ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 38/56 26.06.12
За позовомПрокурора Солом'янського району міста Києва в інтересах держави в особі Державної інспекції з контролю за використанням та охороною земель у м. Києві -Позивач 1 Київської міської ради -Позивач 2 ДоФізичної особи-підприємця ОСОБА_1 Проповернення земельної ділянки та стягнення шкоди
Суддя Власов Ю.Л.
Представники: Від прокурораБондарчук І.П. Від позивача 1не з'явились Від позивача 2не з'явились Від відповідача ОСОБА_3, ОСОБА_2
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Прокурор звернувся до суду з позовною заявою до Відповідача про зобов'язання звільнити та привести у належний стан земельну ділянку площею 18 кв. м. по АДРЕСА_1.
18.02.10р. Прокурор подав до Господарського суду міста Києва уточнення позовних вимог, в яких просив зобов'язати Відповідача звільнити земельну ділянку площею 18 кв. м. за адресою: АДРЕСА_1, зобов'язати Відповідача привести земельну ділянку площею 18 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 у належний стан шляхом знесення малої архітектурної форми та стягнути з Відповідача на користь державного бюджету України суму шкоди в розмірі 360,37 грн.
26.09.10р. Прокурор подав до Господарського суду міста Києва уточнення позовних вимог, в яких просив зобов'язати Відповідача звільнити земельну ділянку площею 21 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1, зобов'язати Відповідача привести земельну ділянку площею 21 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 у належний стан шляхом знесення малої архітектурної форми та стягнути з Відповідача на користь державного бюджету України суму шкоди в розмірі 360,37 грн.
Заявлені позовні вимоги Прокурор обґрунтовує наступним. При проведенні перевірки прокуратурою Солом'янського району встановлено, що Відповідач використовує земельну ділянку площею 21 кв. м. для розміщення малої архітектурної форми, але під час перевірки документів, передбачених ст.126 Земельного кодексу України, не надав, що свідчить про самовільне заняття спірної земельної ділянки.
Позивач 2 у поданих суду письмових поясненнях позовну заяву Прокурора підтримав з зазначених у позові підстав.
Відповідач проти позовних вимог заперечив, посилаючись на те, що спірну земельну ділянку він зайняв та використовує не самовільно, а на підставі дозволу на розміщення тимчасової споруди №09-0215, виданого Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища, а також ордеру Головного управління контролю за благоустроєм м. Києва. В подальшому, рішення Позивача 2 від 26.01.12р. №2/7339 Відповідачу було дозволено функціонування його кіоску до 01.01.13р. за умови сплати пайової участі, про що Відповідачем був укладений відповідний договір та здійснена оплата.
Ухвалою від 19.01.10р. провадження у справі було порушено, позовна заява прийнята до розгляду, розгляд справи був призначений на 18.02.10р. Цією ж ухвалою сторони було зобов'язано подати суду документи вказані в цій ухвалі. Ухвалами суду розгляд справи відкладався.
Ухвалою від 13.04.10р. у справі №38/56 було призначено судову експертизу, провадження у справі зупинено. Ухвалою від 06.09.10р. провадження у справі поновлено та розгляд справи призначено на 23.09.10р.
Ухвалою від 23.09.10р. провадження у справі №38/56 зупинено до вирішення Окружним адміністративним судом міста Києва справи №2а-4698/10/2670 за позовом Відповідача до Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель у місті Києві, третя особа Київська міська рада про визнання протиправними дій Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель у місті Києві щодо проведення перевірок дотримання вимог земельного законодавства Відповідачем при використанні земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, оформлення результатів перевірки та визначення розміру шкоди та визнання нечинним акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства та акту обстеження земельної ділянки.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 22.03.12р. провадження було поновлено, розгляд справи був призначений на 17.04.12р. В судовому засіданні розгляд справи відкладався.
Судом заслухані пояснення Прокурора та Відповідача, досліджені надані суду докази та матеріали. В результаті дослідження наданих суду доказів та матеріалів, слухання Прокурора та Відповідача суд
ВСТАНОВИВ:
20.07.09р. між Комунальним підприємством виконавчого органу «Київської міської ради «Київське інвестиційне агентство»та Відповідачем був укладений договір №09-0215, відповідно до умов якого Відповідач доручив, а Комунальне підприємство виконавчого органу «Київської міської ради «Київське інвестиційне агентство»зобов'язалось в порядку та на умовах, визначених договором надати за плату послуги по розробці та погодженню паспорта прив'язки тимчасової споруди на земельній ділянці за адресою АДРЕСА_1 та щомісячно проводити моніторинг експлуатаційного, санітарно-технічного стану тимчасової споруди та стану прилеглої території.
На виконання вказаного договору Комунальним підприємством виконавчого органу «Київської міської ради «Київське інвестиційне агентство»було виготовлено паспорт прив'язки тимчасової споруди №09-0215 на тимчасове розміщення торговельного павільйону за адресою: АДРЕСА_1.
08.10.09р. Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Позивача 2 був виданий Відповідачу дозвіл на розміщення тимчасової споруди на тимчасове розміщення торговельного павільйону (21,00 кв. м.) №09-0215 за адресою АДРЕСА_1, з терміном дії дозволу з 08.10.09р. по 07.11.11р.
12.10.09р. Головним управлінням контролю за благоустроєм м. Києва був виданий Відповідачу дозвіл (ордер) №09090044 від 12.10.09р. на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв'язку з встановленням тимчасової споруди (торгівельний павільйон 21,0 кв.м.) за адресою: АДРЕСА_1. Виконання робіт дозволено зі строком початку 15.10.09р. до 15.12.09р.
03.11.09р. Державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель у місті Києві складено акт №А-1860/21 перевірки дотримання вимог земельного законодавства, відповідно до якого в результаті перевірки встановлено, що станом на 03.11.09р. Відповідачем на земельній ділянці, площею 18 кв. м., розміщено малу архітектурну форму (кіоск) за адресою: АДРЕСА_1, документи, передбачені ст.126 Земельного кодексу України, не надані.
У період з жовтня 2009р. по грудень 2009р. Відповідачем було отримано позитивні висновки та погодження санітарно-епідеміологічної станції м. Києва від 17.12.09р. №9159; лист Управління державної автомобільної інспекції Головного управління МВС України в м. Києві від 27.11.09р. №10/3028 ДН; висновок Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища №09-0215 щодо можливості розміщення тимчасової споруди від 06.10.09р.; експертний висновок протипожежного стану об'єкту Відділу з питань наглядово-профілактичної діяльності Солом'янського району від 17.12.09р. №3/ПП/3/Д/492.
03.12.09р. Державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель у місті Києві складено акт №А-2051/21 перевірки дотримання вимог земельного законодавства, відповідно до якого в результаті перевірки встановлено, що станом на 03.12.09р. Відповідач самовільно займає земельну ділянку, площею 18 кв. м. під розміщення малої архітектурної форми (кіоск) за адресою: АДРЕСА_1.
25.03.10р. Управлінням державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель складено акт №А-305/21 перевірки дотримання вимог земельного законодавства, відповідно до якого в результаті перевірки встановлено, що станом на 25.03.10р. Відповідач продовжує самовільно займати земельну ділянку, орієнтовною площею 18 кв.м., під розміщення малої архітектурної форми (кіоск) за адресою: АДРЕСА_1.
Головним управлінням містобудування та архітектури було направлено лист на адресу Відповідача, в якому повідомлялось, що Головним управлінням містобудування та архітектури розглянуто заяву №004589-11 (реєстраційний номер заяви в дозвільному центрі №742-006) щодо отримання тимчасового ордера на розміщення тимчасової споруди за адресою: АДРЕСА_1. Розміщення тимчасової споруди за даною адресою можливе. Головним управлінням містобудування та архітектури надано договір пайової участі (внеску) власника тимчасової споруди (малої архітектурної форми) в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва (додається). Після отримання підтвердження про сплату внеску Вам буде надано тимчасовий ордер на розміщення тимчасової споруди за зазначеною адресою.
28.12.11р. між Головним управлінням містобудування, архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Відповідачем був укладений договір пайової участі (внеску) власника тимчасової споруди (малої архітектурної форми) в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва №004589-11, предметом якого є сплата Відповідачем пайової участі в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва. Відповідно до п.1.5. пайовий внесок сплачується для встановлення тимчасової споруди.
Згідно з п.1.6 строк дії договору становить 6 місяців до 27.06.12р. включно, а по відношенню сплати Відповідачем пайової участі -до повного виконання Відповідачем своїх зобов'язань.
Відповідно до п.4.1. договору укладення цього договору є підставою для видачі тимчасового ордеру на розміщення тимчасової споруди, в порядку передбаченому Положенням про порядок розміщення тимчасових споруд у м. Києві затвердженого рішенням Київської міської ради від 21.05.09р. №462/1518.
У березні 2012р. Головне управління містобудування та архітектури направило на адресу Відповідача лист, відповідно до якого Головне управління містобудування та архітектури розглянуло лист від 23.03.12р., щодо надання роз'яснення стосовно заборони видачі тимчасових ордерів, за результатами розгляду повідомляємо про наступне. Відповідно до наданих повноважень і компетенції, Головне управління містобудування та архітектури, згідно «Положення про порядок розміщення тимчасових споруд у м. Києві», затвердженого Рішенням Київської міської ради від 28.10.2010 № 176/4988 до 01.01.2012 року відповідало за видачу суб'єктам господарювання тимчасових ордерів на розміщення тимчасових споруд. Таким чином у відповідності з чинним на той момент законодавством, Головним управлінням були укладені з Відповідачем наступні договори пайової участі (внеску), в тому числі № 004589-11 терміном дії з 28.12.2011 по 27.06.2012 за адресою: АДРЕСА_1. 26.01.12р. депутатами Київради було прийнято рішення № 2/7339 «Про деякі питання здійснення підприємницької діяльності в тимчасових спорудах», яким визначено, що питання розміщення тимчасових споруд, їх доцільності, функціонального призначення та інші належать до компетенції Головного управління внутрішньої торгівлі та побутового обслуговування населення. Головному управлінню містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) тимчасово призупинити видачу, а також продовження строку дії будь-яких документів дозвільного характеру на розміщення тимчасової споруди, в тому числі ордерів на розміщення тимчасової споруди та тимчасових ордерів на розміщення тимчасових споруд.
03.05.12р. між Головним управлінням внутрішньої торгівлі та побутового обслуговування населення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Відповідачем був укладений договір про сплату пайової участі (внеску) власника тимчасової споруди (малої архітектурної форми) в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва №783-01/36, предметом якого є сплата Відповідачем пайової участі в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва.
Відповідно до п.1.4. договору пайовий внесок сплачується за тимчасову споруду, яку було встановлено до 07.02.12р.
Згідно з п.4.1. договору укладення та виконання цього договору є підставою для видачі довідки про функціональне призначення тимчасової споруди, а порядку передбаченому рішенням Київської міської ради від 26.01.12р. №2/7339 «Про деякі питання здійснення підприємницької діяльності в тимчасових спорудах».
03.05.12р. Відповідачу була видана довідка про функціональне призначення тимчасової споруди за адресою АДРЕСА_1.
28.05.12р. Головним управлінням земельних ресурсів здійснена перевірка земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, за результатами якої складено акт №254/09 перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 28.05.12р.
Відповідно до акту №254/09 перевірки дотримання вимог земельного законодавства, в ході перевірки встановлено, що згідно бази даних автоматизованої системи ПК «Кадастр»м. Києва земельна ділянка площею 4741,77 кв. м. за адресою АДРЕСА_1 (о.н. 72:144:001) обліковується за Комунальним підприємством по утриманню житлового господарства Залізничного району м. Києва, ЖЕК-506 багатоповерхова забудова. На даній земельній ділянці встановлено торговельний кіоск (МАФ) власником якого є Відповідач, який він здає в оренду. Орендарем кіоску, який належить Відповідачу, надано договір пайової участі власника МАФ в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва від 28.12.11р. №004589-11 укладеного з Головним управлінням містобудування та архітектури. Документи які посвідчують право власності чи право користування зазначеною земельною ділянкою в Головному управлінні земельних ресурсів не зареєстровано.
Оцінюючи подані Прокурором та Позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги Прокурора не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно з ст.126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті. Право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою. Право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.
Відповідно до ст.212 Земельного кодексу України самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними . Приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки. Повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.
Згідно з ст.1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними .
Відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, в тому числі вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин .
Згідно з ст.9 Земельного кодексу України до повноважень Київської і Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин на їх території належить: розпорядження землями територіальної громади міста; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; прийняття рішення щодо звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок.
Згідно з п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради.
Відповідно до п.2.1. Положення про порядок розміщення тимчасових споруд у м. Києві, що є додатком до рішення Київської міської ради від 21.05.09р. №462/1518 (в редакції діючій на момент отримання Відповідачем дозволу на розміщення тимчасової споруди та подачі Прокурором позову) тимчасова споруда це споруда, призначена для здійснення торгівлі, надання послуг, для задоволення побутових та споріднених з ними потреб населення міста, яка виготовляється з полегшених збірних конструкцій тощо. За цим Положенням до тимчасових споруд відносяться, в тому числі споруди функціонального призначення -кіоски.
Згідно з п.2.2. вказаного Положення дозвіл на розміщення тимчасової споруди це документ , виданий Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), який дає право на розміщення тимчасової споруди.
Відповідно до п.3.1. зазначеного Положення підставою для розміщення тимчасової споруди є дозвіл на розміщення тимчасової споруди , виданий Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Згідно з п.3.4. вказаного Положення для отримання дозволу на розміщення тимчасової споруди необхідно подати такі документи: заяву про намір розмістити тимчасову споруду із зазначенням функціонального призначення, розмірів та місця розташування тимчасової споруди; панорамну фотофіксацію земельної ділянки та навколишнього міського середовища; затверджений паспорт прив'язки тимчасової споруди (у разі наявності); правоустановчі документи на земельну ділянку (у разі наявності).
Відповідно до п.3.5, 3.6, 3.7. зазначеного Положення Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) протягом двадцяти п'яти робочих днів опрацьовує заяву та надає висновок щодо можливості розміщення тимчасової споруди. Після отримання висновку заявник має право оформлювати дозвіл за умови виконання вимог, зазначених у висновку. Дозвіл на розміщення тимчасової споруди видається Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) безкоштовно та дає право на розміщення тимчасової споруди терміном до десяти років.
Згідно з п.7.1.-7.4. вказаного Положення підставою для проведення робіт щодо монтажу тимчасової споруди є ордер на право тимчасового порушення благоустрою та його відновлення у зв'язку з виконанням робіт , виданий Головним управлінням контролю за благоустроєм м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Ордер видається за наявності у заявника дозволу на розміщення тимчасової споруди, виданого Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Відповідно до п.1 рішення Київської міської ради «Про деякі питання здійснення підприємницької діяльності в тимчасових спорудах»від 26.01.12р. N2/7339 встановлено, що розміщені до набрання чинності цим рішенням тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності функціонують до 01.01.2013 (якщо документацією щодо їх встановлення не передбачено пізнішого терміну її дії) за умови виконання вимог, зазначених у пунктах 2 і 3 цього рішення.
Згідно з п.2. рішення Київської міської ради «Про деякі питання здійснення підприємницької діяльності в тимчасових спорудах»суб'єктам господарювання - власникам (користувачам) тимчасових споруд, зазначених у пункті 1 цього рішення, укласти договір про сплату пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд (малих архітектурних форм) в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва (далі - пайова участь) відповідно до рішення Київської міської ради від 24.02.2011 N 56/5443 "Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд (малих архітектурних форм) в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва та внесення змін до деяких рішень Київської міської ради".
Як встановлено судом, 20.07.09р. між Комунальним підприємством виконавчого органу «Київської міської ради «Київське інвестиційне агентство»та Відповідачем був укладений договір №09-0215, відповідно до умов якого Відповідач доручив, а Комунальне підприємство виконавчого органу «Київської міської ради «Київське інвестиційне агентство»зобов'язалось в порядку та на умовах, визначених договором надати за плату послуги по розробці та погодженню паспорта прив'язки тимчасової споруди на земельній ділянці за адресою АДРЕСА_1 та щомісячно проводити моніторинг експлуатаційного, санітарно-технічного стану тимчасової споруди та стану прилеглої території. На виконання вказаного договору Комунальним підприємством виконавчого органу «Київської міської ради «Київське інвестиційне агентство»було виготовлено паспорт прив'язки тимчасової споруди №09-0215 на тимчасове розміщення торговельного павільйону за адресою: АДРЕСА_1.
Як встановлено судом, 08.10.09р. Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища був виданий Відповідачу дозвіл на розміщення тимчасової споруди на тимчасове розміщення торговельного павільйону (21,00 кв.м) №09-0215 за адресою АДРЕСА_1, з терміном дії дозволу з 08.10.09р. по 07.11.11р. 12.10.09р. Головним управлінням контролю за благоустроєм м. Києва було видано Відповідачу дозвіл (ордер) №09090044 від 12.10.09р. на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв'язку з встановленням тимчасової споруди (торгівельний павільйон 21,0 кв.м.) за адресою: АДРЕСА_1. Виконання робіт дозволено зі строком початку 15.10.09р. до 15.12.09р.
Як встановлено судом 03.11.09р. Державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель у місті Києві складено акт №А-1860/21 перевірки дотримання вимог земельного законодавства, відповідно до якого в результаті перевірки встановлено, що станом на 03.11.09р. Відповідачем на земельній ділянці, площею 18 кв.м., розміщено малу архітектурну форму (кіоск) за адресою: АДРЕСА_1. Документи передбачені ст.126 Земельного кодексу України не надані.
Як встановлено судом у період з жовтня 2009р. по грудень 2009р. Відповідачем було отримано позитивні висновки та погодження санітарно-епідеміологічної станції м. Києва від 17.12.09р. №9159; лист Управління державної автомобільної інспекції Головного управління МВС України в м. Києві від 27.11.09р. №10/3028 ДН; висновок Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища №09-0215 щодо можливості розміщення тимчасової споруди від 06.10.09р.; експертний висновок протипожежного стану об'єкту Відділу з питань наглядово-профілактичної діяльності Солом'янського району від 17.12.09р. №3/ПП/3/Д/492.
Як встановлено судом 03.12.09р. Державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель у місті Києві складено акт №А-2051/21 перевірки дотримання вимог земельного законодавства, відповідно до якого в результаті перевірки встановлено, що станом на 03.12.09р. Відповідач самовільно займає земельну ділянку, площею 18 кв. м., під розміщення малої архітектурної форми (кіоск) за адресою: АДРЕСА_1.
Як встановлено судом 25.03.10р. Управлінням державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель складено акт №А-305/21 перевірки дотримання вимог земельного законодавства, відповідно до якого в результаті перевірки встановлено, що станом на 25.03.10р. Відповідач продовжує самовільно займати земельну ділянку, орієнтовною площею 18 кв.м., під розміщення малої архітектурної форми (кіоск) за адресою: АДРЕСА_1.
Як встановлено судом Головним управлінням містобудування та архітектури було направлено лист на адресу Відповідача, в якому повідомлялось, що Головним управлінням містобудування та архітектури розглянуто заяву №004589-11 (реєстраційний номер заяви в дозвільному центрі №742-006) щодо отримання тимчасового ордера на розміщення тимчасової споруди за адресою: АДРЕСА_1. Розміщення тимчасової споруди за даною адресою можливе. Головним управлінням містобудування та архітектури надано договір пайової участі (внеску) власника тимчасової споруди (малої архітектурної форми) в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва (додається). Після отримання підтвердження про сплату внеску Вам буде надано тимчасовий ордер на розміщення тимчасової споруди за зазначеною адресою.
Як встановлено судом 28.12.11р. між Головним управлінням містобудування, архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Відповідачем був укладений договір пайової участі (внеску) власника тимчасової споруди (малої архітектурної форми) в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва №004589-11, предметом якого є сплата Відповідачем пайової участі в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва. Відповідно до п.1.5. пайовий внесок сплачується для встановлення тимчасової споруди. Згідно з п.1.6 строк дії договору становить 6 місяців до 27.06.12р. включно, а по відношенню сплати Відповідачем пайової участі -до повного виконання Відповідачем своїх зобов'язань. Відповідно до п.4.1. договору укладення цього договору є підставою для видачі тимчасового ордеру на розміщення тимчасової споруди, в порядку передбаченому Положенням про порядок розміщення тимчасових споруд у м. Києві затвердженого рішенням Київської міської ради від 21.05.09р. №462/1518.
Як встановлено судом в березні 2012р. Головне управління містобудування та архітектури направило на адресу Відповідача лист, відповідно до якого Головне управління містобудування та архітектури розглянуло лист від 23.03.12р., щодо надання роз'яснення стосовно заборони видачі тимчасових ордерів, за результатами розгляду повідомляємо про наступне. Відповідно до наданих повноважень і компетенції, Головне управління містобудування та архітектури, згідно «Положення про порядок розміщення тимчасових споруд у м. Києві», затвердженого Рішенням Київської міської ради від 28.10.2010 № 176/4988 до 01.01.2012 року відповідало за видачу суб'єктам господарювання тимчасових ордерів на розміщення тимчасових споруд. Таким чином у відповідності з чинним на той момент законодавством, Головним управлінням були укладені з Відповідачем наступні договори пайової участі (внеску), в тому числі № 004589-11 терміном дії з 28.12.2011 по 27.06.2012 за адресою: АДРЕСА_1. 26.01.12р. депутатами Київради було прийнято рішення №2/7339 «Про деякі питання здійснення підприємницької діяльності в тимчасових спорудах», яким визначено, що питання розміщення тимчасових споруд, їх доцільності, функціонального призначення та інші належать до компетенції Головного управління внутрішньої торгівлі та побутового обслуговування населення. Головному управлінню містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) тимчасово призупинити видачу, а також продовження строку дії будь-яких документів дозвільного характеру на розміщення тимчасової споруди, в тому числі ордерів на розміщення тимчасової споруди та тимчасових ордерів на розміщення тимчасових споруд.
Як встановлено судом 03.05.12р. між Головним управлінням внутрішньої торгівлі та побутового обслуговування населення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Відповідачем був укладений договір про сплату пайової участі (внеску) власника тимчасової споруди (малої архітектурної форми) в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва №783-01/36, предметом якого є сплата Відповідачем пайової участі в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва. Відповідно до п.1.4. договору пайовий внесок сплачується за тимчасову споруду, яку було встановлено до 07.02.12р. Згідно з п.4.1. договору укладення та виконання цього договору є підставою для видачі довідки про функціональне призначення тимчасової споруди, а порядку передбаченому рішенням Київської міської ради від 26.01.12р. №2/7339 «Про деякі питання здійснення підприємницької діяльності в тимчасових спорудах». 03.05.12р. Відповідачу була видана довідка про функціональне призначення тимчасової споруди за адресою АДРЕСА_1.
Як встановлено судом 28.05.12р. Головним управлінням земельних ресурсів здійснена перевірка земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, за результатами якої складено акт №254/09 перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 28.05.12р. Відповідно до акту №254/09 перевірки дотримання вимог земельного законодавства, в ході перевірки встановлено, що згідно бази даних автоматизованої системи ПК «Кадастр»м. Києва земельна ділянка площею 4741,77 кв.м. за адресою АДРЕСА_1 (о.н. 72:144:001) обліковується за Комунальним підприємством по утриманню житлового господарства Залізничного району м. Києва, ЖЕК-506 багатоповерхова забудова. На даній земельній ділянці встановлено торговельний кіоск (МАФ) власником якого є Відповідач, який він здає в оренду. Орендарем кіоску, який належить Відповідачу, надано договір пайової участі власника МАФ в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва від 28.12.11р. №004589-11 укладеного з Головним управлінням містобудування та архітектури. Документи які посвідчують право власності чи право користування зазначеною земельною ділянкою в Головному управлінні земельних ресурсів не зареєстровано.
З наведених вище норм права вбачається, що самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі, при цьому самовільним зайняттям земельної ділянки є дії з фактичного використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу місцевого самоврядування про її надання у користування, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними. Позивач 2 є органом якому законом надані повноваження вирішувати питання регулювання земельних відносин , розпорядження землями територіальної громади міста Києва, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності та прийняття рішення щодо звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок . На виконання вказаних повноважень Позивачем 2 були прийняті рішення, згідно з якими Позивач 2, який виконує повноваження власника спірної земельної ділянки, вирішив, що дозвіл на розміщення тимчасової споруди це документ , який видається Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Позивача 2 та дає право на розміщення тимчасової споруди, підставою для розміщення тимчасової споруди є дозвіл на розміщення тимчасової споруди , підставою для проведення робіт щодо монтажу тимчасової споруди є ордер на право тимчасового порушення благоустрою та його відновлення у зв'язку з виконанням робіт, що раніше розміщені тимчасові споруди, в тому числі тимчасова споруда Відповідача функціонують до 01.01.2013 за умови укладення Відповідачем договору та сплати пайової участі, при цьому видача та продовження виданих дозволів, ордерів було зупинено.
З встановлених судом обставин вбачається, що Відповідач у 2009 році у відповідності з вказаними вище нормами права отримав від уповноважених органів Позивача 2 дозвіл на розміщення тимчасової споруди за адресою АДРЕСА_1 та ордер на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв'язку з встановленням тимчасової споруди, після чого встановив за вказаною адресою тимчасову споруду. В подальшому, Відповідач намагався продовжити або отримати новий ордер, проте уповноважений орган Позивача 2 відмовив у цьому з посиланням на рішення Позивача 2 від 26.01.12р. N2/7339, за яким Відповідач отримав право на функціонування своєї тимчасової споруди до 01.01.2013р.
За вказаних обставин суд вважає, що Відповідач не самовільно встановив на спірній земельній ділянці свою тимчасову споруду, а на підставі дозволу та ордеру Позивача 2 (уповноважених ним органів), який виконує повноваження власника вказаної земельної ділянки. Будь-яких рішень про звільнення спірної земельної ділянки, як самовільно зайнятої, Позивач 2, як її власник та уповноважений орган, не приймав, а навпаки, своїм рішенням дозволив функціонування вказаної тимчасової споруди Відповідача до 01.01.2013р.
Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги Прокурора є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст.4, 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. У позові відмовити повністю.
Суддя Ю.Л. Власов
Рішення підписане 27.06.2012 р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2012 |
Оприлюднено | 02.07.2012 |
Номер документу | 24928594 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Власов Ю.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні