Ухвала
від 04.02.2013 по справі 5011-6/12204-2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98

О К Р Е М А У Х В А Л А

04.02.2013 р. справа № 5011-6/12204-2012

За позовом Київського міжрайонного екологічного прокурора Дніпровської екологічної прокуратури в інтересах держави в особі

1. Державного агентства земельних ресурсів України

2. Державної інспекції сільського господарства України

До Київської міської ради

Треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_1 (третя особа-1)

Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

Про визнання недійсним та скасування рішення Київської міської ради №748/4186 від 29.04.2010р.

Суддя Ковтун С.А. (головуючий)

Суддя Васильченко Т.В.

Суддя Бондарчук В.В.

Представники учасників процесу:

від прокуратури Блудова С.М. (за дов.)

від позивача-2 Лузан Л.І. (за дов.)

від інших учасників процесу не з'явились

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До господарського суду звернувся з позовом Київський міжрайонний екологічний прокурор Дніпровської екологічної прокуратури в інтересах держави в особі Державного агентства земельних ресурсів України та Державної інспекції сільського господарства України до Київської міської ради про визнання недійсним з моменту прийняття рішення Київської міської ради від 29.04.2010р. № 748/4186, яким громадянці ОСОБА_1 затверджено проект землеустрою та надано у приватну власність земельну ділянку площею 0,10га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_1.

Ухвалою суду від 06.09.2012 р. порушено провадження у справі № 5011-6/12204-2012 та залучено до участі у справі як третю особу на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_1.

Ухвалою суду від 01.10.2012 р. до участі у справі залучено як третю особу на відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оскільки рішення у справі може вплинути на права та обов'язки останнього щодо однієї зі сторін.

Ухвалою суду від 10.12.2012 р. відкладено розгляд справи до 24.01.2013 р. та витребувано у Державного управління охорони навколишнього природного середовища в місті Києві відомості: чи входить земельна ділянка площею 0,10га по АДРЕСА_1 (код ділянки 66:016:110п) до складу земель зелених насаджень, визначених рішенням Київської міської ради від 19.07.2005р. № 806/3381; чи входить вказана земельна ділянка до зони охоронюваного ландшафту, визначеної рішенням виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів від 16.07.1979р. в редакції розпорядження Київської міської державної адміністрації від 17.05.2002р. №979.

На адресу суду надійшла відповідь від Державного управління охорони навколишнього природного середовища в місті Києві. Зокрема, останнє повідомило, що ним за період з 2009 року і по теперішній час висновок щодо погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 на АДРЕСА_1 не надавався, тому неможливо встановити чи відноситься вищевказана земельна ділянка до зеленої зони чи зони охоронюваного ландшафту.

Відповідно до Положення про Державне управління охорони навколишнього природного середовища в областях, містах Києві та Севастополі, яке затверджено наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19.12.2006, № 548, основним завданням Управління є здійснення управління та регулювання у сферах охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, забезпечення екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, у сфері поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), пестицидами та агрохімікатами, організації, охорони і використання територій та об'єктів природно-заповідного фонду України, формування, збереження та використання екологічної мережі.

У зв'язку з цим Управління відповідно до покладених на нього завдань крім забезпечення погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок на відповідній території зобов'язано організовувати регіональний моніторинг навколишнього природного середовища, забезпечувати функціонування державної системи моніторингу довкілля на регіональному рівні (підпункт 4.9 пункту 4 Положення), а також брати участь у розробці, реалізації та контролі за виконанням державних та місцевих програм охорони навколишнього природного середовища (підпункт 4.11 пункту 4 Положення).

Отже, виконання функцій моніторингу та контролю пов'язано з обліком територій та об'єктів природо-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення.

Необхідність їх обліку природоохоронним органом також слідує з п. 2.8 Порядку погодження природоохоронними органами матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 05.11.2004 р. № 434, відповідно до якого у разі відсутності належної землевпорядної документації та встановлених у натурі (на місцевості) меж територій та об'єктів природно-заповідного фонду та земель, зарезервованих для заповідання, природоохоронний орган використовує документи щодо їх створення (оголошення) чи резервування для визначення місць розташування згаданих територій та об'єктів та їх збереження.

Крім того, рішення Київської міської ради від 19.07.2005 р. № 806/3381 стосувалось затвердження Програми комплексного розвитку зеленої зони міста Києва, контроль за виконанням якої є безпосереднім обов'язком Державного управління охорони навколишнього природного середовища в місті Києві.

З огляду на викладене, суд вважає безпідставним ухилення Державного управління охорони навколишнього природного середовища в місті Києві від надання відповіді по суті витребуваної інформації.

Згідно зі ст. 4-5 ГПК України ухвали є одним з видів судових рішень, які приймаються судами при здійсненні правосуддя. Невиконання ухвал тягне відповідальність, встановлену цим Кодексом та іншими законами України.

Обов`язок Державного управління охорони навколишнього природного середовища в місті Києві щодо надання відповіді ґрунтується на приписах ст.115 ГПК України, якою передбачено, що рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України.

Наведені порушення є підставою для винесення господарським судом міста Києва окремої ухвали в порядку ст. 90 ГПК України.

Нормами статті 90 ГПК України передбачено, що господарський суд, виявивши при вирішенні господарського спору порушення законності або недоліки в діяльності підприємства, установи, організації, державного чи іншого органу, виносить окрему ухвалу.

Окрема ухвала надсилається відповідним підприємствам, установам, організаціям, державним та іншим органам, посадовим особам, які несуть відповідальність за ухилення від виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі.

Відповідно до Положення про Державне управління охорони навколишнього природного середовища в областях, містах Києві та Севастополі, яке затверджено наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19.12.2006, № 548, начальник Управління здійснює керівництво діяльністю Управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на Управління завдань, визначає компетенцію заступників начальника Управління, керівників його структурних підрозділів.

У свою чергу, начальник призначається Міністром охорони навколишнього природного середовища України в установленому законодавством порядку.

Указом Президента України від 09.12.2010 р. Міністерство охорони навколишнього природного середовища України реорганізовано у Міністерство екології та природних ресурсів України.

За таких обставин дана ухвала підлягає розгляду Міністром екології та природних ресурсів України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 86, 90 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

1. Розглянути Міністру екології та природних ресурсів України дану окрему ухвалу щодо порушення Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в місті Києві вимог ст. ст. 4-5, 115 Господарського процесуального кодексу України.

2. Про результати розгляду та вжиті заходи повідомити господарський суд міста Києва у місячний строк.

Суддя С. А. Ковтун (головуючий)

Суддя Т. В. Васильченко

Суддя В. В. Бондарчук

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.02.2013
Оприлюднено15.02.2013
Номер документу29315525
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5011-6/12204-2012

Ухвала від 23.07.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Привалов А.І.

Постанова від 23.04.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Гончаров С.А.

Ухвала від 12.03.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Гончаров С.А.

Рішення від 23.01.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Привалов А.І.

Ухвала від 17.12.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Привалов А.І.

Ухвала від 04.04.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Привалов А.І.

Ухвала від 11.03.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Привалов А.І.

Ухвала від 04.02.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 19.11.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 06.09.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні