Ухвала
від 21.05.2013 по справі 823/769/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 823/769/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Гайдаш В.А. Суддя-доповідач: Мацедонська В.Е.

У Х В А Л А

Іменем України

21 травня 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Мацедонської В.Е.,

суддів Грищенко Т.М., Лічевецького І.О.,

при секретарі Горяіновій Н.В.,

розглянувши за відсутності осіб, які беруть участь в справі, відповідно до ч.1 ст.41 КАС України у відкритому судовому засіданні в м.Києві справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м.Черкасах Черкаської області Державної податкової служби на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2013 року у справі за адміністративним позовом приватної виробничо-комерційної фірми «СЕВ-СЕРВІС 2000» до Державної податкової інспекції у м.Черкасах Черкаської області Державної податкової служби про визнання дій протиправними,-

в с т а н о в и в:

Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2013 року позовні вимоги приватної виробничо-комерційної фірми «СЕВ-СЕРВІС 2000» до Державної податкової інспекції у м.Черкасах Черкаської області Державної податкової служби про визнання дій протиправними задоволено повністю, визнано протиправними дії відповідача по проведенню зустрічної звірки ПВКФ «СЕВ-СЕРВІС 2000», результати якої оформлені довідкою від 13 грудня 2012 року №1102/22-12/31078365.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції з мотивів порушення норм матеріального права та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги залишити без задоволення. Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що посадовою особою відповідача були досліджено усі первинні документи та сформовано повний перелік проведених господарських операцій на підставі документів, наданих співробітникам податкової міліції, які були предметом укладених договорів та зроблено аналіз фінансово-господарської діяльності позивача, що відноситься до повноважень податкового органу.

Особи, які беруть участь в справі в судове засідання не з'явилися, про дату та час слухання справи були повідомлені належним чином, тому у відповідності до ч.6 ст.12, ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав:

Судом першої інстанції встановлено, що з 10 грудня 2012 року по 12 грудня 2012 року ДПІ у м.Черкасах Черкаської області ДПС на підставі п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України проведено зустрічну звірку ПВКФ «СЕВ-СЕРВІС 2000», за результатами якої складено довідку від 13 грудня 2012 року №1102/22-12/31078365 про результати проведення зустрічної звірки ПВКФ «СЕВ-СЕРВІС 2000» щодо документального підтвердження господарських відносин із постачальником ТОВ «ТПК «Техномашпостач» та платниками податків-покупцями, їх реальності та повноти відображення в обліку за грудень 2010 року. Згідно висновку податкового органу, зазначеного в даній довідці, звіркою позивача документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин із постачальником ТОВ «ТПК «Техномашпостач» у грудні 2010 року на суму 23545,82 грн. та платником податків-покупцем ПП «Кіровоградвуглеснаб» на суму 23944,90 грн.

В довідці від 13 грудня 2012 року №1102/22-12/31078365 відповідачем відображено, що ПВКФ «СЕВ-СЕРВІС 2000» сформований податковий кредит з податку на додану вартість за рахунок отриманих податкових накладних контрагента ТОВ «ТПК «Техномашпостач» за грудень 2010 року на загальну суму 23545,82 грн. При цьому, у вказаного контрагента - ТОВ «ТПК «Техномашпостач» матеріально-технічні та трудові ресурси для здійснення такого обсягу поставки відсутні, а посадова особа вказаного підприємства не могла фактично здійснювати господарські операції з урахуванням часу, оперативності проведення операцій, місцезнаходження майна, віддаленості контрагентів один від одного.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, дійшов висновку, що дії відповідача вчинені без дотримання встановленої податковим законодавством процедури та виходять за межі прав і обов`язків контролюючого органу, що є підставою для визнання таких дій протиправними та такими, що порушують вимоги п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України..

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне:

Згідно пп.20.1.6 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право, зокрема, для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.

Відповідно до п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1232 затверджено Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, у відповідності до п.п.2, 3, 4 якого зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту. Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Пунктом 6 вищезазначеного Порядку передбачено, що у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

Як вбачається з довідки №1102/22-12/31078365 від 13 грудня 2012 року про результати проведення зустрічної звірки ПВКФ «СЕВ-СЕРВІС 2000» щодо документального підтвердження господарських відносин із постачальником ТОВ «ТПК «Техномашпостач» та платниками податків-покупцями їх реальності та повноти відображення в обліку за грудень 2010 року, відповідачем фактично здійснено перевірку позивача з питань правильності нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток у грудні 2010 року, а не звичайне співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання в розумінні п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України.

Суд першої інстанції дійшов обгрунтованого висновку щодо порушення відповідачем п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України, оскільки в довідці №1102/22-12/31078365 від 13 грудня 2012 року міститься аналіз первинних документів та податкової звітності з податку на додану вартість по контрагенту ТОВ «ТПК «Техномашпостач». Крім того, відповідач при проведенні зустрічної звірки не здійснював співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів позивача та його контрагента - ТОВ «ТПК «Техномашпостач», а обмежився наданням оцінки первинним бухгалтерським документам ТОВ «ТПК «Техномашпостач»; довідка не містить інформації про здійснення співставлення показників відносно інших контрагентів позивача у грудні 2010 року.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у м.Черкасах Черкаської області ДПС не являється ініціатором проведення зустрічної звірки ПВКФ «СЕВ-СЕРВІС 2000», в матеріалах справи також відсутні докази щодо отримання відповідачем від органу державної податкової служби, в якому на обліку перебуває ТОВ «ТПК «Техномашпостач», запиту про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних, що є порушенням вимог Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1232, Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22 квітня 2011 року №236.

За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо недоведення відповідачем всупереч ч.2 ст.71 КАС України правомірності своїх дій, а також встановлення судом протиправності дій ДПІ у м.Черкасах Черкаської області ДПС по проведенню зустрічної звірки, результати якої оформлені довідкою від 13 грудня 2012 року №1102/22-12/31078365, під час якої порушено п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України, вимоги Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1232, Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22 квітня 2011 року №236.

На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для зміни або скасування постанови суду.

Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд,-

у х в а л и в:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Черкасах Черкаської області Державної податкової служби - залишити без задоволення.

Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2013 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Повний текст ухвали виготовлено 27 травня 2013 року.

Головуючий суддя В.Е.Мацедонська

Судді Т.М.Грищенко

І.О.Лічевецький

.

Головуючий суддя Мацедонська В.Е.

Судді: Лічевецький І.О.

Грищенко Т.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2013
Оприлюднено31.05.2013
Номер документу31535679
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/769/13-а

Ухвала від 28.05.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Ухвала від 24.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Постанова від 02.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Борисюк Л.П.

Ухвала від 18.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Борисюк Л.П.

Постанова від 28.05.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Ухвала від 14.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 14.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Постанова від 04.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 19.03.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні