cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
20.09.12 р. Справа № 23/147
до Державного підприємства «Донецька залізниця», м. Донецьк
про стягнення 15654 грн.
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Публічне акціонерне товариство Овруцький гірничо-збагачувальний комбінат «Кварцит», смт. Першотравневе Овруцького району Житомирської області
Суддя Говорун О.В.
Представники:
від позивача - Шевелев В.Г., юрисконсульт, довіреність №09/36 від 23.12.2011;
від відповідача - Ляшко Д.В., юрисконсульт, довіреність №Н-01/987 від 05.04.2012;
від третьої особи - не з'явився.
В судовому засіданні оголошувалась перерва з 06.09.2012 до 20.09.2012.
Публічне акціонерне товариство «Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча» (далі - позивач) звернулось до господарського суду Донецької області з позовом про стягнення 15654 грн. з Державного підприємства «Донецька залізниця» (далі-відповідач).
Рішенням господарського суду Донецької області від 30.01.2012 по зазначеній справі позовні вимоги Публічного акціонерного товариства «Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча» були задоволені в повному обсязі.
Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 14.03.2012 рішення господарського суду Донецької області від 30.01.2012 залишено без змін.
Постановою Вищого господарського суду України від 31.07.2012 постанову Донецького апеляційного господарського суду від 14.03.2012 та рішення господарського суду Донецької області від 30.01.2012 скасовано, справа направлена на новий розгляд до господарського суду Донецької області.
Підставами для скасування Вищим господарським судом України постанови Донецького апеляційного господарського суду від 14.03.2012 та рішення Господарського суду Донецької області від 30.01.2012 було те, що судами не враховані приписи ст. 31 Статуту залізниць України, п.4 Правил приймання вантажу до перевезення, п.5 Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу. Крім того, не було дано оцінку тим обставинам, що після виявлення нестачі на станції Основа (комерційний акт № АА 059461/16 від 31.05.2011) її розмір збільшився при комісійному переважуванні 02.06.2011.
В обґрунтування позову позивач посилається на те, що вагони №№ 65291940, №67900837, №65768517, №66663949, №65303489 на станцію призначення прибули з недостачею вантажу, яка підтверджена складеними цією ж станцією комерційними актами БН № 699476/119 від 02.06.2011, БН № 699477/120 від 02.06.2011, БН № 699477/120 від 02.06.2011, БН №699478/121 від 02.06.2011, БН №699479/122 від 02.06.2011, БН №699480/123 від 02.06.2011. Недостача виникла у зв'язку з незбереженням вантажу перевізником під час перевезення.
Відповідач проти задоволення позову заперечував, зазначивши, що, відповідно до ч. 5 ст. 31 Статуту залізниць України, вантажовідправником не визначено придатність вагону для перевезення вантажу в комерційному відношенні, завантаження здійснювалось засобами відправника, а також вантажовідправником не були виконані вимоги п. 4,5,6 Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу затверджених наказом Мінтрансу України № 542 від 20.08.2001р. Також відповідач надав акт про технічний стан вагону (контейнера) №33 від 02.06.2011, акт про технічний стан вагону (контейнера) №32 від 02.06.2011, акт про технічний стан вагону (контейнера) №30 від 02.06.2011, акт про технічний стан вагону (контейнера) №29 від 02.06.2011.
Третя особа проти задоволення позову заперечувала, надала пояснення по справі, зазначивши, що відповідно до ч. 1 ст. 31 Статуту залізниці України, залізниця зобов'язана подавати під завантаження справні, придатні для перевезення відповідного вантажу, очищені від залишків вантажу, сміття, реквізиту, а у необхідних випадках - продезінфіковані вагони та контейнери, а відправник зобов'язаний підготувати вантаж з урахуванням його схоронності під час транспортування і здійснювати навантаження з виконанням Технічних умов ( ч. 3 ст. 32 Статуту залізниці України)
Суд, заслухавши представників сторін, дослідивши письмові докази у судовому засіданні, встановив наступні факти та відповідні ним правовідносини.
27.05.2011, за накладною №33189234, Відкрите акціонерне товариство «Овруцький гірничо-збагачувальний комбінат «Кварцит» (вантажовідправник), зі станції Товкачівський Південно-Західної залізниці на станцію Маріуполь-Сортувальний Донецької залізниці, відвантажив на адресу Публічного акціонерного товариства «Маріупольський металургійний комбінат ім. Ілліча» (вантажоодержувач) у вагонах №№65291940, 67900837, 65768517, 66663949, 65303489 вантаж - кварцит СКМ-97. За накладною вага нетто у вагонах:
- № 65291940 -68 000 кг;
- № 67900837 -70 000 кг;
- № 65768517 -68 000 кг ;
- № 66663949 -68 000 кг ;
- № 65303489 -68 000 кг ( а.с.7- зворотній бік).
Згідно накладної №33189234 вантаж завантажено у вагон відправником. Вантаж розміщено і закріплено правильно, згідно з параграфами 3-9 розділу 2 Технічних умов. (а.с.8 - зворотній бік).
На попутній станції Основа Південно-західної залізниці був складений комерційний акт АА №059461/16 від 31.05.2011 відповідно якого: «проводилось переважування вагонів № 65291940, №67900837, №66663949, №65303489 на 150т вагах ст. Основа. За наслідком, якої виявилось: вагон №65291940: брутто - 56600кг, тара - 23800кг, нетто - 32700кг, у документах нетто - 68000кг, при прорахунку нестача склала 35300кг; вагон №66663949: брутто - 72200кг, тара - 22000кг, нетто - 50200кг, у документах нетто - 68000кг, при прорахунку нестача склала 17800кг; вагон №65303489: брутто - 75800кг, тара 24000кг, нетто - 51800кг, у документах нетто - 68000кг, при прорахунку нестача склала 16200кг; вагон №67900837: брутто - 83500кг, тара - 22400кг, нетто - 61100кг, у документі нетто 70000кг, при прорахунку нестача склала 8900кг.
При огляді вагонів було виявлено: вагон №65291940 - навантаження нижче бортів 500мм, є заглиблення: 2-3 люка по середині 1500х1500х до полу, 4-5 люка ліворуч 1200х1500х до полу, 6-7 люка 2000х2000х до полу; вагон №66663949 - навантаження нижче бортів 500мм, є заглиблення: по середині вагону між 2-3 люками 2000х1500х до полу, 3-4 люками 500х500х до полу, 4-5 люками 2500х2000х до полу, 6-7 люками 3000х1000х до полу, 6-7 люками праворуч 2000х700х700мм; вагон №65303489 - навантаження нижче бортів 500мм, є заглиблення: по середині вагону між 1-2 люками 2500х1500х до полу, 5-6 люками 1700х1700х до полу, 6-7 люками 2700х2000х до полу, 2-3 люками ліворуч 300х300х до полу, праворуч 2000х700х до полу; вагон №67900837 - навантаження нижче бортів 500мм, є заглиблення: по середині вагону між 5-6 люками 300х300х до полу, 6-7 люками 2600х1500х до полу, над 1 люком 1500х1500х до полу, над 7 люком 1500х1500х до полу.
В усіх вагонах нещільне прилягання 1-7 люків до хребтової балки з утворенням щілин 15-20мм, протікання вантажу. Протікання вантажу усунено шляхом закладання ганчір'ям. Протікання вантажу відсутнє. Вагони слідують на станцію призначення» (а.с.54-55).
Ці відомості містять і акти загальної форми №4068 від 31.05.2011, №6019 від 30.05.2011, №6018 від 30.05.2011, №6017 від 30.05.2011, №6016 від 30.05.2011, які були складені на станції Основа (а.с.56-60).
На станції призначення Маріуполь - Сортувальний було проведено переважування вагонів та складені комерційні акти.
Відповідно до комерційного акту БН 699476/119 від 02.06.2011 на вагон № 65291940, маса нетто 26 200 кг, маса брутто 50 000 кг, тара з брусу 23 800 кг., що менше на 41 800 кг даних, вказаних в накладній; вагон в технічному відношенні справний; навантаження в вагоні нижче рівня бортів на 600мм, по середині над 2-3 люками воронкоподібне заглиблення розміром: 200см х 200см до підлоги вагону; з лівої сторони над 4-5 люками воронкоподібне заглиблення розміром 150см х 150см до підлоги вагону; над 6-7 люками воронкоподібне заглиблення розміром 200см х 250см до підлоги вагону; витікання вантажу, яке усунули за допомогою ганчір'я; конструктивні зазори до 10мм, які не усунуті вантажовідправником; люки і двері справні і зачинені (а.с.9).
Відповідно до комерційного акту БН 699477/120 від 02.06.2011 на вагон № 67900837, маса нетто 55 800 кг., маса брутто 78 200 кг, тара з брусу 22 400 кг, що менше ніж на 14 200 кг ніж вказано в накладній; вагон в технічному відношенні справний; навантаження в вагоні нижче рівня бортів на 600мм; по середині над 5-6 люками воронкоподібне заглиблення розміром 100см х 50см до підлоги вагону; між 6-7 люками воронкоподібне заглиблення розміром 300см х 150см до підлоги вагону; над 1 люком воронкоподібне заглиблення розміром: 150см х 200см до підлоги вагону; над 7 люком воронкоподібне заглиблення розміром: 200см х 200см до підлоги вагону; витікання вантажу, яке усунули за допомогою ганчір'я; конструктивні зазори над 1, 5, 6, 7 люками до 10мм, які не усунуті вантажовідправником; люки і двері справні і зачинені (а.с.10).
Відповідно до комерційного акту БН 699478/121 від 02.06.2011тна вагон № 65768517, маса нетто 60 700 кг, маса брутто 88 400 кг, тара з брусу 22 700 кг, що менше на 7 300 кг ніж вказано в накладній; вагон в технічному відношенні справний; навантаження в вагоні нижче рівня бортів на 500мм поверхня вантажу не маркована; над 1-2 люками воронкоподібне заглиблення розміром 100см х 200см до підлоги вагону; над 6-7 люками воронкоподібне заглиблення розміром 150см х 150см х до підлоги вагону4 витікання вантажу, яке усунули за допомогою ганчір'я; конструктивні зазори до 10мм, які не усунуті вантажовідправником; люки і двері справні і зачинені (а.с.11).
Відповідно до комерційного акту БН 699479/122 від 02.06.2011 на вагон № 66663949, маса нетто зважування вантажу 41 600 кг, маса брутто 63 800 кг, тара з брусу 22 200 кг, що менше на 26 400 кг ніж вказано в накладній; вагон в технічному відношенні справний; навантаження в вагоні нижче рівня бортів на 500мм; воронкоподібні заглиблення - по середині вагону над 2-3 люками розміром 250см х 200см до підлоги вагону; над 3-4 люками розміром 100см х 150см х до підлоги вагону; над 4-5 люками розміром 250см х 250см до підлоги вагону; над 6-7 люками 300см х 100см до підлоги вагону; з правої сторони над 6-7 люками 200см х 100см до підлоги вагону; витікання вантажу, яке усунули за допомогою ганчір'я; конструктивні зазори над 2-7 люками до 10мм, які не усунуті вантажовідправником; люки і двері справні і зачинені (а.с.12).
Відповідно до комерційного акту БН 699480/123 від 02.06.2011. на вагон № 65303489, маса нетто 46 500 кг, маса брутто 70 500 кг, тара з брусу 24 000 кг, що менш на 21 500 кг ніж вказано в накладній; вагон в технічному відношенні справний; навантаження в вагоні нижче рівня бортів на 500мм; воронкоподібні заглиблення - над 1-2 люками розміром 250см х 200см до підлоги вагону; над 5-6 люками розміром 200см х 230см х до підлоги вагону; над 6-7 люками розміром 300см х 250см х до підлоги вагону; з правої сторони над 2-3 люками розміром 200см х 100см до підлоги вагону; з лівої сторони розміром 100см х 50см до підлоги вагону; витікання вантажу, яке усунули за допомогою ганчір'я; конструктивні зазори над 1, 2, 5, 6, 7 люками до 10мм, які не усунуті вантажовідправником; люки і двері справні і зачинені (а.с.13).
Також станцією Маріуполь - Порт Донецької залізниці були складені акти про технічний стан вагону (контейнеру).
Відповідно до акту про технічний стан вагону № 29 від 02.06.2011 вагон № 65291940 технічно справний. Вантажовідправником не усунені технологічні зазори до 10 мм. над з 2-7 люками. Втрата вантажу можлива (а.с.40).
Відповідно до акту про технічний стан вагону № 30 від 02.06.2011 вагон № 67900837 технічно справний. Вантажовідправником не усунені технологічні зазори до 10 мм. над 1,5,6,7 люками. Втрата вантажу можлива (а.с.39).
Відповідно до акту про технічний стан вагону № 32 від 02.06.2011 вагон № 66663949 технічно справний. Вантажовідправником не усунені технологічні зазори до 10 мм. над 1,2,3,4,5,6 и 7 люками. Втрата вантажу можлива (а.с.38).
Відповідно до акту про технічний стан вагону № 33 від 02.06.2011 вагон № 65303489 технічно справний. Вантажовідправником не усунені конструктивні зазори до 10 мм. над 1,2,6,5,7 люками. Втрата вантажу можлива (а.с.37).
Відповідно до ч.1 ст.909 Цивільного Кодексу України, за договором перевезення перевізник зобов'язаний доставити довірений йому відправником вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Укладення договору перевезення вантажу, відповідно до ч.3 ст.909 ЦК України та ч.2 ст.307 ГК України, підтверджується складанням транспортної накладної.
Згідно ч.2 ст.924 Цивільного Кодексу України, перевізник відповідає за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажу, багажу, пошти у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини.
Статтею 920 Цивільного Кодексу України закріплено, що у разі порушення зобов'язань, що випливають із договору перевезення, сторони несуть відповідальність, встановлену за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами).
Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону України «Про залізничний транспорт», залізниці забезпечують збереження вантажів на шляху слідування та на залізничних станціях згідно з чинним законодавством України.
Згідно ч.1 ст. 23 вищевказаного Закону, перевізники несуть відповідальність за зберігання вантажу з моменту його прийняття і до видачі одержувачу в межах, визначених Статутом залізниць України.
Стаття 110 Статуту залізниць України передбачає, що залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття до перевезення і до моменту видачі одержувачу.
Згідно ст. 113 Статуту залізниць України, за незбереження (втрату, нестачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, багажу, вантажобагажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з не залежних від них причин.
Відповідно до ч.1 ст. 129 Статуту залізниць України, обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць. Пунктом а) ч. 2 ст. 129 встановлено, що для засвідчення невідповідності маси і кількості вантажу з даними, зазначеними у транспортних документах, складається комерційний акт.
Статтею 31 Статуту залізниць України встановлено, що залізниця зобов'язана подавати під завантаження справні, придатні для перевезення відповідного вантажу, очищені від залишків вантажу, сміття, реквізиту, а у необхідних випадках - продезінфіковані вагони та контейнери. Придатність рухомого складу для перевезення вантажу в комерційному відношенні визначається відправником, якщо завантаження здійснюється його засобами, або залізницею, якщо завантаження здійснюється засобами залізниці.
Відповідно до ч. 3 ст. 32 Статуту залізниць України, відправник зобов'язаний підготувати вантаж з урахуванням його схоронності під час транспортування і здійснювати навантаження з виконанням Технічних умов.
Пунктами 5,6 Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу затверджених наказом Мінтрансу України № 542 від 20.08.2001р. встановлено, що у разі навантаження у вагони відкритого типу вантажів, які містять дрібні фракції, відправник повинен вжити заходів щодо запобігання видуванню або просипанню дрібних часток вантажу під час перевезення, особливо у випадках навантаження вище рівня бортів вагона (із «шапкою»). Такі заходи розроблюються відправником окремо для кожного виду вантажу. Поверхня вантажу у всіх випадках розрівнюється і ущільнюється. Для розрівнювання і ущільнення вантажу відправник може використовувати механізовані установки та інші пристрої. З метою забезпечення збереженості всіх вантажів, що перевозяться у вагонах відкритого типу, на їх поверхню відправником наноситься захисне маркування або застосовується покриття плівкою (емульсією) чи інше закріплення верхнього шару вантажу.
Абзацом 4 пункту 28 Правил приймання вантажів до перевезення, затверджених наказом Мінтрансу України № 644 від 21.11.2000р. встановлено що, вантажі, завантажені відправниками у вагони відкритого типу (платформи, напіввагони тощо), приймаються залізницею до перевезення шляхом візуального огляду вагона, вантажу, його маркування (у т. ч. захисного) та кріплення у вагоні без перевірки маси та кількості вантажу.
Пунктом 3.8 Роз'яснення Президії Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з перевезення вантажів залізницею» №04-5/601 від 29.05.2002р. зазначено, що, відповідно до параграфу 1 Технічних умов розміщення та закріплення вантажів на відкритому рухомому складі, правильність розміщення та закріплення вантажів перевіряє залізниця.
Доводи відповідача про те, що недостача вантажу виникла внаслідок недотримання вантажовідправником вимог п. 5,6 Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу, затверджених наказом Мінтрансу України № 542 від 20.08.2001р., свого підтвердження в судовому засіданні не знайшли, оскільки, відповідно до накладної №33189234 вантаж завантажено у вагон відправником, вантаж розміщено і закріплено правильно, згідно з параграфами 3-9 розділу 2 Технічних умов, на станції відправлення залізницею будь-яких зауважень до стану вантажу та вагону не було, що свідчить про те, що відправником були виконані вищезазначені вимоги Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу.
Досліджені у судовому засіданні комерційний акт АА №059461/16 від 31.05.2011, акти загальної форми №4068 від 31.05.2011, №6019 від 30.05.2011 , №6018 від 30.05.2011, №6017 від 30.07.2011, №6016 від 30.05.2011 яки були складені станцією Основа, комерційні акти БН № 699476/119 від 02.06.2011, БН № 699477/120 від 02.06.2011, БН №699478/121 від 02.06.2011, БН №699479/122 від 02.06.2011, БН №699480/123 від 02.06.2011, акти про технічний стан вагону (контейнера) №33 від 02.06.2011, №32 від 02.06.2011, №30 від 02.06.2011, акт №29 від 02.06.2011 яки були складені станцією Маріуполь - Сортувальний, свідчать про те, що нестача виникла під час перевезення, оскільки після візуального огляду вагону, вантажу, його маркування та кріплення у вагоні, залізницею, на станції відправлення, вантаж був прийнятий без зауважень, просипання вантажу не було виявлено, про наявність будь яких зазорів у вагоні залізницею не зазначалось, що, в свою чергу, свідчить про визначення відправником придатності рухомого складу у комерційному відношенні та відсутність його вини у нестачі вантажу.
Крім того, згідно протоколу оперативної наради з розбору випадку незбереженого перевезення вантажу у вагонах №65291940, №67900837, №66663949, №65303489, вагони справні в технічному відношенні, вини робітників вагонного депо Дарниця у нестачі вантажу не вбачається (а.с.79).
Відповідно до протоколу оперативної наради при начальнику комерційного відділу, 28.05.2011 під час огляду вагонів №65291940, №67900837, №66663949, №65303489 на станції Дарниця, комерційних несправностей не виявлено, течії вантажу не було (а.с.80).
На станції Конотоп був складений акт загальної форми №828ч від 29.05.2011, відповідно до якого у вагонах №№66663949, 65303489 було виявлено нещільне прилягання кришок люків до кузову вагону, течі вантажу не має (а.с.86). Вагони №№ 65291940, 67900837 в комерційному відношенні були справні, течі вантажу не було (а.с.87).
Зауважень з боку залізниці до стану вагону № 65768517 та вантажу у ньому не було ані на станції відправлення, ані на попутних залізничних станціях від станції Товкачівський Південно - Західної залізниці до станції призначення.
Відповідно до пункту 12 Правил складання актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 28 травня 2002 р. № 334, якщо при перевірці вантажу, який прибув з актом попутної станції, під час перевірки на станції призначення не буде виявлено різниці між даними акта, складеного на попутній станції, і фактичною наявністю та станом вантажу, багажу або вантажобагажу, то станція в розділі «Є» комерційного акта попутної станції вносить відмітку такого змісту: «Під час перевірки вантажу (багажу, вантажобагажу) різниці проти цього акта не виявлено». Така відмітка засвідчується штемпелем станції і підписами осіб, указаних у пункті 10 цих Правил. Цей акт видається одержувачу на його вимогу, а копія його залишається на станції. Новий акт у цьому разі не складається. При невідповідності відомостей, указаних в акті попутної станції, фактичним даним, що виявились під час перевірки вантажу, багажу або вантажобагажу, складається новий комерційний акт.
Оскільки на станції призначення під час перевірки вантажу була виявлена різниця між даними комерційного акту від 31.05.2011, складеного на ст. Основа, у зв'язку з тим, що маса вантажу якого не вистачає збільшилась, то на ст. Маріуполь-Сорт. були складені нові комерційні акти. Вищезазначені обставини свідчать про те, що залізницею не забезпечено збереження вантажу під час перевезення.
Вагони під навантаження були подані у технічно справному стані та, згідно актів про технічний стан вагонів, які були складені на станції Маріуполь-Сорт., несправностей вагонів не було виявлено і на станції призначення. Вагони технічно справні.
Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов до висновку, що недостача вантажу сталась внаслідок незабезпечення залізницею збереження вантажу на шляху слідування. Залізниця не довела, що нестача вантажу виникла з незалежних від неї причин.
Відповідно до частини 3 статті 314 Господарського кодексу України, за шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу, перевізник відповідає в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.
Частиною 1 статті 115 Статуту залізниць України, передбачено, що вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу.
Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, відповідно до ч.2 ст.114 Статуту залізниць України, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.
Вартість вантажу, якого не вистачає у вагонах № 65291940, №67900837, №65768517, №66663949, №65303489 становить 15910,5 грн., із розрахунку 111200кг - (342000кг х 1,5%)х 150грн., де 111200кг - маса недостачі вантажу, відповідно до комерційних актів БН № 699476/119 від 02.06.2011, БН № 699477/120 від 02.06.2011, БН №699478/121 від 02.06.2011, БН №699479/122 від 02.06.2011, БН №699480/123 від 02.06.2011 (а.с.9-13).
342000кг - маса вантажу у вагонах № 65291940, №67900837, №65768517, №66663949, №65303489 згідно накладної (а.с.7- зворотній бік).
1,5% - норма природної втрати маси вантажу зданого до перевезення (п. 27 Правил видачі вантажів, Затверджено наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644).
150грн. - вартість вантажу з ПДВ, згідно рахунка-фактури вантажовідправника (а.с.19).
Позивачем заявлена до стягнення менша сума, а саме - 15654 грн.
За таких обставин, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Судові витрати розподілити відповідно до ст. 49 ГПК України.
На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст. 20, 307, 314 Господарського кодексу України, ст.ст. 909, 920, 924 Цивільного кодексу України, ст.ст. 23, 26 Закону України «Про залізничний транспорт», ст.ст. 110, 113-115, 129 Статуту залізниць України, ст.ст. 33, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
В И Р I Ш И В :
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства «Донецька залізниця» (м. Донецьк, вул. Артема, 68, ЄДРПОУ 01074957) на користь Публічного акціонерного товариства «Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча» (м. Маріуполь, вул. Левченко, б.1, ЄДРПОУ 00191129) 15654 грн. збитків, 156 грн. 54 коп. - витрат з оплати державного мита, 236 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не було скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів, через господарський суд, який розглянув справу.
Повне рішення складено 25 вересня 2012 року.
Суддя Говорун О.В.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2012 |
Оприлюднено | 01.10.2012 |
Номер документу | 26184566 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Говорун О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні