Постанова
від 21.02.2012 по справі 2а-1870/560/12
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 лютого 2012 р. Справа № 2a-1870/560/12

Сумський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді Гелети С .М.,

за участю: секретаря Кліще нко В.О.,

представника позивача Ал фімов В.В., відповідача Че рненко М.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом виробничо-тор гівельного колективного під приємства "Роменський меблев ий комбінат" до державного ін спектора з контролю за викор истанням та охороною земель в м. Ромни Черненко М.О. про визнання дій протиправними та скасування припису, -

В С Т А Н О В И В:

Виробничо-торгівельне к олективне підприємство "Роме нський меблевий комбінат" (да лі - позивач, ВТКП "Роменськи й меблевий комбінат") звернул ося до суду з позовом до держа вного інспектора з контролю за використанням та охороною земель в м. Ромни Чорненка М иколи Олексійовича (далі - відповідач, державний інспе ктор), в якому просить визнати дії державного інспектора з контролю за використанням т а охороною земель Чорненка Миколи Олексійовича при пр оведенні перевірки дотриман ня ВТКП "Роменський меблевий комбінат" вимог земельного з аконодавства протиправним, с касувати припис державного і нспектора з контролю за вико ристанням та охороною земель №241 від 22.12.2011р.

Свої вимоги позивач мотиву є тим, що відповідачем 22.12.2011р. по рушено порядок проведення пе ревірки ВТКП "Роменський меб левий комбінат" дотримання в имог земельного законодавст ва, зокрема, п. 4.1, 5.1-5.6 Порядку пла нування та проведення переві рок з питань здійснення держ авного контролю за використа нням та охороною земель, затв ердженого Наказом Державног о комітету України по земель них ресурсах №312 від 12.12.2003р., тако ж порушено ст. 19 Конституції У країни, ст. 11 Закону України "Пр о державний контроль за вико ристанням і охороною земель" .

Позивач зазначає, що уповно важена особа ВТКП "Роменськи й меблевий комбінат" на перев ірки присутня не була, про про ведення перевірки не було пр оінформовано позивача, інспе ктором не було залучено двох свідків для здійснення пере вірки, другий примірник акту перевірки не було отримано п озивачем. Також звертає уваг у на те, що рішенням господарс ького суду Сумської області від 12.07.2011р. в задоволенні позовн их вимог ПП ОСОБА_4 щодо ви знання недійсним державног о акту на право постійного ко ристування земельною ділянк ою від 15.06.1998р. відмовлено в повн ому обсязі, постановою Харкі вського апеляційного господ арського суду від 04.10.2011р. відмов лено в задоволенні позовних вимог ПП ОСОБА_4 щодо відс утності у ВТКП "Роменський ме блевий комбінат" права корис тування земельною ділянкою п лощею 0,043 га за адресою 1-й пров. С вободи,10 в м. Ромни. Зазначені р ішення суду першої та апеляц ійної інстанції залишено без змін касаційною інстанцією, але не були враховані відпов ідачем при винесенні припису .

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і, просив суд їх задовольнити .

Відповідач письмового від зиву на позов не подав, в судов ому засіданні проти позову з аперечував, зазначав, що пере вірка проводилася на підстав і доручення Головного управл іння Держкомзему у Сумській області від 17.12.2011р., свої дії вва жає законними, а Припис таким , що прийнятий відповідно до в имог чинного законодавства.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача та відпові дача, дослідивши матеріали с прави, надані сторонами доку менти, всебічно і повно з'ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Як вбачається із матеріалі в справи, Головним управлінн ям Держкомзему у Сумській об ласті, в зв' язку із отримано ю 16.12.2011р. заявою ОСОБА_4 (а.с.31), б уло видано державному інспек тору з контролю за використа нням та охороною земель Упра вління Держкомзему у м. Ромни Чорненку Миколі Олексійов ичу доручення №134 від 17.12.2011р., ві дповідно до якого зобов' яза но в строк до 22.12.2011р. провести пе ревірку додержання вимог зем ельного законодавства ВТКП " Роменський меблевий комбіна т" на території Роменської мі ської ради, а в разі виявлення порушень вимог земельного з аконодавства вжити заходи на їх усунення. (а.с.30).

22.12.2011р. державним інспектором з контролю за використанням та охороною земель Чорненк о М.О., за участю спеціалісті в управління Держкомзему у м . Ромни Веннюкової В.П., дер жавного інспектора з контрол ю за використанням та охорон ою земель у Роменському райо ні Лободою О.А. проведена перевірка, про що складено ак т №417 від 22.12.2011р. (а.с.32).

Як пояснив відповідач в суд овому засіданні при проведен ні перевірки було оглянуло я к місцевість, яка знаходитьс я у користуванні ВТКП "Роменс ький меблевий комбінат" згід но державного акту від 15.06.1998р., т ак і письмові документи, які з находяться в управлінні Держ комзему в м. Ромни.

Відповідач пояснив, що копі ю акту він 23.12.2011р. направив на ад ресу позивача через поштове відділення рекомендованим л истом, про що було зазначено н а другій сторінки акту перев ірки від 22.12.2011р., та як доказ нада в оригінал поштової квитанці ї №9502 від 23.12.2011р. (а.с.81).

За результатами проведено ї перевірки перевіряючими вс тановлено, що відповідно до д ержавного акту на право пост ійного користування землею в ід 15.06.1998р. серія СМ 00023, зареєстров аного в Книзі записів держав них актів на право постійног о користування землею №23, з ці льовим призначенням для розм іщення і експлуатації основн их, підсобних та допоміжних б удівель і споруд в межах кате горії земель промисловості у постійному користуванні ВТК П "Роменський меблевий комбі нат" перебувають дві земельн і ділянки загальною площею 5,76 6га за адресами м. Ромни, вул. Су мська,9 та м. Ромни, 1-й пров. буль вару Свободи,10. Також встановл ено, що земельна ділянка в м. Р омни, вул. Сумська,9 перебуває в приватній власності ТОВ "Га нг-Д", нерухоме майно на земель ній ділянці викуплено у 2003 роц і, а земельна ділянка площею 0, 043га в м. Ромни, 1-й пров. Свободи,1 0 перебуває в оренді ТОВ "Кондо р", частину нерухомого майна в икуплено у 2001 році.

Дані обставини, встановлен і відповідачем та які відобр ажені в акті перевірки, предс тавник ВТКП "Роменський мебл евий комбінат" підтвердив, за значив, що дійсно, земельна ді лянка в м. Ромни, вул. Сумська,9 з находиться у власності ТОВ "Г анг-Д", а на земельній ділянці по вул. 1-й пров. Свободи,10 в м. Ром ни знаходиться власність ТОВ "Кондор".

На підставі акту перевірки відповідачем був виданий пр ипис №241 від 22.12.2011р. з вимогою в ст рок до 22.01.2012р. укласти договір в иготовлення документації із землеустрою з проектною орг анізацією, яка має відповідн у ліцензію на проведення зем левпорядних робіт (а.с.33).

Суд погоджується із правом ірністю винесеного державни м інспектором з контролю за в икористанням та охороною зем ель в м. Ромни приписом, виходя чи із наступного.

Як вбачається із матеріалі в справи, Роменською міською радою відповідно до рішення №150 від 22.04.1998р. надано в постійне користування ВТКП "Роменськ ий меблевий комбінат" земель ну ділянку площею 5,767 га в межах згідно з планом землекорист ування, про що 15.06.1998р. видано дер жавний акт на право постійно го користування землею серії СМ 00023, який зареєстровано в Кн изі записів державних актів на право постійного користув ання землею за №23 (а.с.11-13).

Згідно плану зовнішніх меж землекористування в загальн у площу 5,767га входить земельна ділянка площею 2,323 га в м. Ромни , пров. Жовтневої революції10 (н а даний час - 1й пров. Свободи, 10), а також земельна ділянка пл ощею 3,444 га за адресою м. Ромни, в ул. Сумська, 9 (а.с.12зворотн.стор .-13).

Рішенням Роменської міськ ої ради від 27.05.2008р. бульвар Жовт невої революції перейменова но на бульвар Свободи (а.с.65).

Земельна ділянка в м. Ромни, вул. Сумська,9, якій присвоєно кадастровий номер 5910700000:01:013:0075, пло щею 2,2594га знаходиться у власно сті ТОВ "Ганг-Д", що підтверджу ється державним актом на пра во власності на земельну діл янку серії ЯЕ №422531, зареєстрова ний в Книзі записів реєстрац ії державних актів на право в ласності на землю та на право постійного користування зем лею, договорів оренди землі з а №020862200005 (а.с.97).

Із пояснень представника п озивача вбачається, що ВТКП "Р оменський меблевий комбінат " земельною ділянкою площею 3,4 44 га в м. Ромни, вул. Сумська,9 не користується, враховуючи те , що частина знаходиться у вла сності ТОВ "Ганг-Д", решта земе льної ділянки повернута Роме нській міській раді.

Листом від 19.10.2001р. №141 ВТКП "Мебл евий комбінат" погодило відв едення ТОВ "Кондор" земельної ділянки площею 0,0430га із терито рії ВТКП "Меблевий комбінат"(а .с.98). Виконавчим комітетом Ром енської міської ради №422 від 24.1 0.2001р. затверджено проект відве дення земельної ділянки ТОВ "Кондор" для здійснення комер ційної діяльності по 1-му пров . Жовтневої революції,10 в м. Ром ни (на даний час - 1-й пров. буль вару Свободи,10) площею 0,0430га, заз начену земельну ділянку в ти мчасове користування ТОВ "Ко ндор" на умовах оренди термін ом на 5 років для здійснення ко мерційної діяльності (а.с.96).

Між Роменською міською рад ою та ТОВ "Кондор" укладено дог овір оренди земельної ділянк и по 1-му пров. Жовтневої револ юції,10 в м. Ромни площею 0,0430га (а.с .92-95). Рішенням Роменської міськ ої ради від 20.07.2007р. продовжено н а 5 років термін оренди земель ної ділянки (а.с.88). Між Роменськ ою міською радою та ТОВ "Кондо р" укладено договір оренди зе млі від 06.11.2007р. по 1-му пров. Жовтн евої революції,10 в м. Ромни пло щею 0,0430га терміном на 5 років, пі дписано акт приймання-переда чі земельної ділянки від 07.11.2007р . (а.с.82-91)

Як вбачається із витягу із т ехнічної документації про но рмативну грошову оцінку земл і земельна ділянка площею 430 к в. м. по бульвару Жовтневої рев олюції,10 в м. Ромни (на даний ча с вул. 1-й пров. Свободи,10) знаход иться в користуванні ТОВ "Кон дор"(а.с.86), між орендодавцем - Р оменською міською радою та о рендарем - ТОВ "Кондор" визна чено розміру орендної плати за земельну ділянку (а.с.87).

Як вбачається із пояснень п редставника позивача, на дан ий час на земельній ділянці п о 1-му пров. Жовтневої революці ї,10 в м. Ромни площею 0,0430га (на да ний час - 1-й пров. Свободи,10) зн аходиться об' єкт нерухомог о майна, які належать ТОВ "Конд ор", що також підтверджується матеріалами справи, в т.ч. п. 2-3 договору оренди землі від 06.11.20 07р. по 1-му пров. Жовтневої рево люції,10 в м. Ромни площею 0,0430га (а .с.82)

Відповідно до ч. 1 ст. 79 Земель ного Кодексу України земельн а ділянка - це частина земної п оверхні з установленими межа ми, певним місцем розташуван ня, з визначеними щодо неї пра вами.

Відповідно до ст. 126 ЗК Україн и, використання земельних ді лянок допускається на підста ві державного акту на право в ласності на земельну ділянку , державного акту на право пос тійного користування земель ною ділянку, договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до вимог Постан ови КМУ № 449 від 02.04.2002 р. "Про затвер дження форм державного акта на право власності на земель ну ділянку та державного акт а на право постійного корист ування земельною ділянкою", в державному акті на право пос тійного користування земель ною ділянкою зазначаються ме жі земельної ділянки та їх оп ис.

Складання державного акта , згідно п. 1.12. Інструкції про по рядок складання, видачі, реєс трації і зберігання державни х актів на право приватної вл асності на землю, право колек тивної власності на землю, пр аво власності на землю і прав о постійного користування зе млею, договорів на право тимч асового користування землею ( в тому числі на умовах оренд и) та договорів оренди землі з атвердженої Наказом Державн ого комітету України по земе льним ресурсам № 43 від 04.05.1999 р., пр оводиться після перенесення в натуру (на місцевість) меж з емельної ділянки та закріпле ння їх довгостроковими межов ими знаками встановленого зр азка за затвердженим в устан овленому порядку проектом ві дведення цієї ділянки.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.09.2005 року у сп раві №5-РП/2005 визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційним и), положення пункту 6 розділу X "Перехідні положення" Земель ного кодексу України щодо зо бов'язання переоформити прав о постійного користування зе мельною ділянкою на право вл асності або право оренди без відповідного законодавчого , організаційного та фінансо вого забезпечення; положення пункту 6 Постанови Верховної Ради України "Про земельну ре форму" від 18 грудня 1990 року №563-XII з наступними змінами в частин і щодо втрати громадянами, пі дприємствами, установами і о рганізаціями після закінчен ня строку оформлення права в ласності або права користува ння землею раніше наданого ї м права користування земельн ою ділянкою.

Пунктом 2 постанови Кабінет у Міністрів України від 02.04.2002 ро ку №449 "Про затвердження форм д ержавного акта на право влас ності на земельну ділянку та державного акта на право пос тійного користування земель ною ділянкою" встановлено, що раніше видані державні акти на право приватної власност і на землю, державні акти на пр аво власності на землю та дер жавні акти на право постійно го користування землею залиш аються чинними і підлягають заміні у разі добровільного звернення громадян або юриди чних осіб.

На даний час, в врахуванням висновків рішення Конституц ійного суду України від 22.09.2005р., судових рішень господарськи х судів по справі № 5021/996/2011 (а.с. 15-24), д ержавний акт від 15.06.1996р. на прав о постійного користування зе млею є чинний.

При цьому слід зазначити, що як встановлено державним ін спектором при проведенні пер евірки, та підтверджено мате ріалами справи при розгляду спору по суті, на даний час меж і користування ВТКП "Роменсь кий меблевий комбінат" земел ьними ділянками, які надані в постійне користування згідн о державного акту на право по стійного користування земле ю серії СМ 00023, який зареєстрова но в Книзі записів державних актів на право постійного ко ристування землею за №23 (а.с.11-13) змінилися, як за адресами м. Ро мни, вул. Сумська,9 так і за адр есою 1-ій пров. Сбоводи,10.

Відповідно до ст. 20 ЗУ "Про зе млеустрій" землеустрій прова диться в обов' язковому поря дку на землях усіх категорій незалежно від форми власнос ті в разі встановлення та змі ни меж об' єктів землеустрою , надання, вилучення, (викупу), в ідчуження земельних ділянок , організації нових і впорядк ування існуючих об'єктів зем леустрою тощо. Заходи, передб ачені затвердженою в установ леному порядку документаціє ю із землеустрою, є обов'язков ими для виконання органами д ержавної впади та органами м ісцевого самоврядування, вла сниками землі, землекористув ачами, у тому числі і орендаря ми.

Таким чином, враховуючи вим оги ст. ст. 2, 20 Закону України "Пр о землеустрій" у разі зміни ме ж земельної ділянки в обов'яз ковому порядку мають бути пр оведені роботи з землеустрою щодо встановлення нових меж ових знаків.

Відповідно до п.б ч.1 ст. 22 Зако ну України "Про землеустрій" з емлеустрій здійснюється на п ідставі укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і з емлекористувачами) та розроб никами документації із земле устрою.

Межі земельних ділянок, які надавалися ВТКП "Роменський меблевий комбінат" в користу вання згідно державного акту на право постійного користу вання землею від 16.06.21998р., змінил ися, але нова технічна докуме нтація на зазначену земельну ділянку ВТКП "Роменський меб левий комбінат" не виготовле на, що також підтверджується наявними в справами докумен тами та поясненнями представ ників сторін, відповідна інф ормація відсутня в державном у акті від 15.06.1998р. (а.с.14).

З врахуванням вищезазначе ного, ВТКП "Роменський меблев ий комбінат" зобов' язаний п ровести роботи з землеустрою щодо встановлення нових меж ових знаків, як того вимагає с т. 2,20 Закону України "Про землеу стрій", про що державним інспе ктором і зазначено в оспорюв аному приписі від 22.12.2011р. №241, а са ме обов' язок ВТКП "Роменськ ий меблевий комбінат" укласт и договір виготовлення докум ентації із землеустрою з про ектною організацією, яка має відповідну ліцензію на пров едення землевпорядних робіт .

Стосовно порядку проведен ня перевірки суд зазначає на ступне.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 21.06.2010р. №477 у сис темі Державного комітету із земельних ресурсів утворено Державну інспекцію з контро лю за використанням та охоро ною земель як урядовий орган . Відповідно до п.10 Положення п ро Державну інспекцію з конт ролю за використанням та охо роною земель, що затверджене вищезазначеною Постановою, Держземінспекція повинна ма ти територіальні органи в об ластях, які становлять єдину систему органів державного контролю за використанням т а охороною земель.

Повноваження цих територі альних органів передбачені З аконом України "Про державни й контроль за використанням та охороною земель".

Відповідно до чинного зако нодавства України право на р озпорядження землями держав ної та комунальної власності , а також здійснення державно го контролю за використанням та охороною земель, віднесен о до виключної компетенції о рганів державної влади та мі сцевого самоврядування, з вр ахуванням кожної конкретної земельної ділянки, її правов ого статусу, цільового призн ачення тощо.

Державний контроль за вико ристанням та охороною земель здійснює спеціально уповнов ажений орган виконавчої влад и з питань земельних ресурсі в відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державний контр оль за використанням та охор оною земель".

Статтею 2 Закону України "Пр о державний контроль за вико ристанням та охороною земель " визначено, що основними завд аннями державного контролю з а використанням та охороною земель є зокрема, забезпечен ня додержання органами держа вної влади, органами місцево го самоврядування, фізичними та юридичними особами земел ьного законодавства України ; забезпечення реалізації де ржавної політики у сфері охо рони та раціонального викори стання земель; запобігання п орушенням законодавства Укр аїни у сфері використання та охорони земель, своєчасне ви явлення таких порушень і вжи ття відповідних заходів щодо їх усунення; забезпечення до держання власниками землі та землекористувачами стандар тів і нормативів у сфері охор они та використання земель, з апобігання забрудненню земе ль та зниженню родючості ґру нтів, погіршенню стану росли нного і тваринного світу, вод них та інших природних ресур сів.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закон у України "Про державний конт роль за використанням та охо роною земель" визначені повн оваження спеціально уповнов аженого органу виконавчої вл ади з питань земельних ресур сів у сфері державного контр олю за використанням та охор оною земель.

Повноваження державних ін спекторів у сфері державного контролю за використанням т а охороною земель та дотрима нням вимог законодавства Укр аїни про охорону земель визн ачені ст. 10 вищезазначеного За кону.

Так, державні інспектори у с фері державного контролю за використанням та охороною зе мель і дотриманням вимог зак онодавства України про охоро ну земель мають право: безпер ешкодно обстежувати в устано вленому законодавством поря дку земельні ділянки, що пере бувають у власності та корис туванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щ одо використання та охорони земель; давати обов'язкові дл я виконання вказівки (припис и) з питань використання та ох орони земель і дотримання ви мог законодавства України пр о охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення зем ельної ділянки у попередній стан у випадках, установлени х законом, за рахунок особи, як а вчинила відповідне правопо рушення, з відшкодуванням за вданих власнику земельної ді лянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про а дміністративні правопоруше ння у сфері використання та о хорони земель і дотримання в имог законодавства про охоро ну земель та розглядати відп овідно до законодавства спра ви про адміністративні право порушення, а також подавати в установленому законодавств ом України порядку до відпов ідних органів матеріали пере вірок щодо притягнення винни х осіб до відповідальності; у разі неможливості встановле ння особи правопорушника зем ельного законодавства на міс ці вчинення правопорушення д оставляти його до міліції чи до приміщення виконавчого о ргану сільської, селищної, мі ської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністратив не правопорушення; викликати громадян, у тому числі посадо вих осіб, для одержання від ни х усних або письмових поясне нь з питань, пов'язаних з поруш енням земельного законодавс тва України; передавати до ор ганів прокуратури, органів д ізнання та досудового слідст ва акти перевірок та інші мат еріали про діяння, в яких вбач аються ознаки злочину; прово дити у випадках, встановлени х законом, фотографування, зв укозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запо бігання порушенням земельно го законодавства України; зв ертатися до органів прокурат ури з клопотанням про поданн я позову до суду щодо відшкод ування втрат сільськогоспод арського і лісогосподарсько го виробництва, а також повер нення самовільно чи тимчасов о зайнятих земельних ділянок , строк користування якими за кінчився.

Як вбачається із Положення про Управління Державної ін спекції з контролю за викори станням та охороною земель Г оловного управління Держком зему у Сумській області (а.с.33-10 3), до основних завдань Управл іння Державної інспекції з к онтролю за використанням та охороною земель Головного уп равління Держкомзему у Сумсь кій області згідно п.п. 2.1.2 зазн аченого Положення є організ ація та здійснення державног о контролю за використанням та охороною земель шляхом пр оведення відповідних переві рок на території Сумської об ласті.

Пунктом 5 Положення про Упра вління Державної інспекції з контролю за використанням т а охороною земель Головного управління Держкомзему у Сум ській області визначені пра ва і обов' язки Управління Д ержземінспекції та державни х інспекторів з контролю за в икористанням та охороною зем ель. Зокрема, п.п.5.1 -5.2 Положення передбачено, що Управління Д ержземінспекції та державні інспектори з контролю за вик ористанням та охороною земел ь в межах своїх повноважень м ають право: складати акти пер евірок, протоколи про адміні стративні правопорушення у с фері використання та охорони земель і дотримання вимог зе мельного законодавства та ро зглядати відповідно до закон одавства справи про адмініст ративні правопорушення, а та кож подавати в установленому законодавством порядку до в ідповідних органів матеріал и перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальн ості, давати обов'язкові для в иконання вказівки (приписи) з питань використання та охор они земель і дотримання вимо г земельного законодавства, у тому числі про зобов' язан ня приведення земельної діля нки у попередній стан у випад ках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила ві дповідне правопорушення, з в ідшкодуванням завданих влас нику земельної ділянки збитк ів.

Процедура планування та пр оведення перевірок, оформлен ня матеріалів за їх результа тами, визначає підготовчі за ходи, які необхідно здійснит и перед початком проведення перевірки, визначена Порядко м планування та проведення п еревірок з питань здійснення державного контролю за вико ристанням та охороною земель , затвердженого наказом Держ авного комітету України по з емельних ресурсах від 12 грудн я 2003 р. N 312, зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 25 г рудня 2003 р. за N 1223/8544 (далі - Порядок ).

Як передбачено п. 2 Порядку в ідповідно до вимог статті 9 За кону України "Про здійснення державного контролю за вико ристанням та охороною земель " державний контроль за викор истанням та охороною земель здійснюється шляхом проведе ння перевірок; розгляду звер нень юридичних і фізичних ос іб; участі в роботі комісій пр и прийнятті в експлуатацію м еліоративних систем і рекуль тивованих земель, захисних л ісонасаджень, протиерозійни х гідротехнічних споруд та і нших об'єктів, які споруджуют ься з метою підвищення родюч ості ґрунтів та забезпечення охорони земель; розгляду док ументації із землеустрою, по в'язаної з використанням та о хороною земель.

Відповідно до п. 3.2 Порядку по заплановою перевіркою є пере вірка, яка не передбачена пла ном роботи відповідного інсп екційного органу Держкомзем у. У разі неможливості своєча сного повідомлення юридични х і фізичних осіб про проведе ння позапланової перевірки ( обмежені строки на її провед ення тощо), вона проводиться б ез попереднього їх повідомле ння, незалежно від кількості раніше проведених перевірок , зокрема в т.ч. за наявності от римання заяв, скарг чи зверне нь громадян, що подані в устан овленому законодавством пор ядку, у яких наведена інформа ція про порушення земельного законодавства чи можливість виникнення аварійних ситуац ій, що можуть негативно вплин ути на стан земельних ресурс ів. Тривалість позапланової перевірки не повинна перевищ увати десяти робочих днів.

Враховуючи вищезазначене, у разі здійснення позаплано вої або оперативної перевірк и державний інспектор може п роводити її без попереднього повідомлення юридичних або фізичних осіб.

Пунктом 4.1 Порядку визначен о, що державні інспектори про водять перевірки стану дотри мання земельного законодавс тва в присутності власників земельних ділянок чи землеко ристувачів або уповноважени х ними осіб, а також осіб, які в чинили порушення земельного законодавства. У разі відсут ності при перевірці власника чи землекористувача або упо вноважених ними осіб перевір ка проводиться за наявності двох свідків.

Відповідно до п. 5.3 вказаного Порядку акт складається у дв ох примірниках. Перший примі рник акта залишається у держ авного інспектора, який пров одить перевірку, другий - вруч ається або надсилається кері внику юридичної особи чи фіз ичній особі, які перевірялис ь. При проведенні спільних пе ревірок з іншими органами ко нтролю, копія акта надається цим органам. У разі надсиланн я акта поштою на примірнику а кта, який залишається в інспе ктора, робиться відповідна в ідмітка. Акт надсилається з п овідомленням про вручення.

Згідно з п. 5.5 Порядку планува ння та проведення перевірок з питань здійснення державно го контролю за використанням та охороною земель акт підпи сується державним інспектор ом (інспекторами), який (які) пр оводить (проводять) перевірк у, представником юридичної о соби чи фізичною особою, що ви користовують земельні ділян ки, свідками (за їх наявності).

Як вбачається із матеріалі в справи, копію акту відповід ач 23.12.2011р. направив на адресу по зивача через поштове відділе ння рекомендованим листом, п ро що було зазначено на другі й сторінки акту перевірки ві д 22.12.2011р., відповідачем в судово му засіданні надано оригінал поштової квитанції №9502 від 23.12.2 011р. (а.с.81).

Направлення відповідачем другого примірника акту пере вірки рекомендованою коресп онденцією без повідомлення п ро вручення, не свідчить про б езумовну підставу щодо визна ння дій державного інспекто ра при проведенні перевірки протиправними.

Так, на час здійснення держа вним інспектором перевірки В ТКП "Роменський меблевий ком бінат" дотримання вимог земе льного законодавства в наявн ості були підстави для прове дення даної перевірки, видан о відповідне доручення від 17.1 2.2011р., термін виконання якого с тановив стилі строки - до 22.12.2 011р., перевірку здійснено упов новаженою особою, на перевір ці, крім інспектора, були прис утні дві особи - спеціалісти у правління Держкомзему у м. Ро мни - Веннюкова В.П., держа вний інспектор з контролю за використанням та охороною з емель у Роменському районі Лобода О.А., факти, зазначен і державним інспектором в ак ті перевірки відповідають фа ктичним обставинам, не спрос товуються позивачем, підтвер джуються матеріалами справи .

Враховуючи вищевикладене, Головний державний інспекто р відділу державного контрол ю за додержанням земельного законодавства Управління Де ржземінспекції Головного уп равління Держкомзему у Сумсь кій області на час прийняття спірного припису №158 від 19.08.2010р. згідно ч. 2 ст. 19 Конституції Укр аїни діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

На підставі вищевикладено го, приймаючи до уваги встано влені судом факти та відпові дні їм правовідносини, оціню ючи наведені сторонами доказ и в їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимог и є необґрунтованими, неправ омірними і такими, що не підля гають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністр ативного позову виробничо-то ргівельного колективного пі дприємства "Роменський мебле вий комбінат" до державного і нспектора з контролю за вико ристанням та охороною земель в м. Ромни Черненко М.О. про визнання протиправними дії державного інспектора з конт ролю за використанням та охо роною земель у м. Ромни Чорн енко Микола Олексійович пр и проведенні перевірки дотри мання виробничо-торгівельни м колективним підприємством "Роменський меблевий комбін ат" вимог земельного законод авства та скасувати припис № 241 від 22 грудня 2011 року - відмовит и в повному обсязі.

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Сумський окружний адм іністративний суд шляхом под ачі апеляційної скарги на по станову суду в десятиденний строк з дня отримання постан ови в повному обсязі.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я, набрання законної сили ріш ення за наслідками апеляційн ого провадження, закінчення апеляційного розгляду справ и.

Суддя (підпис) С.М. Гелета

З оригіналом згі дно

Суддя С.М. Гелета

Повний текст постанови ск ладено та підписано 27.02.2012 року .

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21789595
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/560/12

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Постанова від 06.06.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 10.04.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 19.01.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 19.01.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні