ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 березня 2013 рокуСправа №2а-2804/12/2770
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
головуючого судді - Гавури О.В.;
при секретарі - Плаксіній О.С.,
за участю: представників:
позивача - Леушина Сергій Валерійович, посвідчення НОМЕР_1 від 04.10.2010, Товариство з обмеженою відповідальністю "Сифактор";
відповідача - Головне управління Держкомзему у м. Севастополі, не з'явився;
третьої особи - Мазурін Євген Дмитрович, паспорт серія НОМЕР_2 виданий Балаклавським РВ УМВС України в м. Севастополі від 20.06.2003, Інкерманська міська рада, не з'явився;
третьої особи - Трубіцина Дмитра Володимировича, довіреність № 28/02-2013 від 28.02.2013, Громадська організація "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці і загальних захворювань";
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сифактор" до Головного управління Держкомзему у м. Севастополі, треті особи: Інкерманська міська Рада, Громадська організація "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці й загальних захворювань" про зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сифактор" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держкомзему у м. Севастополі, треті особи: Інкераманська міська Рада та Громадська організація "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці і загальних захворювань" про визнання недійсним та скасування державного акту, зобов'язання вчинити певні дії. Зокрема позивач просив:
- визнати недійсним та скасувати державний акт на право постійного користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8536310300:73:006), розташованою за адресою вул.Ангарська-2а в м.Інкерман;
- зобов'язати Головне управління Держкомзему у м. Севастополі виключити відомості щодо видачі державного акту з Поземельної книги, відповідної електронної бази даних.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 26 листопада 2012 року відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-2804/12/2770, закінчене підготовче провадження та справа призначена до судового розгляду.
Ухвалою суду від 18 березня 2013 року закрите провадження по справі щодо частини позовних вимог про визнання недійсним та скасування державного акту на право постійного користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8536310300:73:006), розташованою за адресою вул.Ангарська-2а в м.Інкерман.
У судовому засіданні представник позивача наполягав на задоволенні позову з підстав викладених у позові.
Представник відповідача - Головного управління Держкомзему у м. Севастополі в судове засідання не з'явився, надав письмове клопотання про закриття провадження у справі відповідно до ч.1 ст.157 Кодексу адміністративного судочинства України.
Представник третьої особи - Громадської організації "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці і загальних захворювань" заперечував проти задоволення позову.
Заслухавши доводи учасників процесу, встановивши обставини справи, дослідивши докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що на підставі рішень Інкерманської міської Ради № 41/1014 від 29.01.2010 року "Про затвердження матеріалів вибору та надання згоди Громадській організації "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці й загальних захворювань" на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,15 га для будівництва та обслуговування будівлі боксів господарсько-побутового призначення з причалом для маломірних суден, за адресою: м. Інкерман, в районі вулиці Ангарської " та № 47/1218 від 23.07.2010 "Про затвердження проекту землеустрою та передачі в постійне користування Громадській організації "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці й загальних захворювань" земельної ділянки площею 0,15 га для будівництва та обслуговування будівлі боксів господарсько-побутового призначення з причалом для маломірних суден, за адресою: м. Інкерман, вул Ангарська, 2-а".
Громадська організація "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці і загальних захворювань" отримала державний акт на право власності на спірну земельну ділянку.
Головне управління Держземагентства в м.Севастополі є територіальним органом Державного агентства земельних ресурсів України та йому підпорядковане на підставі Положення про Головні управління Держземагентства у м. Києві та м. Севастополі, яке затверджене наказом Мінагрополітики України від 10.05.2012 №258, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.05.2012 за № 853/21165.
Закон України "Про Державний земельний кадастр" від 07.07.2011 3613-VI установлює правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру.
Ведення та адміністрування Державного земельного кадастру
забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до ст.7 Закону до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у сфері Державного земельного кадастру належать:
забезпечення створення та ведення Державного земельного кадастру;
організація здійснення робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру;
розроблення стандартів і технічних регламентів у сфері Державного земельного кадастру відповідно до закону, порядків створення та актуалізації картографічних матеріалів, кадастрових класифікаторів, довідників та баз даних;
розроблення форм витягів, інформаційних довідок з Державного земельного кадастру, повідомлень про відмову у наданні відомостей, порядку обліку заяв і запитів про отримання відомостей Державного земельного кадастру;
внесення до Державного земельного кадастру та надання відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, територій Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя;
затвердження статуту Адміністратора Державного земельного кадастру, здійснення контролю за його діяльністю, призначення його керівника;
організація взаємодії з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, міжнародними організаціями з питань ведення Державного земельного кадастру;організація робіт з підготовки та підвищення кваліфікації Державних кадастрових реєстраторів;
здійснення інших повноважень згідно з цим Законом.
Дана норма встановлює повноваження центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів (Держземагентства України) у сфері Державного земельного кадастру. Найголовнішими функціями центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів є методичне керівництво та організація земельно-кадастрової діяльності. Крім того, на Держземагентство України також покладаються деякі функції щодо ведення кадастру, а саме - внесення до Державного земельного кадастру та надання відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, територій Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя.
До повноважень територіальних органів центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у Автономній Республіці Крим, областях у сфері Державного земельного кадастру належать: внесення до Державного земельного кадастру та надання відомостей про землі, розташовані в межах районів, сіл, селищ, міст; здійснення інших повноважень згідно з цим Законом.
Найважливішою функцією цих органів є внесення до Державного земельного кадастру та надання відомостей про землі, розташовані в межах районів, сіл, селищ, міст.
До повноважень територіальних органів центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у містах Києві та Севастополі у сфері Державного земельного кадастру належать:внесення до Державного земельного кадастру та надання відомостей про землі, розташовані в межах районів у місті, а також сіл, селищ, міст, розташованих в межах міста Севастополя;здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні;
ведення поземельних книг та надання витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку;
організація здійснення на відповідній території робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру;
внесення відомостей до Державного земельного кадастру, крім тих, які згідно з цим Законом вносяться центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів;
здійснення інших повноважень згідно з цим Законом.
Згідно зі ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Пунктом 2 постанови Пленуму Верховного Суду України №7 від 16.04.2004, визначено, що за загальним правилом розмежування компетенції судів з розгляду земельних та пов'язаних із земельними відносинами майнових спорів відбувається залежно від суб'єктного складу їх учасників. Ті земельні та пов'язані із земельними відносинами майнові спори, сторонами в яких є юридичні особи, розглядаються господарськими судами, а всі інші - в порядку цивільного судочинства, крім спорів, зокрема, щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень при реалізації ними управлінських функцій у сфері земельних правовідносин, вирішення яких згідно з пунктами 1, 3 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства віднесено до компетенції адміністративних судів.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Критерії оцінювання судами рішень, дій та бездіяльності суб'єктів владних повноважень також наведені у частині третій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон) обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та/або їх обтяження як на земельні ділянки, так і на об'єкти нерухомого майна, розташованих на них, зокрема право власності, право володіння, право користування (сервітут), право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами, іпотека, інші речові права відповідно до Закону.
Указом Президента України від 08.04.2011 № 445/2011 Держземагентство було визначено органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру і, відповідно, здійснює державну реєстрацію права власності на земельні ділянки. На сьогодні Держземагенство здійснює державну реєстрацію земельних ділянок та державну реєстрацію прав на земельні ділянки згідно Положення про нього, затвердженого Указом Президента України від 10.05.2012 № 258.
Водночас, відповідно до Указу Президента України від 05.10.2011 № 965/2011, який набрав чинності з 01.01.2013, повноваження Держземагенства в частині державної реєстрації прав на земельні ділянки припинились. Тобто за Держземагентством залишилась функція державної реєстрації самої земельної ділянки, як об'єкта нерухомості в Державному земельному кадастрі. У свою чергу Укрдержреєстр здійснює державну реєстрацію прав на земельні ділянки.
Ці дві системи працюють паралельно. Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) містить всю інформацію про речові права на земельні ділянки, а Державний земельний кадастр - інформацію про земельну ділянку.
Суд погоджується з доводами відповідача, що представником позивача, згідно змісту позовної заяви щодо оскарження нормативного акту індивідуальної дії та наданих матеріалів не визначено яке саме рішення Головного управлінні Держземагентства у м. Севастополі, в межах наданих повноважень, порушує право позивача. Крім того, підстав, які б свідчили про невідповідність дій та рішень, критеріям, визначеним у частині третій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, позивачем не було зазначено.
Зважаючи, на ту обставину, що державний акт на право постійного користування земельною ділянкою в судовому порядку недійсним не визнаний та не скасований, суд приходить до висновку, що відповідач діяв в межах компетенції, визначеною чинним законодавством України.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
При цьому, за приписами частини другої цієї статті в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Сифактор" не підлягають задоволенню, оскільки відповідач - Головне управління Держземагентства у м. Севастополі діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Постанова складена та підписана в порядку ч. 3 ст. 160 КАС України 25 березня 2013 року.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову - відмовити.
Постанова може бути оскаржена у строки і порядку, встановлені частинами першою, другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя О.В. Гавура
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30275246 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Гавура О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні