Постанова
від 18.07.2012 по справі з-21/141-16/4
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.07.12 Справа № з-21/141-16/4

Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії:

Головуючого-судді Скрипчук О.С.

Суддів Дубник О.П.

Процика Т.С.

при секретарі судового засідання Лагутіні В.Б.

розглянувши апеляційну скаргу Манявської сільської ради б/н від 20.04.2012 року;

на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 27.03.2012 року;

у справі № з-21/141-16/4;

за позовом: Манявської сільської ради, с. Манява Богородчанського району Івано-Франківської області;

до відповідача: підприємця ОСОБА_1, с. Манява Богородчанського району Івано-Франківської області;

за участю третьої особи1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Державної інспекції контролю за використанням та охороною земель в Івано-Франківській області, м. Івано-Франківськ;

за участю третьої особи2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Івано-Франківське обласне управління водних ресурсів, м. Івано-Франківськ;

за участю третьої особи 1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Державного управління екології і природних ресурсів в Івано-Франківській області, м. Івано-Франківськ;

за участю третьої особи 2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Богородчанської районної санітарно-епідемічної станції, м. Івано-Франківськ;

про визнання недійсними рішень Манявської сільської ради від 18.03.2006 року та від 25.12.2005 року.

за участю представників:

від позивача: Захаріїв Б.Д. -довіреність № 02/09-52/06-01 від 02.09.2010 року;

від відповідача: не з'явився;

від третьої особи1 на стороні позивача : не з'явився;

від третьої особи 2 на стороні позивача: не з'явився;

від третьої особи 1 на стороні відповідача: не з'явився;

від третьої особи 2 на стороні відповідача: не з'явився;

ВСТАНОВИВ:

Манявська сільська рада звернулась до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до підприємця ОСОБА_1. про визнання недійсними рішення Манявської сільської ради від 18.03.2006 року та від 25.12.2005 року та договору оренди земельної ділянки від 20.03.2006 року, укладеного на підставі вказаного рішення.

Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 16.02.2011 року провадження у справі в частині визнання недійсним рішення Манявської сільської ради від 18.03.2006 року та від 25.12.2005 року припинено.

Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 16.02.2011 року в задоволенні позовних вимог в частині визнання недійним договору оренди земельної ділянки від 20.03.2006 року відмовлено.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 26.05.2011 року ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 16.02.2010 року скасовано, а матеріали справи направлені на розгляд до суду першої інстанції.

Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 27.03.2012 року у справі № з-21/141-16/4 (суддя Калашник В.О.) в позові Манявської сільської ради про визнання недійсним її ж рішення від 18.03.2006 року відмовлено.

17.04.2012 року Господарським судом Івано-Франківської області було винесено додаткове рішення, яким вирішено позовну вимогу про визнання недійсним рішення Манявської сільської ради від 25.12.2005 року.

Не погоджуючись з рішенням суду Манявська сільська рада подала апеляційну скаргу б/н від 20.04.2012 року, в якій просить рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 27.03.2012 року скасувати, прийняти нове рішення, яким задоволити позов.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції при прийнятті рішення порушено норми матеріального і процесуального права. А саме скаржник стверджує, що рішення Манявської сільської ради від 18.03.2006 року є недійсним, оскільки суперечить вимогам ч.6 ст. 123 ЗК України.

Відповідачем було подано до суду відзив на апеляційну скаргу б/н від 06.06.2012 року, в якому просить залишити рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 27.03.2012 року без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 12.06.2012 року залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет на стороні позивача Івано-Франківське обласне управління водних ресурсів.

Позивачем було заявлено клопотання б/н від 23.04.2012 року про призначення у справі земельно-технічної експертизи, для з'ясування питань: на якій відстані від урізу води потічка, що протікає вздовж на вул. Незалежності, с. Манява, Богородчанського району, Івано-Франківської області знаходиться межа земельної ділянки кадастровий номер 2620484801-01-001-0080 загальною площею 13338,0 кв.м.?; яка крутизна схилу вздовж потічка в місці розташування земельної ділянки кадастровий номер 2620484801-01-001-0080 загальною площею 1338,0 кв.м.?

Крім того, позивачем у судовому засіданні було заявлено усне клопотання про призначення у справі земельно-технічної експертизи, для з'ясування питання: чи об'єкт,який знаходиться по вул. Незалежності, с. Манява, Богородчанського району, Івано-Франківської області є потічком чи канавою?

В задоволенні клопотань про призначення у справі експертиз відмовлено.

Відповідач та треті особи яку уповноважених представників у судове засідання не забезпечили незважаючи на те, що про час та місце розгляду апеляційної скарги були належним чином повідомлені.

Відповідно до ч. 2 ст. 101 ГПК України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються доводи та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Манявської сільської ради від 26.06.2005р. надано дозвіл підприємцю ОСОБА_1. на вибір і обстеження земельної ділянки площею 0,14 га для будівництва та обслуговування готельно-відпочинкового комплексу в с.Манява, вул. Незалежності за рахунок громадських земель сільської ради, та направлено комісію по вибору і обстеженню земельної ділянки (а.с. 29, т. 1).

Рішенням Манявської сільської ради від 25.12.2005року «Про дозвіл на вибір земельної ділянки»затверджено матеріали вибору і обстеження земельної ділянки підприємцю ОСОБА_1., площею 0,14 га для будівництва та обслуговування готельно-відпочинкового комплексу в с.Манява, вул. Незалежності, за рахунок громадських земель сільської ради та надано дозвіл на складання проекту відведення даної земельної ділянки на умовах оренди (а.с. 24, т.1).

Пізніше, рішенням Манявської сільської ради від 18.03.2006р. «Про надання земельної ділянки підприємцю ОСОБА_1.»затверджено «Проект відведення земельної ділянки підприємця ОСОБА_1. для будівництва та обслуговування готельно-відпочинкового комплексу в с.Манява, вул. Незалежності, Богородчанського району, Івано-Франківської області»а надано останньому в оренду земельну ділянку, кадастровий номер 26204848 01-01-00-0080, загальною площею 1338,00 кв.м, терміном на 10 років, за рахунок земель запасу сільської ради, для будівництва та обслуговування готельно-відпочинкового комплексу за вказаною вище адресою. Цим же рішенням доручено сільському голові у місячний термін укласти від імені ради договір оренди земельної ділянки, а також оформити необхідні для вчинення цієї угоди документи.

Позивач вважає, що рішення Манявської сільської ради від 25.12.2005 року та від 18.03.2006 року прийняті з порушенням чинного законодавства.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що спірні рішення не відповідають вимогам ч.6 ст. 123 ЗК України, оскільки проект землеустрою, щодо відведення земельної ділянки підприємцю ОСОБА_1. не погоджений з Богородчанською районною санітарно-епідемічною станцією. Крім цього, при наданні відповідачу земельної ділянки для будівництва та обслуговування готельно-відпочинкового комплексу за рахунок громадських земель, сільська рада змінила цільове призначення вказаної земельної ділянки на «землі іншого комерційного призначення», однак рішення про зміну цільового призначення землі, сільською радою не було прийнято.

Разом з тим, позивач зазначає, що в генеральному плані планування і забудови с.Манява, земельна ділянка надана підприємцю ОСОБА_1. зазначена як стоянка для автомобілів №21 і розміщення готельно-відпочинкового комплексу на ній цим генпланом не передбачено.

Позивач стверджує, що спірна земельна ділянка знаходиться у прибережній захисній смузі, згідно вимог ст. 60 ЗК України, а тому, відповідно до ст. 88 Водного кодексу України, вона не може використовуватись за призначенням, визначеним спірним рішенням. Матеріали вибору і обстеження земельної ділянки не погоджені відповідними природоохоронними органами. Тому, акт вибору і обстеження земельної ділянки від 23.10.2005р., який слугував підставою для прийняття рішення від 25.12.2005р. був складений без достатніх на те правових підстав.

Також, позивач вказує на те, що сільський голова Винник Василь Степанович, без належних на те повноважень підписав рішення Манявської сільської ради від 18.03.2006 року, оскільки в цей період часу перебував на лікарняному, що підтверджується доданими до матеріалів справи листами непрацездатності.

При прийнятті постанови колегія суддів виходила з наступного:

У пункті 2 роз'яснення президії Вищого арбітражного суду України від 26.01.2000 № 02-5/35 «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів»зазначено, зокрема, що підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі. Якщо за результатами розгляду справи факту такого порушення не встановлено, у господарського суду немає правових підстав для задоволення позову.

Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Згідно ст. 116 ЗК України ( в редакції, яка діяла станом на 25.12.2005р.) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Статтею 124 ЗК України (в редакції, яка діяла станом на 25.12.2005р.) встановлено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу.

Рішенням сесії Манявської сільської ради від 26.06.2005р. надано дозвіл підприємцю ОСОБА_1. на вибір і обстеження земельної ділянки площею 0,14 га для будівництва та обслуговування готельно-відпочинкового комплексу в с.Манява, вул. Незалежності за рахунок громадських земель сільської ради.

На підставі зазначеного рішення створено комісію, якою проведено вибір і обстеження земельної ділянки площею 0,1371 га для будівництва та обслуговування готельно-відпочинкового комплексу в с.Манява, вул. Незалежності.

До складу комісії увійшли відповідальні представники інспекції ДАБК, відділу земельних ресурсів, головний спеціаліст економіки, головний архітектор району, головний державний санітарний лікар району, головний спеціаліст державної екологічної інспекції району та інші.

18.11.2005 року комісією було складено акт вибору і обстеження земельної ділянки підприємця ОСОБА_1. для будівництва та обслуговування готельно-відпочинкового комплексу в с.Манява, вул. Незалежності, в якому зазначено, що дана земельна ділянка раніше ніким не використовувалась та придатна для будівництва і обслуговування готельно-відпочинкового комплексу.

Рішенням Манявської сільської ради від 25.12.2005року, затверджено матеріали вибору і обстеження земельної ділянки підприємцю ОСОБА_1., площею 0,14 га для будівництва та обслуговування готельно-відпочинкового комплексу в с.Манява, вул.Незалежності, за рахунок громадських земель сільської ради, та надано дозвіл на складання проекту відведення даної земельної ділянки на умовах оренди.

Відповідно до п.6 ст. 123 ЗК України (в редакції, яка діяла станом на 25.12.2005р.), проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органом, органом архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

Виготовлений на замовлення відповідача проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на умовах оренди підприємцю ОСОБА_1. для будівництва та обслуговування готельно-відпочинкового комплексу в с.Манява, вул. Незалежності, Манявської сільської ради, Богородчанського району, Івано-Франківської області, містить усі погодження контролюючих органів, які в межах своїх повноважень надали відповідні висновки.

Затверджений начальником Івано-Франківського обласного головного управління земельних ресурсів Висновок №694/Л від 28.02.206р. Державної експертизи обласного головного управління земельних ресурсів Держкомзему України підтверджує те, що наданий на державну експертизу проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1. для будівництва та обслуговування готельно-відпочинкового комплексу за адресою: с.Манява, вул. Незалежності , Богородчанський район, Івано-Франківська область, в цілому відповідає вимогам чинного законодавства України, встановленим нормам і правила, оцінюється позитивно та погоджується, при умові доопрацювання п. 3.

Пунктом 3 вказаного висновку було викладено зауваження щодо приведення висновків служб у відповідність до площі, яка фактично відводиться.

Рішенням Манявської сільської ради від 18.03.2006р., затверджено «Проект відведення земельної ділянки підприємця Микитюка Михайла Миколайовича» для будівництва та обслуговування готельно-відпочинкового комплексу в с.Манява, вул. Незалежності, 20, Богородчанського району, Івано-Франківської області. Цим же рішенням ради підприємцю ОСОБА_1. надано земельну ділянку, кадастровий номер 26204848 01-01-00-0080, загальною площею 1338,00 кв.м в оренду терміном на 10 років, за рахунок земельного запасу сільської ради, угіддя - забудовані землі, землі, які використовуються в комерційних цілях (код 1.11) в тому числі під проїздами, проходами, площадками с.Манява, вул. Незалежності, Богородчанського району, Івано-Франківської області. Також доручено сільському голові у місячний термін укласти від імені сільської ради договір оренди земельної ділянки, а також оформити необхідні для вчинення цієї угоди документи.

Враховуючи вищенаведене колегія суддів вважає, що рішення Манявської сільської ради від 25.12.2005 року та від 18.03.2006р., були винесені у відповідності до чинних на той час вимог земельного законодавства, а тому не вбачає підстав для визнання їх нечинними.

Твердження позивача про те, що при винесенні рішення від 18.03.2006 року були відсутні погодження контролюючих та природоохоронних органів не підтверджені матеріалами справи.

Також, необгрунтованою є позиція позивача щодо приналежності спірної земельної ділянки до прибережної захисної смуги та відсутності висновків Івано-Франківського обласного управління водних ресурсів при виготовленні та затвердженні проекту відведення земельної ділянки. Чинним на той час земельним законодавством вказаний орган не був наділений такими повноваженнями.

Посилання апелянта на те, що рішення Манявської сільської ради від 18.03.2006р. було підписано сільським головою в період перебування на стаціонарному лікуванні не може бути підставою для визнання недійсним рішення колегіального органу (сесії сільської ради).

Твердження позивача про те, що рішення Манявської сільської ради від 18.03.2006р. є недійсним, з тих підстав, що Манявською сільською радою не було змінено цільове призначення при наданні в оренду земельної ділянки підприємцю ОСОБА_1., не грунтуються на законі, з огляду на наступне.

Відповідно до положень ст.20 ЗК України ( в редакції, яка діяла станом на 25.12.2005р.), зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Отже, рішенням від 18.03.2006р. Манявська сільська рада надала підприємцю ОСОБА_1. земельну ділянку, загальною площею 1338,00кв.м в оренду, змінила її цільове призначення з земель запасу сільської ради на землі для будівництва та обслуговування готельно-відпочинкового комплексу.

Щодо твердження апелянта про те, що судом першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення не вирішено позовної вимоги про визнання недійсним рішення Манявської сільської ради від 25.12.2005 року, колегія суддів зазначає наступне.

17.04.2012 року Господарським судом Івано-Франківської області було винесено додаткове рішення у даній справі, яким було відмовлено в позові Манявської сільської ради про визнання недійсним рішення Манявської сільської ради від 25.12.2005 року. Додаткове рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 17.04.2012 року було направлено на адресу позивача 25.04.2012 року, згідно відмітки суду.

Таким чином, колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду вважає, що рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 27.03.2012 року відповідає матеріалам справи, ґрунтується на чинному законодавстві і підстав для його скасування немає.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, -

Львівський апеляційний господарський суд

П О С Т А Н О В И В :

1. Рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 27.03.2012 року у даній справі залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

2. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.

3. Справу направити в Господарський суд Івано-Франківської області.

Постанова підписана 23.07.2012 року

Головуючий суддя Скрипчук О.С.

Суддя Дубник О.П.

Суддя Процик Т.С.

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення18.07.2012
Оприлюднено17.08.2012
Номер документу25383277
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —з-21/141-16/4

Ухвала від 13.03.2012

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Калашник В. О.

Ухвала від 18.03.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 18.01.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Дроботова Т.Б.

Постанова від 24.12.2012

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кузь В.Л.

Ухвала від 14.08.2012

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Калашник В. О.

Ухвала від 26.11.2012

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кузь В.Л.

Постанова від 30.10.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Дроботова Т.Б.

Рішення від 23.08.2012

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Калашник В. О.

Постанова від 18.07.2012

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Скрипчук О.С.

Ухвала від 12.06.2012

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Скрипчук О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні