Постанова
від 13.12.2012 по справі 2а/0570/12896/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 грудня 2012 р. Справа № 2а/0570/12896/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді

при секретарі

Приміщення суду за адресою: 83052, м. Донецьк, вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Давиденко Т.В.

при секретарі судового засідання Грішаєві Є.Є.

за участю представників сторін:

від позивача - Лапик О.В. - довір. від 27.12.2011 року № 6

від відповідача - Шот К.С. - довір. від 10.08.2012 року № 11603/10

розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву Державного підприємства «Шахтарськантрацит»

до відповідача Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області

про визнання недійсними рішень

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство «Шахтарськантрацит» звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області про визнання недійсними:

- рішення від 07.08.2012 року № 781 в частині застосування штрафу в сумі 5614 грн. 34 коп. та нарахування пені в сумі 4578 грн. 37 коп. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску;

- рішення від 07.08.2012 року № 783 про застосування штрафних санкцій в сумі 28399 грн. 55 коп. та нарахування пені в сумі 7335 грн. 30 коп. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску;

- рішення від 07.08.2012 року № 786 про застосування штрафних санкцій в сумі 958 грн. 03 коп. та нарахування пені в сумі 191 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску;

- рішення від 07.08.2012 року № 787 в частині застосування штрафу в сумі 256 грн. 50 коп. та нарахування пені в сумі 55 грн. 68 коп. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Доводи позовної заяви обґрунтовує тим, що, як вважає позивач, рішення, які оскаржуються, прийняті відповідачем з перевищенням повноважень та не у спосіб, визначений Законом.

Вказує на те, що страхові внески за квітень та червень 2012 року підприємством сплачені в повному обсязі з урахуванням прострочення відповідно до п. 11 ч. 2 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Вважає, що відповідач невірно розрахував суму штрафних санкцій та нарахував пеню за несплату (неперахування) або несвоєчасну (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску та не прийняв до уваги норми чинного законодавства, невірно визначив розмір недоїмки та застосував фінансові санкції до позивача у підвищеному розмірі.

Враховуючи наведене, вважає, що рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 07.08.2012 року № 781, № 783, № 786, № 787 підлягають скасуванню в частині нарахування зайвих сум штрафу та пені.

Представник позивача у судовому засіданні доводи позовної заяви підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві, просив позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти доводів позовної заяви заперечував та зазначив, що, оскільки у позивача існувала заборгованість зі сплати єдиного внеску, органом Пенсійного фонду при отриманні платежів здійснювався перерозподіл сум в рахунок погашення заборгованості, яка виникла раніше, у зв'язку з чим застосовувались штрафні санкції та нараховувалась пеня.

Враховуючи наведене, просив в задоволені позовної заяви відмовити.

Дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, заслухавши представників сторін, суд встановив.

ДП «Шахтарськантрацит» є юридичною особою, включене до Єдиного державного Реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ 32299510), зареєстроване за юридичною адресою: 86200, Донецька область, м. Шахтарськ, вул. Крупської, буд. 20 ( а.с. 34).

«Центральна збагачувальна фабрика «Шахтарська» є відокремленим підрозділом ДП «Шахтарськантрацит», включене до Єдиного державного Реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ 33604359), зареєстроване за юридичною адресою: 86200, Донецька область, м. Шахтарськ, вул. Кірова, будинок 6, та взяте на облік платника єдиного внеску до Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, станом на 11.05.2012 року у ВП ЦЗФ «Шахтарська» ДП «Шахтарськантрацит» існувала заборгованість зі сплати єдиного внеску: 38% - в сумі 117142 грн. 84 коп., 33,2% - в сумі 2887 грн. 76 коп. (а.с. 74, 75).

15.05.2012 року ВП ЦЗФ «Шахтарська» ДП «Шахтарськантрацит» надав до УПФУ в м. Шахтарську та Шахтарському районі звіт про нарахування єдиного внеску за квітень 2012 року в якому визначила суму єдиного внеску, що підлягає сплаті: 36,76 - 49,7 % - в сумі 280206 грн. 08 коп., 33,2% - в сумі 12825 грн. 63 коп. (а.с. 7 - 11).

Нарахована сума єдиного внеску за квітень 2012 року сплачена ВП ЦЗФ «Шахтарська» ДП «Шахтарськантрацит» 11.05.2012 року та 30.05.2012 року, що підтверджене платіжними дорученнями:

- від 11.05.2012 року № 243 на суму 56143 грн. 46 коп., призначення платежу 38% єдиний соціальний внесок за квітень 2012 року;

- від 30.05.2012 року № 274 на суму 224062 грн. 62 коп., призначення платежу 38% єдиний соціальний внесок за квітень 2012 року;

- від 11.05.202 року № 240 на суму 2565 грн., призначення платежу - 33,2 % єдиний соціальний внесок за квітень 2012 року;

- від 30.05.2012 року № 366 на суму 10260 грн. 63 коп., призначення платежу - 33, 2 % єдиний соціальний внесок за квітень 2012 року (а.с. 21, 22, 23, 24).

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, станом на 17.07.2012 року у ВП ЦЗФ «Шахтарська» ДП «Шахтарськантрацит» існувала заборгованість зі сплати єдиного внеску: 38% - в сумі 283995 грн. 47 коп., 3,6% - в сумі 9580 грн. 33 коп. (а.с. 76, 77).

10.07.2012 року ВП ЦЗФ «Шахтарська» ДП «Шахтарськантрацит» надав до УПФУ в м. Шахтарську та Шахтарському районі звіт про нарахування єдиного внеску за червень 2012 року, в якому визначила суму єдиного внеску, що підлягає сплаті: 36,76 - 49,7 % - в сумі 310525 грн. 27 коп., 3,6 % - в сумі 30526 грн. 32 коп. (а.с. 12 - 15).

Зазначена сума єдиного внеску сплачена ВП ЦЗФ «Шахтарська» ДП «Шахтарськантрацит» 17.07.2012 року та 31.07.2012 року, що підтверджене платіжними дорученнями:

- від 17.07.2012 року № 366 на суму 64326 грн. 08 коп., призначення платежу 38% єдиний соціальний внесок за червень 2012 року;

- від 31.07.2012 року № 389 на суму 246199 грн. 19 коп., призначення платежу 38% єдиний соціальний внесок за червень 2012 року;

- від 17.07.2012 року № 368 на суму 6202 грн., призначення платежу 3,6% єдиний соціальний внесок за червень 2012 року;

- від 31.07.2012 року № 391 на суму 24054 грн. 32 грн., призначення платежу 3,6 % єдиний соціальний внесок за червень 2012 року (а.с. 18, 17, 19, 20).

Як встановлено судом та не заперечується сторонами у справі, оскільки у ВП ЦЗФ «Шахтарська» ДП «Шахтарськантрацит» існувала заборгованість зі сплати єдиного внеску, УПФУ в м. Шахтарську та Шахтарському районі при надходженні поточних платежів з єдиного внеску здійснювало перерозподіл сум платежів в рахунок погашення боргу, який виник раніше, а саме:

- 38% в сумі 117142 грн. 84 коп. - за платіжним дорученням від 30.05.2012 року № 274 (а.с. 75);

- 33,2% в сумі 2887 грн. 76 коп. - за платіжним дорученням від 11.05.2012 року № 240 (а.с. 74);

- 38% в сумі 283995 грн. 47 коп. - часткове погашення за платіжним дорученням від 17.07.2012 року № 366 (а.с. 77);

- 3,6% в сумі 9580 грн. 33 коп. - за платіжним дорученням від 17.07.2012 року № 368 (а.с. 76).

07.08.2012 року УПФУ в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області прийняло рішення № 781 про застосування до ВП ЦЗФ «Шахтарська» штрафних санкцій в сумі 28020 грн. 61 коп. та нарахування пені в сумі 6595 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21.05.2012 року по 27.06.2012 року.

Як вбачається з розрахунку, орган Пенсійного фонду фінансові санкції та пеню нараховував наступним чином:

станом на 21.05.2012 року сума боргу з єдиного внеску по особовому рахунку 36,76%- 49,7 % складає суму 280206 грн. 08 коп.

- дата зарахування 30.05.2012 року в сумі 106919 грн. 78 коп., прострочено 9 днів, застосовані фінансові санкції в сумі 10691 грн. 98 коп., нарахована пеня в сумі 962 грн. 28 коп.;

- дата зарахування 14.06.2012 року в сумі 59914 грн., прострочено 24 дня, застосовані фінансові санкції в сумі 5991 грн. 40 коп., нарахована пеня в сумі 1437 грн. 94 коп.;

- дата зарахування 27.06.2012 року в сумі 113372 грн. 30 коп., прострочено 37 днів, застосовані фінансові санкції в сумі 11337 грн. 23 коп., нарахована пеня в сумі 4194 грн. 78 коп. (а.с. 31 - 32).

07.08.2012 року УПФУ в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області прийняло рішення № 787 про застосування до ВП ЦЗФ «Шахтарська» штрафних санкцій в сумі 1282 грн. 57 коп. та нарахування пені в сумі 148 грн. 02 коп. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21.05.2012 року по 27.06.2012 року.

Як вбачається з розрахунку, орган Пенсійного фонду фінансові санкції та пеню нараховував наступним чином:

станом на 21.05.2012 року сума боргу з єдиного внеску по особовому рахунку 33,2 % складає суму 12825 грн. 63 коп.

- дата зарахування 23.05.2012 року в сумі 735 грн. 25 коп., прострочено 2 дні, застосовані фінансові санкції в сумі 73 грн. 53 коп., нарахована пеня в сумі 1 грн. 47 коп.;

- дата зарахування 30.05.2012 року в сумі 10260 грн. 63 коп., прострочено 9 днів, застосовані фінансові санкції в сумі 1026 грн. 06 коп., нарахована пеня в сумі 92 грн. 35 коп.;

- дата зарахування 14.06.2012 року в сумі 1038 грн., прострочено 24 дні, застосовані фінансові санкції в сумі 103 грн. 80 коп., нарахована пеня в сумі 24 грн. 29 коп.

- дата зарахування 27.06.2012 року в сумі 791 грн. 75 коп., прострочено 37 днів, застосовані фінансові санкції в сумі 79 грн. 18 коп., нарахована пеня в сумі 29 грн. 29 коп.; (а.с. 25 - 26).

07.08.2012 року УПФУ в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області прийняло рішення № 786 про застосування до ВП ЦЗФ «Шахтарська» штрафних санкцій в сумі 958 грн. 03 коп. та нарахування пені в сумі 191 грн. 00 коп. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 02.06.2012 року по 31.07.2012 року.

Як вбачається з розрахунку, орган Пенсійного фонду фінансові санкції та пеню нараховував наступним чином:

станом на 02.07.2012 року сума боргу з єдиного внеску по особовому рахунку 33,2 % складає суму 9580 грн. 33 коп.

- дата зарахування 17.07.2012 року в сумі 6202 грн., прострочено 15 днів, застосовані фінансові санкції в сумі 620 грн. 20 коп., нарахована пеня в сумі 93 грн. 03 коп.;

- дата зарахування 31.07.2012 року в сумі 3378 грн. 33 коп., прострочено 29 днів, застосовані фінансові санкції в сумі 337 грн. 83 коп., нарахована пеня в сумі 97 грн. 97 коп.

07.08.2012 року УПФУ в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області прийняло рішення № 783 про застосування до ВП ЦЗФ «Шахтарська» штрафних санкцій в сумі 28399 грн. 55 коп. та нарахування пені в сумі 7335 грн. 30 коп. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 02.06.2012 року по 31.07.2012 року.

Як вбачається з розрахунку, орган Пенсійного фонду фінансові санкції та пеню нараховував наступним чином:

станом на 02.07.2012 року сума боргу з єдиного внеску по особовому рахунку 36,76 - 49,7 % складає суму 283995 грн. 47 коп.

- дата зарахування 17.07.2012 року в сумі 64326 грн. 08 коп., прострочено 15 днів, застосовані фінансові санкції в сумі 6432 грн. 61 коп., нарахована пеня в сумі 964 грн. 89 коп.;

- дата зарахування 31.07.2012 року в сумі 219669 грн. 39 коп., прострочено 29 днів, застосовані фінансові санкції в сумі 21966 грн. 94 коп., нарахована пеня в сумі 6370 грн. 41 коп.

Між сторонами немає розбіжностей, щодо обставин справи, встановлених адміністративним судом, в позовній заяві позивач просив визнати недійсними зазначені рішення, оскільки вважає, що відповідач застосував штрафні санкції та нарахував пеню у підвищеному розмірі.

Проаналізувавши матеріали справи, доводи позовної заяви, заперечень, доповідь представників позивача та відповідача, суд вважає позовну заяву такою, що задоволенню не підлягає, з наступних підстав.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За Преамбулою Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» цей Закон, розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.

Статтею 58 зазначеного Закону на Пенсійний фонд покладене керівництво та управління солідарною системою, збір, акумуляція та облік страхових внесків, призначення пенсії та підготовка документів для її виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, здійснення контролю за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішення питань, пов'язаних з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснення адміністративного управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені Законом і статутом Пенсійного фонду.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», пунктом 7 частини 1 статті 1 якого визначено, що Пенсійний фонд України - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести облік платників єдиного внеску, забезпечувати збір та ведення обліку страхових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх сплати, вести Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування та виконувати інші функції, передбачені законом.

Тобто, відповідач у справі - орган владних повноважень, який виконує владні управлінські функції, надані йому чинним законодавством, відносно платників страхових внесків.

Згідно п.1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Таким чином, в розумінні зазначеної норми Закону позивач є платником єдиного внеску.

Пунктом 1 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» на позивача, як платника єдиного внеску, покладений обов'язок своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Згідно ч. 2 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Відповідно до ч.1 п. 1 ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи та не заперечується сторонами у справі, позивач самостійно нарахував суми єдиного внеску за квітень та червень 2012 року та надав відповідачу відповідні звіти.

Строки сплати єдиного внеску, в тому числі для гірничих підприємств до 12.06.2012 року, були визначені частиною 8 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», відповідно до якої платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

15.05.2012 року Законом України «Про внесення зміни до статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» абзац перший частини восьмої статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» доповнений словами «крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 28 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом».

Закон набирає чинності з дня його опублікування - з 12.06.2012 року.

Черговість погашення страхувальниками різних складових частин заборгованості перед Пенсійним фондом регулюється ч. 6 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», якою встановлено, що за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.

Відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та пункту 12 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 року № 121, постановою правління Пенсійного фонду від 19.12.2003 року № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за № 64/8663, затверджена Інструкція про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України.

Згідно п.10.11 Інструкції сплата (погашення) пені здійснюється у тому самому порядку, що і недоїмка та фінансові санкції.

У разі, коли страхувальник має несплачені суми недоїмки, пені та фінансових санкцій та здійснює сплату поточних сум страхових внесків, ці суми зараховуються шляхом перерозподілу такої сплаченої суми в рахунок сплати недоїмки, пені та фінансових санкцій у порядку календарної черговості їх виникнення.

Оскільки зазначеними нормами чинного законодавства встановлена черговість погашення страхувальниками різних складових частин заборгованості перед Пенсійним фондом, Пенсійному фонду надане право у випадку наявності у платника єдиного внеску здійснювати перерозподіл платежів, у позивача рахувалась заборгованість зі сплати єдиного внеску, суд вважає, що відповідач правомірно, в межах повноважень та у спосіб, визначений Законом, здійснив перерозподіл сум платежів єдиного внеску, та внаслідок перерозподілу платежів суми єдиного внеску за квітень 2012 року та травень 2012 року сплачені позивачем з порушенням строку, встановленому Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Згідно п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» Територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Відповідно до ч. 10 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Згідно ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем надані суду належні докази того, що, оскільки у позивача існувала заборгованість зі сплати єдиного внеску, чинним законодавством України встановлено, що за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення, орган Пенсійного фонду здійснив перерозподіл платежів, у зв'язку з чим правомірно застосував до позивача штрафні санкції та нарахував пеню.

Враховуючи наведене, суд вважає, що приймаючи рішення про застосування штрафних санкцій та пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, відповідач діяв в межах повноважень та у спосіб, визначений Законом, тому підстав для задоволення позовної заяви про визнання недійсними таких рішень не вбачається.

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України питання про розподіл судових витрат не розглядається.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», ст. 2, ст. 7-15, ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 94, ст. 122 - 154, ст. 160 - 163, ст. 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

В задоволені позовної заяви Державного підприємства «Шахтарськантрацит» до Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області про визнання недійсними рішення від 07.08.2012 року № 781 в частині застосування штрафу в сумі 5614 грн. 34 коп. та нарахування пені в сумі 4578 грн. 37 коп. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску; рішення від 07.08.2012 року № 783 про застосування штрафних санкцій в сумі 28399 грн. 55 коп. та нарахування пені в сумі 7335 грн. 30 коп. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску; рішення від 07.08.2012 року № 786 про застосування штрафних санкцій в сумі 958 грн. 03 коп. та нарахування пені в сумі 191 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, та рішення від 07.08.2012 року № 787 в частині застосування штрафу в сумі 256 грн. 50 коп. та нарахування пені в сумі 55 грн. 68 коп. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску - відмовити повністю.

Постанова Донецького окружного адміністративного суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У судовому засіданні 13.12.2012 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови, повний текст постанови виготовлений 18.12.2012 року.

Суддя Давиденко Т.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2012
Оприлюднено29.01.2013
Номер документу28869943
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/12896/2012

Ухвала від 04.03.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Ухвала від 22.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Постанова від 13.12.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 23.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 13.12.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 08.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 01.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 08.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 17.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 22.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні