cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 16/56 17.04.12
За позовом Відкритого акціонерного товариства «Запоріжський металургій комбінат «Запоріжсталь»
До Державної адміністрації залізничного транспорту України "Укрзалізниця"
Про стягнення 13 596,24 грн.
Суддя Ярмак О.М.
Представники:
від позивача ОСОБА_1 за дов.
від відповідача ОСОБА_2 за дов.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Пред'явлені вимоги про стягнення 13 596, 24 грн. вартості недостачі вантажу, що надійшов за відправкою № Ф 142827 по контракту № ВП.1323.37515.04.66И від 23.07.2004р. у вагонах №№ 67547182, 61263331.
Відповідач проти позову, у відзиві на позовну заяву зазначає, що навантаження вантажу здійснювалось відправником без участі залізниці, про що зроблена відмітка в графі 22 накладної. Позивачем надано суперечливі відомості про ціну вантажу.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 25.04.2005р. зупинено провадження у справі до отримання відповіді від ВАТ "Михайлівський ГОК" про вартість відправленого за накладною №Ф142827 вантажу та зобов'язано сторін повідомити суд про усунення обставин, що зумовили зупинення провадження у справі.
13.05.2005р. судом було направлено запит №06-37.1/1031 від 10.05.2005р. ВАТ "Михайлівський ГОК" про надання інформації щодо кількості та вартості відправленого ВАТ "Михайлівський ГОК" на адресу ЗАТ "Запоріжсталь" 31 липня 2004р. по накладній №Ф142827 вантажу - руда залізна агломерована (окатиши). Відповідь на вказаний запит до суду не надійшла.
22.02.2012р. судом було повторно направлено судовий запит ВАТ "Михайлівський ГОК" про надання інформації щодо кількості та вартості відправленого ВАТ "Михайлівський ГОК" на адресу ЗАТ "Запоріжсталь" 31 липня 2004р. по накладній №Ф142827 вантажу - руда залізна агломерована (окатиши).
26.03.2012р. до суду надійшла відповідь ВАТ "Михайлівський ГОК" на судовий запит по справі № 16/56 (2005р.).
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.03.2012р. поновлено провадження у справі № 16/56 (2005р.)., справу призначено до розгляду у судовому засіданні.
17.04.2012р. через канцелярію суду відповідачем подано контр розрахунок ціни позову з урахуванням 1% норми природної втрати для руди залізної, передбаченої ст. 24 СМГС, відповідно до якого недостача вантажу при перевезенні у вагонах №№ 67547182, 61263331 становить 14,82 тон.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд,
ВСТАНОВИВ:
31.07.2004р. зі станції Курбакинська Московської залізниці, Росія, вантажовідправником -ВАТ «Михайлівський «ГОК»згідно контракту ВП.1323.37515.04.66И від 23.07.2004р. на адресу позивача (станція Запоріжжя Ліве Придніпровської залізниці) у вагонах №№ 67547182, 61263331 по залізничній накладній № Ф 142827 було відвантажено вантаж, а саме: руда залізна агломерована (окатиши).
Відповідно до § 1 статті 22 Угоди про міжнародні вантажні сполучення (далі УМВС) залізниця, яка прийняла вантаж до перевезення за накладною УМВС, відповідальна за виконання договору перевезення на всьому шляху прямування вантажу до видачі його на станції призначення.
При прибутті вантажу на станцію призначення у вагонах № № 67547182, 61263331 було виявлено заглиблення, про що станцією Запоріжжя Ліве складено акт загальної форми.
Актом загальної форми № 4725 складеним на станції Запоріжжя Ліве Придніпровської залізниці 02 серпня 2004 р. встановлено, що 02.08.2004р. при прийманні поїзда № 2903 виявлено заглибину у вагоні № 6754182, завантаження хвилеподібне, у вагоні № 67547182 справа над 1 люком заглибина 100*100*20 см., у вагоні № 61263331 справа над 2 люком заглиблення 100*100*30см.
При комісійній видачі вантажу по накладній № Ф 142827 було здійснено зважування вагонів № № 67547182, 61263331 на справних електронних вагах вантажоодержувача та складено комерційний акт № Ж 777194/567.
Комерційним актом № Ж 777194/567, складеним 03 серпня 2004 р. на станції Запоріжжя Ліве Придніпровської залізниці встановлено, що у документах значиться: у вагоні № 67547182 -вага 68700 кг, у вагоні № 61263331 -вага 64300 кг, тара вагонів 22 тони, фактично виявилось: у вагоні № 67547182 вага брутто: 82800 кг, тара з бруса: 22 000 кг, нетто: 60800 кг, тобто менше, ніж вказано у документі на 7900 кг. У вагоні № 6126331 виявилась вага брутто: 78050 кг, тара с бруса: 22000 кг, нетто: 56050 кг, тобто менше ніж вказано у документі на 8250 кг. Вагони технічно справні, люки закриті, вагон № 67547182 бездверний, у вагоні № 61263331 двері закриті. Витікання вантажу немає. Навантаження у вагони холмоподібне, у вагоні № 67547182 справа над 1 люком заглибина 100*100*20 см., у вагоні № 61263331 справа на 2 люком заглиблення 100*100*30см. При повторному переважуванні вагонів результат не змінився.
29.09.2004р. позивач надіслав відповідачу претензію № 20/6403 (Г.М.) на суму 13 596, 24 грн. з вимогою оплати вартості недостачі продукції по накладній № Ф 142827 у вагонах №№ 67547182, 61263331.
Листом № ЦМ-ЦРЖМ-22/04 від 21.10.2004р. відповідач повідомив позивача, що вказана претензія повернута без розгляду по суті, оскільки заявником не надано документів, що підтверджують вартість вантажу і пред'являються разом з перевізними документами.
Оцінивши на явні в матеріалах справи документи та подані учасниками процесу докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково, виходячи з наступного.
Згідно ст. 909 ЦК України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов"язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачу), а відправник зобов"язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Згідно пар. 1 ст. 22 Угоди про міжнародне залізничне вантажне сполучення, залізниця, що прийняла вантаж до перевезення по накладній УМВС, відповідальна за виконання договору про перевезення на всьому шляху проходження вантажу до видачі його на станції призначення.
Відповідно до пар.1 ст. 23 вищезазначеної Угоди залізниця відповідальна за шкоду яка виникла внаслідок повної або часткової втрати, недостачі маси, пошкодження, псування або зниження якості вантажу по іншим причинам за час з моменту прийняття вантажу до перевезення до видачі його на станції призначення.
Враховуючи дані комерційного акту та акту загальної форми, суд дійшов висновку, що відповідальність за недостачу вантажу у вагонах № № 67547182, 61263331 слід покласти на відповідача, оскільки мав місце доступ до вантажу на шляху перевезення.
Згідно параграфу 1 статті 25 Угоди залізниця повинна відшкодувати відправнику або отримувачу вантажу збитки за повну або часткову втрату вантажу в розмірі, який вираховується по ціні, що вказана в рахунку іноземного постачальника.
У процесі розгляду справи судом було направлено судовий запит ВАТ "Михайлівський ГОК" про надання інформації щодо кількості та вартості відправленого ВАТ "Михайлівський ГОК" на адресу ЗАТ "Запоріжсталь" 31 липня 2004р. по накладній №Ф142827 вантажу - руда залізна агломерована (окатиши).
У відповідь на вказаний запит, ВАТ «Михайлівський «ГОК»повідомив, що 31 липня 2004 року з ВАТ «Михайлівський «ГОК»на адресу ВАТ «Запоріжський металургій комбінат»по залізничній накладній №Ф 142827 було відправлено 50 вагонів руди залізної (окатиши), вартістю 103590,20 доларів США, загальною вагою 3396400 кг, тобто 30,5 доларів США за 1 тону вантажу.
Відповідно до параграфу 1 статті 24 Угоди, по відношенню до вантажів, які внаслідок своїх особливих природній властивостей зменшили масу при перевезенні, залізниця не несе відповідальності незалежно від пройденої вантажем відстані за ту частину недостачі маси вантажу, яка не перевищує: 1% маси руди залізної.
Розмір недостачі за мінусом природної втрати складає :
16,15 тон -1,33 тон норми природної втрати у двох вагонах = 14,82 тони
Параграфом 2 статті 28 Угоди визначено, що якщо сума вказана у валюті однієї країни, а виплата виконується в другій країні, то ця сума повинна бути перерахована по курсу дня та місця платежу в валюту країни залізниці, що робить виплати.
Тому, вартість недостачі руди залізної (окатиши), які повинен відшкодувати відповідач, визначається з наступного розрахунку:
14,82 т х 30,50 дол. за 1 тонну х 7,9850 грн. за 1 долар США (курс долара США станом на 17.04.2012р.) = 3609, 30 грн.
За таких обставин, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог частково в сумі 3609,30 грн. В решті позову відмовити.
Судові витрати покладаються на сторін пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 49, 82-85 ГПК України,-
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити частково.
1. Стягнути з Державної адміністрації залізничного транспорту України "Укрзалізниця" (03680, МСП, м.Київ-150, вул. Тверська, 5, код ЄДРПОУ ЄДРПОУ 00034045) на користь Відкритого акціонерного товариства «Запоріжський металургій комбінат «Запоріжсталь»(69008, м. Запоріжжя, вул. Північне шосе, 72, код ЄДРПОУ 00191230) 3609 (три тисячі шістсот дев ,ять) грн.30 коп. основного боргу, 36 (тридцять шість) грн. 09 коп. державного мита, 31 (тридцять одну) грн.32 коп. витрат на інформаційно -технічне забезпечення судового процесу.
Наказ видати відповідно до ст. 116 ГПК України.
2. В решті позову відмовити.
СуддяО.М.Ярмак
Повне рішення складено 24.04.2012р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2012 |
Оприлюднено | 03.05.2012 |
Номер документу | 23704680 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Ярмак О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні