ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"24" квітня 2012 р.Справа № 5017/145/2012
Позивач: Державна екологічна інспекція Північно-Західного регіону Чорного моря
Відповідач: Державне підприємство «Білгород-Дністровський морський торговельний порт»;
Товариство з обмеженою відповідальністю «СВ Транс Україна»;
Публічне акціонерне товариство «Чорномортехфлот»
Третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Державне підприємство водних шляхів „Устьдунайводшлях"
Про стягнення
Суддя Рога Н.В.
Представники:
Від позивача: ОСОБА_1 - згідно довіреності № 76\10 від 17.01.2012р.
Від відповідача: ДП «Білгород-Дністровський МТП»- ОСОБА_2 - згідно довіреності від 19.01.2012р., ОСОБА_3 - згідно довіреності від 14.03.2012р., ОСОБА_4 - довіреність від 28.12.2011р.
Від відповідача : ТОВ «СВ Транс Україна»- ОСОБА_5 - директор.
Від відповідача : ПАТ «Чорномортехфлот»- ОСОБА_6- довіреність № 629\16 від 06.04.2011р.
Від третьої особи : ОСОБА_7 - довіреність № 01\12 від 11.01.2012р.
В засіданні брали участь:
Від позивача: ОСОБА_1 - згідно довіреності №76\10 від 17.01.2012р.
Від відповідача: ДП «Білгород-Дністровський МТП»- ОСОБА_2 - згідно довіреності від 19.01.2012р., ОСОБА_3 - згідно довіреності від 14.03.2012р.
Від відповідача : ТОВ «СВ Транс Україна»- не з'явився.
Від відповідача : ПАТ «Чорномортехфлот»- не з'явився.
Від третьої особи : ОСОБА_7 - довіреність № 01\12 від 11.01.2012р.
Суть спору: Позивач - Державна екологічна інспекція з охорони довкілля Північно-Західного регіону Чорного моря (далі -Інспекція), звернувся до господарського суду Одеської області з позовом до Державного підприємства «Білгород-Дністровський морський торговельний порт»(далі - ДП «Білгород-Дністровський МТП) про стягнення з відповідача збитків у сумі 61 400 грн.
На підставі постанови Кабінету Міністрів України № 995 від 14.09.2011р., ухвалою суду від 09.02.2012р. здійснено заміну позивача у справі на його правонаступника -Державну екологічну інспекцію Північно-Західного регіону Чорного моря. Представник позивача позовну заяву підтримує, наполягає на задоволенні позову.
Відповідач - ДП «Білгород-Дністровський МТП»проти позову заперечує з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву та доповненнях до відзиву на позовну заяву.
З метою повного та всебічного розгляду справи, ухвалою суду від 09.02.2012р. до участі у справі у якості інших відповідачів судом залучено Товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) „СВ Транс Україна" та Публічне акціонерне товариство (далі -ПАТ) „ЧОРНОМОРТЕХФЛОТ".
Відповідач - ТОВ „СВ Транс Україна" проти позову заперечує частково, з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву.
Відповідач - ПАТ „ЧОРНОМОРТЕХФЛОТ" відзиву на позовну заяву до суду не надав.
Ухвалою суду від 12.04.2012р. до участі у справі у якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору залучено Державне підприємство водних шляхів „Устьдунайводшлях". Представник третьої особи в судовому засіданні надав пояснення по справі.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:
Актом перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України від 13.05.2011р. встановлено проведення днопоглиблювальних робіт морського підхідного каналу ДП «Білгород-Дністровський МТП»на підставі Договору № 310-ХД\ТР від 12.07.2010р., укладеного між ДП «Білгород-Дністровський МТП»та ТОВ «СВ Транс Україна». При цьому встановлено, що дозвіл Державної екологічної інспекції з охорони довкілля Північно-Західного регіону Чорного моря відсутній.
У той же день, 13.05.2011р. складений Протокол № 101952 про адміністративне правопорушення, згідно якого В.О. начальника ВГ та ІС ДП «Білгород-Дністровський МТП»вчинено адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 60 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме: допущено проведення днопоглиблювальних робіт на морському підхідному каналі без наявності дозволу Державної екологічної інспекції з охорони довкілля Північно-Західного регіону Чорного моря щодо проведення днопоглиблювальних робіт.
Постановою № 101952 про накладення адміністративного стягнення від 13.05.2011р. визнано винною ОСОБА_8 у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 60 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накладено на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 136 грн.
Позивач у справі зазначає, що відповідно до ст. 20 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях належать: державний контроль за використанням і охороною земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони республіки, а також за додержанням норм екологічної безпеки: подання позовів про відшкодування збитків і втрат заподіяних в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища складання протоколів та розгляд справ про адміністративні правопорушення в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів.
Відповідно до ст. 68 зазначеного Закону підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
Крім того, позивач зазначив, що відповідно до ст. 86 Водного кодексу України на земельних ділянках дна річок, озер, водосховищ, морів та інших водних об'єктів можуть проводитися роботи, пов'язані з будівництвом гідротехнічних споруд, поглибленням дна для судноплавства, видобування корисних копалин (крім піску, гальки і гравію в руслах малих та гірських річок), прокладанням кабелів, трубопроводів, інших комунікацій, а також бурові та геологорозвідувальні роботи. Місця і порядок проведення зазначених робіт визначаються відповідно до проектів, що погоджуються з державними органами охорони навколишнього природного середовища, водного господарства та геології.
Згідно п. 15 «Правил охорони внутрішніх морських вод і територіального моря України від забруднення і засмічення», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19.02.1996р. № 269, у разі проведення робіт, пов'язаних з будівництвом гідротехнічних споруд, поглиблення дна для судноплавства, видобування корисних копалин, прокладанням кабелів, трубопроводів, інших комунікацій, а також проведенням бурових та геологорозвідувальних робіт, повинні передбачатися заходи щодо запобігання забрудненню внутрішніх морських вод і територіального моря стічними водами, забруднюючими речовинами, включаючи радіоактивні, відходами і сміттям.
Усі перелічені роботи, які проводяться у внутрішніх морських водах і територіальному морі України, здійснюються на підставі дозволів, що видаються державними інспекціями охорони Чорного і Азовського морів Мінекоресурсів України.
Рішенням Головного державного екологічного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Чорного моря від 16.05.2011р. за № 38/05 тимчасово заборонено (зупинено) діяльність щодо проведення ДП «Білгород-Дністровський МТП»експлуатаційних днопоглиблювальних робіт на морському підхідному каналі.
За розрахунком компенсаційних платежів за проведення експлуатаційних ремонтних днопоглиблювальних робіт на морському підхідному каналі ДП «Білгород-Дністровський МТП»у період з 15.04. по 25.05.2011р. і з 22.06. по 29.06.2011р., виконаним ДП «Державний проектно-вишукувальний та науково-дослідний інститут морського транспорту «ЧОРНОМОРНДІПРОЕКТ», розміри компенсаційних платежів за збитки, спричинені водному середовищу і біоресурсам, проведеними на морському підхідному каналі порту днопоглиблювальними роботами у період з 15.04. по 25.05.2011р. і з 22.06. по 29.06.2011р. склали: водному середовищу -23 023 грн. і водним біоресурсам -31 522 грн.
За розрахунком компенсаційних платежів за проведення експлуатаційних ремонтних днопоглиблювальних робіт на морському підхідному каналі ДП «Білгород-Дністровський МТП»у період з 29.06. по 23.07.2011р., виконаним ДП «Державний проектно-вишукувальний та науково-дослідний інститут морського транспорту «ЧОРНОМОРНДІПРОЕКТ», розміри компенсаційних платежів за збитки, спричинені водному середовищу і біоресурсам, проведеними на морському підхідному каналі порту днопоглиблювальними роботами у період з 29.06. по 10.07.2011р. склали: водному середовищу -3 399 грн. і водним біоресурсам -3 456 грн.
28 жовтня 2011р., з метою досудового врегулювання спору, на адресу ДП «Білгород-Дністровський МТП» позивачем було направлено претензію щодо відшкодування державі збитків на суму 61 400 грн., яку залишено без задоволення.
Такі дії відповідача позивач вважає порушенням інтересів держави, у зв'язку з чим звернувся до суду за захистом та просить суд стягнути з ДП «Білгород-Дністровський МТП» заподіяні державі збитки у розмірі 61 400 грн.
Відповідач - ДП «Білгород-Дністровський МТП»проти позову заперечує, посилаючись на те, що 12 липня 2010р. між ДП «Білгород-Дністровський МТП» (Замовник) та ТОВ «СВ Транс Україна»(Генпідрядник) був укладений Договір № 310-ХД\ТР, предметом якого є виконання силами безпосередньо Генпідрядника та залученими силами інших Підрядників робіт по профілактичному днопоглиблюванню морської частини підхідного каналу (Дністровсько - цареградського гірла ДП «Білгород-Дністровський МТП») згідно Технічного завдання і Плану організації робіт. Генпідрядник виконує роботи згідно умов цього Договору та у строки, передбачені Календарним планом -графіком, на підставі Технічного завдання, наданого Замовником , а Замовник оплачує виконані роботи згідно умов Договору. Об'єм робіт складає не менш ніж 230 тис. м. куб. Згідно п. 5.1. Договору строк виконання договірного об'єму робіт встановлюється у кількості 80 календарних днів з моменту початку робіт і до їх повного закінчення, але не пізніше 20.10.2010р.
Відповідно до п. 6.2.6 Договору Замовник мав до початку робіт видати Генпідряднику, зокрема, засвідчену копію (з наданням на ознайомлення оригіналу) дозволу природоохоронних органів на право проведення робіт і відвал ґрунту.
Додатковою угодою № 1 до Договору, що була підписана 27.12.2010р., п. 5.1 Договору був викладений в такій редакції: «Строк виконання договірного об'єму робіт встановлюється у кількості 80 календарних днів з моменту початку робіт і до їх повного закінчення, але не пізніше15 січня 2011р.». Додатковою угодою № 2 до Договору, що була підписана 14.01.2011р., п. 5.1 Договору був викладений в такій редакції: «Строк виконання договірного об'єму робіт встановлюється у кількості 80 календарних днів з моменту початку робіт і до їх повного закінчення, але не пізніше 12 лютого 2011р.». Додатковою угодою № 3 до Договору, що була підписана 11.02.2011р., п. 5.1 Договору був викладений в такій редакції: «Строк виконання договірного обєму робіт встановлюється у кількості 80 календарних днів з моменту початку робіт і до їх повного закінчення, але не пізніше 27 лютого 2011р.». Додатковою угодою № 4 до Договору, що була підписана 11.04.2011р., п. 5.1 Договору був викладений в такій редакції: «Строк виконання договірного обєму робіт встановлюється у кількості 80 календарних днів з моменту початку робіт. Строк закінчення робіт -15 квітня 2011р. У випадку, якщо роботи по профілактичному днопоглибленню морської частини підхідного каналу (Дністровсько- цареградського гірла) ДП «Білгород-Дністровський МТП»Генпідрядником не будуть виконані у зазначений строк у звязку із наявністю причин, що не залежать від останнього, строк виконання таких робіт продовжується до 15 травня 2011р. При цьому, Генпідрядник за свій рахунок зобовязується продовжити та/або оформити всі необхідні документи (у тому числі дозвіл уповноважених державних органів на проведення днопоглиблювальних робіт), пов'язані з проведенням Генпідрядником робіт по профілактичному днопоглиблюванню морської частини підхідного каналу (Дністровсько - цареградського гірла) ДП «Білгород-Дністровський МТП».
Крім того, викладено у новій редакції п. 16.1. Договору та зазначено, що Договір набирає чинності з моменту його підписання і скріплення печатками сторін і діє до 15.05.2011р.
Сторони також доповнили Договір п. 13.13., згідно якого всі можливі ризики, штрафні санкції, претензії зі сторони третіх осіб і організацій, пов'язані з прямими збитками та/або збитками, спричиненими навколишньому середовищу та/або рибним запасам під час виконання умов Договору на проведення профілактичного днопоглиблювання морської частини підхідного каналу (Дністровсько- цареградського гірла) ДП «Білгород-Дністровський МТП»у період з 15.04.2011р. по 15.05.2011р. покладаються на Генпідрядника. У випадку пред'явлення до Замовника вимог, що витікають з даного пункту, пов'язаних з продовженням строку виконання договірних робіт з 15.04.2011р. по 15.05.2011р., Генпідрядник зобов'язується відшкодувати Замовнику всі суми пред'явлених матеріальних вимог.
Штраф у розмірі 2 324 грн. за адміністративне правопорушення, згідно постанови №101952 від 13.05.2011р., був сплачений ТОВ „СВ Транс України" платіжним дорученням №73 від 18.05.2011р.
Відповідач зазначає, що роботи з профілактичного днопоглиблювання морської частини підхідного каналу (Дністровсько - цареградського гірла) ДП «Білгород-Дністровський МТП»були виконані у повному обсязі 15.05.2011р., що підтверджується актами виконаних робіт №1 від 30.09.2010р., №2 від 30.11.2010р., №3 від 27.12.2010р., №4 від 14.01.2011р., №5 від 01.02.2011р., №6 від 28.02.2011р., №7 від 15.05.2011р., №8 від 03.04.2011р., №9 від 16.05.2011р.
Гарантійним листом №19 від 14.02.2011р. ТОВ „СВ Транс Україна" гарантувало завершити виконання днопоглиблювальних робіт по Договору № 310-ХД\ТР від 12.07.2010р. у строк до 15.04.2011р. В іншому випадку всі витрати, пов'язані з отриманням дозволів на виконання робіт в нерестовий період, оплата збитків рибним запасам при проведенні робіт у нерестовий період, збитки навколишньому середовищу при проведенні робіт, продовження дозволу Державної екологічної інспекції з охорони довкілля Північно-Західного регіону Чорного моря буде здійснено за рахунок ТОВ „СВ Транс Україна".
Листом від 23.05.2011р. за №1355\1 ДП «Білгород-Дністровський МТП» запропонувало ТОВ „СВ Транс України" негайно припинити днопоглиблювальні роботи на морській частині підхідного каналу (Дністровсько- цареградського гірла) ДП «Білгород-Дністровський МТП»у зв'язку із закінченням строку дії Договору №310-ХД від 12.07.2010р.
Крім того, відповідач зазначив, що власником багато черпакового земснаряду „Майкан", який у період з 16.04.2011р. по 10.07.2011р. виконував роботи з вилучення ґрунту на морській частині підхідного каналу порту без дозволу Державної екологічної інспекції з охорони довкілля Північно-Західного регіону Чорного моря, є ПАТ „ЧОРНОМОРТЕХФЛОТ". Договірних відносин між ДП «Білгород-Дністровський МТП» та ПАТ „ЧОРНОМОРТЕХФЛОТ" щодо здійснення робіт з профілактичного днопоглиблювання морської частини підхідного каналу (Дністровсько- цареградського гірла) ДП «Білгород-Дністровський МТП»у період з 15.05.2011р. по 10.07.2011р. не було.
Відповідач- ТОВ „СВ Транс Україна" проти позову заперечує частково та зазначає, що ТОВ „СВ Транс Україна„ свої зобов'язання за Договором №310-ХД\ТР виконало у повному обсязі , провело роботи з профілактичного днопоглиблювання морської частини підхідного каналу (Дністровсько - цареградського гірла) ДП «Білгород-Дністровський МТП»у період до 15.05.2011р., що підтверджується актами виконаних робіт №1 від 30.09.2010р., №2 від 30.11.2010р., №3 від 27.12.2010р., №4 від 14.01.2011р., №5 від 01.02.2011р., №6 від 28.02.2011р., №7 від 15.05.2011р., №8 від 03.04.2011р., №9 від 16.05.2011р.
Крім того, 16.05.2011р. був підписаний остаточний акт № 8 з субпідрядником - ПАТ „ЧОРНОМОРТЕХФЛОТ", згідно якого виконано весь обсяг робіт -230 тис. куб. м. Також 16.05.2011р. між ТОВ „СВ Транс Україна" та ПАТ „ЧОРНОМОРТЕХФЛОТ" був підписаний Акт про закінчення робіт, згідно якого всі роботи по договору закінчені у повному обсязі, і між цими підприємствами подалі не має ніяких зобов'язань.
ТОВ „СВ Транс Україна" також зазначає, що за умовами Договору №310-ХД\ТР від 12.07.2010р. дозвіл природоохоронних органів на право проведення робіт і відвал ґрунту мав отримати Замовник перед початком робіт та надати Виконавцю. Але, враховуючи наявність Додатку №4 до цього Договору підприємство погоджується погасити витрати, пов'язані з подовженням дії дозволу на роботи по каналу, а саме витрати Порту за даним позовом у період з 16.04.2011р. по 15.05.2011р. у зв'язку із проведенням робіт на профілактичного днопоглиблювання морської частини підхідного каналу (Дністровсько- цареградського гірла ) ДП «Білгород-Дністровський МТП».
Представник третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державне підприємство водних шляхів „Устьдунайводшлях". Представник третьої особи в судовому засіданні надав пояснення, згідно яких підприємство є судновласником многочерпакового земснаряду „МАЙКАН", бербоут-чартерним фрахтователем якого є ТОВ „Чорноморінвестгруп".
Розглянув матеріали справи, на підставі чинного законодавства України, суд доходить до такого висновку:
За приписами ст. 20 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях належать : державний контроль за використанням і охороною земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони республіки, а також за додержанням норм екологічної безпеки : подання позовів про відшкодування збитків і втрат заподіяних в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища складання протоколів та розгляд справ про адміністративні правопорушення в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів. За таких обставин, позивач у справі правомірно звернувся до суду з позовом про стягнення на користь Держави в особі Державної екологічної інспекції з охорони довкілля Північно-Західного регіону Чорного моря заподіяних державі збитків.
Відповідно до ст. 86 Водного кодексу України на земельних ділянках дна річок, озер, водосховищ, морів та інших водних об'єктів можуть проводитися роботи, пов'язані з будівництвом гідротехнічних споруд, поглибленням дна для судноплавства, видобування корисних копалин (крім піску, гальки і гравію в руслах малих та гірських річок), прокладанням кабелів, трубопроводів, інших комунікацій, а також бурові та геологорозвідувальні роботи. Місця і порядок проведення зазначених робіт визначаються відповідно до проектів, що погоджуються з державними органами охорони навколишнього природного середовища, водного господарства та геології.
Згідно п. 15 «Правил охорони внутрішніх морських вод і територіального моря України від забруднення і засмічення», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19.02.1996р. №269, у разі проведення робіт, пов'язаних з будівництвом гідротехнічних споруд, поглиблення дна для судноплавства, видобування корисних копалин, прокладанням кабелів, трубопроводів, інших комунікацій, а також проведенням бурових та геологорозвідувальних робіт, повинні передбачатися заходи щодо запобігання забрудненню внутрішніх морських вод і територіального моря стічними водами, забруднюючими речовинами, включаючи радіоактивні, відходами і сміттям.
Усі перелічені роботи, які проводяться у внутрішніх морських водах і територіальному морі України, здійснюються на підставі дозволів, що видаються державними інспекціями охорони Чорного і Азовського морів Мінекоресурсів України.
Як вбачається з матеріалів справи, 12 липня 2010р. між ДП «Білгород-Дністровський МТП»(Замовник) та ТОВ «СВ Транс Україна»(Генпідрядник) був укладений Договір №310-ХД\ТР, предметом якого є виконання силами безпосередньо Генпідрядника та залученими силами інших Підрядників робіт по профілактичному днопоглиблюванню морської частини підхідного каналу (Дністровсько - цареградського гірла ДП «Білгород-Дністровський МТП») згідно Технічного завдання і Плану організації робіт. Генпідрядник виконує роботи згідно умов цього Договору та у строки, передбачені Календарним планом -графіком, на підставі Технічного завдання, наданого Замовником, а Замовник оплачує виконані роботи згідно умов Договору. Об'єм робіт складає не менш ніж 230 тис. м. куб.
Відповідно до п. 6.2.6 Договору Замовник мав до початку робіт видати Генпідряднику, зокрема, засвідчену копію (з наданням на ознайомлення оригіналу) дозволу природоохоронних органів на право проведення робіт і відвал ґрунту.
Додатковою угодою № 4 до Договору, що була підписана 11.04.2011р., сторони домовилися, що у випадку, якщо роботи по профілактичному днопоглибленню морської частини підхідного каналу (Дністровсько- цареградського гірла) ДП «Білгород-Дністровський МТП»Генпідрядником не будуть виконані у зазначений строк у зв'язку із наявністю причин, що не залежать від останнього, строк виконання таких робіт продовжується до 15 травня 2011р. При цьому, Генпідрядник за свій рахунок зобовязується продовжити та/або оформити всі необхідні документи (у тому числі дозвіл уповноважених державних органів на проведення днопоглиблювальних робіт), пов'язані з проведенням Генпідрядником робіт по профілактичному днопоглиблюванню морської частини підхідного каналу (Дністровсько- цареградського гірла) ДП «Білгород-Дністровський МТП».
Сторони також доповнили Договір п.13.13., згідно якого всі можливі ризики, штрафні санкції, претензії зі сторони третіх осіб і організацій, пов'язані з прямими збитками та\або збитками, спричиненими навколишньому середовищу та\або рибним запасам під час виконання умов Договору на проведення профілактичного днопоглиблювання морської частини підхідного каналу (Дністровсько- цареградського гірла) ДП «Білгород-Дністровський МТП» у період з 15.04.2011р. по 15.05.2011р. покладаються на Генпідрядника. У випадку пред'явлення до Замовника вимог, що витікають з даного пункту, пов'язаних з продовженням строку виконання договірних робіт з 15.04.2011р. по 15.05.2011р., Генпідрядник зобов'язується відшкодувати Замовнику всі суми пред'явлених матеріальних вимог.
Актом перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України від 13.05.2011р. встановлено проведення днопоглиблювальних робіт морського підхідного каналу ДП «Білгород-Дністровський МТП»на підставі Договору №310-ХД\ТР від 12.07.2010р., укладеного між ДП «Білгород-Дністровський МТП» та ТОВ «СВ Транс Україна». При цьому встановлено, що дозвіл Державної екологічної інспекції з охорони довкілля Північно-Західного регіону Чорного моря відсутній.
Відповідно до ст. 68 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
За розрахунком компенсаційних платежів за проведення експлуатаційних ремонтних днопоглиблювальних робіт на морському підхідному каналі ДП «Білгород-Дністровський МТП»у період з 15.04. по 25.05.2011р. і з 22.06. по 29.06.2011р., виконаним ДП «Державний проектно-вишукувальний та науково-дослідний інститут морського транспорту «ЧОРНОМОРНДІПРОЕКТ», розміри компенсаційних платежів за збитки, спричинені водному середовищу і біоресурсам, проведеними на морському підхідному каналі порту днопоглиблювальними роботами у період з 15.04. по 25.05.2011р. і з 22.06. по 29.06.2011р. склали: водному середовищу -23 023 грн. і водним біоресурсам -31 522 грн.
За розрахунком компенсаційних платежів за проведення експлуатаційних ремонтних днопоглиблювальних робіт на морському підхідному каналі ДП «Білгород-Дністровський МТП»у період з 29.06. по 23.07.2011р., виконаним ДП «Державний проектно-вишукувальний та науково-дослідний інститут морського транспорту «ЧОРНОМОРНДІПРОЕКТ», розміри компенсаційних платежів за збитки, спричинені водному середовищу і біоресурсам, проведеними на морському підхідному каналі порту днопоглиблювальними роботами у період з 29.06. по 10.07.2011р. склали: водному середовищу -3 399 грн. і водним біоресурсам -3 456 грн.
За таких обставин, загальна сума збитків, спричинених водному середовищу і біоресурсам, проведеними на морському підхідному каналі порту днопоглиблювальними роботами у період з 15.04.2011р. по 25.05.2011р. та з 29.06.2011р. по 23.07.2011р. складає 61 400 грн.
Відповідно до статті 69 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища»шкода, заподіяна внаслідок порушення природоохоронного законодавства, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.
Гарантійним листом №19 від 14.02.2011р. ТОВ „СВ Транс Україна" гарантувало завершити виконання днопоглиблювальних робіт по Договору №310-ХД\ТР від 12.07.2010р. у строк до 15.04.2011р. В іншому випадку всі витрати, пов'язані з отриманням дозволів на виконання робіт в нерестовий період, оплата збитків рибним запасам при проведенні робіт у нерестовий період, збитки навколишньому середовищу при проведенні робіт, продовження дозволу Державної екологічної інспекції з охорони довкілля Північно-Західного регіону Чорного моря ТОВ „СВ Транс Україна" гарантувало відшкодувати за свій рахунок..
Згідно п. 1.6. роз'яснення Вищого арбітражного суду України від 27.06.2001 р. N 02-5/744 „Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища" (із змінами та доповненнями) вирішуючи спір про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, господарському суду слід виходити з презумпції вини правопорушника. Отже позивач не повинен доводити наявність вини відповідача у заподіянні шкоди навколишньому природному середовищу, навпаки, відповідач повинен довести, що у діях його працівників відсутня вина у заподіянні шкоди.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ „СВ Транс Україна" не завершило виконання днопоглиблювальних робіт по Договору №310-ХД\ТР від 12.07.2010р. у строк до 15.04.2011р., отже, взяло на себе зобов'язання щодо відшкодування всіх витрат, пов'язаних з отриманням дозволів на виконання робіт в нерестовий період, оплатою збитків рибним запасам при проведенні робіт у нерестовий період, збитків навколишньому середовищу при проведенні робіт, продовження дозволу Державної екологічної інспекції з охорони довкілля Північно-Західного регіону Чорного моря.
За таких обставин, на думку суду, саме ТОВ „СВ Транс Україна" має відшкодувати державі збитки у сумі 61 400 грн.
Судові витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача відповідно до ст.ст.44,49 ГПК України.
На підставі зазначеного, керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позовну заяву Державної екологічної інспекції з охорони довкілля Північно-Західного регіону Чорного моря задовольнити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «СВ Транс Україна»(Одеська обл, м. Ізмаїл, вул. Леніна, 5/2, код ЄДРПОУ 36687143) на користь Держави в особі Державної екологічної інспекції з охорони довкілля Північно-Західного регіону Чорного моря (УДК у Білгород-Дністровському районі, код ЄДРПОУ 23215016, р/р 33119331700011, Банк: Головне управління Держказначейства України в Одеській області, МФО 828011, код платежу 101, код бюджетної класифікації 24062100) заподіяні державі збитки у розмірі 61 400 грн.
3. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «СВ Транс Україна»(Одеська обл, м. Ізмаїл, вул. Леніна, 5\2, код ЄДРПОУ 36687143) на користь Державного бюджету України (р/р 31210206783008, одержувач ГУ ДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22030001, код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області 03499997) судовий збір у розмірі 1 609 грн. 50 коп.
4. Державне підприємство «Білгород-Дністровський морський торговельний порт»та Публічне акціонерне товариство «Чорномортехфлот»від відповідальності звільнити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 03 травня 2012р.
Суддя Рога Н. В.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2012 |
Оприлюднено | 07.05.2012 |
Номер документу | 23801384 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні