Рішення
від 08.04.2013 по справі 29пн/5014/2794/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

08 квітня 2013 року Справа № 29пн/5014/2794/2012

За позовом: Товариства з додатковою відповідальністю

«Транспорт - Сервіс», м. Луганськ,

до відповідача: Квартирно - експлуатаційного відділу

м. Луганську, м. Луганськ,

третя особа, яка не заявляє

самостійних вимог на

предмет спору на стороні

позивача: Державне підприємство «Донецька

залізниця» в особі Луганської дирекції

залізничних перевезень, м. Луганськ,

третя особа, яка не заявляє

самостійних вимог на

предмет спору на стороні

відповідача: Міністерство оборони України, м. Київ,

про визнання права власності на залізничну

колію та зобов'язання усунути перешкоди у

користуванні залізничною колією.

Розпорядженням голови господарського суду Луганської області Іноземцевої Л.В. від 22.01.2013 у зв'язку зі складністю справи № 29пн/5014/2794/2012 призначена колегія у складі суддів: Якушенко Р.Є. - головуючий у колегії, Седляр О.О., Секірський А.В.

У зв'язку з відпусткою судді Седляр О.О., розпорядженням голови господарського суду Луганської області Іноземцевої Л.В. від 18.02.2013, її виключено із складу колегії та введено в склад колегії суддю Фонову О.С.

У зв'язку з відпусткою судді Секірського А.В. та відрядженням судді Фонової О.С., розпорядженням голови господарського суду Луганської області Іноземцевої Л.В. від 21.03.2013, здійснено їх заміну у складі колегії і введено до складу інших суддів: Москаленко М.О. та Седляр О.О.

Колегія суддів у складі:

головуючий у колегії - Якушенко Р.Є.,

суддя - Москаленко М.О.,

суддя - Седляр О.О.,

секретар судового засідання: Колпакова Г.О.,

в присутності представників

сторін:

від позивача: Красовська Н.В., представник за довіреністю

№ 82 від 27.04.2012;

від відповідача: Дудко Я.Є., юрисконсульт, довіреність

від 26.03.2012 № 752;

від третіх осіб:

ДП «Донецька залізниця»: повноважний представник у судове засідання

не прибув;

Міноборони України: повноважний представник у судове засідання

не прибув.

Відповідно до статей 4 4 , 81 1 Господарського процесуального кодексу України до початку розгляду справи не заявлено вимоги про фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Обставини справи: 05.11.2012 Товариство з додатковою відповідальністю «Транспорт - Сервіс» (далі - ТДВ «Транспорт - Сервіс», позивач у справі) звернулося до господарського суду Луганської області з позовом до Квартирно - експлуатаційного відділу міста Луганськ (далі - КЕВ м. Луганськ, відповідача у справі) з вимогами (з урахуванням письмових уточнень від 04.03.2013):

- визнати за ТДВ «Транспорт - Сервіс» право власності на залізничну колію № 2 1 , загальною довжиною 182,5 м, розташовану: м. Луганськ, вул. Оборонна, буд.32;

- зобов'язати КЕВ м. Луганськ усунути перешкоди у користуванні залізничною колією № 2 1 , загальною довжиною 182,5 м.

Позивач з посиланням на норми Закону України «Про залізничний транспорт», статей 64, 67, 71 Статуту залізниць України, частини 2 статі 220, статей 386, 387, 392,1212 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), рішення господарського суду Луганської області від 22.04.2002 у справі № 5/62пн обґрунтовує свої вимоги тим, що він набув право власності на вказані залізничні колії, що входили до складу цілісного майнового комплексу Орендного підприємства «Луганськспецбуд», до підрозділу Об'єднане господарство залізничного транспорту, яке виділилось у ЗАТ «Транспорт-Сервіс» і правонаступником якого, є позивач, на підставі договору купівлі-продажу державного майна від 30.07.1993.

Квартирно - експлуатаційний відділ міста Луганськ (далі - КЕВ м. Луганськ) відповідач у справі, надав відзив на позов, в якому просить відмовити у задоволенні вимог позивача повністю з огляду на наступне.

Відповідач вважає, що спірна залізнична колія є військовим майном, яке входить до цілісного майнового комплексу на території військового містечка № 40, яке обліковується на картковому та балансовому обліку у КЕВ м. Луганськ.

Міністерство оборони України, як центральний орган управління Збройних Сил України, здійснює відповідно до закону управління військовим майном, у тому числі закріплює військове майно за військовими частинами (у разі їх формування, переформування), приймає рішення щодо перерозподілу цього майна між військовими частинами Збройних Сил України, в тому числі у разі їх розформування.

Військове майно закріплюється за військовими частинами Збройних Сил України на праві оперативного управління.

Рішення про відчуження військового майна, що є придатним для подальшого використання, але не знаходить застосування у повсякденній діяльності військ, надлишкового майна, а також цілісних майнових комплексів та іншого нерухомого майна приймає Кабінет Міністрів України за поданням Міністерства оборони України.

На території військового містечка № 40 (м. Луганськ 3 км) розташовані склади КЕВ м. Луганськ, на яких обліковується сім будівель: № 4-навіс; № 8 - склад ємністю 3 вагони технічного майна; 13-будівля пилорами; № 15 - зважувальна; № 16-склад, місткістю 3 вагони сипких будівельних матеріалів; № 21-туалет№ №22-ТП.

На складі є залізнична гілка з рампою для розгрузки на:

- 3 вагони сипких будівельних матеріалів;

- 3 вагони технічного майна.

Асфальтова площадка для приймання та складування вугілля місткістю 5000000 тон.

Рішенням господарського суду Луганської області від 02.04.2002 у справі № 5/62пн не було визначено перелік залізничних колій, їх маркування та місце розташування, на які було встановлено право власності ЗАТ «Транспорт - Сервіс». Це рішення прийнято за відсутністю усіх осіб, права яких порушується прийняттям цього рішенням, а саме КЕВ м. Луганськ.

Позивачем до позову не надано жодних доказів, що спірна залізнична колія розташована на території в/м № 40 належить до 17173 м залізничних колій на які право власності встановлено за ЗАТ «Транспорт - Сервіс».

Доданий до матеріалів справи «Єдиний технологічний процес роботи…» та паспорт залізничних колій були складені відповідно у 2006 році та 2005 році, а не у час набуття права власності на вищевказане майно.

Державне підприємство «Донецька залізниця» в особі Луганської дирекції залізничних перевезень ДП «Донецька залізниця» (далі - ДП «Донецька залізниця») третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, надало відзив на позов від 04.12.2012 № 406/10, в якому повідомила, що надати план залізничних колій та додаток до паспорту Об'єднаного господарства залізничного транспорту «Ворошиловградспецбуд» 1989 року немає можливості, оскільки не володіє зазначеними документами.

Крім того, третя особа зазначила, що відповідно до вимог статей 64, 67, 71, 73, 76 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 475, із змінами та доповненнями, встановлений порядок взаємодії залізничного транспорту загального користування з промисловими підприємствами та залізничними під'їзними коліями.

На кожну залізничну під'їзну колію складається масштабний план з нанесенням на нього розташування вантажних фронтів і механізмів, а також технічний паспорт, поздовжній профіль і креслення споруд. По одному примірнику цієї документації знаходиться у власника під'їзної колії та залізниці.

Взаємовідносини Залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під'їзних колій визначаються договором на експлуатацію залізничної колії (договором на подачу та забирання вагонів).

Договір про експлуатацію залізничної під'їзної колії розробляється з урахуванням єдиного технологічного процесу роботи під'їзної колії із станцією примикання.

Залізниця спільно з підприємством провадить обстеження під'їзної колії і її технічне оснащення.

Експлуатація залізничних під'їзних колій, які мають свої локомотиви, повинна здійснюватися на основі єдиного технологічного процесу (далі - ЄТП) роботи під'їзної колії і станції примикання, якій розроблюється за погодженням залізниці і власника (користувача) під'їзної колії.

Зміст ЄТП і порядок його розробки визначаються Методикою розробки єдиних технологічних процесів роботи під'їзних колій та станцій примикання.

Розробка ЄТП виконується комісією у складі працівників залізниці та підприємства під керівництвом уповноваженої начальником залізниці особою.

На даний час між ДП «Донецька залізниця» та ТДВ «Транспорт - Сервіс» будь - які договірні зобов'язання відсутні.

Разом з тим, вирішення цієї справи ніяким чином не зачіпає права та інтереси «Донецька залізниця».

Регіональне відділення Фонду державного майна України по Луганській області (далі - РВ ФДМ України по Луганській області) надало письмові пояснення б/н від 22.01.2013, в яких повідомило, що відповідно до Плану приватизації державного майна Орендного підприємства «Луганськспецбуд», затвердженого 26.07.1993, залізнична колія завдовжки 19,7 км увійшла до вартості майна Орендованого підприємства «Луганськспецбуд», що підлягає приватизації, яка склала 64 720 тис. крб.

Відповідно до договору купівлі - продажу від 30.07.1993 та акту передачі від 02.09.1993 Організації орендарів було продано державне майно цілісний майновий комплекс орендного підприємства «Луганськспецбуд».

Міністерство оборони України , третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, вчетверте не виконало вимог господарського суду, не надало відзив на позов та документальні підтвердження права державної власності на залізничні колії, щодо яких заявлено вимоги, з невідомих причин не забезпечило участі повноважного представника у судове засідання, хоча про час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином. Отримання ухвал третьою особою підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

При з'ясуванні фактичних обставин, дослідженням наданих сторонами доказів, заслухавши присутніх у судовому засіданні представників сторін у справі, суд

В С Т А Н О В И В:

30.07.1993 між Регіональним відділенням Фонду Державного майна України по Луганській області та Орендним підприємством «Луганськспецбуд» було укладено договір купівлі - продажу державного майна цілісного майнового комплексу (а.с.19-21,т.1).

До складу приватизованого майна цілісного майнового комплексу «Луганськспецбуд» увійшло Об'єднане господарство залізничного транспорту, на балансі якого знаходилися залізничні колії довжиною 19,7 км.

Регіональне відділення Фонду державного майна України по Луганській області листом від 29.08.2011 №11-08-04193 підтвердило той факт, що 19,7 км залізничних колій увійшли до складу цілісного майнового фонду при здійсненні приватизації (а.с.39,т.1).

КП «Трест Луганськспецбуд» відповідно до пункту 1.1 Статуту створено на базі викупленого майна Орендного підприємства «Трест Луганськспецбуд» згідно рішення конференції трудового колективу (протокол від 23.04.1993) та є правонаступником Державного треста «Луганськспецбуд» та Орендного підприємства «Луганськспецбуд» (а.с.73-83,т.1).

Згідно підпункту 2.1.2.6 пункту 2.1 розділу 2 Статуту КП «Трест Луганськспецбуд», до складу виробничої структури підприємства увійшло Об'єднане господарство залізничного транспорту, розташоване за адресою: м. Луганськ, Острая Могіла (а.с.75,т.1)

20.03.1998 на засіданні правління колективного підприємства «Трест Луганськспецбуд» було прийнято рішення про перетворення підрозділів, що входять до складу КП «Трест Луганськспецбуд» в Закриті акціонерні товариства, яке оформлено протоколом № 2 (а.с.70-72,т.1).

ЗАТ «Транспорт - Сервіс» засноване в ході реорганізації Колективного підприємства «Трест Луганськспецбуд» шляхом виділення на підставі рішення конференції від 07.04.1998 та згідно до рішення загальних зборів від 25.03.1998, протокол № 1.

Таким чином, Об'єднане господарство залізничного транспорту перетворено в Закрите акціонерне товариство «Транспорт - Сервіс» з передачею основних фондів, оборотних і грошових засобів, які включають всі будівлі, інше нерухоме майно цілісного майнового комплексу, а також залізничну колію.

Факт прийому - передачі підтверджується актом звірення основних фондів, переданих ЗАТ «Луганськспецбуд» у власність ЗАТ «Транспорт - Сервіс» (а.с.66-68,т.1) та передаточним балансом підприємства на 01.01.1998 (а.с.62-65,т.1).

Рішенням господарського суду Луганської області від 22.04.2002 № 5/62пн за позовом ЗАТ «Транспорт - Сервіс» до Виконавчого комітету Луганської області, визнано право власності за ЗАТ «Транспорт - Сервіс» на нерухоме та рухоме майно, а також на споруди, що розташовані у м. Луганську по вул. Челюскінцев, буд.183, в тому числі залізничні колії довжиною 17173 м (а.с.37,38,т.1).

У зв'язку з прийняттям Закону України «Про акціонерні товариства», ЗАТ «Транспорт - Сервіс» перейменовано в ПрАТ «Транспорт-Сервіс».

Таким чином, ПрАТ «Транспорт - Сервіс» є правонаступником майнових та немайнових прав і обов'язків Колективного підприємства «Трест Луганськспецбуд» в частині Об'єднаного господарства залізничного транспорту, та до його складу увійшли залізничні колії, в тому числі залізнична колія № 2 1 розвантажувальна від стрілки 2 до воріт загальною довжиною 188,0 м (а.с.31,т.1).

Вказана колія проходить через територію КЕВ м. Луганська, відповідача у справі, за адресою: м. Луганськ, вул. Оборонна, буд.32.

У зв'язку з перетворенням ПрАТ «Транспорт - Сервіс» на Товариство з додатковою відповідальністю «Транспорт-Сервіс», вказане підприємство є правонаступником всіх прав та обов'язків ПрАТ «Транспорт-Сервіс» (пункт 1.1 Статуту ТДВ «Транспорт-Сервіс»)

Позивач на адресу відповідача направив листи від 19.02.2010 № 77, № 78 з проханням надати допуск на його територію та здійснити демонтаж зазначеної колії.

26.02.2010 від відповідача надійшов лист (вих. № 337), в якому зазначено, що дані колії є державною власністю, тому працівники позивача для проведення демонтажу на територію відповідача допускатися не будуть (а.с.69,т.1).

25.07.2011 листом № 675 позивач повторно звернувся до відповідача з проханням надати доступ до залізничних колій (а.с.44,т.1).

Листом від 27.07.2011 № 1520 відповідач повідомив, що відповідь буде надана після отримання технічного паспорту (а.с.45,т.1).

Паспорт був наданий особисто керівнику відповідача, але відповіді з питання демонтажу позивачем не отримано, що і стало причиною виникнення спору та підставою для звернення до господарського суду з даним позовом.

Відповідач проти заявлених вимог заперечує з підстав зазначених у відзиві на позов та викладених вище.

На обґрунтування заперечень надав наступні докази, копії яких залучені до матеріалів справи, а саме:

- акт користування землею;

- лист № 1954 від 01.11.2010;

- план експлікації;

- оригінал довідки КЕВ м. Луганська;

- свідоцтво про реєстрацію військової частини;

- інвентаризаційна відомість.

Позивач з доводами відповідача не погодився та надав додаткові докази, копії яких залучено до матеріалів справи, а саме:

- листа РВ ФДМ України по Луганській області від 29.08.2011 «Щодо надання інформації»;

- витягу із Статуту Колективного підприємства треста «Луганськспецбуд»;

- витягу з Положення про Об'єднане господарство залізничного транспорту реєстр. № 2688 від 09.06.1993;

- виписки з рішення конференції КП «Трест «Луганськспецбуд» від 04.03.1998;

- протоколу засідання правління КП «Трест «Луганськспецбуд» від 20.03.1998 № 2;

- протоколу від 20.03.1998 засідання комісії по розподілу власності між структурними підрозділами станом на 01.01.1998;

- передаточного балансу Об'єднане господарство залізничного транспорту на 01.01.1998;

- витягу із Статуту ЗАТ «Транспорт - Сервіс»;

- Єдиного технологічного процесу 2002 року;

- договору № 4/63 на експлуатацію залізничної під'їзної колії ЗАТ «Транспорт - Сервіс» при станції Лутовіновське селище ДП «Донецька залізниця» від 15.06.2007;

- сертифікату № 672664;

- сертифікату № 096022;

- ліцензії Міністерства транспорту та зв'язку України серія АА № 217105 від 10.01.2005;

- витягу з плану приватизації;

- витягу з інструкції про порядок обслуговування під'їзної колії;

- договору на експлуатацію № 4/63 від 05.08.2002;

- з паспорту залізничних колій 1989 року;

- повздовжнього профілю залізничної колії.

Під час розгляду справи, з метою встановлення дійсної довжини колії № 2 1 , позивачем, разом з відповідачем та ДП «Донецька залізниця» здійснено обстеження умов роботи на під'їзній колії і станції примикання, яким встановлено, що довжина колії № 2 1 від вістря гостряка стрілки № 2 до тупикового упору складає 182,5 м, примикає стрілкою № 2 до колії № 41 місце примикання знаходиться за територією військового містечка № 40 на території ТДВ «Транспорт - Сервіс», позивач у справі (а.с.83,т.2).

Встановивши фактичні обставини, оцінивши подані сторонами докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на наступне.

Статті 329 - 345 ЦК України встановлюють порядок набуття права власності з певних підстав.

Цивільне законодавство України визначає загальне правило набуття права власності - це підстави, не заборонені законом, не встановлюючи виключний перелік таких підстав. Крім того, законодавством встановлена презумпція правомірності набуття права власності - право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом (стаття 328 ЦК України).

Згідно статті 392 ЦК України власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.

У відповідності з правилами статей 4 3 , 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень; докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

На підставі статті 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Предметом спору є визнання права власності на залізничну колію № 2 1 , загальною довжиною 182,5 м, розташовану: м. Луганськ, вул. Оборонна, буд.32, яке є спорудою, що невідривно пов'язана з земельною ділянкою, на якій вона розташована.

Відповідно до статті 64 Статуту залізниць України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457, до залізничних під'їзних колій належать колії, що з'єднані із загальною мережею залізниць безперервною рейковою колією і які належать підприємствам, підприємцям, організаціям та установам незалежно від форм власності, а також громадянам - суб'єктам підприємницької діяльності. Під'їзні колії призначено для транспортного обслуговування одного або кількох підприємств у взаємодії із залізничним транспортом загального користування.

При цьому, відповідно до вимог статті 67 Статуту залізниць України, відкриття для постійної експлуатації новозбудованої залізничної під'їзної колії і подання на цю колію рухомого складу допускається після прийняття цієї залізничної колії в експлуатацію комісією за участю представника Держнаглядохоронпраці і встановлення залізницею порядку обслуговування під'їзної колії. На кожну залізничну під'їзну колію складається масштабний план з нанесенням на нього розташування вантажних фронтів і механізмів, а також технічний паспорт, поздовжній профіль і креслення споруд. Подача вагонів на залізничні під'їзні колії у період їх будівництва допускається на умовах тимчасової угоди між залізницею та підприємством, якому належить під'їзна колія, або будівельною організацією, які несуть відповідальність за збереження вантажу, рухомого складу, вчасне повернення його і безпеку руху.

Аналогічні положення містяться і у підпунктах 1.3, 1.4, 1.5. Правил обслуговування залізничних під'їзних колій, затверджених наказом Міністерства транспорту України 21.11.2000 № 644 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 за № 875/5096, згідно з якими, відкриття для постійної експлуатації новозбудованої залізничної під'їзної колії і подача на цю колію рухомого складу допускається після прийняття її в експлуатацію комісією за участю представника Міністерства праці та соціальної політики і встановлення залізницею порядку обслуговування під'їзної колії. Відповідність під'їзної колії узгодженому з залізницею проекту засвідчується актом, який складається комісією за участю уповноважених представників залізниці і власника під'їзної колії, яка призначається залізницею відповідно до статті 67 Статуту залізниць. Підписання акта свідчить про прийняття даної під'їзної колії в експлуатацію (п.1.3. Правил).

На кожну під'їзну колію після закінчення її будівництва і здачі в експлуатацію підприємством складається Інструкція про порядок обслуговування і організації руху на під'їзній колії, яка затверджується залізницею відповідно до статті 67 Статуту залізниць (п.1.4. Правил).

Власник під'їзної колії має технічний паспорт, масштабний план під'їзної колії, поздовжній та поперечний профілі залізничних колій і креслення штучних споруд. У технічному паспорті та в додатках до нього вказується характеристика рейок, шпал, баласту, земляного полотна, штучних споруд, вагових приладів, пристроїв і механізмів, призначених для навантаження, вивантаження, очищення, промивання і підготовки для навантаження залізничних вагонів, маневрових пристроїв, лебідок, локомотивного і вагонного господарства, промислових станцій, гірок, напівгірок, витяжних колій, засобів СЦБ і зв'язку, які використовуються у поїзній і маневровій роботі, та інших пристроїв і механізмів, призначених для роботи з вагонами і локомотивами залізниць. Один примірник цієї документації передається залізниці при прийнятті під'їзної колії в експлуатацію. Після здачі в експлуатацію нових об'єктів або їх ліквідації в технічний паспорт вносяться відповідні зміни, про що власники під'їзних колій повідомляють залізницю у декадний термін (п.1.5. Правил).

Таким чином, вищенаведені законодавчі норми містять вичерпний перелік документів, які також є належними доказами наявності у особи права власності на залізничну під'їзну колію. Зокрема, такими документами є: акт введення в експлуатацію та встановлення залізницею Порядку обслуговування залізничної під'їзної колії -для новозбудованої залізничної колії; масштабний план; технічний паспорт; поздовжній та поперечний профілі залізничних колій; креслення штучних споруд.

Аналогічний перелік документів міститься і в статтях 80, 82 Статуту залізниць СРСР, затверджених постановою Ради Міністрів СРСР від 06.04.1964 № 270.

Крім того, залізничні під'їзні колії не підлягають реєстрації як самостійний об'єкт, оскільки вони належать до споруджень виробничого призначення і є частиною майнового комплексу.

Матеріали справи свідчать, що позивач має, передбачені вищевказаними нормативними актами документи, що підтверджують його право власності на залізничні колії, в тому числі на колію № 2 1 розвантажувальну від стрілки 2 до воріт фактична довжина якої складає 182,5 м, що проходить через територію КЕВ м. Луганська, а саме: договір купівлі - продажу цілісного майнового комплексу, інструкцією про порядок обслуговування під'їзної колії, технічний паспорт залізничних колій, Єдиний технологічний процес роботи під'їзної колії (2002, 2006 років).

Згідно паспорту залізничних колій ЗАТ «Транспорт - Сервіс» станом на 2005 рік, спірна під'їзна колія 2 1 ; належить ЗАТ «Транспорт - Сервіс», правонаступником якого є позивач у справі (а.с.24,т.1).

Технічний паспорт є одним із належних доказів наявності у особи права власності на залізничну колію.

Крім того, наявні у справі матеріали з приватизації орендного підприємства «Луганськспецбуд» свідчать про приватизацію цілісного майнового комплексу орендного підприємства «Луганськспецбуд» організацією орендарів, про що між Фондом державного майна України (продавець) і організацією орендарів (покупець) 30.07.1993 було укладено відповідний договір купівлі - продажу.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про приватизацію майна державних підприємств» (в редакції Закону, що діяв на момент приватизації цілісного майнового комплексу орендного підприємства «Луганськспецбуд») єдиними (цілісними) майновими комплексами є майно підприємств, цехів, виробництв, дільниць, інших підрозділів, що виділяються в самостійні підприємства, а відтак до складу приватизованого організацією орендарів майна цілісного майнового комплексу орендного підприємства «Луганськспецбуд», в тому числі, увійшли і залізничні під'їзні колії, власником яких згідно з технічним паспортом на даний час є позивач.

Підприємство позивача було створене на базі Об'єднаного господарства залізничного транспорту. Факт знаходження майна на балансі ОГЗТ підтверджено документально - передаточним балансом станом на 01.01.1998, розшифровкою статей балансу та інвентарними картками обліку основних засобів (а.с.37,т.1).

Звідси можливо дійти висновку, що до складу приватизованого Організацією орендарів майна цілісного майнового комплексу Орендного підприємства «Луганськспецбуд», в тому числі, увійшли і залізничні під'їзні колії, власником яких згідно з технічним паспортом на даний час є позивач.

Також суд звертає увагу на ту обставину, що право власності на залізничні колії визнано рішенням господарського суду Луганської області від 22.04.2002 у справі № 5/62пн, яке набрало законної сили.

Вказане рішення мотивоване тим, що крім договору купівлі - продажу від 30.07.1993 на підтвердження права власності позивачем було надано реєстраційне посвідчення від 22.09.1993 № 1/16 про право власності, видане комітетом комунального майна м. Луганська. Право власності на об'єкти нерухомого майна підтверджено також довідкою регіонального відділення Фонду державного майна України по Луганській області від 04.02.1997 № 1-3/44.

На підставі викладеного суд дійшов висновку про визнання за позивачем права власності на під'їзну залізничну колю № 2 1 , фактичною довжиною 182,5 м, розташовану на території відповідача за адресою: м. Луганськ, вул. Оборонна, буд.32.

Відповідачем право власності на спірну колію не підтверджено.

Матеріалами справи доведено, що відповідач перешкоджає позивачу власнику залізничної колії № 2 1 , загальною довжиною 182,5 м, що розташована за адресою: м. Луганськ, вул. Оборонна, буд.32, користуватися належним йому майном.

Положеннями статті 391 ЦК України власнику майна надано право вимагати усунення перешкод у здійсненні права користування та розпорядження своїм майном.

Оскільки позивач позбавлений можливості користуватися спірними під'їзними коліями, суд дійшов висновку про задоволення вимоги щодо зобов'язання відповідача усунути перешкоди у користуванні залізничною колією № 2 1 , загальною довжиною 182,5 м.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Вищого господарського суду України від 19.09.2012 у справі № 17/166пн/2011, від 02.10.2012 у справі № 17/165пн/2011.

Відповідно до статей 44, 49 Господарського процесуального кодексу України витрати позивача зі сплати судового збору в сумі 2 682 грн. 50 коп. слід покласти на відповідача.

Керуючись статтями 4 3 , 33, 34, 43, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати за Товариством з додатковою відповідальністю «Транспорт - Сервіс», вул. Челюскінців, буд.183, м. Луганськ, 91033, ідентифікаційний код 01236561, право власності на залізничну колію № 2 1 , загальною довжиною 182,5 м, розташовану: м. Луганськ, вул. Оборонна, буд.32.

3. Зобов'язати Квартирно - експлуатаційний відділ м. Луганська, вул. Оборонна, буд.32, м. Луганськ, 91047, ідентифікаційний код 07652214 усунути перешкоди у користуванні залізничною колією № 2 1 , загальною довжиною 182,5 м, видати наказ позивачу після набрання рішенням законної сили.

4. Стягнути з Квартирно - експлуатаційного відділу м. Луганська, вул. Оборонна, буд.32, м. Луганськ, 91047, ідентифікаційний код 07652214 на користь Товариства з додатковою відповідальністю «Транспорт - Сервіс», вул. Челюскінців, буд.183, м. Луганськ, 91033, ідентифікаційний код 01236561 витрати зі сплати судового збору в сумі 2 682 грн. 50 коп., видати наказ позивачу після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України у судовому засіданні оголошено тільки вступну та резолютивну частини рішення суду.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його підписання.

Дата підписання рішення - 15.04.2013.

Головуючий суддя Р.Є. Якушенко

Суддя М.О. Москаленко

Суддя О.О. Седляр

вих. №

4

15.04.2013

Надруковано 5 примірників:

1- до справи;

2- позивачу реком. з гербовою печаткою (вул. Челюскінців, буд.183, м. Луганськ, 91033);

3- відповідачу (вул. Оборонна, буд.32, м. Луганськ, 91047);

4- ДП «Донецька залізниця» в особі ЛДЗП реком. з повідом. (вул. Кірова, 44, м. Луганськ, 91000);

5- Міноборони України реком. з повідом. (проспект Повітрофлотський, буд.6, м. Київ, 03168).

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення08.04.2013
Оприлюднено15.04.2013
Номер документу30654344
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —29пн/5014/2794/2012

Ухвала від 25.12.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ворожцов А.Г.

Постанова від 13.11.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Ухвала від 16.10.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Ухвала від 21.08.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Якушенко Р.Є.

Ухвала від 19.08.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Карабань В.Я.

Ухвала від 02.08.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Якушенко Р.Є.

Ухвала від 17.07.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Якушенко Р.Є.

Постанова від 08.07.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Ухвала від 06.06.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Ухвала від 16.05.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні