Постанова
від 08.04.2013 по справі 812/2541/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 квітня 2013 року Справа № 812/2541/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді: Дибової О.А.

при секретарі судового засідання: Олейнік О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за адміністративним позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Луганську до Державного закладу "Луганська обласна санітарно-епідеміологічна станція" про стягнення суми капіталізації в розмірі 1035931,79 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

14 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Луганську до Державного закладу "Луганська обласна санітарно-епідеміологічна станція" про стягнення суми капіталізації в розмірі 1000126,65 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що з листа УПФУ у Ленінському районі м. Луганська стало відомо, що Державний заклад «Луганська обласна санітарно-епідеміологічна станція» ліквідується у зв'язку з рішенням засновників.

Відділенням виконавчої дирекції Фонду в м. Луганську були продовженні страхові виплати потерпілій ОСОБА_1 та були призначені страхові виплати потерпілому ОСОБА_2, працівникам ДЗ «Луганська обласна санітарно-епідеміологічна станція».

Відповідно до прийнятих постанов відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Луганську продовжує та призначило страхові виплати по вказаним особовим справам та згідно реєстру потерпілі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 перебувають на обліку в відділенні по теперішній час та отримують страхові виплати.

На підставі викладеного повинна бути проведена капіталізація платежів для продовження страхових виплат ОСОБА_1 та ОСОБА_2 потерпілим на підприємстві, протягом їх життя.

У зв'язку з вищевикладеним голові ліквідаційної комісії підприємства Марковій Н.О. була надіслана заява від 28.11.2012 за вих. № 5779/06 відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Луганську про визнання права з капіталізації платежів, що виникли із зобов'язань підприємства відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров'ю громадян. Дана заява головою ліквідаційної комісії була отримана 29.11.2012.

Відповідь у відділенні Фонду в м. Луганську отримана не дула. У зв'язку з чим 05.02.2013. за вих. № 586/06 був надісланий лист про визнання права з капіталізації платежів, який був отриманий 06.02.2013.

Станом на 12.03.2013 відповідь про визнання права з капіталізації платежів у відділенні виконавчої дирекції Фонду в м. Луганську отримана не була.

Відповідно до розділу XI Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" №1105 від 23.09.1999 року, підприємства, установи, організації передають до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України документи, які підтверджують право працівників на страхові виплати, інші соціальні послуги від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання для проведення цих виплат.

У зв'язку з чим позивач був змушений звернутись до суду з вимогою про стягнення заборгованості з капіталізованих платежів у зазначеному розмірі.

У судовому засіданні представник позивача надав письмові доповнення до адміністративної справи, згідно яких уточнив позовні вимоги та просив стягнути з ДЗ «Луганська обласна санітарно - епідеміологічна станція» суму капіталізації в розмірі 1035931,79 грн.

Представник відповідача у судове засідання не з'явися, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив. 29.03.2013 року ДЗ «Луганська обласна санітарно-епідеміологічна станція» надала лист про те, що ДЗ «Луганська обласна санітарно-епідеміологічна станція» МОЗУ, надала інформацію до Міністерство охорони здоров'я України про капіталізовані видатки в сумі 1000126,65 грн., на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в м. Луганську, а саме акт фіксування сум кредиторської заборгованості станом на 01.01.2013 року, надана копія заяви № 5779/06від 28.11.2012року про вступ з грошовими вимогами кредитора у зв'язку з ліквідацією підприємства, зазначена сума рахується, як незареєстрована кредиторська заборгованість, кошторисом на 2012 рік дана заборгованість не була передбачена.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, та підтверджено сторонами в судовому засіданні, що Державний заклад «Луганська обласна санітарно-епідеміологічна станція» як платника страхових внесків взято до обліку до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Луганську 12 квітня 2001 року (а.с.7), тобто підприємство як страхувальник повинно дотримуватись вимог Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності".

Працівники відповідача, у зв'язку з ушкодженням здоров'я внаслідок нещасних випадків на виробництві, які сталися під час робіт у відповідача, мають право на страхові виплати, інші соціальні послуги внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" № 1105 від 23.09.99 р. (надалі Закон № 1105).

Листом від 16 жовтня 2012 року № 14979/03-1 управління пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська повідомило Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Луганську про те, що державним реєстратором відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» надано повідомлення про рішення засновників юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, судове рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством рішення фізичної особи-підприємця щодо припинення нею підприємницької діяльності

Згідно Постанови від 10 вересня 2001 № 3103 продовжено раніше призначені страхові виплати ОСОБА_1, так як згідно довідки МСЕК від 22.04.1994 ОСОБА_1. була встановлена стійка втрата професійної працездатності - 25% (а.с. 10).

Згідно Постанови від 28.09.2012 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати з 01 вересня 2012 року згідно з постановою правління Фонду від 21.09.2012 року №31 продовжено строк виплати щомісячної страхової виплати безстроково. (а.с. 12)

Згідно Акту № 2 від 04.09.1997 про нещасний випадок на виробництві з ОСОБА_2 14.09.1996 стався нещасний випадок на робочому місці.

Згідно Постанови від 17.03.2003 № 4490 призначено страхові виплати ОСОБА_2, так як згідно довідки МСЕК від 01.03.20007 року ОСОБА_2 була встановлена стійка втрата професійної працездатності - 60% (а.с. 15).

Згідно Постанови від 28.09.2012 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати з 01 вересня 2012 року згідно з постановою правління Фонду від 21.09.2012 року №31 продовжено строк виплати щомісячної страхової виплати безстроково. (а.с. 18).

28.11.2012 року за № 5779/06 Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в м. Луганську направило до відповідача заяву про визнання права з капіталізації платежів, що виникли із зобов'язань підприємств відшкодовувати шкоду, заподіяну життю і здоров'я громадян. Зазначений лист отриманий уповноваженою особою відповідача 29.11.2012 року (а.с.21).

05.02.2013 року за № 586/06 Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в м. Луганську направило до відповідача повторну заяву про визнання права з капіталізації платежів, що виникли із зобов'язань підприємств відшкодовувати шкоду, заподіяну життю і здоров'я громадян. Зазначений лист отриманий уповноваженою особою відповідача 06.02.2013 року (а.с.23).

З листа управління Пенсійного фонду у Жовтневому районі м. Луганська від 23.10.2012 року №9166/03-20 стало відомо, що державний заклад «Жовтнева районна санітарно-епідеміологічна станція» ліквідується у зв'язку з рішенням засновників (а.с.58).

Згідно Акту від 06.07.2006 року про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом з ОСОБА_5 19.07.1990 стався нещасний випадок на робочому місці.

Згідно Постанови від 11.12.2006 № 5275 призначено страхові виплати ОСОБА_5, так як згідно довідки МСЕК від 22.11.20006 року ОСОБА_5 була встановлена стійка втрата професійної працездатності - 10% (а.с. 49).

Згідно Постанови від 28.09.2012 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати з 01 вересня 2012 року згідно з постановою правління Фонду від 21.09.2012 року №31 продовжено строк виплати щомісячної страхової виплати безстроково (а.с. 52).

03.12.2012 року за № 5895/06 Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в м. Луганську направило до відповідача заяву про визнання права з капіталізації платежів, що виникли із зобов'язань підприємств відшкодовувати шкоду, заподіяну життю і здоров'я громадян (а.с.53-54). Зазначений лист отриманий уповноваженою особою відповідача 04.12.2012 року (а.с.55).

05.02.2013 року Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в м. Луганську повторно направило до відповідача заяву про визнання права з капіталізації платежів, що виникли із зобов'язань підприємств відшкодовувати шкоду, заподіяну життю і здоров'я громадян (а.с.56) та отримана уповноваженою особою 06.02.2013 року (а.с.57).

Згідно до ст.ст. 15, 46 Закону № 1105 Фонд соціального страхування від нещасних випадків це некомерційна самоврядна організація, яка провадить збір та акумулювання страхових внесків і фінансується за рахунок страхових внесків страхувальників - роботодавців (юридичних та фізичних осіб).

За приписами ст. 46 цього Закону України фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок:

- внесків роботодавців: для підприємств - з віднесенням на валові витрати виробництва, для бюджетних установ та організацій - з асигнувань, виділених на їх утримання та забезпечення;

- капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно ст.45 Закону України № 1105 роботодавець як страхувальник зобов'язаний своєчасно та повністю нараховувати і сплачувати в установленому порядку страхові внески до Фонду соціального страхування від нещасних випадків.

Порядок обчислення і сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України визначений Інструкцією про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженою Постановою правління Фонду №36 від 12.07.2007 року та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.08.2007 року № 867/14134 (надалі Інструкція), пунктом 5.9 якої встановлено, що для покриття витрат Фонду потерпілим на виробництві, які працювали на підприємствах, що ліквідовані (якщо вони не мають правонаступника), кошти до Фонду сплачуються страхувальником згідно з Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 року N765 (далі - Порядок).

Відповідно до ч.2 п.1 наведеного Порядку капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

Відповідно до п.3 Порядку, капіталізація платежів нараховується за період, що визначається, з різниці між середньої тривалості життя для чоловіків і жінок і їхнім віком на момент проведення капіталізації.

Згідно до п.5.9 Інструкції, яка є чинною, для покриття витрат Фонду потерпілим на виробництві, які працювали на підприємствах, що ліквідовані (якщо вони не мають правонаступника), кошти до Фонду сплачуються страхувальником саме згідно з зазначеною постановою.

В даному Порядку не прописано механізм капіталізації платежів по підприємствам, які знаходяться в стадії ліквідації.

За приписами п.7 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону).

За таких обставин, суд до даних правовідносин вважає необхідним застосувати норми, прописані в постанові Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 року N765.

Згідно до вимог ст.112 Цивільного кодексу України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.

Відповідно до матеріалів справи підприємство відповідача на час звернення Фонду з вимогами та на час розгляду справи не виключено з Єдиного державного реєстру, а тому вимоги щодо капіталізації платежів здійснюються в межах ліквідаційної процедури.

На підставі вищенаведеного, суд вважає, що позовні вимоги щодо стягнення заборгованості з капіталізованих платежів знайшли своє підтвердження в судовому засіданні та адміністративний позов є таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.2 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Питання про розподіл судових витрат не вирішується, так як Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань звільнено від сплати судового збору відповідно до ст. 5 Закону України «Про судовий збір» від 08.06.2011 року №3674-VI та при поданні заяви не сплачували судовий збір.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 17, 88, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Уточнений адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Луганську до Державного закладу "Луганська обласна санітарно-епідеміологічна станція" про стягнення суми капіталізації в розмірі 1035931,79 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Державного закладу "Луганська обласна санітарно - епідеміологічна станція" (вул. Луганської правди, 159, м. Луганськ, 91031, р/р 35221003000443 у банку ГУДКСУ Луганської області, МФО 804013, код 01983364) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Луганську (вул. Карла Маркса, 45, м. Луганськ, 91055, р/р 37175412001284 у банку ГУДКСУ Луганської області, МФО 804013, ЄДРПОУ 25938888 ) заборгованість по капіталізованим вимогам в сумі 1035931,79 грн. (один мільйон тридцять п'ять тисяч дев'ятсот тридцять одна гривня 79 коп.)

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя О.А. Дибова

Дата ухвалення рішення08.04.2013
Оприлюднено09.04.2013
Номер документу30518887
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2541/13-а

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Постанова від 26.06.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні