Ухвала
від 21.02.2013 по справі 2а-11859/12/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а-11859/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Григорович П.О. Суддя-доповідач: Твердохліб В.А.

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 лютого 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Твердохліб В.А.,

суддів Троян Н.М., Бужак Н.П.,

за участю секретаря Погребняк М.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві апеляційні скарги Державної податкової служби у м.Києві, Державної податкової служби України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 листопада 2012 року у справі за адміністративним позовом Підприємства «Енергія» у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Державної податкової служби у м.Києві, треті особи: Державна податкова інспекція у Оболонському районі м.Києва Державної податкової служби, Державна податкова служба України про визнання неправомірними дій, зобов»язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Підприємство «Енергія» у формі товариства з обмеженою відповідальністю (далі - Позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовом до Державної податкової служби у м.Києві (далі - Відповідач), треті особи: Державна податкова інспекція у Оболонському районі м.Києва Державної податкової служби (далі - Третя особа 1), Державна податкова служба України (далі - Третя особа 2) та з урахуванням зміни предмети позову та уточнених позовних вимог просило визнати дії Відповідача стосовно повернення пакету документів щодо поновлення Позивача в Реєстрі платників податку на додану вартість та його не перенаправлення до Третьої особи 2 незаконними, зобов»язати Відповідача перенаправити до Третьої особи 2 підготовлений пакет документів Третьою особою 1 щодо направлення Рішення про відміну анулювання реєстрації та скасування Акта про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість № 225/29-306 від 08 жовтня 2010 року для поновлення Позивача в реєстрі платників податку на додану вартість із копіями відповідних документів з описом ситуації, посиланням на Кодекс, зазначенням мотивів та обґрунтувань прийняття такого рішення.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 листопада 2012 року адміністративний позов задоволено частково, визнано протиправною бездіяльність Відповідача, що полягає у непереданні документів до Третьої особи 2 згідно листа № 139/8/29-305 Третьої особи 1 про коригування інформації - поновлення в Реєстрі платників податку на додану вартість Свідоцтва ТОВ «Енергія»№ 36739157 про реєстрацію платника податку на додану вартість, у зв'язку з прийняттям рішення від 30.12.2010 року № 7/29-306 про відміну анулювання реєстрації та скасування акта про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість № 225/29-306 від 08.10.2010 року; зобов'язано Відповідача направити до Третьої особи підготовлений Третьою особою 1 пакет документів (лист від 10.02.2011 року №139/8/29-305 з додатками). В задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням, Відповідач та Третя особа 2 подали апеляційні скарги, в яких просять скасувати рішення суду першої інстанції та постановити нове, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

В апеляційних скаргах апелянти посилаються на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги задоволенню не підлягають з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 08.04.2003 року Позивачу видано свідоцтво № 36739157 про реєстрацію платника податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер 215216726548.

08.10.2010 року актом про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №225/29-306 Третьою особою 1 анульовано реєстрацію Позивача платником податку на додану вартість відповідно до абз."е" п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість», оскільки Позивач відсутній за місцезнаходженням, що підтверджено відомостями Єдиного державного реєстру про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою від 06.10.2010 року №10691430008006073.

30.12.2010 року Третьою особою 1 прийнято рішення №7/29-306 про відміну анулювання реєстрації Позивача та скасування акта про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №225/29-306 від 08.10.2010 року та встановлено, що Державним реєстратором Оболонської районної у м.Києві державної адміністрації внесено запис за номером 10699980010006073 щодо скасування реєстраційної дії «внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою», номеру запису 10691430008006073 від 05.10.2010 року.

Відомість про скасування реєстраційної дії (для виправлення помилок) тип відомості 998, що відміняє реєстраційну дію «внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою», тип відомості 143, отримана Третьою особою 1 26.11.2010 року.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

01.03.2000 року наказом Державної податкової адміністрації України №79 затверджено Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.04.2000 року за №208/4429 (далі - Положення).

Згідно п.2 Положення, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, цим Положенням визначається, зокрема, порядок реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість.

Пунктами 3, 4 розділу ІІ Положення визначено, що формування та ведення Реєстру здійснює Державна податкова адміністрація України. Дані Реєстру передаються до державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, а також державних податкових інспекцій у районах, містах, районах у містах, міжрайонних, об'єднаних та спеціалізованих державних податкових інспекцій.

З числа обов'язків щодо ведення Реєстру Державна податкова адміністрація України здійснює:

розробку організаційних та методологічних принципів ведення Реєстру;

організацію реєстрації платників ПДВ;

присвоєння платникам ПДВ індивідуального податкового номера;

формування номерів свідоцтв про реєстрацію платників ПДВ;

розробку технології та програмно-технічних засобів ведення Реєстру;

виконання функцій адміністратора бази даних Реєстру (накопичення, аналіз даних, що надходять з регіональних податкових органів, контроль за достовірністю та актуалізацією даних, зберіганням, захистом їх, контроль за правом доступу тощо);

автоматизоване ведення бази Реєстру;

розробку нормативних документів на створення, ведення та користування даними Реєстру;

оприлюднення даних з Реєстру.

Пунктом 5 Положення визначено, що державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють:

виконання функцій адміністратора бази даних регіонального рівня (накопичення, аналіз даних, що надходять з місцевих податкових органів, контроль за достовірністю та актуалізацією даних, зберіганням, захистом їх, контроль за правом доступу тощо);

забезпечення організації реєстрації та облік платників ПДВ, що перебувають на їх території;

передавання змін і доповнень до Реєстру до центрального податкового органу України та підпорядкованих державних податкових інспекцій.

Державні податкові інспекції в районах, містах і районах міста, а також міжрайонні, об'єднані та спеціалізовані державні податкові інспекції здійснюють, зокрема:

обробку даних заяв та документів щодо реєстрації, перереєстрації, анулювання свідоцтв та анулювання реєстрації платників ПДВ, виключення із реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування;

формування файлів для передання до регіональних податкових органів (п.6 Положення).

Відповідно до п.6.2 розд.5 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.10.2010 року №978 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 року за №1400/18695, підставою для внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення податкового органу про відміну анулювання реєстрації та скасування свого рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляються до центрального органу державної податкової служби для розгляду та внесення відповідних змін до Реєстру.

Рішення податкового органу про відміну анулювання реєстрації та скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ викладається з описом ситуації, посиланням на Кодекс, зазначенням мотивів та обґрунтувань прийняття такого рішення, оформляється на бланку та підписується керівником такого органу чи особою, яка виконує його обов'язки.

Отже, вказаним положенням передбачено обов»язок податкового органу направити рішення із копіями відповідних документів до центрального органу державної податкової служби для розгляду та внесення відповідних змін до Реєстру.

При цьому, законодавцем не передбачено переліку документів, копії яких підлягають направленню податковим органом центральному органу державної податкової служби для розгляду.

Колегія суддів погоджується із висновками суду першої інстанції щодо необґрунтованості доводів Відповідача про те, що відсутність саме скарги в пакеті документів, що підлягають направленню до центрального органу державної податкової служби для вирішення питання поновлення платника податку на додану вартість в Реєстрі платників податку на додану вартість, є підставою для ненаправлення Відповідачем цих документів.

З огляду на вказане, рішення суду першої інстанції про задоволення адміністративного позову в частині визнання протиправною бездіяльності Відповідача, що полягає у непереданні документів до Третьої особи 2 згідно листа № 139/8/29-305 Третьої особи 1 про коригування інформації - поновлення в Реєстрі платників податку на додану вартість Свідоцтва ТОВ «Енергія»№ 36739157 про реєстрацію платника податку на додану вартість, у зв'язку з прийняттям рішення від 30.12.2010 року № 7/29-306 про відміну анулювання реєстрації та скасування акта про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість № 225/29-306 від 08.10.2010 року, зобов'язання Відповідача направити до Третьої особи підготовлений Третьою особою 1 пакет документів (лист від 10.02.2011 року №139/8/29-305 з додатками) є обґрунтованим та правомірним.

Доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду першої інстанції.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційних скарг не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи допущені порушення норм матеріального чи процесуального права, які передбачені ст.ст. 201, 202 КАС України.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається, а тому апеляційні скарги слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційні скарги Державної податкової служби у м.Києві, Державної податкової служби України залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 16 листопада 2012 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя Твердохліб В.А.

Судді Троян Н.М.

Бужак Н.П.

Ухвала складена в повному обсязі 26 лютого 2013 року.

Головуючий суддя Твердохліб В.А.

Судді: Троян Н.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2013
Оприлюднено27.02.2013
Номер документу29592832
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11859/12/2670

Ухвала від 27.05.2016

Адміністративне

Верховний Суд України

Панталієнко П.В.

Ухвала від 30.05.2016

Адміністративне

Верховний Суд України

Панталієнко П.В.

Ухвала від 08.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 08.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 15.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Постанова від 16.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 31.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні