КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-6531/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Шрамко Ю.Т.
Суддя-доповідач: Твердохліб В.А.
У Х В А Л А
Іменем України
"06" грудня 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Твердохліб В.А.,
суддів Троян Н.М., Бужак Н.П.,
за участю секретаря Погребняк М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві апеляційну скаргу Всеукраїнської громадської організації «Конгрес сприяння захисту українських земель»в інтересах члена Всеукраїнської громадської організації «Конгрес сприяння захисту українських земель»ОСОБА_2 на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 вересня 2012 року у справі за адміністративним позовом Всеукраїнської громадської організації «Конгрес сприяння захисту українських земель»в інтересах члена Всеукраїнської громадської організації «Конгрес сприяння захисту українських земель»ОСОБА_2 до Київської обласної державної адміністрації, Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, третя особа: Дочірнє підприємство «Агробуд»про визнання незаконними та скасування розпоряджень, -
ВСТАНОВИВ:
Всеукраїнська громадська організація «Конгрес сприяння захисту українських земель»в інтересах члена Всеукраїнської громадської організації «Конгрес сприяння захисту українських земель»ОСОБА_2 (далі -Позивач) звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Київської обласної державної адміністрації (далі -Відповідач 1), Бориспільської районної державної адміністрації Київської області (далі -Відповідач 2), третя особа: Дочірнє підприємство «Агробуд»(далі -Третя особа) про визнання незаконними та скасування розпоряджень №789 від 10.12.2003 року, №69 від 02.02.2004 року.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 вересня 2012 року в задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.
Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням, Позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та постановити нове, яким позовні вимоги задовольнити.
В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серія А01 №298981 Позивач зареєстрований у Печерській районній у м.Києві державній адміністрації 06.02.2009 року.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 10.12.2003 року Відповідачем 1 прийнято розпорядження №789 «Про надання в оренду земельної ділянки»(далі - Розпорядження №789), яким затвердила проект відведення земельної ділянки загальною площею 14,9638 га сіножатей за рахунок земель державної власності (запас) на території Гнідинської сільської ради Бориспільського району та вирішила надати Дочірньому підприємству «Агробуд»в оренду на 49 років зазначену земельну ділянку під розміщення кар'єру піску.
02.02.2004 року Відповідачем 2 прийнято розпорядження №69 «Про надання в оренду земельної ділянки»(далі - Розпорядження №69), яким вирішено на виконання розпорядження №789 укласти з Третьою особою договір оренди земельної ділянки строком на 49 років, загальною площею 14,9638 га сіножатей під розміщення кар'єру піску за рахунок земель державної власності на території Гнідинської сільської ради, а також оформити всі необхідні для вчинення цієї угоди документи.
20.02.2004 року між Відповідачем 1 (Орендодавець) та Третьою особою (Орендар) укладено договір.
Згідно п.1 вказаного договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне володіння та користування земельну ділянку, яка знаходиться в адміністративних межах Гнідинської сільської Ради, Бориспільського району, Київської області за межами с. Гнідин, Бориспільського району, Київської області.
Земельна ділянка виділена в натурі (на місцевості) у встановленому законом порядку.
В оренду передається земельна ділянка, загальною площею 14,9638 гектара, в тому числі сіножатей 14,9638 гектара.
Грошова оцінка земельної ділянки становить 237 263,62 грн.
Земельна ділянка передається в оренду по акту прийому-передачі, який оформлюється в строк не пізніше семи робочих днів з моменту набуття чинності договору.
Згідно п.2 договору земельна ділянка передається під розміщення кар'єру піску.
Договір укладається на термін 49 років, починаючи з дати його реєстрації.
Орендна плата становить 2 372,64 грн. за кожний місяць та вноситься на розрахунковий рахунок Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області.
Вказаний договір нотаріально посвідчений та зареєстрований у Бориспільському відділі земельних ресурсів 20.02.2004 року, про що вчинено запис №41.
Відповідно до визначення ст.1 Закону України «Про оренду землі»в редакції, чинній на момент укладання вказаного договору та виникнення спірних правовідносин, оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Об'єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності (ч.1 ст.3 Закону України «Про оренду землі»).
Згідно ст.4 Закону України «Про оренду землі»орендодавцями земельних ділянок є громадяни та юридичні особи, у власності яких перебувають земельні ділянки, або уповноважені ними особи.
Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом.
Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у спільній власності територіальних громад, є районні, обласні ради та Верховна Рада Автономної Республіки Крим у межах повноважень, визначених законом.
Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у державній власності, є районні, обласні, Київська і Севастопольська міські державні адміністрації, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та Кабінет Міністрів України в межах повноважень, визначених законом.
Згідно ч.1, п. «в»ч.2 ст.5 Закону України «Про оренду землі»орендарями земельних ділянок є юридичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право володіння і користування земельною ділянкою.
Орендарями земельних ділянок можуть бути, зокрема, громадяни і юридичні особи України, іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи, міжнародні об'єднання та організації, а також іноземні держави.
Частиною 1 статті 6 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Згідно ч.ч.1, 3 ст.124 Земельного кодексу України , у чинній на момент виникнення спірних правовідносин редакції, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118 , 123 цього Кодексу .
Відповідно до ч.6 ст.123 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
Пунктом 12 розділу Х Земельного кодексу України встановлено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
На виконання вимог ч.6 ст.123 Земельного кодексу України , проект відведення земельних ділянок в довгострокову оренду під розміщення кар'єру піску на території Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області Третій особі отримав погодження в Гнідинській сільській раді від 03.06.2003 року, Бориспільській районній державній адміністрації від 10.06.2003 року №7-46-1080, Бориспільській районній раді від 02.06.2003 року №102/1-14, Бориспільському районному відділі земельних ресурсів від 02.06.2003 року №407, Бориспільському відділі містобудування та архітектури від 02.06.2003 року, Бориспільській районній санітарно-епідеміологічній станції від 04.06.2003 року №111, Державному управлінні екології та природних ресурсів в Київській області від 19.06.2003 року №06-13/2826, Обласному центрі з охорони пам'яток історії, археології та мистецтва від 19.06.2003 року №11/1433 та отримав Висновок державної землевпорядної експертизи від 25.07.2003 року №4-505, складений Київським обласним головним управлінням земельних ресурсів, з якого вбачається, що вказаний проект відповідає вимогам земельного законодавства та діючим нормативно-технічним документам.
07.11.2003 року Київською обласною радою прийнято розпорядження «Про висновок Київської обласної ради щодо вилучення та надання Київською облдержадміністрацією в оренду земельної ділянки дочірньому підприємству «Агробуд»на території Гнідинської сільської ради Бориспільського району»№245, яким погоджено вилучення і надання Відповідачем 1 Третій особі в оренду терміном на 49 років на умовах, визначених розпорядженням голови Обласної державної адміністрації від 19.06.2002 року №340, зареєстрованим в Обласному управлінні юстиції 04.07.2002 року за №26/375, земельної ділянки площею 14,9638 га (сіножаті) за рахунок земель державної власності (запас) на території Гнідинської сільської ради Бориспільського району для розміщення кар'єру піску згідно з проектом відведення, розробленим Товариством з обмеженою відповідальністю «Широта», висновком землевпорядної експертизи Київського обласного головного управління земельних ресурсів від 25.07.2003 року №4-505.
Як вбачається з довідки з державної статистичної звітності по формі 6-зем, виданої Бориспільським районним відділом земельних ресурсів Київського обласного управління земельних ресурсів Держкомзему України, від 24.10.2005 року №2192, земельна ділянка, площею 14,9638 га, яка знаходиться в довгостроковій оренді Третьої особи під кар'єром піску згідно державної статистичної звітності по формі 6-зем рахується під відкритими розробками, кар'єрами, шахтами та відповідними спорудами - шифр рядка 60, графа - 40.
Частиною 1 статті 72 КАС України встановлено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Так, рішенням Господарського суду Київської області від 13.10.2008 року у справі №19/300-08 відмовлено в задоволенні позову Бориспільського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Київської обласної ради до Київської обласної державної адміністрації, Бориспільської районної державної адміністрації, Дочірнього підприємства «Агробуд»про визнання незаконними та скасування розпоряджень і визнання недійсним договору, оскільки, як зазначає суд в мотивувальній частині рішення, спірні розпорядження та спірний договір оренди повністю відповідають нормам чинного законодавства України.
Вказане судове рішення не оскаржувалося та, відповідно, набрало законної сили.
Отже, правомірність та законність розпоряджень №789 від 10.12.2003 року та №69 від 02.02.2004 року встановлена рішенням Господарського суду Київської області від 13.10.2008 року у справі №19/300-08 та ця обставина не підлягає доказуванню при розгляді даної адміністративної справи.
Крім того, суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що Позивачем не доведено порушення його прав оскаржуваними рішеннями.
Рішенням Гнідинської сільської ради Бориспільського району Київської області від 26 грудня 2006 року за №167-7-V відмовлено у виділенні земельної ділянки, однак Позивачем вказане рішення не оскаржувалось у встановленому законом порядку.
З огляду на вказане, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що Відповідачі при винесенні оскаржуваних розпоряджень діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи допущені порушення норм матеріального чи процесуального права, які передбачені ст.ст. 201, 202 КАС України.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Всеукраїнської громадської організації «Конгрес сприяння захисту українських земель»в інтересах члена Всеукраїнської громадської організації «Конгрес сприяння захисту українських земель»ОСОБА_2 залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 вересня 2012 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя Твердохліб В.А.
Судді: Бужак Н.П.
Троян Н.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2012 |
Оприлюднено | 17.12.2012 |
Номер документу | 28015157 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Твердохліб В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні