Ухвала
від 22.05.2013 по справі 2а-2804/12/2770
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-2804/12/2770

22.05.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Ілюхіної Г.П.,

суддів Яковенко С.Ю. ,

Лядової Т.Р.

секретар судового засідання Радух Ю.А.

за участю сторін:

від позивача: Леушин Сергій Валерійович, договір від 20.08.2012,

від відповідача: не з'явився,

від третьої особи (Громадської організації "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці і загальних захворювань"): Трубіцин Дмитро Володимирович, договір № 28/02-2013 від 28.02.2013,

від третьої особи (Інкерманської міської Ради): не з'явився,

розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сифактор" на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополя (суддя Гавура О.В.) від 18.03.2013 у справі №2а-2804/12/2770

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сифактор" (вул. Кучера, буд. 7, оф. 8, м. Севастополь, 99000)

до Головного управління Держземагентства у м. Севастополі (вул. Демідова, 13, м. Севастополь, 99011)

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

Громадська організація "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці і загальних захворювань" (вул. Фадєєва, 40, м. Севастополь, 99057)

Інкерманська міська Рада (вул. Шевкопляса,37, м. Севастополь, 99703)

про визнання недійсним та скасування державного акту, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 18.03.2013 в задоволенні адміністративного позову відмовлено (арк.с.102-106).

Рішення суду мотивовано тим, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Не погодившись з рішенням суду, позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Сифактор", звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення по справі, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі (арк.с.113-115).

Доводи апеляції мотивовані тим, що судове рішення прийнято з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 08.04.2013 замінено відповідача: Головне управління Держкомзему у м. Севастополі на його правонаступника - Головне управління Держземагенства у м. Севастополі (арк.с.129-130).

В судовому засіданні представник позивача підтримав апеляційну скаргу, просить її задовольнити, рішення суду першої інстанції скасувати по мотивам, викладеним в ній.

В судовому засіданні представник третьої особи (Громадської організації "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці і загальних захворювань") заперечував проти задоволення апеляційної скарги, просив в її задоволенні відмовити, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим.

В судове засідання, призначене на 22.05.2013, відповідач та третя особа (Інкерманська міська Рада) явку уповноважених представників не забезпечили, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причини неявки суд не повідомили.

Згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

При викладених обставинах, враховуючи те, що відповідач та третя особа (Інкерманська міська Рада) викликались в судове засідання, явку своїх представників в судове засідання не забезпечили, суд вважає можливим розглянути справу у відсутність представників відповідача та третьої особи (Інкерманської міської Ради) за наявними матеріалами.

Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів встановила наступне.

Громадська організація "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці і загальних захворювань" на підставі рішень Інкерманської міської Ради №41/1014 від 29.01.2010 "Про затвердження матеріалів вибору та надання згоди Громадській організації "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці й загальних захворювань" на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,15га для будівництва та обслуговування будівлі, боксів господарсько-побутового призначення з причалом для маломірних суден, за адресою: м. Інкерман, в районі вулиці Ангарської " та № 47/1218 від 23.07.2010 "Про затвердження проекту землеустрою та передачі в постійне користування Громадській організації "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці й загальних захворювань" земельної ділянки площею 0,15га для будівництва та обслуговування будівлі боксів господарсько-побутового призначення з причалом для маломірних суден, за адресою: м. Інкерман, вул. Ангарська, 2-а", - отримала державний акт на право власності на спірну земельну ділянку.

10.08.2012 Інкерманською міською радою Балаклавського району м.Севастополя VI скликання ХХІІ сесії прийнято рішення №20/521 "Про виконання постанови Балаклавського районного суду м.Севастополя від 30.05.2012 у справі №2а-391/2011, скасування рішення Інкерманської міської ради №17/305 від 26.10.2007 "Про розгляд клопотання ТОВ "Сифактор", поновлення та продовження строку дії рішення Інкерманської міської ради №23/475 від 22.11.2005 "Про надання згоди ТОВ "Сифактор" на складання проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки орієнтовною площею 0,8га, розташованої по вул.Ангарська, 2-А в районі бухти Південна (гирло річки Чорна) в м.Інкерман, - для будівництва та обслуговування Морського центру науково-технічної творчості молоді" та внесення змін в рішення №23/475 в частині, що стосується уточнення площі земельної ділянки (0,2770га)", яким скасовано рішення Інкерманської міської ради №17/305 від 26.10.2007 «Про розгляд клопотання ТОВ "Сифактор"; поновлено строк дії рішення Інкерманської міської ради №23/475 від 22.11.2005 «Про надання згоди ТОВ "Сифактор" на складання проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки орієнтовною площею 0,8га, розташованої по вул.Ангарська, 2-А в районі бухти Південна (гирло річки Чорна) в м.Інкерман, - для будівництва та обслуговування Морського центру науково-технічної творчості молоді" (арк.с.10).

Згідно листа ДП "Севастопольський геодезичний центр" вих.№138 від 20.09.2012 земельна ділянка, розташована за адресою: м.Севастополь, вул.Ангарська, 2-А, раніше передана в постійне користування третій особі (арк.с.11).

12.10.2012 Інкерманською міською радою Балаклавського району м.Севастополя VI скликання ХХІІ сесії прийнято рішення №22/593 "Про протест прокурора Балаклавського району м.Севастополя №54-4018вих.-12 від 10.10.2012 на рішення Інкерманської міської ради №41/1014 від 29.01.2010 «Про затвердження матеріалів вибору та надання згоди Громадській організації "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці й загальних захворювань" на розробку проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки орієнтовною площею 0,15га для будівництва та обслуговування будівлі боксів господарсько-побутового призначення з причалом для маломірних суден за адресою: м.Інкерман, в районі вул.Ангарська", яким протест прокурора задоволено, скасовано рішення Інкерманської міської ради №41/1014 від 29.01.2010 (арк.с.8).

Рішенням Інкерманської міської ради Балаклавського району м.Севастополя VI скликання ХХІІ сесії №22/594 від 12.10.2012 задоволено протест прокуратури Балаклавського району м.Севастополя №54-4019вих-12 від 10.10.2012 на рішення Інкерманської міської ради №47/1218 від 23.07.2010 "Про затвердження проекту землеустрою та передачу в постійне користування Громадській організації "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці й загальних захворювань" земельної ділянки площею 0,15га для будівництва та обслуговування будівель боксів господарсько-побутового призначення з причалом для маломірних суден, розташованої за адресою: м.Інкерман, вул.Ангарська, 2-А"; скасовано рішення Інкерманської міської ради №47/1218 від 23.07.2010 (арк.с.9).

Зазначені рішення ніким не оскаржувались та набрали законної сили.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Сифактор" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держкомзему у м. Севастополі, треті особи: Інкерманська міська Рада та Громадська організація "Товариство інвалідів війни, збройних сил, праці і загальних захворювань", просить визнати недійсним та скасувати державний акт на право постійного користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8536310300:73:006), розташованою за адресою вул.Ангарська-2а в м.Інкерман; зобов'язати Головне управління Держкомзему у м. Севастополі виключити відомості щодо видачі державного акту з Поземельної книги, відповідної електронної бази даних.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 18.03.2013 закрито провадження в адміністративній справі № 2а-2804/12 в частині позовних вимог про визнання недійсним та скасування держаного акту на право постійного користування земельною ділянкою, розташованою за адресою: вул. Ангарська, 2-А в м.Інкерман, - в порядку пункту 1 частини першої статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України у зв'язку з тим, що справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства (арк.с.98-100).

Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, з наступних підстав.

Правовідносини сторін регулюються Конституцією України, Законом України "Про Державний земельний кадастр" від 07.07.2011 №3613-VI (далі - Закон №3613), Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 №1952-IV (далі - Закон №1952).

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 4 Закону №1952 обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та/або їх обтяження як на земельні ділянки, так і на об'єкти нерухомого майна, розташованих на них, зокрема право власності, право володіння, право користування (сервітут), право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами, іпотека, інші речові права відповідно до Закону.

Відповідно до статті 7 Закону №3613 до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у сфері Державного земельного кадастру належать:

- забезпечення створення та ведення Державного земельного кадастру;

- організація здійснення робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру;

- розроблення стандартів і технічних регламентів у сфері Державного земельного кадастру відповідно до закону, порядків створення та актуалізації картографічних матеріалів, кадастрових класифікаторів, довідників та баз даних;

- розроблення форм витягів, інформаційних довідок з Державного земельного кадастру, повідомлень про відмову у наданні відомостей, порядку обліку заяв і запитів про отримання відомостей Державного земельного кадастру;

- внесення до Державного земельного кадастру та надання відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, територій Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя;

- затвердження статуту Адміністратора Державного земельного кадастру, здійснення контролю за його діяльністю, призначення його керівника;

- організація взаємодії з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, міжнародними організаціями з питань ведення Державного земельного кадастру;

- організація робіт з підготовки та підвищення кваліфікації Державних кадастрових реєстраторів;

- здійснення інших повноважень згідно з цим Законом.

Дана норма встановлює повноваження центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів (Держземагентства України) у сфері Державного земельного кадастру. Найголовнішими функціями центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів є методичне керівництво та організація земельно-кадастрової діяльності. Крім того, на Держземагентство України також покладаються деякі функції щодо ведення кадастру, а саме - внесення до Державного земельного кадастру та надання відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, територій Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя.

До повноважень територіальних органів центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у Автономній Республіці Крим, областях у сфері Державного земельного кадастру належать: внесення до Державного земельного кадастру та надання відомостей про землі, розташовані в межах районів, сіл, селищ, міст; здійснення інших повноважень згідно з цим Законом.

Найважливішою функцією цих органів є внесення до Державного земельного кадастру та надання відомостей про землі, розташовані в межах районів, сіл, селищ, міст.

До повноважень територіальних органів центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у містах Києві та Севастополі у сфері Державного земельного кадастру належать:

- внесення до Державного земельного кадастру та надання відомостей про землі, розташовані в межах районів у місті, а також сіл, селищ, міст, розташованих в межах міста Севастополя;

- здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні;

- ведення поземельних книг та надання витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку;

- організація здійснення на відповідній території робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру;

- внесення відомостей до Державного земельного кадастру, крім тих, які згідно з цим Законом вносяться центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів;

- здійснення інших повноважень згідно з цим Законом.

Указом Президента України від 08.04.2011 № 445/2011 Держземагентство було визначено органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру і, відповідно, здійснює державну реєстрацію права власності на земельні ділянки. На сьогодні Держземагенство здійснює державну реєстрацію земельних ділянок та державну реєстрацію прав на земельні ділянки згідно Положення про нього, затвердженого Указом Президента України від 10.05.2012 № 258.

Водночас, відповідно до Указу Президента України від 05.10.2011 № 965/2011, який набрав чинності з 01.01.2013, повноваження Держземагенства в частині державної реєстрації прав на земельні ділянки припинились. Тобто за Держземагентством залишилась функція державної реєстрації самої земельної ділянки, як об'єкта нерухомості в Державному земельному кадастрі. У свою чергу Укрдержреєстр здійснює державну реєстрацію прав на земельні ділянки.

Ці дві системи працюють паралельно. Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) містить всю інформацію про речові права на земельні ділянки, а Державний земельний кадастр - інформацію про земельну ділянку.

Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що представником позивача, згідно змісту позовної заяви щодо оскарження нормативного акту індивідуальної дії та наданих матеріалів не визначено, яке саме рішення Головного управлінні Держземагентства у м. Севастополі, в межах наданих повноважень, порушує право позивача. Крім того, підстав, які б свідчили про невідповідність дій та рішень, критеріям, визначеним у частині третій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, позивачем не було зазначено.

На час звернення до суду з позовними вимогами до відповідача про зобов'язання Головного управління Держкомзему у м. Севастополі виключити відомості щодо видачі державного акту з Поземельної книги, відповідної електронної бази даних, Державний акт не визнаний недійсним і не скасований, а відтак, вимоги в цій справі є передчасними та не можуть бути задоволені.

Суд першої інстанції здійснив аналіз діючого законодавства України та дійшов вірного висновку про відмову в задоволенні позовних вимог, так як Державний акт є дійсним, не скасований, тому відсутні підстави для виключення відомостей щодо його видачі, та скасування (анулювання) його реєстрації.

Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.

Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись частиною третьою статті 24, статтями 160, 167, частиною першою статті 195, статтею 196, пунктом 1 частини першої статті 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1.Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сифактор" на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 18.03.2013 у справі №2а-2804/12/2770 залишити без задоволення.

2. Постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 18.03.2013 у справі №2а-2804/12/2770 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 27 травня 2013 р.

Головуючий суддя підпис Г.П.Ілюхіна

Судді підпис С.Ю. Яковенко

підпис Т.Р.Лядова

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Г.П.Ілюхіна

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2013
Оприлюднено28.05.2013
Номер документу31435345
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2804/12/2770

Ухвала від 22.05.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Ухвала від 22.05.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Ухвала від 05.04.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Ухвала від 05.04.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Ухвала від 18.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

Постанова від 18.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні