Ухвала
від 03.08.2011 по справі 2а/0570/5924/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Фещук А.В.

Суддя-доповідач - Гераще нко І.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2011 року справа №2а/0 570/5924/2011 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевч енка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Геращен ка І.В.

суддів Арабей Т. Г. , Губськ ої Л.В.

при секретарі судового за сідання Дровниковій К.В.

за участю представників ст орін:

від позивача - не з' явили сь

від відповідача - ОСОБА _2 - за довір. від 05.05.2011 року, Л апотецька Г.І. - за наказом від 07.05.2009 року № 93

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляцій ну скаргу Державного підприє мства «Пересувна механізова на колона № 256»

на постанову Донецького ок ружного адміністративного с уду

від 24.05.2011 року

у справі № 2а/0570/5924/2011

за позовом Управління Пенс ійного фонду України в Ясину ватському районі Донецької о бласті

до відповідача Державного підприємства «Пересувна мех анізована колона № 256»

про стягнення заборговано стей за виплату і доставку пі льгових пенсій в розмірі 43403 гр н. 83 коп.

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного Фон ду України в Ясинуватському районі Донецької області зве рнулось до Донецького окружн ого адміністративного суду з позовною заявою до Державно го підприємства «Пересувна м еханізована колона № 256» про с тягнення заборгованості з ви плати і доставки пенсій, приз начених на пільгових умовах, в сумі 43403 грн. 83 коп.

Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 24.05.2011 року у справі № 2а-0570/59 24/2011 (суддя Фещук А.В.) позовна за ява задоволена.

Відповідачем подана апеля ційна скарга, в якій він проси ть скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яки м в задоволені позовної заяв и відмовити.

Доводи апеляційної скарги обґрунтовує невірним застос уванням норм матеріального т а процесуального права.

Вважає, що постанова суду пр ийнята при неповному та не вс ебічному досліджені усіх мат еріалів справи.

Вказує на те, що позивач у ви сновках посилається на ст. 106 З акону України “Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування”, яка на час зв ернення до суду втратила чин ність.

Вказує на те, що позивачем п орушений строк, встановлений ст. 99 КАС України для зверненн я до адміністративного суду, оскільки претензії направле ні на адресу відповідача у гр удні 2010 року, позовна заява над ана до суду у квітні 2011 року про стягнення суми боргу, який ви ник у 2009 - 2010 році, тобто, з поруш енням строку, визначеного на веденою нормою Закону.

Крім зазначеного, вказує на те, що згідно наданих балансі в за 2009 та 2010 роки відповідач гос подарську діяльність не веде , найманих працівників не має , зарплату не нараховує та не в иплачує.

Колегія суддів вв ажає такий висновок помилков им, а апеляційну скаргу такою , що не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ст.2 КАСУ завд анням адміністративного суд очинства є захист прав, свобо д та інтересів фізичних та юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку у тому числі орган ів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вон и на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

За Преамбулою Закону Украї ни “Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння” цей Закон, розроблений в ідповідно до Конституції Укр аїни та Основ законодавства України про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування, визначає принципи, за сади і механізми функціонува ння системи загальнообов'язк ового державного пенсійного страхування, призначення, пе рерахунку і виплати пенсій, н адання соціальних послуг з к оштів Пенсійного фонду, що фо рмуються за рахунок страхови х внесків роботодавців, бюдж етних та інших джерел, передб ачених цим Законом, а також ре гулює порядок формування Нак опичувального пенсійного фо нду та фінансування за рахун ок його коштів видатків на оп лату договорів страхування д овічних пенсій або одноразов их виплат застрахованим особ ам, членам їхніх сімей та інши м особам, передбаченим цим За коном.

Статтею 58 зазначеного Закон у на Пенсійний фонд покладен е керівництво та управління солідарною системою, збір, ак умуляція та облік страхових внесків, призначення пенсії та підготовка документів для її виплати, забезпечення сво єчасного і в повному обсязі ф інансування та виплати пенсі й, допомоги на поховання, здій снення контролю за цільовим використанням коштів Пенсій ного фонду, вирішення питань , пов'язаних з веденням обліку пенсійних активів застрахов аних осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійсне ння адміністративного управ ління Накопичувальним фондо м та інші функції, передбачен і Законом і статутом Пенсійн ого фонду.

Правові та організаційні з асади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування, умови т а порядок його нарахування і сплати та повноваження орга ну, що здійснює його збір та ве дення обліку визначає Закон України «Про збір та облік єд иного внеску на загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування», пунктом 7 частин и 1 статті 1 якого визначено, що Пенсійний фонд України - орга н, уповноважений відповідно до цього Закону вести облік п латників єдиного внеску, заб езпечувати збір та ведення о бліку страхових коштів, конт ролювати повноту та своєчасн ість їх сплати, вести Державн ий реєстр загальнообов'язков ого державного соціального с трахування та виконувати інш і функції, передбачені закон ом.

Тобто, позивач у справі - о рган владних повноважень, як ий виконує владні управлінсь кі функції, надані йому чинни м законодавством, відносно п латників страхових внесків.

Суд не приймає доводів апел яційної скарги, що стягнення проводиться на підставі не д іючого законодавства, з наст упних підстав.

Як встановлено судом, підтв ерджено матеріалами справи т а не спростовано відповідаче м, працівникам відповідача п ризначені та виплачені пенсі ї на підставі статті 13 Закону України "Про пенсійне забезп ечення".

Частиною 2 розділу XY Прикінц евих положень Закону України “Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” передбачено, що Пенсійне з абезпечення застрахованих о сіб, які працювали або працюю ть на підземних роботах, на ро ботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами п раці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важк ими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професі й, посад і показників, затверд жених Кабінетом Міністрів Ук раїни, та за результатами ате стації робочих місць, на поса дах, що дають право на признач ення пенсії за віком на пільг ових умовах або за вислугу ро ків, які відповідно до законо давства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, з дійснюється згідно з окремим законодавчим актом через пр офесійні та корпоративні фон ди.

Підприємства та організац ії з коштів, призначених на оп лату праці, вносять до Пенсій ного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливи ми і особливо важкими умовам и праці за списком № 1 виробниц тв, робіт, професій, посад і по казників, затверджених Кабін етом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо за йняті повний робочий день на підземних роботах (включаюч и особовий склад гірничоряту вальних частин) з видобутку в угілля, сланцю, руди та інших к орисних копалин, на будівниц тві шахт та рудників за списк ом робіт і професій, затвердж еним Кабінетом Міністрів Укр аїни, починаючи з дня набранн я чинності цим Законом, у розм ірі 20 відсотків з наступним зб ільшенням її щороку на 10 відсо тків до 100-відсоткового розмір у відшкодування фактичних ви трат на виплату і доставку ци х пенсій до набуття права на п енсію за віком відповідно до цього Закону.

Відповідно до Закону Украї ни "Про загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я" та Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенс ійне страхування" розроблена Інструкція про порядок обчи слення і сплати страхувальни ками та застрахованими особа ми внесків на загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування до Пенсійного фонду України, яка затверджена пос тановою правління Пенсійног о фонду України від 19 грудня 2003 року N 21-1, зареєстрована в Міні стерстві юстиції України 16 с ічня 2004 року за N 64/8663.

Згідно пункту 6.4 вказаної Ін струкції розмір сум до відшк одування на поточний рік виз начається відділами доходів органів Пенсійного фонду Ук раїни щорічно у повідомлення х про розрахунок сум фактичн их витрат на виплату та доста вку пільгових пенсій, призна чених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закон у України „Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування", які надсилаються п ідприємствами до 20-го січня по точного року протягом десяти днів з новопризначених пенс ій.

Підприємства щомісяця до 25- го числа вносять до Пенсійно го фонду зазначену в повідом ленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставк у пенсій, призначених на піль гових умовах, що визначено пу нктом 6.8 Інструкції.

Відповідно до п. 6.10 Інструкці ї, відшкодування сум фактичн их витрат на виплату та доста вку пенсій, призначених на пі льгових умовах, здійснюється підприємством на рахунки ор гану Пенсійного фонду за міс цем його реєстрації.

Оскільки відповідачем у до бровільному порядку суми фак тичних витрат на виплату та д оставку пенсій, призначених на пільгових умовах, не відшк одовані, позивач у встановле ному Законом порядку, обгрун тованно та в межах повноваже нь, наданих йому чинним закон одавством, звернувся до адмі ністративного суду з позовно ю заявою про стягнення сум не доїмки, тому суд приходить до висновку про задоволення по зовної заяви.

Колегія суддів не приймає д о уваги посилання заявника а пеляційної скарги на застосу вання позивачем у спорі, що ро зглядався, норм ст. 106 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування», з наступних підстав .

Як свідчать матеріали спра ви, сума заборгованості вини кла у 2009 - 2010 роках.

Відповідно до п. 7 Прикінцев их та перехідних положень За кону України «Про збір та обл ік єдиного внеску на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування» суми внескі в, нарахованих на загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння у зв'язку з тимчасовою втр атою працездатності та витра тами, зумовленими похованням , загальнообов'язкове держав не соціальне страхування від нещасного випадку на виробн ицтві та професійного захвор ювання, які спричинили втрат у працездатності, строк спла ти яких не настав на 1 січня 2011 р оку, та суми нарахованого збо ру на обов'язкове державне пе нсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не н астав на 1 січня 2011 року, не спла чені станом на 1 січня 2011 року, п ідлягають сплаті в порядку, щ о діяв до 1 січня 2011 року.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування та сум шт рафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період д о 1 січня 2011 року, в тому числі ст рахових внесків, строк сплат и яких на 1 січня 2011 року не наст ав, здійснюється фондами заг альнообов'язкового державно го соціального страхування в ідповідно до законодавства, що діяло на момент виникненн я такої заборгованості або з астосування штрафних санкці й. Погашення заборгованості з використанням коштів, що на дходять у рахунок сплати єди ного внеску, забороняється.

На період до повного стягне ння заборгованості із сплати страхових внесків за діючим и видами загальнообов'язково го державного соціального ст рахування та сум штрафних са нкцій, нарахованих та/або не с плачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нараховани х внесків, строк сплати яких н а 1 січня 2011 року не настав, та ві дповідних штрафних санкцій з а фондами загальнообов'язков ого державного соціального с трахування зберігаються пов новаження щодо контролю за п равильністю нарахування, сво єчасністю сплати страхових в несків, застосування фінансо вих санкцій, якими вони були н аділені до набрання чинності цим Законом.

Суд не приймає до уваги дові д відповідача щодо того, що пі дприємство не займається гос подарською діяльністю, оскіл ьки в розумінні норм чинного законодавства, а саме, Господ арського кодексу України, Ци вільного кодексу України та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємц ів» юридична особа вважаєтьс я ліквідованою у разі внесен ня до Єдиного Державного реє стру підприємств та організа цій України запису про його л іквідацію.

Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення.

Відповідачем не надано суд у доказів виключення юридичн ої особи ДП «Пересувна механ ізована колона № 256» з Єдиного Державного реєстру підприєм ств та організацій України т а наявності нульового баланс у на час виникнення заборгов аності та звернення до суду і з зазначеним позовом.

Не приймається до уваги дов ід щодо пропуску строку, вста новленому ст. 99 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни для звернення до адміні стративного суду за захистом порушених прав, оскільки в ро зумінні ст. 106 Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування », яка була чинною на час спірн их взаємовідносин, та ст. 25 Зак ону України «Про збір та облі к єдиного внеску на загально обов'язкове державне соціаль не страхування» строк давнос ті щодо нарахування, застосу вання та стягнення сум недої мки, штрафів та нарахованої п ені не застосовується.

На підставі викладеного ке руючись ст. 19 Конституції Укра їни, Законом України «Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування», Зако ном України «Про збір та облі к єдиного внеску на загально обов'язкове державне соціаль не страхування». ст. 2, ст.160, ст. 167, ст. 195, ст. 196, п. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 206, ст. 211, ст. 212, ст. 254 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Державн ого підприємства «Пересувна механізована колона № 256» на п останову Донецького окружно го адміністративного суду ві д 24.05.2011 року у справі № 2а-0570/5924/2011 - з алишити без задоволення.

Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 24.05.2011 року у справі № 2а-0570/5924/201 1 за позовом Управління Пенсі йного фонду України в Ясинув атському районі Донецької об ласті до Державного підприєм ства «Пересувна механізован а колона № 256» про стягнення су м фактичних витрат на виплат у та доставку пільгових пенс ій - залишити без змін.

Ухвала Донецького апеляці йного адміністративного суд у набирає законної сили з дня проголошення і може бути оск аржена до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів після набранн я законної сили судовим ріше нням суду апеляційної інстан ції, крім випадків, передбаче них Кодексом адміністративн ого судочинства України, а в р азі складення в повному обся зі відповідно до статті 160 цьо го Кодексу - з дня складення в повному обсязі.

У судовому засіданні 03.08.2011 ро ку проголошена вступна та ре золютивна частина ухвали, по вний текст ухвали виготовлен ий 05.08.2011 року.

Головуючий суддя І.В.Г еращенко

Судді Т.Г .Арабей

Л.В.Губська

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2011
Оприлюднено06.04.2012
Номер документу22384983
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/5924/2011

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 23.08.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Постанова від 07.06.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 07.06.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 15.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 17.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 17.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 03.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко І.В.

Постанова від 24.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Фещук А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні