КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-2856/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Скочок Т.О.
Суддя-доповідач: Губська О.А.
У Х В А Л А
Іменем України
"25" жовтня 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Губської О.А.
суддів Парінова А.Б., Беспалова О.О.
при секретарі Белові С.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Закритого акціонерного товариства «Енергія-Т»на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 вересня 2012 року за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Енергія-Т» про стягнення штрафних санкцій в розмірі 17000,00 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом до Закритого акціонерного товариства «Енергія-Т»про стягнення штрафних санкцій в розмірі 17000,00 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 вересня 2012 року адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив його скасувати та постановити нове рішення, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися. Про причини своєї неявки суд не повідомили.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.
Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду без змін, виходячи з наступних підстав.
Суд першої інстанції прийшов до висновку про задоволення позовних вимог.
З таким висновком суду колегія суддів погоджується, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, розпорядженням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень законодавства про цінні папери від 24 грудня 2009 року № 1051-КФ встановлено порушення вимог чинного законодавства про цінні папери, а саме: підпункти 8.4, 8.5, 8.6 статуту ЗАТ «Енергія-Т»не відповідають вимогам ч. 2 ст. 28 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»та п. 3.9 розділу ІІ глави 2 Положення про порядок збільшення (зменшення) розміру статутного капіталу акціонерного товариства.
На підставі п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»надано термін до 15 червня 2010 року усунути порушення чинного законодавства про цінні папери та до 05 липня 2010 року письмово проінформувати про виконання цього розпорядження.
До дати, вказаної в розпорядженні про усунення порушень, ЗАТ «Енергія-Т»встановлені відповідачем порушення не усунуло.
Відповідно до постанови Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 22 липня 2010 року № 11/03/12469 порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ «Енергія-Т».
Постановою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №776-КФ від 24.11.2010 року, за несвоєчасне виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери у відношенні до ЗАТ «Енергія-Т»застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17000,00 грн.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернувся до суду.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем пропущено строк щодо усунення порушень викладених в розпорядженні Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Колегія суддів підтримує висновок суду першої інстанції, зважаючи на таке.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до абз. 6 ч. 2 ст. 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право відповідно до письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до абз. 1 п. 6 розділу II Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за №120/14811), працівники територіального органу Комісії розглядають справи про правопорушення відповідно до письмового доручення і застосовують санкцію до учасників ринку цінних паперів, передбачену у підпункті 1.13 пункту 1 розділу XVII цих Правил.
Відповідно до п. 8, ч.1, ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні " (3448-96/ВР від 30.10.1996, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Тією ж статтею передбачено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Як вбачається з матеріалів справи, розпорядженням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень законодавства про цінні папери від 18 грудня 2009 року №1051-КФ, було встановлено порушення вимог чинного законодавства про цінні папери, а саме зазначено: підпункти 8.4, 8.5, 8.6 статуту ЗАТ "Енергія-Т" не відповідають вимогам частини другої статті 28 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 3.9 розділу ІІ глави 2 Положення про порядок збільшення (зменшення) розміру статутного капіталу акціонерного товариства.
Враховуючи наведене та на підставі пункту 10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" зазначеним розпорядженням відповідача у термін до 15 червня 2010 року зобов'язано позивача усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, та до 5 липня 2010 року письмово проінформувати Комісію про виконання цього розпорядження.
До дати, вказаної в розпорядженні про усунення порушень, ЗАТ "Енергія-Т" встановлені відповідачем порушення не усунуло.
Постановою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 22 липня 2010 року №11/03/12469 порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ "Енергія-Т".
Постановою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 24 листопада 2010 року №776-КФ на підставі пункту 8 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" , пункту 2 розділу ХІV, пунктів 1, 3 розділу VІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 , за несвоєчасне виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери застосовано у відношенні до ЗАТ "Енергія-Т" санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17000,00грн.
Підсумовуючи викладене, та оскільки в матеріалах справи відсутні докази щодо сплати відповідачем штрафу за оскаржуваним розпорядженням, колегія суддів приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесене у відповідності до норм чинного законодавства, а тому підстави для його скасування відсутні.
Крім того, в матеріалах справи наявна постанова Вищого адміністративного суду від 31.05.2012 у справі № К/9991/34841/11, якою встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку мала всі підстави для винесення Постанови щодо Закритого акціонерного товариства «Енергія-Т»про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №776-КФ від 24 листопада 2010 року.
Узагальнюючи наведене, колегія суддів приходить до висновку, що доводи викладені в апеляційній скарзі не знайшли свого підтвердження, оскаржувана постанова прийнята судом відповідно до норм матеріального та процесуального права, а тому підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтвердженими доказами, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.
Керуючись ст.ст. 160 , 197 , 198 , 200 , 205 , 206 , 254 КАС України , суд
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Закритого акціонерного товариства «Енергія-Т» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 вересня 2012 року за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Енергія-Т»про стягнення штрафних санкцій в розмірі 17000,00 грн. - залишити без задоволення , а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва - без змін .
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання ухвали в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Губська О.А.
Судді: Парінов А.Б.
Беспалов О.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2012 |
Оприлюднено | 07.11.2012 |
Номер документу | 27274432 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Губська О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні