Головуючий у 1 інстанції - Захарова О.В.
Суддя-доповідач - Василь єва І. А.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 листопада 2011 року справа №2а-6875/11/1270 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Ш евченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Васильє ва І. А.
суддів Казначеєва Е.Г. , Ям анко В.Г.
секретаря Балакай І.Л.
за участю:
представника позивача - ОСОБА_2на підставі довірен ості)
представник відповідача в судове засідання не прибув, н алежним чином повідомлений п ро розгляд справи
розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Ленінської між районної державної податко вої інспекція у місті Луганс ьку на постанову Луганськог о окружного адміністративно го суду від 14 вересня 2011 р. у спр аві № 2а-6875/11/1270 (головуючий І інст анції Захарова О.В.) за позово м Товариства з обмеженою відповідальністю "Міск-Інве ст" до Ленінської міжра йонної державної податково ї інспекція у місті Луганськ у про визнання дій прот иправними, зобов'язання прий няти та вважати поданими уто чнюючі розрахунки податкови х зобов'язань,-
ВС ТАНОВИЛА:
09 серпня 2011 року позива ч Товариство з обмеженою відповідальністю «Міск - І нвест» звернулось до Лугансь кого окружного адміністрати вного суду з позовом до Лен інської міжрайонної держа вної податкової інспекції у м. Луганську про визнання про типравними дій щодо неприйня ття уточнюючих розрахунків п одаткових зобов' язань з под атку на додану вартість, зобо в' язання прийняти та вважат и поданими уточнюючі розраху нки податкових зобов' язань з податку на додану вартість з занесенням до електронних баз даних податкової звітно сті, в тому числі до картки осо бового рахунку позивача, мот ивуючи тим, що підприємство п еребуває на обліку в Ленінс ькій МДПІ у м. Луганську, є пл атником податку на додану ва ртість. Відповідно до норм чи нного законодавства України позивач робив спроби наданн я відповідачу нарочним в пор ядку та строки, встановлені з аконом, уточнюючих розрахунк ів податкових зобов'язань з п одатку на додану вартість. Од нак, всупереч чинному податк овому законодавству податко ві декларації не приймалися відповідачем. У зв' язку з ци м позивач був змушений подав ати вказану звітність шляхом поштових відправлень. Позив ачем подано до Ленінської МДПІ у м.Луганську шляхом пош тових відправлень уточнюючі розрахунки податкових зобов 'язань з ПДВ у зв'язку з виправ ленням помилок за серпень, ве ресень, жовтень, листопад, гру день 2007 року, січень - грудень 2008 року, січень-квітень 2009 року, ж овтень-грудень 2009 року, уточню ючий розрахунок з податку на прибуток підприємства за 2007 р ік, за 1 квартал, 1 півріччя, 9 міс яців та 2008 рік, за 1 квартал, 1 пів річчя, 9 місяців та 2009 рік, за 1 кв артал та півріччя 2010 року. Вказ ані декларації не визнані Л енінською міжрайонною ДПІ у м. Луганську як податкова зв ітність. Позивач зазначає, що уточнюючі розрахунки податк ових зобов'язань з ПДВ та з под атку на прибуток підприємств а мають всі обов'язкові рекві зити, підписи посадових осіб , відбитки печаток. Отже жодно ї передбаченої Законом підст ави невизнання звітності як податкової декларації немає , що означає свідоме ігнорува ння відповідачем норм законо давства. В порушення п.п. 4.1.3 п. 4.1 с т. 4 Закону №2181 «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» відповідачем жодного ра зу не було надіслано позивач еві повідомлення про невизна ння податкової звітності як податкової декларації із заз наченням підстав неприйнятт я та пропозицією надати нову податкову декларацію, оформ лену належним чином. Позивач ем у лютому 2011 року було направ лено запит на адресу відпові дача відносно занесення дани х поданої підприємством пода ткової звітності до електрон них баз даних податкової зві тності, в тому числі до картки особового рахунку TOB «Міск-ін вест», однак відповідь на цей запит не отримано. 26 липня 2011 ро ку відповідачем у листі №31478/28-517 від 26.07.2011, у відповідь на повтор ний запит про неотримання по даткової звітності підприєм ства, було повідомлено, що вка зана звітність до Ленінськ ої МДПІ у м. Луганську не над ходила. Позивачем в суді були уточнені позовні вимогив як их він просив визнати протип равними дії відповідача Ле нінської МДПІ у м. Луганськ у щодо неприйняття у позивач а Товариства з обмеженою відповідальністю«Міск-інве ст» уточнюючих розрахунків п одаткових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням помил ок за серпень, вересень, жовте нь, листопад, грудень 2007 року, с ічень - грудень 2008 року, січень- квітень 2009 року, жовтень - груде нь 2009 року, уточнюючий розраху нок з податку на прибуток під приємства за 9 місяців та 2007 рік , за 1 квартал, 1 півріччя, 9 місяц ів та 2008 рік, за 1 квартал, 1 піврі ччя, 9 місяців та 2009 рік, за 1 квар тал та півріччя 2010 року; зобов'я зати відповідача прийняти та вважати поданими уточнюючих розрахунків податкових зобо в'язань з ПДВ у зв'язку з випра вленням помилок за серпень, в ересень, жовтень, листопад, гр удень 2007 року, січень - грудень 2008 року, січень-квітень 2009 року, жовтень - грудень 2009 року, уточн юючий розрахунок з податку н а прибуток підприємства за 9 м ісяців та 2007 рік, за 1 квартал, 1 п івріччя, 9 місяців та 2008 рік, за 1 квартал, 1 півріччя, 9 місяців т а 2009 рік, за І квартал та півріч чя 2010 року з занесенням до елек тронних баз даних податкової звітності, в тому числі до кар тки особового рахунку Това риства з обмеженою відпові дальністю «Міск-інвест» дато ю їх вручення.
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 14 вересня 2011 року позов ні вимоги ТОВ «Міск-Інвест» б ули задоволені, визнані прот иправними дії Ленінської міжрайонної державної пода ткової інспекції в м. Лугансь ку щодо неприйняття у Товар иства з обмеженою відповід альністю «Міск - Інвест» (ко д ЄДРПОУ 33008567) уточнюючих розра хунків податкових зобов'язан ь з податку на додану вартіст ь у зв'язку з виправленням пом илок за серпень - грудень 2007 рок у, січень - грудень 2008 року, січе нь-квітень 2009 року, жовтень - гр удень 2009 року, уточнюючих розр ахунків з податку на прибуто к підприємства за 9 місяців та 2007 рік, за 1 квартал, 1 півріччя, 9 м ісяців та 2008 рік, за 1 квартал, 1 п івріччя, 9 місяців та 2009 рік, за 1 квартал та півріччя 2010 року. Зо бов' язано Ленінську мі жрайонну державну податкову інспекцію в м. Луганську прий няти та вважати поданими под аткову звітність Товарист ва з обмеженою відповідаль ністю «Міск - Інвест» (код ЄД РПОУ 33008567): уточнюючі розрахунк и податкових зобов'язань з по датку на додану вартість у зв 'язку з виправленням помилок за серпень - грудень 2007 року, сі чень - грудень 2008 року, січень-к вітень 2009 року, жовтень - груден ь 2009 року, уточнюючих розрахун ків з податку на прибуток під приємства за 9 місяців та 2007 рік , за 1 квартал, 1 півріччя, 9 місяц ів та 2008 рік, за 1 квартал, 1 піврі ччя, 9 місяців та 2009 рік, за 1 квар тал та півріччя 2010 року з занес енням до електронних баз дан их податкової звітності, в то му числі до картки особового рахунку Товариства з обм еженою відповідальністю «Мі ск - Інвест» (код ЄДРПОУ 33008567).
Не погодившись з постаново ю Луганського окружного адмі ністративного суду від 14 вере сня 2011 року, відповідач подав а пеляційну скаргу в якій прос ив постанову суду скасувати внаслідок порушення судом но рм матеріального і процесуал ьного права та прийняти нову постанову якою відмовити в з адоволенні позовних вимог.
В судовому засіданні предс тавник позивача заперечував проти доводів апеляційної с карги, просив її залишити без задоволення, а постанову суд у першої інстанції без змін.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, н алежним чином повідомлений п ро розгляд справи.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и письмові матеріали справи та доводи апеляційної скарги , судова колегія встановила н аступне.
Відповідно до вимог ст. 195 ч.1 К АС України суд апеляційної інстанції переглядає судов і рішення суду першої інстан ції в межах апеляційної ск арги. Суд апеляційної інста нції може вийти за межі дов одів апеляційної скарги в ра зі встановлення під час апел яційного провадження поруше нь, допущених судом першої і нстанції, які призвели до неп равильного вирішення справи .
В доводах апеляційної скар ги апелянт посилається на те , що судом першої інстанції б ули порушені норми матеріала ного і процесуального прав, а саме в суперечь п.п. 4.1.2 п.4.1 ст. 4 За кону України «Про внесення з мін до ЗУ «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами № 2181 від 21.12.2000 року у радекції Зак ону№ 550 від 20.02.2003 року та згідно п .п. 4.2 п.4 «Порядку заповнення та подання податкової декларац ії з ПДВ» у зв' язку з виправл енням самостійно виявлених п омилок за вересень, жовтень т а листопад 2007 року: неможливо п рочитати цифри, наявні помар ки на печатці підприємства.Т ак як недоліки не були усунен і ТОВ «Міск-Інвест» то подані уточнюючі розрахунки зилиши лися невизнаними контролююч им органом і неподаними.
Судом першої та апеляційно ї інстанції встановлено наст упне. Товариство з обмеже ною відповідальністю «Міск-І нвест» зареєстроване в якост і юридичної особи виконавчим комітетом Луганської місько ї ради 21.06.2004 (а.с. 14), перебуває на п одатковому обліку як платник податків у Ленінській МД ПІ у м. Луганську. 06.07.2004 позивач б ув зареєстрований в якості п латника податку на додану ва ртість, про що було видано від повідне свідоцтво (а.с. 17). У 2010 ро ці позивачем ТОВ «Міск-Інвес т» до Ленінської МДПІ у м. Луганську поштовими відправ леннями були подані уточнююч і розрахунки з податку на дод ану вартість за серпень, вере сень, жовтень, листопад, груде нь 2007 року, січень - грудень 2008 ро ку, січень-квітень 2009 року, жовт ень - грудень 2009 року, уточнюючі розрахунки з податку на приб уток підприємства за 9 місяці в та 2007 рік, за 1 квартал, 1 півріч чя, 9 місяців та 2008 рік, за 1 кварт ал, 1 півріччя, 9 місяців та 2009 рік , за 1 квартал та півріччя 2010 рок у. Вказані уточнюючі розрах унки не визнані Ленінською міжрайонною ДПІ у м.Лугансь ку з посиланням про те, що вони заповнені з порушеннями пор ядку заповнення та подання п одаткової декларацій. Відпо відач листами від 19.10.2010 №48196 (Т.2 а.с . 7), від 18.10.2010 №48106/28-521 (Т.2 а.с.14), від 05.11.2010 №52 120 (Т.2 а.с. 34), від 13.10.2010 №47141/25-521 (Т.2 а.с. 39) ві д 19.10.2010 №48197 (Т.2 а.с. 44), від 13.10.2010 №47142/28-521 (Т.2 а .с. 50) повідомив позивача про не визнання уточнюючих розраху нків та запропоновано платни ку податків виправити недолі ки та направити знову податк ові декларації.
Аналізуючи встановлені об ставини та доводи апеляційно ї скарги, судова колегія зазн ачає наступне. Відповідно до п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України №21 81 платник податків самостійн о обчислює суму податкового зобов' язання, яку зазначає у податковій декларації, крі м випадків, передбачених під пунктом «г» підпункту 4.2.2 пунк ту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї ста тті.
Згідно з п.п. 4.1.2. вказаної норм и Закону №2181 прийняття податк ової декларації є обов' язко м контролюючого органу. Пода ткова декларація приймаєтьс я без попередньої перевірки зазначених у ній показників через канцелярію, чий статус визначається відповідним но рмативно-правовим актом. Под аткова звітність, отримана к онтролюючим органом від плат ника податків як податкова д екларація, що заповнена ним в супереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її з аповнення, може бути не визна на таким контролюючим органо м як податкова декларація, як що в ній не зазначено обов' я зкових реквізитів, її не підп исано відповідними посадови ми особами, не скріплено печа ткою платника податків. У цьо му випадку, якщо контролюючи й орган звертається до платн ика податків з письмовою про позицією надати нову податко ву декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав неприйняття поперед ньої), то такий платник податк ів має право: надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідного штрафу; оскарж ити рішення податкового орга ну в порядку апеляційного уз годження.
Відповідно до норм Закону № 2181 податковий орган зобов' яз аний прийняти податкову декл арацію без попередньої перев ірки зазначених у ній показн иків та може не визнати подат кову звітність як податкову декларацію виключно з підста в заповнення її всупереч пра вил, зазначеним у затверджен ому порядку її заповнення.
Відповідно до п.п. 4.3 п. 4 Наказу Державної податкової адміні страції від 30.05.1997 №166 «Про затвер дження форми податкової декл арації та Порядку її заповне ння і подання», яким затвердж ено форму податкової деклара ції з податку на додану варті сть та визначено порядок її з аповнення (далі - Порядок), що діяв на момент подання подат кових декларацій з податку н а додану вартість, податкова звітність, отримана контрол юючим органом від платника п одатків як податкова деклара ція, що заповнена ним всупере ч правилам, зазначеним у затв ердженому порядку її заповне ння, може бути не визнана таки м контролюючим органом як по даткова декларація, якщо в ні й не зазначено обов' язкових реквізитів, її не підписано в ідповідними посадовими особ ами, не скріплено печаткою пл атника податків. У цьому разі , якщо контролюючий орган зве ртається до платника податкі в з письмовою пропозицією (пи сьмове звернення надсилаєть ся поштою з повідомленням пр о його вручення) надати нову п одаткову декларацію з виправ леними показниками (із зазна ченням підстав неприйняття п опередньої), то такий платник податків має право: надати та ку нову декларацію разом зі с платою відповідного штрафу; оскаржити рішення податково го органу в порядку апеляцій ного узгодження.
Достовірність даних підтв ерджується підписами керівн ика і головного бухгалтера т а засвідчується печаткою під приємства. Оригінал декларац ії з відповідними додатками подається платником до подат кового органу за місцезнаход женням платника на одному дв осторонньому аркуші формато м А-4 з відповідними додатками на односторонніх аркушах фо рматом А-4 (п. 3 Порядку).
Законом №2181 передбачено, що відмова службової (посадової ) особи ОДПС прийняти податко ву декларацію з будь-яких при чин або висування нею будь-як их передумов щодо такого при йняття (включаючи зміну пока зників такої декларації, зме ншення або скасування від' є много значення об' єктів опо даткування, сум бюджетних ві дшкодувань, незаконного збіл ьшення податкових зобов' яз ань тощо) забороняється та ро зцінюється як перевищення сл ужбових повноважень такою ос обою, що тягне за собою її дисц иплінарну та матеріальну від повідальність у порядку, виз наченому законодавством.
У разі якщо службова (посадо ва) особа ОДПС порушує норми а бзацу першого підпункту 4.1.2 пу нкту 4.1 статті 4 Закону №2181, платн ик податків зобов' язаний до закінчення граничного строк у подання декларації надісла ти таку декларацію поштою з о писом вкладеного та повідомл енням про вручення, до якої до лучається заява на ім' я кер івника відповідного ОДПС, ск ладена у довільній формі, із з азначенням прізвища службов ої (посадової) особи, яка відмо вилася прийняти декларацію, та/або із зазначенням дати ві дмови. При цьому декларація в важається поданою у момент ї ї вручення пошті, а граничний десятиденний строк, встанов лений для поштових відправле нь підпунктом 4.1.7 пункту 4.1 стат ті 4 Закону №2181, не застосовуєть ся.
Платник податків може тако ж оскаржити дії службової (по садової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у суд овому порядку.
Відповідно до п. 4.4. Порядку, я кщо платник самостійно вияви в помилки, що містяться у рані ше поданій ним податковій де кларації, то такий платник зо бов'язаний подати в порядку, у становленому для подання дек ларацій з податку на додану в артість (без урахування гран ичного терміну подання, але з урахуванням строків давност і, встановлених статтею 15 Зако ну №2181, уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з под атку на додану вартість у зв'я зку з виправленням самостійн о виявлених помилок. Одним ут очнюючим розрахунком може бу ти виправлено помилки лише о днієї раніше поданої деклара ції.
Платник податку має право н е подавати вказаний розрахун ок, якщо такі уточнені показн ики зазначаються ним у склад і декларації за будь-який нас тупний звітний (податковий) п еріод (з урахуванням зазначе них у першому абзаці строків давності та положень пункту 17.2 Закону №2181, протягом якого та кі помилки були самостійно в иявлені. Такий спосіб самост ійного виправлення платнико м помилки може бути застосов аний у разі виправлення у дек ларації звітного (податковог о) періоду помилок лише одніє ї раніше поданої декларації.
Відповідно до п.п.4.4.3. п.4 Поряд ку уточнюючий розрахунок под ається за формами, визначени ми в додатках 3, 4, 5, 6 та 7 до цього П орядку.
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 29.03.2003 №143, зареєстрованим у Міні стерстві юстиції України 08.04.200 3 за №271/7592, затверджено форму дек ларації з податку на прибуто к підприємства та Порядок її складання (далі - Порядок № 2 ), що діяв на момент подання по зивачем податкових декларац ій з податку на прибуток.
Згідно з п. 1.3 зазначеного Пор ядку №2 декларація з податку н а прибуток підприємства (дал і - декларація) та додатки до н еї подаються платником незал ежно від того, чи виникло у зві тному періоді в платника под аткове зобов' язання чи ні.
Починаючи з податкового пе ріоду - перший квартал 2006 року, декларація заповнюється в гр ивнях, без копійок, з відповід ним округленням за загальнов становленими правилами (п. 1.4 П орядку № 2).
1.5. Податок на прибуток за ква ртал, півріччя, три квартали т а рік розраховується за прав илами, установленими п.11.1 ст.11 і п.16.4 ст.16 Закону №334 (334/94-ВР) , нарост аючим підсумком з початку зв ітного календарного року (п. 1. 5 Порядку №2).
Відповідно до п. 1.6 Порядку №2 у декларації зазначаються у сі передбачені в ній показни ки. Якщо будь-який рядок декла рації не заповнюється через відсутність операції (суми), т о такий рядок прокреслюється , крім випадків, прямо визначе них у декларації.
Дані, наведені в декларації , повинні підтверджуватись п ервинними документами облік у та відповідати податковому обліку (звітності).
Достовірність даних підтв ерджується підписами керівн ика і головного бухгалтера т а засвідчується печаткою під приємства.
Згідно з п. 1.7 Порядку №2 декла рація заповнюється таким чин ом, що забезпечує вільне чита ння тексту (цифр) та збереженн я цих записів протягом устан овленого терміну зберігання звітності (друкованим спосо бом, чорнильними або кульков ими ручками у синьому або чор ному кольорі). Заповнення олі вцем не дозволяється.
За нормами Закону №2181 податк ова звітність, отримана конт ролюючим органом від платник а податків як податкова декл арація, що заповнена ним всуп ереч правилам, зазначеним у з атвердженому порядку її запо внення, може бути не визнана т аким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов' язко вих реквізитів, її не підписа но відповідними посадовими о собами, не скріплено печатко ю платника податків. Зазначе ний перелік обставин є вичер пним.
Судова колегія погоджуєть ся з виновком суду першої інс танції, що доводи відповідач а про наявність помарок на пе чатці в податкових деклараці ях з ПДВ та з податку на прибут ок як на причину невизнання в казаних декларацій податков ою звітністю не заслуговують на увагу, оскільки вказані по марки носять технічний харак тер. Законом не передбачено я к підставу невизнання деклар ацій податковою звітністю на явність помарок на відтиску печатки, невідповідність зві тного періоду подання розрах унків.
Судова колегія має зазначи ти, що податкова звітність мо же бути не визнана контролюю чим органом як податкова дек ларація, лише у разі, якщо вона заповнена платником податкі в всупереч правилам, зазначе ним у затвердженому порядку її заповнення. Зазначений пе релік обставин є вичерпним. І нших підстав для відмови у ви знанні податкової звітності в якості податкової деклара ції законом не встановлено.
На підставі викладеного, су дова колегія робить висновок , що суд першої інстанції прав ильно встановив обставини сп рави та ухвалив судове рішен ня з додержаянням норм матер іальтного і процесуального п рава, що відповідно до вимог с т. 200 КАС України, є підставою дл я залишення апеляційної скар ги без задоволення, а судовог о рішення без змін. Доводи апе ляційної скарги не спростову ють висновків суду першої ін станцї.
В судовому засіданні прого лошено вступну та резолютивн у частину.
Керуючись ст. ст. 195, 198, 200, 205, 206 Коде ксу адміністративного судоч инства України,
УХВА ЛИЛА:
Апеляційну скаргу Ленін ської міжрайонної держав ної податкової інспекція у м істі Луганську на постанову Луганського окружного адмін істративного суду від 14 верес ня 2011 р. у справі № 2а-6875/11/1270 залиши ти без задоволення.
Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 14 вересня 2011 року у справ і № 2а-6875/11/1270 залишити без змін.
Ухвала може бути оскаржена в касаційному порядку безпо середьно до Вищого адміністр ативного суду України протяг ом двадцяти днів з дня складе ння в повному обсязі.
Повний текст виготовлено 05 грудня 2011 року.
Головуючий суддя Васильєв а І.А.
Судді Яманко В.Г .
Казначе єв Е.Г.
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2011 |
Оприлюднено | 12.04.2012 |
Номер документу | 22466838 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Васильєва Ірина Анатоліївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Васильєва Ірина Анатоліївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Васильєва І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні