cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"24" грудня 2012 р. Справа № 5004/1442/12
за позовом Приватного підприємства " Серна ", м. Вінниця
до відповідача Публічного акціонерного товариства "Луга", м. Володимир-Волинський
про стягнення 201 099,07 грн.
Суддя Костюк С.В.
ПРЕДСТАВНИКИ:
від позивача: Шестернін В. Д., дов. від 01.11.2012 року
від відповідача: Тишкова К. О. - дов. № 18 від 01.06.2011 року.
Права та обов'язки учасникам судового процесу роз'яснені відповідно до ст. ст. 20, 22 ГПК України.
Відводу складу суду не заявлено.
Клопотання про фіксацію судового процесу технічними засобами не поступило.
Суть спору: позивач - приватне підприємство " Серна " з врахуванням заяви про збільшення позовних вимог від 04.12.2012 року просить суд стягнути з Публічного акціонерного товариства "Луга" 201099,07 грн., з яких 179 932 грн. -основний борг, 16838,71 грн. - пеня, 4328,36 грн. - 3% річних.
Обґрунтовуючи заявлену вимогу вказує, що 17.06.2010р. між ПП" Серна " та ПАТ "Луга" було укладено договір №43 на виготовлення швейних виробів.
Відповідно до умов даного Договору, Замовник (ПАТ „Луга") доручає, а Виконавець (ПП „Серна") зобов'язується виконати розкрій, пошив і упаковку швейних і трикотажних виробів в кількості, асортименті і по ціні, вказаній в специфікаціях, які є невід'ємною частиною даного Договору і погоджуються при кожному окремому замовленні (п.1.1 Договору); термін виготовлення і здачі готової продукції по Договору вказується в специфікації (п. 1.3 Договору).
У Специфікації № 1 від 12.01.2012 року до Договору вказується зобов'язання Виконавця на підставі замовлення Замовника № 955510 пошити плаття моделі RAJ у кількості 6784 штуки, по ціні 36,00 (тридцять шість ) гривень за штуку на загальну суму 244224,00 (двісті сорок чотири тисячі двісті двадцять чотири) гривні.
У відповідності до п.п. 2.2, 2.3 за виконані роботи по виготовленню швейних виробів Замовник згідно даного Договору перераховує Виконавцю суму, яка вказується у Специфікації до даного Договору. Оплата проводиться шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Виконавця протягом 30 днів після відправки швейних виробів.
Відповідно до п. 3.1.1 Договору Замовник зобов'язується поставити тканину, комплектуючі матеріали, взірці готових виробів, технічну документацію, які необхідні для виготовлення швейних виробів.
Оскільки, в наданих ПАТ "Луга"для виготовлення швейних виробів рулонах тканини виявлено значну нестачу тканини від запланованого - 149,25 м, а також дефекти тканини: різновідтінковість, неокрас тканини, по всій ширині тканини фабричні дефекти (полоси), про що складено двосторонній дефектний Акт від 26.01.2012 року, то з наданої ПАТ "Луга" тканини належної якості можливо було виготовити лише 6637 одиниць виробів, замість 6784 як було погоджено в Специфкації. Заперечень проти зменшення загальної кількості пошитих швейних виробів у зв'язку з великою кількістю недоліків наданої тканини з боку ПАТ "Луга"не було.
Виконавець, ПП „Серна" свій обов'язок з виготовлення та поставки швейних виробів виконав вчасно та в повному обсязі, поставивши відповідно до видаткової накладної № РН- 0000002 від 28 лютого 2012 року жіночі плаття моделі RAJ у кількості 3440 штук на суму 123 840,00 (сто двадцять три тисячі вісімсот сорок) гривень, в тому числі ПДВ 20640 (двадцять тисяч шістсот сорок )гривень та відповідно до видаткової накладної № РН-0000003 від 29 лютого 2012 року жіночі плаття моделі RAJ у кількості 3197 штук на суму 115 092,00 (сто п'ятнадцять тисяч дев'яносто дві) гривні, в тому числі ПДВ 19182 (дев'ятнадцять тисяч сто вісімдесят дві) гривні. Разом поставлено жіночі плаття у кількості 6637 штук на загальну суму 238 932,00 (двісті тридцять вісім тисяч дев'ятсот тридцять дві) гривні з ПДВ.
На оплату послуг з пошиття та поставки даних швейних виробів ПП „Серна" виставила ПАТ „Луга" рахунок-фактуру № СФ-0000001 від 28 лютого 2012 року на суму 238 932,00 (двісті тридцять вісім тисяч дев'ятсот тридцять дві) гривні в тому числі ПДВ 39822,00 (тридцять дев'ять тисяч вісімсот двадцять дві) гривні.
Кінцевий строк оплати продукції за видатковою накладною № РН-0000002 від 28 лютого 2012 року сплинув 29 березня 2012 року, тому з 30 березня 2012 року рахується прострочення платежу в сумі 123 840,00 гривень та за видатковою накладною РН-0000003 від 29 лютого 2012 року строк оплати закінчився 30 березня 2012 року, тому з 31 березня 2012 року рахується прострочення платежу в сумі 115 092,00 гривень.
ПАТ „Луга" надало ПП „Серна" гарантійного листа вих. № 186 від 28,02.2012 р., відповідно до якого зобов'язувалось виконати свій обов'язок перед ПП „Серна" щодо здійснення оплати в повному обсязі за виконані роботи по виготовленню продукції згідно Договору № 43 від 17.06.2010 року по замовленню № 955510 (модель RAJ, 6637 одиниць), на протязі 30 днів після відгрузки продукції посилаючись на п. 2.2. Договору.
11 квітня 2012 року на адресу ПАТ „Луга" направлено вимогу за вих. № 15 про сплату заборгованості за поставлений товар.
У відповіді на на дану вимогу від 19.04.2012 року № 316, повідомлено, що затримка платежів відбувається через тимчасові труднощі з обіговими коштами тому заборгованість буде погашена в найближчий термін. Однак згідно банківських виписок відповідачем проведено платежі лише на суму 59 000,00 грн.
Таким чином, станом на день подання позову прострочена заборгованість відповідача з оплати поставлених швейних виробів складає 179 932 грн. (сто сімдесят дев'ять тисяч дев'ятсот тридцять дві) гривні.
Відповідно до п. 6.5 договору за порушення строку оплати відгружених швейних виробів нараховано пеню в сумі 16 838,71 грн. та згідно ч.2 ст. 625 ЦК України 4328,36 грн. -3% річних.
При обґрунтуванні заявленої вимоги, посилається на умови договору на виготовлення швейних виробів, норми цивільного та господарського законодавства України.
Відповідач в поясненні на позов зазначає, що на виконання Договору на виготовлення швейних виробів №43 від 17.06.2010 р. ПП "Серна" виконано замовлення ПАТ "Луга" на загальну суму 238 932,00 грн. Оскільки швейні вироби були виготовлені неякісно, що підтверджується актом приймання продукції за якістю №б/н від 28.02.2012 р., ПАТ "Луга" застосовано штрафну санкцію згідно п.6.3. Договору в розмірі 20% від суми наданих послуг, що становить 47 786,40 грн., яка підлягає зняттю з суми наданих виконавцем послуг, таким чином до сплати виконавцю підлягало 191 145,60 грн. Вчасного та повного розрахунку з Виконавцем не проведено через тимчасові фінансові труднощі на підприємстві, оплата продукції проведена на суму 59 000,00 грн.. З врахуванням зазначеного основний борг перед ПП "Серна"становить 132 145,60 грн., який позивач визнає. З врахуванням даної суми боргу сума пені за прострочення грошового зобов'язання за розрахунком відповідача за шість місяців становить 12 410,52 грн. та 3% річних - 2 886,19 грн. за період з 30.03.2012р. по 31.10.2012р. При цьому зазначає, що укладений між сторонами договір по правовій природі відноситься до договору підряду, а не договору поставки, як вказує позивач і правове регулювання його здійснюється відповідно до положень Глави 61 ЦК України.
В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлену вимогу з врахуванням заяви про збільшення позовних вимог, представник відповідача визнає вимогу частково, на суму зазначену в поясненні, з врахуванням якої нараховується пеня та відсотки річних.
З матеріалів справи вбачається, що 17.06.2010 року між ВАТ «Луга»(Замовник по договору) та ПП «Серна»(Виконавець по договору) було укладено договір на виготовлення швейних виробів за № 43 (а.с.23-24).
Додатком № 1 від 06.06.2011 року до договору змінено назву Замовника на Публічне акціонерне товариство «Луга», пункт 7.5 договору викладено в новій редакції «договір вступає в силу з моменту підписання його сторонами і діє до 17.06.2012 року»(а.с.25).
За своєю правовою природою даний договір є договором підряду і регулюється главою 61 Цивільного кодексу України.
Так, в силу ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.
Зі змісту наведеної норми слідує, що предмет договору підряду становить виготовлення речі, її обробка, переробка, ремонт або виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.
Таким чином, наслідком діяльності підрядника є створення уречевленого (матеріального) результату, тобто реального, фізично існуючого предмету, який є самостійним об'єктом цивільних прав, являє собою цінність для замовника і підлягає оплаті останнім.
За договором підряду підрядник зобов'язаний не лише виконати обумовлену роботу, але й передати її результат замовнику.
Як слідує з умов договору № 43 від 17.06.2010 року, а саме п. 1.1 Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати наступні роботи: розкрій, пошив і упаковку швейних і трикотажних виробів (надалі швейні вироби) в кількості, асортименті і по ціні, вказаній в специфікації, які є невід'ємною частиною даного договору і погоджуються при кожному окремому замовленні.
В специфікації № 1 від 12.01.2012 року до договору № 43 від 17.06.2010 року сторони погодили асортимент продукції (плаття) модель (RAJ), кількість (6784 штук), ціну за одиницю з ПДВ (36 грн.) та загальну суму з врахуванням ПДВ 244224,00 грн..
В пункті 1.1 специфікації встановлена дата поставки тканин та комплектуючих матеріалів 13.01.2012 року, а також термін здачі виконаних робіт та відгрузки готової продукції зі складу Підрядника 20.02.2012 року (п. 1.2 специфікації).
В підпункті 3.2.1 пункту 3.2. договору вказано, що Виконавець зобов'язався проводити кількісну і якісну прийомку тканини і комплектуючих матеріалів згідно Існтрукції про порядок приймання продукції по кількості № П-6 і по якості № П-7.
Відповідно до п.п.3.2.2 п.3.2 договору Виконавець зобов'язується повідомити про хід виконання робіт, а також про недоліки в технічній документації або обміловках, які виявились в процесі виготовлення швейних виробів.
26.01.2012 року з участю представників ПП «Серна»та ПАТ «Луга» складено акт, яким зафіксовано нестачу та дефекти при перемірювані та викройці тканини поставленої Замовником (а.с.26).
В пункті 1.2 договору вказано, що всі технічні і естетичні вимоги до продукції, викладені в технічній документації, яка є невід'ємною частиною договору.
Як слідує з п. 4.1 якість виготовлених швейних виробів повинна відповідати стандартам і вимогам, вказаним в технічній документації і взірцю Замовника. В випадку виявлення неякісних швейних виробів при їх одержані на склад Замовника, Замовник повинен призупинити прийомку швейних виробів і скласти акт, в якому вказати кількість перевірених швейних виробів і виявлені недоліки. Також зобов'язаний терміново визвати представника Виконавця для подальшого прийняття швейних виробів і складання двохстороньогоакту.
28.02.2012 року при отримані продукції Публічним акціонерним товариством «Луга»в м.Вінниця, вул. В.Порика,1 виявлено слідуючі дефекти:
- утюжка складок (перекант) -з 40 одиниць повернуто 18 одиниць;
- видима строчка притачки пояса -з 40 одиниць повернуто 7 одиниць;
- неякісна приточка замка (Защіб підкладки);
- виробниче сміття.
Акт приймання продукції за якістю оформлено комісією в складі представників Виконавця Шинькович С. Л. (конструктор), Козир Н. І. (заступник директора), Попової В. А. (інженера по якості) та затверджений головою ПАТ «Луга»Гаркот І. Б. без зазначення дати затвердження (а.с.33).
По пункту 2.1 договору за виконані роботи по виготовленню швейних виробів Замовник згідно даного договору перераховує Виконавцю суму, яка вказується в специфікації до даного договору.
За умовами договору, а саме п. 2.2 оплата проводиться шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Виконавця протягом 30 днів після відправки швейних виробів.
Факт отримання продукції - плаття жіночого (модель RAJ) в кількості 6637 штук на загальну суму 238932,00 грн. підтверджено накладними № РН-0000002 від 28.02.2012 року та № РН-0000003 від 29.02.2012 року (а.с.27-29).
В п. 2.3 договору вказано, що в випадку виготовлення неякісних швейних виробів оплата за надані послуги буде зменшуватись на суму штрафних санкцій згідно виставленої претензії Замовником до Виконавця.
А, пунктом 6.3 передбачено, що за виготовлення неякісних швейних і трикотажних виробів Виконавець сплачує Замовнику штрафні санкції в розмірі не більше 20 відсотків від суми наданих послуг передбачених специфікацією в залежності виставленої претензії по якості Покупцем до Замовника. Термін виставлення претензії по якості Покупцем до Замовника становить 30 днів.
В гарантійному листі № 186 від 28.02.2012 року (а.с.30) голова правління ПАТ «Луга»Гаркот І. Б. вказав, що гарантує належне виконання свого обов'язку перед ПП «Серна»щодо здійснення оплати в повному обсязі за виконані роботи по виготовленій продукції згідно договору № 43 від 17.06.2010 року по замовленню № 955510 (модель RAJ, 6637 одиниць) на протязі 30 днів після відгрузки продукції згідно п. 2.2 договору.
09.03.2012 року за № 20 відповідачем на адресу ПП «Серна»була направлена претензія про стягнення штрафних санкцій в розмірі 47 786,40 грн., що становить 20 % від вартості продукції 238 932,00 грн. з посиланням на акт прийомки продукції по якості від 28.02.2012 року та пункт 6.3 договору № 43 від 17.06.2010 року та зазначено, що сума штрафу буде знята з суми наданих послуг на виготовлення швейних виробів, яка становить 191 145,60 грн..
У листі-відповіді на претензію № 14 від 16.03.2012 року (а.с. 35) ПП «Серна»вказує, що не згідне з вимогою про оплату штрафу, оскільки незначні дефекти не вплинули на товарний вигляд швейних виробів, із-за несвоєчасної поставки комплектуючих деталей по вині Замовника Виконавець поніс значні збитки із-за простою виробничого процесу в сумі 126000,00 грн., акта-претензії по якості із санкціями по замовленню № 955510, модель RAJ від фірми «Оrsay»в адресу ПАТ «Луга» не було заявлено.
В долученому до позовної заяви акті від 28.02.2012 року (а.с.36) зазначено, що дефекти виявлені при перевірці якості продукції інженером по якості ПАТ «Луга»Поповою В. А. були виправлені на підприємстві і вся партія продукції (6637 одиниць) була відправлена Замовнику.
Дослідивши надані сторонами докази, суд дійшов висновку про необхідність витребування додаткових матеріалів по справі, в зв'язку з чим розгляд справи відкласти в межах строку передбаченого ст. 69 ГПК України.
Тому, керуючись ст. ст. 38, 69, 77 ГПК України, господарський суд, -
у х в а л и в:
1. Розгляд справи відкласти на 09.01.2013 року на 14:00 год..
2. Зобов'язати сторін надати суду технічну документацію на швейні вироби, яка є невід'ємною частиною договору № 43 від 17.06.2010 року (п.1.2), обґрунтування позовних вимог та заперечень на позов з посиланням на положення Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання по якості, затвердженої Постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 25.04.1966 року № П-7 та умов договору № 43 від 17.06.2010 року.
Суддя С. В. Костюк
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2012 |
Оприлюднено | 28.12.2012 |
Номер документу | 28283320 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Костюк Софія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні