14/261
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"20" січня 2009 р.Справа № 14/261
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Колодій С.Б., розглянув у відкритому судовому засіданні справу № 14/261
за позовом акціонерного товариства закритого типу “Яшма-КМ”, м. Кіровоград
до відповідача Кіровоградської міської ради, м. Кіровоград
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача – Кіровоградського міського управління земельних ресурсів, м. Кіровоград
про визнання незаконним і скасування рішення Кіровоградської міської ради №1046 від 16.09.2008 р.
ПРЕДСТАВНИКИ:
від позивача – Клименко О.М., директор
від позивача – Пушкарьов Д.Є., довіреність б/н від 19.11.2008 р., адвокат;
від відповідача - Пастушенко В.А., довіреність № 1212-МР від 30.09.2008 р.
від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача – участі не брав
Подано позов про визнання незаконним і скасування рішення Кіровоградської міської ради № 1046 від 16.09.2008р. “Про розгляд протесту прокурора м. Кіровограда від 27.05.2008р. № 2651-вих на рішення Кіровоградської міської ради від 15.10.1998р. № 98 “Про розгляд матеріалів інвентаризації земель”.
Подана заява про уточнення підстав позову.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач, посилаючись на статтю 19 Конституції України та частину 10 статті 59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, стверджує, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку, оскільки жодною нормою Закону України “Про місцеве самоврядування” міській раді як органу місцевого самоврядування не надано права скасування своїх раніше прийнятих рішень.
Аналізуючи норму статті 141 Земельного кодексу України від 25.10.2001р. позивач зазначає, що дана норма Закону містить вичерпний перелік підстав припинення права користування земельною ділянкою та не передбачає можливості припинення права постійного користування земельною ділянкою у зв'язку з відсутністю проекту її відведення.
Позивач вважає, що оскаржуваним рішенням відповідач безпідставно позбавляє АТЗТ “Яшма-КМ” права на користування земельною ділянкою, посилаючись на нібито наявні порушення процедури прийняття рішення про надання підприємству земельної ділянки в постійно користування, хоча, якщо такі порушення і були, то вони мали місце не з вини позивача.
Позивач звертає увагу суду, що незаконність оскаржуваного рішення підтверджується також тим, що в рішенні відповідача № 98 “Про розгляд матеріалів інвентаризації земель” додаток 2 щодо підпункту 6 якого внесено протест прокурором м. Кіровограда взагалі відсутній.
Відповідач заперечив позов, але відзив на позовну заяву та документи, що підтверджують заперечення проти позову суду не подав.
У судовому засіданні 09.01.2009р., на підставі статті 77 Господарського процесуального кодексу України, оголошувалась перерва до 20.01.2009р. до 16 год. 00 хв.
Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ
15.10.1998 р. рішенням п'ятої сесії Кіровоградської міської ради двадцять третього скликання № 98 “Про розгляд матеріалів інвентаризації земель”, зважаючи на висновки комісії по інвентаризації земель, Кіровоградською міською радою затверджено матеріали інвентаризації та закріплено земельні ділянки за підприємствами та установами міста з оформленням документів на право користування землею згідно з додатком на 2 аркушах, в тому числі відповідно до пункту 6 додатку до цього рішення в постійне користування за АТЗТ “Яшма-КМ” під розміщення магазину по вул. Леніна, 29 площею 0,0118 га, в тому числі сумісного користування 0,0087 га за рахунок земель населених пунктів. Управління земельних ресурсів зобов'язано видати правоустановчі документи на землекористування згідно з чинним законодавством.
На підставі даного рішення АТЗТ “Яшма-КМ” видано Державний акт на право постійного користування землею серії І-КР №001941 від 20.11.1998 р.
27.05.2008 р. прокурор міста Кіровограда вніс протест на рішення 5 сесії 23 скликання Кіровоградської міської ради № 98 від 15.10.1998 р. “Про розгляд матеріалів інвентаризації земель”, в якому вимагав прийняти рішення про приведення у відповідність до вимог чинного законодавства рішення Кіровоградської міської ради № 98 від 15.10.1998 р. “Про розгляд матеріалів інвентаризації земель” шляхом внесення до нього відповідних змін, а саме виключення порядкового номера 6 Додатку 2, яким передбачено закріплення земельної ділянки площею 0,0118 га в межах населеного пункту під розміщення магазину по вул. Леніна, 29 за АТЗТ “Яшма-КМ” на праві постійного користування на підставі матеріалів інвентаризації земель.
Рішенням десятої сесії п'ятого скликання від 16.09.2008 р. № 1046 “Про розгляд протесту прокурора м. Кіровограда від 27.05.2008 р. № 2651-вих на рішення Кіровоградської міської ради від 15.10.1998 р. “Про розгляд матеріалів інвентаризації земель” Кіровоградська міська рада, розглянувши протест прокурора м. Кіровограда задовольнила його та скасувала підпункт 6 додатку 2 пункту 1 рішення Кіровоградської міської ради від 15.10.1998 р. “Про розгляд матеріалів інвентаризації земель”.
Господарський суд задовольняє позовні вимоги АТЗТ “Яшма-КМ” в силу наступного.
Протест прокурора від 27.05.2008 р., на вимогах якого ґрунтується рішення Кіровоградської міської ради № 1046 від 16.09.2008 р., містить посилання на те, що відповідно до частини 7 статті 19 Земельного кодексу України від 18.12.1990 року, чинного на момент прийняття рішення Кіровоградської міської ради № 98 від 15.10.1998 р., надання земельних ділянок здійснювалося за проектами відведення цих ділянок. Внаслідок прийняття Кіровоградською міською радою рішення № 98 від 15.10.1998 р. в частині закріплення земельної ділянки площею 0,0118 га в межах населеного пункту під розміщення магазину по вул. Леніна, 29 за АТЗТ “Яшма-КМ” на праві постійного користування на підставі матеріалів інвентаризації земель, без додержання вимог частини 7 статті 19 Земельного кодексу України від 18.12.1990 р. щодо надання земельних ділянок за проектами їх відведення порушено визначений статтею 4 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” принцип законності місцевого самоврядування.
Згідно статті 121 Конституції України, статті 5 Закону України “Про прокуратуру” нагляд за додержанням законів здійснюється прокуратурою при нагляді за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство, а також при виконанні судових рішень у кримінальних справах та при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов'язаних з обмеженням особистої свободи громадян.
Предмет нагляду за додержанням і застосуванням законів при виконанні функцій визначених у статті 19 Закону України “Про прокуратуру України”.
Відповідно до пункту 2 статті 20, статті 21 цього Закону прокурор або його заступник при здійсненні нагляду може вносити протест на рішення місцевих рад, що суперечить закону, залежно від характеру порушень, і ставити у протесті питання про скасування акта або приведення його у відповідність з законом.
Протест прокурора зупиняє дію опротестованого акта і підлягає обов'язковому розгляду відповідним органом, який про наслідки розгляду протесту у десятиденний строк після його надходження повідомляє прокуратуру.
Розглянувши протест прокурора від 27.05.2008 р. на рішення Кіровоградської міської ради № 98 від 15.10.1998 р., остання 16.09.2008 р. скасувала підпункт 6 додатку 2 пункту 1 рішення Кіровоградської міської ради від 15.10.1998 р. “Про розгляд матеріалів інвентаризації земель”.
При цьому слід зазначити, що при внесенні протесту прокурором та при прийнятті рішення “Про розгляд протесту прокурора м. Кіровограда від 27.05.2008 р. № 2651-вих на рішення Кіровоградської міської ради від 15.10.1998 р. “Про розгляд матеріалів інвентаризації земель” міською радою не прийнято до уваги, що додатку 2 до пункту 1 рішення № 98 від 15.10.1998 р. взагалі не існує.
Статтями 144 Конституції України, частиною 3 статті 23 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” встановлено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, і в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території; рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.
Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” не встановлено норм, на підставі яких орган місцевого самоврядування – міська рада може скасувати прийняті нею раніше рішення.
Виходячи із вищевикладеного у прокурора міста Кіровограда не було правових підстав подання протесту, що містить вимогу про скасування Кіровоградською міською радою прийнятого на сесії такої ради рішення стосовно надання земельної ділянки, а у Кіровоградської міської ради – правових підстав для скасування власних рішень, а тим більше скасування підпункту неіснуючого додатку рішення.
Крім того, стаття 141 Земельного кодексу України від 25.10.2001 р. містить вичерпний перелік підстав припинення права користування земельною ділянкою, як-то -
а) добровільна відмова від права користування земельною ділянкою;
б) вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом;
в) припинення діяльності державних чи комунальних підприємств, установ та організацій;
г) використання земельної ділянки способами, які суперечать екологічним вимогам;
ґ) використання земельної ділянки не за цільовим призначенням;
д) систематична несплата земельного податку або орендної плати.
Нормами глави 22 “Припинення прав на землю” Земельного кодексу України від 25.10.2001 р. не передбачено можливості припинення права постійного користування земельною ділянкою у зв'язку з відсутністю проекту її відведення.
Враховуючи викладені обставини, господарський суд прийшов до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 44, 49, 82-84, 116-117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати незаконним та скасувати рішення Кіровоградської міської ради № 1046 від 16.09.2008р. "Про розгляд протесту прокурора м. Кіровограда від 27.05.2008р. № 2651-вих на рішення Кіровоградської міської ради від 15.10.1998р. № 98 "Про розгляд матеріалів інвентаризації земель".
Стягнути з Кіровоградської міської ради (25006, м. Кіровоград, вул. Карла Маркса, 41, ідентифікаційний код 26241020) на користь акціонерного товариства закритого типу "Яшма-КМ" (25006, м. Кіровоград, вул. Леніна, 29, ідентифікаційний код 23681563) 85 грн. державного мита та 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Згідно частини 3 статті 85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.
Рішення може бути оскаржене протягом десяти днів з дня його підписання до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області.
Копії рішення направити сторонам та третій особі.
Суддя
Дата підписання рішення: 24.01.2009 р.
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2009 |
Оприлюднено | 06.02.2009 |
Номер документу | 2865789 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні