Ухвала
від 19.03.2013 по справі 2а-16636/12/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а-16636/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Данилишин В.М.

Суддя-доповідач: Ісаєнко Ю.А.

У Х В А Л А

Іменем України

19 березня 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Ісаєнко Ю.А.;

суддів: Аліменка В.О., Кучми А.Ю.,

за участю секретаря: Прищепчука А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Приватного підприємства «Виробничо-дистрибьюторська компанія «Дім вина «Скала» та ОСОБА_2 на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 грудня 2012 року у справі за адміністративним позовом Київської міської державної адміністрації до Громадської організації «Інститут фінансових експертиз», Громадської організації «Інститут соціально-економічного моделювання», Приватного підприємства «Виробничо-дистрибьюторська компанія «Дім вина «Скала», про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва із адміністративним позовом до Громадської організації «Інститут фінансових експертиз», Громадської організації «Інститут соціально-економічного моделювання», Приватного підприємства «Виробничо-дистрибьюторська компанія «Дім вина «Скала», в якому просив суд встановити обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (пікетування, пішої ходи, демонстрацій, мітингів, зборів) шляхом заборони відповідачам та іншим суб'єктам, які реалізовують право на мирні зібрання, проведення заходів з 05 грудня 2012 року по 31 березня 2013 року у м. Києві по вулиці Інституцькій.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 грудня 2012 року позов задоволено, встановлено обмеження права на мирні зібрання (пікетування, пішу ходу, демонстрації, мітинги, збори тощо) шляхом заборони громадській організації «Інститут фінансових експертиз», громадській організації «Інститут соціально-економічного моделювання» та виробничо-дистриб'юторській компанії «Дім Вина «Скала», а також іншим суб'єктам, які реалізують право на мирні зібрання, проведення таких заходів із 06 грудня 2012 року по 31 березня 2013 року на вулиці Інститутській у місті Києві.

Не погоджуючись із вказаною постановою, відповідач - Приватне підприємство «Виробничо-дистрибьюторська компанія «Дім вина «Скала» та особа, яка не брала участі у справі - ОСОБА_2, подали апеляційні скарги з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, в якій просять скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 грудня 2012 року та ухвалити нове судове рішення про відмову у задоволенні позову.

В судовому засіданні особа, яка не брала участі у справі ОСОБА_2, який також є представником Приватного підприємства «Виробничо-дистрибьюторська компанія «Дім вина «Скала», підтримав вимоги апеляційної скарги та просив їх задовольнити.

Інші особи в судове засідання не з'явилися, про дату, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги необхідно залишити без задоволення, постанову суду першої інстанції - без змін, з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 30 листопада 2012 року позивачем отримані повідомлення про проведення Громадською організацією «Інститут соціально - економічного моделювання» та іншими організаціями та юридичними особами, які підтримують інтереси вказаної громадської організації, мітингу щовівторка, щочетверга та щосуботи з 8 години 00 хвилин до 19 години 00 хвилин у період з 30.11.2012 року по 31.12.2012 року метою якого є підтримання економічних реформ в державі та протест проти 15 відсоткового податку на продаж валюти; місце проведення масового заходу: м. Київ, вул. Інституцька, 9. Також, в повідомленні зазначено, що під час проведення масового заходу громадська організація планує: утворення наметового містечка, будування сцени, використання гучномовців та посилюючих пристроїв, використання плакатів з гаслами «Ні, податку на продаж валюти»; використання піротехніки та фарб; кількість учасників до 500 осіб (а.с. 7,8).

30 листопада 2012 року позивачем отримані повідомлення про проведення Громадською організацією «Інститут фінансових експертиз» та іншими фізичними та юридичними особами, що підтримують інтереси вказаної організації, мітингу щопонеділка, щосереди та щоп'ятниці з 8 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин у період з 03.12.2012 року по 31.12.2012 року метою якого є протест проти курсу економічних реформ в Україні та підтримання економічних реформ в державі; місце проведення масового заходу: м. Київ, вул. Інституцька, 9. Також, в повідомленні зазначено, що під час проведення масового заходу буде застосовуватися звукопідсилююча апаратура, влаштоване наметове містечко, сцена (трибуна), проведення виступів та концертної програми, використання плакатів та транспарантів з гаслами «Ні падінню гривні», «Податок на продаж валюти неприпустимий», «Ні реформуванню системи фінансової кооперації України», «Змінимо керівництво фінансової системи України», «Підтримаємо економічні реформи в Україні», «За проведення податкових реформ», «За реформування системи фінансової кооперації України». Кількість учасників до 300 осіб (а.с. 7,8).

16 жовтня 2012 року позивачем отримано повідомлення про проведення представниками Приватного підприємства «Виробничо-дистрибьюторська компанія «Дім вина «Скала» мітингів 18.10.2012 року з 10 години 00 хвилин до 12 години 00 хвилин та кожного наступного четверга під стінами Національного банку України (м. Київ, вул. Інституцька, 9) з метою привернути увагу Національного банку України, Міністерства внутрішніх справ України, Генеральної прокуратури України та громадськості про недопустимість використання НБУ своїх владних повноважень для утиску представників малого та середнього бізнесу. Також, в повідомлені зазначено, що мітинг буде проводитися з використанням звукопідслюючої апаратури, мегафонів, плакатів, транспарантів тощо (а.с. 11).

Колегією суддів встановлено, що до позивача від Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві надійшов лист, відповідно до якого згідно наданих Київською міською державною адміністрацією заяв та повідомлень з 2006 року щочетверга біля входу до приміщення Національного банку України по вул. Інститутській, 9 проводять акції вкладники кредитних спілок та банків, а саме: «Український фінансовий союз» в особі ОСОБА_4, «Витязь-инвест» в особі ОСОБА_5, « 13-зарплатня» в особах ОСОБА_6, ОСОБА_7, «Либідь» в особі ОСОБА_8, «Профі-Центр 2004» в особах ОСОБА_9, ОСОБА_10, «Український кредитний альянс» в особі ОСОБА_11, «Всеукраїнське народне кредитне товариство» в особі ОСОБА_12, «Київське кредитне товариство» в особі ОСОБА_13, «Акорд» в особі ОСОБА_14, «Спілка пенсіонерів України», в особі ОСОБА_15, «Українська кредитно - фінансова група», в особі ОСОБА_16, та банків «Європейський банк розвитку та заощаджень» в особі ОСОБА_17, страйкового комітету «Гарант» в особі ОСОБА_18, страйкового комітету АКБ «ОЛБанк» в особі ОСОБА_2, та Приватне підприємство «Виробничо-дистрибьюторська компанія «Дім вина «Скала», які не лише створюють незручності пересічним громадянам, а й перешкоджають нормальній діяльності вищої банківської установи держави. Також, в листі зазначено про отримання від позивача повідомлень Громадської організації «Інститут фінансових експертиз» та Громадської організації «Інститут соціально - економічного моделювання» про проведення мітингів біля Національного банку України у період з 03.12.2012 року по 31.12.2012 року. У зв'язку із наведеним ГУ МВС України в м. Києві просить позивача звернутися до суду про обмеження шляхом заборони вкладникам кредитних спілок, банків, представникам громадських організацій «Інститут фінансових експертиз» та «Інститут соціально - економічного моделювання» та іншим організаторам і громадянам права на проведення зазначених заходів з 04.12.2012 року по 31.12.2013 року біля Національного банку України по вул. Інституціькій.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку, що проведення мітингів може створити реальну небезпеку громадському правопорядку .

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.

Частиною другою статті 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що здійснення прав на свободу зібрань та об'єднання не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб. Ця стаття не перешкоджає запровадженню законних обмежень на здійснення цих прав особами, що входять до складу збройних сил, поліції чи адміністративних органів держави.

Право громадян України на мирні зібрання гарантується Конституцією України, згідно з частиною першою статті 39 якої вони мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування.

Частиною другою цієї статті встановлено, що обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Відповідно до положень ст. 1 Закону України «Про основи національної безпеки України» національна безпека - захищеність життєво важливих інтересів людини і громадянина, суспільства і держави, за якої забезпечуються сталий розвиток суспільства, своєчасне виявлення, запобігання і нейтралізація реальних та потенційних загроз національним інтересам; національні інтереси - життєво важливі матеріальні, інтелектуальні і духовні цінності Українського народу як носія суверенітету і єдиного джерела влади в Україні, визначальні потреби суспільства і держави, реалізація яких гарантує державний суверенітет України та її прогресивний розвиток.

Відповідно до ст. 3 зазначеного Закону об'єктами національної безпеки є: людина і громадянин - їхні конституційні права і свободи; суспільство - його духовні, морально-етичні, культурні, історичні, інтелектуальні та матеріальні цінності, інформаційне і навколишнє природне середовище і природні ресурси; держава - її конституційний лад, суверенітет, територіальна цілісність і недоторканність.

Отже, обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання може встановлюватися лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку.

Відповідно до п. 1 ст. 4 Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» органи місцевого самоврядування і виконавчої влади у місті Києві забезпечують в межах своїх повноважень, визначених законами України, здійснення містом функцій щодо створення належних умов для діяльності у місті, зокрема, центральних органів державної влади, місцем розташування яких відповідно до законодавства визначено місто Київ.

Відповідно до п. 15 ст. 22 зазначеного Закону у зв'язку зі здійсненням містом Києвом функцій столиці України Київська міська рада та Київська міська державна адміністрація, кожна в межах своєї компетенції, встановленої законами України, мають право визначати порядок організації та проведення недержавних масових громадських заходів політичного, релігійного, культурно-просвітницького, спортивного, видовищного та іншого характеру.

З метою впорядкування організації і проведення недержавних масових заходів, на підставі ст. 39 Конституції України, п. 1 ст. 4 та п. 15 ст. 22 Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» Київською міською радою рішенням від 24 червня 1999 року №317/418 затверджено Порядок організації та проведення в м. Києві недержавних масових громадських заходів політичного, релігійного, культурно-просвітницького, спортивного, видовищного та іншого характеру (далі Порядок).

Відповідно до п. 1 зазначеного Порядку для проведення недержавних масових заходів, за винятком проведення похоронних процесій (надалі - заходи), їх організаторами не пізніше ніж за 10 днів до проведення подається письмове повідомлення до виконавчого органу Київської міської Ради. У повідомленні зазначається мета, форма, місце проведення заходу, маршрут проходження, час його початку та закінчення, передбачувана кількість учасників, прізвище, ім'я організаторів, місце їх проживання, номер контактного телефону, дата подачі повідомлення, необхідність (чи відсутність такої) використання звукопідсилюючої апаратури. Повідомлення підписується організаторами заходів.

Колегія суддів приймає до уваги, що організатори акцій подали зазначені повідомлення про проведення громадських заходів пізніше ніж за десять днів до дати запланованої акції, що унеможливлює створити належні умови для забезпечення громадського порядку та дотримання прав і свобод інших людей, зокрема з боку Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві.

Тому, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що зазначена вимога обумовлена необхідністю певного часу на створення Київською міською державною адміністрацією та іншими державними органами належних умов для проведення заходів масового характеру та забезпечення державного і громадського порядку, життєдіяльності підприємств, установ і організацій, забезпечення захисту здоров'я людей при проведені таких заходів.

Колегія суддів зазначає, що в повідомленні Приватного підприємства «Виробничо-дистрибьюторська компанія «Дім вина «Скала» відсутня кількість учасників мітингів, що унеможливлює здійснення позивачем підготовчих заходів до проведення таких мітингів.

Крім того, відповідно до п. 9 Порядку з метою дотримання громадського порядку, законності, збереження культурно-історичної спадщини та забезпечення нормальної діяльності органів законодавчої, виконавчої та судової влади в центральній частині міста Києва (в межах території: Європейська площа - вул. Михайла Грушевського - Паркова дорога - площа Слави - вул. Суворова - вул. Московська - вул. Кутузова - площа Лесі Українки - бульвар Лесі Українки - вул. Басейна - Бессарабська площа - бульвар Тараса Шевченка - вул. Володимирська - Софійська площа - Михайлівська площа - вул. Трьохсвятительська - Європейська площа, включаючи вул. Хрещатик та майдан Незалежності):

1) проводяться тільки загальнодержавні та загальноміські заходи відповідно до Указів Президента України, постанов та розпоряджень Кабінету Міністрів України, рішень Київської міської ради, розпоряджень Київського міського голови та розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

2) не допускається використання гучномовців та іншої звукопідсилюючої апаратури, встановлення малих архітектурних форм (кіосків, лотків, навісів, наметів, в т. ч. тимчасових та пересувних, призначених для роздрібної торгівлі, інформаційних, рекламних, презентаційних та інших цілей) та об'єктів зовнішньої реклами (рекламних тумб, будь-яких стендів, щитів, панно, прапорів, екранів, транспарантів, наклейок та ін.) без погодження у порядку, визначеному законодавством України.

Колегією суддів встановлено, що вул. Інститутська у м. Києві на якій знаходиться Національний банк України, знаходиться в межах зазначеної вище території, в якій проводяться тільки загальнодержавні та загальноміські заходи.

Як вбачається з повідомлень відповідачів, останні під час проведення заходів планували утворення наметового містечка, будування сцени (проведення виступів та концертної програми), використання гучномовців та звукопідсилюючої апаратури; використання піротехніки, фарб, що на думку колегії суддів призвело би до порушення громадського порядку.

Також, колегія суддів вважає, що проведення зазначених заходів призведе до перешкоджанню вільному доступу громадян та працівників до Національного банку України, що також порушує громадський порядок.

Відповідно до ч. 1 ст. 182 Кодексу адміністративного судочинства України органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування негайно після одержання повідомлення про проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій тощо мають право звернутися до окружного адміністративного суду за своїм місцезнаходженням із позовною заявою про заборону таких заходів чи про інше обмеження права на мирні зібрання (щодо місця чи часу їх проведення тощо).

Відповідно до ч. 5 ст. 182 Кодексу адміністративного судочинства України суд задовольняє вимоги позивача в інтересах національної безпеки та громадського порядку в разі, якщо визнає, що проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій чи інших зібрань може створити реальну небезпеку заворушень чи злочинів, загрозу здоров'ю населення або правам і свободам інших людей. У постанові суду зазначається спосіб обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання.

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що проведення відповідачами мирних зібрань, у тому числі пікетування, пішої ходи, демонстрації, мітингів, зборів тощо, може призвести до порушення громадського порядку, а тому заборона їх проведення є обґрунтованою.

Відповідно до частини 1 статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм матеріального та процесуального права, з повним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, у зв'язку з чим підстави для скасування або зміни постанови суду першої інстанції відсутні.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд апеляційної інстанції, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства «Виробничо-дистрибьюторська компанія «Дім вина «Скала» та ОСОБА_2 залишити без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 грудня 2012 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

(Ухвалу у повному обсязі складено 25.03.2013 року)

Головуючий суддя: Ю.А. Ісаєнко

Суддя: В.О. Аліменко

Суддя: А.Ю. Кучма

.

Головуючий суддя Ісаєнко Ю.А.

Судді: Аліменко В.О.

Кучма А.Ю.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2013
Оприлюднено03.04.2013
Номер документу30358854
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16636/12/2670

Ухвала від 28.08.2024

Адміністративне

Велика палата Верховного Суду

Кривенда Олег Вікторович

Ухвала від 09.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ємельянова В.І.

Ухвала від 19.03.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Постанова від 05.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 05.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 05.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні