Постанова
від 21.02.2012 по справі 2а-1870/560/12
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 лютого 2012 р. Справа № 2a-1870/560/12

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гелети С.М.,

за участю: секретаря Кліщенко В.О.,

представника позивача ОСОБА_1, відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом виробничо-торгівельного колективного підприємства "Роменський меблевий комбінат" до державного інспектора з контролю за використанням та охороною земель в м. Ромни ОСОБА_2 про визнання дій протиправними та скасування припису, -

В С Т А Н О В И В:

Виробничо-торгівельне колективне підприємство "Роменський меблевий комбінат" (далі - позивач, ВТКП "Роменський меблевий комбінат") звернулося до суду з позовом до державного інспектора з контролю за використанням та охороною земель в м. Ромни ОСОБА_3 (далі - відповідач, державний інспектор), в якому просить визнати дії державного інспектора з контролю за використанням та охороною земель ОСОБА_3 при проведенні перевірки дотримання ВТКП "Роменський меблевий комбінат" вимог земельного законодавства протиправним, скасувати припис державного інспектора з контролю за використанням та охороною земель №241 від 22.12.2011р.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідачем 22.12.2011р. порушено порядок проведення перевірки ВТКП "Роменський меблевий комбінат" дотримання вимог земельного законодавства, зокрема, п. 4.1, 5.1-5.6 Порядку планування та проведення перевірок з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, затвердженого Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах №312 від 12.12.2003р., також порушено ст. 19 Конституції України, ст. 11 Закону України "Про державний контроль за використанням і охороною земель".

Позивач зазначає, що уповноважена особа ВТКП "Роменський меблевий комбінат" на перевірки присутня не була, про проведення перевірки не було проінформовано позивача, інспектором не було залучено двох свідків для здійснення перевірки, другий примірник акту перевірки не було отримано позивачем. Також звертає увагу на те, що рішенням господарського суду Сумської області від 12.07.2011р. в задоволенні позовних вимог ПП ОСОБА_4 щодо визнання недійсним державного акту на право постійного користування земельною ділянкою від 15.06.1998р. відмовлено в повному обсязі, постановою Харківського апеляційного господарського суду від 04.10.2011р. відмовлено в задоволенні позовних вимог ПП ОСОБА_4 щодо відсутності у ВТКП "Роменський меблевий комбінат" права користування земельною ділянкою площею 0,043 га за адресою 1-й пров. Свободи,10 в м. Ромни. Зазначені рішення суду першої та апеляційної інстанції залишено без змін касаційною інстанцією, але не були враховані відповідачем при винесенні припису.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд їх задовольнити.

Відповідач письмового відзиву на позов не подав, в судовому засіданні проти позову заперечував, зазначав, що перевірка проводилася на підставі доручення Головного управління Держкомзему у Сумській області від 17.12.2011р., свої дії вважає законними, а Припис таким, що прийнятий відповідно до вимог чинного законодавства.

Заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, надані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Як вбачається із матеріалів справи, Головним управлінням Держкомзему у Сумській області, в зв'язку із отриманою 16.12.2011р. заявою ОСОБА_4 (а.с.31), було видано державному інспектору з контролю за використанням та охороною земель Управління Держкомзему у м. Ромни ОСОБА_3 доручення №134 від 17.12.2011р., відповідно до якого зобов'язано в строк до 22.12.2011р. провести перевірку додержання вимог земельного законодавства ВТКП "Роменський меблевий комбінат" на території Роменської міської ради, а в разі виявлення порушень вимог земельного законодавства вжити заходи на їх усунення. (а.с.30).

22.12.2011р. державним інспектором з контролю за використанням та охороною земель ОСОБА_3, за участю спеціалістів управління Держкомзему у м. Ромни ОСОБА_5, державного інспектора з контролю за використанням та охороною земель у Роменському районі ОСОБА_6 проведена перевірка, про що складено акт №417 від 22.12.2011р. (а.с.32).

Як пояснив відповідач в судовому засіданні при проведенні перевірки було оглянуло як місцевість, яка знаходиться у користуванні ВТКП "Роменський меблевий комбінат" згідно державного акту від 15.06.1998р., так і письмові документи, які знаходяться в управлінні Держкомзему в м. Ромни.

Відповідач пояснив, що копію акту він 23.12.2011р. направив на адресу позивача через поштове відділення рекомендованим листом, про що було зазначено на другій сторінки акту перевірки від 22.12.2011р., та як доказ надав оригінал поштової квитанції №9502 від 23.12.2011р. (а.с.81).

За результатами проведеної перевірки перевіряючими встановлено, що відповідно до державного акту на право постійного користування землею від 15.06.1998р. серія СМ 00023, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею №23, з цільовим призначенням для розміщення і експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель і споруд в межах категорії земель промисловості у постійному користуванні ВТКП "Роменський меблевий комбінат" перебувають дві земельні ділянки загальною площею 5,766га за адресами м. Ромни, вул. Сумська,9 та м. Ромни, 1-й пров. бульвару Свободи,10. Також встановлено, що земельна ділянка в м. Ромни, вул. Сумська,9 перебуває в приватній власності ТОВ "Ганг-Д", нерухоме майно на земельній ділянці викуплено у 2003 році, а земельна ділянка площею 0,043га в м. Ромни, 1-й пров. Свободи,10 перебуває в оренді ТОВ "Кондор", частину нерухомого майна викуплено у 2001 році.

Дані обставини, встановлені відповідачем та які відображені в акті перевірки, представник ВТКП "Роменський меблевий комбінат" підтвердив, зазначив, що дійсно, земельна ділянка в м. Ромни, вул. Сумська,9 знаходиться у власності ТОВ "Ганг-Д", а на земельній ділянці по вул. 1-й пров. Свободи,10 в м. Ромни знаходиться власність ТОВ "Кондор".

На підставі акту перевірки відповідачем був виданий припис №241 від 22.12.2011р. з вимогою в строк до 22.01.2012р. укласти договір виготовлення документації із землеустрою з проектною організацією, яка має відповідну ліцензію на проведення землевпорядних робіт (а.с.33).

Суд погоджується із правомірністю винесеного державним інспектором з контролю за використанням та охороною земель в м. Ромни приписом, виходячи із наступного.

Як вбачається із матеріалів справи, Роменською міською радою відповідно до рішення №150 від 22.04.1998р. надано в постійне користування ВТКП "Роменський меблевий комбінат" земельну ділянку площею 5,767 га в межах згідно з планом землекористування, про що 15.06.1998р. видано державний акт на право постійного користування землею серії СМ 00023, який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №23 (а.с.11-13).

Згідно плану зовнішніх меж землекористування в загальну площу 5,767га входить земельна ділянка площею 2,323 га в м. Ромни, пров. Жовтневої революції10 (на даний час - 1й пров. Свободи,10), а також земельна ділянка площею 3,444 га за адресою м. Ромни, вул. Сумська, 9 (а.с.12зворотн.стор.-13).

Рішенням Роменської міської ради від 27.05.2008р. бульвар Жовтневої революції перейменовано на бульвар Свободи (а.с.65).

Земельна ділянка в м. Ромни, вул. Сумська,9, якій присвоєно кадастровий номер 5910700000:01:013:0075, площею 2,2594га знаходиться у власності ТОВ "Ганг-Д", що підтверджується державним актом на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ №422531, зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №020862200005 (а.с.97).

Із пояснень представника позивача вбачається, що ВТКП "Роменський меблевий комбінат" земельною ділянкою площею 3,444 га в м. Ромни, вул. Сумська,9 не користується, враховуючи те, що частина знаходиться у власності ТОВ "Ганг-Д", решта земельної ділянки повернута Роменській міській раді.

Листом від 19.10.2001р. №141 ВТКП "Меблевий комбінат" погодило відведення ТОВ "Кондор" земельної ділянки площею 0,0430га із території ВТКП "Меблевий комбінат"(а.с.98). Виконавчим комітетом Роменської міської ради №422 від 24.10.2001р. затверджено проект відведення земельної ділянки ТОВ "Кондор" для здійснення комерційної діяльності по 1-му пров. Жовтневої революції,10 в м. Ромни (на даний час - 1-й пров. бульвару Свободи,10) площею 0,0430га, зазначену земельну ділянку в тимчасове користування ТОВ "Кондор" на умовах оренди терміном на 5 років для здійснення комерційної діяльності (а.с.96).

Між Роменською міською радою та ТОВ "Кондор" укладено договір оренди земельної ділянки по 1-му пров. Жовтневої революції,10 в м. Ромни площею 0,0430га (а.с.92-95). Рішенням Роменської міської ради від 20.07.2007р. продовжено на 5 років термін оренди земельної ділянки (а.с.88). Між Роменською міською радою та ТОВ "Кондор" укладено договір оренди землі від 06.11.2007р. по 1-му пров. Жовтневої революції,10 в м. Ромни площею 0,0430га терміном на 5 років, підписано акт приймання-передачі земельної ділянки від 07.11.2007р. (а.с.82-91)

Як вбачається із витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку землі земельна ділянка площею 430 кв. м. по бульвару Жовтневої революції,10 в м. Ромни (на даний час вул. 1-й пров. Свободи,10) знаходиться в користуванні ТОВ "Кондор"(а.с.86), між орендодавцем -Роменською міською радою та орендарем -ТОВ "Кондор" визначено розміру орендної плати за земельну ділянку (а.с.87).

Як вбачається із пояснень представника позивача, на даний час на земельній ділянці по 1-му пров. Жовтневої революції,10 в м. Ромни площею 0,0430га (на даний час - 1-й пров. Свободи,10) знаходиться об'єкт нерухомого майна, які належать ТОВ "Кондор", що також підтверджується матеріалами справи, в т.ч. п. 2-3 договору оренди землі від 06.11.2007р. по 1-му пров. Жовтневої революції,10 в м. Ромни площею 0,0430га (а.с.82)

Відповідно до ч. 1 ст. 79 Земельного Кодексу України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Відповідно до ст. 126 ЗК України, використання земельних ділянок допускається на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку, державного акту на право постійного користування земельною ділянку, договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до вимог Постанови КМУ № 449 від 02.04.2002 р. "Про затвердження форм державного акта на право власності на земельну ділянку та державного акта на право постійного користування земельною ділянкою", в державному акті на право постійного користування земельною ділянкою зазначаються межі земельної ділянки та їх опис.

Складання державного акта, згідно п. 1.12. Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею ( в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі затвердженої Наказом Державного комітету України по земельним ресурсам № 43 від 04.05.1999 р., проводиться після перенесення в натуру (на місцевість) меж земельної ділянки та закріплення їх довгостроковими межовими знаками встановленого зразка за затвердженим в установленому порядку проектом відведення цієї ділянки.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.09.2005 року у справі №5-РП/2005 визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положення пункту 6 розділу X "Перехідні положення" Земельного кодексу України щодо зобов'язання переоформити право постійного користування земельною ділянкою на право власності або право оренди без відповідного законодавчого, організаційного та фінансового забезпечення; положення пункту 6 Постанови Верховної Ради України "Про земельну реформу" від 18 грудня 1990 року №563-XII з наступними змінами в частині щодо втрати громадянами, підприємствами, установами і організаціями після закінчення строку оформлення права власності або права користування землею раніше наданого їм права користування земельною ділянкою.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2002 року №449 "Про затвердження форм державного акта на право власності на земельну ділянку та державного акта на право постійного користування земельною ділянкою" встановлено, що раніше видані державні акти на право приватної власності на землю, державні акти на право власності на землю та державні акти на право постійного користування землею залишаються чинними і підлягають заміні у разі добровільного звернення громадян або юридичних осіб.

На даний час, в врахуванням висновків рішення Конституційного суду України від 22.09.2005р., судових рішень господарських судів по справі № 5021/996/2011 (а.с. 15-24), державний акт від 15.06.1996р. на право постійного користування землею є чинний.

При цьому слід зазначити, що як встановлено державним інспектором при проведенні перевірки, та підтверджено матеріалами справи при розгляду спору по суті, на даний час межі користування ВТКП "Роменський меблевий комбінат" земельними ділянками, які надані в постійне користування згідно державного акту на право постійного користування землею серії СМ 00023, який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №23 (а.с.11-13) змінилися, як за адресами м. Ромни, вул. Сумська,9 так і за адресою 1-ій пров. Сбоводи,10.

Відповідно до ст. 20 ЗУ "Про землеустрій" землеустрій провадиться в обов'язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі встановлення та зміни меж об'єктів землеустрою, надання, вилучення, (викупу), відчуження земельних ділянок, організації нових і впорядкування існуючих об'єктів землеустрою тощо. Заходи, передбачені затвердженою в установленому порядку документацією із землеустрою, є обов'язковими для виконання органами державної впади та органами місцевого самоврядування, власниками землі, землекористувачами, у тому числі і орендарями.

Таким чином, враховуючи вимоги ст. ст. 2, 20 Закону України "Про землеустрій" у разі зміни меж земельної ділянки в обов'язковому порядку мають бути проведені роботи з землеустрою щодо встановлення нових межових знаків.

Відповідно до п.б ч.1 ст. 22 Закону України "Про землеустрій" землеустрій здійснюється на підставі укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою.

Межі земельних ділянок, які надавалися ВТКП "Роменський меблевий комбінат" в користування згідно державного акту на право постійного користування землею від 16.06.21998р., змінилися, але нова технічна документація на зазначену земельну ділянку ВТКП "Роменський меблевий комбінат" не виготовлена, що також підтверджується наявними в справами документами та поясненнями представників сторін, відповідна інформація відсутня в державному акті від 15.06.1998р. (а.с.14).

З врахуванням вищезазначеного, ВТКП "Роменський меблевий комбінат" зобов'язаний провести роботи з землеустрою щодо встановлення нових межових знаків, як того вимагає ст. 2,20 Закону України "Про землеустрій", про що державним інспектором і зазначено в оспорюваному приписі від 22.12.2011р. №241, а саме обов'язок ВТКП "Роменський меблевий комбінат" укласти договір виготовлення документації із землеустрою з проектною організацією, яка має відповідну ліцензію на проведення землевпорядних робіт.

Стосовно порядку проведення перевірки суд зазначає наступне.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.2010р. №477 у системі Державного комітету із земельних ресурсів утворено Державну інспекцію з контролю за використанням та охороною земель як урядовий орган. Відповідно до п.10 Положення про Державну інспекцію з контролю за використанням та охороною земель, що затверджене вищезазначеною Постановою, Держземінспекція повинна мати територіальні органи в областях, які становлять єдину систему органів державного контролю за використанням та охороною земель.

Повноваження цих територіальних органів передбачені Законом України "Про державний контроль за використанням та охороною земель".

Відповідно до чинного законодавства України право на розпорядження землями державної та комунальної власності, а також здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, віднесено до виключної компетенції органів державної влади та місцевого самоврядування, з врахуванням кожної конкретної земельної ділянки, її правового статусу, цільового призначення тощо.

Державний контроль за використанням та охороною земель здійснює спеціально уповноважений орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель".

Статтею 2 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" визначено, що основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель є зокрема, забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України; забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони та раціонального використання земель; запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення; забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами стандартів і нормативів у сфері охорони та використання земель, запобігання забрудненню земель та зниженню родючості ґрунтів, погіршенню стану рослинного і тваринного світу, водних та інших природних ресурсів.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" визначені повноваження спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель.

Повноваження державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель та дотриманням вимог законодавства України про охорону земель визначені ст. 10 вищезазначеного Закону.

Так, державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до міліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення; викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов'язаних з порушенням земельного законодавства України; передавати до органів прокуратури, органів дізнання та досудового слідства акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки злочину; проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України; звертатися до органів прокуратури з клопотанням про подання позову до суду щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.

Як вбачається із Положення про Управління Державної інспекції з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держкомзему у Сумській області (а.с.33-103), до основних завдань Управління Державної інспекції з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держкомзему у Сумській області згідно п.п. 2.1.2 зазначеного Положення є організація та здійснення державного контролю за використанням та охороною земель шляхом проведення відповідних перевірок на території Сумської області.

Пунктом 5 Положення про Управління Державної інспекції з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держкомзему у Сумській області визначені права і обов'язки Управління Держземінспекції та державних інспекторів з контролю за використанням та охороною земель. Зокрема, п.п.5.1 -5.2 Положення передбачено, що Управління Держземінспекції та державні інспектори з контролю за використанням та охороною земель в межах своїх повноважень мають право: складати акти перевірок, протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог земельного законодавства та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності, давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог земельного законодавства, у тому числі про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків.

Процедура планування та проведення перевірок, оформлення матеріалів за їх результатами, визначає підготовчі заходи, які необхідно здійснити перед початком проведення перевірки, визначена Порядком планування та проведення перевірок з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 12 грудня 2003 р. N 312, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 грудня 2003 р. за N 1223/8544 (далі - Порядок).

Як передбачено п. 2 Порядку відповідно до вимог статті 9 Закону України "Про здійснення державного контролю за використанням та охороною земель" державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється шляхом проведення перевірок; розгляду звернень юридичних і фізичних осіб; участі в роботі комісій при прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об'єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель; розгляду документації із землеустрою, пов'язаної з використанням та охороною земель.

Відповідно до п. 3.2 Порядку позаплановою перевіркою є перевірка, яка не передбачена планом роботи відповідного інспекційного органу Держкомзему. У разі неможливості своєчасного повідомлення юридичних і фізичних осіб про проведення позапланової перевірки (обмежені строки на її проведення тощо), вона проводиться без попереднього їх повідомлення, незалежно від кількості раніше проведених перевірок, зокрема в т.ч. за наявності отримання заяв, скарг чи звернень громадян, що подані в установленому законодавством порядку, у яких наведена інформація про порушення земельного законодавства чи можливість виникнення аварійних ситуацій, що можуть негативно вплинути на стан земельних ресурсів. Тривалість позапланової перевірки не повинна перевищувати десяти робочих днів.

Враховуючи вищезазначене, у разі здійснення позапланової або оперативної перевірки державний інспектор може проводити її без попереднього повідомлення юридичних або фізичних осіб.

Пунктом 4.1 Порядку визначено, що державні інспектори проводять перевірки стану дотримання земельного законодавства в присутності власників земельних ділянок чи землекористувачів або уповноважених ними осіб, а також осіб, які вчинили порушення земельного законодавства. У разі відсутності при перевірці власника чи землекористувача або уповноважених ними осіб перевірка проводиться за наявності двох свідків.

Відповідно до п. 5.3 вказаного Порядку акт складається у двох примірниках. Перший примірник акта залишається у державного інспектора, який проводить перевірку, другий - вручається або надсилається керівнику юридичної особи чи фізичній особі, які перевірялись. При проведенні спільних перевірок з іншими органами контролю, копія акта надається цим органам. У разі надсилання акта поштою на примірнику акта, який залишається в інспектора, робиться відповідна відмітка. Акт надсилається з повідомленням про вручення.

Згідно з п. 5.5 Порядку планування та проведення перевірок з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель акт підписується державним інспектором (інспекторами), який (які) проводить (проводять) перевірку, представником юридичної особи чи фізичною особою, що використовують земельні ділянки, свідками (за їх наявності).

Як вбачається із матеріалів справи, копію акту відповідач 23.12.2011р. направив на адресу позивача через поштове відділення рекомендованим листом, про що було зазначено на другій сторінки акту перевірки від 22.12.2011р., відповідачем в судовому засіданні надано оригінал поштової квитанції №9502 від 23.12.2011р. (а.с.81).

Направлення відповідачем другого примірника акту перевірки рекомендованою кореспонденцією без повідомлення про вручення, не свідчить про безумовну підставу щодо визнання дій державного інспектора при проведенні перевірки протиправними.

Так, на час здійснення державним інспектором перевірки ВТКП "Роменський меблевий комбінат" дотримання вимог земельного законодавства в наявності були підстави для проведення даної перевірки, видано відповідне доручення від 17.12.2011р., термін виконання якого становив стилі строки - до 22.12.2011р., перевірку здійснено уповноваженою особою, на перевірці, крім інспектора, були присутні дві особи - спеціалісти управління Держкомзему у м. Ромни - ОСОБА_5, державний інспектор з контролю за використанням та охороною земель у Роменському районі ОСОБА_6, факти, зазначені державним інспектором в акті перевірки відповідають фактичним обставинам, не спростовуються позивачем, підтверджуються матеріалами справи.

Враховуючи вищевикладене, Головний державний інспектор відділу державного контролю за додержанням земельного законодавства Управління Держземінспекції Головного управління Держкомзему у Сумській області на час прийняття спірного припису №158 від 19.08.2010р. згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі вищевикладеного, приймаючи до уваги встановлені судом факти та відповідні їм правовідносини, оцінюючи наведені сторонами докази в їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, неправомірними і такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову виробничо-торгівельного колективного підприємства "Роменський меблевий комбінат" до державного інспектора з контролю за використанням та охороною земель в м. Ромни ОСОБА_2 про визнання протиправними дії державного інспектора з контролю за використанням та охороною земель у м. Ромни ОСОБА_3 при проведенні перевірки дотримання виробничо-торгівельним колективним підприємством "Роменський меблевий комбінат" вимог земельного законодавства та скасувати припис №241 від 22 грудня 2011 року - відмовити в повному обсязі.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду в десятиденний строк з дня отримання постанови в повному обсязі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження, набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження, закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) С.М. Гелета

З оригіналом згідно

Суддя С.М. Гелета

Повний текст постанови складено та підписано 27.02.2012 року.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2012
Оприлюднено28.09.2015
Номер документу50905029
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/560/12

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Постанова від 06.06.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 10.04.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 19.01.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 19.01.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні