Ухвала
від 01.11.2012 по справі 9/314
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"01" листопада 2012 р. м. Київ К-25158/10

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючого Степашка О.І.

суддів: Островича С.Е.

Федорова М.О.

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Макарівська ГНС»

на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 11.12.2008

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 24.06.2010

у справі № 9/314

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Макарівська ГНС»

до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва

про визнання недійсним рішення про застосування штрафних санкцій

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Макарівська ГНС»(далі по тексту -позивач, ТОВ «Макарівська ГНС») звернулося до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом (з врахуванням уточнень позовних вимог) до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва (далі по тексту -відповідач, ДПІ у Печерському районі м. Києва) про визнання недійсним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 14.01.2008 №592307.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 11.12.2008, яка залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 24.06.2010, в задоволенні позову відмовлено.

В касаційній скарзі позивач просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги, посилаючись на порушення судами норм матеріального права.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ДПА у Житомирській області здійснено перевірку автогазозаправного пункту, що належить ТОВ «Макарівська ГНС»щодо контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), за результатами якої складено акт перевірки від 08.11.2007 №002087/265515152307.

Перевіркою встановлено, що сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків у розмірі 11934,00 грн. не відповідає сумі готівкових коштів, яка зазначена в поточному звіті РРО - 4142,67 грн., тобто сума невідповідності складає 7791,33 грн.

08.11.2007 внесено запис про службове внесення 7781,91 грн. до журналу обліку руху готівки (номер Z-звіту 01706), при перевірці надано Z-звіт денний за 08.11.2007, яким визначено суму готівки в розмірі 7781,91 грн., перевіряючим надано Х-звіт денний від 08.11.2007 на суму готівки в розмірі 4142,67 грн.

На підставі акту перевірки відповідачем винесено рішення від 14.01.2008 №592307 про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій, за порушення п. 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у розмірі 38956,65 грн.

Відмовляючи у задоволенні позову, суди виходили з наступного, з чим погоджується суд касаційної інстанції.

Статтею 1 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами) (далі - суб'єкти підприємницької діяльності), які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.

Згідно ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, зокрема, забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Відповідно до Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 1 грудня 2000 року №614 , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2001 року за №107/5298, X-звіт - денний звіт без обнуління інформації в оперативній пам'яті.

Для реєстраторів розрахункових операцій, у X-звіті яких не зазначається інформація про операції «службового внесення»або «службової видачі»сум готівки, X-звіт означає сукупність X-звіту та будь-якого іншого звіту, де зазначені суми за цими операціями.

Z-звіт - денний звіт з обнулінням інформації в оперативній пам'яті та занесенням її до фіскальної пам'яті РРО. Для РРО, у Z-звіті яких не зазначається інформація про операції «службового внесення»або «службової видачі»сум готівки, Z-звіт означає сукупність X-звіту та Z-звіту, при цьому першим виконується X-звіт.

Відповідно до пункту 4.5. Порядку №614 унесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій «службове внесення»та «службова видача», якщо таке внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій. Операція «службове внесення»використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.

Статтею 22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.

Отже, колегія суддів погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій щодо необґрунтованості посилань позивача на здійснення операції «службове внесення», вказуючи на відповідний запис в КОРО від 08.11.2007, оскільки за зазначеною позицією в книзі відображено рух готівки, згідно із Z-звітом №01706.

Вклеєний Z-звіт не містить будь-яких відміток щодо «службового внесення»та до нього не додано будь-якого іншого Х-звіту, який відображав би операцію «службове внесення». Запис в КОРО від 08.11.2007 не може розглядатись як будь-який інший звіт, у зв'язку з тим, що він вчинений на підставі Z-звіту - фіскального денного чеку.

Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що судами першої та апеляційної інстанцій належним чином з'ясовані обставини справи та дано їм відповідну правову оцінку. Порушень норм матеріального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішень судів першої та апеляційної інстанцій не встановлено.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 222, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Макарівська ГНС»залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 11.12.2008 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 24.06.2010 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України у випадках, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.

Головуючий (підпис)О.І. Степашко Судді (підпис)С.Е. Острович (підпис)М.О. Федоров

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення01.11.2012
Оприлюднено21.11.2012
Номер документу27539045
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9/314

Ухвала від 25.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 01.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 22.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 08.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Судовий наказ від 10.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобєд Ігор Миколайович

Рішення від 20.12.2010

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ворожцов А.Г.

Рішення від 26.11.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобєд Ігор Миколайович

Ухвала від 05.11.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобєд Ігор Миколайович

Ухвала від 28.10.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобед І.М.

Постанова від 19.03.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Кочерова Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні