ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7 тел. 66-03-00, 66-11-31 http://vn.arbitr.gov.u a
І м е н е м У к р а ї н и
РІШЕННЯ
20 березня 2012 р. С права 8/132/2011/5003
Господарський суд Вінни цької області в складі
головуючого судді Граб ика В.В.,
при секретарі судового зас ідання Хоменко С.І.,
за участю представників с торін:
прокурор: не з'явився
від позивача: ОСОБА_1. - за довіреністю
від відповідача: ОСОБА_2 . - за довіреністю
від третьої особи: не з'явив ся
розглянувши в приміщенні с уду справу
за позовом:прокурора Ле нінського району м. Вінниці (21 021, м. Вінниця, вул. Космонавтів, 26) в інтересах держави в особі Вінницької міської ради (21100, м . Вінниця, вул. Соборна, 59)
до: приватного підприєм ства "Далі" (21000, м. Вінниця, пров. К арла Маркса, 12, кв. 73)
про звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки, приведення її у придатний дл я використання стан шляхом з несення самовільно збудован ої споруди, стягнення шкоди ,-
ВСТАНОВИВ :
Прокурор Ленінськог о району м. Вінниці в інтереса х держави в особі Вінницької міської ради 10.10.2011 р. звернувся в господарський суд Вінниць кої області з позовом до прив атного підприємства "Далі" пр о звільнення самовільно зайн ятої земельної ділянки, прив едення її у придатний для вик ористання стан шляхом знесен ня самовільно збудованої спо руди та повернення земельної ділянки, стягнення 13 110,06 грн. шк оди.
Позов обґрунтовано наступ ним. 04.08.2011 р. державним інспекто ром з контролю за використан ням та охороною земель Вітюк ом О.О. проведено перевірку до тримання вимог земельного за конодавства на території м.В інниці, за результатами якої складено акти обстеження зе мельних ділянок (№ 63 та № 64 від 04. 08.2011 р.) в яких наведені обставин и щодо самовільного використ ання земельних ділянок ПП "Да лі". Тією ж датою відповідачу в идано припис № 000311 про усунення порушень земельного законод авства у строк до 04.09.2011 р.. 05.08.2011 р. ви несено постанову за № 101-03-31/71 про накладення на відповідача а дміністративного стягнення у вигляді штрафу. 15.08.2011 р. директ ором ПП “Далі” сплачено штра ф у розмірі 340 грн. у добровільн ому порядку. Крім того, внаслі док протиправних дій відпові дача державі нанесено збитки в сумі 13 110,06 грн.. Однак, на даний час ПП “Далі” шкоду в доброві льному порядку не відшкодова но. Зазначені обставини й ста ли підставою звернення до су ду.
Ухвалою суду від 11.10.2011 р. поруш ено провадження у справі № 8/132/2 011/5003 з призначенням її до розгл яду в судовому засіданні 01.11.2011 р ..
В судовому засіданні 01.11.2011 р. о голошено перерву до 15.11.2011 р..
15.11.2011 р. від представника відп овідача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі до вирішення адмініс тративної справи № 2а/0270/4809/11 за по зовом ОСОБА_7 до Головного управління держкомзему у Ві нницькій області про скасува ння припису від 04.08.2011р.. Предста вник відповідача надав ухва лу Вінницького окружного адм іністративного суду від 28.10.2011 р . про відкриття провадження у вказаній вище адміністратив ній справі про скасування пр ипису № 000311 від 04.08.2011 р. (а.с.55).
Ухвалою суду від 15.11.2011 р. зупин ено провадження у справі № 8/132 /2011/5003 до вирішення Вінницьким о кружним адміністративним су дом пов' язаної з нею адміні стративної справи № 2а/0270/4809/11(а.с. 58).
На запит господарського су ду Вінницької області від Ві нницького окружного адмініс тративного суду надійшла нал ежним чином завірена копія п останови Вінницького окружн ого адміністративного суду в ід 24.01.2012 р. по адміністративній справі № 2а/0270/4809/ 11 з відміткою про набрання нею законної сили 10.02.2012р.. Згідно вк азаної постанови адміністра тивний позов ОСОБА_3 до Го ловного управління держком зему у Вінницькій області пр о визнання протиправними дій та скасування припису задов олено частково, а саме визнан о протиправним та скасовано припис № 000311 від 04 серпня 2011 року Головного управління Держко мзему у Вінницькій області. Д ана постанова мотивована нас тупним. Як вбачається із прип ису №000311 від 04 серпня 2011 року, дер жавний інспектор, керуючись статтями 6 і 10 Закону України "П ро державний контроль за вик ористанням та охороною земел ь", вимагає в тридцятиденний т ермін усунути порушення вимо г земельного законодавства, при цьому не вказуючи конкре тних заходів, які повинен вжи ти позивач для усунення вияв лених порушень. В даному ви падку, позивач, сплативши штр аф, не може належним чином усу нути виявлені порушення, оск ільки в оскаржуваному припис і не вказано конкретних захо дів, які необхідно здійснити позивачеві. З огляду на дані о бставини, суд дійшов висновк у, що виконання вимог відпові дача, викладених в оскаржува ному приписі, є неможливим, а т ому даний припис є неправомі рним та підлягає скасуванню (а.с.63-68).
Ухвалою суду від 27.02.2012 р. понов лено провадження у справі із залученням до участі у справ і в якості третьої особи без с амостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ТОВ “АНТ” ЛТД та призначен о її до розгляду в судовому за сіданні на 20.03.2012 р..
19.03.2012 р. представником позива ча подано до суду письмові по яснення по справі, в яких пози вач позовні вимоги прокурату ри підтримує в повному обсяз і (а.с.77).
20.03.2012 р. представником відпо відача подано додаткові доку менти по справі та заперечен ня проти позову наступного з місту. 04.05.1994 року ТОВ „АПВА" вико навчим комітетом Вінницької міської ради видано розпоря дження №190 про обладнання літн ього павільйону-кафе по вули ці Пирогова в районі зупинки автобусів №10, 12, 13 (а.с.85). 10 січня 1996 р оку частина засновників ТОВ „АПВА" вийшла з товариства та утворила ТОВ „АНТ" з основни ми засобами у вигляді літньо го кафе-павільйону по вулиці Пирогова в районі зупинки ав тобусів №10, 12, 13,що підтверджуєт ься відповідними протоколам и зборів засновників (а.с.84,87) . На підставі типового договору на встановлення і експлуатац ію тимчасової споруди від 15 сі чня 1996р. виконкомом Вінницько ї міської ради дозволено ТОВ „АНТ" використання тимчасов ої споруди на кінцевій зупин ці Пирогова в районі зупинки автобусів 10, 12,13. 13 липня 2004 року ви дано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи П П „ДАЛІ" на підставі рішення в иконавчого комітету Вінниць кої міської ради №1 174 102 0000 000003 від 13 .07.2004 року. 09 серпня 2004 року між ПП „ ДАЛІ" та ТОВ „АНТ" укладено дог овір оренди кафе. 20 вересня 2006 р оку на підставі рішення Госп одарського суду ТОВ „АНТ" виз нано банкрутом. ІНФОРМАЦІЯ _1 року засновник ТОВ „АНТ" - ОСОБА_4 помер. Спадкоємцям з а законом є ОСОБА_3. Спадщи на нею ще не оформлена. ПП „ДАЛ І" ніколи не порушувались вим оги чинного законодавства Ук раїни, а навпаки завжди створ ювались поліпшення благоуст рою міста Вінниці. Відповідн о наданого ТОВ „ДАЛІ" Генплан у головним архітектором міст а Вінниці було погодженого з аміну павільйонів А та Б. Крім цього, ТОВ „ДАЛІ" надано висно вок № 9173 від 16.08.2004 року державної санітарно-епідеміологічної служби щодо здійснення діял ьності, а також дозвіл № 9174 від 16.08.2004 року державної санітарно -епідеміологічної служби щод о здійснення діяльності. Так ож ТОВ „ДАЛІ" надано дозвіл №12 65 від 10 грудня 2007 року начальник ом ВНПД ВМУ ГУ МНС України в Ві нницькій області Д.І. Рахліць ким на початок роботи кафе-па вільйону за адресою місто Ві нниця вулиця Пирогова (а.с.82-93).
В судовому засіданні пред ставник позивача підтримав п озовні вимоги в повному обся зі з підстав та за обставин, вк азаних в позові.
Представник відповідача п озов не визнал з підстав та за обставин вказаних в запереч еннях на позов.
Прокурор в судове засіданн я не з'явився, про дату,час та м ісце розгляду справи був пов ідомлений завчасно та належн им чином, що стверджується по відомленням про вручення пош тового відправлення (а.с.70), про причини неявки та невиконан ня вимог ухвали суду від 27.02.2012 р . не повідомив.
Представник третьої особи в судове засідання також не з 'явився, ухвала про призначен ня судового засідання від 27.02.20 12 р., надіслана третій особі за адресою, зазначеною в догово рі оренді (м.Вінниця, пл.Перемо ги, 1)(а.с.31), повернута підприємс твом зв'язку з відміткою на ко нверті “за зазначеною адресо ю не проживає”.
Відповідно до витягу надан ого державним реєстратором в иконавчого комітету ВМР в ЄД Р юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не знайден о записів щодо ТОВ “АНТ” ЛТД , код 23104179 (а.с.78).
При розгляді справи судом в становлені наступні обстави ни та відповідні їм правовід носини.
15.01.1996 р. між виконкомом Вінниц ької міської Ради народних д епутатів та фірмою “АНТ” укл адено типовий договір № 1 на вс тановлення і експлуатацію ти мчасових споруд по вул.Пирог ова (кінцева зупинка автобус ів 10,12,13)(а.с.32).
09 серпня 2004 року між ПП „ДАЛІ" та ТОВ „АНТ" укладено договір про оренду кафе-павільйона, я ке знаходиться по вул.Пирого ва (кінцева зупинка автобусі в №№ 10, 12, 13). Договором передбаче но наступне: фірма “АНТ” ЛТД з обов'язана передати в оренду кафе-павільйон загальною пл ощею 60 кв.м, який знаходиться п о вул.Пирогова (п.2.1.); ОСОБА_3 . зобов'язана прийняти в оренд у кафе-павільйона фірми “АНТ ” ЛТД (п.2.2.); всі витрати пов'язан і з експлуатацією кафе покла даються на ПП „ДАЛІ", в особі д иректора ОСОБА_3. (п.2.3.)(а.с.31).
04.08.2011 р. державним інспекторо м з контролю за використання м та охороною земель Вітюком О.О. у присутності директора П П “Далі” проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства при використа нні земельної ділянки ПП “Да лі” за адресою вул.Пирогова, б /н у м.Вінниці. Перевіркою вста новлено, що ПП “Далі”, в особі директора ОСОБА_3. викорис товує земельну ділянку площе ю 0,0750 га (в т.ч. 0,0648 га із земель жит лової та громадської забудов и, 0,0102 га - із земель водного фо нду) по вул.Пирогова, б/н у м.Він ниці. На даній земельній діля нці побудовано кафе, влаштов ані альтанки. Вказана земель на ділянка використовується в комерційних цілях за відсу тності відповідного рішення органу виконавчої влади чи о ргану місцевого самоврядува ння про її передачу у власніс ть або надання у користуванн я (оренду) та за відсутності вч иненого правочину щодо даної земельної ділянки що є поруш енням ст.ст.125, 126 Земельного код ексу України. Згідно ст.1 ЗУ “П ро державний контроль за вик ористанням та охороною земе ль” вказаний факт кваліфікує ться як самовільне зайняття земельної ділянки, про що скл адено акт перевірки дотриман ня вимог земельного законода вства та акти обстеження зем ельних ділянок № 63 та № 64 від 04.08.20 11 р., які підписали всі особи, вк азані в них (а.с.7-9).
Приписом № 000311 від 04.08.2011 р. керів ництво ПП “Далі” зобов'язано у 30-ти денний термін усунути п орушення вимог земельного за конодавства. Про виконання п рипису повідомити до 04.09.2011 р. уп равління Держземінспекції Г оловного управління Держком зему у Вінницькій області (а.с .11).
За результатами перевірки державним інспектором з кон тролю за використанням та ох ороною земель Вітюком О.О. 04.08.2011 р. складено протокол про адмі ністративне правопорушення № 00156 стосовно директора ПП “Да лі” ОСОБА_3 за ст.53-1 КУпАП та пунктом “б” ч.1 ст.211 Земельного кодексу України, в зв'язку з п орушенням вимог ст. 125, 126 Земель ного кодексу України та ст.1 ЗУ “Про державний контроль за в икористанням та охороною зем ель”. Протокол вручено відпо відачу під розпис 05.08.2011 р.(а.с.12).
04.08.2011р. директору ПП “Далі” ОСОБА_3. Направлено повідом лення про розгляд справи про адміністративне правопоруш ення (а.с.13).
05.08.2011 р. директору ПП “Далі" над іслано повідомлення № 160 та № 161 щодо відшкодування шкоди за подіяної внаслідок самовіль ного зайняття земельної діл янки (а.с.16, 17).
На підставі вищевказаного протоколу державним інспект ором з контролю за використа нням та охороною земель Вітю ком О.О. 05.08.2011 р. винесено постано ву № 101-03-31/71, якою ОСОБА _3 визнано винною у вчиненні адміністративного правопор ушення передбаченого ст.53-1 КУ пАП та накладено адміністра тивне стягнення у вигляді шт рафу у розмірі 340 грн. (а.с.14).
Даний штраф сплачено ОСО БА_3. у добровільному порядк у, що стверджується копією кв итанції № 16947142 від 15.08.2011 р. (а.с.15).
Згідно проведених державн им інспектором з контролю за використанням та охороною з емель Вітюком О.О. розрахункі в відповідно до “Методики ви значення розміру шкоди, запо діяної внаслідок самовільно го зайняття земельних діляно к, використання земельних ді лянок не за цільовим признач енням, зняття ґрунтового пок риву (родючого шару грунту) бе з спеціального дозволу” затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України від 25.07.07 р оку № 963, розмір шкоди, заподія ної внаслідок самовільного з айняття земельної ділянки, с тановить 13 110,06 грн.. Дані розраху нки перевірені старшим держа вним інспектором з контролю за використанням та охороною земель Вінницької області Бойко А.М. (а.с.18,19).
Частиною 3 статті 19 Господа рського кодексу України (дал і ГК України) встановлено, що д ержава здійснює контроль і н агляд за господарською діяль ністю суб'єктів господарюван ня, зокрема, у сфері земельних відносин - за використанням і охороною земель. Згідно з час тинами 4 і 5 тієї ж статті ГК Укр аїни органи державної влади і посадові особи, уповноваже ні здійснювати державний кон троль і державний нагляд за г осподарською діяльністю, їх статус та загальні умови і по рядок здійснення контролю і нагляду визначаються закона ми.
Відповідно до ст. 1 Закону України “Про державний контр оль за використанням та охо роною земель” самовільне за йняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земел ьної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу м ісцевого самоврядування про її передачу у власність або н адання у користування (оренд у) або за відсутності вчинено го правочину щодо такої земе льної ділянки, за винятком ді й, які відповідно до закону є правомірними.
Відповідно до статті 15 Зем ельного кодексу України, ста тей 5, 6, 9, 10 Закону України "Про де ржавний контроль за використ анням та охороною земель", ста тті 16 Закону України "Про охор ону земель" державний контро ль за використанням та охоро ною земель у системі централ ьного органу виконавчої влад и з питань земельних ресурсі в здійснюють Державна інспек ція з контролю за використан ням та охороною земель і її те риторіальні органи зокрема ш ляхом проведення перевірок. Порядок планування та провед ення перевірок з питань здій снення державного контролю з а використанням та охороною земель затверджено наказом Д ержавного комітету України п о земельних ресурсах від 12.12.2003р . № 312 і зареєстровано в Міністе рстві юстиції України 25.12.2003р. за № 1223/8544 (далі - Порядок).
Згідно із ст.84ч.1 ЗК України у державній власності перебув ають усі землі України, крім з емель комунальної та приватн ої власності. Право державно ї власності на землю набуває ться і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів У країни, Ради міністрів Автон омної Республіки Крим, облас них, Київської та Севастопол ьської міських, районних дер жавних адміністрацій відпов ідно до закону.
Статтею 90 Земельного кодекс у України встановлено, що вла сники земельних ділянок мают ь право: самостійно господар ювати на землі; на відшкодува ння збитків у випадках перед бачених законом. Порушені пр ава власників земельних діля нок підлягають відновленню в порядку, встановленому зако ном.
Статтею 116 Земельного кодек су України визначено, що гром адяни та юридичні особи набу вають права власності та пра ва користування земельними д ілянками із земель державної або комунальної власності з а рішенням органів виконавчо ї влади або органів місцевог о самоврядування в межах їх п овноважень, визначених цим К одексом, або за результатами аукціону. Набуття права на зе млю громадянами та юридичним и особами здійснюється шляхо м передачі земельних ділянок у власність або надання їх у к ористування.
Відповідно до ч. 1 ст. 125 ЗК Укр аїни право власності на земе льну ділянку, а також право по стійного користування та пр аво оренди земельної ділянки виникають з моменту державн ої реєстрації цих прав.
В статті 126 ЗК України наведе но вичерпний перелік докумен тів, які посвідчують право на земельну ділянку.
Згідно п. "б" ч.1 ст. 211 Земельног о кодексу України громадяни та юридичні особи несуть цив ільну, адміністративну або к римінальну відповідальніст ь відповідно до законодавств а за самовільне зайняття зем ельних ділянок.
Згідно ст.212 ЗК України само вільно зайняті земельні діля нки підлягають поверненню вл асникам або землекористува чам без відшкодування затрат , понесених за час незаконног о користування ними. Приведе ння земельних ділянок у прид атний до використання стан, в ключаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюєт ься за рахунок громадян або ю ридичних осіб, які самовіл ьно зайняли земельні ділянки . Повернення самовільно за йнятих земельних ділянок про вадиться за рішенням суду.
Постановою Кабінету Мі ністрів України від 25.07.2007 року № 963 затверджено Методику виз начення розміру шкоди, запод іяної внаслідок самовільног о зайняття земельних діляно к, використання земельних ді лянок не за цільовим признач енням, зняття ґрунтового пок риву (родючого шару ґрунту) бе з спеціального дозволу ( далі - Методика), а наказом Держав ної інспекції з контролю за в икористанням і охороною зем ель від 12.09.2007 року № 110 - Методичні рекомендації щодо застосува ння зазначеної Методики ( дал і - Методичні рекомендації).
Згідно п.12 постанови Плену му Верховного Суду України № 7 від 16.04.2004р. з подальшими змінам и та доповненнями "Про судову практику застосування судам и земельного законодавства п ри розгляді цивільних справ" у випадках самовільного зай няття земельних ділянок, псу вання, забруднення чи вчинен ня інших порушень земельного законодавства шкода відш кодовується відповідно до ст атей 211,212 ЗК, статей 22,623,1166,1172,1192 ЦК ос обами, що її заподіяли.
Згідно п.3.6 та п.3.8 постанови Пленуму Вищого господарсько го суду України №6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практи ки розгляду справ у спорах , що виникають із земельних відн осин" у вирішенні питання про задоволення вимог щодо стяг нення шкоди, завданої самові льним зайняттям земельної ді лянки, господарським судам н еобхідно мати на увазі, що роз мір такої шкоди визначається відповідно до розрахунку, зр обленого територіальними о рганами інспекції Міністерс тва екології та природних ре сурсів України або Державно ю інспекцією з контролю за ви користанням і охороною земел ь Держкомзему та її територі альними підрозділами на підс таві Методики визначення роз міру шкоди, заподіяної внасл ідок самовільного зайняття земельних ділянок, використ ання земельних ділянок не за цільовим призначенням, знят тя ґрунтового покриву (родюч ого шару гранту) без спеціаль ного дозволу, затвердженої п остановою Кабінету Міністрі в України від 25.07.2007р. №963. Згідно з пунктом 3.1 наказу Державног о агентства земельних ресурс ів України та Державної інсп екції з контролю за використ анням і охороною земель від 12. 09.2007 № 110 "Про затвердження Метод ичних рекомендацій щодо заст осування Методики визначенн я розміру шкоди, заподіяної в наслідок самовільного зайня ття земельних ділянок, викор истання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зн яття ґрунтового покриву (род ючого шару ґрунту) без спеціа льного дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністр ів України від 25.07.2007 № 963" підстав ою для здійснення розрахунку розміру шкоди, заподіяної де ржаві, територіальним громад ам, юридичним чи фізичним осо бам внаслідок самовільного з айняття земельних ділянок, в икористання земельних ділян ок не за цільовим призначенн ям, зняття ґрунтового покрив у (родючого шару ґрунту) без сп еціального дозволу, є матері али справи про адміністратив не правопорушення, які підтв ерджують факт вчинення цього правопорушення, а саме:- акт перевірки дотримання ви мог земельного законодавств а; протокол про адміністрати вне правопорушення; припис (з вимогою усунення порушення земельного законодавства); а кт обстеження земельної діля нки.Отже, підставою для зді йснення розрахунку розміру ш коди, заподіяної державі або територіальній громаді внас лідок самовільного зайняття земельних ділянок, є зазначе ні документи в їх сукупності .
В силу ст. 32 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни, доказами у справі є будь -які фактичні дані, на підстав і яких господарський суд вст ановлює наявність чи відсутн ість обставин, на яких ґрунту ються вимоги і заперечення, а також інші обставини, які маю ть значення для правильного вирішення спору.
За змістом статті 33 Господа рського процесуального коде ксу України, обов'язок доказу вання та подання доказів роз поділяється між сторонами, в иходячи з того, хто посилаєть ся на юридичні факти, які обґр унтовують його вимоги і запе речення.
Відповідно до ст.ст. 34, 43 Госпо дарського процесуального ко дексу України докази подають ся сторонами та іншими учасн иками судового процесу. Обст авини справи, які відповідно до законодавства повинні бу ти підтверджені певними засо бами доказування, не можуть п ідтверджуватися іншими засо бами доказування. Господарсь кий суд оцінює докази за свої м внутрішнім переконанням, щ о ґрунтується на всебічному, повному і об' єктивному роз гляді в судовому процесі всі х обставин справи в їх сукупн ості, керуючись законом. Ніяк і докази не мають для господа рського суду заздалегідь вст ановленої сили. Визнання одн ією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторон а обґрунтовує свої вимоги аб о заперечення для господарсь кого суду не є обов' язковим .
Заслухавши пояснення учас ників судового розгляду, огл янувши матеріали справи, суд дійшов до переконання в тому , що в задоволенні позову слід відмовити з наступних підст ав.
Як вбачається із матеріалі в справи прокурор звернувся до суду за захистом інтересі в держави в особі Вінницької міської ради, які на його думк у порушені відповідачем - ПП "Д алі" в ході використання ним б ез належних правових підстав земельної ділянки загально ю площею 0,0750 га по вул. Пирогова , б/н у м. Вінниці та у зв'язку з ч им спричинені збитки держав і на суму 13 110,06 грн., що підтвердж ується розрахунком розміру ш коди, фрагментами кадастрово го плану, актами від 04.08.2011р. обст еження земельної ділянки та перевірки дотримання вимог з емельного законодавства, про токолом про адміністративн е правопорушення, приписом в ід 04.08.2011 р.. Разом з тим, постаново ю Вінницького окружного адмі ністративного суду від 24.01.2012 р. по адміністративній справі № 2а/0270/4809/11 визнано протиправним та скасовано припис № 000311 від 04 серпня 2011 року Головного упра вління Держкомзему у Вінниць кій області з огляду на немож ливість його виконання через неналежне оформлення.Отже в ідповідно до вимог п.3.8 постан ови Пленуму Вищого господарс ького суду №6 від 17.05.2001р.( з подаль шими змінами від 26.12.2011р.) відсут ня сукупність документів нео бхідних для проведення розра хунку шкоди, спричиненої сам овільним зайняттям земельно ї ділянки.
Крім того, при проведенні пе ревірки дотримання вимог зем ельного законодавства та в п одальшому прокурором та пози вчаем не був встановлений вл асник кафе, тобто саме та особ а, яка відповідно до вимог ст.2 11 та 212 ЗК України повинна нести відповідальність у вигляді відшкодування шкоди, заподія ної самовільним зайняттям зе мельної ділянки, в разі довед еності такого факту у встано вленому законом порядку, та з обов"язана привести земельну ділянку у придатний до викор истання стан.Адже саме власн ик кафе встановлював його на земельній ділянці, а не оренд ар.Пояснення від директора П П "Далі" з цього приводу в ході проведеної перевірки та в пр оцесі розгляду справи про ад міністратвине правопорушен ня не відбиралися. Сам по собі факт сплати ОСОБА_3. штраф у за постановою від 05.08.2011р. №101-03-31/71 не є доказом порушення ПП "Дал і" земельного законодавства. На вимогу суду( ухвала від 27.02.2 012р. а.с.69) позивач не надав суду таких документів.Також на ви могу суду інформацію про вла сника кафе суду не було надан о КП "ВМБТІ".Разом з тим, предст авником відповідача суду бул о надано ряд документів, які п ідтверджують той факт, що каф е знаходилося лише в користу ванні ПП "Далі" за договором ор енди від 09 серпня 2004 року, уклад еним з ТОВ "АНТ"( а.с. 31).Згідно пр отоколу зборів засновників в ід 02.03.1996р. №2 кафе було передано д о статутного фонду товариств а його засновниками ОСОБА_5 ., ОСОБА_6, ОСОБА_4.(а.с.84).
В зв"язку з неналежним невик онанням сторонами вимог ухв али від 27.02.2012р., та з огляду на ст роки вирішення спору, передб ачені ст.69 ГПК України, при від сутності заяв представників сторін про продовження стро ку вирішення спору, суд був п озбавлений можливості належ ним чином встановити наявніс ть (відсутність) фактів та обс тавин необхідних для вирішен ня спору і які беззаперечно п ідтверджували б факт порушен ня саме відповідачем земельн ого законодавства та заподія ння в зв"язку з цим шкоди, а суд ове рішення не може грунтува тися на припущеннях.
Усі зазначені вище обстави ни переконують суд у відсутн ості підстав для задоволення заявлених позовних вимог в з в"язку з їх недоведеністю .
Враховуючи наведене, керую чись ст.ст. 4-3 - 4-5, 32, 33, 34, 43, 49, 69, 82, 84, 85, 115 ГПК України, -
ВИРІШИВ :
Відмовити в задоволен ні позову прокурора Ленінськ ого району в інтересах держа ви в особі Вінницької місько ї ради до приватного підприє мства "Далі" про звільнення са мовільно зайнятої земельної ділянки, приведення її у прид атний для використання стан шляхом знесення самовільно з будованої споруди та поверне ння земельної ділянки і стяг нення 13110,06 грн. шкоди.
Суддя Грабик В.В.
Повний текст р ішення суду оформлено і підп исано відповідно до вимог ст .84 ГПК України 22 березня 2 012 р.
віддрук. прим.:
1 - до справи
2 - прокуратурі м. Вінниці (21100, м. Вінниця, вул. Ватутіна,10)
3 - третій особі (м. Вінниця, пл . Перемоги,1)
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22054706 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Грабик В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні