ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 вересня 2012 року № 8/488
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Огурцова О.П. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомЗакритого акціонерного товариства "УКРГАЗ-ЕНЕРГО" до Київської регіональної митниці провизнання протиправними та скасування рішень
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
03.11.2008 та 04.11.2008 Закрите акціонерне товариство "УКРГАЗ-ЕНЕРГО" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративними позовами до Енергетичної регіональної митниці про визнання протиправними та скасування рішень № 02-14/2-02110 від 30.09.2008, № 02-14/1-01957 від 29.08.2008 та № 02-14/2-02311 від 29.10.2008.
Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.11.2008 було відкрито провадження у справах № 8/488, № 8/489 та № 8/490.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.02.2009 справи № 8/488, № 8/489 та №8/490 були об'єднані для спільного розгляду та вирішення, та об'єднаній справі присвоєно номер 8/488.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.11.2010 було зупинено провадження у справі до набрання законної сили рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва у справі № 2а-12624/10/2670.
14.01.2011, в порядку встановленому статтею 15 1 Кодексу адміністративного судочинства України та Положенням про автоматизовану систему суду, затвердженого рішенням ради суддів України № 30 від 26.11.2010 у зв'язку з припиненням повноважень судді ОСОБА_1, справу було розподілено між суддями повторно. За результатом автоматичного розподілу судових справ для розгляду справи №8/488 було визначено суддю Огурцова О.П.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.01.2011 справу прийнято до провадження.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.06.2012 поновлено провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.
У судовому засіданні 06.08.2012 за клопотанням відповідача було замінено неналежного відповідача Енергетичну регіональну митницю на належного Київську регіональну митницю.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідачем було неправомірно прийнято рішення про відмову в митному оформленні товарів із застосуванням тимчасової декларації, які оформлені шляхом накладення на заявах позивача про надання дозволу на подання тимчасової декларації на природний газ, який переміщується через митний кордон України трубопровідним транспорт № 02-14/1-01957 від 29.08.2008, № 02-14/2-02110 від 30.09.2008 та № 02-14/2-02311 від 29.10.2008 резолюції "У випуску у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової декларації відмовлено" з зазначенням причиною відмови недотримання пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України № 163 від 05.03.2008 "Про реалізацію імпортованого природного газу на територію України", з огляду на те, що дію зазначеного пункту було зупинено ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.03.2008 у справі № 8/199, яка була чинною на момент подання зазначених заяв.
У судовому засіданні 29.08.2012 представник позивача підтримала позовні вимоги та просила суд задовольнити позов у повному обсязі.
Відповідач проти позовних вимог заперечив , у судовому засіданні 09.12.2008 надав суду письмові заперечення, у яких просив відмовити у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі. Свої заперечення на адміністративний позов відповідач обґрунтовує тим, що рішення про відмову позивачу у наданні дозволу на подання тимчасової декларації на переміщення через митний кордон України в режимі "імпорт" природного газу у вересні, жовтні та листопаді 2008 року винесені уповноваженою особою, у межах своєї компетенції, в порядку та на підставі норм чинного законодавства України та без порушення прав, свобод чи інтересів позивача у сфері публічно - правових відносин. Також відповідач зазначив про те, що ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.03.2008 у справі № 8/199 не покладає обов'язків та не встановлює заборон Енергетичній регіональній митниці вчиняти будь - яких дій, при цьому від органів державної виконавчої служби не надходило постанови про примусове виконання зазначеної ухвали та її копія не було додана позивачем до заяв про надання дозволу на подання тимчасової декларації на природний газ, який переміщується через митний кордон України трубопровідним транспортом.
Щодо посилань позивача на те, що ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.03.2008 у справі № 8/199 була направлена відповідачу листом № 02-14/2-01472 від 21.04.2008, то відповідач зазначив про те, що оскільки він не є стороною по справи в якій винесено зазначену ухвалу то направлення її на його адресу не передбачено чинним законодавством.
У судовому засіданні 29.08.2012 відповідач заперечив проти позову, надав додаткові усні пояснення та просив суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.
У судовому засіданні 29.08.2012 представники сторін подали заяву в якій відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України просили здійснити розгляд справи в порядку письмового провадження за їх відсутності.
З урахуванням наведеного суд, заслухавши у судовому засіданні представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, ухвалив продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача , суд, -
В С Т А Н О В И В:
З метою випущення у вільний обіг у спрощеному порядку природного газу, який переміщується через митний кордон трубопровідним транспортом, Закрите акціонерне товариство "УКРГАЗ-ЕНЕРГО" подало до Енергетичної регіональної митниці заяви про надання дозволу на подання тимчасової декларації на природний газ, який переміщується через митний кордон України трубопровідним транспорт в обсязі 300 000 000,00 куб.м. № 02-14/1-01957 від 29.08.2008 в вересні 2008 року, № 02-14/2-02110 від 30.09.2008 в жовтні 2008 року та № 02-14/2-02311 від 29.10.2008 в листопаді 2008 року.
Енергетичною регіональною митницею прийнято рішення про відмову в митному оформленні товарів із застосуванням тимчасової декларації, які оформлені шляхом накладення на заявах позивача № 02-14/1-01957 від 29.08.2008, № 02-14/2-02110 від 30.09.2008 та № 02-14/2-02311 від 29.10.2008 резолюції "У випуску у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової декларації відмовлено".
При цьому причиною відмови визначено недотримання вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України № 163 від 05.03.2008 "Про реалізацію імпортованого природного газу на території України".
Закрите акціонерне товариство "УКРГАЗ-ЕНЕРГО" не погоджуючись з прийнятими Енергетичною регіональною митницею рішеннями про відмову в митному оформленні товарів із застосуванням тимчасової декларації, які оформлені шляхом накладення на заявах позивача № 02-14/1-01957 від 29.08.2008, № 02-14/2-02110 від 30.09.2008 та № 02-14/2-02311 від 29.10.2008 резолюції "У випуску у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової декларації відмовлено", вважаючи їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню звернулось з відповідним позовом до суду.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Позивачем оскаржуються рішення відповідача прийняті ним в серпні, вересні та жовтні 2008 року, а отже до спірних правовідносин мають застосовуватись норми права чинні на момент їх виникнення.
Відповідно до статті 3 Митного кодексу України Кабінет Міністрів України організовує та забезпечує здійснення митної справи відповідно до цього Кодексу та інших законів України, а також міжнародних договорів, укладених в установленому законом порядку, координує діяльність спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в галузі митної справи, інших органів виконавчої влади при вирішенні питань, що стосуються митної справи.
Згідно статті 7 Митного кодексу України законодавство України з питань митної справи складається з Конституції України, цього Кодексу, законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, виданих на основі та на виконання Конституції України, цього Кодексу та законів України.
Статтею 148 Митного кодексу України, встановлено, що митний контроль товарів, що переміщуються через митний кордон України трубопровідним транспортом та лініями електропередачі, у тому числі з метою транзиту через митну територію України, здійснюється в місцях митного контролю, які визначаються Кабінетом Міністрів України. Порядок та строки митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються трубопровідним транспортом та лініями електропередачі, визначаються Кабінетом Міністрів України виходячи з особливостей їх переміщення через митний кордон України.
Відповідно до статей 1 та 2 Положення про Державну митну службу України затвердженого Указом Президента України № 1022/2000 від 24.08.2000 Державна митна служба України (Держмитслужба України) є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері митної справи. Діяльність Держмитслужби України спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Держмитслужба України у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
Статтею 7 зазначеного Положення встановлено, що Держмитслужба України здійснює свої повноваження безпосередньо та через регіональні митниці, митниці, спеціалізовані митні управління та організації.
Отже, діяльність Державної митної служби України спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, який організовує та забезпечує здійснення митної справи відповідно до Митного кодексу України та інших законів України та зокрема, визначає порядок та строки митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються трубопровідним транспортом, та у своїй діяльності вона керується, зокрема, актами Кабінету Міністрів України.
Відповідно до статті 82 Митного кодексу України якщо декларант з поважних причин, перелік яких визначається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі митної справи, не може здійснити у повному обсязі декларування товарів і транспортних засобів, які ввозяться на митну територію України, безпосередньо під час переміщення їх через митний кордон України (крім товарів, які переміщуються транзитом через територію України), такі товари можуть бути випущені у вільний обіг у спрощеному порядку після подання митному органу тимчасової чи неповної декларації та під зобов'язання про подання митної декларації, заповненої у звичайному порядку не пізніше ніж через 30 днів з дня випуску товарів у вільний обіг. Рішення про можливість випуску товарів у вільний обіг з наступним оформленням митних документів у повному обсязі приймається митним органом виходячи з обставин переміщення таких товарів через митний кордон України, характеристики підприємства, установи, організації та за умови сплати належних податків і зборів у повному обсязі.
Отже, рішення про можливість випуску товарів у вільний обіг з наступним оформленням митних документів у повному обсязі приймається митним органом виходячи, зокрема, з характеристики підприємства, установи, організації.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України № 163 від 05.03.2008 "Про реалізацію імпортованого природного газу на території України" встановлено, що Державній митній службі проводити починаючи з 1 березня 2008 р. попереднє митне оформлення природного газу, який надходить в газотранспортну систему України для задоволення потреб споживачів України, виключно Національній акціонерній компанії "Нафтогаз України" за ціною 179,5 долара США за 1 тис. куб. метрів.
Таким чином, пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України № 163 від 05.03.2008 було встановлено додаткові вимоги для підприємств, установ, організацій, яким Державна митна служба мала право з 01.03.2008 проводити попереднє митне оформлення природного газу, який надходить в газотранспортну систему України для задоволення потреб споживачів України, зокрема, визначено, що це має бути виключно Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України".
Таким чином позивач не відповідав вимогам, які встановлювались до осіб, яким Державна митна служба України мала право з 01.03.2008 проводити попереднє митне оформлення природного газу, який надходить в газотранспортну систему України для задоволення потреб споживачів України.
Відповідно до частини п'ятої статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України виконання ухвал з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно в порядку, встановленому законом для виконання судових рішень.
Частинами другою та четвертою статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання. Примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".
Відповідно до статті 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження, як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, зазначених у цьому Законі, спрямованих на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які здійснюються на підставах, у спосіб та в межах повноважень, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, виданими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).
Отже, виконання ухвал з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно в порядку, встановленому законом для виконання судових рішень, а саме, в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.03.2008 в адміністративній справі № 8/199 зупинено дію пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України № 163 від 05.03.2008 "Про реалізацію імпортованого природного газу на території України" до набрання законної сили рішенням по справі, стягувачем за зазначеною ухвалою визначено позивача, а боржником Кабінет Міністрів України.
Позивачем не надано суду пояснень та доказів на підтвердження того, що ним вживались будь - які дії спрямовані на виконання зазначеної ухвали в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".
Необґрунтованість посилання позивача на те, що ним супровідним листом № 02-14/2-01472 було направлено відповідачу ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.03.2008 в адміністративній справі № 8/199, як на обставину яка зумовлює обов'язок відповідача виконувати зазначену ухвалу, зумовлюється тим, що вчинення вказаних дій не передбачено нормами чинного законодавства як спосіб звернення рішення суду до виконання.
Також позивачем при направленні копії зазначеної ухвали відповідачу не було додано до неї доказів на підтвердження того, що ухвала є чинною.
Водночас суд звертає увагу на те, що відповідно до пунктів 3.1 та 3.2 розділу 3 Порядку застосування тимчасової та неповної декларацій відповідно до митного режиму імпорту (при випуску у вільний обіг) затвердженого наказом Державної митної служби України № 932 від 30.12.2003 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.01.2004 за № 66/8665 рішення про митне оформлення товарів із застосуванням тимчасової чи неповної декларації приймається начальником або вповноваженою посадовою особою митного органу на підставі заяви підприємства, форма якої визначається Державною митною службою України. Заява подається митному органу (у двох примірниках) разом з копіями документів, що підтверджують викладені в ній відомості, і реєструється митним органом або його підрозділом у день її надходження. Заява повинна бути розглянута протягом наступного робочого дня після дати реєстрації.
Таким чином до заяви про надання дозволу на випуск у вільний обіг товарів за тимчасовою декларацією мають бути додані копії документів, що підтверджують викладені в ній відомості.
Отже, у випадку, якщо на думку позивача ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.03.2008 в адміністративній справі № 8/199 мала бути врахована при розгляді його заяв про надання дозволу на подання тимчасової декларації на природний газ, який переміщується через митний кордон України трубопровідним транспорт № 02-14/1-01957 від 29.08.2008, № 02-14/2-02110 від 30.09.2008 та № 02-14/2-02311 від 29.10.2008 до них мала бути додана копія зазначеної ухвали, водночас, відповідно до переліку документів, що додаються вказаних в зазначених заяв, копії вказаної ухвали до них додано не було.
З огляду на викладене, враховуючи те, що позивачем не надано суду доказів на підтвердження того, що ним вживались будь - які дії спрямовані на виконання ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.03.2008 в адміністративній справі № 8/199 в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження", а також те, що позивачем разом з заявами про надання дозволу на випуск у вільний обіг товарів за тимчасовою декларацією копій зазначених ухвал не було надано, суд дійшов висновку про те, що у відповідача були відсутні правові підстави для врахування зазначеної ухвали при прийнятті рішення за результатами розгляду заяви позивача.
Пунктом 3.4 розділу 3 Порядку застосування тимчасової та неповної декларацій відповідно до митного режиму імпорту (при випуску у вільний обіг) затвердженого наказом Державної митної служби України № 932 від 30.12.2003 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.01.2004 за № 66/8665 , встановлено, що у разі прийняття рішення про відмову в митному оформленні товарів із застосуванням тимчасової чи неповної декларації на обох примірниках заяви накладається резолюція "У випуску у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової/неповної декларації відмовлено" із зазначенням причин відмови. Відповідна резолюція скріплюється печаткою митного органу або особистою номерною печаткою посадової особи митного органу.
З урахуванням наведеного, враховуючи те, що позивач не відповідав вимогам, які встановлювались до осіб, яким Державна митна служба України мала право з 01.03.2008 проводити попереднє митне оформлення природного газу, який надходить в газотранспортну систему України встановлених пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України № 163 від 05.03.2008, а також те, що у відповідача були відсутні правові підстави для врахування ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.03.2008 в адміністративній справі № 8/199 при прийнятті рішення за результатами розгляду заяви позивача, суд дійшов висновку про те, що відповідачем було обґрунтовано прийнято рішення про відмову в митному оформленні товарів із застосуванням тимчасової декларації, оформлені шляхом накладення на заявах позивача про надання дозволу на подання тимчасової декларації на природний газ, який переміщується через митний кордон України трубопровідним транспорт № 02-14/1-01957 від 29.08.2008, № 02-14/2-02110 від 30.09.2008 та № 02-14/2-02311 від 29.10.2008 резолюції "У випуску у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової декларації відмовлено".
Згідно з частинами першою та другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги необґрунтовані та не підлягають задоволенню.
Керуючись вимогами статтями 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Закритого акціонерного товариства "УКРГАЗ-ЕНЕРГО" до Київської регіональної митниці про визнання протиправними та скасування рішень - відмовити повністю .
Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя О.П. Огурцов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2012 |
Оприлюднено | 28.09.2012 |
Номер документу | 26165209 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Огурцов О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні