ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 листопада 2012 року м. Київ К-17541/10
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді-доповідача Федорова М.О.
суддів: Острович С.Е.
Степашко О.І.
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.01.2009 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 09.02.2010
у справі № 11/353
за позовом Приватного підприємства „Солекс"
до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва
про визнання протиправним та скасування рішення
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Солекс»звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва про визнання протиправним та скасування рішення.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.01.2009 позовні вимоги задоволено.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 09.02.2010 постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 21.01.2009 залишено без змін.
Не погоджуючись з зазначеним рішеннями суду першої та апеляційної інстанції, відповідач оскаржив їх в касаційному порядку. В скарзі просить скасувати оскаржувані рішення, ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Касаційна скарга вмотивована тим, що судами першої та апеляційної інстанцій при вирішення спору по даній справі порушено норми матеріального права.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, розглянувши надані письмові докази в їх сукупності, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційну скаргу слід відхилити з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судами попередніх інстанцій, що 06.06.2008 фахівцями ДПА у Харківській області була проведена перевірка залу гральних автоматів, який знаходиться за адресою: м. Харків, пр. Гагаріна 179, у якому здійснює діяльність Приватне підприємство «Солекс»щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу, про що складено акт № 021970 від 06.06.2008р.
За висновками проведеної перевірки, зокрема, встановлено проведення розрахункових операцій при наданні послуг у сфері грального бізнесу з використанням 20 гральних автоматів, що не переведені у фіскальний режим роботи, чим порушено п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
На підставі акту перевірки прийняте рішення №0002292330/0 від 26.06.2008р. про застосування до Приватного підприємства «Солекс»штрафних (фінансових) санкцій в сумі 6800 грн.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначаються Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Відповідно до п.1 ст. 3 цього Закону суб'єктам, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі слід проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Згідно ст.2 зазначеного Закону розрахункова операція -приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2001р. №121 «Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій»(із змінами та доповненнями) встановлені терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням РРО, в тому числі для гральних автоматів -31.12.2006 року. Пунктом 2 вказаної Постанови Міністерство економіки зобов'язано забезпечити розроблення технічних вимог до автоматів з продажу товарів (послуг), які відповідатимуть зазначеним вимогам, а також запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для оснащення автоматів, що вже діють.
Наказами Державної податкової адміністрації України від 01.07.2008р. №430 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції»та від 10.09.2008р. №581 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції»до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій було включено комп'ютерно-касову систему «Фіскал», яка призначена для фіскалізації гральних автоматів.
Разом з тим, як вірно встановлено судами попередніх інстанцій перевірка Приватного підприємства «Солекс»з контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу та притягнення його до відповідальності здійснено до видання наказів ДПА України від 01.07.2008р. №430 та від 10.09.2008р. №581.
З матеріалів справи вбачається, що на час проведення перевірки підприємством у своїй діяльності використовувався реєстратор розрахункових операцій, який на час перевірки був зареєстрований у податковому органі.
За таких обставин, суди попередніх судових інстанцій дійшли правильного висновку, що на час перевірки застосування позивачем комп'ютерно-касової системи «Фіскал»не було обов'язковим, а застосування фінансових санкцій з посиланням на п.2 ч.1 ст.17 Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»є безпідставним.
Доводами касаційної скарги не спростовано зазначених висновків суду.
Враховуючи вищевикладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 09.02.2010 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 09.02.2010 у справі № 11/353 слід відхилити, а судові рішення залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 220 1 , 221, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва відхилити.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.01.2009 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 09.02.2010 у справі № 11/353 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий М.О. Федоров Судді С.Е. Острович О.І. Степашко
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2012 |
Оприлюднено | 12.12.2012 |
Номер документу | 27946666 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Федоров М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні