженого рішенням Київсь кої міської ради N8/8 від 01.03.08р., рішення Київради з будь-як ого питання приймається на ї ї пленарному засіданні після його обговорення. Прийнят тя рішення без обговорення п итання на пленарному засідан ні допускається лише у випад ках, зазначених у цьому Регла менті. Розгляд проектів рі шень Київради на пленарних з асіданнях Київради з обговор енням включає в себе: - обговор ення і схвалення проекту ріш ення; обговорення і схвале ння основних положень проект у рішення Київради та прийня ття рішення за основу (перше ч итання); обговорення і схвале ння конкретних пунктів проек ту рішення Київради постатей но та в цілому (друге читання). Розгляд проектів рішень К иївради з питань містобудува ння та землевпорядкування в обов'язковому порядку супров оджується демонстрацією на е крані місця розташування від повідної земельної ділянки ( кадастровий план) та фотофік сації її фактичного стану . Крім того, в необхідних випа дках за пропозицією головуюч ого або депутатів Київради д емонстрацією на екрані супро воджується розгляд будь-яког о іншого проекту рішення Киї вради.

З наведених норм права вба чається, що земельні ділянки за своїм цільовим призначен ням поділяються на категорії , зокрема землі житлової та гр омадської забудови, землі тр анспорту. При цьому земельні ділянки кожної категорії, як і не надані у власність або ко ристування можуть перебуват и у запасі. У разі зміни цільов ого призначення земельної ді лянки орган місцевого самовр ядування повинен прийняти ві дповідне рішення. Порушення порядку зміни цільового приз начення земель є підставою д ля визнання недійсними рішен ь органів місцевого самовряд ування про передачу земельни х ділянок або визнання недій сними угод щодо земельних ді лянок. До земель житлової та г ромадської забудови належат ь земельні ділянки в межах на селених пунктів, які викорис товуються для розміщення жит лової забудови, громадських будівель і споруд. До земель а втомобільного транспорту на лежать, в тому числі землі під підпірними стінками та земл і на них розміщені майданчик и для стоянки транспорту. При цьому, вулиці і дороги міст, с кладовими яких являються шту чні споруди, до яких відносят ься підпірні стінки є комуна льною власністю та знаходять ся у віданні органів місцево го самоврядування, які здійс нюють управління їх функціон уванням та розвитком.

З наведених норм права вбач ається, що юридичні особи наб увають права власності та пр ава користування земельними ділянками із земель державн ої або комунальної власності за рішенням органів місцево го самоврядування в межах їх повноважень. Рішення зазнач ених органів приймається на підставі проектів землеустр ою щодо відведення земельних ділянок. У разі якщо проект зе млеустрою підлягає обов'язко вій державній експертизі зем левпорядної документації, по годжений проект подається до відповідного органу земельн их ресурсів для здійснення т акої експертизи. Обов'язкові й державній експертизі підля гають, зокрема проекти земле устрою щодо створення нових та впорядкування існуючих зе млеволодінь і землекористув ань. Передача в оренду та прод аж земельних ділянок, що пере бувають у державній або кому нальній власності, здійснюєт ься за результатами проведен ня земельних торгів, аукціон ів крім випадків, встановлен их ст.134 цього Кодексу. Не підля гають продажу на конкурентни х засадах (земельних торгах) з емельні ділянки державної чи комунальної власності у раз і, зокрема будівництва, обслу говування та ремонту об'єкті в транспортної інфраструкту ри, об'єктів дорожнього госпо дарства. Право власності на з емельну ділянку посвідчуєть ся державним актом.

З наведених норм права тако ж вбачається, що вирішення пи тань земельних відносин є ви ключно компетенцією пленарн их засідань міських рад та зд ійснюється згідно з чіткою в становленою регламентом про цедурою. Рішення ради прийма ється на її пленарному засід анні після обговорення більш істю депутатів. Після реєстр ації проекту рішення управлі ння передає його заступнику міського голови - секретарю К иївради для резолюції відпов ідній постійній комісії Київ ради та управлінню правової експертизи проектів рішень т а розпоряджень секретаріату Київради. За результатами ро згляду проекту рішення профі льна постійна комісія Київра ди у разі його підтримання на правляє завізований головою та секретарем постійної ком ісії проект рішення до управ ління правової експертизи. П ротягом п'яти робочих днів уп равління правової експертиз и проектів рішень та розпоря джень секретаріату Київради візує проект рішення. Опраць ований проект рішення переда ється до управління організа ційного та документального з абезпечення Київради для фор мування порядку денного плен арного засідання Київради та його розгляду на Президії Ки ївради. Прискорений розгляд проекту рішення Київради доп ускається за дорученням Київ ського міського голови, його заступника або за письмовим обґрунтуванням суб'єкта под ання проекту, підтриманим Ки ївським міським головою, йог о заступником. Київський міс ький голова, його заступник у разі їхньої згоди із зазначе ним обгрунтуванням дають від повідні доручення. Проект рі шення Київради має бути пода ний та оформлений відповідно до Регламенту Київради. Засі дання Президії Київради, на я кому розглядається порядок д енний чергового пленарного з асідання Київради, проводить ся не пізніше ніж за 8 днів до с амого пленарного засідання К иївради. На засіданні члени П резидії заслуховують пропоз иції до проекту порядку денн ого чергового пленарного зас ідання Київради, розглядають проекти рішень та висновки щ одо них, формують проект поря дку денного пленарного засід ання Київради Після підтверд ження головуючим правомочно сті пленарного засідання Киї вради затверджується порядо к денний пленарного засіданн я, запропонований Президією Київради. У виняткових випад ках, у разі невідкладності, за пропозицією головуючого на пленарному засіданні Київра ди порядок денний пленарного засідання Київради може бут и розширений проектами рішен ня Київради. Зазначені проек ти мають бути оформлені відп овідно до вимог даного Регла менту та роздані депутатам К иївради. Невідкладність прий няття проекту рішення Київра ди має бути письмово обґрунт ована суб'єктом подання. Ріше ння про включення питання до ще не затвердженого в цілому порядку денного пленарного засідання сесії приймається , якщо за нього проголосувало більше половини депутатів в ід загального складу Київрад и. Проект порядку денного пле нарного засідання Київради, сформований відповідно до ви мог цього Регламенту, обгово рюється і затверджується в ц ілому більшістю голосів депу татів від загальної кількост і депутатів Київради. Після з атвердження порядку денного пленарного засідання Київра ди головуючий на засіданні п ропонує порядок роботи плена рного засідання. Пропози ції про дострокове припиненн я обговорення ставиться на г олосування. Обговорення прип иняється, якщо за це проголос увало більше половини присут ніх депутатів Київради. Ріше ння Київради з будь-якого пит ання приймається на її плена рному засіданні після його о бговорення. Розгляд проектів рішень Київради на пленарни х засіданнях Київради з обго воренням включає в себе обго ворення і схвалення проекту рішення. Розгляд проектів рі шень Київради з питань місто будування та землевпорядкув ання в обов'язковому порядку супроводжується демонстрац ією на екрані місця розташув ання відповідної земельної д ілянки (кадастровий план) та ф отофіксації її фактичного ст ану.

Як встановлено судом, 25.12.0 8р. рішенням Відповідача 1 був прийнятий за основу та затве рджений в цілому порядок ден ний пленарного засідання Від повідача 1 на 25.12.08р. Після розгля ду питань вказаного затвердж еного порядку денного депута том Євлах О.Ю. було запроп оновано включити до порядку денного та проголосувати дві кадастрові справи Д3702 та Д3711. Го ловуючий засіданням постави в на голосування включення п итань розгляду даних кадастр ових справи до порядку денно го та Відповідачем 1 було прий няте відповідне рішення. Піс ля цього головуючий засіданн ям поставив на голосування п о суті проект рішення за када стровою справою Д3702, яке Відпо відачем 1 було прийняте. Далі, головуючий засіданням поста вив на голосування по суті пр оект рішення за кадастровою справою Д3711, яке Відповідачем 1 також було прийняте, що підт верджується стенограмою пле нарного засідання Відповіда ча 1 25.12.08р. Таким чином 25.12.08р. Відпо відачем 1 було прийняте рішен ня №1028/1028, відповідно до п.2 якого вирішено передати Відповіда чу 2 за умови виконання пункту 3 цього рішення, в довгостроко ву оренду на 15 років земельну ділянку площею 0,17 га для будів ництва, експлуатації та обсл уговування підпірної стінки та підземного і наземного па ркінгів (лінійний об' єкт тр анспортної інфраструктури) у пров. Музейному, 12-14 у Печерськ ому районі м. Києва за рахунок земель запасу житлової та гр омадської забудови. Також 25.12.08 р. Відповідачем 1 було прийнят е рішення №1029/1029, відповідно до п .2 якого вирішено передати Від повідачу 2, за умови виконання пункту 3 цього рішення, в довг острокову оренду на 15 років зе мельну ділянку площею 0,035 га дл я будівництва, експлуатації та обслуговування підпірної стінки та підземного і назем ного паркінгів (лінійний об' єкт транспортної інфраструк тури) на вул. Інститутській, 3 у Печерському районі м. Києва з а рахунок земель запасу житл ової та громадської забудови .

Як встановлено судом, 21.01.09р. м іж Відповідачем 1 та Відповід ачем 2 був укладений договір о ренди земельної ділянки, від повідно до якого Відповідач 1 на підставі рішення від 25.12.08р. №1028/1028 за актом приймання-перед ачі передає, а Відповідач 2 при ймає в оренду земельну ділян ку загальною площею 0,1705 га, яка знаходиться на пров. Музейни й, 12-14 у Печерському районі м. Ки єва. Відповідно до пункту 2.1. до говору цільове призначення - для будівництва, експлуатаці ї та обслуговування підпірно ї стінки та підземного і назе много паркінгів (лінійний об ' єкт транспортної інфрастр уктури), кадастровий номер 8000000 000:82:012:0063. Також, 21.01.09р. між Відповіда чем 1 та Відповідачем 2 був укл адений договір оренди земель ної ділянки, відповідно до як ого Відповідач 1 на підставі р ішення від 25.12.08р. №1029/1029 за актом п риймання-передачі передає, а Відповідач 2 приймає в оренду земельну ділянку загальною площею 0,0349 га, яка знаходиться на вул. Інститутській, 3 у Пече рському районі м. Києва. Відпо відно до пункту 2.1. договору ці льове призначення - для буді вництва, експлуатації та обс луговування підпірної стінк и та підземного і наземного п аркінгів (лінійний об' єкт т ранспортної інфраструктури ), кадастровий номер 8000000000:82:012:0041.

Як встановлено судом, у 2009 ро ці Відповідачем 3 була сформо вана кадастрова справа Є-1009 з п родажу Відповідачу 2 земельн их ділянок по вул. Інститутсь кій, 3 та у пров. Музейному, 12-14 у П ечерському районі м. Києва. 24.12. 09р. рішенням Відповідача 1 бул о внесено до порядку денного пленарного засідання Відпов ідача 1 24.12.09р. питання №24 продажу земельних ділянок Відповіда чу 2 для будівництва, експлуат ації та обслуговування підпі рної стінки та підземного і н аземного паркінгів (лінійний об' єкт транспортної інфра структури) на вул. Інститутсь кій, 3 та у пров. Музейному, 12-14 у П ечерському районі м. Києва (Є10 02). 24.12.09р. головуючий пленарним з асіданням Відповідача 1 пост авив на голосування кадастро ву справи Є-1002 за умов врахуван ня зауважень комісії, та Відп овідачем 1 було прийняте відп овідне рішення. Таким чином 24. 12.09р. Відповідач 1 прийняв рішен ня №965/3034 відповідно до якого ви рішено продати Відповідачу 2 земельні ділянки площею 0,0349 га за 1172000,00 грн. та площею 0,1705 га за 572700 0,00 грн. для будівництва, експлу атації та обслуговування під пірної стінки та підземного і наземного паркінгів на вул . Інститутській, 3 та у пров. Муз ейному, 12-14 у Печерському район і м. Києва, які перебувають в о ренді у Відповідача 2 згідно з договорами оренди від 27.01.09р. №82 -6-00538, №82-6-00539.

Як встановлено судом, 30.04.10р. м іж Відповідачем 1 та Відповід ачем 2 був укладений договір к упівлі-продажу земельної ді лянки, відповідно до якого Ві дповідач 1 на підставі рішенн я від 24.12.09р. за №965/3034 продав, а Відп овідач 2 купив земельну ділян ку, місце розташування якої у пров. Музейному, 12-14 у Печерськ ому районі м. Києва, площею 0,1705 г а, кадастровий номер 8000000000:82:012:0063, у межах, які перенесені у натур у і зазначені у технічній док ументації земельної ділянки . Також 30.04.10р. між Відповідачем 1 та Відповідачем 2 був укладен ий договір купівлі-продажу з емельної ділянки, відповідно до якого Відповідач 1 на підст аві рішення від 24.12.09р. за №965/3034 про дав, а Відповідач 2 купив земел ьну ділянку, місце розташува ння якої на вул. Інститутські й, 3 у Печерському районі м. Киє ва, площею 0,0349 га, кадастровий н омер 8000000000:82:012:0041, у межах, які перен есені у натуру і зазначені у т ехнічній документації земел ьної ділянки.

Як встановлено судом, 02.06.10р. В ідповідачем 3 було видано Від повідачу 2 державний акт ЯЖ №03 9369 на право власності на земел ьну ділянку площею 0,1705 га у про в. Музейному, 12-14 у Печерському районі м. Києва, який зареєстр овано в Книзі записів реєстр ації державних актів на прав о власності на землю та на пра во постійного користування з емлею, договорів оренди земл і за №02-8-00279. Також, 02.06.10р. Відповіда чем 3 було видано Відповідачу 2 державний акт ЯЖ №039368 на право власності на земельну ділян ку площею 0,0349 га на вул. Інститу тській, 3 у Печерському районі м. Києва, який зареєстровано в Книзі записів реєстрації де ржавних актів на право власн ості на землю та на право пост ійного користування землею, договорів оренди землі за №02-8 -00280.

З наведеного вбачається, щ о земельні ділянки на вул. Інс титутській, 3 та у пров. Музейн ому, 12-14 у Печерському районі м. Києва мали цільове призначе ння - землі житлової і грома дської забудови та знаходили сь в запасі, як не надані у кор истування. Відповідач 1 в пору шення вказаних норм права не змінюючи їх цільового призн ачення передав ці земельні д ілянки в оренду та в подальшо му продав Відповідачу 2 під зе млі автомобільного транспор ту для будівництва та експлу атації підпірних стінок, які є складовими доріг міста та п овинні перебувати у комуналь ній власності та знаходитись в управлінні Відповідача 1. Пр и цьому, доказів проведення о бов'язкової державної експер тизи вказаних проектів земле устрою суду не подано. Під час розгляду питань щодо наданн я в оренду даних земельних ді лянок Відповідач 1 всупереч п орядку, встановленого вказан ими правовими нормами, не пер едав відповідні погоджені пр оекти до Президії Відповідач а 1 для формування порядку ден ного пленарного засідання Ві дповідача 1 (при цьому доказів письмового обґрунтування пр искореного розгляду цих прое ктів суду також не подано), не включив питання розгляду цих проектів до порядку денного пленарного засідання Відпов ідача 1 до його затвердження (п ри цьому можливості включенн я питань до порядку денного п ленарного засідання після йо го затвердження Відповідаче м 1 взагалі регламентом не доз воляється). Вже після закінче ння вирішення питань затверд женого порядку денного всупе реч вказаним нормам регламен ту депутат Відповідача 1 запр опонував включити до порядку денного та розглянути два пр оекти за кадастровими справа ми Д3702 та Д3711, головуючий постав ив включення до порядку денн ого та розгляд цих питань на г олосування, при цьому дані пр оекти не були роздані депута там Відповідача 1 (головуючим засіданням та депутатом бул и оголошені лише номери када стрових справ, ані назви земе льних ділянок, їх розташуван ня, ані умови передачі їх в оре нду, ані особа, якій вони перед аються тощо оголошені не бул и), не була письмово обґрунтов ана невідкладність прийнятт я цих проектів, вказані проек ти не пропонувались головуюч им до обговорення та не обгов орювались, рішення про припи нення обговорення також не п риймалось, розгляд вказаних проектів не супроводжувався демонстрацією на екрані міс ця розташування відповідних земельних ділянок. Під час ро згляду питань щодо продажу д аних земельних ділянок Відпо відач 1 всупереч порядку, вста новленого вказаними правови ми нормами порядку, оголосив на засіданні лише номер када стрової справи, при цьому ані назви земельних ділянок, їх р озташування, ані умови їх про дажу, ані особа, якій вони прод аються тощо оголошені не бул и, вказані проекти не пропону вались головуючим до обговор ення та не обговорювались, рі шення про припинення обговор ення також не приймалось, роз гляд вказаних проектів не су проводжувався демонстраціє ю на екрані місця розташуван ня відповідних земельних діл янок. При цьому, на голосуванн я було поставлене та розгляд алось питання 24 порядку денно го, кадастрова справа Є-1002, в то й час, як встановлено судом ка дастрова справа з продажу Ві дповідачу 2 земельних діляно к по вул. Інститутській, 3 та у п ров. Музейному, 12-14 у Печерськом у районі м. Києва була сформов ана за іншим номером Є-1009.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що Відповідачем 1 при прийнятті спірних рішень про надання в оренду та прода ж Відповідачу вказаних земел ьних ділянок були порушені в ищевказані норми ст.19, 20, 38, 39, 67, 71, 116, 123, 124 Земельного кодексу Україн и, ст.1, 16, 17, 18 Закону України «Про автомобільні дороги», ст.9 Зак ону України «Про державну ек спертизу землевпорядної док ументації», ст.26, 59 Закону Украї ни «Про місцеве самоврядуван ня в Україні», ст.20 -25 Регламент у Київської міської ради, зат вердженого рішенням Київськ ої міської ради N8/8 від 01.07.08р.

Відповідно до ст.16 Цивіль ного кодексу України кожна о соба має право звернутися до суду за захистом свого особи стого немайнового або майнов ого права та інтересу. Способ ами захисту цивільних прав т а інтересів можуть бути визн ання правочину недійсним, ви знання незаконними рішення о ргану місцевого самоврядува ння. Суд може захистити цивіл ьне право або інтерес іншим с пособом, що встановлений дог овором або законом.

Згідно з ст.20 Господарськог о кодексу України права та за конні інтереси зазначених су б'єктів захищаються шляхом визнання відсутності прав , визнання повністю або ча стково недійсними актів орга нів місцевого самоврядуванн я, визнання недійсними г осподарських угод з підст ав, передбачених законом, інш ими способами, передбаченими законом.

Відповідно до ст.203 Цивільно го кодексу України зміст правочину не може суперечит и цьому Кодексу, іншим актам ц ивільного законодавства, а також інтересам держави і с успільства, його моральним з асадам.

Згідно з ст.215, 216 Цивільного ко дексу України підставою недійсності правочину є нед одержання в момент вчинення правочину стороною (сторонам и) вимог, які встановлені част инами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Коде ксу. Недійсний правочин не створює юридичних наслідків , крім тих, що пов'язані з його н едійсністю.

Відповідно до п.2 постанови Пленуму Верховного суду Укра їни від 16.04.04р. N7 виходячи з полож ень ст.8,124 Конституції, ст.26, 30, 87 - 90, 97, 100, 102, 118, 123, 128, 143 - 146, 149, 151, 153 - 158, 161, 210, 212 Земельн ого кодексу України, глав 27, 33, 34 Цивільного кодексу України, ст.15 Цивільного процесуально го кодексу України, ст.12 Госпо дарського процесуального ко дексу України судам (підсу дні) справи за заявами, зокрем а з приводу володіння, кори стування, розпорядження земе льними ділянками, що перебув ають у власності юридичних о сіб, і визнання недійсними державних актів про право вл асності земельними ділянкам и.

Як вбачається з матеріалів справи спірні договори були укладені Відповідачем 1 та Ві дповідачем 2 на підставі спір них рішень Відповідача 1, спір ні акти про право власності н а земельні ділянки були вида ні Відповідачу 2 також на підс таві спірних рішень Відповід ача 1.

Як встановлено судом Відпо відачем 1 при прийнятті спірн их рішень про надання в оренд у та продаж Відповідачу вказ аних земельних ділянок були порушені вищевказані норми с т.19, 20, 38, 39, 67, 71, 116, 123, 124 Земельного коде ксу України, ст.1, 16, 17, 18 Закону Укр аїни «Про автомобільні дорог и», ст.9 Закону України «Про де ржавну експертизу землевпор ядної документації», ст.26, 59 Зак ону України «Про місцеве сам оврядування в Україні», ст.20 -25 Регламенту Київської місько ї ради, затвердженого рішенн ям Київської міської ради N8/8 в ід 01.07.08р.

За вказаних обставин суд вв ажає, що позовні вимоги Проку рора є обгрунтованими та під лягають задоволенню.

З наведених же вище обстави н судом також не приймаються до уваги доводи Відповідача 2, вказані у відзиві на позовн у заяву.

Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст.4, 33, 49, 82-85 Господа рського процесуального коде ксу України, Господарський с уд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольни ти повністю.

2. Визнати недійсним рішенн я Київської міської ради №1028/1 028 від 25.12.08р. «Про передачу товар иству з обмеженою відповідал ьністю «Історія міста»земел ьної ділянки для будівництва , експлуатації та обслуговув ання підпірної стінки та під земного і наземного паркінгі в (лінійний об' єкт транспор тної інфраструктури) у пров. М узейному, 12-14 у Печерському рай оні м. Києва».

3. Визнати недійсним рішенн я Київської міської ради №1029/1 029 від 25.12.08р. «Про передачу товар иству з обмеженою відповідал ьністю «Історія міста»земел ьної ділянки для будівництва , експлуатації та обслуговув ання підпірної стінки та під земного і наземного паркінгі в (лінійний об' єкт транспор тної інфраструктури) на вул. І нститутській, 3 у Печерському районі м. Києва».

4. Визнати недійсним рішенн я Київської міської ради №965/3034 від 24.12.09р. «Про продаж земельни х ділянок товариству з обмеж еною відповідальністю «Істо рія міста»для будівництва, е ксплуатації та обслуговуван ня підпірної стінки та підзе много і наземного паркінгів (лінійний об' єкт транспортн ої інфраструктури) на вул. Ін ститутській, 3 та у пров. Музей ному, 12-14 у Печерському районі м . Києва».

5. Визнати недійсним догові р оренди земельної ділянки в ід 21.01.09р., укладений між Київськ ою міською радою (01001, м. Київ, вул . Хрещатик, 36, код 22883141) та Товарис твом з обмеженою відповідаль ністю «Історія міста»(02094, м. Ки їв, вул. Магнітогорська, 1, код. 3 4696262), зареєстрований Головним управлінням земельних ресур сів виконавчого органу Київс ької міської ради (київської міської державної адміністр ації) 27.01.09р. за №82-6-00539.

6. Визнати недійсним догові р оренди земельної ділянки в ід 21.01.09р., укладений між Київськ ою міською радою (01001, м. Київ, вул . Хрещатик, 36, код 22883141) та Товарис твом з обмеженою відповідаль ністю «Історія міста»(02094, м. Ки їв, вул. Магнітогорська, 1, код. 3 4696262), зареєстрований Головним управлінням земельних ресур сів виконавчого органу Київс ької міської ради (Київської міської державної адміністр ації) 27.01.09р. за №82-6-00538.

7. Визнати недійсним догові р купівлі-продажу земельної ділянки несільськогосподар ського призначення від 30.04.10р., у кладений між Київською міськ ою радою (01001, м. Київ, вул. Хрещат ик, 36, код 22883141) та Товариством з о бмеженою відповідальністю « Історія міста»(02094, м. Київ, вул. М агнітогорська, 1, код. 34696262), посві дчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріа льного округу ОСОБА_7 та з ареєстрований в реєстрі за № 363.

8. Визнати недійсним догові р купівлі-продажу земельної ділянки несільськогосподар ського призначення від 30.04.10р., у кладений між Київською міськ ою радою (01001, м. Київ, вул. Хрещат ик, 36, код 22883141) та Товариством з о бмеженою відповідальністю « Історія міста»(02094, м. Київ, вул. М агнітогорська, 1, код. 34696262), посві дчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріа льного округу ОСОБА_7 та з ареєстрований в реєстрі за № 364.

9. Визнати недійсним держав ний акт серії ЯЖ №039369 на право в ласності на земельну ділянку загальною площею 0,1705 га, яка зн аходиться по провулку Музейн ому, 12-14 у Печерському районі м. Києва, виданий Головним упра влінням земельних ресурсів В иконавчого органу Київсько ї міської ради (Київської міс ької державної адміністраці ї) 02.06.10р., зареєстрований в Книзі записів реєстрації державни х актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, догово рів оренди землі за №02-8-00280.

10. Визнати недійсним держав ний акт серії ЯЖ №039368 на право в ласності на земельну ділянку загальною площею 0,0349 га, яка зн аходиться на вулиці Інститут ській, 3 у Печерському районі м . Києва, виданий Головним упра влінням земельних ресурсів В иконавчого органу Київсько ї міської ради (Київської міс ької державної адміністраці ї) 02.06.10р., зареєстрований в Книзі записів реєстрації державни х актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, догово рів оренди землі за №02-8-00279.

11. Визнати відсутність у Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Історія міста»(02094, м . Київ, вул. Магнітогорська, 1, ко д. 34696262) права власності на земел ьну ділянку, що розташована п о провулку Музейному, 12-14 у Печ ерському районі м. Києва, площ ею 0,1705 га, кадастровий номер 80000000 00:82:012:0063.

12. Визнати відсутність у Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Історія міста»(02094, м . Київ, вул. Магнітогорська, 1, ко д. 34696262) права власності на земел ьну ділянку, що розташована п о вулиці Інститутській, 3 у Печ ерському районі м. Києва площ ею 0,0349 га, кадастровий номер 80000000 00:82:012:0041.

13. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «І сторія міста»(02094, м. Київ, вул. Ма гнітогорська, 1, код. 34696262) в дохід Державного бюджету України судовий збір в сумі 342 (триста с орок дві) грн. 18 коп.

14. Стягнути з Київської місь кої ради (01001, м. Київ, вул. Хрещат ик, 36, код 22883141) в дохід Державного бюджету України судовий збі р в сумі 427 (чотириста двадцять сім) грн. 72 коп.

15. Стягнути з Головного упра вління земельних ресурсів ви конавчого органу Київської м іської ради (Київської міськ ої державної адміністрації) (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32А, код 26199097) в дохід Державного бюджет у України судовий збір в сумі 171 (сто сімдесят один) грн. 10 коп.

Суддя Ю.Л. Власов

Рішення підписане 18.01.201 2р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.01.2012
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20945206
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —38/484

Ухвала від 20.11.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Акулова H.B.

Ухвала від 01.10.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Акулова H.B.

Ухвала від 30.07.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Акулова H.B.

Постанова від 16.05.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Куксов В.В.

Рішення від 12.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Власов Ю.Л.

Ухвала від 10.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Власов Ю.Л.

Ухвала від 26.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Власов Ю.Л.

Ухвала від 20.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Власов Ю.Л.

Ухвала від 13.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Власов Ю.Л.

Ухвала від 29.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Власов Ю.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні