ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"21" червня 2012 р. м. Київ К-42647/09
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
Головуючої: Гончар Л.Я.,
Суддів: Гордійчук М.П.,
Конюшка К.В.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в Балаклавському районі міста Севастополя на постанову Балаклавського районного суду міста Севастополя від 29 грудня 2008 року та постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 31 серпня 2009 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Балаклавському районі міста Севастополя про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни, -
в с т а н о в и л а:
ОСОБА_2 у жовтні 2008 року звернувся до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в Балаклавському районі міста Севастополя про зобов'язання нарахувати та виплатити щомісячну державну соціальну допомогу як дитині війни за 2006-2007 роки, мотивуючи позовні вимоги тим, що він є дитиною війни і відповідно до статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" має право на отримання щомісячного підвищення пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.
Постановою Балаклавського районного суду міста Севастополя від 29 грудня 2008 року позов задоволено частково; визнано протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в Балаклавському районі міста Севастополя щодо не нарахування та невиплати ОСОБА_2 підвищення пенсії згідно з вимогами статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»; зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Балаклавському районі міста Севастополя провести перерахунок та виплату призначеної ОСОБА_2 пенсії відповідно до вимог статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»за період з 09 жовтня 2007 року по 31 грудня 2007 року.
Постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 31 серпня 2009 року постанову Балаклавського районного суду міста Севастополя від 29 грудня 2008 року змінено; резолютивну частину постанови викладено в наступній редакції: адміністративний позов ОСОБА_2 задоволено частково; визнано протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в Балаклавському районі міста Севастополя щодо не нарахування та невиплати ОСОБА_2 підвищення пенсії згідно з вимогами статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»; зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Балаклавському районі міста Севастополя нарахувати та виплатити на користь ОСОБА_2 як дитині війни, недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу за період з жовтня по грудень 2007 року в сумі 373,59 грн..
У поданій касаційній скарзі Управління Пенсійного фонду України в Балаклавському районі міста Севастополя із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просило скасувати оскаржувані судові рішення та постановити нове, яким у задоволенні позову відмовити повністю.
Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин справи та застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_2 перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Балаклавському районі міста Севастополя та відноситься до соціальної групи дітей війни.
Суди попередніх інстанцій, задовольняючи частково позовні вимоги, із посиланням на недоведеність з боку позивача поважності причин пропуску ним строку звернення до суду, встановленого частиною другою статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України, виходили з того, що позивач має право на отримання підвищення до пенсії, передбачене статтею 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", з урахуванням положень статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", за період з 09 жовтня 2007 року по 31 грудня 2007 року.
Колегія судів погоджується з вказаними висновками судів першої та апеляційної інстанцій з огляду на наступне.
Пунктом 17 статті 77 Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік", який набрав чинності з 01.01.2006, зупинено на 2006 рік дію статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік", який набрав чинності з 02.04.2006, пункт 17 статті 77 виключений, стаття 110 Закону викладена у новій редакції, згідно з якою пільги дітям війни, передбачені статтею 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", запроваджуються у 2006 році поетапно, за результатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.
Враховуючи те, що Кабінетом Міністрів України в 2006 році так не визначено порядку виплати 30% надбавки до пенсії "дітям війни", колегія суддів вказує на обґрунтованість висновків судів першої та апеляційної інстанцій щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог позивача за 2006 рік.
У свою чергу, Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 №6-рп/2007 визнано неконституційним положення пункт 12 статті 71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" щодо зупинення на 2007 рік дії статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", з урахуванням статті 111 цього Закону, згідно з якою у 2007 році підвищення дітям війни пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", виплачується особам які є інвалідами, (крім тих на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") у розмірі 50% від розміру надбавки, встановленої для учасників війни.
З ухваленням Конституційним Судом України рішення про визнання неконституційними положень Закону України про Державний бюджет України на 2007 рік ці норми втрачають чинність та не підлягають застосуванню з дня ухвалення рішення про їх неконституційність.
Враховуючи положення Конституції України щодо дії нормативно-правових актів у часі, положення статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" у редакції 2004 року поновили свою дію у 2007 році з 09.07.2007, отже, право на здійснення перерахунку підвищення до пенсії у розмірах, визначених Законом України "Про соціальний захист дітей війни", мають діти війни за 2007 рік з 09.07.2007 по 31.12.2007. Відповідно, у 2007 році у період із 01.01.2007 до 08.07.2007 положення законів про Державний бюджет на цей рік були чинними та підлягали виконанню.
Враховуючи те, що позивачем не обґрунтовано поважності причин пропуску ним річного строку звернення до суду, встановленого частиною другою статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів вказує на обґрунтованість висновків судів попередніх інстанцій щодо відсутності підстав для задоволення позову в частині позовних вимог за період з липня 2007 року по вересень 2007 року на підставі статті 100 Кодексу адміністративного судочинства України.
Так само, колегія суддів вказує на обґрунтованість висновків судів першої та апеляційної інстанцій в частині застосування статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" при обчисленні надбавки до пенсії, встановленої статтею 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Так, положення статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" не є перешкодою для застосування даної величини (мінімального розміру за віком) до обрахування інших пенсій чи доплат, пов'язаних з мінімальною пенсією за віком, оскільки чинним законодавством не встановлено іншого, крім передбаченого частиною першою цієї статті, мінімального розміру пенсії за віком.
Пенсійний фонд України діє у відповідності до Положення "Про Пенсійний фонд України" і здійснює свої повноваження на підставі пункту 15 зазначеного Положення через створені в установленому порядку територіальні управління. Відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" рішення щодо призначення, донарахування перерахунок пенсії приймаються територіальними органами Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонерів.
Таким чином, обов'язок по нарахуванню та виплаті доплати до пенсії позивача, передбаченої статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" покладено на відповідні територіальні управління за місцем проживання позивача.
З урахуванням викладеного, колегія суддів вказує на обґрунтованість висновків судів попередніх інстанцій щодо наявності підстав для часткового задоволення позову та, відповідно, законність та обґрунтованість оскаржуваних судових рішень.
Правова оцінка встановлених обставин справи судами попередніх інстанцій дана вірно, порушень норм матеріального чи процесуального права при ухваленні оскаржуваних судових рішень судами не допущено.
Доводи касаційної скарги висновків судів першої та апеляційної інстанцій не спростовують.
Відповідно до частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись статтями 160, 167, 220, 220-1, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів ,-
У Х В А Л И Л А :
Касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Балаклавському районі міста Севастополя залишити без задоволення, а постанову Балаклавського районного суду міста Севастополя від 29 грудня 2008 року та постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 31 серпня 2009 року -без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути переглянута в порядку ст.ст. 235-238 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Л.Я. Гончар
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2012 |
Оприлюднено | 16.08.2012 |
Номер документу | 25219727 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Гончар Л.Я.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні