Постанова
від 26.02.2013 по справі 6/603
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"26" лютого 2013 р. м. Київ К-8713/10

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Карася О.В. (головуючого), Голубєвої Г.К., Рибченка А.О.,

розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу Приватного підприємства "Солекс" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.11.2008 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 20.01.2010 у справі № 6/603 (2а-7161/08)

за позовом Приватного підприємства "Солекс"

до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва

про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій, -

В С Т А Н О В И В:

Підприємство звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції, у якому просить визнати протиправним та скасувати рішення від 27.06.2008 № 0002322330/0, яким до позивача контролюючим органом застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 9 180,00 грн. за порушення Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Постановою суду першої інстанції, залишеною без змін ухвалою апеляційного суду, у задоволенні позову відмовлено.

У касаційній скарзі Підприємство, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить судові рішення скасувати та позовні вимоги задовольнити.

Перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, доводи касаційної скарги, колегія суддів вважає, що касаційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами встановлено, що фактичною підставою для визначення позивачу податкового зобов'язання за платежем - штрафні (фінансові) санкції слугував висновок фахівців податкового органу, викладений у акті перевірки від 03.06.2008, що позивачем в порушення п. 1 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" в ігровому залі, що знаходиться на вул. Соборна, 26 в м. Вінниця, у господарській діяльності використовувались 27 гральних автоматів, які знаходились в робочому стані, однак не були переведені у фіскальний режим роботи, незареєстровані та неопломбовані у встановленому порядку.

Ухвалюючи рішення про відмову у задоволенні позову, суди попередніх інстанцій виходили з того, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від07.02.2001 № 121 "Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій" на час проведення перевірки (03.06.2008) настав термін застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) при наданні послуг із використанням гральних автоматів, а тому встановлені порушення під час перевірки знайшли своє підтвердження.

Однак, висновок судів попередньої інстанції у справі, що розглядається, не відповідає правильному застосуванню норм матеріального права.

Так, правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування, послуг встановлені Законом № 265/95-ВР, дія якого поширюється на усіх суб'єктів господарювання та їхні господарські одиниці, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі. РРО застосовуються суб'єктами підприємницької діяльності, які здійснюють операції з розрахунків у готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Суб'єкти підприємницької діяльності зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій. Розрахункова операція - це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця (абзац 4 ст. 2 Закону № 265/95-ВР).

Відповідно до абз. 1 ст. 12 Закону № 265/95-ВР на території України дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті РРО вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру та конструкція і програмне забезпечення яких відповідає конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.

Терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) із застосуванням РРО встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, Державної податкової адміністрації України та Національного банку України (ст. 11 Закону № 265/95-ВР).

Пунктом 6 додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2001 № 121 "Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій" встановлено, що до 31.12.2006 всі гральні автомати повинні бути переведені в режим застосування РРО.

Пунктом 2 постанови № 121 на Міністерство промислової політики України було покладено обов'язок забезпечити організацію розроблення автоматів з продажу товарів (послуг), які відповідатимуть зазначеним вимогам, а також запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для оснащення автоматів, що вже діють.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 01.07.2008 № 430 "Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції" до Державного реєстру було включено комп'ютерно-касову систему "Фіскал", яка призначена для фіскалізації гральних автоматів, автоматизації збору, обліку і контролю даних про функціонування залів гральних автоматів.

Отже, притягнення суб'єктів господарювання, які надають гральні послуги, до відповідальності за використання гральних автоматів, у яких не реалізовані фіскальні функції, можливе лише з моменту включення до Державного реєстру комп'ютерно-касової системи "Фіскал", тобто з 01.07.2008.

У цій справі суди встановили, що перевірку було проведено у червні 2008 року, тобто до включення вищезазначеної комп'ютерно-касової системи до Державного реєстру РРО, а відтак вина позивача у порушенні ним порядку використання РРО під час надання послуг у сфері грального бізнесу виключається.

Суди попередніх інстанцій наведеного змісту правового регулювання не врахували, внаслідок чого дійшли помилкового висновку щодо результату розгляду спору.

Відповідно до ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції має право скасувати судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалити нове рішення, якщо обставини справи встановлені повно і правильно, але суди першої та апеляційної інстанцій порушили норми матеріального чи процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення.

Враховуючи викладене, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що судами попередніх інстанцій повно і правильно встановлені обставини справи, але порушено норми матеріального права, що призвело до ухвалення незаконних судових рішень, а тому вбачаються підстави для їх скасування та ухвалення нового рішення про задоволення позову.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 210 - 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Приватного підприємства "Солекс" задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.11.2008 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 20.01.2010 у справі № 6/603 (2а-7161/08) скасувати і ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.

Скасувати рішення Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва від 27.06.2008 № 0002322330/0 про застосування до Приватного підприємства "Солекс" штрафних (фінансових) санкцій на суму 9 180,00 грн.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає, крім як з підстав, у строк та в порядку, визначеними ст. ст. 237-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий О.В. Карась

Судді Г.К. Голубєва

А.О. Рибченко

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення26.02.2013
Оприлюднено22.04.2013
Номер документу30799813
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6/603

Ухвала від 19.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 26.02.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 29.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Постанова від 26.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 27.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 16.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 30.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Рішення від 18.02.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 26.11.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 16.11.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні