Постанова
від 05.03.2013 по справі 2а-5604/10/14/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 березня 2013 р. (об 11:45) Справа №2а-5604/10/14/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О., за участю представників сторін

від позивача - Меньшиков А.А., паспорт НОМЕР_1, довіреність № б/н від 03.01.2013 р.;

від відповідача 1 - Джемілова А.Н., посвідчення НОМЕР_2, довіреність № 218/2Д-1/10 від 05.03.2013 р.;

від відповідача 2 - не з'явився;

прокурор - Аметова Е.Л.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Вінпак»

до Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим Державної податкової служби, Управління Державної казначейської служби України у Бахчисарайському районі АР Крим

про визнання протиправними дій та стягнення

Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «Вінпак» (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду з адміністративною позовною заявою до Державної податкової інспекції в Бахчисарайському районі, Головного Управління Державного казначейства України в АР Крим про визнання протиправними дій Державної податкової інспекції в Бахчисарайському районі з порушення строків відшкодування податку на додану вартість, стягнення з Державного бюджету України в особі Головного управління Державного казначейства в АР Крим суми заборгованості з бюджетного відшкодування податку на додану вартість за грудень 2006 року, березень 2008 року, листопад 2008 року, грудень 2008 року, січень 2009 року, лютий 2009 року, березень 2009 року, червень 2009 року, жовтень 2009 року, грудень 2009 року та січень 2010 року у розмірі 1 545 607 грн., стягнення з Державної податкової інспекції в Бахчисарайському районі судових витрат.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 28.04.2010 року відкрито провадження по справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 09.11.2010 року призначено по справі судово-бухгалтерську експертизу.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 09.11.2010 року зупинено провадження по справі до одержання результатів судово-бухгалтерської експертизи. Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 16.10.2011 року поновлено провадження по справі у зв'язку з надходженням від експерта матеріалів справи з повідомленням про неможливість дачі висновку.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 08.12.2011 року призначено по справі судово-бухгалтерську експертизу.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 08.12.2011 року зупинено провадження по справі до одержання результатів судово-бухгалтерської експертизи. Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.01.2013 року поновлено провадження по справі.

31.01.2013 року позивачем подано заяву про зменшення позовних вимог, в якій позивач просить суд стягнути з Державного бюджету України бюджетну заборгованість по відшкодуванню податку на додану вартість по податковим деклараціям за грудень 2006 року, березень 2008 року, листопад 2008 року, грудень 2008 року, січень 2009 року, лютий 2009 року, березень 2009 року, червень 2009 року, жовтень 2009 року, грудень 2009 року, січень 2010 року в сумі 1 545 563 грн.; стягнути з Державного бюджету України судові витрати зі сплати судового збору та витрат на проведення судово-економічної експертизи.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 05.02.2013 року замінено первісного відповідача - Державну податкову інспекцію в Бахчисарайському районі АР Крим на його правонаступника Державну податкову інспекцію у Бахчисарайському районі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.02.2013 року замінено первісного відповідача - Головне управління Державного казначейства України в АР Крим на Управління Державної казначейської служби України в Бахчисарайському районі АР Крим.

Представник позивача у судовому засіданні 05.03.2013 року позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача 1 у судовому засіданні 05.03.2013 року проти позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях.

Представник відповідача 2 у судове засідання 05.03.2013 року не з'явився, про день та місце розгляду справи сповіщений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, надав письмові заперечення на адміністративний позов.

Прокурор у судовому засіданні 05.03.2013 року проти задоволення позову заперечував.

Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд керуючись частинами 2, 4 ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача 2.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши осіб, що беруть участь у справі, суд,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Вінпак» зареєстровано у якості юридичної особи Бахчисарайською районною державною адміністрацією АР Крим 19.11.2005 року, ідентифікаційний код юридичної особи - 33793896, місцезнаходження юридичної особи: 98433, АР Крим, Бахчисарайський район, с. Віліне, вул. Кулиняка, б. 15, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 570822 (т.с. 1 а.с. 150) .

Товариство з обмеженою відповідальністю «Вінпак» взято на податковий облік в органах державної податкової служби 18.11.2005 року за № 688, станом на час розгляду справи перебуває на податковому обліку в ДПІ к Бахчисарайському районі.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Вінпак» зареєстровано Державною податковою інспекцією у Бахчисарайському районі як платник податку на додану вартість 01.12.2005 року, що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість № 00596586 (т.с. 1 а.с. 148).

Судом встановлено, що за період грудень 2006 року - січень 2010 року позивачем заявлено до бюджетного відшкодування від'ємне значення з ПДВ у сумі 1 545 607 грн., у тому числі за грудень 2006 року - 234 796 грн., за березень 2008 року - 64 618 грн., за листопад 2008 року - 130 180 грн., за грудень 2008 року - 26 605 грн., за січень 2009 року - 175 045 грн., за лютий 2009 року - 163 272 грн.; за березень 2009 року - 113 554 грн., за червень 2009 року - 137 498 грн., за жовтень 2009 року - 142 521 грн., за грудень 2009 року - 117 467 грн., за січень 2010 року - 240 051 грн.

У період з 07.05.2009 року по 14.05.2009 року посадовими особами ДПІ у Бахчисарайському районі проведено позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Вінпак» ЄДРПОУ 33793896 з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за лютий 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.10.2008 року по 31.01.2009 року та за грудень 2006 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.04.2006 року по 30.11.2006 року, за висновками якої підтверджено заявлену ТОВ «Вінпак» у декларації за лютий 2009 року суму бюджетного відшкодування ПДВ 163 272 грн., а також підтверджено заявлену ТОВ «Вінпак» у декларації за грудень 2006 року суму бюджетного відшкодування ПДВ 234 796 грн. За результатами перевірки складено довідку № 116/23/33793896 від 19.05.2009 року (т.с. 1 а.с.18-37).

У період з 09.07.2009 року по 15.07.2009 року посадовими особами ДПІ у Бахчисарайському районі проведено позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Вінпак» ЄДРПОУ 33793896 з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за квітень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.01.2009 року по 31.03.2009 року, за березень 2008 року, яке виникло за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.09.2007 року по 30.09.2007 року та з 01.01.2008 року по 29.02.2008 року, за листопад 2008 року, яке виникло за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.02.2008 року по 28.02.2008 року та з 01.08.2008 року по 31.10.2008 року, за грудень 2008 року, яке виникло за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.06.2008 року по 30.06.2008 року та з 01.09.2008 року по 30.11.2008 року. Висновками зазначеної перевірки, викладеними у Довідці № 207/23/33793896 від 20.07.2009 року підтверджено заявлені ТОВ «Вінпак» суми бюджетного відшкодування ПДВ за березень 2008 року 64 618 грн., за листопад 2008 року 130 180 грн., за грудень 2008 року 26 605 грн. (т.с. 1 а.с.99-117).

У період з 06.04.2009 року по 10.04.2009 року посадовими особами ДПІ у Бахчисарайському районі проведено позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Вінпак» ЄДРПОУ 33793896 з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за січень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.10.2007 року по 30.11.2007 року та з 01.09.2008 року по 31.12.2008 року. Висновками зазначеної перевірки, викладеними у Довідці № 93/23/33793896 від 14.04.2009 року, підтверджено заявлену ТОВ «Вінпак» у декларації за січень 2009 року суму бюджетного відшкодування ПДВ 175 045 грн.(т.с. 1 а.с. 7-17).

У період з 02.06.2009 року по 09.06.2009 року посадовими особами ДПІ у Бахчисарайському районі проведено позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Вінпак» ЄДРПОУ 33793896 з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за березень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в

період з 01.11.2007 року по 30.11.2007 року та з 01.12.2008 року по 28.02.2009 року. Висновками зазначеної перевірки, викладеними у Довідці № 192/23/33793896 від 12.06.2009 року підтверджено заявлену ТОВ «Вінпак» у декларації за березень 2009 року суму бюджетного відшкодування ПДВ 113 554 грн. (т.с. 1 а.с. 38-51).

У період з 17.08.2009 року по 20.08.2009 року посадовими особами ДПІ у Бахчисарайському районі проведено позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Вінпак» ЄДРПОУ 33793896 з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за червень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.02.2008 року по 28.02.2008 року та з 01.02.2009 року по 31.05.2009 року. Висновками зазначеної перевірки, викладеними у Довідці № 241/23/33793896 від 20.08.2009 року підтверджено заявлену ТОВ «Вінпак» у декларації за червень 2009 року суму бюджетного відшкодування ПДВ 137 498,00 грн. (т.с. 1 а.с. 52-67).

У період з 09.12.2009 року по 15.12.2009 року посадовими особами ДПІ у Бахчисарайському районі проведено позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Вінпак» ЄДРПОУ 33793896 з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за жовтень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.02.2008 року по 28.02.2008 року та 01.07.2009 року по 30.09.2009 року. Висновками зазначеної перевірки, викладеними у Довідці № 360/23/33793896 від 18.12.2009 року підтверджено заявлену ТОВ «Вінпак» у декларації за жовтень 2009 року суму бюджетного відшкодування ПДВ 142 521,00 грн. (т.с. 1 а.с. 118-135).

У період з 01.02.2010 року по 05.02.2010 року посадовими особами ДПІ у Бахчисарайському районі проведено позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Вінпак» ЄДРПОУ 33793896 з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за грудень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.02.2008 року по 30.04.2008 року, та 01.08.2009 року по 30.11.2009 року. Висновками зазначеної перевірки, викладеними у Довідці № 43/23/33793896 від 10.02.2010 року, підтверджено заявлену ТОВ «Вінпак» у декларації за листопад 2009 року суму бюджетного відшкодування ПДВ 117 467,00 грн. (т.с. 1 а.с.68-84).

У період з 04.03.2010 року по 11.03.2010 року посадовими особами ДПІ у Бахчисарайському районі проведено позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Вінпак» ЄДРПОУ 33793896 з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за січень 2010 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось за період квітень 2008 року, червень 2008 року, липень 2008 року, серпень 2008 року, листопад 2008 року, грудень 2008 року, січень 2009 року, березень 2009 року, квітень 2009 року, червень 2009 року, липень 2009 року, серпень 2009 року, вересень 2009 року, жовтень 2009 року, листопад 2009 року та грудень 2009 року. Висновками зазначеної перевірки, викладеними у Довідці № 82/23/33793896 від 15.03.2010 року підтверджено заявлену ТОВ «Вінпак» у декларації за січень 2010 року суму бюджетного відшкодування ПДВ 240 051,00 грн. (т.с. 1 а.с. 85-98).

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На час проведення перевірки позивача та прийняття відповідачем податкового повідомлення-рішення платники податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій були визначені в Законі України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР (далі - Закон № 168).

Пунктами 1.6, 1.7, 1.8 статті 1 Закону №168 встановлено, що податкове зобов'язання - це загальна сума податку, одержана (нарахована) платником податку в звітному періоді; податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом; бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.

Підпунктом 7.4.1. п. 7.4. ст. 7 зазначеного Закону встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Якщо у подальшому такі товари (послуги) починають використовуватися в операціях, які не є об'єктом оподаткування згідно зі статтею 3 цього Закону або звільняються від оподаткування згідно зі статтею 5 цього Закону, чи основні фонди переводяться до складу невиробничих фондів, то з метою оподаткування такі товари (послуги), основні фонди вважаються проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді, на який припадає початок такого використання або переведення, але не нижче ціни їх придбання (виготовлення, будівництва, спорудження).

Пунктом 7.4.5. п.7.4. ст.7 Закону №168 встановлено, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.

Датою виникнення права платника податку на податковий кредит згідно з пп. 7.5.1. п. 7.5 ст. 7 Закону України № 168 вважається: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Відповідно до п.7.2.1. п. 7.2 ст. 7 вказаного Закону платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками: а) порядковий номер податкової накладної; б) дату виписування податкової накладної; в) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); д) місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; е) опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм); є) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отримувача; ж) ціну поставки без врахування податку; з) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні; и) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

Підпунктом 7.2.3. п. 7.2. ст. 7 Закону № 168 визначено, що податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Для операцій, що оподатковуються і звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні. Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом. Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань. Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.

Згідно з пп. 7.2.4. п. 7.2. ст. 7 Закону № 168 право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.

Відповідно до пп. 7.2.6. п. 7.2 ст. 7 Закону №168 податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Національним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника.

Відповідно до пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону №168 сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Згідно з пп. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону № 168 якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг);

б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

У пп. 7.7.4. п. 7.7. ст. 7 вказаного Закону зазначено, що платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. При цьому платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Державного казначейства України копію декларації, з відміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників. До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'ятих основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій. Форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються за процедурою, встановленою центральним податковим органом.

Відповідно до пунктів 5.11, 5.12 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України № 166 від 30.05.1997 р. (зі змінами та доповненнями) (далі - Наказ ДПАУ № 166) якщо за результатами поточного звітного (податкового) періоду платником податку визначено від'ємне значення різниці між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту, сума визначеного від'ємного значення враховується у зменшення суми податкового боргу за попередні звітні (податкові) періоди з податку на додану вартість, у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону (відображається у рядку 22.1 податкової декларації), а решта зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (відображається у рядку 22.2 податкової декларації поточного звітного (податкового) періоду та переноситься до рядка 23.1 податкової декларації наступного звітного (податкового) періоду). Якщо в наступному звітному податковому періоді різниця між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту, з урахуванням залишку такого від'ємного значення минулого звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, має від'ємне значення, то платником податку разом з податковою декларацією подаються довідка щодо сум залишку від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (додаток 2 до податкової декларації з податку на додану вартість) та розрахунок суми бюджетного відшкодування (додаток 3 до податкової декларації з податку на додану вартість). При цьому платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування на його рахунок у банку, подає заяву про повернення суми бюджетного відшкодування (додаток 4 до податкової декларації з податку на додану вартість).

Відповідно до п.п. 5.12.2 п. 5.12 Наказу ДПАУ № 166 бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг). Сума податку, фактично сплачена у попередніх податкових періодах, визначається із сум, які були включені до складу податкового кредиту наступного податкового періоду та не брали участі у розрахунках бюджетного відшкодування протягом попередніх податкових періодів або не погашали податкові зобов'язання наступних звітних періодів (рядок 24).

Відповідно до пунктів 4.1-4.3 Порядку відшкодування податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України та Головного управління Державного казначейства України від 2 липня 1997 року N 209/72, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18 липня 1997 р. за N 263/2067 відшкодування податку на додану вартість з бюджету здійснюється органами Державного казначейства України за висновками податкових органів (форма наведена в додатку 2) або за рішенням суду.

Висновки подаються не пізніше ніж за 5 робочих днів до закінчення терміну відшкодування податку на додану вартість, установленого чинним законодавством.

На підставі висновків про відшкодування податку на додану вартість органи Державного казначейства України протягом п'яти днів своїми платіжними дорученнями перераховують кошти з рахунку обліку доходів державного бюджету на рахунок, указаний у висновку чи рішенні суду.

Отже, надання податковому органу всіх належним чином оформлених документів, передбачених законодавством про податки та збори, з метою одержання бюджетного відшкодування є підставою для його одержання, якщо податковим органом не встановлено та не доведено, що відомості, які містяться в цих документах, неповні, недостовірні та (або) суперечливі, є наслідком укладання нікчемних правочинів або коли відомості ґрунтуються на інших документах, недійсність даних яких установлена судом.

Податковим органом не виявлено будь-яких порушень у формуванні позивачем податкового кредиту або податкових зобов'язань з ПДВ, не наведено жодних доводів та не подано будь-яких доказів, які б могли свідчити про наявність обставин, що виключають обґрунтованість заявленої позивачем податкової вигоди, як-от безтоварний та/або фіктивний характер здійснених операцій, постійне придбання позивачем товару у посередників, контрагенти яких систематично протиправно не сплачували ПДВ до бюджету, або мали ознаки фіктивного підприємництва тощо.

Саме ж по собі припущення контролюючого органу щодо можливої несплати постачальниками підприємства по ланцюгу необхідних сум ПДВ до бюджету не може слугувати достатньою підставою для відмови позивачеві в одержанні бюджетного відшкодування.

У зв'язку із цим суд зазначає, що законодавство України, чинне на час виникнення спірних відносин, не ставить в залежність виникнення у платника ПДВ права на податковий кредит або бюджетне відшкодування від дотримання вимог податкового законодавства іншим суб'єктом господарювання.

Згідно повідомлення Головного управління Державного казначейства України в АР Крим від 02.07.2010 року висновки ДПІ у Бахчисарайському районі щодо відшкодування ПДВ на користь ТОВ «Вінпак» виконані своєчасно та у повному обсязі, невиконаних висновків у Головному управлінні не має (т.с. 2 а.с. 213).

Також суд зазначає, що згідно з висновком № 4/12 судово-економічного експерта по адміністративній справі № 2а-5604/10/14/0170 від 12.12.2012 року, а також поясненнями експерта ОСОБА_1, даними у судовому засіданні, первинними документами бухгалтерського та податкового обліку (податковими накладними, актами здачі-прийняття робіт (надання послуг), прибутковими накладними, платіжними дорученнями, виписками банку, ВМД, міжнародними ТТН (CMR), авіанакладними, актами приймання-передачі до договорів оренди, довідками про проведення декларування валютних цінностей, авансовими звітами, проїзними документами, звітами з відрядження, посвідченнями на відрядження, фіскальним чеком, товарним чеком, актами списання МШП, квитанцією до ПКО), регістрами бухгалтерського обліку, реєстрами податкових накладних та податковою звітністю ТОВ «Вінпак» за період квітень 2006 р. - січень 2010 р. обґрунтованість заявлення ТОВ «Вінпак» бюджетного відшкодування ПДВ в розмірі 1 545 607 грн. (у т.ч. за грудень 2006 року - у розмірі 234 796 грн., за березень 2008 року - у розмірі 64 618 грн., за листопад 2008 року - у розмірі 130 180 грн., за грудень 2008 року - у розмірі 26 605 грн., за січень 2009 року - у розмірі 175 045 грн., за лютий 2009 року - у розмірі 163 272 грн., за березень 2009 року - у розмірі 113 554 грн., за червень 2009 року - у розмірі 137 498 грн., за жовтень 2009 року - в розмірі 142 521 грн., за грудень 2009 року - в розмірі 117 467 грн. та за січень 2010 року в розмірі 240 051 грн.): підтверджується відносно суми 1 545 563 грн.; не підтверджується відносно суми 43 грн.; не представляється можливим підтвердити відносно суми 1 грн. (т.с. 3 а.с. 59-294, т.с. 4 а.с. 1-183).

Таким чином, судом встановлено, що сума бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 1 545 563,00 грн. підтверджена висновками, викладеними у Довідках Державної податкової інспекції в Бахчисарайському районі АР Крим № 116/23/33793896 від 19.05.2009 року, № 207/23/33793896 від 20.07.2009 року, № 93/23/33793896 від 14.04.2009 року, № 152/23/33793896 від 12.06.2009 року, № 241/23/33793896 від 20.08.2009 року; № 360/23/33793896 від 18.12.2009 року, № 43/23/33793896 від 10.02.2010 року, № 82/23/33793896 від 15.03.2010 року, а також висновком експерта та наявність бюджетної заборгованості у сумі 1 542 563,00 грн. не заперечується відповідачем 1.

Матеріали справи не містять доказів наявності чинних податкових повідомлень-рішень про зменшення задекларованої позивачем суми бюджетного відшкодування за грудень 2006 року, березень 2008 року, листопад 2008 року, грудень 2008 року, січень 2009 року, лютий 2009 року, березень 2009 року, червень 2009 року, жовтень 2009 року, грудень 2009 року, січень 2010 року або інших доказів порушень податкового законодавства щодо формування позивачем суми бюджетного відшкодування, отже, підстави для відмови у наданні бюджетного відшкодування позивачу відсутні.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Зазначений розмір судових витрат не перевищує граничних розмірів, встановлених ст. ст. 87, 92 КАС України, з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2006 року №590 і Інструкції про порядок і розміри відшкодування витрат та виплати винагороди особам, що викликаються до органів дізнання, попереднього слідства, прокуратури, суду або до органів, у провадженні яких перебувають справи про адміністративні правопорушення, та виплати державним науково-дослідним установам судової експертизи за виконання їх працівниками функцій експертів і спеціалістів, яку затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 1996 року №710. Тому суд вважає можливим стягнути на користь позивача суму витрат на проведення судової експертизи у розмірі 30 000,00 грн., що підтверджено документально, а саме: калькуляцією вартості судово-економічної експертизи, рахунком № 28 від 28.05.2012 р., рахунком № 07 від 07.11.2012 р., меморіальним ордером № 1 від 13.12.2012 р., квитанцією № 2174.540.1 від 30.05.2012 року.

В судовому засіданні 05.03.2012 року оголошено вступну і резолютивну частини постанови, постанову у повному обсязі складено 07.03.2012 року.

Керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Вінпак» (98433, АР Крим, Бахчисарайський район, с. Віліне, вул. Кулиняк, 15, р/р 26002054905223 в ПАТ КБ «Приватбанк» м. Сімферополь, МФО 384436, ОКПО 33793896, ІНН 337938901131) бюджетну заборгованість з відшкодування податку на додану вартість по податковим деклараціям за грудень 2006 року, березень 2008 року, листопад 2008 року, грудень 2008 року, січень 2009 року, лютий 2009 року, березень 2009 року, червень 2009 року, жовтень 2009 року, грудень 2009 року та січень 2010 року в сумі 1 545 563,00 грн.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Вінпак» 98433, АР Крим, Бахчисарайський район, с. Віліне, вул. Кулиняк, 15, р/р 26002054905223 в ПАТ КБ «Приватбанк» м. Сімферополь, МФО 384436, ОКПО 33793896, ІНН 337938901131) витрати зі сплати судового збору у сумі 1 703,40 грн. та витрати на проведення судово-економічної експертизи у розмірі 30 000,00 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.03.2013
Оприлюднено16.04.2013
Номер документу30675171
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5604/10/14/0170

Ухвала від 18.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 26.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 25.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 14.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 08.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 01.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Ухвала від 14.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 22.04.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 05.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні