ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 січня 2013 року Справа № 9104/47760/11
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Дяковича В.П.,
суддів: Носа С.П., Рибачука А.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Львові апеляційні скарги Головного управління Держкомзему в Івано-Франківській області та Івано-Франківської регіональної філії "Центр державного земельного кадастру" на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11 травня 2011 року у справі за позовом ОСОБА_1,ОСОБА_2 до Головного управління Держкомзему в Івано-Франківській області , Івано-Франківської регіональної філії "Центр державного земельного кадастру", Угринчук Андрій Йосипович-начальник Калуського міськрайонного відділу державного підприємства "Центр Державного земельного кадастру " , Собчук Анатолій йосипович-начальник відділу Держкомзему в м Калуші Головного управління Держкомзему в Івано -Франківській області про зобовязання вчинення дій, -
В С Т А Н О В И В:
10.02.2011 року ОСОБА_1, ОСОБА_2 звернулися до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держкомзему в Івано-Франківській області , Івано-Франківської регіональної філії "Центр державного земельного кадастру", Угринчук Андрій Йосипович-начальник Калуського міськрайонного відділу державного підприємства "Центр Державного земельного кадастру " , Собчук Анатолій йосипович-начальник відділу Держкомзему в м Калуші Головного управління Держкомзему в Івано -Франківській області про зобовязання вчинення дій та стягнення моральної шкоди.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідачами всупереч вимог постанови Кабінету Міністрів України №844 від 05.08.2009 року не вжито заходів щодо безоплатного оформлення державних актів на землю.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11 травня 2011 року позов задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність підрозділів Головного управління Держкомзему в Івано-Франківській області та Державного підприємства "Центр ДЗК при Державному комітеті України по земельних ресурсах" щодо невжиття заходів по безоплатному оформленню та видачі державних актів на право власності на землю гр. ОСОБА_1, ОСОБА_2 в порядку та строки передбачені Постановою Кабінету Міністрів України №844 від 05.08.2009 року. Зобов"язано Головне управління Держкомзему в Івано-Франківській області та Державне підприємство "Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" відповідно до своєї компетенції, в межах наданих законом повноважень, здійснити заходи для оформлення та видачі громадянам ОСОБА_1, ОСОБА_2 державних актів на право власності на земельну ділянку відповідно поданих заяв.В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Представники Головного управління Держкомзему в Івано-Франківській області та Івано-Франківської регіональної філії "Центр державного земельного кадастру" постанову суду першої інстанції оскаржили, подали апеляційні скарги, зазначивши, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права, не відповідає фактичним обставинам справи, просять її скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні позову відмовити повністю.
В обґрунтування апеляційних скарг зазначають, що відповідно до наказу Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру» від 12.08.2010 року кошти щодо реалізації заходів по безкоштовному оформленню та видачі громадянам державних актів повернуті до державного бюджету України. На сьогодні кошти щодо безкоштовного оформлення та видачі громадянам державних актів з державного бюджету не виділялися. Тому їх реалізація буде можлива за наявності фінансування з державного бюджету України.
Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, що не перешкоджає розгляду справи в їх відсутності згідно з ч.4 ст. 196 КАС України.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково з наступних підстав.
Згідно зі ст. ст. 198 ч. 1 п. 2, 201 ч. 1 п. 1 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції змінює її, якщо визнає, що судом першої інстанції правильно по суті вирішено справу чи питання, але із помилковим застосуванням норм матеріального чи процесуального права.
З матеріалів справи вбачається, що рішенням Калуської міської ради №1026 від 10.12.2009 року згідно постанов Кабінету Міністрів України від 05.08.2009 року №844 та від 21.10.2009 року №1112, ст.. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст. 12,118, 121 Земельного кодексу України ОСОБА_1, ОСОБА_2 у відповідності до поданих ними заяв було надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку громадянам для будівництва та обслуговування житлових будинків і господарських будівель.
Вказані заяви про оформлення та видачу державного акта на право власності на земельну ділянку передані та зареєстровані у відділі Держкомзему в м. Калуш 22.01.2010 року.
26.01.2010 року між відділом Держкомзему в м. Калуш та Івано-Франківською Регіональною філією ДП «Центр ДЗК» укладено договори на розроблення технічної документації із землеустрою та необхідна документація передана виконавцю - Регіональній філії ДП «Центр ДЗК».
Станом на момент розгляду справи технічна документація із землеустрою громадянам ОСОБА_1, ОСОБА_2, яка необхідна для виготовлення державних актів не виготовлена, державні акти на землю не видані.
Відповідно до вимог ст. 118 Земельного кодексу України, рішення про передачу земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства приймається органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування за результатами розгляду проекту відведення земельної ділянки, який розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт.
Постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2009 р. № 844 «Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України» затверджено Порядок безоплатних оформлення та видачі громадянам України державних актів на право власності на земельні ділянки (далі Порядок), який визначає спрощену процедуру безоплатних оформлення та видачі громадянам України у 2009 та наступних роках державних актів на право власності на земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку і господарських будівель, ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів та ведення садівництва у розмірах, визначених статтею 121 Земельного кодексу України, після прийняття рішення про передачу громадянам безоплатно у приватну власність земельних ділянок органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади з 1 січня 2002 року - відповідно до статті 118 Земельного кодексу України.
Відповідно до п. 2 Порядку для одержання державного акта на право власності на земельну ділянку громадянин або уповноважена ним особа подає сільському, селищному, міському голові або уповноваженій ним особі адресовану територіальному органові Держкомзему заяву про видачу такого акта. Сільські, селищні та міські голови забезпечують організацію прийому таких заяв у кожному населеному пункті. Заява про видачу державного акта на право власності на земельну ділянку подається за місцем розташування земельної ділянки.
Територіальним органам Держкомзему, районним держадміністраціям, органам місцевого самоврядування забороняється вимагати від громадян надання будь-яких інших документів, крім передбачених цим Порядком.
Відповідно до п. 5 Порядку на підставі заяви про видачу державного акта на право власності на земельну ділянку протягом трьох робочих днів з дати її надходження територіальні органи Держкомзему укладають договори про розроблення технічної документації - з державними підприємствами, що належать до сфери управління Держкомзему та мають ліцензію на проведення робіт із землеустрою.
Згідно п. 11 Порядку видача державного акта на право власності на земельну ділянку здійснюється представником районного (міського) підрозділу Центру кадастру у строк, що становить не більш як 30 робочих днів після надходження заяви про його видачу до замовника, за місцем розташування земельної ділянки.
У відповідності до вказаного порядку територіальні органи Держкомзему разом з органом місцевого самоврядування організовують видачу державних актів на право власності на земельну ділянку в кожному населеному пункті.
Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2008 р. N 224 «Про затвердження Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів» передбачено, що Голова Держкомзему затверджує за поданням Голови Державної служби геодезії, картографії та кадастру граничну чисельність працівників, а також погоджує структуру, штатний розпис та кошторис зазначеного органу, затверджує положення про структурні підрозділи центрального апарату Держкомзему та його територіальних органів.
Правомочності територіальних органів Держкомзему (Головне управління Держкомзему у Івано-Франківській області, Відділу Держкомзему у місті Калуші, інших управлінь (відділів) Держкомзему у районах та (містах) Івано-Франківської області) визначені відповідними Положеннями про управління (відділ) Держкомзему у районі (місті).
Відповідно до положення про відділ Держкомзему у місті Калуші Івано- Франківської області (нова редакція) (далі Положення) (ідентифікаційний код 23803173) затвердженого наказом Держкомзему від 08.01.2010 року № 7 відділ Держкомзему у місті Калуш (далі Відділ) є територіальним органом Держкомзему.
Відділ є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
Отже, з огляду на вищенаведене Відділ Держкомзему у місті Калуші не є підрозділом Головного управління Держкомзему у Івано-Франківській області, а тому висновок суду про визнання протиправною бездіяльністю підрозділів Головного управління Держкомзему в Івано-Франківській області є неправомірним, відтак з резолютивної частини рішення необхідно вилучити слово "підрозділів".
Відсутність бюджетного фінансування, на яку вказують відповідачі, не може бути підставою невиконання відповідним суб'єктом владних повноважень покладених на нього обов'язків, передбачених Постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2009 р. № 844 «Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України», яка, до речі, не скасована.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 197, п. 3 ч. 1 ст. 198, ст. 201, ч. 2 ст. 205, ст. ст. 207, 254 КАС України, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційні скарги Головного управління Держкомзему в Івано-Франківській області та Івано-Франківської регіональної філії "Центр державного земельного кадастру"задоволити частково.
Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11 травня 2011 року у справі № 2а-548/11/0970 змінити, виключивши з 2 абзацу резолютивної частини рішення слово «підрозділів».
В решті постанову залишити без змін.
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, що беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя В.П. Дякович
Судді С.П. Нос
А.І. Рибачук
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2013 |
Оприлюднено | 08.02.2013 |
Номер документу | 29147126 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні