ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ,
вул. Десятинна, 4/6
У Х В А Л А
м. Київ
05.02.2009 р.
№ 2/561
Окружний
адміністративний суд міста Києва у складі: судді Келеберди В.І., секретаря
судового засідання , розглянувши позовну заяву
за позовом
ОСОБА_1 ОСОБА_2
до
Відділу у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб
Оболонського РУ ГУ МВС України в м.Києві
про
зобов'язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1, ОСОБА_2 ОСОБА_3 звернулись до суду із позовом
про зобов'язання Оболонське РУГУ МВС України в м. Києві відділ громадянства,
імміграції та реєстрації фізичних осіб зареєструвати позивачів та їхніх
малолітніх дітей (ОСОБА_4 і ОСОБА_5) у будинку АДРЕСА_1.
Ухвалою Окружного адміністративного
суду міста Києва від 11.11.08р. відкрито провадження в адміністративній справі
та призначено судовий розгляд на 25.12.2008 ..
З матеріалів позовної заяви
вбачається, що предметом позову є порушене право позивачів на житло.
До компетенції адміністративних судів
відносяться спори фізичних і юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень
щодо оскарження його рішень, спори з приводу прнийняття громадян на публічну
службу, її проходження , звільнення з публічної служби, спори між суб`єктами
владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління,
у тому числі делегованих повноважень, а також спори, які виникають з приводу
укладання та виконання адміністративних договорів, спори за зверненням суб`єкта
владних повноважень у випадках, встановлених законом, спори щодо правовідносин,
пов`язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму (ч.1 ст.17 КАС України).
Крім того, Верховним Судом України
у інформаційному листі від 26.12.2005 року було надано правову позицію щодо
визначення категорій справ, розгляд яких має здійснюватись у порядку
адміністративного судочинства. Зокрема, це спори осіб із суб'єктом владних
повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у яких такий
суб'єкт своїми владними рішеннями чи діями зобов'язує цих осіб вчиняти певні
дії, утримуватись від вчинення певних дій, нести відповідальність. При цьому
особи згідно з нормами чинного законодавства України зобов'язані виконувати
такі владні рішення чи вимоги суб'єкта владних повноважень.
Назване кореспондується із умовами
ч.1 ст. 2 КАС України, яка у визначенні завдання адміністративного судочинства
розкриває зміст прав свобод і інтересів, захист яких є юрисдикцією
адміністративних судів, а саме: права особи у сфері публічно-правових відносин,
що порушені певними суб'єктами (органи державної влади, органи місцевого
самоврядування, їхні посадові і службові особи, інші суб'єкти) при здійсненні
ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на
виконання делегованих повноважень.
Тобто, до компетенції
адміністративних судів віднесено справи щодо захисту прав, свобод і інтересів
осіб від дій суб'єктів владних повноважень щодо управління цими особами чи
здійснення інших владних функцій щодо них.
Як вбачається з матеріалів позовної
заяви, позивач просить суд визнати дії неправомірними щодо відмови від
реєстрації за місцем проживання.
Згідно Постанови ВСУ від
13.05.2008р. спір про захист права конкретної особи на одержання житла є не
публічним а приватноправовим. Декржава, юридичні особи публічногоправа можуть
виступати учасниками цивільних відносин (ст. ст 2, 80 ЦК України), і розгляд
такого спору між ними проводиться за правилами цивільного судочинства.
Частиною1 ст.15 ЦПК України
установлено, що суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи про
захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, які
виникають із цивільни х,житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а
також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ
проводиться за правилами іншого судочинства.
У Кодексі адміністративного
судочинства України не передбачено винятків з установленого ЦПК України
правила, зокрема щодо розгляду спорів про реєстрацію фізичних осіб за місцем
проживання.
Тому суд приходить до висновку, що
даний спір належить розглядати місцевим судом
в порядку цивільного судочинства.
Заслухавши думку учасників судового
процесу, суд прийшов до висновку, що справа № 2/561 підлягає закриттю за п.1
ч.1 ст. 157 КАС України.
Відповідно до п. 1 ч.1 ст. 157 КАС
України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в
порядку адміністративного судочинства.
Таким чином, виходячи з меж
заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства
України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній
заяві вимоги позивачів вирішуються судом
загальної юрисдикції за правилами цивільного судочинства. Тому ОСОБА_1,
ОСОБА_2згідно ч. 2 ст.109 ЦПК необхідно звернутись з позовною заявою до
Оболонського районного суду м. Києва.
Враховуючи вищенаведене, керуючись
ст. ст. 157, 160 КАС України,суд -
У Х В А Л И
В:
1. Закрити провадження в
адміністративній справі № 2/561 за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Оболонського
РУГУ МВС України в м. Києві відділу громадянства, імміграції та реєстрації
фізичних осіб про зобов'язання відповідача зареєструвати позивачів та їхніх
малолітніх дітей (ОСОБА_4 і ОСОБА_5) у будинку АДРЕСА_1.
2. Роз'яснити позивачам про право на
звернення до Оболонського районного суду з позовною заявою для захисту своїх
прав.
3. Попередити позивачів, що повторне звернення з тією самою заявою не
допускається.
4. Ухвалу направити сторонам.
Ухвала може бути оскаржена до суду
апеляційної інстанції протягом п'яти днів з дня її отримання особою, яка
оскаржує ухвалу, за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу
адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої
інстанції заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на ухвалу суду
першої інстанції подається протягом десяти днів після подання заяви про апеляційне
оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається
у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Келеберда
В.І.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2009 |
Оприлюднено | 11.03.2009 |
Номер документу | 3079542 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Келеберда В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні