ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
25 вересня 2012 року № 2а-6531/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом Всеукраїнської громадської організації "Конгрес сприяння захисту українських земель" в інтересах члена Всеукраїнської громадської організації "Конгрес сприяння захисту українських земель" ОСОБА_1 до Київської обласної державної адміністрації Бориспільської районної державної адміністрації Київської області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Дочірнє підприємство"Агробуд" про визнання незаконними та скасування розпоряджень №789 від 10.12.2003 р., №69 від 02.02.2004 р.
ВСТАНОВИВ:
Всеукраїнська громадська організація "Конгрес сприяння захисту українських земель" в інтересах члена Всеукраїнської громадської організації "Конгрес сприяння захисту українських земель" ОСОБА_1, (надалі - позивач), звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Київської обласної державної адміністрації, (надалі -відповідач-1), Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, (надалі -відповідач-2), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Дочірнє підприємство"Агробуд" про визнання незаконними та скасування розпоряджень №789 від 10.12.2003 р., №69 від 02.02.2004 р.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що вищезазначені розпорядження є незаконними та суперечать нормам чинного законодавства України, оскільки при прийнятті зазначених розпоряджень не змінено цільове призначення земельної ділянки та виділено землі сільськогосподарського призначення, які використовуються третьою особою як землі промисловості, а саме під розміщення кар'єру піску, що порушує права жителів с. Гнідин, зокрема, і позивача на отримання та використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення.
Представники відповідача-1 та відповідача-2 позовні вимоги не визнали, просили у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки при прийнятті оскаржуваних розпоряджень та укладенні договору оренди від 20.02.2004 р. дотримано усі вимоги земельного законодавства. Також представники відповідача-1 та відповідача-2 звертали увагу суду на те, що Рішенням Господарського суду Київської області від 13.10.2008 р. у справі №19/300-08 за позовом Бориспільського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Київської обласної ради до Київської обласної державної адміністрації, Бориспільської районної державної адміністрації, Дочірнього підприємства «Агробуд», про визнання незаконними та скасування розпоряджень і визнання недійсним договору в позові відмовлено повністю.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Дочірнє підприємство"Агробуд" проти позову заперечував, зазначив, що при прийнятті оскаржуваних розпоряджень не було допущено порушень вимог законодавства України, просив у задоволенні позову відмовити.
У судове засідання 06.09.2012 р. не прибув належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи представник відповідача-2.
Необхідність у заслуховуванні свідка чи експерта у справі відсутня, так само, як і відсутні перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні.
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Приймаючи до уваги викладене, розгляд справи здійснюється у письмовому провадженні.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
10 грудня 2003 року Київська обласна державна адміністрація прийняла Розпорядження № 789 «Про надання в оренду земельної ділянки», (надалі - Розпорядження №789), яким затвердила проект відведення земельної ділянки загальною площею 14,9638 га сіножатей за рахунок земель державної власності (запас) на території Гнідівської сільської ради Бориспільського району та вирішила надати Дочірньому підприємству «Агробуд» в оренду на 49 років зазначену земельну ділянку під розміщення кар'єру піску.
02 лютого 2004 року Бориспільська районна державна адміністрація Київської області прийняла розпорядження № 69 «Про надання в оренду земельної ділянки», (надалі - Розпорядження №69), яким вирішено на виконання розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 10 грудня 2003 року № 789 укласти з Дочірнім підприємством «Агробуд» договір оренди земельної ділянки строком на 49 років, загальною площею 14,9638 га сіножатей під розміщення кар'єру піску за рахунок земель державної власності на території Гнідинської сільської ради, а також оформити всі необхідні для вчинення цієї угоди документи.
20 лютого 2004 року між Київською обласною державною адміністрацією (за договором -орендодавець) та Дочірнім підприємством «Агробуд»(за договором -орендар) укладено договір, згідно умов якого, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне володіння та користування земельну ділянку, яка знаходиться в адмінмежах Гнідинської сільської Ради, Бориспільського району, Київської області за межами с. Гнідин, Бориспільського району, Київської області. Земельна ділянка виділена в натурі (на місцевості) у встановленому законом порядку. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 14,9638 гектара, в тому числі сіножатей 14,9638. Грошова оцінка земельної ділянки становить 237263,62 грн. Земельна ділянка передається в оренду по акту прийому-передачі, який оформлюється в строк не пізніше семи робочих днів з моменту набуття чинності договору. (п. 1 договору). Земельна ділянка передається під розміщення кар'єру піску (п. 2.1 договору). Термін дії договору сорок дев'ять років (п. 2.2 договору). Орендна плата становить 2372,64 грн. за кожний місяць та вноситься на розрахунковий рахунок Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області (п. 2.3 договору).
Зазначений договір посвідчений нотаріально та зареєстрований у Бориспільському відділі земельних ресурсів 20.02.2004 р., про що вчинено запис № 41.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про оренду землі», в редакції, чинній на час існування спірних правовідносин, орендодавцями земельних ділянок є громадяни та юридичні особи, у власності яких перебувають земельні ділянки, або уповноважені ними особи. Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом. Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у спільній власності територіальних громад, є районні, обласні ради та Верховна Рада Автономної Республіки Крим у межах повноважень, визначених законом. Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у державній власності, є районні, обласні, Київська і Севастопольська міські державні адміністрації, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та Кабінет Міністрів України в межах повноважень, визначених законом.
Частиною 1 ст. 6 Закону України «Про оренду землі»встановлено, що орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Відповідно до ч.1, 3 ст.124 ЗК України, в редакції, чинній на час існування спірних правовідносин, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу.
Відповідно до п.12 розділу Х Земельного кодексу України, до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Згідно з ч.6 ст.123 ЗК України, проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
З матеріалів справи вбачається, що Проект відведення земельних ділянок в довгострокову оренду ДП «Агробуд» під розміщення кар'єру піску на території Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області отримав погодження в Гнідинській сільській раді від 03.06.2003 р., Бориспільській районній державній адміністрації від 10.06.2003 р. №7-46-1080, Бориспільській районній раді від 02.06.2003 р. №102/1-14, Бориспільському районному відділі земельних ресурсів від 02.06.2003 р. №407, Бориспільському відділі містобудування та архітектури від 02.06.2003 р., Бориспільській районній санітарно-епідеміологічній станції від 04.06.2003 р. №111, Державному управлінні екології та природних ресурсів в Київській області від 19.06.2003 р. №06-13/2826, Обласному центрі з охорони пам'яток історії, археології та мистецтва від 19.06.2003 р. №11/1433 та отримав Висновок державної землевпорядної експертизи від 25.07.2003 р. №4-505, складений Київським обласним головним управлінням земельних ресурсів, з якого вбачається, що вказаний проект відповідає вимогам земельного законодавства та діючим нормативно-технічним документам.
Судом встановлено, що 07.11.2003 року Київською обласною радою прийнято Розпорядження «Про висновок Київської обласної ради щодо вилучення та надання Київською облдержадміністрацією в оренду земельної ділянки дочірньому підприємству «Агробуд» на території Гнідинської сільської ради Бориспільського району» №245, відповідно до п.1 якого погоджено вилучення і надання Київською облдержадміністрацією в оренду терміном 49 років на умовах, визначених розпорядженням голови облдержадміністрації від 19.06.2002 №340, зареєстрованим в обласному управлінні юстиції 04.07.2002 за №26/375, земельної ділянки площею 14,9638 га (сіножаті) за рахунок земель державної власності (запас) на території Гнідинської сільської ради Бориспільського району дочірньому підприємству «Агробуд» для розміщення кар'єру піску згідно з проектом відведення, розробленим товариством з обмеженою відповідальністю «Широта», висновком землевпорядної експертизи Київського обласного головного управління земельних ресурсів від 25.07.2003 №4-505.
З Довідки з державної статистичної звітності по формі 6-зем від 24.10.2005 р. №2192, складеної Бориспільським районним відділом земельних ресурсів Київського обласного управління земельних ресурсів (Держкомзем України), вбачається, що земельні ділянка площею 14,9638 га, яка знаходиться в довгостроковій оренді ДП «Агробуд»під кар'єром піску рахується під відкритими розробками, кар'єрами, шахтами та відповідними спорудами -шифр рядка 60, графа -40.
Суд також звертає увагу на те, що Рішенням Господарського суду Київської області від 13.10.2008 р. у справі №19/300-08 за позовом Бориспільського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Київської обласної ради до Київської обласної державної адміністрації, Бориспільської районної державної адміністрації, Дочірнього підприємства «Агробуд», про визнання незаконними та скасування розпоряджень і визнання недійсним договору (надалі - Рішення від 13.10.2008 р.) в позові відмовлено повністю.
З мотивувальної частини зазначеного Рішення від 13.10.2008 р. вбачається, що спірні розпорядження та спірний договір оренди повністю відповідають нормам чинного законодавства України.
Судом встановлено, що Рішення Господарського суду Київської області від 13.10.2008 р. у справі №19/300-08 не оскаржувалось та на час розгляду справи набрало законної сили.
Відповідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
В силу положень ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Шляхом логічного аналізу зазначених вище норм та фактичних обставин справи суд приходить до висновку, що відповідач-1, при прийнятті Розпорядження №789, та відповідач-2, при прийнятті Розпорядження №69, діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що при прийнятті Розпорядження №789 та Розпорядження №69 відповідачами не було допущено порушень вимог законодавства України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем-1 та відповідачем-2, як суб'єктами владних повноважень, доведено правомірність та обґрунтованість оскаржуваних розпоряджень.
Приймаючи до уваги викладене у сукупності, керуючись вимогами ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва
П О С Т А Н О В И В:
1. У задоволенні позову Всеукраїнської громадської організації "Конгрес сприяння захисту українських земель" в інтересах члена Всеукраїнської громадської організації "Конгрес сприяння захисту українських земель" ОСОБА_1 до Київської обласної державної адміністрації, Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Дочірнє підприємство"Агробуд", про визнання незаконними та скасування розпоряджень №789 від 10.12.2003 р., №69 від 02.02.2004 р. відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Ю.Т. Шрамко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2012 |
Оприлюднено | 16.10.2012 |
Номер документу | 26417308 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шрамко Ю.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні