Постанова
від 04.04.2013 по справі 823/769/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 квітня 2013 року Справа № 823/769/13-а

15 год. 15 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гайдаш В.А.,

при секретарі - Журавель Т.В.,

за участю представника позивача - Шульгіна Є.Г. (за довіреністю), представника відповідача - Івченко Я.В. (за довіреністю), розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом приватної виробничо-комерційної фірми «СЕВ-СЕРВІС 2000» до державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби про визнання дій протиправними ,-

ВСТАНОВИВ:

18.03.2013р. приватно виробнича-комерційна фірма «СЕВ-СЕРВІС 2000» (надалі -ПВКФ «СЕВ-СЕРВІС») звернулася до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом, в якому поставлено питання про визнання протиправними дій державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби (надалі - ДПІ у м. Черкасах) по проведенню зустрічної звірки підприємства, результати якої оформлено довідкою від 13.12.2012 року №1102/22-12/31078365.

Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначив, що при проведенні зустрічної звірки, на підставі якої складена вказана вище довідка, що містить висновки про відсутність підтвердження реальності господарських відносин ПВКФ «СЕВ-СЕРВІС» із платниками податків - покупцями та платниками податків - постачальником - ТОВ «ТПК «Техномашпостач» та платниками податків-покупцями, їх реальності та повноти відображення в обліку за грудень 2010 р., суперечить чинному законодавству України та дійсним обставинам справи. Позивач вказав, що проведенню перевірці передувало супровідний лист та акт Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області.

Крім того, позивач зазначав, що зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, однак зустрічна звірка не є перевіркою і висновки довідки, що складається за наслідками проведеної звірки, не можуть містити висновки посадових осіб контролюючого органу про порушення суб'єктом господарювання вимог чинного законодавства, у т.ч. і щодо повноти та реальності здійснення господарських операцій, що може бути предметом лише перевірки, а не звірки. Отже, позивач стверджував, що дії відповідача щодо проведення звірки, оформленої довідкою від 13.12.2012р. №1102/22-12/31078365, не відповідають за формою та змістом Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1232.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив позов задовольнити.

В письмових запереченнях на адміністративний позов відповідач просив в задоволенні позову відмовити повністю, зазначивши при цьому, що зустрічна звірка проведена в межах повноважень та у спосіб, встановлений чинним законодавством.

Представник відповідача в судовому засіданні проти адміністративного позову заперечив з підстав, викладених в письмових запереченнях. Крім того, представник зазначив, що складення довідки зустрічної звірки в даному випадку ніяким чином не порушує права позивача.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд встановив наступні обставини.

ПВКФ «СЕВ-СЕРВІС 2000», як суб'єкт господарювання - юридична особа, ідентифікаційний код 31078365, зареєстроване 15.08.2000р., станом на час розгляду справи перебуває на обліку в ДПІ у м. Черкасах та зареєстроване платником податку на додану вартість.

Посадовою особою ДПІ у м. Черкасах проведена зустрічна звірка ПВКФ «СЕВ-СЕРВІС 2000», щодо документального підтвердження господарських відносин з постачальником ТОВ «ТПК «Техномашпостач» та платниками податків - покупцями, їх реальності та повноти відображення в обліку за грудень 2010 р.

З оскаржуваної довідки вбачається, що відповідач фактично здійснив перевірку позивача з питань правильності нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість у грудні 2010р., а не звичайне співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання в розумінні пункту 73.5. Податкового кодексу України. Підтвердженням цієї обставини є те, що в спірній довідці міститься аналіз первинних документів та податкової звітності з податку на додану вартість по контрагенту ТОВ «ТПК «Техномашпостач». Крім того, суд звертає увагу, що відповідач при проведенні зустрічної звірки не здійснював співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів позивача та його контрагента - ТОВ «ТПК «Техномашпостач», а обмежився наданням оцінки первинним бухгалтерським документам ТОВ «ТПК «Техномашпостач». Щодо інших контрагентів позивача у грудні 2010р., то довідка взагалі не містить інформації про здійснення співставлення показників, а лише вказується перелік первинних бухгалтерських документів, наявних у відповідача. Натомість, висновком довідки від 13.12.2012р. №1102/22-12/31078365 відповідач зазначив, що реальність здійснення господарських відносин ПВКФ «СЕВ-СЕРВІС 2000» із платниками податків - покупцями та платниками податків - постачальниками, їх вид, обсяг, якість та розрахунки у грудні 2010р. не підтверджено. Таким чином, у цій довідці контролюючий орган заперечив здійснення будь-якої господарської діяльності ПВКФ «СЕВ-СЕРВІС 2000» із усіма контрагентами у грудні 2010р.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що згідно пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Проте, зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1232 затверджений Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Порядок №1232).

Відповідно до п.2 Порядку №1232 зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

Пунктом 3 Порядку №1232 передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Відповідно до п. 4 Порядку №1232 орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Пунктом 6 Порядку №1232 передбачено, що у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

Відповідно до п. 7 Порядку №1232 за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Суд звертає увагу, що згідно положень частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Разом з тим, контролюючий орган при проведенні звірки не уповноважений встановлювати порушення податкового законодавства, що в даному випадку, на думку суду, є перевищення повноважень з боку відповідача.

Суд зауважує, що результати проведеної зустрічної звірки суб'єкта господарювання підлягають врахуванню в результатах перевірки платника податків органом ДПС - ініціатором та долучаються до матеріалів такої перевірки, що підтверджено представником відповідача під час розгляду справи. Отже, висновки довідки зустрічної звірки від 13.12.2012р. №1102/22-12/31078365 щодо встановлення порушень, тягнуть за собою настання в майбутньому юридичних наслідків для позивача.

Варто зауважити, що законом передбачений судовий захист прав платника податку у разі проведення перевірки, звірки за відсутності для цього належних юридичних підстав та з порушенням правил та процедури, встановлених законом. Наявність негативних наслідків проведення таких заходів для можливості судового захисту законом не вимагається.

Таким чином, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення вимоги позивача про визнання протиправними дій контролюючого органу при проведенні зустрічної звірки ПВКФ «СЕВ-СЕРВІС 2000» результати якої оформлені довідкою від 13.12.2012р. №1102/22-12/31078365.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на суб'єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити повністю.

Керуючись ст.ст. 86, 128, 159, 162, 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби по проведенню зустрічної звірки приватної виробничо-комерційної фірми «СЕВ-СЕРВІС 2000», результати якої оформлені довідкою від 13.12.2012 року №1102/22-12/31078365.

Стягнути з Державного бюджету України на користь приватної виробничо-комерційної фірми «СЕВ-СЕРВІС 2000» (18032, м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 16, к. 51, ідентифікаційний код 31078365) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 34 (тридцять чотири) грн. 41 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови в порядку, передбаченому ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.А. Гайдаш

Повний текст постанови виготовлено 05.04.2013 р.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2013
Оприлюднено18.04.2013
Номер документу30727931
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/769/13-а

Ухвала від 28.05.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Ухвала від 24.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Постанова від 02.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Борисюк Л.П.

Ухвала від 18.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Борисюк Л.П.

Постанова від 28.05.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Ухвала від 14.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 14.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Постанова від 04.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 19.03.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні