ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 27/323 21.02.12
За позовом
До
Третя особа
Про Товариства з обмеженою відповідальністю «Домашня к ухня»
Комунального підприємства «Київреклама»
Головне управління з питан ь реклами виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)
стягнення 43 987, 00 грн.
Суддя Дідиченк о М.А.
Секретар Приходько Є .П.
Представники сторін:
Від позивача:
ОСОБА_3 - представник за довіреністю від 24.11.2011 року;
Від відповідача:
Від третьої особи:
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Пиваріум», звернувся до Гос подарського суду міста Києва з позовом до Комунального пі дприємства «Київреклама»пр о стягнення 43 987, 00 грн. збитків у зв' язку із незаконним демо нтажем інформайної вивіски.
Свої вимоги позивач обґрун товує тим, що відповідачем пр отиправно демонтовано вивіс ку, розташовану на фасаді буд івлі № 31 по пр. Перемоги у м. Киє ві. Позивач зазначає, що згідн о ч. 6 ст. 9 Закону України “Про р екламу”, що інформаційна вив іска не є рекламою, а тому не п отребує отримання спеціальн ого дозволу. За таких обстави н, позивач просить суд стягну ти з відповідача збитки пов' язані із компенсацією вартос ті демонтажу у сумі 4 902, 00 грн. та верхолаза у сумі 2 400, 00 грн., та зб итки у вигляді неотриманих д оходів у сумі 35 005, 00 грн. у зв' яз ку із зменшенням кількості в ідвідувачів магазину та змен шенням реалізації товару вна слідок демонтажу вивіски.
Ухвалою Господарського с уду міста Києва від 28.10.2011 року п орушено провадження у справі та призначено до розгляду на 28.11.2011 року.
Представник позивача у суд овому засіданні 28.11.2011 року пода в витребувані ухвалою суду д окази та підтримав позовну з аяву у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні 28.11.2011 року з аперечував проти позовних ви мог, та зазначив, що демонтова ний стенд з написом «Домашня кухня»є об' єктом зовнішньо ї реклами.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.11.2011 року продовжено строк вирішення с пору, залучено до участі у спр аві у якості третьої особи, як а не заявляє самостійних вим ог на предмет спору Головне у правління з питань реклами в иконавчого органу Київради ( Київської міської державної адміністрації) та відкладен о розгляд справи до 26.12.2011 року.
Розпорядженням Голови Гос подарського суду міста Києва від 26.12.2011 року, у зв' язку із пер ебуванням судді Дідиченко М. А. у відпустці, справу № 27/323 пере дано для розгляду судді Голо віній К.І.
Ухвалою суду від 26.12.2011 року сп раву № 27/323 суддею Головіною К. І . прийнято до свого проваджен ня, судове засідання признач ено на 23.01.2012 року.
Розпорядженням Голови Гос подарського суду міста Києва від 23.01.2012 року у зв' язку із вел икою завантаженістю судді Го ловіної К. І. та у зв' язку із в иходом судді Дідиченко М. А. із відпустки, справу № 27/323 переда но для розгляду судді Дідиче нко М. А.
Представник позивача у с удовому засіданні 23.01.2012 року по дав письмові пояснення по су ті справи та заявив клопотан ня про витребування у Головн ого управління юстиції у м. Ки єві підтвердження факту держ авної реєстрації розпорядже нь КМДА.
Представник відповідача у судовому засіданні 23.01.2012 року з аперечував проти позовних ви мог та просив суд у задоволен ні позову відмовити.
Представник третьої особи у судове засідання 23.01.2012 року н е з' явився, про поважні прич ини неявки суд не повідомив.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 23.01.2012 року ві дкладено розгляд справи до 07.0 2.2012 року.
Представник позивача у суд овому засіданні 07.02.2012 року підт римав позовні вимоги та прос ив суд позов задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні 07.02.2012 року заперечував проти позовних вимог та просив суд у позові в ідмовити.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 07.02.2012 року ві дкладено розгляд справи до 21.0 2.2012 року.
Представник позивача у суд овому засіданні 21.02.2012 року підт римав позовні вимоги та прос ив суд позов задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні 21.02.2012 року п одав пояснення по суті спору , відповідно яких зазначив, що розпорядження КМДА як орган у самоврядування не потребу ють державної реєстрації.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши їх пояснення, всебі чно і повно з' ясувавши факт ичні обставини, на яких ґрунт ується позов, об' єктивно оц інивши докази, які мають знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, Господ арський суд м. Києва, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Домашня кухня»(надалі - позивач) є під приємством громадського хар чування, яке здійснює свою ді яльність у м. Києві у будівлі п о пр. Перемоги, 31. Приміщення на лежить позивачу на праві оре нди на підставі договору оре нди № 1/2 від 01.02.2011 року.
Відповідно до свідоцтв та з наки для товарів та послуг № 22 305, 95355 «Домашня кухня» є знаком д ля товарів та послуг та викор истовується позивачем на під ставі ліцензійного договору від 04.01.2011 року.
В ніч з 12 на 13 липня 2011 року вище зазначений об' єкт, розташов аний на фасаді будівлі № 31 по п р. Перемоги в м. Києві, було дем онтовано Комунальним підпри ємством “Київреклама” (надал і - відповідач) згідно доручен ня Головного управління з пи тань реклами Київської міськ ої державної адміністрації, як самовільно встановлений р екламний засіб.
Позивач зазначає, що демонт ований об' єкт є інформаційн ою вивіскою, яка згідно визна чення передбаченого ч. 6 ст. 9 За кону України “Про рекламу” н е вважається рекламою, а демо нтаж інформаційних вивісок з аконодавством не передбачен ий, а тому дії відповідача вва жає незаконними та вимагає в ідшкодувати збитки у вигляді неотриманих доходів та комп енсації вартості демонтажу в ивіски на загальну суму 43 987, 00 гр н.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об' єктивному розгляді в судовом у засіданні всіх обставин сп рави в їх сукупності, та врахо вуючи, що кожна сторона повин на довести ті обставини, на як і вона посилається як на підс таву своїх вимог і заперечен ь, суд вважає, що позовні вимог и не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Регулювання правовідносин пов' язаних з виробництвом, розповсюдженням та розміщен ням рекламних засобів здійсн юється на підставі Закону Ук раїни “Про рекламу” (надалі - З акон), Типових правил розміще ння зовнішньої реклами, затв ерджених постановою Кабінет у Міністрів України від 29.12.2003 ро ку № 2067, Порядком розміщення об ' єктів зовнішньої реклами у м. Києві, затвердженого розпо рядженням Київської міської державної адміністрації від 28.09.2010 року № 767 та Порядком розмі щення інформаційних вивісок у м. Києві, затвердженого розп орядженням Київської місько ї державної адміністрації ві д 15.04.2011 року № 565.
При цьому, позивач зазначає , що застосування Порядку роз міщення об' єктів зовнішньо ї реклами у м. Києві, затвердже ного розпорядженням Київськ ої міської державної адмініс трації від 28.09.2010 року № 767 та Поря дку розміщення інформаційни х вивісок у м. Києві, затвердже ного розпорядженням Київськ ої міської державної адмініс трації від 15.04.2011 року № 565 є безпі дставним, оскільки зазначені нормативно-правові акти не з ареєстровані в Міністерстві юстиції України в порушення вимог Указу Президента Укра їни «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів м іністерств та інших органів виконавчої влади»від 03.10.1992 рок у № 493/92.
Однак, суд зазначає, що відп овідно до статтей 118, 140 Констит уції України особливості зді йснення виконавчої влади і о собливості здійснення місце вого самоврядування у місті Києві, який згідно з ч.3 ст.133 Кон ституції України має спеціал ьний статус, визначаються ок ремим законом - Законом Укра їни «Про столицю України - м істо-герой Київ».
Згідно ст.10 Закону України « Про столицю України - місто- герой Київ»виконавчим орган ом Київської міської ради є К иївська міська державна адмі ністрація, яка паралельно ви конує функції державної вико навчої влади, що є особливіст ю здійснення виконавчої влад и в місті Києві. Голова Київсь кої міської державної адміні страції призначається Прези дентом України в порядку, пер едбаченому Конституцією та з аконами України.
Статтею 10 Закону України «П ро столицю України - місто-г ерой Київ»встановлено, що Ки ївська міська та районні в мі сті ради (у разі їх утворення) мають власні виконавчі орган и, які утворюються відповідн о Київською міською радою, ра йонними в місті радами (у разі їх утворення), підзвітні та пі дконтрольні відповідним рад ам.
На V сесії Київської міської ради VІ скликання прийнято рі шення від 27.05.2010 року №805/4243 «Про оп тимізацію структури виконав чого органу Київради (Київсь кої міської державної адміні страції)», затверджено перел ік структурних підрозділів в иконавчого органу Київської міської ради (Київської місь кої державної адміністрації ), які також є виконавчими орга нами із спеціальною компетен цією.
Таким чином, виконавчим орг аном Київської міської ради є Київська міська державна а дміністрація, яка паралельно виконує функції державної в иконавчої влади, Київська мі ська рада може також створюв ати інші виконавчі органи, як і є підзвітними та підконтро льними Київраді і які мають і ншу компетенцію ніж Київська міська державна адміністрац ія.
Тобто, Київська міська держ авна адміністрація, після пр ийняття Закону України від 07.0 9.2010 року № 2500-VІ «Про внесення змі н до Закону України «Про стол ицю України - місто-герой Київ »щодо порядку утворення райо нних рад»не потребує утворен ня Київською міською радою і здійснює повноваження викон авчого органу Київської місь кої ради визначені статтями 27-40 Закону України «Про місцев е самоврядування в Україні»( повноваження виконавчого ор гану). До прийняття зазначено го Закону, Київська міська де ржавна адміністрація як вико навчий орган Київської міськ ої ради була утворена рішенн ям Київради від 20.06.2002 року № 28/28 «П ро утворення виконавчого орг ану Київської міської ради т а затвердження його структур и і загальної чисельності», і здійснювала також повноваже ння її виконавчого органу зг ідно із статтею 10 Закону Украї ни «Про столицю України - міст о-герой Київ». При цьому, рішен ня Київради від 11.03.1999 року № 161/262 « Про виконавчий орган Київськ ої міської ради»є рішенням п ро формування виконавчого ор гану Київської міської ради на базі існуючого в той час мі сцевого органу виконавчої вл ади - Київської міської держа вної адміністрації. А рішенн я Київської міської ради від 07.02.2002 року № 239/1673 «Про затверджен ня структури та загальної чи сельності виконавчого орган у Київської міської ради (Киї вської міської державної адм іністрації)»та рішення Київс ької міської ради від 24.05.2007 року № 721/1382 «Про діяльність виконав чого органу Київської місько ї ради (Київської міської дер жавної адміністрації)», за пр едметом правового регулюван ня, є рішеннями про затвердже ння структури та загальної ч исельності виконавчого орга ну, а не про його утворення.
Відповідно до частини 1 стат ті 6 Закону України «Про місце ві державні адміністрації», на виконання Конституції Укр аїни, законів України, актів П резидента України, Кабінету Міністрів України, міністерс тв та інших центральних орга нів виконавчої влади, власни х і делегованих повноважень голова місцевої державної ад міністрації в межах своїх по вноважень видає розпоряджен ня. Здійснення повноважень в изначених статтями 27-40 Закону України «Про місцеве самовр ядування в Україні»було деле говано Київській міській дер жавній адміністрації як вико навчому органу Київської міс ької ради згідно із Законом У країни «Про столицю України - місто-герой Київ».
Виконавчим органом Київсь кої міської ради - Київською м іською державною адміністра цією видано оскаржувані розп орядження.
Позивач в обґрунтування св оєї позиції щодо нечинності розпоряджень у зв' язку з ві дсутністю їх державної реєст рації у головному управлінні юстиції в місті Києві посила ється на положення Указу Пре зидента від 03.10.1992 року №493/92 «Про д ержавну реєстрацію норматив но-правових актів міністерст в та інших органів виконавчо ї влади»та Постанову Кабінет у Міністрів України від 28.12.1992 ро ку №731 «Про затвердження Полож ення про державну реєстрацію нормативно-правових актів м іністерств та інших органів виконавчої влади».
Проте, дані твердження пози вача підлягають спростуванн ю з огляду на наступне.
Відповідно до Указу Презид ента від 03.10.1992 року № 493/92 «Про держ авну реєстрацію нормативно-п равових актів міністерств та інших органів виконавчої вл ади»та постанови Кабінету Мі ністрів України від 28.12.1992 року № 731 «Про затвердження Положенн я про державну реєстрацію но рмативно-правових актів міні стерств та інших органів вик онавчої влади», державній ре єстрації підлягають виключн о нормативно-правові акти, як і видаються міністерствами, іншими органами виконавчої в лади, органами господарськог о управління та контролю. Нор мативно-правові акти органів місцевого самоврядування, в тому числі виконавчих орган ів міських рад (яким в м. Києві є Київська міська державна а дміністрація) не підлягають державній реєстрації. Держав на реєстрація нормативно-пра вових актів виконавчого орга ну Київської міської ради (Ки ївської міської державної ад міністрації) стала обов'язко вою після набрання чинності постановою Кабінету Міністр ів України від 01.08.2011 року № 833 (опу бліковано в газеті «Урядовий кур'єр»11.08.2011 року № 146), якою встан овлено, що нормативно-правов і акти Київської міської дер жавної адміністрації підляг ають державній реєстрації не залежно від функцій на викон ання яких вони видаються.
Таким чином, оскільки Поста нова Кабінету Міністрів від 01.08.2011 року № 833 набрала чинності 1 1.08.2011 року, то вона не може бути з астосована до розпоряджень в иконавчого органу Київської міської ради (Київської місь кої державної адміністрації ), що винесені до 11.08.2011 року.
Таким чином, розпорядження Київської міської державної адміністрації № 767 від 27.09.2010 року та № 565 від 15.04.2011 року не підлягал и державній реєстрації.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про рекламу»рекламою є інформація про особу чи тов ар, розповсюджена в будь-якій спосіб і призначена сформув ати або підтримати обізнаніс ть споживачів реклами та їх і нтерес щодо таких особи чи то вару.
Зовнішня реклама - це рекл ама, що розміщується на спеці альних і стаціонарних констр укціях, розташованих на відк ритій місцевості, а також на з овнішніх поверхнях будинків , споруд, на елементах вулично го обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг (ст. 1 З акону).
Згідно ст. 16 Закону розміщен ня зовнішньої реклами у насе лених пунктах провадиться на підставі дозволів, що надают ься виконавчими органами сіл ьських, селищних, міських рад , та в порядку, встановленому ц ими органами на підставі тип ових правил, що затверджують ся Кабінетом Міністрів Украї ни.
В той же час, пунктом 3 Порядк у № 565 передбачено, що інформ аційна вивіска - конструкт ивний елемент на будинку, буд івлі або споруді з інформаці єю про зареєстроване наймену вання особи, знаки для товарі в і послуг, що належать цій осо бі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстровано го найменування особи), час ро боти, що розміщена на зовнішн ій поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого п оверху або на поверсі, де знах одиться власне чи надане у ко ристування особі приміщення (крім випадків, коли суб'єкту господарювання належить на п раві власності або користува ння вся будівля або споруда), б іля входу у таке приміщення, я ка не містить закликів до при дбання товару або іншої інфо рмації, що призначена сформу вати або підтримати обізнані сть споживачів та їх інтерес щодо такого товару, загально ю площею до 2,0 кв. метрів. У разі, коли площа інформац ійної вивіски перевищує 2,0 кв. метри, вона вважається зовні шньою рекламою та потребу є отримання дозволу на розмі щення зовнішньої реклами від повідно до окремого порядку, що затверджується розпорядж енням виконавчого органу Киї вської міської ради (Київськ ої міської державної адмініс трації).
Як вбачається із паспорту о порядження фасадів будівлі к омплексу громадського харчу вання по проспекту Перемоги, 31 в Шевченківському районі м. Києва та акту приймання-пере дачі виконаних робіт від 19.07.2010 р оку, розмір стендів з написом «Домашня кухня» становить 2, 9 6 кв.м. кожна.
А отже, у відповідності до п . 3 Порядку № 565 зазначені стенди є зовнішньою рекламою та пот ребують отримання дозволу на розміщення зовнішньої рекла ми.
Відповідно до п. 17.1 Порядку р озміщення об' єктів зовнішн ьої реклами у м. Києві, затверд женого розпорядженням Київс ької міської державної адмін істрації від 28.09.2010 року № 767 (нада лі - Порядок № 767) демонтаж у ць ому порядку означає комплекс заходів, які передбачають ві докремлення РЗ разом з основ ою від місця їх розташування та транспортування на спеці ально відведені території дл я подальшого зберігання. При цьому демонтаж та наступне з берігання РЗ не передбачає п ереходу права власності на н их до територіальної громади міста Києва. Демонтаж РЗ є зас обом протидії порушенню прав територіальної громади м. Ки єва щодо надання у тимчасове користування місць (для розм іщення РЗ) або усунення поруш ень договірних зобов'язань р озповсюджувачами зовнішньо ї реклами за договорами про н адання у тимчасове користува ння місць (власниками та/або з аконними користувачами РЗ), а також засобом усунення пору шень в інших випадках.
Згідно із п. 17.2 Порядку № 767 дем онтаж РЗ здійснюється відпов ідно до цього Порядку у насту пних випадках:
а) у випадку відсутності мар кування РЗ;
б) в разі виявлення самовіль но розміщених РЗ;
в) в разі, коли термін дії доз волу закінчився і не був прод овжений;
г) в разі, коли технічний с тан РЗ створює загрозу життю або здоров'ю людей та/або запо діяння шкоди (майнової чи нем айнової) третім особам;
д) в разі невідповідності те хнічних характеристик РЗ та/ або місця їх встановлення ви даному дозволу на розміщення зовнішньої реклами;
е) в разі наявності заборгов аності розповсюджувача зовн ішньої реклами по сплаті кош тів за право тимчасового кор истування місцем(-ями) для роз міщення рекламного(-их) засоб у(-ів), яке(-і) перебувають у кому нальній власності територіа льної громади м. Києва, більш н іж за 2 місяці;
ж) в інших випадках, передба чених договором на право тим часового користування місця ми для розміщення РЗ, які пере бувають у комунальній власно сті територіальної громади м . Києва.
Пунктом 17.4 Порядку № 767 вста новлено, що У вказаних в пункт і 17.2 цього Порядку випадках (кр ім випадку, коли власника РЗ н еможливо встановити) демонта ж РЗ повинен бути проведений власниками (законними корис тувачами) РЗ самостійно за вл асний рахунок в термін, вказа ний у вимозі робочого органу чи КП "Київреклама" про усунен ня порушень вимог порядку ро зміщення зовнішньої реклами .
Вимога направляється в пис ьмовій формі поштою з повідо мленням про вручення або вру чається уповноваженому пред ставнику розповсюджувача зо внішньої реклами особисто пі д підпис. У випадках, передбач ених підпунктами а), б), г), д), ж) п ункту 17.2 цього Порядку до вимо ги може додаватися акт, в яком у фіксуються виявлені поруше ння, за підписом представник ів робочого органу та КП «Киї вреклама».
Як вбачається із матеріалі в справи Головне управління з питань реклами виконавчого органу Київради (Київської м іської державної адміністра ції) направило позивачеві ви могу № 500157 від 16.03.2011 року, яку отри мав директор ТОВ «Домашня ку хня», відповідно до якої трет я особа вимагала в термін до 18 .03.2011 року прибути та надати про ектно-дозвільну документаці ю, затверджену у встановлено му порядку (дозвіл або паспор т) на розміщення таблиці з нап исом «Домашня кухня».
Як встановлено судом, позив ач у вищевстановлений строк дозвіл на розміщення РЗ трет ій особі не надав.
У разі, коли розповсюджувач зовнішньої реклами самостій но не усунув виявлені поруше ння, здійснюється демонтаж Р З (п. 17.5 Порядку № 767).
Демонтаж РЗ у випадках, вста новлених пунктом 17.2 цього Пор ядку, здійснюється на підста ві наказу робочого органу (п. 1 7.3 Порядку № 767).
У зв' язку із не наданням по зивачем дозволу на розміщенн я РЗ, Головне управління з пит ань реклами виконавчого орга ну Київради (Київської міськ ої державної адміністрації) 12.05.2011 року видало наказ про демо нтаж вищезазначеного РЗ, вик онання якого доручила відпов ідачеві - КП «Київреклама», на підставі п. 17.7 Порядку № 767.
Відповідно до п. 17.8 Порядку № 767 під час демонтажу РЗ склада ється акт проведення демонта жу РЗ, а також може складатися акт огляду технічного стану РЗ з проведенням фото- та/або відеофіксації, які додаються до акта.
На виконання наказу Головн ого управління з питань рекл ами виконавчого органу Київр ади (Київської міської держа вної адміністрації), 12.07.2011 року КП «Київреклама»здійснило д емонтаж РЗ, який був розташов аний на пр. Перемоги, 31 в м. Києв і та склало акт про демонтаж р екламного засобу.
Згідно із частиною 1 статті 33 ГПК України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а які вона посилається як на п ідставу своїх вимог чи запер ечень.
Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги, що позивачем не був наданий дозвіл на розм іщення об' єкту зовнішньої р еклами, суд приходить до висн овку, що демонтаж РЗ був здійс нений на законних підставах, а тому позовні вимоги є необґ рунтованими та такими, що не п ідлягають задоволенню.
На підставі ст.ст. 44, 49 ГПК Укра їни витрати по сплаті держав ного мита та інформаційно-те хнічного забезпечення судов ого процесу покладаються на позивача.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 33, 49, ст.ст. 82-85 ГПК України, суд -
В И Р І Ш И В :
У задоволенні поз овних вимог відмовити.
Рішення набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скар гу не було подано. У разі подан ня апеляційної скарги рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після розг ляду справи апеляційним госп одарським судом.
Суддя Дідичен ко М.А.
Дата підписання 27.02.2012 ро ку
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2012 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21778824 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Дідиченко М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні