Головуючий у 1 інстанції - Шинкарьова І.В.
Суддя-доповідач - Жаботинська С.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 серпня 2012 року справа №2а/0570/4039/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Жаботинської С.В., суддів: Нікуліна О.А., Геращенко І.В., розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10 липня 2012 р. у справі № 2а/0570/4039/2012 за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгінвест ЛТД», треті особи: Управління Державної реєстрації Донецької міської ради, Виконавчий комітет Житомирської міської ради Житомирської області про визнання неправомірним запис в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб - підприємців стосовно місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгінвест ЛТД» та зобов'язання Управління Державної реєстрації Донецької міської ради вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И Л А :
Позивач звернувся до суду з зазначеним адміністративним позовом, в обґрунтування якого зазначив, що 04.10.2011 року на підставі поданої відповідачем реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, Державним реєстратором здійснено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи стосовно місцезнаходження та перереєстровано підприємство за адресою: 83045, Донецька область, м. Донецьк, проспект Ленінський, буд. 43.
22.12.2011 року відділом податкової міліції складено довідку, якою підтверджено відсутність підприємства за адресою, прийнято рішення про направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП та у зв'язку із поверненням 06.01.2012 року рекомендованого листа з зобов'язанням подання підприємством реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Державним реєстратором внесено запис про відсутність ТОВ «Торгінвест ЛТД» за юридичною адресою.
Із наведеного вбачається, що подані до реєстрації в Єдиному державному реєстрі відомості щодо зміни місцезнаходження ТОВ «Торгінвест ЛТД» є недостовірними у зв'язку з відсутністю останнього за вищевказаною адресою, тобто не відповідають вимогам чинного законодавства щодо їх достовірності.
Позивач вважає, що зміни до установчих документів ТОВ «Торгінвест ЛТД», пов'язані зі зміною місцезнаходження юридичної особи є неправомірними у зв'язку із невідповідністю установчих документів ч. З ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Просить суд визнати неправомірним запис в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб - підприємців стосовно місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгінвест ЛТД» та зобов'язати управління Державної реєстрації Донецької міської ради скасувати реєстраційні дії за № 1305070006008285 від 04.10.2011 року щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу та за № 13051050005008285 від 04.10.2011 року щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та внести до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців запис про місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгінвест ЛТД» за адресою: 10020, Житомирська область, м. Житомир, Богунський район, провулок 1-й Винокурний, буд. 48 та повернути реєстраційну справу Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгінвест» до виконавчого комітету Житомирської міської ради Житомирської області за місцезнаходженням (а.с. 2-3, 118).
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 10 липня 2012 р. в задоволені позову відмовлено.
Позивач з постановою суду не погодився, подав апеляційну скаргу, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права. В апеляції зазначає, що на момент проведення реєстраційних дій управління Державної реєстрації Донецької міської ради не мало відомостей, на підставі яких можливо було дійти висновку про недостовірність запису про адресу ТОВ «Торгінвест ЛТД», однак, після проведення реєстраційних дій інспекцією встановлено, що подані до реєстрації в Єдиному державному реєстрі відомості щодо зміни місцезнаходження підприємства є недостовірними у зв'язку з відсутністю останнього за вищевказаною адресою, тобто не відповідають вимогам чинного законодавства щодо їх достовірності.
Таким чином, подані до реєстрації зміни місцезнаходження відповідача не відповідють вимогам Цивільного кодексу України, Закону України «Про господарські товариства» та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців». Просить скасувати постанову суду першої інстанції, ухвалити нове рішення, яким задовольнити позов.
Колегія суддів, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Питанням даного спору є законність здійснення в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб - підприємців, на підставі поданих документів, зпису щодо зміни місцезнаходження юридичної особи.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції правильно встановив правовідносини між сторонами по справі, застосував відповідні норми матеріального та процесуального права та виходив з наступного.
Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Донецька є органом виконавчої влади, суб'єктом владних повноважень і на підставі п. п. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 та п. 63.11 ст. 63 Податкового кодексу України має повноваження на звернення до адміністративного суду.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгінвест ЛТД», зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Житомирської міської ради 12.01.2011 року № 13051020000008285, ідентифікаційний код 37482128, що підтверджено витягом та довідкою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. (а.с.7-11), перебуває на податковому обліку у ДПІ у Ленінському районі м. Донецька з 13.01.2011 року № 20 згідно з довідкою про взяття на облік платника податків за формою 4-ОПП (а.с.5)
12.01.2011 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгінвест ЛТД» зареєстровано Виконавчим комітетом Житомирської міської ради як юридична особа за адресою: 10020, Житомирська область, м. Житомир, Богунський район, провулок 1-й Винокурний, буд. 48.
04.10.2011 року на підставі поданої відповідачем реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, Державним реєстратором здійснено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи стосовно місцезнаходження та перереєстровано підприємство за адресою: 83045, Донецька область, м. Донецьк, проспект Ленінський, буд. 43.
Для здійснення зазначених вище дій юридичною особою подано пакет документів за своїм місцезнаходженням до виконавчого комітету Житомирської міської ради.
Після внесення реєстраційних дій, які змінюють місцезнаходження юридичної особи, змінюють місце проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці застосовується норма статті 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» «Передача реєстраційних справ».
За наявності підстави, які було зазначено, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи -підприємця.
Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.
Тобто, юридичною особою ТОВ «Торгінвест ЛТД» надано пакет документів, який передбачений статтями 29 і 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для зміни місцезнаходження з 10020, Житомирська обл., місто Житомир, провулок 1-й Винокурний, будинок 48 на 83045, Донецька обл., місто Донецьк, проспект Ленінський, будинок 43 до виконавчого комітету Житомирської міської ради з подальшим зняттям юридичної особи ТОВ «Торгінвест ЛТД» з обліку.
Управлінням державної реєстрації Донецької міської ради на виконання статті 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» взято юридичну особу ТОВ «Торгінвест ЛТД» на облік.
Після постановки юридичної особи ТОВ «Торгінвест ЛТД» на облік на адресу Управління від Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька надійшло повідомлення за формою 18-ОПП про відсутність юридичної особи ТОВ «Торгінвест ЛТД» за місцезнаходженням 83045, Донецька обл., місто Донецьк, проспект Ленінський, будинок 43, у зв'язку з чим, Управлінням вчинено дії на підставі статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», а саме: у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.
У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
При перевірці відомостей, які містить Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо юридичної особи - позивача, державним реєстратором було з'ясовано, що по юридичній особі ТОВ «Торгінвест ЛТД» в ЄДР 06.01.2012 року внесено запис «внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою» на підставі раніше отриманого повідомлення за формою 18-ОПП.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Згідно з вимогами частини 1 статті 4 цього Закону державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Частиною 3 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Статтею 17 ч. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Відповідно до частини 2 статті 17 Закону про реєстрацію в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.
Відповідно до частини 3 статті 8 вказаного Закону установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Статтею 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визначений перелік документів, які юридична особа повинна подати для проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Так, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Згідно частини 7 статті 29 Закону про реєстрацію державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Відповідно до статті 30 цього Закону, державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Частиною 1 статті 27 вказаного Закону передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Крім того, статтею 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що передача реєстраційних справ здійснюється в разі, зокрема, зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
Статтею 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» не передбачена відмова у постановці юридичної особи та/або фізичної особи - підприємця на облік у зв'язку зі зміною місцезнаходження та/або з підстав викладених у адміністративному позові.
Суд дійшов до висновку, що державний реєстратор під час реєстраційних дій не має права перевіряти подані відомості та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством, а також, що відсутність юридичної особи за місцезнаходженням не тягне за собою скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження цієї юридичної особи.
Крім того, діючим законодавством не передбачене право державного реєстратора самостійно визнавати неправомірними та скасовувати записи про реєстраційні дії.
Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачі при виконанні ним своїх посадових обов'язків діяли в межах своїх повноважень та у спосіб передбачений Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.
Судова колегія дійшла висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.
Керуючись ст. ст. 24, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби, залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10 липня 2012 р. у справі № 2а/0570/4039/2012, залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через 5 днів після направлення копій особам, що беруть участь у справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням.
Головуючий: С.В. Жаботинська
Судді: О.А. Нікулін
І.В. Геращенко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2012 |
Оприлюднено | 03.09.2012 |
Номер документу | 25802272 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні