Постанова
від 24.05.2012 по справі 2а/2470/559/12
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 травня 2012 р. м. Чернівці Справа № 2а/2470/559/12

Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Дембіцького П.Д..,

при секретаря судового засідання Граматович М.І..,

за участю :

представника позивача -ОСОБА_1 (за довіреністю) ;

представника відповідача -ОСОБА_2 (за довіреністю) ,

розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Чернівці до приватного підприємства управління «Ассоль» про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках,-

На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Про час складання постанови у повному обсязі повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167, п.2 ч.2 ст. 186 КАС України.

СУТЬ СПОРУ:

Позивач - Державна податкова інспекція у м. Чернівці до приватного підприємства «Ассоль» про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках в сумі 189725,50 грн.

24 травня 2012 року у судовому засіданні представник позивача надав суду письмове клопотання про уточнення та зміну позовних вимог в якому просив суд стягнути податковий борг, який рахується за ПП «Ассоль» у сумі 189725,00 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що при проведенні перевірки приватного підприємства «Ассоль» щодо дотримання суб'єктом господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій виявлено порушення норм Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»

№ 265/95-ВР, зокрема п.1 ст. 3 не проведення через реєстратор розрахункових операцій реалізованого товару.

За наслідками перевірки складено Акт № 2930/24/12/23-30501410 від 20.08.2009 року, та прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій Форми «С» № 0084180234 від 02.09.2009 року.

На день звернення до суду дана сума заборгованості у відповідачем добровільно не погашена.

Представник позивача в судовому засіданні року позов підтримав у повному обсязі, просив позовні вимоги задовольнити.

Відповідач у судовому засіданні позовні вимоги не визнав подав заперечення на адміністративний позов в якому зазначив, що на даний час матеріали по вказаному спору знаходяться у Вищому Апеляційному суді України, рішення по справі не прийнято. Рішення ДПІ в м. Чернівці про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0084180234 від 02.09.2009 року відповідач вважає незаконним та таким, що підлягає скасуванню так як позивачем 18.08.2009 року порушено підстави та порядок проведення перевірки ПП «Ассоль»

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб Приватне підприємство «Ассоль» зареєстроване Виконавчим комітетом Чернівецької міської ради 03.08.1999 року як юридична особа за адресою : 58000,Чернівецька область, м. Чернівці, Шевченківський район, вул. Університетська, буд.1.

Згідно довідки про взяття на облік платників податків № 1004 від 27.02.2012 року Приватне підприємство «Ассоль» взяте на облік у ДПІ у м. Чернівці 06.08.1999 року за № 592.

18 серпня 2009 року працівниками ДПІ у м. Чернівці на підставі направлення на проведення перевірки № 001142 від 14.08.2009 року проведено перевірку виїзної торгівлі Приватного підприємства «Ассоль» яке знаходиться за юридичною адресою: 58000, м. Чернівці,

вул. Університетська, 1.

За наслідками проведеної перевірки складено Акт перевірки № 2930/24/12/23-30501710 від 20.08.2010 року. При проведенні перевірки було встановлено порушення вимог Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме порушення п.1. ст.3 Закону - реалізація товарів без застосування реєстраторів розрахункових операцій.

За результатами розгляду Акта перевірки № 2930/24/12/23-30501710 від 20.08.2010 року ДПІ у м .Чернівці було прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій

Форми «С» № 0084180234 від 02.09.2009 року на суму 189725,50 грн.

Також з метою стягнення заборгованості ДПІ у м. Чернівці виставлено відповідачеві податкову вимогу форми «Ю» № 2069 від 08.11.2011 року, яку відповідач отримав 08.11.2011 року, про що свідчить підпис Директора ПП «Ассоль» ОСОБА_2 про отримання даної вимоги.

Приватне підприємство «Ассоль» не погодившись із вказаним Рішенням оскаржила його до Чернівецького окружного адміністративного суду.

08 червня 2010 року постановою Чернівецького окружного адміністративного суду по справі № 2а-1593/10/2470 адміністративний позов задоволено повністю, та скасовано рішення ДПІ у м. Чернівці про застосування штрафних (фінансових) санкцій Форми «С» № 0084180234 від 02.09.2009 року на суму 189725,50 грн.

29 червня 2010 року ДПІ у м. Чернівці не погоджуючись з постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 08.06.2010 року подала апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду. 06.10.2011 року. Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду задоволено апеляційну скаргу ДПІ у м. Чернівці та скасовано постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 08.06.2010 року.

Не погоджуючись з рішенням апеляційної інстанції Приватне підприємство «Ассоль» оскаржило постанову Львівського апеляційного адміністративного суду до Вищого адміністративного суду України.

28 грудня 2011 року Вищим адміністративним судом України винесено ухвалу про відкриття касаційного провадження у адміністративній справі № 2а-1593/10/2470. На день винесення постанови по справі рішення щодо розгляду касаційної скарги Вищим адміністративним судом не прийнято.

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини у справі, дослідивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, встановив наступне.

До функцій Державних податкових інспекцій згідно п.11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні " відноситься подання до судів позовів до підприємств та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг " № 265/95-ВР від 06.07.1995 року.

У відповідності до ст.1 цього Закону, реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами), які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.

Пунктом 1 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", порушення якого встановлено в акті перевірки, передбачено, що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:

1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Згідно п. 1 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ", у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки, застосовується санкція у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність.

Відповідно до п. 3 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ", - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки застосовується санкція у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність у разі не зберігання книг обліку розрахункових операцій чи розрахункових книжок протягом встановленого терміну застосовується санкція у розмірі двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян .

Таким чином позивач правомірно застосував до відповідача штрафні (фінансові) санкції.

Згідно ст. 25 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових

операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг " суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Дослідженням Акту перевірки № 2930/24/12/23-30501710 від 20.08.2010 року встановлено, що перевірка представниками податкового органу проведена у присутності директора ПП «Ассоль» ОСОБА_2 У ході перевірки представник відповідача ОСОБА_2 підписав вказаний Акт перевірки із виявленими порушеннями, в якому зазначив, що до перевірки претензій немає, заперечення до акту перевірки будуть надані у строк.

Відповідач, який отримав вищезазначене рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, у встановлений законом строк, суму штрафних (фінансових) санкцій не сплатив, у зв'язку з чим у нього існує заборгованість у сумі 189725,50 грн., яка підлягає стягненню з відповідача у судовому порядку.

До функцій Державних податкових інспекцій згідно п.11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" відноситься подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону активи платника податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду, у зв'язку з чим з відповідача стягується податковий борг у сумі 189725,50 грн.

Окрім вказаного, суд бере до уваги, що в силу частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Згідно п.1 ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі у межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституцією України.

Також суд звертає увагу, що завданням адміністративного судочинства, відповідно до статті 2 КАС України, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства.

Перевіряючи правильність дій суб'єкта владних повноважень, суд виходить із того, що суб'єкт владних повноважень, здійснюючи владні управлінські функції, зобов'язаний діяти в межах та у спосіб встановлений законом.

Розглянувши матеріали справи та подані документи, всебічно і повно встановивши фактичні обставини у справі, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, на яких ґрунтується позов, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позивач, як суб'єкт владних повноважень, здійснюючи владні управлінські функції, діяв у відповідності до вимог Закону, нормативно правових актів.

Судовим розглядом не встановлено порушення зазначених критеріїв позивачем при винесенні оскаржуваного рішення про застосування штрафних фінансових санкцій.

Позивачем ДПІ у м. Чернівці який звернувся з позовом до суду в інтересах держави доведено ті обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

За таких обставин суд дійшов висновку, що адміністративний позов ДПІ у м. Чернівці про стягнення з ПП «Ассоль» боргу по штрафних (фінансових) санкцій у сумі 189825,50 грн., підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 2, 3, 6-12, 17, 18, 94, 160-163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Ассоль» (58000, м. Чернівці, вул. Університетська, 1,

ідентифікаційний код 30501710) до Державного бюджету України податковий борг у

сумі 189725,50 грн. (сто вісімдесят дев'ять тисяч сімсот двадцять п'ять грн. 50 коп.).

Порядок та строки набрання судовим рішенням законної сили передбачено ст. 254 КАС України.

Порядок та строки апеляційного оскарження передбачені ст.ст. 185-186 КАС України.

Відповідно до ч. 3 ст. 254 КАС України судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова, згідно ст. 186 КАС України, може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 26 травня 2012 року

Суддя П.Д. Дембіцький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2012
Оприлюднено05.06.2012
Номер документу24387650
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2470/559/12

Ухвала від 19.09.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 13.08.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Постанова від 10.10.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 19.09.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Постанова від 24.05.2012

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 23.05.2012

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 04.04.2012

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 16.03.2012

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні