ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7 тел. 66-03-00, 66-11-31 http://vn.arbitr.gov.u a
І м е н е м У к р а ї н и
РІШЕННЯ
07 лютого 2012 р. Справа 12/106/2011/5003
про стягнення 70 500 грн.
Головуючий суддя Кожухар М.С.
Cекретар судового засідан ня Матущак О.В.
Представники :
позивача: ОСОБА_1., ОС ОБА_2 - за дорученням;
відповідача: ОСОБА_3 за д орученням; Баришніков А.Д. - го лова правління;
Відділу Держкомзему у Туль чинському районі: ОСОБА_4 - за дорученням
ВСТАНОВИВ :
Тульчинська міська р ада Вінницької області зверн улась до господарського суду Вінницької області з позово м до Приватного акціонерного товариства "РБУ № 6", в якому про сить стягнути з відповідача 70 500,00 грн. збитків за фактичне зе млекористування за період з 01.12.2008 року по 16.11.2010 року.
Позовні вимоги мотивовані наступним.
Закритому акціонерному то вариству "Тульчинське ремонт но-будівельне управління №6" (р еорганізоване в Приватне акц іонерне товариство "РБУ-6") на п раві власності належить комп лекс будівель і споруд, розта шований в АДРЕСА_1
Рішенням 9 сесії 5 скликання Тульчинської міської ради в ід 20.02.2007 року (п.1.3) Закритому акці онерному товариству "Тульчин ське ремонтно-будівельне упр авління №6" був наданий дозвіл на складання проекту землеу строю щодо відведення земель ної ділянки несільськогоспо дарського призначення площе ю 1,5 га для обслуговування май нового комплексу, який розта шований в АДРЕСА_1 на умов ах купівлі-продажу. Пунктом 2 в ищезазначеного рішення прав ління ЗАТ «Тульчинське РБУ-6» було зобов'язано замовити пр оект землеустрою щодо відвед ення земельних ділянок та пр едставити його на затверджен ня сесії міської ради.
Станом на 24.11.2011 року проект зе млеустрою щодо відведення зе мельної ділянки ПрАТ "РБУ-6" на затвердження до міської рад и не поданий. Дії щодо оформле ння відповідного документу не вчиняються.
Відповідач, в порушення вим ог ст.ст. 125,126 Земельного кодекс у України, з 2006 року використов ує земельну ділянку для експ луатації та обслуговування к омплексу будівель та споруд без оформлення документів, я кі посвідчують право власнос ті або право користування зе мельної ділянкою.
22.11.2011р. комісією, створеною ро зпорядженням Тульчинської р айонної державної адміністр ації від 02.09.2010р. № 353, визначено ро зміри збитків (неодержаного доходу) бюджету міста від нед оотриманих коштів за фактичн е землекористування ПрАТ "РБ У-6" земельною ділянкою площею 1,5 га, розташованою в АДРЕСА _1 за період з 01.11.2008 року по 01.11.2.011 р оку в розмірі 112 300 грн.
Контрольно-ревізійним від ділом у Вінницькій області в ході ревізії бюджету м. Тульч ина, використання бюджетних коштів у виконавчому комітет і Тульчинської міської ради, стану збереження майна та ви користання бюджетних коштів установами, що утримуються з а рахунок коштів міського бю джету за період з 01.08.2009 року по 01. 09.2011 року виявлено втрати місце вого бюджету плати за корист ування земельними ділянками без правовстановлюючих доку ментів, особами, які їх викори стовують та яким надані дозв оли на розробку проектів від ведення, виготовлення техніч ної документації, проте стан ом на 01.09.2011 року залишаються не виготовленими, в т.ч. по ПрАТ "Р БУ-6". Плата за користування зе мельною ділянкою в порушення ст.ст. 15,206 ЗК України, ст.2 ЗУ "Про плату за землю", "Про оренду зе млі" та Податкового кодексу н е сплачується, що підтверджу ється відповіддю ДПІ у Тульч инському районі № 5298/10/15-114 від 05.10.11 року на запит КРУ у Вінницькі й області, зроблений в ході пр оведення ревізії, а саме: прот ягом 5 місяців 2009 року відповід ачем було сплачено за корист ування земельною ділянкою 8 825 грн.00 коп., протягом 2010 року - 21 627 г рн. 55 коп. та протягом 8 місяців 2011 року - 16638 грн.98 коп. земельного податку. За наслідками ревіз ії КРУ у Вінницькій області з роблено висновок, що місцево му бюджету завдано матеріаль ної шкоди, про що складено акт №08-07/23 від 19.10.11 року та пред"явлено вимогу про усунення виявлен их порушень №02-08-05-15/8362 від 26.10.2011 року шляхом вжиття заходів цивіл ьно-правового характеру для забезпечення надходження до міського бюджету коштів за ф актичне землекористування.
Ухвалою суду від 25.11.2011р. поруш ено провадження у даній спра ві з призначенням судового з асідання на 20.12.2011р.
Ухвалою від 20.12.2011 р. розгляд сп рави відкладено на 19.01.2012 р. та на підставі ст. 30 ГПК України вик ликано в судове засідання дл я дачі пояснень представника Відділу Держкомзему у Тульч инському районі.
Ухвалою суду від 19.01.2012р., за кло потанням сторін, розгляд спр ави відкладено на 07.02.2012р. для на дання необхідних документів по справі.
В судове засідання 07.02.2012р. з"яв ились представники обох стор ін та викликаний на підставі ст. 30 ГПК України представни к Відділу Держкомзему у Туль чинському районі.
07.02.2012 р. від позивача надійшла заява про уточнення позовни х вимог, де позивач просив стя гнути з відповідача 70564 грн. від повідно до складеного розрах унку за підписом Міського го лови м. Тульчина та його засту пника (а.с. 55, 58 т. 2), яка представни ками позивача в судовому зас іданні відкликана (а.с. 60 т. 2).
Представники позивача вим оги, викладені у позовній зая ві, підтримали в повному обся зі.
Представники відповідача проти позову заперечили, з пі дстав наведених у відзиві на позовну заяву б/н та дати (вх. № канц. суду 08-46/16855/12 від 16.12.2011р.).
Зокрема у відзиві на позов, відповідач зазначає наступн е.
Відповідно до Свідоцтва пр о право власності на нерухом е майно, виданого на підставі рішення виконкому Тульчинсь кої міської ради № 324 від 20.11.2006 ро ку ЗАТ "Тульчинське ремонтно -будівельне управління № 6", як е в подальшому реор ганізова но в Приватне акціонерне тов ариство "РБУ-6", на праві власно сті належить комплекс будіве ль і споруд, розташований у АДРЕСА_1.
Рішенням 9 сесії 5 скликання Тульчинської міської ради в ід 20.02.2007 року ЗАТ "Тульчинське Р БУ-6" надано дозвіл на складанн я проекту землеустрою щодо в ідведення земельної ділянки несільськогосподарського п ризначення площею 1,5 га для об слуговування майнового комп лексу, який розташований в АДРЕСА_1, на умовах купівлі-п родажу. Також даним рішенням зобов'язано замовити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та предст авити його на затвердження с есії міської ради.
10.04.2007р. відповідач та ПП ОС ОБА_5 уклали договір, за яким було виготовлено проект із з емлеустрою щодо відведення з емельної ділянки ЗАТ "РБУ-6" (те перішнє ПрАТ "РБУ-6") в АДРЕСА _1 - для обслуговування майно вого комплексу (інв. № 860 від 16.07.200 8 року). Однак, в зв'язку з тим, що Державне управління охорони навколишнього середовища у Він ницькій області не погод ило проект із землеустрою що до відведення земельної ді л янки, так як даний об'єкт розта шований на березі р. Тульчинк а, а технічну докуме нтацію по встановленню меж прибережно ї захисної смуги Тульчинсько ю міською радою не виготовле но, землевпорядну експертизу він не пройшов. Вказівки (прип иси) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель до ПрАТ "РБ У-6" не надходили, акти перевір ок чи протоколи про адмініст ративні правопорушення у сфе рі вико ристання та охорони з емель і дотримання вимог зак онодавства про охорону земел ь за використання земельної ділянки не складались, підтв ерджуючі матеріали з даного приводу не надані. Це підтвер джує те, що фактів порушення з емельного законодав ства ПрА Т "РБУ-6", уповноваженими на те о собами, виявлено не було. Тако ж відповідач зазначає, що пос илання позивача на норми ЗУ "П ро плату за землю" є безпідста вним, так як даний Закон втрат ив чинність 01.01.2011 року. Ст. 206 Земе льного кодексу України перед бачає, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна діл янка. Плата за землю справляє ться відповідно до закону. Ві дповідно до ст.ст. 1,21 Закону Укр аїни "Про оренду землі", оренда землі - це засноване на догово рі строкове платне володіння і користування земельною ді лянкою, необхідною орендаре ві для проведення підприємни цької діяльності, а орен дна п лата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавце ві за користуван ня земельно ю ділянкою. Рішення про надан ня зазначеної земельної діля нки в оренду Тульчинською мі ською радою не приймалось, до говір оренди земельної ділян ки між Тульчинсь кою міською радою та ПрАТ "РБУ-6" не укладав ся, в зв'язку з чим твердження по зивача про те, що ПрАТ "РБУ-6" Тульчинській міській раді за вдано збитки в части ні ненад ходження орендної плати до м ісцевого бюджету є безпідста вними. Продовжуючи використо вувати земельну ділянку, від повідач щорічно сплачував зе мельний податок у повному об сязі, що підтверджується дов ідкою Державної податкової і нспекції у Тульчинському рай оні № 6949 від 14 грудня 2011 року.
З наданих в судових засіда ннях пояснень учасників проц есу, матеріалів справи № 12/106/2011/500 3, інвентаризаційної справи № 22-000842, суд вбачає таке.
Так, з матеріалів оглянутої в судовому засіданні інвент аризаційної справи № 22-000842 (копі ї яких долучено до мкатеріал ів справи № 12/106/2011/5003) встановлено , що 29.08.1995р. між регіональним від діленням Фонду державного ма йна України по Вінницькій об ласті (Продавець) та Товарист вом покупців Тульчинського п ідрядного спеціалізованого ремонтно - будівельного упра вління № 6 (Покупець) укладено договір купівлі-продажу № 102, з гідно якого, Продавець зобов "язується передати у власніс ть Покупця цілісний майновий комплекс Тульчинського підр ядного спеціалізованого рем онтно - будівельного управлі ння № 6. Майновий комплекс знах одиться за адресами: м. Тульчи н, вул. Глінки, 8; смт. Томашпіль, вул. Леніна, 111 та розташований на земельних ділянках відпо відно на площі 3,21 га та 0,4 га, яка надана в постійне користува ння виконкомом Тульчинської міської ради народних депут атів згідно рішень: № 11 від 07.01.1956 р., № 19/38 від 05.02.1965 р., № 146 від 26.11.1975 р., № 254 в ід 11.07.1979 р. № 12 від 13.01.1982 р, № 5 від 15.01.1086 р. , - і рішення виконкому Томашпі льської районної ради народн их депутатів № 216 від 11.09.1975 р (пунк т 1.1 Договору, матерали інвент аризаційної справи).
23.01.1996р. між регіональним відд іленням Фонду державного май на України по Вінницькій обл асті (Продавець) та Товариств ом покупців Тульчинського пі дрядного спеціалізованого р емонтно - будівельного управ ління № 6 підписано акт переда чі проданого майна.
23.01.1996р. товариству покупців Т ульчинського підрядного спе ціалізованого ремонтно - буд івельного управління № 6 вида но свідоцтво про власність н а вищевказане майно.
30.08.2007р. між Закритим акціонер ним товариством "РБУ-6", яке ств орено трудовим колективом д ержавного підрядного спеціа лізованого РБУ-6, (Продавець) т а Товариством з обмеженою ві дповідальністю "Тульчинськи й маслосирзавод" (Покупець) ук ладено договір купівлі-прода жу, відповідно до якого Прода вець передає у власність (про дає), а Покупець набуває у влас ність (купує) 29/100 частин компле ксу будівель та споруд, що зна ходиться за адресою: АДРЕСА _1
Рішенням 18 сесії 5 скликання Тульчинської міської ради № 410 від 29.11.2007 року "Про припинення права користування земельни ми ділянками" п. 1.2. припинено пр аво користування земельною д ілянкою ЗАТ "ТРБУ № 6" площею 1, 2301 га, м. Тульчин, вул. Глінки, 10 згі дно клопотання, в зв"язку з від чуженням частини майнового к омплексу (а.с. 49 т. 1).
Рішенням 9 сесії 5 скликання Тульчинської міської ради в ід 20.02.2007 року "Про надання дозво лу на складання проектів зем леустрою щодо відведення зем ельних ділянок" пунктом 1.3 Зак ритому акціонерному товарис тву "Тульчинське ремонтно-бу дівельне управління №6" був на даний дозвіл на складання пр оекту землеустрою щодо відве дення земельної ділянки несі льськогосподарського призн ачення площею 1,5 га для обслуг овування майнового комплекс у, яка розташована в АДРЕСА _1 на умовах купівлі-продажу .
Пунктом 2 рішення, ЗАТ "Тульч инське РБУ-6" зобов'язано замов ити проект землеустрою щодо відведення земельних діляно к та представити його на затв ердження сесії міської ради (а.с.7 т. 1).
На виконання рішення Тульч инської міськради від 20.02.2007 рок у, відповідач звернувся до ПП ОСОБА_5 з заявою про вигот овлення проекту землеустрою щодо відведення земельної д ілянки, що розташована в АД РЕСА_1.
Приватним підприємцем ОС ОБА_5 виготовлено проект зе млеустрою щодо відведення зе мельної ділянки ЗАТ "РБУ-6" для обслуговування майнового ко мплексу по АДРЕСА_1 (інв. № 4860-0 від 16.07.2008р., а.с. 70-107 т.2), однак дани й проект землевпорядну експе ртизу не пройшов, оскільки, як зазначено у довідці, виданій ПП ОСОБА_5, об"єкт нерухомо сті, для обслуговування яког о відводиться земельна ділян ка, розташований на березі м. Т ульчинка, а технічна докумен тація по встановленню меж пр ибережної захисної смуги міс ькою радою не виготовлена (а.с . 101 т. 1).
Контрольно-ревізійним від ділом у Вінницькій області в ході ревізії бюджету м. Тульч ина, використання бюджетних коштів у виконавчому комітет і Тульчинської міської ради, стану збереження майна та ви користання бюджетних коштів установами, що утримуються з а рахунок коштів міського бю джету за період з 01.08.2009 року по 01. 09.2011 року виявлено втрати місце вого бюджету плати за корист ування земельними ділянками без правовстановлюючих доку ментів, особами, які їх викори стовують та яким надані дозв оли на розробку проектів від ведення, виготовлення техніч ної документації, проте стан ом на 01.09.2011 року залишаються не виготовленими. У акті зробле но висновок, що плата за корис тування земельною ділянкою в порушення ст.ст. 15,206 ЗК України , ст.2 ЗУ "Про плату за землю", "Про оренду землі" та Податкового кодексу ПрАТ "РБУ-6" не сплачує ться: протягом 5 місяців 2009 року відповідачем було сплачено за користування земельною ді лянкою усього 8 825 грн.00 коп., прот ягом 2010 року - 21 627 грн. 55 коп. та про тягом 8 місяців 2011 року - 16638 грн.98 к оп. земельного податку; втрат и бюджету у вигляді недоотри маної орендної плати з ураху ванням сплаченого земельног о податку становлять 72508,47 грн. (а .с.15-16 т. 1).
22.11.2011р. комісією, створеною ро зпорядженням Тульчинської р айонної державної адміністр ації від 02.09.2010р. № 353-р, складено ак т визначення розмірів збиткі в (неодержаного доходу) внасл ідок порушення прав Тульчинс ької міської ради в частині н енадходження орендної плати до місцевого бюджету внаслі док використання земельної д ілянки без правовстановлююч их документів в межах Тульчи нської міської ради в межах м . Тульчин, ЗАТ "Тульчинське РБУ -6", в якому визначено розміри з битків (неодержаного доходу) бюджету міста від недоотрим аних коштів за фактичне земл екористування ПрАТ "РБУ-6" земе льною ділянкою площею 1,5 га, ро зташованою в АДРЕСА_1 за п еріод з 01.11.2008 року по 01.11.2.011 року в р озмірі 112 300 грн. (а.с. 11 т. 1).
Даний розрахунок здійснен ий згідно з постановою КМ Укр аїни № 284 від 19.04.1993р. (із змінами вн есеними згідно Постанови КМУ № 21 від 14.01.2004р.) "Про порядок визна чення та відшкодування збитк ів власникам землі та земелк ористувачам".
В матеріалах справи наявні : довідка Державної податков ої інспекції у Тульчинському районі Вінницької області № 6949 від 14.12.2011р., в якій зазначено, щ о відповідно до даних картки особового рахунку по коду бю джетної класифікації 13020100 "Зем ельний податок з юридичних о сіб" ПРАТ "РБУ-6" проведено спла ту: з 01.11.2008р. - 5 434,85 грн., 2009 рік - 19 407,30 грн ., 2010 рік - 21 627,55 грн., по 01.11.2011р. - 20 872,82 грн. ( а.с. 100 т. 1), а також довідки орган у ДПС про відсутність заборг ованості у відповідача зі сп лати земельного плдатку (а.с.62 -65).
Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши і о цінивши обставини та докази у справі, суд дійшов такого ви сновку.
Відповідно до ст.ст. 4-3, 32, 33, 34 Гос подарського процесуального кодексу України (далі - ГПК У країни) кожна сторона повинн а довести належними і допуст имими доказами ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і запер ечень,
Господарський суд оцінює д окази за своїм внутрішнім пе реконанням, що ґрунтується н а всебічному, повному і об' є ктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справ и і їх сукупності, керуючись з аконом. Ніякі докази не мають для господарського суду заз далегідь встановленої сили ( ст. 43 ГПК України).
Згідно зі статтею 13 Констит уції України, земля, її надра, атмосфера, повітря, водні та і нші природні ресурси, які зна ходяться в межах території У країни, є об'єктами права влас ності Українського народу. В ід імені Українського народу права власника здійснюють о ргани державної влади.
Статтею 26 Закону України "Пр о місцеве самоврядування в У країні" визначено, що до виклю чної компетенції міських рад віднесено вирішення відпові дно до закону питань регулюв ання земельних відносин.
Відповідно до статті 2 Земел ьного кодексу України до зем ельних відносин належать від носини щодо володіння, корис тування і розпорядження земл ею.
Статтею 123 Земельного кодек су України визначено порядок надання земельних ділянок д ержавної або комунальної вла сності у користування та, зок рема, встановлено, надання зе мельних ділянок державної аб о комунальної власності у ко ристування здійснюється на п ідставі рішень органів викон авчої влади або органів місц евого самоврядування.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів інвентаризаційн ої справи (інв. № 22-000842), відповід ач отримав земельну ділянку, стосовно якої виник спір, у по стійне користування згідно з аконодавства, що діяло до наб рання чинності Земельного ко дексу УРСР від 18 грудня 1990 року N 561-XII та Земельного кодексу Укр аїни (01.01.2002 р.), на підставі відпов ідних рішень виконкому Тульч инської міської ради народни х депутатів та Томашпільсько ї районної ради народних деп утатів, що стверджується дог овором купівлі-продажу ціліс ного майнового комплексу Тул ьчинського підрядного спеці алізованого ремотно-будівел ьного управління № 6.
Пунктом 6 Постанови Ве рховної Ради Української РСР від 18.12.1990 р. N 563-XII "Про земельну р еформу" (з подальшими змінами і доповненнями, внесеними по становами Верховної Ради Укр аїни) встановлено, що громадя ни, підприємства, установи й о рганізації, які мають у корис туванні земельні ділянки, на дані їм до введення у дію Земе льного кодексу Української Р СР, повинні до 01.01.2008 року оформи ти право власності або право користування землею.
У той же час, положення пункту 6 вказаної Постанови щ одо втрати права користуванн я земельною ділянкою, у разі й ого непереоформлення після закінчення вказаного строк у, визнано неконстутиційним Рішенням Конституційного С уду N 5-рп/2005 від 22.09.2005 р.
Відповідно до ст. 125 Земе льного кодексу України, з 01.01.2002 р. право користування земель ною ділянкою виникало після одержання її власником або з емлекористувачем документа , що посвідчує право власност і чи право постійного корист ування або укладення договор у оренди, їх державної реєстр ації та встановлення меж зем ельної ділянки в натурі (на місцевості), а з 2 травня 2009 р . у відповідності із Законом України від 5 березня 2009 р. N 1066-VI п раво власності на земельну д ілянку, а також право постій ного користування та прав о оренди земельної ділянки виникають з моменту державн ої реєстрації цих прав.
Громадяни та юридичні особи, що одержали у власніс ть, у тимчасове користуванн я, в тому числі на умовах орен ди, земельні ділянки у розм ірах, що були передбачені раніше діючим законодавст вом, зберігають права на ці ді лянки (пункт 7 розділу Х "Перех ідні положення" Земельного к одексу України).
На цьому наголошено зок рема у Постанові Пленуму Вер ховного Суду України від 16.04.2004 р . № 7 "Про практику застосуванн я судами земешльного законод авства при розгляді цивільни х справи".
Аналіз вищенаведених но рм Закону дає підстави для ви сновку про те, що відповідач н абув право постійного корист ування земельною ділянкою на підставі законодавства, яке діяло до набрання чинності З емельного кодексу УРСР від 18 г рудня 1990 року N 561-XII та зберігає й ого на даний час. За користува ння земельною ділянкою він с плачує земельний податок від повідно до чинного законодав ства, що стверджується відпо відними довідками державної податкової служби.
Відповідач виявив бажан ня придбати вказану земельну ділянку у власність, і Тульчи нською міською радою прийнят о рішення "Про надання дозвол у на складання проектів земл еустрою щодо відведення земе льних ділянок" від 20.02.2007 р.
Позивач посилається н а порушення відповідачем зем ельного законодавства, що по лягає у неоформленні права в ласності на земельну ділянку , та на те, що ним (позивачем) не отримано доходи у вигляді ор ендної плати.
У статті 22 Цивільного к одексу України (далі - ЦК Укр аїни) визначено поняття збит ків, якими є: втрати, яких особ а зазнала у зв' язку зі знище нням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зроб ила або мусить зробити для ві дновлення свого порушеного п рава (реальні збитки); доходи, які особа могла б реально оде ржати за звичайних обставин, якби її право не було порушен е (упущена вигода).
Відповідно до ст. 1166 ЦК Укра їни майнова шкода, завдана не правомірними рішеннями, діям и чи бездіяльністю особисти м немайновим правам фізично ї або юридичної особи, а тако ж шкода, завдана майну фізичн ої або юридичної особи, відшк одовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Для застосування такої мір и відповідальності, як відшк одування шкоди, передбаченої ст. 1166 ЦК України, потрібна ная вність повного складу цивіль ного правопорушення, а саме: п ротиправна поведінка, дія чи бездіяльність особи; шкідли вий результат такої поведінк и (збитки); причинний зв'язок м іж протиправною поведінкою т а збитками.
У пункті 3.8 Постанови № 6 від 17.05.2011 р. "Про деякі питання п рактики розгляду справ у спо рах, що виникають із земельни х відносин", Вищий господарсь кий суд України наголошує, що вирішуючи спори за позовами органів державної влади або місцевого самоврядування п ро стягнення з особи, яка на була у власність житловий бу динок, будівлю або споруду і не переоформила право корис тування земельною ділянкою , шкоди у вигляді упущеної ви годи (зокрема у розмірі неоде ржаної плати за оренду земе льної ділянки), господарські суди, крім спеціальних норм, п овинні брати до уваги загаль ні положення статті 22, глави 82 ЦК України , частини друго ї статті 224 ГК України . Крім тог о, для застосування такого заходу відповідальності с лід встановлювати як наявні сть у діях винної особи усі х чотирьох елементів складу цивільного правопорушен ня (протиправної поведінки , збитків, причинного зв'язку м іж протиправною поведінкою т а збитками і вини), так і ступі нь вини в розумінні статті 1193 Ц К України. У розгляді таких справ суди мають враховува ти обставини вчинення госп одарюючими суб'єктами дій щодо оформлення відповідн ого землекористування та ф акти своєчасного виявлення контролюючими органами ко ристування земельними діля нками без оформлення правов становлюючих документів, а також вчинення дій щодо спо нукання суб'єкта оформити пр аво землекористування.
З матеріалів справи, крім викладеного вище, вбачаєтьс я відсутність причинного зв" язку між діями відповідача т а збитками, на які посилаєтьс я позивач.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Ц К України, упущена вигода - це доходи, які особа могла б ре ально одержати за звичайних обставин, якби її право не бу ло порушене.
Оскільки сторонами вия влено намір на укладення дог овору купівлі-продажу земель ної ділянки, то неоформлення його ніяк не могло потягти уп ущену вигоду у вигляді недоо триманої орендної плати. Вра ховуючи наведене та право по стійного користування відпо відача земельною ділянкою, п озивач не міг укласти догов ір оренди ні з відповідачем, н і з будь-якою іншою особою та реально отримати дохід у виг ляді орендної плати.
Розмір збитків розрах овано позивачем згідно з Пор ядком визначення та відшкоду вання збитків власникам земл і та землекористувачам (далі - Порядок), затвердженим Поста новою КМ України від 19.04.1993 р. № 284.
Згідно з п. 3 Порядку від шкодуванню підлягає зокрема неодержаний доход, тобто дох ід, який міг би одержати власн ик землі, землекористувач із земельної ділянки і який він не одержав внаслідок її вилу чення (викупу) або тимчасовог о зайняття, обмеження прав, по гіршення якості землі або пр иведення її у непридатність для використання за цільовим призначенням у результаті н егативного впливу, спричинен ого діяльністю підприємств, установ, організацій та гром адян.
Разом з тим, як зазначен о вище, у даному випадку відсу тній факт тимчасового зайнят тя відповідачем земельної ді лянки позивача, оскільки вон а перебуває у його постійном у користуванні та на ній розт ашовані належні відповідачу об"єкти нерухомості. Тому вка заний Порядок не може бути за стосований до даних правовід носин.
Також суд виходить з тог о, що позивачем не вжито належ ні заходи до прискорення офо рмлення права власності на з емельну ділянку: у рішенні ві д 20.02.2007 р. "Про надання дозволу на складання проектів землеуст рою щодо відведення земельни х ділянок" строк для оформлен ня проектів землеустрою не в становлений; будь-які дії для спонукання відповідача офор мити право власності на земе льну ділянку не вчинялись.
Акт визначення розмір у збитків від 22.11.2011 р. затвердже но міським головою та акт пер евірки дотримання відповіда чем вимог земельного законод авства складено під час розг ляду справи у суді.
Також суд приймає до у ваги той факт, що відповідаче м вчинялись дії щодо складен ня проекту землеустрою для о формлення права власності на земельну ділянку, що ствердж ується матеріалами справи.
З урахуванням наведеного , та виходячи з принципів зако нності, розумності і справед ливості, суд дійшов висновку , що позовні вимоги задоволен ню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 4-3, 33, 43, 82, 84, 115 ГПК України,-
ВИРІШИВ :
В позові відмовити.
Суддя Кожухар М.С.
Повний текст рі шення суду оформлено і підпи сано відповідно до вимог ст.84 ГПК України 13 лютого 2012 р .
1 - до справи
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2012 |
Оприлюднено | 15.02.2012 |
Номер документу | 21397325 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Кожухар М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні